Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
Mennyire erős? 300km/h sebességnél is megvéd? Szerintem nem! Törhetetlen acél az esetleg megvéd!
-
#06658560
törölt tag
válasz
Depression #58 üzenetére
Sehol: A gumi terheléséhez-és így hőmérsékletéhez van. A kettő pedig nem ugyanaz.
-
caprine
senior tag
Nem értem ezt az egész cikket. Hol van a videóban a 3D nyomtatás? Szénszálat nem nyomtathatsz, az aluminium meg nem nem műanyag hanem fém tehát azt se, akkor hol itt a 3D nyomi?
Értem, hogy összecsaptak egy legozható autót, pontosabban annak is csak a váz részét, de a rögzitéstechnikát, ragasztást kapásból be se mutatták a videóban, az órákig tart. Amúgy az is kiderül a videóból, hogy ebből csak ilyen azt hiszem monocup-nak hívott kreálmányok készíthetőek, tehát csak 1-2 üléses autók mint az ariel atom például, és egy kombi, egyterű vagy egy X6-os nem. Az amcsik állandóan azt hiszik, hogy megint feltalálták a spanyol viaszt, de mindig tévednek.
-
Mokó
aktív tag
Már látom az utakon a ritkábbnál-ritkább különleges autók kópiáit.Egy F40-et *nyomtatnák\nék" én is....
-
Nippon
őstag
válasz
#06658560 #49 üzenetére
A cikkben említett autóra értettem, hogy a paraméterei alapján nem fog elszállni. A kolléga arra volt kíváncsi, hogy a súlya alapján nem-e fog lerepülni az útról, erre írtam, hogy a motorok sem repülnek le pedig könnyebbek.
Feltételeztem, hogy van gravitáció, hogy megvan a megfelelő leszorítóerő, megfelelő aszfalt, lengéscsillapítók... -
aram01
nagyúr
elképzelem hogy pár év múlva már "letorrentezhetek" egy sportkocsi replikát
-
bambano
titán
"a Blade alváza 90 százalékkal könnyebb, mint a most használt autóknál alkalmazottak,". ez azt akarja jelenteni, ha jól értem a névmást, hogy a blade alváza 90%-kal könnyebb, mint a most használt autók alváza?
mert akkor ez nem igaz. alváza az ifának van, a most használt autókban nincs alváz, következésképp könnyebb se lehet nála. -
CoDWaW07
őstag
Tetszetős, de kérdés hogy mennyire lesz például masszív, mert most is meg tudnák csinálni papírból a karosszérát, csak ugye ütközésnél nem valami előnyös
-
HuTi.HUN
tag
Ez nem klasszikus értelemben vett alváz, olyat manapság már nem nagyon alkalmaznak személyautókban.
Nem látok semmi korszakalkotót a videón, vagy az oldalukon. A könnyebb autó ugyanazzal a motorral kevesebbet fogyaszt, gyorsabb, stb, ezt a kezdetektől tudjuk. A csövek csatlakozásait meg önthetnék is akár, nem látom, hogy mi az amit csak 3D nyomtatással lehet benne megoldani, vagy legalább úgy olcsóbb.
Ennek a muffolt karboncsöves megoldásnak legfeljebb az olcsó hobbiversenyautós piacon lehetne jövője.
Én pont nem abban látom a veszélyt, hogy nem elég erős egy ilyen térhálós váz, mert adott esetben sokkal erősebb, merevebb is lehet kisebb súly mellett, mint egy acél önhordó karosszéria. Közúti használatnál sokkal veszélyesebb az, ha nincsenek tervezetten deformálódó, energiaelnyelő elemek.
-
azbest
félisten
Ez biztos okosautó volt, ami látta, hogy hülye a sofőr, ezért telenyomta purhabbal
De viccen kívül, bizonyos körülményeket lehet detektálni,ha veszélyes helyzet alakult ki és akkor elsütni.
Idővel szerintem az utakba is építhetnek olyan megoldásokat, ami segít a járműveknek tájékozódni, detektálni, hogy mikor hagyta el a biztonságos területet. Kevésbé felkészült helyen pedig lassabban vagy manuálisan lehetne mennie.Szerintem már ma is megoldható lenne automata közlekedés, csak onnan ki kellene tiltani minden manuálist. Van olyan reptér, ahol már ma is önjáró kis autók viszik az embereket és nem kötött pályán mennek, de azért jól behatárolt területen.
-
azbest
félisten
a könnyűszerkezetű autókhoz valami újfajta biztonsági megoldás is kellene az ütközésekhez. Mondjuk a pusztító (demolition man) habosodó autója [link] egy érdekes gondolat
-
Tigerclaw
nagyúr
Én úgy látom, hogy a végeredménynek nincs sok köze a 3D nyomtatáshoz és az sem igaz, hogy sokkal könnyebb a végeredmény, mert az almát hasonlították össze a körtével. Egyrészt ilyen összekapcsoló elemeket már nagyon régen használ többféle iparág (auto, repülő, de sok sátornál is hasonló összekötőket használnak) , és nem kell hozzá 3D nyomtató, másrészt ilyen jellegű vázak szintén léteznek régen, sőt ugyanilyen szénszálas rudas megoldásban is. Ez egy régi dolog, csak belekeverték a "3D nyomtatás" buzzword-öt, hogy felkapja a sajtó.
-
zsigus
őstag
kb. 830 LE a 2015-ös változat. (558 LE a V6 TDI + kb. 272 LE a elektromotor).
Szerintem a Nissan GT-R LM-el kevered, amire 1200 LE körüli teljesítményt mondtak, de látva az eredményt, nem sokat érnek vele...
A cikkhez:
"90 százalékkal könnyebb, mint a most használt autóknál alkalmazottak"
Mihez képest?
Egy 2,5 tonnás RR Phantom-hoz képest sem tudom ezt elképzelni, nemhogy egy modern (részben) alukarosszériás középkategóriás családi autóhoz képest. -
trufa12
addikt
Valahogy nem tudom elképzelni hogy 200-nál v ugye felette belerottyan az ember valamibe és kiszáll, szerintem lehet tapéta lesz belőle..
-
Depression
veterán
Az itthoni törvények még azt sem engedik, hogy a hagyományos autódat biztonságosabbá tedd. Nem, hogy autót építs. Illetve lehet, ha azt a pármilliós vizsgát kifizeted.
-
davidsone
addikt
jee ilyet sem veszünk
-
#06658560
törölt tag
válasz
Feketelaszlo #15 üzenetére
"Egyébként meg végeselem analízis a barátjuk - a több éves tartóstesztet pár nap alatt elvégzik a számítógépen."
Elméletben. A gyakorlatban pedig csak pislognak, mikor mégsem úgy alakul.
-
dajkopali
addikt
annyit azért érdemes az egészhez hozzátenni, hogy a hagyományos autógyártásnál is úgy működik a folyamat, hogy amikor egy konceptautó a megoldásai miatt ígéretesnek tűnik, akkor a gyártásban dolgozó mérnökök és technikusok - akik az előírások mellett még egy rakás egyéb szempontot is figyelembe vesznek - a legtöbbször úgy átalakítják, hogy csak a fő elemek maradnak meg, egyébként alig ismerni rá az eredeti tervre
vagyis ha ez működőképes lesz is, az, hogy milyen autók készülnek erre épülve, az még messze a jövő zenéje -
Feketelaszlo
senior tag
Angolul gasoline, magyarul benzin, csak egy apró hiba, de már jeleztem a szerzőnek (jókat lehetne elmélkedni azon, hogy melyik nyelv cseszte el a névadást).
Egyébként meg végeselem analízis a barátjuk - a több éves tartóstesztet pár nap alatt elvégzik a számítógépen. Szénszállal kapcsolatban én is mindig szkeptikus vagyok, mert egy karbon versenybringa is az első komolyabb bukás után kuka, de a Lexusnál is megoldották valahogy, ha sorozatgyártásba merték küldeni az LFA-t. -
Gyuracell
csendes tag
válasz
lajosba51 #11 üzenetére
Valahogy nekem is ez jutott eszembe, nagyon bizalomgerjesztő...
Egy hagyományos szénszálas utascellánál (BMW i3, i8 vagy bármelyik nagy nevű sportkocsi gyártó 2010 utáni csúcsmodellje) biztos minden tulajdonságában lényegesen gyengébb, ráadásul egy bizonyos gyártási darabszám felett a 3D nyomtatás miatt még csak nem is gazdaságosabb jelenleg.
-
lajosba51
csendes tag
Azért egy töréstesztet megnéznék...
-
tib85
tag
90 százalékkal könnyebb az alváza..tehát találtak olyan gyártót,aki acélból gyárt egy üléses autóknak alvázat,és azzal hasonlították össze?
Vagy esetleg egy tetszőleges GM 5 személyes autó alvázához mérten 90 százalékkal könnyebb?
Nagyon nem mindegy. -
SkiDev
őstag
Köszönöm a válaszokat! Így már értem.
Béke
-
dhstyle
tag
akkora sebesség = leszorító erő you know ? forma1es autók sem csúsznak ki pont emiatt.. amúgy kicsit furcsának tartom , hogy gázolaj és 700 ló.. nagyon bullshit gyanús az egész... meg honnan tudják , hogy tartósabb? évekig kéne tesztelniük a kész példányt , hogy bármilyen következtetést levonjanak ilyen téren.. arról nem beszélve , hogy a carbon cuccok marhára érzékenyek elég sok mindenre.
-
SkiDev
őstag
Kisebb elírás szerintem az alcímben (hiányzik egy 'er' )
> szupererősEgy ilyen könnyű autó akkora sebességen nem fog kisodródni a kanyarban? Vagy esetleg télen a nyílt terepen hófúvások közepette?
Nem piszkálódás, valóban érdekelne(#1) camillus: Megelőztél
-
camillus
tag
Szuper ős? Alumínium meg a 3D nyomtatás technológiája lehet hogy érdekelné pár autógyár, vagy versenyautó manufaktúra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- HP ZBook Studio 8 WorkStation i7-11850H 16GB 256GB Nvidia Quadro T1200 15.6" FHD IPS 1 év garancia
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest