Új hozzászólás Aktív témák
-
shark86
csendes tag
A másik terem is megszűnt a victor hugoban, mit tudtok?
-
"Tényleg, aki a hosztoffice-al szerződést kötött, konkrétan hol és kivel írták alá a papírokat? weben/faxon oda-vissza küldözgetve a papírokról a másolatokat?"
Nyilvan, eleg vicces lenne szemelyesen rohangalni csak azert, hogy az ember elintezze ezeket.
"Aztán ha a pénzzel történetesen lelépnek, akkor lehet futni a cégtulajok után... úgysem lesznek meg."
Ezt mennyiben befolyasolja az, hogy milyen modon irtak ala a papirt? Vagy az, hogy bereltek-e valahol egy irodat?
-
Meridian
senior tag
továbbá, számomra a papírcég az jelenti, amikor egy cégnek nincs külön rendes irodája, ahol akár ügyfélszolgálati tevékenységet is végezhet(ne). Hosztoffice-nak van? Én nem látom. Weblapjukon egy cím szerepel, Budaörs, Liliom utca 25, ez a googlemaps-on jól láthatóan egy családi házra mutat.
Tényleg, aki a hosztoffice-al szerződést kötött, konkrétan hol és kivel írták alá a papírokat? weben/faxon oda-vissza küldözgetve a papírokról a másolatokat? Ha igen, na ez definiálja legjobban egy papírcéget. Aztán ha a pénzzel történetesen lelépnek, akkor lehet futni a cégtulajok után... úgysem lesznek meg. Ez itt magyarország, core absurdistan.
-
tkazmer
addikt
a helyzet azért ennyire nem egyszerű, 1db vitás számlájuk volt legjobb tudomásom szerint, az azelőtti és az azt követő számlákat fizette, fizeti a HO.
(#56) Meridian
a HO-t én annó éppen azért válaszottam, mert egy masszívan nyereséges és évek óta jól működő cég volt, a T úgyszintén, elég valószínűtlen volt, hogy ilyesmi bekövetkezzen. a papírcég ismertetőjele nem annyira az árbevételre vetítve 10% körüli profit vagy a 0,49-es ROE... -
Meridian
senior tag
Én a hozzászólásodra csak annyit tudok mondani: a pénz beszél, a kutya ugat. Amíg ez nem változik, senki ne számítson másra. Az alapszolgáltatónak nem kevés pénzébe kerül az infrastruktúra biztosítása, ok nélkül nem szokott nagy ügyfeleknek csak úgy betartani.
Ezt kár is részletezni, mivel aki nincs tűzközelben, az nem érti miről van szó. Ügyfélként akit emiatt kár ért, annak meg ez az eset legyen tanulság. De annak is, aki mondjuk jelenleg nem érintet, de akár lehetett volna.
A tanulság: NEM ÉRDEMES PAPÍRCÉGEKKEL szerződni ha létfontosságú szolgáltatás igénybevételéről van szó. Inkább meg kell keresni a legmegfelelőbb alapszolgáltatót és vele szerződni. -
joghurt
addikt
Tettenérés?
Ha kirámolsz egy boltot, és berohansz a szomszéd házba, nem jöhetnek utánad, mert nincs házkutatási parancsuk? Vicces lenne. Rettegjen a szomszéd közért!De ettől függetlenül még a feljelentés és a jegyzőkönyv él, attól meg nem félnék, hogy a T-Systemset fantomizálják a bírósági per néhány éve alatt.
Ugyanakkor az ügyfelek meg simán feljelenthetik a HO-t, hiszen tőlük beszedte a pénzt a szolgáltatásért, amiért nem fizetett tovább a T-nek. Ez a csalás klasszikus esete.
-
joghurt
addikt
DNS-mizéria ügyében: itt az on-topic.
-
nyogo83
senior tag
Azért pluszban járna még egy "dícséret" a T-nek, mert azt valahogy nagyon elfelejtik hangoztatni, hogy gyakorlatilag a HO-nal bentlevő ügyfelek szervereit se engedték kihozni...mivel a T jelzálog jogot jegyzett be a gépekre a HO tartozása miatt. Ehhez kb annyi joga van hogy egyenlő a nullával.
Konkrétan kollégának van bent nem egy szervere, tárhely szolgáltatók is, és a jóisten se tudja mikor jut hozzá a saját tulajdonához. Adatot kihozhattak, de hiába volt minden papirjuk amivel igazolták a szerver tulajdon jogát, nem engedték kihozniArrol nem is beszélve hogy nem kicsit öngólt lőtt a T is, mert egy olyan cég szerverei is bent voltak, aki NEKIK szolgáltat és csodálkoztak hogy nem megy, persze pár telefon után azok már elérhetőek voltak
-
dajkopali
addikt
válasz
ThunderBoy #37 üzenetére
javítva
-
Tyrael
senior tag
onnantol kezdve, hogy a terem a T fizikai hozzaferesszabalyozasa ala esik, majdnem mindegy, hogy te hany tovabbi szolgaltatotol veszel peeringet, vagy berelt vonalat, ha akarjak, akkor nem fogsz forgalmazni semerre es kesz.
erre mondta bambano, hogy a redundancia a hiba ellen ved, a szandekos szabotazs ellen nem.
meg ha akar HO akar ugyfel szinten lett is volna mindenbol redundancia, a fizikai helyet es az elektromos aramot is a T szolgaltatja, innentol kezdve akar azt a szolgaltatast is szuneteltethette volna (ertsd kihordja a gepeket a terembol, vagy lekapcsolja aloluk a pilacsot).
ez ellen viszonteladokent, vagy ugyfelkent nem sokat tudsz tenni, max hogy a sajat szolgaltatasaidat eleve tobb datacenteren elosztva hosztolod, de azert ez a HO ugyfelek eleg kis szazalekanan rentabilis.Tyrael
-
ThunderBoy
tag
t-hosting != T-Systems
-
bambano
titán
kihúzzák a gw-ből a tápot, oszt jónapot. másrészt meg egy t-s viszonteladónak honnan is lenne máshonnan internetje? meg minek is, ha ip címet nem tudsz cserélni?
ha a t nem hagyja, hogy másfelé hirdesd a címeket, akkor teljesen feleslegesen van máshonnan is interneted.a cég más tészta sok okból. pl. hogy nem a dataplexben van a router.
fárasztó, hogy sokan ennyire nem akarják érteni vagy elfogadni a tényeket.
-
bambano
titán
válasz
Tigerclaw #31 üzenetére
több, konkrét hiteles infóm is van a t ökörségeiről, mint magánügyfél és mint többszörös nagyvállalati ügyfél is. ezeket akár bíróságon is tudom/hajlandó vagyok védeni.
Más kérdés, hogy van pár dolog, amiért atom módon zabos vagyok a t-re, amit ha a t is tudna, nem nekem kellene vazelin után futkorászni, hanem pár t-s managernek.
-
bambano
titán
mert mi lett volna, ha több van neki? a több kapcsolat csak műszaki hiba ellen véd valamennyire, előre megfontolt szándékú szolgáltatás-lekapcsolás ellen nincs semmilyen védelem.
(#24) franc0: próbáljuk a hozzád hasonló felfogási problémákkal rendelkezőknek megvilágítani a helyzetet, miszerint sokan fizettek rendesen és ők sem kaptak szolgáltatást. erre mit mondasz, kedves gömb?
(#27) KAMI911: oké, a ho ügyfele nem a t ügyfele. mégis mindig kapok t-s értesítést, ha valamit terveznek a szerverteremmel. tehát bizonyos szintig t-s ügyfél is.
-
Tigerclaw
nagyúr
Hacsak nincs konkrét és hiteles infód az esetről, akkor a te is csak találgatsz és prekoncepciókat gyártassz. Jellemzően egy nagy szolgáltató ilyen elszámolási vitában több kört is lefut, több tárgyalást kezdeményez, határidőket ad, mielőtt ilyen drasztikus lépést tesz. Neki se érdeke az első fizetési problémánál szerődést bontani az ügyféllel.
-
engusz
veterán
Mi, mint webáruház, inkább a root DNS szerver hibájától szenvedtünk egész hétvégén. Ellenben kíváncsi leszek az ügy pontos kimenetelére. Valakinek mindenképpen el kell számolnia az ügyfelekkel, mert ha még nehezen is, de mérhető az okozott kár.
-
Zirowe
nagyúr
Ha jól emlékszem az első hírek még hibáról szóltak, erre kiderül, hogy a fenéket, ez bizony szándékos volt.
Azért mind két fél előre figyelmeztethette volna a felhasználókat, hogy a kialakult helyzetre való tekintettel mire számítsanak, ne pedig csak cselekedjenek.
-
Szabesz
őstag
Nem vagy ezzel egyedül, velem is megcsinálták hasonló módon. Le lett mondva a szolgáltatás, de ők úgy döntöttek, nem fogadják el. Jött a meglepetés, hogy x havi kifizetetlen számla (szerintük, mivel csekket nem küldtek egyszer sem lemondás óta), ezért nem tudnak mit csinálni, átadják behajtóknak, és megszüntetik a szolgáltatást(!). Lehet menni bíróságra. Csoda amit művelni tudnak. Már csak azért sem lett kifizetve a mondvacsinált tartozás, mert képesek a lököttek, és újraaktiválják, és 5-6 hónap múlva újra eljátsszák ezt.
Itt is simán el tudom képzelni, hogy hasonló a felállás, x szolgáltatást lemondott az ügyfél, de kedves T nem fogadta ezt el, számolta tovább a díjat, majd egy pont után előrukkoltak, hogy hé haver, van egy kis tartozásod, fizess... Gondolom meglepődtek, amikor az ügyfél visszadumált.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nem feltétlen.. Nem csak az otthon csücsülve internetező ügyfelekről van szó.
Ha bizonyos szolgáltató üzemeltet szerverszobát, és esetlegesen ott van bármiféle weboldal szervere? Azokkal mivan? Ha pl. onnan fut webáruház is akár? Jah igen, így járt, mert Ő ezekről a dolgokról egyáltalán nem tud? Mert honnan kéne tudnia, Ő fizeti magának a szolgáltatóknak a díjakat... Le van sz@rva, ha forgalomkiesése volt ez miatt?
(#25) dajkopali: Értem, köszi! Remek, kíváncsian várom!
-
franc0
őstag
Egyébként ez a moralizálás tipikus "jajj kocka vagyok, jajj nincs net a hosszúhétvégén mostmilesz" hozzáállás.
Ilyen alapon egy távhőszolgáltató soha ne fizessen egy fillért se a távhőtermelőnek, mert a termelő úgyse meri lekapcsolni a rendszert, mert az emberek fázni fognak.
Nem kedves barátaim, az élet nem így működik. Nem fizetsz és láthatóan nem is akarsz, miközben a szerződés alapján szüneteltetem a szolgáltatást? DIRR, lekapcsolni. End of story.
Utána az end user pereljen akit akar, ennyi. -
hackeeeee
Jómunkásember
Tehát akkor lényegében, a leállás mögött nem műszaki hiba, hanem anyagi ügyek lapultak? Ez szép azért.. Vagy a .hu-s oldalak elérhetetlensége az egy másik dolog volt? Csak furcsamód azonos időben történt ez az egész?
-
MacCaine
őstag
Ahogy hallom pár ismerőstől, a HO nem volt a helyzet magaslatán a pénzügyekben. Nem csoda, hogy ide jutott a dolog.
-
moli.hu
őstag
jol ertem, hogy adott szerverteremnek egyetlen kapcsolata volt?!
-
robyeger
addikt
-
joghurt
addikt
Hmm. A mai világban a drót teljes kihúzásán túl nem léteznek olyan megoldások, hogy pl. a sávszélesség korlátozása a HO felé? Vagy ahhoz legalább két paramétert át kellett volna állítani egy routerben?
Sokféle hasonlatot fel lehet hozni erre az ügyre. Az egyik ilyen a tömegközlekedési sztrájk. A bakternek van baja a Mávval (vagy ellenzéki inspirációra az aktuális kormánnyal), de a végén az utas szív. De lehet lehet infrastrukturális példával is jönni: Önkormányzat kevesli az iparűzési adót, erre a cégtől megvonja a közúthálózat használati jogát (magyarul lezárja, rohadjon csak rá a sok áru). Vagy: Az Apeh kevesli a befizetett adót, erre zárolja a cég összes bankszámláját.
Ezek közül csak az egyik kitalált, a másik kettő létezik.
-
bambano
titán
és itt a szerinteden van a hangsúly. egyébként pedig a kérdés nem az volt, hogy igaza van-e vagy sem, hanem az, hogy a legjobb módját választotta-e annak, hogy a saját érdekeit képviselje? hint: NEM
"tehát nem lehet arra tekintettel, hogy ez a lépése közvetett módon másokat is hátrányos helyzetbe hoz": ezt ugyan lehetne vitatni, de a valós kérdés mégis az: a t hátrányos helyzetbe hozta-e SAJÁT MAGÁT ezzel a lépéssel? ha olvasod a netet, akkor tudhatod: a válasz: igen.
"mivel a "másokkal" nincs közvetlen kapcsolata,": ez konkrétan nagy kövér marhaság, nem igaz.
"nem tehetnek mást, mint szépen felbontják a HO-val a szerződést": igen, sokan ezt fogják csinálni. "Akár közvetlenül a T-vel": erre meg azt írta sok károsult, hogy csak a leghülyébbek szerződnek ezek után a t-vel.
"de akkor is a legmegbízhatóbb módon teszik a dolgukat": és akkor itt következik az általad a T csoporttól vásárolt szolgáltatások felsorolása...
"de a fenti pénzügyi hercehurca jellegű probléma nem fog előfordulni." nem hát, persze...
"Egyébként személyes véleményem az, hogy olcsó húsnak híg a leve": a ho nem az olcsóhús jellegű szolgáltató volt, van hozzá képest féláron is hosztoló a piacon."valószínűleg mind a T-com, mind a GTS, mind az Invitel kereskedői sok-sok ajánlattal bombázhatták őket": akkor tudták, kik alól rúgják ki a netet. nem úgy, mint ahogy fent emlegetted.
"néminemű tapasztalatból beszélek": akkor mesélj végre tapasztalatokat is, mert ez a hsz a tájékozatlanság mintapéldája.
-
klambi
addikt
válasz
Brutális eb #10 üzenetére
nem hiszem hogy számla különbözet miatt lenne ekkora gubanc, inkább van valami + amit az 1ik fél nem akar kifizetni mert a másik önkényesen elbírál, esetek többségében ez szokott lenni vagy simán másképp értelmeznek valamit...
-
Meridian
senior tag
Sztem igaza volt az infrastruktúrát szolgáltató cégnek, hogy a kábeleket (értsd: infrastruktúra) kihúzta, mert az ő ügyfele nem fizetett neki.
Az infrastruktúra üzemeltetése sincs ingyen, tehát nem lehet arra tekintettel, hogy ez a lépése közvetett módon másokat is hátrányos helyzetbe hoz, mivel a "másokkal" nincs közvetlen kapcsolata, nem áll szerződésben - feléjük így semmiféle kötelezettsége nem áll fenn, mert ehhez minimum egy szolgálatói szerződés kellene a "másokkal" is. De ilyen nincs.A "mások", azaz a végfelhasználó ügyfelek, nem tehetnek mást, mint szépen felbontják a HO-val a szerződést (és kártérítési igényükkel bírósági eljárást kezdeményeznek a HO-val szemben) és keresnek más -MEGBÍZHATÓBB(!)- szolgáltatót. Akár közvetlenül a T-vel, vagy akár más hasonló kaliberű szolgáltatóval. Van még más is a piacon, akik elég megbízhatóak e téren és nem is drágák, ott van pl a GTS Hungary is.
A nagy szolgáltatókat lehet köpdösni, meg ez divat is lett nálunk errefele (magyarok már csak ilyenek - mindenki okosabb akar lenni a többinél), de akkor is a legmegbízhatóbb módon teszik a dolgukat, egész egyszerűen, mert saját maguk biztosítják az infrastruktúra legjavát - náluk a cikkben leírt esemény nem fog előfordulni. Műszaki problémák mindenhol adódhatnak, de a fenti pénzügyi hercehurca jellegű probléma nem fog előfordulni.
Egyébként személyes véleményem az, hogy olcsó húsnak híg a leve, havi pár-száz forint esetleg egy-két ezer forint miatt választották ezek az ügyfelek a HO-t, pedig valószínűleg mind a T-com, mind a GTS, mind az Invitel kereskedői sok-sok ajánlattal bombázhatták őket, sőt még az is lehet, hogy korábban valamelyik megnevezett szolgáltató ügyfelei is voltak, de aztán "garasokért" inkább elvitték a szervereiket, vagy szerződésüket az előbbi cégek ajánlatai "csakazértis" aláígérő HO-hoz, vagy valamely más hasonszőrű céghez.
De legyen ez tanulság, és figyelmeztető omen.
(ugyanez építőipari vállalkozásokra is igaz, hajjaj, mik vannak/voltak ott... a rezsiuköltséget sem fedező árajánlattal pályáznak, csak azért hogy az övék legyen a munka, aztán félúton meg csőd... kinek jó ez?)Na, persze minden szempontot én sem ismerhetem, de azért én sem most jöttem le a falvédőről, néminemű tapasztalatból beszélek. Elég sok elképesztő dolgot láttam már más területen is - de már semmi nem tud meglepni, mert ezen a területen is abszurdisztánban élünk, sajnos... (nemcsak politikai vonalon).
-
LLam
senior tag
imho a t meg mindig matavidokben el. megkerulhetetlen dinoszaurusz vagy legalabbis azt gondolja magarol.
-
blint63
tag
"a Magyar Telekom üzleti portfólió termékmenedzsment osztályának hoszting-termékmenedzsere"
-
ilyen_85
senior tag
Pontosan!
Mégis személyes tapasztalatom alapján, ez nem így működik a t csoportnál, nálam is ez a "probléma" vagyis részemről nincs probléma, csak a t csoport szerint. Tehát megrendeltem egy szolgáltatást, amire vállalták, hogy egy hónapig kipróbálható, ingyenes, bármikor lemondható.
Sajnos úgy hozta az élet, hogy el kellett költöznöm, gondoltam milyen jó, hogy pont kilehet próbálni és lemondani bármilyen következmény nélkül.
Papírmunkát elintéztem, bérelt eszközöket visszaadtam, a szolgáltató aláíratott velem egy kilépő nyilatkozatot, minden rendben.Sajnos majd félév után kiderült, hogy a szolgáltató nem állította le a szolgáltatást, sőt tovább számlázott nekem a régi címemre, ahol nem lakott senki, erről levélen kívül semmilyen értesítést kaptam.
A t szerint a követelésük jogos, mert szolgáltatást nyújtottak, szerintem nem mert én ezt a szolgáltatást lemondtam...
A probléma az, hogy ők úgy tekintik nekik van igazuk és pont. Más nem érdekli őket... én simán eltudom képzelni, hogy itt is kihoztak egy mondvacsinált számlát, és ezt akarják most beszedni.
-
FlekkeN
aktív tag
Ha az egyik szerinte fizettek a másik szerint pedig nem akkor miért egyeztetnek? T-online elküldi az eddigi összes havi számlát, a másik cég meg elküldi az átutalási vagy befizetési bizonylatokat. Ekkor tudni fogják hol akadt el a pénz és kiderül mikor fizettek mikor nem.
-
bambano
titán
hogy csak néhány ötletet mondjak:
ne akkor vágja el a drótot, amikor a többség nem tud intézkedni
értesítse az ügyfeleket, hogy mi a helyzet.
stb. stbén elhiszem, hogy a t eljárása jogszerű volt, de az biztos, hogy ezzel belefutottak egy pr katasztrófába és nekik ennyit nem ér.
-
KEndre
HÁZIGAZDA
A HO biztos tudott róla, hogy veszélyben a szolgáltatás, illett volna rugalmasan visszavonulni, az ügyfeleket pedig értesíteni.
Az viszont minősíthetetlen, ahogy a T átvágta a gordiuszi csomót, ráadásul szokás szerint most sem működik a kommunikációs stábjuk...
-
ng0ofy
KORREKTOR
Nem követtem az eseményeket a HUP-on, pedig érdekel. Lehet tudni több részletet is? (hány hónapja nem fizetnek, stb.)
Egyébként ahogy látom ez tipikusan magyar probléma, hogy a szolgáltatás-termék egy olyan kereskedőn keresztül jut el a felhasználóhoz, aki maffiózó módszerekkel akar belőle extra profitra szert tenni és még ez sem elég, hanem amikor kezd alacsony lenni az árrés, nem fizet a főbérlő felé és eltűnik, mint cég, mert azt itthon könnyű. Mint ember pedig már kész is lehet akár az új vállalkozás, ami ugyanezt fogja csinálni. Förtelem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Amd Ryzen 5 3600xt, Zotac Rtx 2060 12GB, 24 GB Crosair 3200MHz, komplet gamergép.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2050, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest