-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
válasz F_Gergely #57260 üzenetére
Ilyet nekem is csinál, bár csak halványan látni, hogy "együtt villog" az indexel, és hol érdemes keresni a hibát? Maga a műszerfal test hibás ilyenkor?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz F_Gergely #57262 üzenetére
MID + műszerfal többi izzója is mintha halványan villogna, köszi a tippet, majd meglesem a vezetékeket
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #57264 üzenetére
Ereztem a felhivast kerngöre
Nyilvan nem a vegletekröl beszelek en sem....pl nekem sem szimpatikus a ford moneo az 1.0 ecoboos motorral ....mondjuk egy sima 1.6 szivoval sem lenne sokkal kecsegtetöbb
egy astra viszont siman jöhetne kis csigas benzinessel de megertem ha valaki nem szereti, csak ne irjuk mar, hogy sz@r meg fos, meg szetesik....csak hogy "en nem szeretem, nekem nem kell" aztan akkor ok
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57278 üzenetére
Generátorról lejövő szálat vagy közvetlen a generátor kapcsát kellene pedig mérni. Nálunk valamelyik testkábel nem volt jó, ugyanez volt a szitu, nem töltött rendesen folyton lemerült de nem nyúltunk a generátorhoz hanem elkezdtünk méregetni. Kiderült, hogy az akku testkábelén esik a feszültség. Párhuzamosan kötöttünk még egyet, azóta oké.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57280 üzenetére
Kíváncsiságból megmértem az enyémet (Astra F 1.4i, 55Ah), "üresen" 14,3-14,4V. Terhelve (hátsó szélvédő fűtés, világítás, refi, ködlámpa elöl hátul, ventilátor teljes kakaón, rádió) így 12,8V. Lehet, hogy le kéne szarnod az egészet.
2 éve nem volt töltőn az akksim, minden nap minden időben fürgén indít. Nem érdemel ez részedről több figyelmet szerintem. Nem fog lemerülni az akksid.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
félisten
válasz F_Gergely #57287 üzenetére
Micsoda? Hogy ha minden fogyasztot bekapcsolsz, akkor is 14.4-et kellene merned az akkunal? Honnan veszed ezt?
Altalaban 13.5v koruli feszt lehet merni az akkunal alapjaraton, 14.4v fole pedig semmilyen korulmenyek kozott nem mehet a toltofeszultseg, mert karosodhat az akkumulator. Szerintem kevered a szezont a fazonnal.
[ Szerkesztve ]
-
-
beg
veterán
válasz F_Gergely #57291 üzenetére
Akkor dugj rá egy multimétert alapjáraton, kapcsold be a refit, ködlámpát, hátsó ablak fűtést, tekerd rá a mélynyomót és nyomd a féklámpát miközben húzod le mindegyik villanyablakot bekapcsolt 4-es ventivel és klímával mindezeket egy gyenge akksinál majd ellenőrizd mennyivel tölt.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz F_Gergely #57293 üzenetére
Nekem is van szivargyújtós, de az csak tájékoztatás jellegű. Amit felvázoltam extrém eset, de télen -24 fokban közel van a valósághoz (kivéve a 4 ablak le ).
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57287 üzenetére
Miért lenne különböző a benzinesé? Minden autó generátora 3 fázisú aszinkrongép, aminek a feszültségét a diódasor egyenirányítja. Dízelé maximum több ampert tud nyomni, mondjuk az enyém 40A, a Tiéd meg 70, most csak írtam valamit. Alapesetben már alapjáraton is nagyobb feszt kell termelnie, mint 14,4V amivel már jól tölt, a fordulat emelkedésével még följebb menne a feszültség, de a fesszabályzó megoldja, ugyanakkor nagyobb árammal lehet terhelni.
Ha az enyém nem merül le 12.8-cal akkor a tiéd sem fog 13.4-gyel.
Ha nyomod neki akkor is ennyi?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57301 üzenetére
Totalcar írás:
A ma használatos autók többsége alapjáraton, a nagyobb fogyasztók nélkül 13,5-13,6V-ot tölt, ez a szükséges minimum. Ha bekapcsoljuk a fényszórót, a fűtőventillátort és a hátsó szélvédő fűtését, ez leeshet néhány tizedet, de a fordulatot 1000 f/p fölé emelve vissza kell emelkednie a fenti szintre. A töltőfeszültség maximuma nem mehet 14,4V fölé.
Autóvillamosságis cimborám szerint nem kell 14,4-el töltenie fogyasztókkal terhelve, leeshet 14 alá simán. Ha szépen fokozatosan mégis lemerül az akkud, akkor mérd meg a testkábelt, az lehet a hiba oka, más már minden új.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
félisten
válasz F_Gergely #57301 üzenetére
te cserelned a hibatlan vezermulancot
Nem cserelnem ki. Az ismeretlen kilometert futott es ismeretlen multu lancos vezerlest cserelnem ki, ezt irtam.
Szerinted hulyeseg a motorfek
Sosem irtam ilyet, magam is rengeteget hasznalom.
,telen nem allsz meg vele elobb mint a gyoker abs-el.
Bizony hogy nem allsz meg vele elobb. Eleve motorfekkel meg sem lehet allni.
Az en reszemrol nem.elfogadhato ha a toltes fesz 14,4rol leugrik 13,7re mert ekkorat nem eshet.
Ezert irtam, hogy ujittasd fel megint.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz F_Gergely #57304 üzenetére
Te most azon kaptad fel a vizet, hogy probaltalak ravezetni, semmi baja a generatorodnak. De kar volt ahogy latom. Nekem ez semmi problemat nem jelent amugy. Haromszor tettem fel a kerdest, hogy honnan van az info, de nem tudtal ra valaszolni. Ilyet nem is fogsz sehol leirva olvasni abban biztos vagyok, hogy barmekkora terhelest kap a generator, neked 14.4v feszultseg lesz az akkunal. Azert nem fogsz ilyet talalni, mert ilyen nincs, nem is kell igy mukodnie. Ahogy a kolleganak mukodik az F Astran, az tokeletes. Akkor tovabbi jo duhongest.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz F_Gergely #57321 üzenetére
Latszik a videobol is, hogy nem kell terhelve 14.4v-nak lennie, eddig is ezt mondtam. Az akku amugy is oregszik, ha kevesebb a toltoaram, max kicsit lassabban tolti vissza a generator az elhasznalt energiat, ennek nincs jelentosege. A lenyeg, hogy 14.4v fole ne menjen a toltoaram.
Az inditoaramnak ehhez semmi koze. Az amperben adjak meg.
Jo akkor hasznald ugy, ha szerinted az a jobb megoldas. Ettol az meg nem lesz teny. En is hasznalok telen motorfeket, mar megint olyat adsz a szamba, amit sehol nem irtam le.
De latom meg mindig nem esett le, hogy tegnap csak jot akartam. Hogy ne idegeskedj ezen a generatoros dolgon, mert semmi baja es azota megy a harc a semmin. Bocs erre nekem nincs energiam. Ha szerinted nem jo, akkor ujittasd fel megint, akkor is ugyan ilyen marad.
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #57327 üzenetére
A motorfek az jo dolog, beszeltük is nekem apum is ugy vezet es az oktatom is ugy tanitotta, hogy kinyomott kuplungal soha nem gurulunk, sem kanyarban, sem körforgalomba. Kuplung, meg üres sebesseg csak akkor, ha all az auto....a lanyok vezetnek kinyomott kuplunggal hangzott az itiner es en azota is ezt vallom (a "fekek a gyengek pedalja" ugy emlekszem nem hangzott el ....gyavak )
Szoval, alap, hogy ha valaki jol vezet (szerintem), az, ha fekez, hasznalja a motorfeket es visszavaltogat szepen, viszont a fekhatas az mas kerdes. Egyreszt motorfekkel nem tudsz megallni, mivel akkor lefulladna az auto.
Masreszt a kerek es ut között van egy bizonyos tapadas. X mondjuk. Ez akkor is annyi, ha fekkel fekezel es akkor is annyi, ha motorfekkel. Ha csuszik a kerek, akkor nagyobb erö akar atadodni az utfelületre, mint ami fizikailag lehetseges a gördüles mellett...az abs csak megszakitja egy pillanatra a csuszast, hogy iranyitani tudd az autot, de fekhatasban az a pici megszakitasok nem fognak sokat szamitani. Havon lehet, hogy egesz minimalisan hoszabb uton allsz meg abs el, mint anelkül, de tudod iranyitani az autot, szoval valszeg megeri. Motorfekkel, viszont tovabbra is csak 2db kereket lassitasz a 4 helyett, szoval ott teljesen mindegy, hogy abs vagy sem, 2 kerekkel kevesebb tapad....fizikailag lehetetlen, hogy jobban lassulj vele, mint fekkel....akar abs akar nem.
Az meg mondjuk a masik, hogy valto es kuplung sem szeretnek lenni az autodban, ha 90 nel eledugrik egy szarvas es Te fekezes helyett visszahajitod 1 be mondjuk
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57345 üzenetére
németország, aminek a fele már valamilyen más nációból bevándorolt ember, meg amúgy is ott természetesen mindenki őszinte, nincs lopás/csalás/hazugság, börönök sincsenek, mert mindenki egyenes.....
én továbbra is azt mondom, hogy autóalkatrészt soha sem ebayről. én is kínából rendelek vackokat, eddig csak 1 nem ért ide buktam 1500huf-ot, na bumm, többnyire jó cuccok voltak, de ha minőségi garanciális kifogás van, akkor annyi, ez már az enyém! inkább fizetés előtt fogom a kezemben az alkatrészt és ha jónak tűnik fizetek, mint látatlanban, az ördög sosem alszik! de nem vagyunk egyformák!
-
TasiA
senior tag
válasz F_Gergely #57321 üzenetére
Gergő, ez milyen autó amivel ABS-es féktesztet akarsz csinálni? Az én tapasztalatom: Már az A Vectra 20 éves ABS technikája és a B Veci ABS technikája között ég és föld a különbség! Az elsővel rengetegszer volt kellemetlen élményem, főleg rossz úton, míg az utóbbi teljesen jól lereagál mindent. Az újabbak meg aztán hmmmm.....
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz F_Gergely #57365 üzenetére
Nekem B2 TC-s van, nekem nincs bajom vele. Havon meg mikor milyen a szitu, de inkább ABS-el csúszok és "navigálok" mint blokkoló kerekkel imádkozom.
Declare: Hát az elég szégyen akkor , reméljük nem jön elő, kibírja míg nálam van, utána azt csinál, amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #57369 üzenetére
Sajna ez van igen azert az hogy 200k km alatt megkotlik a valto, nem hiszem, hogy elfogadhato, meg akkor is ha nyilvan nem 20 evre egy 5 millio km re kell tervezni egy gyartonak...
(#57376) AMD Power hat ez nekem nem különösebben tetszik....az az insignia sokkal jobb volt, amit multkor linkeltel
(#57377) AMD Power amit ugye en is irni szoktam...ez a "van benne anyag, mert nehez" semmit nem jelent egy ütközesnel (ha nem arrol van szo, hogy az egyik 10tonna a masik 300 kg )....de par 100kg az csak az üzemanyagfogyasztasra van hatassal, semmi masra....nem veletlen ekeztek anno a J astrat mindenhol
-
félisten
válasz F_Gergely #57382 üzenetére
Szerintem az autogyartok is tehetnenek erte kicsit tobbet, hogy megszunjon ez a problema. Programozzanak egy olyan chipet, ami nem enged modositast, ha belenyulnak nullazza magat es kesz.
Ugy tudom bizonyos citroen tipusokban letezik egy masodlagos adattarolo, ami az elso modositast kovetoen visszaallitja az eredeti oraallast, a masodiknal pedig lenullazza a szamlalot. Igy ezeket a tipusokat elviekben nem lehet oratekeressel joarasitani.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz F_Gergely #57385 üzenetére
Ami stabil megoldast jelentene erre a problemara szerintem, ha mindenhol az unioban kotelezo lenne rogziteni az oraallasokat, mint magyarorszagon es ossze lenne kotve a teljes adatbazis. Mint ahogy most le tudjuk kerni a magyar rendszamu autok oraallasat, le tudnad kerni az uniosakat is. Igy nem tudna megtekerni, mert azonnal kibukna, mikor raneznek. Sajnos a jelenlegi rendszerben meg azelott megtekerik az orat, mielott megkapja az elso magyar rendszamot, igy a kulfoldi elete az autonak nyomonkovethetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57390 üzenetére
nemzetközi jog az ott jön be, hogy németben a rendszám tulajhoz kötődik, nem a kocsihoz, egy rendszámból ott a területet(várost) is be lehet azonosítani, ha meg bármi azonosítható, onnan meg már támadható bőven.....
ha a renault modusra gondolsz a múltkori TC cikkből, ott át volt ütve az alvázszám, csak az agya tárolta az eredetit, így gépre téve kiderült a dolog. jó lehetett a gazdinak, megvétel után évek múlva jöttek elvinni tőle....
-
Vesztor87
senior tag
válasz F_Gergely #57382 üzenetére
Hihetetlen, és elkeserítő:S Főleg annak ciki ez az egész, aki nem ért az autóhoz... Oké, látom hogy ha szét van kopva a kormány, meg duda gomb kiszakadva a G-nél pl akkor valszeg nem valós a 120e km... nem is tudom ezek után hogy lesz autónk Keresni kell valaki ismerőst aki eladja. Aki volt az már eladta:S
-
Vesztor87
senior tag
válasz F_Gergely #57398 üzenetére
Ez itt a fő gond Bár sokan gondolom nem fognak ennyit vesződni vele. Legalábbis ebben reménykedem.
Opel kapcsán annyit, hogy az 1,6-os twinport (classic 2) az jó tudom szíjas? Lehet azt lenne érdemes néznem? Csak mert a lánc csere drágább. Vagy az annyira eszi az olajat (tudom, van aki szerint semmit, van aki szerint nagyon)... Vagy jóvan az 1,4-90le aztán jóccakát?
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57405 üzenetére
nyílván nagy szívás lehet belőle, persze a nem km-t veszünk hanem állapotot szöveg az itt bukta, hogy 400ezerrel is nézhet jól ki autó, de egy 150ezret futott azért műszakilag stabilabb, egy 150ezerre visszatekert autóról nem feltételezném, hogy 450et már megtett és ha belenyúl az ember a tutiba, akkor forró lehet a kása, de nagyon.
külső csak egy a sok közül, gyorsban megtaknyolják, megveszed, tavaszra meg már mindenfelé karfiol..... -
Vesztor87
senior tag
válasz F_Gergely #57405 üzenetére
Igen, pont az ilyentől tartok. Én nem értek az autókhoz, túl sok rutinom nincs is, vagy a családból jön velem valaki, vagy egyik kollega mondta hogy a párja autószerelő, ő eljön. Szal valaki majd jön, de azért azt nem lehet hogy két hétig minden nap megyünk, mert baromi sok pénz az is. :S
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57408 üzenetére
jaja, fiatallal is be lehet fürödni, cégautóként abba is évente 70-100ezer is belefuthat, 3-4 évesen már nem gyenge futásteljesítményű lehet már egy újabb autó is(jobbára dízelek), azt megmanipulálják, hazudnak mellé egy szervízkönyvet(mint ahogy a cikkben említett mondeohoz is) és valaki megveszi és a gatyája rámegy bármi apróságra, mert az alkatrész arany árban van hozzá, mindenhez gyári diag kell, házilag nem lehet barkácsolni.....
ezért jó nekem a 99es dízel gépsárkány, keveset eszik, minimális elektronika, semmi kettős tömegű/részecske szűrő/nagynyomású rendszer, igaz költenem kellett rá bőven, de az is jócskán elmarad egy modernebb vas probléma megoldásától.....
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57410 üzenetére
dettó így vagyok vele, 1,5 milliós autót is sajnáltam használni meg fostan tőle, hogy megkotlik, a fölötti autók meg számomra nem léteznek, jójó, de míg nem létszükség egy új autó, addig nem kell. a régiekkel is el lehet járni megbízhatóak is ha karban vannak tartva, nálam tutira megkapja, amit meg lehet!
-
Vesztor87
senior tag
válasz F_Gergely #57408 üzenetére
Na igen, a nagy lukra futásokkal jól el lehet cseszni a pénzt. Ki van nézve, kb 90%-ra mondom hogy ami kinéz, az G Astra Classic II vagy mk1-es Fóka. Előbbi jó sanszos hogy 1,4-el, utóbbi kizárólag 1,6-al.
Felszereltség nem igazán izgat, 2 lufi, klíma, szervó, 2 el. ablak, többi ha van van, ha nincs nincs.
Most hogy szülőkhöz utaztunk szülinapozni, béreltünk egy Kia Picantot (ez vt a legolcsóbb). Nem került többe így sem mint a busz, rugalmasak vtunk, vt ülőhely, de az autó full falad volt. Ha lenne klíma még úgy is ellennék vele. Első autónk lesz, nem kell a flanc Ami nincs az nem romlik el -
AMD Power
titán
válasz F_Gergely #57423 üzenetére
Dizelnél valóban semmi. Én is a Cliot óra szerint 240e km vettem. Volt előtte hidegen kompresszió mérve. Szinte tökéletes értékeket produkált. Pdig Isten sem tudja ,hogy valóban mennyi volt benne. Én még utána 30e beleraktam. Motorikusan tökéletes volt. Viszont benzinesnél szerintem már jobban "számít" a km. De mint ti is tudjátok 20e km alatt is tönkre lehet *aszni bármilyen motort de lehet vele normálisan 200e km is probléma nélkül. Az esetek nagy többségében nem a Technika a hibás. Hanem a felhasználó.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs