Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Inhouse #2104 üzenetére

    Nem csak gyakoribb, elvileg ma már minden akkuban ott a kalcium, miután a régi akkuk már kihaltak szerintem. Tehát a gondozást kevéssé igénylő, rejtett dugós stb. akkukról beszélek, ami már mind kalciumos elvileg.

    Épp a kalcium járul hozzá egyebek mellett ahhoz, hogy ezek jobban tartják 14,4 V vízbontási küszöböt az öregedés során is, de szerintem melegedés során is. Ha ez nem így lenne, akkor a gyártók előírhatnák, hogy nyári melegben tilos 14,4 V közelébe tölteni. Nem tudok ilyen előírásról.

    Kalciumosnál meleg hatására nem növekszik a felvett áram, állandó töltőfeszültséget feltételezve, tehát nem melegíti önmagát, ami gyakorlatilag egyenlő a jobb hőfoktűréssel.

    Nyilván addig folyik áram, amíg az akku töltődik, de ez az áram egyre csökkenő, a generátor stabilizált feszültségén tartva.

    Noha a tegnapi hozzászólásomban nem részleteztem, hogy mennyire klasszikus akku, kalciummal vagy anélkül, de szerintem manapság már az előbbi alapértelmezett.

    Hozzászólásom azért született, mert egy másik fórumozó kérdésére válaszoltam, ami nem járműről szólt, hanem hálózati töltésről. Nem hidegről, nem melegről.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák