Új hozzászólás Aktív témák
-
Breaker
tag
Miért pont 2010 az alsó határ..? MK4 szeriabol akkor jott a faceliftes valtozat, de belulrol ugyanaz mint a 2007tol kezdoden gyartottak(mar ami a fedelzeti szamitogepet illeti), szal szerintem helyesen a 2007-2016 kozottiekbe lehet belerakni.
-
válasz
Zsmester89 #74 üzenetére
12 km alatt szerintem semmilyen autó motorja nem lesz üzemmeleg, ahhoz 3-4× ennyi kell. Ilyen távon felmelegszik a víz, az olaj, de a blokk még tele van hőmérsékleti feszültséggel.
MaCS
-
Zsmester89
őstag
1 oldalról nyitott kocsibeállóban van a Volvo, mióta tönkrement az állófűtés, kb 12km kell neki, hogy üzemmeleg legyen 1800-as fordulaton.
Előtte meg pikk-pakk felmelegítette a kályha, meleg kocsiba ültem be
hiába a fűtött szélvédő, a kocsiban és a motortérben egyaránt hideg lesz.
-
gyiku
nagyúr
ugy latom sokan porognek a jegvakarason, meg az allofutesen. (fel)teto ala kell beallni, valamint a futott elso szelvedo is csodakra kepes
-
tédroberto87
csendes tag
A Webasto/Eberspracher kazános fűtések 4-5kW(!) fűtőteljesítményűek. 20 perc alatt 80 fokos delta T-t képesek elérni a motor hűtőkörén, ami -20 foknál is 60 fokos hűtővizet jelent 20 perc után. Nekem van, időzítve használom, vagy mobilról indítom, ha látom, hogy mikor indulok, legfeljebb 30 perc után leolvadt eddig bármilyen jég a szélvédőről és az első oldalablakokról.
Amellett, hogy -20 fokban elindítva is kb 15 fokos kocsiba tudok beszállni, nekem simán visszahozta az árát (300k) a hidegindításokon. 'Nagy' benzinesem van, ami brutálisan túldúsít hidegen, ez gyakorlatilag megszűnik ezzel.
Nem összevethető a teljesítménye egy elektromos motorblokk melegítővel, ami -30 fokban nem is képes értelmes hőmérsékletre melegíteni a rendszert, mert nem képes fedezni a hőigényt sem.
-
válasz
pusszycat #66 üzenetére
Hááát, én nem erőltetném... Tudod, addig jár a korsó a kútra....
Folyamatosan változik a feszültség az üvegben, és egy szép napon pont új jönnek össze a paraméterek, hogy jön a nagy reccsenés -- aminek a feltételeit ráadásul minden egyes alkalommal javítod.
Egy nagyon régi autónkkal apám is megcsinálta ezt jópárszor, komoly hidegekben (akkoriban még voltak hosszú, hideg telek, viszont jégoldót nem mindig lehetett kapni, főleg nem télen), nem volt vele gond, aztán az új tulajnál egy nem is nagyon hideg reggelen szabályosan felrobbant a szélvédő.
MaCS
-
válasz
pusszycat #60 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy szerencsétek volt. A hideg szélvédő és a meleg víz találkozása erősen sztochasztikus folyamat, de ismételgetve előbb-utóbb törvényszerűen az üveg repedéséhez vezet.
Úgyhogy nem igazán kéne másoknak ezt ajánlani, elég, ha magadnak játszol orosz rulettet.
MaCS
-
fpeter84
senior tag
Zőccség, még plussz pár fokban is qrvajó dolog, hát még ha hidegebb van! Egy modern dízel qrvára nehezen melegszik, -10-15-ben akár 20-30km is kell neki hogy üzemmeleg legyen, annyira kevés a hulladékhő. Nem, nem a termosztát döglött... Én meg külső viszonyoktól függően 10-20 perccel indulás előtt megnyomom a gombot, majd mikor kimegyek a kocsihoz max a jégkását kell letolnom az ablakról, bedobom a kabátom hátra és elhúzok a kellemesen felfűtött autómmal. A többiek meg 5-10 percig vakargatják a metsző hidegben a kocsijukat. Én ennyivel többet alhatok
Plussz a motornak is nagyon jót tesz hogy nem dermedt olajjal indul, és a fogyasztást se rontja, mert az az 1 órára vetített 5-6 deci gázolaj (vagyis indításonként 1-3 deci) amit eléget max annyi, amennyivel többet enne a fagyos motor kínlódva melegedve, de talán még kevesebb is...
(#31) euzsolt
3000EUR???? wtf... mérettől függően egy webasto vagy eberspacher rendszer 300-370e bruttó plussz beszerelés plussz extrák (távirányítás, stb ha nem elég a programóra). Az szép lehúzás ha 1500-2000EUR a beszerelés munkadíja...
-
rerros
tag
vajon miért olvatam autósikosítót?
-
válasz
Zsmester89 #56 üzenetére
Az állófűtésnek természetesen van létjogosultsága, akár utastér, akár motor prioritásos installációval. Nekem a motor prioritása a rokonszenvesebb -- minden fok, amit motorüzem nélkül melegszik a blokk, tiszta haszon kímélés szempontjából, ráadásul a meleg is előbb jön meg.
MaCS
-
Anfänger
őstag
Jó dolog ez,na meg mellé egy fütött garázs.
-
gabor7th
addikt
Akik nagyon bíznak ezekben a rendszerekbe azok olvassák el ezt: https://itcafe.hu/hir/szalloda_hacker_zar_zsarolo_ransomware.html
-
Csak érdekesség gyanánt:
A ami motoroknak alsó hangon 30 km (!!!) kell az üzemmeleg állapot eléréséhez -- ez alatt azt értjük ,hogy nem csak meleg lesz a híz és a blokk, de kialakul az üzemi hőmérséklet-eloszlás is.
A melegítésnek ennél fogva aztán nem sok értelme van, viszont hideg hengerfal esetén brutális korróziós hatások lépnek fel, tehát ezt az időszakot mindenképpen le kell rövidíteni, azaz amint kialakult a kenés a teljes körben (pár másodperc, kb. a biztonsági öv bekötése), érdemes fűteni a hengereket, azaz tehelés alatt járatni a motort = elindulni az autóval. A több perces "melegítés" hasznossági mérlege egyértelműen negatív, azaz nettó ártalmas a motornak.
MaCS
-
_X10Dead_
aktív tag
Bőven több, mint egy millió kilométer van a seggemben (sajnos), van némi elképzelésem az autózásról.
Ennek ellenére, vagy éppen ezért:
- Egyik kocsimban sincs ilyesmi szerkezet beépítve,
- Mindegyikben van jégkaparó is, jégoldó is.
És mégsem mondom azt a korábban említett szerkezetekre, hogy hülyeség. Akkor sem, ha csak a jégtelenítés miatt kell neki. Kiskosztümben biztos nem szívesen hasalnék a Q7-esem motorháztetején, hogy elérjem az ablakot. De szerencsére se kiskosztümöm, se Q7-esem nincs, szóval nekem belefér...Próbáld meg levenni a szemellenződet, és csak akkor tegyél egyetemes kijelentéseket, ha az mindenkire és minden helyzetre igaz, nem csak a Te konkrét helyzetedre.
(Egyébként minden soromat tartom, bár értékelem a hozzászólásodat, nem sikerült meggyőznöd.)
-
Vole
aktív tag
válasz
_X10Dead_ #48 üzenetére
"Egyezzünk meg abban, hogy mindenki hülye aki ilyet használ."
Szerintem szukitsuk le ezt a hulyezest arra a szuk retegre, aki amiatt szereltette be a cuccot, hogy ne kelljen szelvedot takaritani azokban a ritka esetekben, amikor nincs tul hideg es eleg vekony a jegreteg. A tobbiek valoszinuleg az utaster futese miatt vettek, ha nagyritkan megsporoljak a szelvedo takaritast az egy kellemes mellekhatas.
"- Abban a "pár percben" amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletét a kopása/igénybevétele alsó hangon is a tízszerese a normál üzemnek. A spórolásba nem csak a löttyök árát kell beleérteni."
Ezen segit a motorblokk melegito, amirol korabban is beszeltunk mar, de arra is csak tenyleg nagyon hidegben van szukseg. Eldonthetned vegre, hogy a magyarorszagi enyhe telrol beszelsz, vagy valami kemenyebb -20, -30 -as hidegrol, mert egyszer ezzel erveltek itt, egyszer azzal. Ha a magyarorszagi viszonyokat nezzuk, akkor egy -5 fokos inditassal nem teszel semmifele kart a motorban, az elettartama nem fog csokkenni.
"- Egy modern dízel esetén az a "pár perc" könnyen elérheti a negyed órát is. Ha mozogsz. Mert ha nem, odafagysz a kocsi mellé mire lesz elég veszteséghő alapjáraton."
Maradjunk tovabbra is akkor a magyar viszonyoknal: -5 fokos hidegben a modern dizeleddel is nyugodtan elindulhatsz max 5 perc alapjarati melegites utan. Sot, jobb is ha elindulsz, ugyanis alapjaraton az eletben nem fog felmelegedni a motorod, viszont kisebb terheles alatt par perc alatt siman. Esszel kell hasznalni a motort. Nem jaratjuk orakig alapjaraton, nem porgetjuk 3-4000 -re hidegen es akkor nem lesz bajod a motorral.
"- Nem a hetvenes években élünk. Egy modern autónak nem használ, ha alapjáraton "melegíted". Lássd kisdízelek."
Homerseklettol fuggoen valamennyi alapjarati ido mindig kell. Rovid ideig jaratva igenis hasznal neki, sokaig valoban nincs ertelme, de nem is irtam sehol, hogy lenne.
"- Van aki nem akarja kikenni magát a jégoldózás/kaparás közben."
Van aki meg nem szeret autobeallot, jardat takaritani telen, ezert padlofutessel megoldotta a dolgot. Kb. ugyan az a kategoria.
"Ami jéghideg szélvédő esetén amúgy is annyi, mint halottnak a csók, mert kábé azonnal visszafagy egy vékony, de igen kellemetlen réteg, ahogy letörlöd."
Nekem ugy tunik, hogy te nem nagyon hasznaltal meg jegoldot. Erdekes, amikor vekony reteg van a szelvedon, akkor egyszeruen lefujom es megyek, az ablaktorlo letorli. Amikor meg vastag reteg jeg van a szelvedon, akkor csak a legbrutalabb allofutes segit, anelkul marad a kaparas.
-
_X10Dead_
aktív tag
Egyezzünk meg abban, hogy mindenki hülye aki ilyet használ.
Van abban valami amit mondasz, de mégsem életszagú a végeredmény.
- Abban a "pár percben" amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletét a kopása/igénybevétele alsó hangon is a tízszerese a normál üzemnek. A spórolásba nem csak a löttyök árát kell beleérteni.
- Egy modern dízel esetén az a "pár perc" könnyen elérheti a negyed órát is. Ha mozogsz. Mert ha nem, odafagysz a kocsi mellé mire lesz elég veszteséghő alapjáraton.
- Nem a hetvenes években élünk. Egy modern autónak nem használ, ha alapjáraton "melegíted". Lássd kisdízelek.
- Van aki nem akarja kikenni magát a jégoldózás/kaparás közben. Ami jéghideg szélvédő esetén amúgy is annyi, mint halottnak a csók, mert kábé azonnal visszafagy egy vékony, de igen kellemetlen réteg, ahogy letörlöd. (Ha nem törlöd le, lefolyik a nagyja és úgy fagy vissza) -
Vole
aktív tag
"Defa elektromos állófűtés (utastérbe tett fűtőtest), 2kW, kiválóan leolvasztja a jeget magyar körülmények között, és elviselhető hőfokot csinál a kocsiban."
Elhiszem. Egy 2kw -os cucc magyar viszonyok kozott megoldja a problemat, ha egesz ejjel megy. Ha egesz telen minden nap 10 orat megy a 2kw -os cuccod, akkor mar csak a villanyszamla lesz problema itt egyeseknek, akik a fogyasztas miatt aggodnak
Mint irtam, nekem is ilyen van, 900W -os, gyakorlatilag egesz ejjel megy. A belter kellemes ( azert nem meleg ), az ablak viszont a nagy hidegben akkor is lejegesedik.
Sajat tapasztalat alapjan mint irtam enyhe hidegben folosleges a melegito ( jeges szelvedohoz ), komoly hidegben viszont nem eleg a 900W -os cucc sem. A 2kw -ost nem probaltam, de az meg annyit fogyaszt, hogy annyiert mar egyszerubb ha berelsz egy garazst es akkor havat sem kell takaritani a kocsirol
A Webasto -rol keszult video nagyon nem gyozott meg, a Defa -rol pedig nem talaltam rendeset, csak olyat amin vekony reteg havat olvaszt meg alulrol.
A masik dolog az, hogy itt Kanadaban Defa -t nem is talaltam, a Webasto pedig $1000 -tol indul + beszereles.
-
Vole
aktív tag
válasz
#72042496 #41 üzenetére
Nezd meg ezt a videot:
https://www.youtube.com/watch?v=jba2iD6w4g8
-4 fok, minimalis jegreteg, es 12 perc kellett a futesnek mire nagyjabol leolvasztotta a jeget. Es ez egy atlagos kisauto, nem egy SUV.
Ezzel a jegoldoval 2 perc alatt leszeded ugyan azt a jeget:
https://www.rainx.com/product/glass-water-repellents-cleaners/rainx-deicer/#.WI1meVMrKM8
https://www.youtube.com/watch?v=PYIW0LIHb2M
A belso ter futes inkabb arra jo, hogy ne a jeghideg borulesre kelljen ulni, a jeghideg kormanyt fogni... de arra meg egy sokkal egyszerubb elektromos futes jobban megfelel, termeszetesen akkor, ha van halozati aram a kozelben. Ha nincs a kozelben aram, akkor meg a tavoli inditas siman megoldja ezt a problemat.
-
Vole
aktív tag
válasz
Willhunting #40 üzenetére
Ertem, tehat beszereltetsz egy benzines/dizel melegitot amit jaratsz 10-15 percig, hogy kedvezobb legyen a fogyasztasod arra a par percre amig eleri a motor az uzemi homersekletet. Logikusan hangzik
"A kommentemet meg az itthoni időjárás viszonyokhoz írtam"
En meg mint irtam, a -5 fokos ejszakakra folosleges ez a cucc. Az a minimalis jegreteg ami rafagy a szelvedore, azt egyszerubben es olcsobban ( ha mar a fogyasztassal jottel ) leszeded egy egyszeru jegoldo spray -vel. A komolyabb hidegben pedig cseszheted a melegitodet, hacsak nem jaratod 1 orat, de az nem tul eletszeru.
-
bigmafa
tag
Te most poénból szívatod a népet, vagy belülről jön?
Defa elektromos állófűtés (utastérbe tett fűtőtest), 2kW, kiválóan leolvasztja a jeget magyar körülmények között, és elviselhető hőfokot csinál a kocsiban. Kell hozzá kb 20-30 perc -15 fokban mondjuk, de reggeli induláshoz (időzítve) tökéletes lehet egy csomó embernek.(egy extra - vegyük észre, hogy az "autostart"-os illetve "remote start" megoldások jó része pl. az immo kiiktatásával jár, tehát erősen ellenjavallt!)
Akinek más igénye van, netán a tajgán/tundrán/sarkon lakik, annak _ez_ az állófűtés nem lesz jó. Neki másfajta állófűtés hozhatja ugyanezt az eredményt.
De azt mondani egy magyar fórumon, hogy az állófűtés nem olvasztja le a jeget - bizony a többiek félrevezetése.
-
válasz
#72042496 #41 üzenetére
"Nekem nincs tapasztalatom az állófűtéssel, de ha ilyen viszonyok közt leolvasztja a jeget, akkor egy tök jó dolog lehet."
Az.
Most a télen a garázs lakásátrendezés miatt tele volt cuccokkal és az autó kinn parkol a szabad ég alatt - reggelente tiszta áldás az állófűtés. Nem kell a jeget kapirgálni meg az ablakra fagyó lehelettel bajlódni, csak beülünk a jó meleg, kiolvadt ablakú autóba - és gondolom a motornak is jót tesz, hogy nem mínusz tíz fokosan kell beindulnia.
-
#72042496
törölt tag
-
Willhunting
aktív tag
Igen csak elméletben hallottam róla, mégis minden reggel használom
Te meg elkezdesz hurrogni mikor azzal sem vagy tisztában hogy nem csak elektromos létezik belőle (különben hallottál volna a Webastoról). Van értelme -5-ben is, de még 0-ban is, mivel előmelegíti a motort így kevesebb idő mire eléri az üzemi hőmérsékletét, kevésbé gyilkolod és a fogyasztása is kedvezőbb.
A kommentemet meg az itthoni időjárás viszonyokhoz írtam nem pedig a szibériai -40-hez nyílván és így megállja a helyét az állításom hogy nem kell kapargatni a szélvédőt. -
Vole
aktív tag
válasz
#72042496 #36 üzenetére
Kiderult abbol amit irt
A magyarorszagi telre nem kell ilyenekkel keszulni. -5 fok meg sem kottyan a kocsinak, a -10 -hez is eleg, ha rendben van az aksi. Amig lekaparod a jeget, addig boven bemelegszik a motor, de par percnel tovabb amugy sincs ertelme jaratni.
A komolyabb hidegben meg mint mondtam cseszheted a melegitodet, a jeget nem fogja leolvasztani, max a belter lesz kellemesebb ( nekunk is ezert van ).
-
azbest
félisten
usa-ban a biztosítótársaságok már használnak hasonló kütyüket, sőt, ahogy látom volt magyar hírből is hasonló nemrég [link].
Úgy emlékszem, hogy volt némi bortány is, hogy némelyik adatgyűjtő védtelenül kinn volt a neten, így adva hozzáférést bárkinek az autó belső rendszereihez.
-
-
User64476
őstag
Én is veszek egyet a 2017-es Bentleymbe
-
jacis
nagyúr
Én is veszek egyet a 2015-ös mondeomba majd.
-
Vole
aktív tag
válasz
#96302336 #28 üzenetére
Itt ezt a fajta allofutest nem lattam meg. Nekunk van a motorblokkhoz egy, es masik kulon a belterhez ( ha jol emlekszem 900W -os ). A merciben meg van egy plusz akkumulator melegito is. Es mindez megy gyakorlatilag egesz nap, kiveve menet kozben, mivel 120V -os halozatrol mennek ugyebar.
Neztem most errol a Webastorol egy videot, nem tul meggyozo. A mienknel kisebb belso terfogatu autot -4 fokban tobb mint 10 perc volt mire felmelegitette ugy, hogy az ablakokrol eltunjon a jeg nagy resze ( vekony jegretegrol beszelunk ), nem az egesz.
-
#96302336
törölt tag
Az állófűtés egyben motorblokk fűtés is, mivel a motor vízhűtését használja fel fűtésnek, egy külön fűtőcella melegíti a vizet, ami egy kicsi olaj (vagy benzin) kályha. És keringeti is, hogy a z autó ventillátorát használva be lehessen fűteni az utasteret. ennek pozitv hozadéka, hogy a motor is bemelegszik, ami kifejezetten jót is tesz neki, mert nem jéghidegen dermedt olajjal fog indulni, hanem már előmelegített állapotban. A legtöbb autóba lehet utólag is építtetni, a Webasto gyárt nagyon sok autóhoz utólagos intelligens állófűtést.
-
catroot
veterán
A limiter jól tud jönni néha. Amúgy BMW alatt pl. úgy volt megoldva, hogy ha jól emlékszem két lépcsőben tudod benyomni a gázpedált. Ha erősebben rátaposol, pár mp múlva feloldott és ment is rendesen.
Csak igen, hajlamos az ember megfeledkezni róla és előzéskor érdekes élmény tud lenni hirtelen.
-
Vole
aktív tag
válasz
Willhunting #17 üzenetére
"Pedig az állófűtés pont ezt tudja! Befűti az utasteret és nem kell a szélvédőt vakargatnod."
Olyan jo mikor azok okoskodnak, akik csak elmeletben hallottak ilyesmirol
Mindket autonkban ( Mercedes ML, Ford F250 ) van allofutes ( es persze motorblokk-futes is ), de a rendes hidegben cseszheted. Reggelre olyan jegpancel szokott lenni neha az ablakokon, hogy kaparas elott meg befujom jegoldoval is es hagyom par percig.
Mellesleg neha meg ront is a helyzeten: ha ejjel esik a ho, akkor az elso reteg szepen megolvad a futott szelvedon, ami utana szepen ra is fagy, majd amikor kialakult a szep kis jegreteg, akkor jon ra a hotakaro. Futes nelkul a hideg szelvedore nem fagy ra a ho ( mivel nem melegszik fel annyira, hogy halmazallapotot valtson ), egyszeruen lesoprod reggel a por allapotu havat es mesz. Ettol fuggetlenul persze inkabb hasznaljuk mi is a futest, mert osszessegeben igy is kenyelmesebb.
Itt Kanadaban rendszeresen van -30 fok
-
Zsmester89
őstag
A állófűtés tökéletes a jég ellen
---
Volvohoz is lehet rendelni mindenféle utólagos okosítót, több féle csatlakozással (obd pl). Számítógépen programmal beállítod, hogy mit csináljon, úgy mint lehajtja a tükröket parkoláshoz, felhúzza az ablakokat zárásnál, programozni az állófűtést, szellőztető funkció, stb, stb.. -
DigitXT
félisten
Több értelme lenne a kölökbe némi életösztönt nevelni... Ha már a KRESZ-t
nem sikerült 18 éves koráig, mire hajthatja a családi verdát. Már csak azért
is, mert ha úgy van, ahogy az előttem szólók írták, lepadlózza a 200-hoz.Ui: emlékszem ám ilyen szülői kontrollosdira a '80-as évekből. Nem akarták,
hogy a "gyerek" a barátait fuvarozza, még akkor sem, ha ő tankol: felírták az
óraállást, és hogy mennyi lesz a táv, amit a "gyerek" menni fog. Többet nem!Természetesen volt olyan rendes, hogy elvitt minket a rét közepéről a faluba
(tájfutóverseny volt, gyalogolhattunk volna pár km-t pluszban!), és valahogy
ez a pár km sose jelent meg az órában. Így mindenki boldog maradt.
Igen, arra a kis időre lekötötte a km órát. Nesze neked virtuális kerítés, hehe.Szerintem baromság.
-
leslieke
Jómunkásember
Okos cucc ez, tetszik.
-
gabor7th
addikt
Nekem nem kéne hackelhető okosautó, mert ez már az életedbe kerülhet, meg a családodéba. Hamar vége lesz ennek a bulinak.
-
Formaster
addikt
Na ilyet kitalálhatnának más márkában is. Akár utángyártottat. Nagyon örülnék, ha a mercimbe is bekerülne a SmartLink
-
Zsebob
senior tag
- Limiter. Kick-down ra mindegyik felold.
- Csatlakozás: lesz egy OBD apu-anyu Y kábel a csomagban, azt kész...
-Távoli elérés: a flotta kezelőknek kell -
Dale
aktív tag
Egy "bepattintós" panel van a port előtt, amit le lehet hajtani hogy hozzáférj, de úgy kinyitva nem lenne érdemes vezetni mert simán letörhet. Van egy széles, de nem magas lyuk a panelen, amin keresztül semmit sem tudtam még bedugni, de nyilván nem birtoklom az összes megvehető OBDII kütyüt, szóval meglátjuk. Ha vékonyka lesz ez akkor beférhet ott, de felülnézeti rajzból meg nem mondom.
Az olajcsere dologgal egyetértek, én 5000 mérföldenként cserélek (8000 km) és kész, ahhoz nem kell ilyesmi. Ha lesz valami olyan funkciója ami az enyémben nincs és kell, akkor veszek ilyet. Távolról (kilométerekről) nem akarom indítgatni szóval lehet hogy felesleges lesz ez nekem. Hibakódot kiolvasni talán tud majd, de törölni nem hiszem, mert azzal csak a szervizeket vágnák meg. (Arra ott az OBDII-Bluetooth connector.)
-
Vole
aktív tag
"Távolról be lehet-e kapcsolni a futést hogy leolvadjon a jég mire kiérek, meg meleg legyen bent?
Ja bocs, robbanómotor..."
Ezt csak en nem ertem, hogy mikoze a kettonek egymashoz?
Amugy a jeg nem fog leolvadni, mindegy milyen autot veszel. Ahoz az egyetlen megoldas a futott garazs.
-
Vole
aktív tag
Nem tudom neked milyen ablak van a port elott, de en a kodolvasot siman ra tudom dugni a Mercinkre es a Fordunkra is, anelkul hogy barmit bizgeralnek.
Amugy ez a "tavoli diagnosztika" a nagyon lusta embereknek valo, akik nem kepesek arra, hogy megjegyezzek mikor kell legkozelebb olajat cserelni. A 10k -s olajcsere periodusoknal nyilvan a legegyszerubb ez.
A tavoli inditasnak mar van ertelme, de nalunk peldaul ahol szinte mindenkinek kell a hideg miatt, itt a regi autokba egyszeruen vettek utoleg egy Autostart modult es az azonnal "felokositja" a kocsit tavoli nyitas-zarassal is. Nekem is ilyen van az F250 -esben.
-
Dale
aktív tag
Igen, ez érdekes lesz. De ez csak a régi/fapad autókban lesz használva. Már sok éve úgy jön ki a legtöbb Ford modell, hogy a kulcsokhoz külön profilt lehet rendelni (MyKey), aminél valóban meg lehet szabni hogy max mennyivel mehet az autó, hogy nem érdemes biztonsági öv nélkül használni mert nem megy a hangrendszer, stb. Az USA-ban amúgy nem érvágás ha 60 mérföldre maximalizálod a sebességet (100 kmh), a legtöbb helyen 55 mph a limit az autópályán, városban meg 25-45. Asszem a profilban nem opció 55 alá limitálni, de nem próbáltam még ki. Ha érdekel, szívesen megnézem neked.
Szerk: A manual szerint ezeket lehet beállítani az enyémben:
Traction Ctrl: Always On or User Selectable
Max Speed: 80 MPH (130 km/h) or Off
Speed Warning: 45 mph (75 km/h), 55 mph (90 km/h), 65 mph (105 km/h) or Off
Volume Limiter: On or OffPlusz van valami a biztonsági övről, de azt valamiért nem találom a doksiban.
-
DigitXT
félisten
Milyen szülői kontroll? Beállítja, hogy a csemete max. 50-nel mehet, vagy mi?
Ha kimegy a városból, akkor letilt a kocsi? Első dolga lesz lehúzni az eszközt.
Még akkor is, ha amúgy a városon belül maradna... ha fel kell venni a forgalom
ritmusát, akkor egy ilyen hasraütött sebességkorlátozás csak veszélyes lehet!
Vagy magasabb értékre állítja? Akkor mitől véd? 100-zal bőven meg lehet halni.Valahogy olyan ez, hogy ha egy kis ész kéne az autó beindításához, sokaknak
nem is indulna be... Ezt meg nem oldja meg az autóokosító: sofőrokosító kéne! -
stutga
tag
Ez eso" álló? Mert a kocsijaik nem azok.
Max. sebesség beállitása: a legveszélyesebb dolog amit el tudok képzelni. Az enyémen is van limiter még nem tudom mire jó. Elo"zés kozbeni meghalásra biztosan.
Távolról be lehet-e kapcsolni a futést hogy leolvadjon a jég mire kiérek, meg meleg legyen bent?
Ja bocs, robbanómotor...
-
Dale
aktív tag
A 2017-es Escape-ben meg pár más újabb autóban lehet hogy megy, de a 2016-os Escape volt az első ahova a SYNC3 belekerült, és csak zenére, klímára, navigációra és minimális Ford App használatra képes ez az első verzió, amit azóta sem update-eltek. Mondjuk működik is rendesen, szóval gond nincs vele, de azért nem future proof ez így.
Ha viszont konkrétan tudod ezt és így is azt állítod hogy az Android Auto működik bizonyos esetekben, szívesen elhiszem neked, de nem hallottam még erről és kipróbálni nemigen tudom.
-
Dale
aktív tag
Lehet hogy veszek egyet nyáron amikor kijön, a 2016-os Ford Escape-emben pont nincsenek még benne ezek a távoli diagnosztikai funkciók, hiába van benne SYNC 3. (Arról nem beszélve hogy a Ford megígérte hogy Apple CarPlay és Android Auto jön majd hozzá frissítésként, most meg már visszatáncolnak hogy ahhoz hardware frissítés kéne, blabla... Nyilván kamu.)
A kérdés csak az, hogy oké OBDII portra csatlakozik, van épp elég ilyesmi, mint a Bluetooth cucc amihez Windows Phone appot is írtam valamikor, de a port előtt van egy ajtó, amin csak valami kis minimális lyuk van alapból. Be fog ez ott férni, vagy a panelt le kell szedni aztán ott figyel majd rondán? A Focusunkban is van a port előtt ajtó, stb. Szóval kíváncsi leszek én erre, de ha megfizethető lesz és passzol a kocsiba, beszerzem.
-
gyiku
nagyúr
otletes cucc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Kézbe fogható paradoxon lett az iPhone Air
- Viccrovat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Műholdaktól is képes segítséget kérni az Apple Watch Ultra 3
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- PlayStation 5
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- További aktív témák...
- 3 db érhető el (130/131/132) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RX 7600 / 32GB DDR4 / 1TB M.2 SSD
- iPad Pro 13 M4 256GB wifi újszerű 2028.04-ig jótállás
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3287
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 1800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Corsair 550W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest