Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • focvis

    veterán

    válasz tibbike01 #211059 üzenetére

    :R Csak ne idegeld magad feleslegesen.

    Persze, hogy cseréltem G12 Evora, mert 8 éves, 114 K km és még a gyári volt benne. Akkor pedig az optimális fagyálló kerüljön bele. Elvittem cserére, de már picit gyanús volt a nyáron, hogy a termosztát vagy a vízpumpa kezd elfáradni - után kellett tölteni kb. 0,5-1 deci közötti mennyiséget, előtte nem fogyott a víz.

    Ennek úgy tűnik, tényleg gyenge pontja a termosztát, ami valójában egy "thermal management unit" (TMM), elektronikusan szabályozza a hűtővíz hőmérsékletét (óvatos tempónál melegebbre engedi a vizet, ha tiprod akkor pedig alacsonyabbra hozza le).
    - A 2013. végi gyártású autómban 4 évesen, 80 ezer km-nél adta fel, de ott teljesen elromlott, szélsőségesen hullámzott a hőmérséklet. F végű cikkszám volt.
    - A 2015. szeptemberi gyártású, jelenlegi autómban 8 évesen, 114 ezer km-nél történt most a csere, kiszerelés után látható, hogy hol eresztett a TMM. H végű cikkszám. Most INA került bele, ő készíti a gyári alkatrészt is.

    A G8-ot ugyanezzel a TMM-mel szerelik. A vízpumpa a TMM része, nem olcsó cucc.

    A kiegyenlítő tartály cseréjét Rbalint88 fórumtárs ötletelte ki, pusztán esztétikai nyereséget érzek miatta ;] , de nem volt vészes az ára.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák