-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz steve1021 #52946 üzenetére
Benzinesben is van kettostomegu
Dizelt hosszu tavra erdemes venni tehat ha legalabb 5 evig meg akarod tartani, es havonta mesz vele 2-3 ezer kmt. Vetelnel kalkulald bele hogy tonkremehet a turbo, es az adagolo - egyiket sem tudod szerelovel sem kiszurni ugyanis rontgenszeme es jovobelato kepessege senkinek nincs, igy dizelnel ez mindig benne van a pakliban.
En a dizelt ajanlom foleg ha sokat palyazol es a futasteljesitmenyed legalabb evi 20 ezer kmt. Fogyasztasban 5-6 literrelneljarsz, van nyomatek, es palyan se robban szet a fejed a motorhangtol mert 130as utazoban is forog kb 2 ezret a motor. -
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #52980 üzenetére
nem kell ahhoz jó idő, arénában szép nagy és ingyenes parkoló van 0-24-be
(valószínűleg a lámpákat is ott rakom be, mert hétvégére esőt mondd, otthon meg nincs fedett hely ahova be tudok állni).
Haddent kolléga meg remélhetőleg megtanulta hogy nem fogdossuk dizel autó kipuffját mert kormos lesz a kezünk
Megint lefagyott belülről a szélvédőm, csak arra tudok gyanakodni hogy nem igazán van ragasztó körbe. Egyébként lekopogom nagyon ritka, de akkor is bosszantó.
Külső hőmérséklet jeladóm meg totál megbolondult, 1-2 fok alatt totál hülyeséget ir ki pl -1 fok helyett kiirja hogy -30, de + tartományban mér rendesen. Ilyenkor mi van? -
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz pepe091 #53024 üzenetére
Egyszeru a tortenet, bekapcsolod torlesre hatul az ablaktorlonel csati lehuz megnezed van e feszultseg. Ha van a motorod szar. Ha nincs, megnezed az atvezeto gumiharangot a csomagterajtonal (90%-ban ott szokott elszakadni) ha az jo akkor megnezed multival hogy a kartol megy e ki fesz. Ha nem megnezed a karhoz megy e fesz ha igen akkor a kapcsolo karod a rossz. Kb 20 perc alatt ki lehet deriteni 100%-ban hol a hiba.
De latatlanban is az atvezeto gumiharangnal keresnem a hibat, kabelszakadas formajaban. -
F_Gergely
őstag
Lampacsere holnapra utemezve, sajnos szakad az eso, arena neg holnap zarva (vasarnapi zarvatartas) szoval ures lesz a parkolo
Jobb tomitottam meg kiegett, ami osram nightbreaker2 ... Orulok neki nagyon -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #53065 üzenetére
En szeretek ugy autozni nyaron hogy mind a 4 ablak le van engedve, vagy csak a ket hatsot engedem le igy nincs huzat de megis jon be a friss levego. Nekem nagyon hianyozna ha a hatsok nem lennenek elektromosak. Plusz, igy nem fordulhat elo hogy valaki hatul ult es lehuz a hagyta az ablakot, mert ha bezarom a kocsit magatol felhuzza az ablakokat.
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #53070 üzenetére
Sajnos sokan azzal toltik szabadidejuk, hogy szorakozasbol elado kocsikat neznek ki, odamennek mint potencialis vevo (esze agaban nincs megvenni, penze sincs), elvezetgeti aztan otthagyja az eladot. Namost mikor ilyen tesztpilotak 1 tanknyi uzemanyagot mar elautoznak igen morcos a kedves elado.
Ezeket a kis k*csogoket hivjak tesztpilotaknak, akik ingyen akarnak vezetgetni masok koltsegere. -
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #53159 üzenetére
Igen ez az, elotte en ablakmosoval leszoktam torolni az uveget utana meg ezzel atkenem. Egyebkent vizlepergeto hata van, 60 km/h folott nem kell ablaktorlo, szepen mennek az esocseppek maguktol. Oldalablakoknal szinten.
Felviszed az uvegre szepen korkoros mozdulatokkal jol atkened a feluletet varsz 30-60 masodpercet (attol fuggoen milyen vastagon vitted fel) majd egy puha es szaraz rongyal letorlod. Nekem nagyon bejott, fenyezest nem bantja.Probaltam fujos ablakmosokat (szinten vizlepergetos hatast igero, az meg is marta a fenyezesem...)
-
F_Gergely
őstag
Reggel szakadó esőben sikerült letesztelni a lámpákat. Gyerekek ég és föld, de tényleg. Lehet csak az én lámpáim voltak már ennyire rosszak (pedig fel lett políroztatva), de az újnak nagyon jó fénye van, pedig csak 70 forintos izzók vannak benne, mert kiégett az egyik osram, és felemás lenne, igy most csak sima H7 van benne. De basszus esős aszfaltot igy is szépen világítja, végre látok is! Még a fényszórók magasságát be kell majd állítani, de ma reggel eső miatt ez elmaradt. De hogy negatívat is mondjak az index fényét én kicsit gyengébbnek érzem a gyárihoz képest, látszik meg minden, de a gyárinál ha indexeltem narancssárgába borult minden, ez a depo-s nem annyira teríti a fényt, inkább egy pontban tartja.
De a lámpa vetített képe szép, egyenes, sokkal pontosabb mint az előző lámpáké. Pedig abból az egyik gyári volt.Közben azt is megfejtettem mit jelent a fényszórónál ha elektromosan és manuálisan is egyszerre állítható. Ahol magasságállító motor van, oda be van rakva egy adapter amivel tudod manuálisan állítani, de ha van motorod, ezt az adaptert kiveszed, beteszed a motort és azzal állítod. Előnye ha tönkremegy a motorod akkor is tudod állítani a magasságot amíg nincs másik működő.
-
F_Gergely
őstag
fényszóró beállításban van valakinek tanácsa, tapasztalata? Praktikák, vélemények?
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #53173 üzenetére
vinném én nagyon szívesen műhelybe, de egyrészt 10 ezret nem fizetek, másrészt meg nem igazán találok olyan műhelyt ahol van ilyen gép (és nem a város túl felén van). Beállítom én is, csak reggel szakadt az eső, de nyilván műhelyben lenne legegyszerűbb. kb 2 ezret lennék hajlandó fizetni többet nem, inkább beállítom én.
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #53192 üzenetére
normálisan akarom beállítani nem tippelésre
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #53240 üzenetére
általában a szárítószűrőtől, kevesen tudják de azt is illik cserélni 5-7 évente vagy X futásteljesítmény után (már nem emlékszem hány km után kell cserélni.)
Ha párásodsz azért (is) lehet, mert a szárítószűrő nem tudja már kiszedni a levegőből a nedvességet, és a levegő amit az autó befúj az vizes, a melegben pedig kicsapodik a viz, pára formájában. De az is lehet hogy csak szimplán nem száradt ki a rendszered.Pl: én is párásodtam mint állat, de elkezdtem úgy használni a klímát, hogy külső levegő beszívás, fűtés, de klíma nélkül. Pár napig párásodtam utána végre sikerült teljesen kiszárítani a rendszert és megszűnt a párásodás. Szárítószűrőt nekem is kéne cserélni, de tavaly elmaradt.
Éjszakára sose hagyd belső levegő keringetetésen az autót.
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #53246 üzenetére
nem egy nagy tétel mert kb 8 ezer forint, hátránya az hogy le kell fejteni hozzá a klímagázt, majd csere után visszatölteni. Egyébként te is ki tudod otthon cserélni mert csak kitesz-betesz csak ugye a klímagáz miatt ez nem lehetséges.
Szerk.:
"...szárítószűrőt kb: 4 évente, és/vagy 60-70.000 km-ként cserélni kell"[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz zolikaDB #53250 üzenetére
Klímahűtőnél van, sajnos G astra esetén több verzió van, vagy két szűrő van és ebből az egyik a klímahővel vagy egybeépítve tehát hűtőt is kéne cserélni, vagy egy szűrő van de a hűtővel egybe építve, vagy úgy van mint a vectránál, hogy külön van két csavar plusz a tömítés, otthon is cserélhető két villáskulcsal.
Ismerős G astráján sajnos egybe van építve a hűtővel
Ez motortól függ.(#53251) Petyyyyy:
kb 5 perc kicserélni, egy hátránya van, ha nagyon kényelmesen akarod cserélni, és nem akarsz szívni vele, leszeded az első lököst, és a motorral szembe állva a klímahűtőtől jobbra van, két villáskulcs kell és leszeded-felrakod. Tömítésre figyelj, hogy azt jól tedd be, és zárjon rendesen. Utána irány a klímás, új olaj, meg új gáz és öröm, boldogság. Én majd nyáron akarom megejteni, mert sokkal nagyobb hatásfokkal dolgozik igy a klíma és 0 azaz nulla a párásodás ha működik rendesen a szűrő és nincsen elhasználódva már.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Én azt hittem generátor felújításnál ez egyértelmű hogy cserélik. De ezek szerint akkor nem....
Fél év gari nekem is volt, de nem tudtam megoldani azt hogy letegyem az autót 1-másfél hétre a szerelőhöz, kell a munkámhoz, plusz ugye hiába gari, a szerelési dij hogy kiveszi-beteszi ugyan úgy fizessek munkadíjat. Akkumlátorból zsir új vartát vettem 30-ért ezért is vagyok marha pipa hogy szarul tölt a generátor, nehogy tönkretegye. Annyira utálom a szerelőket... -
F_Gergely
őstag
válasz zolikaDB #53266 üzenetére
igen neked egybe van a klímahűtővel. egyébként igy néz ki a cucc ha külön van.
-
F_Gergely
őstag
válasz zolikaDB #53268 üzenetére
lehet cserélni de hűtővel együtt. de neked meg kéne nézni gyári programmal alvázszám szerint, hogy cserélhető-e és ha igen mit, mert a képen a hőtű bal oldalán lévő cucc is gyanus. Kéne tudni nálad pontosan hol a szárítószűrő. Korábban irtam hogy 3 féle verzió is van ezek bármelyike lehet.
Motort takarítani hááát, én kozmetikást tudok de ők sem slaggolják hanem aprólékosan, kézzel mosnak mindent puha rongyal, nehogy valami beázás, vagy kontakthiba legyen.
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #53270 üzenetére
ezeknél az évjáratoknál elvileg mindig megy, (nem csak opelnél pl vw, audi stb.) de mivel digitklíma pont az a lényege hogy az autó saját magát állítgatja, ahogy az jó. Lehet hogy kikapcsolja, de én úgy tudom nem, csak ha te kikapcsolod külön. (bekapcsolni nem tudod, csak ki, ezért gondolom hogy mindig be van kapcsolva, mivel te nem tudod bekapcsolni csak ki)
(#53272) zolikaDB:
meg kell akkor nézni gyári programban, mert nálad másképp van mint ismerős G astráján.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #53279 üzenetére
köcsög klímás nekem sem cserélte, pedig kompresszor csere/felújítás után mindig kell szűrőt cserélni. Nekem persze nem csinálta meg, (meg persze nem is úgy töltötte fel a rendszert mint kellett volna aztán szívtam is vele vagy 2-3 hónapot).
Én is csak azért tudom mert mikor rendbe tettem a klímát előtte rengeteget olvastam/fórumoztam a témában, és szépen lassan össze állt a kép mi a helyzet. Na meg találtam egy rendes klímást, aki elmagyarázta ami nem volt világos.(#53280) Declare:
"Ha azt akarod, hogy menjen a klimakompresszor es hütsön az auto, akkor meg nem szabad, hogy vilagitson/ki legyen irva az eco"
Ez pontosan igy van, tehát ha benyomod fűtést/klímát tökmindegy hogy nevezed, és NEM nyomod meg az ECO gombot akkor a klímakompresszorod menni fog.Mondok egy példát:
Külső hőmérséklet +5 fok
Autóban lévő hőmérséklet +13 fok.Bekapcsolod a fűtést, hiába fűtesz, és hiába alacsonyabb a kinti hőmérséklet mint a beállított bekapcsol a klímakompresszor. Miért? Mert te NEM tudod külön bekapcsolni, és ha magától nem kapcsol be, nem tudnál pl párátlanítani az autóban, mivel ha ő maga nem kapcsolja be a kompresszort te az ECO gombal csak kikapcsolni tudod, ergo ha az autó nem kapcsolja a kompresszort te magad sem tudod, mert nem tudod mivel bekapcsolni, nincs gombja.
Bocs ha kicsit túlragozom/bonyolítom.
Manuál klímásnál ott tudod KI/BE kapcsolni a klímát, vectránál NEM. Csak KI tudod kapcsolni, be nem...
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz sasa58 #53285 üzenetére
Az megint más, mi a 97-2003 közötti digitklímás autókról beszéltünk, B vectra, Omega, G astra stb. (sőt vw, audi is igy van) nincs külön klíma gomb, autómatikusan megy a kompresszor, csak kikapcsolni tudod és visszakapcsolni, de be külön nem mint egy manuális klímás kocsinál - gondolom erre aztán rájöttek mert ma már kapcsolható külön ki/be hiába digitklímás.
De B Vectra, Omega, Zafira, G astra itt nincs külön klíma bekapcsoló, ahogy benyomod a fűtést/hűtés - hívd ahogy akarod - bekapcsol a kompresszor.Nincs gomb amivel te a kompresszort be tudnád kapcsolni. Magától bekapcsol, te csak kikapcsolni (és visszakapcsolni) tudod, de bekapcsolni nem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen