Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#82729984 #68 üzenetére
alapvetően hibás a gondolatmeneted
természetesen nem kell majd megvásárolni az önjáró autókat, csak használati díjat fogsz fizetni km vagy perc alapon (vagy a kettő kombinációja alapján)
budapest belvárosban marha jól működik a carsharing szolgáltatás, aminek legfőbb hibája pont az, hogy nem ottvannak az autók ahol kellene lenniük, hanem csak a belvárosban lehet használni és ott is el kell gyalogolni értükezt marha jól fogja kiküszöbölni, ha maguktól odamennek a kocsik ahova kell
a taxizással azért nincs értelme összehasonlítani, mert ott a díjak felét/kétharmadát az élőmunkához kapcsolódó költségek teszik ki (a taxis bére, adók, drosztdíj, taxitársaság díja stb.)
korábbi hozzászólásodra reflektálva pedig megjegyezném, hogy az emberek nagy része egyáltalán nem hülye és nincsen értlmetlen birtoklási vágya
ahogy tényleg jobban meg fogja érni carsharinget használni azonnal csinálni is fogjákhogy ez mikor jön el, azt nem tudom, de remélem hamarosan
-
#82729984
törölt tag
Az oké hogy a gyártó visszahívja, de a kérdés nem ez, hanem ez esetben kit és hogyan büntetnek meg.
Mondjuk az általad vázolt helyzetekben sem tudom mi lett a vége, a hozzátartozóknak kell beperelni a gyártót és akkor majd az fizet? Ez nem túl életszerü, mennyi esélyed lehet beperelni egy másik kontinensen lévő gyártót sikerrel?
Igazából a dolog ott cifrásodik amig a gyártó nem ismeri el. (pl. a takata is 13 évvel később ismerte el vagy mondjuk inkább úgy hogy már nem tudta elbagatelizelni a vádakat).
Engem egyébként jobban érdekelnének a szankciók, mert önvezető autóknál bármilyen probléma hatványozottan jelentkezik. Pl. ha nem ismer fel egy adott táblát amiből baleset lesz akkor az potenciálisan az összes olyan önvezető autót érinti és potenciálisan mind balesetet fog okozni abban a szituációban.
Ami azt jelenti hogy nem feltétlen lesz elég hogy az adott balesetért kap egy 1-2 millió ft-os kártérítési büntetést, kiváncsi vagyok hogy veszik rá a gyártókat hogy javítsák a bugot mégpedig azonnal (főleg ha az autó már pl. túl van a 3 éves gari időn).
-
azbest
félisten
válasz
Kisgépkezelő #74 üzenetére
"A másik kérdés, hogy mi van azzal a hülye jogi helyzettel, ha mondjuk az önvezető autó súlyos balesetet okoz?"
Mi van azzal a légzsákkal, aminek a tervezési hibája miatt pár ember a koccanásos balesetet elvágott nyakkal nem élte túl? [link], [link]
Vagy mi van a hibás váltóval, ami miatt a saját autója halálra gázolt egy színészt [link]
Vagy mi van a szőnyegbe ragadó gázpedál okozta halálos balesetekkel [link]
De godnolom napestig lehetne sorolni, hogy a hagyományos, vagy okosított autók esetén is hány és hány halálos tervezési hiba történik. Ha botrány van, akkor milliószámra hívják vissza őket. Egyébként meg lehet, hogy évekig szedik az áldozataikat. Pech van.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Mondjuk érdekelne, hogy más márkák olyan, legfeljebb 2 éves, jó műszaki állapotú, jó biztonsági felszereltségű típusainak a baleseti statisztikái hogy alakulnak, amik drágák ahhoz, hogy kezdők nagy tömegei vezessék és nem elég BMW ahhoz, gazdag hülyék csavarják fára hazafelé a buliból. Meg merném kockáztatni, hogy ezeknek a kocsiknak önvezető szoftver nélkül is jobb a baleseti statisztikája, mint mondjuk egy szétesés szélén álló, hárombetűs elektronikák nélküli redneckpickupoknak, amiket korán kelő agrárszakemberek vezetnek hullafáradtan.
A másik kérdés, hogy mi van azzal a hülye jogi helyzettel, ha mondjuk az önvezető autó súlyos balesetet okoz? Ugye ha én okozom, akkor a hazai példák alapján mondjuk gondatlanságból elkövetett emberölésért kapok 4 évet. (Mondjuk én ezt keveslem.) Viszont, ha egy tucat önvezető autó, egy tucat balesetet okoz, akkor ki lesz felelősségre vonva? Leültetik a programozót 48 évre? Ha egy tucat országban okoz egy-egy balesetet, börtönturizmusra indul a minőségellenőr?
-
0xmilan
addikt
Mai hír. Erre kicsit jobban illik a csúnyán karambolozott kifejezés.
Ez se az AP hibája volt; bár nem tudta megelőzni a balesetet, de jelzett kb. 1 másodperccel előtte, hogy gáz van (valószínűleg fékezett is, mint a fenti yt-os videóban). A sofőr saját beismerése alapján nem figyelte az utat + hirtelen vágtak be elé a sávjába. A fickó egy karcolás nélkül elsétált, pedig a kocsiból nem sok maradt. -
#82729984
törölt tag
Google második találat:
https://www.statista.com/statistics/191653/number-of-licensed-drivers-in-the-us-since-1988/
https://www.statista.com/statistics/644672/south-korea-number-of-licensed-drivers/
https://www.statista.com/statistics/448557/number-of-licensed-drivers-in-canada/ -
#82729984
törölt tag
Ez a költség megmarad az önvezető autóknál is. Sőt talán még sokkal nagyobb is lesz, hisz a vázolt utópisztikus modelben az autók egyfajta tömegközlekedési eszközként funkciónálnának.
Na már most, én nem fogok önvezető autót vásárolni milliókért, ha csak napi 2x20 percet akarom használni, a többi időben meg nem is lesz nálam a kocsi hanem valaki más amortizálja az én tulajdonom az én kontómra. És amikor meg nekem kéne, hivhatok egy másikat ami ki tudja milyen állapotban van mert az enyém épp a város másik végén grasszál...
Ergó ha úgy gondolod hogy a jövő az hogy taxi jellegüen hivsz egy önvezető autót magadnak, az magával hordozza hogy lesz egy vagy több ilyen "taxis" cég amelyik ilyen autókat vásárol, üzemeltet és akkor majd nekik fizeted azt a jattot amit most a taxisnak vagy a bérautó cégnek fizetsz.
És ugyanúgy nem lesz olcsóbb rendszeres használatra mint ahogy most sem taxizol naponta vagy bérelsz autót napi használatra.
Drágább meg azért lesz, mert rá mernék tenni 100 ezer forintot, hogy az önvezető autó - hosszabb távon - nem termék hanem szolgáltatás lesz. Azaz te nem egy önvezető autót fogsz venni a gyártótól egy egyszeri összegért, amelyik megy amig el nem romlik, hanem előfizetéses szolgáltatás keretében lesz egy havi/éves díjad (pl. 1000 euró) _az autó vételárán felül_ és amig fizeted addig önvezet az autód, ha nem akkor a gyártó letiltja ezt a funkciót és nézegetheted a csodaszép autód a parkolóban. És ezt a pénzt a kölcsőnzö/taxi cég is be fogja építeni az áraiba, szóval ami pénzt most kifizetsz a taxisofőrnek, azt majd ezután is kifizeted csak most az autógyártónak.
-
bambano
titán
válasz
#82729984 #65 üzenetére
ezzel szemben a valóság az, hogy én a saját lányomat szinte fizikai erőszakkal tudtam elzavarni jogosítványt szerezni, és rohadtul nem érdekelte az egész. és a haveri körében sem jellemző, hogy erőltetnék a jogsit.
Ez egy olyan állítás volt D1Recttől, amivel teljesen egyet tudok érteni.
-
#82729984
törölt tag
"A 2000 körül születettek már sokkal kevésbé vonzódnak a vezetéshez és az autó birtokláshoz, mint a korábbiak."
A 2000 körül születettek java részének még jogosítványa sem lehet, hogy tudna vonzódni a vezetéshez ami nem is lehetséges még a számára?
Ezzel szemben a valóság meg az, hogy ma már szinte minden - korhatárt elérő - fiatalnak van jogosítványa, 2017-ben jogsi egy fiatalnak kb. olyan alap mint hogy tudja használni az internetet.
-
A többit a google tesztjeiből lehet levonni. Tudtommal egy darab baleset (itt részben felelős is) eddig autonóm módban (önvezető módban megtett 1,7Mmi alatt). Kikapcsolt autonóm módban ugyanezek az autók 13 balesetet szenvedtek kevesebb kilométer alatt
Bár a statisztikák nem biztos, hogy pontosak. -
válasz
#82729984 #54 üzenetére
"eme konstrukció már ma is adott (lehet autót bérelni, lizingelni, használhatsz taxit, vehetsz igénybe sofőr szolgálatot stb), de közös jellemzőjük hogyha tartós rendszeres használatra kell akkor többe kerül mintha a sajátod lenne."
Ennek nagyjából az az oka, hogy ha tényleg tartósan bérled, akkor gyakorlatilag a tied az autó csak még pluszban fizeted a bérautócég költségeit is, a taxi meg a sofőrök miatt drága - elég jól látszik, hogy az önvezető autóknál a bérlés miért tudna mindkettőnél olcsóbban működni.
-
A számításod nagyjából jó, egy ponton hibádzik kissé, hogy egy balesetben gyakran nem egy autó vesz részt. Ha átlag két autóval számolunk, akkor is kijön 0.1-0.2 baleset/millió mérföld, ami sokkal alacsonyabb az amerikai statisztikánál. Igenám, de az amerikai autópályák nem hasonlítanak az európaiakhoz. Ha ott leöntenek egy kis aszfaltot két város között mindenféle biztonsági szabványosítás nélkül, akkor az már autópálya. Sokkal gyakoribbak a balesetek.
330ezer kilométer a teljes kontinentális hálózat. 83x nagyobb területhez tartozik, mint Mi., olyan, mintha náluk 4000 km autópálya volna. A magyar autópályahálózat + a teljes elsőrendű hálózat nincs a fele.
-
#82729984
törölt tag
"szerintem pont az lesz a lényeg, hogy nem kell majd mindenkinek saját autó, hanem lehet növelni a kihasználtságot, egyfajta tömegközlekedés lesz az autózás"
Igen, ezt hivom utópiának. Papíron a kommunizmus is jól mutatott csak épp ellenkezett az emberi természettel.
Hozzáteszem, eme konstrukció már ma is adott (lehet autót bérelni, lizingelni, használhatsz taxit, vehetsz igénybe sofőr szolgálatot stb), de közös jellemzőjük hogyha tartós rendszeres használatra kell akkor többe kerül mintha a sajátod lenne. Nem is terjedtek el a saját autóval szemben (ha összehasonlítod a darabszámokat). És ez nem lesz más a jövőben sem.
De ez csak az anyagi része, a lényeg az elején van, az emberek by default birtokolni akarják a tárgyakat mert ilyen az emberi természet.
-
bambano
titán
ugye mekkora kamu ez az adat? egymillió mérföldre vetítve a legbiztonságosabb útfajtán 1.3-ról csökkent 0.8-ra az átlagos balesetszám.
ennyiért tök felesleges autopilotot használni.
hirtelen rákeresve a magyar statisztikára, ezt találtam.
Eszerint a 280 kilométer hosszú m3-ason naponta átlagosan 20145 jármű halad, ha évi 250 munkanappal számolok, és azzal, hogy az autók átlagosan az m3 felét teszik meg (mivel nem tudjuk, milyen az eloszlás, de sokan csak Gödöllőig mennek, mások meg Nyíregyházáig...), akkor ez nagyjából 700 millió utaskilométer. Ezen a 440 millió utasmérföldön amerikai statisztikai szinten lenni kellene 572 balesetnek. Ehhez képest nálunk van 79 baleset.Ha a napi átlagos járműszámot nem munkanapon számolom, hanem naptárin, akkor 746 balesetnek kellene történnie. Nagyjából a 10%-a történik.
bennem vannak kétségek, hogy ennél jobban tudunk programozni.
-
arnyekxxx
veterán
Láthatóan nem lassul amig le nem pattannak egymásról előtte, semmivel nem kezdd el hamarabb lassulni mint ahogy kigyullad a másik sávban a sötét verda féklámpája.
Persze ha azt szeretném hinni, hogy a teslákba van egy beépített nostradamus akkor én is azt látnám bele ebbe a videóba amit te.
-
-=RelakS=-
veterán
Azok a hozzászólások, nem az itt megjelent hír, amiről beszélek
Az viszont örömteli, hogy senki nem sérült.
És ahogy nézem, már az általad linkelt hír címe is említi, hogy nem az Uber a hibás, szóval ez a hirtelen "jajjvisszahívjukmertkarambolozott" megint kicsit erősnek tűnik nekem. -
0xmilan
addikt
válasz
arnyekxxx #47 üzenetére
Hallatszik, hogy az ütközés előtt kb. 2 másodperccel bekapcsolja a vészhangot meg láthatóan lassul az autó is. A sebességmérő nem real-time követi a videót, mert 33 meg 12 km/h-t mutat, mikor már teljesen megállt.
(#49) -=RelakS=-
Csak (#14)-ig kellett volna elolvasni a hsz-okat. (Nem történt sérülés.) -
-
arnyekxxx
veterán
gy az autopilot lefékezte a teslát még mielőtt bekövetkezett előtte a baleset, mert kimatekozta, hogy össze fognak ütközni.
mondjuk a videon pont nem látszik, hogy már az ütközés előtt lassítana, már félig keresztben állnak előtte és még mindig 113km/h-t mutat a sebességmérő a láthatóan 110 környékére beállított tempomatnál
-
bambano
titán
válasz
Kisgépkezelő #43 üzenetére
asszonypilótától bármi kitelik
-
0xmilan
addikt
"NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat": minek a negyven százaléka? Mert nagyon nem mindegy, hogy 5-ről lement a balesetek száma 3-ra, vagy 200 ezerről 120 ezerre.
1,3 baleset / millió mérföldről csökkent 0,8-ra. [link]
...azért kapod a kedvezményt, mert autopilottal mész egy olyan közlekedési szituációban (autópályán), amikor gyakorlatilag semmi veszély nem leselkedik rád...?
Autópályán történt pl., hogy az autopilot lefékezte a teslát még mielőtt bekövetkezett előtte a baleset, mert kimatekozta, hogy össze fognak ütközni. [link] Szóval nem teljesen veszélytelen.
Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.)." hogyan illeszkedik ebbe a gondolatmenetbe?
Úgy, hogy ezek a technológiák is csökkentik egy baleset valószínűségét?
Persze lehet, hogy az adatgyűjtés is felelős a kedvezményért, de szerintem kisebb szerepet játszik, mint az, hogy ezekkel a vezetéssegítő rendszerekkel csökken a balesetek száma. -
bambano
titán
gondoltam leírom, hogy mit olvasok ki én ebből a cikkből:
"Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja": kell a bulváros felütés, nehogy piszlicsáré hírnek tűnjön.
"A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal.": a tc az első ilyen esetből már trendeket lát.
"Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek.": valóban ezeknek az ügyfeleknek ad kedvezményt?
"Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.": merugye a tesla egy filléres autó, nyilván gombokért biztosították eddig is, amiből nem lehet faragni reklámozási céllal... (háttérinfó: szintén a tc szerint amcsiban van egy lélektani 25 ezer dolláros határ, aminél nem szeretnek többet fizetni egy autóért. a mostani teslák ehhez képest 75-80 ezer dollárba kerültek eddig.)
"NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat": minek a negyven százaléka? Mert nagyon nem mindegy, hogy 5-ről lement a balesetek száma 3-ra, vagy 200 ezerről 120 ezerre (lásd elevit reklám)
"A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót.": ez önmagában nem lenne baj, ha ennek nem lenne feltétele, lásd következő második pont.
"Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény": ez bátor húzás, lévén az autópálya a legbiztonságosabb közútfajta.
"ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.": na itt kezd el csörögni a szarjelző.ha telefonos appon keresztül leszívják az összes adatot az autopilotból, akkor megtudják a vezetési szokásaidat, hogy merre jársz, mennyire vezetsz őrült módon, mikor mentél másképp, mint ahogy az autopilot ment volna, stb. stb. ezzel olyan szinten megismerik a vezetési szokásaidat, következésképp a rizikófaktoraidat, hogy adott esetben akkor is tudják csökkenteni a biztosítási díjadat, ha egyáltalán semmiféle autopilot sincs az autódban.
a kérdés ezek után szerintem jogosan merül fel: azért kapod a kedvezményt, mert autopilottal mész egy olyan közlekedési szituációban (autópályán), amikor gyakorlatilag semmi veszély nem leselkedik rád, vagy azért, mert gagyi reklámkamu szöveggel beleerőltették az adatgyűjtőjüket a kocsidba, így pontosabban tudják ellenőrizni a rizikófaktoraidat? ez utóbbi ugyanis egyáltalán nem újdonság, pláne nem világszenzáció, ilyet már a magyar piacon is csinálnak évek óta.
miután abszolút pontossággal sem azt nem tudod, milyen adatokat gyűjt rólad az autopilot, meg azt se, mit és hova küld ebből a biztosító telefonos appja, így indokolt lehet kis üldözési mánia ebben a kérdésben, miután az amcsi adatvédelmi törvények egyrészt lazábbak, mint az eu-s, másrészt folyamatosan derül ki, hogy a nagy cégek anyagi érdekekből magasról tojnak rá (és a biztosítási biznisz nem gombokról szól).
kérdés, hogy az utolsó két mondat: "A Root nem áll meg a teslásoknál. Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.)." hogyan illeszkedik ebbe a gondolatmenetbe? szerintem jól, mert ha autopilot nélküli autókra is lehet kedvezményt adni, akkor egyáltalán nem biztos, hogy valójában az autopilotra kaptad.
komolyan hiszek benne, hogy más hangzik el egy biztosítónál azon a mítingen, ahol a biztosítási matematikusukkal tárgyalnak, mint azon, ahol a pr/reklámcsapattal.
szerk: azért arra is bazira kíváncsi lennék, mikor kezd el nyomozni és spicliskedni a tesla lomja a többi autósra... simán van benne annyi műszaki eszköz, mint a magyar telepített traffiban.
-
-
-
bambano
titán
ebből a hírből mi következik? szerintem abban a témában, amiről szó van, semmi, de hagyom magam meggyőzni.
szerk: "Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja.": ez meg nem igaz, csak a tc megint tájékozatlan és/vagy klikkmágnes hírt akart közölni.
-
stefi76
aktív tag
"inkább legyen az én hibám, ha baj van, mint egy programozóé."
Itt tartanak USA-ban, persze ez még csak az autópályás szakaszra vonatkozó programozásra vonatkozik:
Totalcar:
Olcsóbb biztosítás jár az önvezető Teslák mellé.2017.03.17. 17:42
Amíg a világsajtó leginkább akkor foglalkozik a Tesla önvezető funkciójával, ha gyanús baleset éri a márka autóit, az a több százmillió mérföld, amit a Teslák eddig maguktól levezettek, kezd imponálni a biztosítótársaságoknak. Egy már kedvezményt is kínál az Autopilot mellé.
Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja. A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal. Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek. Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.
A Root biztosítási cég azt mondja, az NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat. A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót. Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény, ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.
Persze ez még messze van attól, hogy komplexebb megoldásokról beszéljünk, de itt van a statisztika, hogy a leprogramozott gépi művelet kevesebb balesetet okoz, mint az ember.
És ez fog számítani, ez számít egyedül és ez fog - bármennyire is fáj - történni, hogy az ember lesz a kockázat, mert az ember kevés már a technológiához képest.
-
azbest
félisten
válasz
#82729984 #32 üzenetére
A központi irányítás nem azt jelenti, hogy buta autók lesznek és majd egy szuperkompjúter tölt le minden szenzor adatot, dolgoz fel és küld vissza végrehajtásra. Elég, hogy beütemezi, hogy mikor, melyik merre menjen, a többit már egymás közt tudják kezelni. Nem bonyolultabb, mint több milliárd mobiltelefon hálózatban maradása. Hamarosan kötelező lesz minden autóban a segélyhívó rendszer, szóval a mobilos hasonlat nem is akkora mellélövés.
-
#82729984
törölt tag
Amit irtam nem feltételezés. Napi szintü dolog itt Magyarországon 2017-ben. Megmondjam hány forintért vehetsz kamu roki kártyát? Vagy mennyiért kapsz valódit is?
Szóval annyi lesz a változás, hogy eddig azt láttad hogy 30 milliós BMW/AUDI/MERCI parkol roki helyen amiből egy 120 kilós kopasz kigyurt _sofőr_ ugrott ki bevásárolni, ezután meg majd egy 30 milliós BMW/AUDI/MERCI önvezető autó fog ott állni amiből egy 120 kilós kigyurt kopasz _utas_ fog kiugrani bevásárolni.
Parkolás dettó az lesz amit irtam.
A központi irányitás meg honnan jött ide? Az önvezető autó nem lesz központi irányítás alatt.
Szerintem el sem tudod képzelni hogy micsoda kapacitás, sávszélesség és rendelkezésre állás kellene ahhoz hogy 3 millió autót központilag valós időben irányíts (és ez csak a magyar autópark). -
azbest
félisten
válasz
#82729984 #29 üzenetére
ezek mind feltételezések. A dugók sokszor pont az idióták miatt következnek be, akik beleállnak a kereszteződésbe, mikor nem férnek már be és blokkolják a keresztirányú forgalmat. A központi ütemezés viszont megoldaná az ilyen helyzeteket, tartani a ritmust, elosztani a párhuzamos utak közt a terhelést.
A forgalmat akadályozó, szabálytalan helyen várakozás is a bunkó emberek sportja, nem az automatizmusé.
Az autó okosításnak sincs értelme, ha központi irányítás alatt áll. Nem kellenek egyéniségek az utakra, hanem átalakulna egy fajta tömegközlekedéssé. Az über és hasonló megoldások pedig azt segítik elő, hogy ne legyen annyi (vagy épp 2-3X annyi autó gazdagabb országokban) mint ember.
-
#82729984
törölt tag
Azzal azért tisztában vagy hogy az önvezető autó az általad vázolt problémák tizedét sem fogja megoldani?
Kapásból a dugó és a parkolóhely hiány alig változna, mert autóból nem lenne kevesebb.
Másfelől meg ugyanúgy lenne roki helyre parkoló autó (mibe kerül kamu roki kártyát venni/fizetni valakinek hogy adja ide az övét?), ugyanúgy lenne gyorshajtás stb.
Ugyanis, ezekért ma sem az autó a hibás hanem a bunkó ember aki benne ül és ez nem fog változni.
Bunkó majd ugyanúgy megveszi az önvezető autót, elviszi az erre szakosodott mühelybe/haverhoz és pikk-pakk "felokosítják" hogy a kocsi "rugalmasan" kezelje a sebességhatárokat vagy épp a parkolási szabályokat. Pl. kelet-európában ennek valószinüleg hatalmas piaca lesz.De pl. az elképzelt parkolási stratégia is úgy történne a valóságban, hogy bunkó odarendeli a kocsit a munkahelye elé, a kocsi valahonnan messzebbről (ahol korábban talált helyet) odagurulna, csakhogy emberünk épp összefutott valakivel akivel még 5 percig trécsel/még csak félig szivta el a cigit stb és a kocsi ott dekkolna percekig mire megérkezik emberünk. Addig az összes mögötte lévő kocsi mozdulni sem tudna, állna a "dugóban".
Szóval jó dolog az önvezető autók, de azért maradjunk reálisak, technológiai eszközzel nem lehet az emberi természetet érdemben megváltoztatni.
-
bambano
titán
az alapprobléma az, hogy nem tudunk normálisan programozni.
akik nagyon várják az önvezető autókat, azokkal egyet lehetne érteni abban az esetben, ha elhinnénk, hogy az önvezető cuccokat képesek hibátlanul programozni.de az elmúlt időszak történései alapján azt lehet extrapolálni, hogy az önvezető autók szoftvere ugyanakkora kupleráj, és ugyanakkora kibertámadási célpont, mint bármi más. azt a szemetet pedig, amit jelenleg végrehajtható programként produkálni képesek, még webkamerába se kellene tenni, nem még másfél tonna acélból készült buldózerekbe.
(#27) stefi76 "az emberi tényezőt kivennénk a dologból.": nem tudod kivenni. vagy vezetni fog az emberi tényező, vagy programozni. inkább legyen az én hibám, ha baj van, mint egy programozóé.
-
BalanceR
addikt
Na igen, mindenhol van ilyen de pl itt nálunk, mivel hasonló helyzet volt, arrébb rakták a zebrát, és a lámpát, és mostmár mindenki ott megy át...
Ha rugalmas a városvezetés, és kivitelezhető, az átépítés, érdemes dobni ágy pár mailt a helyi önkormányzatnak, választások elött csodákra képesekMellesleg, ha az autó azt is "tudja" hogy adott területen, adott időben várhatóan a szabályok ellenére megvan a lehetőség váratlan gyalogosokra az úttesten, simán lassíthat már elötte, vagy bizonyos szenzorai ezeken a területeken magasabb érzékenységen mehetnek... de azt is megcsinálhatja, hogy átrántja a kormányt a szembesávba, hogy ne a gyalogost csapja el, a szemben jövő autó azonnal tudja ezt, és az is tud úgy korrigálni, hogy ne legyen baj, vagy ha minden közél szakad, inkább ütközzön autó és autó, mint gyalogos és autó, mert nagyobbak a túlélési esélyek, bár ez már kicsi Asimov féle utópia...
-
BonFire
veterán
A gyalogos ott rövidít a távon, ahol tud.
Nézd meg a linken, hogy a buszmegállóhoz képes a két zebra milyen távolságra helyezkedik el. Mondjuk a kórház főbejáratához képest. Ha a kettő között jársz és jön a buszod, kénytelen vagy átvágni a négysávoson. A gyalogos át is fog menni. Szerencsére közel van a sürgősségi.
-
BalanceR
addikt
Hát én úgy vagyok vele, hogy inkább önvezető autók, mint majdénazttudoménvagyokazAlonso emberkék..
Bár még gyerekcipőben van a technológia, már most, ha lenne egy mondjuk Debrecen méretű város, amiben kivétel nélkül kizárólag önvezető járművek vannak, meg egy másik, amiben emberek, én az önvezetőben élnék szívesebben...
Ha minden önvezető autó össze lenne kapcsolva minden közelében lévő (mondjuk 5KMen belüli) autóval, tudnák egymás célját, irányát, sebességét, nem lenne szükség még közlekedési lámpákra sem, nem kellene keresgélni a parkolóhelyeket, nem lenne dugó...
A mentők/tűzoltók pillanatok alatt ott lennének, mert nem lenne balf@sz, aki nem engedi el őket,a zebrákon átengednének mindenkit, nem létezne gyorshajtás a kamionosok nem aludnának el a monoton 24 órás vezetésben,a BMW indexelne, az AUDI nem parkolna rokihelyre, a taxis nem lenne paraszt sávváltáskor, a buszost kiengedné mindenki a busz-öbölből...
Persze ehhez az kellene, hogy a gyalogosok is betartsanak minden szabályt, ne ott menjenek át a 2x2sávon, ahol nekik kényelmes, a biciklisek ismerjék a kreszt..Simán el tudnám képzelni úgy a városi közlekedést, hogy reggel, amikor ébreszt a telóm, a kocsim elkezdi keresni az utat hozzám, mert előző este csak kirakott a ház elött, mert nem volt szabad parkoló.Mire kiérek, ott vár, beszállok, menet közben megnézi, ma merre a leggyorsabb munkába vinni, közben én mailt olvasok, híreket nézek, a szomszéd autóban épp egy full részeg embert visz haza a buliból a kocsija,biztonságban, szemben gyerekeket visz suliba egy másik.... A melóhelyen kirak, aztán keres egy parkolót, esetleg tölti magát...
-
seolwon
tag
Mit kell ezen annyira vizsgalni. Csak volt kamera az onvezeto kocsiban.
-
bambano
titán
linkeljetek már pár videót, amikor szépen karambolozik egy autó.
kösz. -
0xmilan
addikt
[link]
A rendorsegi beszamolo szerint nem az Uber autoja volt a hibas. A masik kocsi nem adott elsobbseget, ezert beleutkozott a Volvoba. -
lomposfarkas
tag
"újra fel fognak lángolni a viták a tesztüzemben futó autonóm járművek biztonságosságáról"
Amíg a cikket elolvasom, a világon több ezer karambolt okoznak az emberi vezetők, de az már senkit sem érdekel -
hemaka
nagyúr
Jo kis Volvo, kar erte.
-
SunyaMacs
aktív tag
Egy valós sofőrnek nagyobb a balesetszerzési lehetősége a hülye sofőrökkel szemben, mint az önvezető autóknak.
Az önvezető autók se hibátlanok, de tesztelés nélkül nem sokat lehet javítani rajtuk. A velük szerzett balesetek száma még mindig elhanyagolható a valós sofőrrel szerzettekhez képest. -
gabor7th
addikt
Az a baj, hogy a tesztelések során ártatlanok halhatnak meg. Túl korán vannak már közutakon.
-
xmaas
őstag
En csak a Volvo - t sajnalom inkabb odaadtak volna nekem en vigyaznek ra nem mint az a hulye "pilotarobot"
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Eredeti játékok OFF topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Windows 7
- Autós topik
- Jövedelem
- További aktív témák...
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 750W
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- AKCIÓ! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest