-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Carlytoo
aktív tag
Sziasztok!
Van egy Opel Vectra B 1.8 16V autóm. Az alapjárat kissé ingadozik és ezt hallani lehet. Sőt, kissé érződik az autóban is, mikor benne ülök. Hidegben annyira nem gáz a hidegindító miatt, de ahogy felmelegszik a motor már jobban érezhető. 3 szerelőnél járt az autó és eddig senki nem mondott semmi konkrétumot. A tanácsokat köszönöm.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
Sziasztok,
Opel Signum V6 3.0 CDTI motoros autóról, de leginkább erről a motorról van valakinek tapasztalata? Holnap úgy néz ki, hogy vennék egy jobb állapotban lévő példányt és nem nagyon találtam kielégítő infót a neten róla.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Tikakukac #94453 üzenetére
Eddig, ahogy nézegettem nem egy rémálom a fenntartási költség. Vannak alkatrészeim, plusz én mindig hagyok egy kb 7-800 ezret az esetleges hibákra.
Más: Motorlife Y30DT-be, vagy hasonló adalék mehet? Használni nem árt?
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Doggy dog #94472 üzenetére
Isten ments. Tőlük ne vegyél semmit. Kíméld meg az idegrendszered.
Más: Végül egyik nagyon rendes fórumtárssal ( innen is hálás köszönet)és sokakkal egyeztetve, pro és kontra érveket mérlegre téve és átvizsgáltatva megvásároltam egy Opel Signum V6 3.0 CDTI(Y30DT) autót. Borzasztóan kellemetlen alak voltam most, mint vevő, mivel már egyszer átbasztak. Kicsit mázli, hogy ismerősöm volt az eladó, aki kellő türelemmel kezelt. A lényeg: Nem gyári a rádió. Ez rebootra kényszerítheti a trip computert? Mindenképpen kicserélem gyárira, de hátha nem csak ez lehet az ok. Hol keresgéljek mèg?
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Doggy dog #94490 üzenetére
Azt ne felejtsd el, hogy legtöbbször nem engedik ki az autót a telepről. Tehát külső helyen nem nézetheted át,csak miután megvásároltad. Ők majd "bevizsgálják" neked 60 ezerért. Ez nem vicc volt amúgy.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz dualcore #94501 üzenetére
Meg nem mondanak el semmit. Mindenki, aki náluk vásárol, vagy ad el:
Eladásnál és vásárlásnál is van egy "bevizsgálási" díj, 50.000 és 60.000 között mozog. Ezt kalkulálja bele, aki a 3A-val üzletel.
Tikakukac: "Javítanak"!. Pontosabban kókányolnak. Festenek és fújnak is, hogy ne lásd a hibát laikusként vásárláskor. Leginkább csak látszathibákat csinálnak meg. Vezérlést, olajat nem szokták lecserélni ,de előszeretettel mondják.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz bazsimano #94517 üzenetére
Egyszerűen sz*r volt a szerencsétlenül járt ember ügyvédje. Ha ezt mi csináljuk, akkor ennek ismeretében az AAA 2 misit is kifizetett volna jobb esetben. Vagy visszakapta volna a teljes összeget az autó vételárával együtt.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz bazsimano #94522 üzenetére
Kolléga által küldött rendben van. Ha nem akartok annyit írni, akkor ugorjatok be egy írószer boltba és vegyetek indigósat.
Kizárható a szerződési szabadság értelmében magánszemély-magánszemély közötti ügyletnél a szavatosság, de az eleve milyen körülményeket feltételez ugyebár?
Tikakukac: Ne fogjunk már mindent az országra. Foghatod a bürokráciára, de ezer ellenpélda van. Inkább a fejekben kellene néhol rendet tenni és az illetékesek tudomására hozni, hogy a jogszabályokat azért alkották, hogy betartsuk őket. Én ezt a régi idők visszamaradott melléktermékének szoktam hívni, amikor a hivatal útvesztőiben bizonyos fogaskerekek nem forognak kellő sebességgel.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz athomi #94530 üzenetére
A NISZ(Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató) a hivatalok részére biztosított elektronikus aláírást már.Ezt nem opció el nem fogadni Tehát csak a régi rendszer “beragadt fogaskerekei” szórakoznak Veled.
Köszi szépen a segítséget. Majd dobok fel valami képet. Akkor töltök bele, ha mindegy egy liter kólát."No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz athomi #94551 üzenetére
Ezekből a találgatásokból szokott a leghorribilisebb javítási költség kijönni. Célszerű lenne elvinni valakihez, aki tényleg tudja, hogy mi a hiba. Ha találgatnak menj onnan. Most kicseréltetnek veled egy rakat dolgot drága pénzért és ha még produkálni fogja a hibát ,te ott a helyszínen megszülsz.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz TomTom764534 #94566 üzenetére
Kuplungot mondanám. Viszont azt érezned kellene másmilyen körülmények között is.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
Na most picit úrrá lett rajtam a pánik. Az automata váltónál tapasztalok általam problémának vélt jelenséget. Az érdekesség, hogy nem mindig csinálja, csak úgy hébe-hóba. Pl. 100 km alatt 2-szer tapasztaltam.
Hiba: Ránt egyet fokozatváltás közben. Ahogy megfigyeltem, amikor 2-ből 4-be vált, akkor csinálja. Furcsa. Természetesen ezt eddig nem csinálta. Mai napon vettem észre. Holnap diagolunk, mert ránéz barátom. Szerintetek?
Annyit hozzátennék, hogy áttettem "manuálba" és végigváltottam 1-5-ig és 5-1-ig többször is és semmi. Nem értem. Okosítsatok fel!
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Tikakukac #94620 üzenetére
Miből következik, hogyha van donorautóm, hogy akkor tudok is mindent? Mindegy. Holnap már viszem délután.
Bitpalace: Meg lett-e az autó agya rángatva? Növelték-e a teljesítményét? "Megcsippelték" - e?
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Tikakukac #94624 üzenetére
Tanulok-tanulok rendesen. A 6 henger nekem előny. A common rail nem probléma, mert az van. Turbó van. A többi már csak filléres dolog.
Egyet viszont kijelenthetek: Imádom ezt a dögöt. Persze ezt asszonynak nem megmondani.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Tikakukac #94626 üzenetére
Minden autóra drága költeni, ha nincs. A drága egy relatív fogalom. Nekem is drága félre ne érts, nem vagyok milliomos. Viszont én szeretem ezt -mármint nem a pénzköltést- és egy hobbira szívesebben szán az ember.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz bazsimano #94684 üzenetére
Én is oda hordom a signumomat. Ha esetleg mégis oda mennél írj privátot a számoddal és beszélek velük egy időpontot. A többit majd megbeszélitek ott személyesen.
Nem akarok semmit reklámozni ,mert ez nem az az oldal, de ha esetleg valaki szerelőt keres, akkor privátban megírhatom a számát.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
Haligali,
Szerintetek ez mi: Menet közben kidobta az ESP lámpát a műszerfalon + a szerviznél a kormányjel egy felkiáltójellel. Y30DT motorkód. Majd rácsapom az OP-COM-ra, de addig én úgy gondolom, hogy kormányszög jeladó szarozik. Szerintetek?
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz RohamDroid #94747 üzenetére
Problémát még nem olvastam róla. Mint minden, ez is lehet problémás, de ezt teszteld előtte.
Teszt: D állásba rakva ránt egyet, vagy hallasz-e koppanás hangot?
Rakd vissza N állásba D-ből. Hallasz valamit? N-ből R állásba. Szintén hallgatózz. Ugyanezt csináld meg minden fokozatból P-be. Ha ránt egyet, akkor a bolygómű is hibás lehet (nem jellemző). D-ben magától el kell indulnia az autónak egyenes úton. R-ben szintén. Kicsit húzasd meg, hogy nagyobb fordulatnál váltson sebességet. Ha ránt, üt, akkor hagyjad ott. Ugyanezt csináld meg, csak finom gyorsítással. Hagyjad, hogy elváltsa az összes sebességet. Szintén gond van, ha ránt, vagy üt. Megjegyzés: Ha érzed a váltást, az még nem gond.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz bazsimano #94749 üzenetére
Kezd bennem gyanú ébredni, hogy te a problémát nem megoldani akarod, hanem csak beszélgetni róla. Javíts ki ha tévedek.
Más: Egy kb 200 km-es távon változik a kormány keménysége (nem sebességfüggő szervó). Valamikor lavírozásnál is érezhetően nehezebb, valamikor nem.
Ami biztos nem: Szervószivattyú (cseréltük), vezérlés(cseréltük)<--ez nem a motorvezérlés és ami a legfontosabb, hogy hibát sem az OPCOM sem más nem dob rá. Valakinek van ötlete?
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz ntomka #94755 üzenetére
Én úgy vettem észre, hogy a legtöbb olyan, mint a keselyű. Ha érzik, hogy a vevő bizonytalan, nem ért hozzá, akkor lehúzzák. Persze van kivétel. Egy kicsit felkészültebben kell odamenni. Illetve ami be szokott válni, ha ismeretlenhez mész: Adj elő egy kamusztorit, hogy a "múltkori szerelő" nem cserélt ki egy alkatrészt és megnéztétek, ami kiderült. Tehát higgye azt, hogy van módod ellenőrizni a munkáját. Az alkatrész berendelésnél úgy is le fognak többnyire húzni. Max. kitalálhatja, hogy ezt meg ezt is cserélni kell. Ezt sem kell okvetlenül elhinni. Csinálja csak meg azt, amiért odavitted és vidd el egy másikhoz(ha bizonytalan vagy),hogy nézze meg mit kellene még rajta cserélni.
A másik nagy probléma: Lövése nincs a hibáról és belekókányol. Persze uo. sz*r lesz.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
Hali,
Beszámolok egy hibáról, ami hamarosan orvosolva lesz. Hátha mást is érint/érinteni fog.
Alany: Opel Signum V6 3.0 CDTI (Y30DT)
Fogy a kiegyenlítőtartályból a víz. Húha. Persze azonnal a legrosszabbra gondolok. Hengerfejes lett az autó? FONTOS: Ennél a típusnál ha hengerfejes lesz az autó (meg amúgy többnél is) a fűtésed azonnal elmegy. Azt ellenőrizd. Hál' Istennek nem. Az alsó csőnél kicsit elengedett a gyűrű és kicsöpög a cucc. Ilyenkor nem elég csak a csövet és a bilincset cserélni, mert sokszor a csati is kisz*p*sodik. Kiegyenlítőtartály plusz csövek, plusz bilincsek cseréje megoldja a gondot. Az elrendezés miatt nem látod, hogy folyna belőle a víz.
Ellenőrzés: Kb. 45 fokos szögben megállsz valahol orral lefelé. Öntesz jócskán deszt. vizet bele és kicsit megnyomkodod a csöveket. Akkor látod csak, hogy szivárog.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz Luck Dragon #94802 üzenetére
Ezt sajnos soha nem fogod megtudni. Ha nagyon biztosra akar menni csak olyantól vásároljon, aki tudja számlával, esetleg munkalappal igazolni a váltóolaj + hidraulika szűrő cserét. Illetve írtam a ide az automata váltó ellenőrzéséről egy kis szösszenetet.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz asvald #94811 üzenetére
Kettős tömegű hibák: Megcsúszik a kuplung. Beindítás után ha elváltod az 1-et, akkor ránt, csattog. Gyönyörű koppanó hangot ad, ami nem keverhető össze semmivel. Talán a motortartó bak lehet megtévesztő, de arra van egy jó ellenőrző metodika, amit viszont senki nem fogja megengedni, hogy megcsináld, mert félelmetes. Váltásonként üt, koppan. Előttem is írték, hogy lutri. Ne vegyél olyat, amiben nem tudod, hogy mikor volt cserélve, mert ezekbe többnyire már kell.
Dízel kontra benzin: Ne vegyél dízelt! Ha mégis azt szeretnéd, mert arra költöd a pénzedet, amire akarod, akkor a drágábbakból nézegess (1.9) CSAK magányszemélytől és csak akkor, ha mindent tud számlával, munkalappal igazolni. Illetve vigyél magaddal olyan embert ,aki eléggé érti a dolgát.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz zgospel #94816 üzenetére
Persze:
Volt egy autóm, aminél mindenképpen meg akartam bizonyosodni arról, hogy a motortartó bak miatt koppan ,vagy kettős tömegű. Nem egészen ugyanabban az árkategóriában mozog a két alkatrész. Behúzod a kéziféket, felnyitod a gépháztetőt. Beülsz, közben valaki elölről nézi a motort. Beteszed 1-be és behúzott kézifékkel kövérebb gázzal, hirtelen kuplunggal megrángatod. De úgy istenesen. Ha ott kopog és mozog erőteljesen a motor, pontosabban nézni kell a bakot is, akkor megvagy. Ugyanezt hátramenetben is. Ha itt nem találod meg a bak hibáját, akkor sanszos ,hogy a kettős tömegűd haldoklik.
Na most gondolj bele, ha elmész autót vásárolni ki az, aki ezt megengedi? Biztos van, de jó ha 100-ból 1.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz ntomka #94820 üzenetére
Az elejével egyet tudok érteni, viszont a második részével már kevésbé. Találkoztam már olyan autóval ,ahol az általad említett metódussal semmit nem tudtál kiszűrni, mert még nem volt annyira rossz állapotban.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest