-
Fototrend

Új hozzászólás Aktív témák
-
Miracle
senior tag
visual c++ az bizony nem C, akarhogy is hasonlit a neve. es a structok es osztalyok kozott meg ha be vannak agyazva mas osztalyokba is csak annyi a kulonbseg, hogy mi az alapertelmezett lathatosagi modosito, semmi tobb. osztalyba agyazott tipusok eseten nyilvan az osztaly nevevel megegyezo nevterben kell kotoraszni, ha kivulrol el akarod erni a beagyazott osztalyt.
persze ha te C nyelvet allitasz eb a projekt nyelveken a visual studioban (bar ekkor gondolom nem hangoztatnad, hogy c++) akkor meroben mas a helyzet, ugyanis ekkor ugye nincs lathatosag, es nincsenek semmilyen metodusok, habar beagyazott osztalyok sem. tehat C structokat CSAK C nyelvben hatalalsz, c++ban CSAK osztalyokat, igaz ket nevvel is elerheted oket. -
Miracle
senior tag
kevered a szezont a fazonnal.
eloszor is: c++ban a structok UGYAN AZT JELENTIK, MINT AZ OSZTALYOK azzal az apro kulonbseggel, hogy a structokban lathatosagi modosito nelkul minden public, osztalyban meg private. de ezt leszamitva ugyan ugy mukodnek, tokeletesen semmi kulonbseg nincs kozottuk, egymas ososztalyai is lehetnek. habar (ez csak megszokas) structoknak egyszeru adatszerkezeteket szoktak nevezni, ha mar konstruktornal, destruktornal, es operator= nel bonyolultabb metodusaid vannak akkor az inkabb class (de ez csak konvencio) egyebken a structok helyett erdemes boost:
uple -oket hasznalni.
// struct deklaracio
struct aa;
//struct definicio
struct aa
{
int i, j;
};
//aa tipusu valtozo deklaracio/definicio
a ta;
//aa tipusu objektumra mutato pointer definicioja
a *pa;
//az aa structhoz uj tipusnev bevezetese:
typedef aa ujnev;
//ujnev tipusu valtozo definicioja:
ujnev tu;
//vegyuk eszre, hogy az ujnev tipus valojaban csak egy szinonima az aa -ra:
tu = ta; // teljesen OK
[Szerkesztve] -
Nedudgi
aktív tag
Ahogy érzed, de a
typedef struct
{
int flag;
float vec3[3];
float vec2[2];
int bone;
}model_vertex_t;nem egészen értem hogy mit akarsz.
Nem erre gondoltál egész véletlenül?
class osztaly
{
private:
struct model_vertex_t
{
int flag;
float vec3[3];
float vec2[2];
int bone;
};
model_vertex_t *mv_ptr;
public:
//osztaly();
~osztaly();
void fg();
};
osztaly::~osztaly()
{
//mem felszabadítás
delete(mv_ptr);
}
void osztaly::fg()
{
//100 elemű model_veretex_t típusú tömb foglalása
mv_ptr = new model_vertex_t[100];
}
void main ()
{
osztaly *a;
a= new osztaly;
a->fg();
delete(a);
}
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5600 XT 6GB Zalman S2 TG Cooler Master 650W
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman S2 TG Cooler Master 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 6GB Zalman T4 Plus Cooler Master 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6750 XT 12GB Zalman T4 Plus GIGABYTE 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B760 i9 14900K 32GB DDR5 1TB SSD Asus ROG RTX 3090 24GB Zalman Z1 1000W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest






