Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon egyszerű. Csak a szövegben kell értelmezni a viszonyítást. A -12% a VGA-piacra vonatkozik (mobil és asztali) és 2010Q3->2011Q4 összehasonlítással. A -3,5% ugyanez, csak 2010Q4->2011Q4 összehasonlítással. Szekvenciális és szezonális összehasonlítás. A múlt évben egy nagyon gyenge Q4 volt. Persze a 2011-eshez képest az is jó volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint miből? Az IGP-ket nem szokás külön mérni, mert konkrétan ezek jelentik a GPU-piac ~70%-át. A VGA-piacot mérik még külön. A JPR csak az AIB-t, de a Mercury szokott jönni mobilt tartalmazó jelentéssel is. A JPR a mobilról nem szokott valamiért beszámolni, de azért leírták, hogy az összesített VGA-piac 12%-ot esett. Az AIB eredmények alapján ez ~6-6%-os esés mobil és asztali szinten.
Sajnos az új szabványok egyáltalán nem segítik a VGA-k terjedését. Az Intel thin Mini-ITX szabványa foglalatos alaplapoknál tiltja a PCI Express port kivezetését a processzorból, míg az Ultrabook követelménye, hogy HD Graphics legyen benne az egyetlen grafikus vezérlő. Ilyen erős ellenszélben nem csoda, hogy ennyit esik egy negyedév alatt a piac.(#152) tome.jr: A VGA-piac asztali és mobil szegmensében rendre 3,7 és 0,1 százalékponttal nőtt az NVIDIA részesedés. - tekintve a versenyzők számát ebből azért nem nehéz következtetni, hogy az AMD-é rendre ennyivel esett. AIB eredmény van, de mobil nincs. A korábbi Mercury jelentésből kiindulva a mobil úgy 52,5-47,5% lehet az AMD javára. Összesítve 55-45-re tippelek az NV javára. Beleszámítva, hogy az asztali piacon ugye kevesebb VGA fogy, mint a mobil piacon. Persze ezek a Q3-as Mercury jelentésből származtatott tippjeim a JPR adatai alapján. Konkrét eredményekkel meg kell várni a Q4-es Mercury jelentést.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem más tálalás, csak az AIB eredmények. A mi cikkünk a teljes piacot vizsgálja nem csak egy kicsi szeletét.
(#146) Löncsi: A bevétel az lehet magas, ha nem hozza a nyereséget. Talán 2012 az újszerű árszabással jobb lesz. A bevétel oldalon biztos nem, de a nyereség lényegesebb a gyártóknak. Ezért is erősek az integráció irányába tett fejlesztések, mert a nyereség ezen jóval magasabb, mint egy VGA-n. Bármilyen hihetetlen a legzsírosabb piac az IGP.
-
tome.jr
addikt
John Peddie Research jelentés kicsit más tálalásban:
Videokártya piac: az Nvidia részesedése tovább nőtt -
ViZion
félisten
Ha sikerülne játszhatóra, még jobb minőségűre fejleszteni az OnLive-féle szolgáltatásokat, akkor tényleg elgondolkodtató, hogy kell-e az IGP-n túl bármi.
Addig azonban csak két potenciális ellensége van a VGA piacnak: a játékfejlesztők (portolás és recycling..., semmi új, epic játék) és az átnevezős-upgrade társulva a nevetséges árképzéssel. -
Buci21
addikt
Matrox xD...
van itthon egy matrox g400, AGP
aranyos kis cucc, de olyan pici, pláne úgy a 6870 mellett
Az intelnek mekkora részesedése van már...
Kíváncsi lennék, hogy ha nem darabszámra, hanem összeadott teljesítményre menne ki a játék, mennyivel vernék őket a nagyok (AMD, Nvidia) -
Mar bocs, te ugrottal neki a kb tucatnyi kulonbozo jatekrol szolo linknek (igen, eletszeru), egy szintetikus 3dmark 11 teszttel (nem, nem eletszeru). A tesztekben a jatekok elfogadhato fps-t produkalnak, ami tok jo, de egy "ocska" 540m alazza az osszeset. Es akkor most mi van?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az messze nem ugyanaz, mint egy valós idejű megjelenítés. Egyébként attól függ a sebességvesztés, hogy az adott program mennyire érzékeny a kapcsolatra, azon belül annak késleltetésére és adatátviteli teljesítményére.. ExpressCard34-en keresztül 30-80% közötti visszaesés várható egy x16-os PCI Express kártyánál. Ez persze függ a kártya sebességétől is.
A fenti deficit miatt nem látja értelmét ennek az AMD és az NVIDIA. Azt nem akadályozzák, hogy ilyen külső eszközökkel éljen a koncepció, de egyszerűen a PCI Express tízszeres késleltetése mellett az x1 PCI Express 1.0-s porttal megegyező sebesség még a legkisebb VGA-kat is korlátozza. A Thunderbolt a késleltetésen nem javít, de képes hozni a x2 PCI Express 2.0, vagy az x4 PCI Express 1.0 sebességét. A legkisebb VGA-knak ez talán elég, de a középkategóriát már korlátozza. -
Jack@l
veterán
válasz
fordfairlane #130 üzenetére
Hát nemtom mennyire lassúak, de ilyennel szoktak akár egy laptop vagy desktop gép mellett animációkat renderelni 2-4 Gtx580 társaságában, az biztos
Szóval ha nekik elég jó, gondolom a kisember is elvan vele.
-
djculture
félisten
Egyelőre drágább... Ja úgy 20+ éve minimum kétszer háromszor többe kerül ugyanolyan grafikai teljesítményű hordozható eszköz mint a asztali cucc.. Igp-k meg egyre jobbak az örvendetes de onnantól hogy nincs saját 1-2giga dedikált memória a lapon hozzá, a teljesítményük fele megy a levesbe. A rendszermemória busza igy is levan terhelve, még akkor az igp is irkáljon bele. Nagy ötlet. Az egészet át kellene tervezni, talán akkor lenne esélye.
-
wsh13
tag
-
fordfairlane
veterán
-
wsh13
tag
Ha jól tévedek, a 3DMark 2006 DX9-es teszt. DX9 alatt, mint tudjuk, nem működik az AMD-féle DG, így ott csak az egyik GPU-t nézi a teszt, ezért nyilván önmagában mindegyik kártya lassabb a GT540-nél. A kettő együtt azonban elveri. Ez fáj Neked? Bocs, ha megbántottalak. Ha nem jó a 3DMark 11, nézhetünk Vantage-t is, ott is elveri. Most mi ezzel a baj??? Ne haragudj, hogy 2012-ben nem a 6 évvel ezelőtti 3DMark-ot veszem alapul.
Pont az a lényeg, hogy életszerű felhasználás esetében is tökéletesen játszhatóak a mai játékok egy ilyen fos notin. Bocs, ha nem linkelek FRAPS-képet az FPS-ekről. És pontosan csak annyi volt a hsz.-em lényege, hogy amikor ilyen szintű gépekkel is lehet játszani, akkor ne csodálkozzanak, hogy nem fogynak a drágább GPU-k. Ennyi. Pont. Te pedig rögtön ugrottál rá. Miért is? És nem én heherészek, Te jöttél mindjárt a GT540-nel. Igaz, hogy nem arról volt szó, de mindegy. -
Jack@l
veterán
válasz
fordfairlane #119 üzenetére
Ilyet keresel?
[External PCIe Slot Expansion Box] -
Egyreszt jatekokat linkeltem, ha jol emlekszem, masreszt nyugodtan nezz regebbi 3dmarkot, nem olyat, amire semmilyen szinten nem jok, es olyan eredmenyt is dobnak. Ha mar notebookcheck-re eltalaltal, gondolom lattad hogy 3dmark06-on 8100 pont vs 3800 pont, nem a tied javara. Pont hogy nem az elbaszott eredmenyeket kene linkelni mint te csinalod, es aztan hehereszni, hanem valami normal felhasznalashoz kozelebb allot.
-
Tibor_560sec
aktív tag
Szerintem még ugyanazok az árak ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fordfairlane #122 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű. Abba a memóriába bele kell rakni a prociból származó adatot minden egyes jelenet számítása után. Ezzel a buszhasználat nagyon intenzív, ahhoz képest, hogy mit kínálnak a mai külső vezetékes technológiák ide. Szintén probléma a késleltetés. Ez a Thunderbolt esetében is tízszer több, mint ami a PCI Express esetében adott.
-
fordfairlane
veterán
Alkalmas rá, csak leamortizálja a teljesítményt a lassú busz.
Hát nem tudom. Egyrészt a Thunderbolt még friss, elvileg most jön majd ki az optikai verzió, amelyik még gyorsabb lesz, másrészt minek van csillió gigabájt helyi tár a GPU-k mellett, ha nem azért, hogy kompenzálja a nem elég gyors buszt?
Persze azt én is látom, hogy jelen pillanatban az IGP-kre összpontosítanak a nagyok, csak szerintem a fogyasztás-teljesítmény dilemma az IGP-kkel nem oldódik meg mindenki által megnyugtató módon.
-
wsh13
tag
Mit állítanál a GT540 mellé?
Azért ezek a tesztek is érdekesek...
Nézzük máshonnan:
3DMark 11 Performance GPU:
I7 2630QM + 8 GB RAM + GT540M : 911 pont
Saját "retkem" DMark 11 Performance GPU:
A6-3400M + 4 GB RAM + 6520G + HD6470M : 1095 pont
Az én procim szarabb (nem is kevéssel), szerinted a GPU is, ezért felettébb érdekes az eredmény, nem?
Saját képet nem tudok linkelni, mert dolgozom, így vagy elhiszed, vagy nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fordfairlane #119 üzenetére
Alkalmas rá, csak leamortizálja a teljesítményt a lassú busz. A Thunderbolt sem a legjobb. Persze el lehet erre menni. Az AMD és az NVIDIA nem fog ilyen tervezni, de a gyártóknak megengedett bármilyen külön ház tervezése, amibe normál asztali VGA-t lehet rakni.
A vékony notiknál láttam, hogy a gyártókat érdekli a dokkolás lehetősége. Az AMD megoldásáról van képem:
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Rosszul nézed az összehasonlítást. A 384 shader az visszalépésnek tűnik a 400 shaderhez képest, de ez 6 tömb lesz 5 helyett. Jóval hatékonyabb ennek az etetése, mert a szuperskalár shader processzorok 4 utas formában használhatók a legjobban. Az 5 utas formát a speciális végrehajtó miatt támogatta az AMD, de a VLIW4-ben már úgy építették meg az egészet, hogy ez is megoldott. A Trinity legerősebb verziója valamennyivel a DDR3-as HD 6570 fölött lesz teljesítményben.
A Kaveri az másik történek. Ott már jelentős változások lesznek. Egyrészt a VLIW megy, és jön helyette a GCN. A lapkában összesen 8 CU lesz, ami 512 magot jelent, csak itt is jóval hatékonyabb a szervezés. A legerősebb verzió valószínűleg túlteljesíti a HD 6670-et. A komplex játékokban a HD 5750/6750 is meglesz neki, hiszen az architektúra jóval modernebb, így az új igényekhez sokkal jobban illeszkedik. Ennél sokkal jelentősebb fejlesztés, hogy az integráció tovább lép, vagyis az IGP, nemcsak a CPU mellett lesz egy belső busszal összekötve, hanem konkrétan a rendszer része. Ugyanazokat a 64 bites pointereket kezeli, és teljesen koherens memóriát használ a CPU-val. Ez lesz a Kaveri lényegi fejlesztése. Elmélyül az integráció. -
Ha valasztani kell, a tied meg erosebb
. Azert odaallitanam egy gt540m melle, ami mondjuk egy dirt2-ot elfuttat medium-high kozott, 30-40fps-sel. Es egy gt540m asztali szekciobol olyan 8800gt-nek felel meg, ami kb 10e forint, aki meg azt mondja hogy azzal minden elfut, nos..jo neki. Csak annyit akarok mondani, hogy kezdetben jo ha kiirtja a sajat memos videokartyakat a notebookokbol...asztali videokartyak nagyon-nagyon messze vannak meg.
Rakerestem utolag, nehogy tul nagy ongolt rugjak, [link].
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 5570 még elérhető. Mondjuk az igaz, hogy nem annyira jól, mint a többi termék, de az IGP a Redwoodból származik. A HD 6570 esetében azt érdemes megjegyezni, hogy képes együttműködni CF-ben az IGP-vel, így egymás kiegészítései a fejlesztések. Ez az AMD-nél egyfajta lehetőség, hogy életben tartsák az igényt az olcsó termékekre. Más alternatíva nincs. A VGA beépítése költséges, és ha ott az IGP a lapkában, akkor eltekintenek tőle a gyártók. Ez ellen a Dual Graphics az egyetlen ellenszer.
-
wsh13
tag
Meg se fogja közelíteni
Azért ez erős volt.
Be kéne már látni, hogy amikor egy mobil Llano A6-3400M prociban csücsülő 6520G IGP-n és egy dedikált 6470M GPU-n, Dual Graphics-ban, 1366x768-as felbontásban, full grafikán, teljesen normális sebességgel fut a RAGE, akkor minek is kéne 200K-ért VGA-t venni??? És ez csak egy 140K-s noti. A Trinity-vel és egy ahhoz passzoló diszkrét GPU-val felvértezett majdani noti pedig ugyanezzel a játékkal full HD felbontásban is elboldogul. Akkor miről is beszélünk? Ugyan ez igaz a többi játékra is. És még csoda, hogy nem fogynak a desktop gépekbe való dedikált VGA-k? Minek? 3DMark-ra? Más értelme nem nagyon van. Túl kéne már tenni magát mindenkinek ezen a dolgon és elfogadni, hogy a fejlődés az integráció irányába tart. A magam részéről nagyon helyesnek tartom ezt az IGP-s vonalat a másfél kilós, porszívóhangú, radiátorként is kitűnően funkcionáló VGA-kártyákkal szemben. Anno, mikor a 8800 GTS megjelent, rohantam a boltba, mint az őrült, mert új irány, új architektúra, baromi nagy teljesítmény, stb, stb. Meg ugye a Crysist is ezen és a társain fejlesztették. Aztán 1280-ban, Crysis alatt 20 FPS, és nem maxon. Röhej!!! Ellenben hangos volt , mint az állat, fűtött, mint a barom, csak azt a rohadt FPS-t nem akarta pumpálni. Na ekkor döntöttem el, hogy soha többet desktop gép, meg 100K+-os videokari. Erre most elértünk oda, hogy egy IGP-n is lehet játszani. Ez a jövő, ezt kell szeretni. Nekem, nekünk ez csak jó.
-
A jelenleg 55-65 dolláros 6570 a ti tesztezek alapján is 15-25%-kal gyorsabb, mint a legerősebb A8. Az 5570 nem jó hasonlítási alap, hiszen nincs már forgalomban.
(#109) MongolZ Meg se fogja közelíteni. Talán a 6570-t eléri, ha nagyot durrant a sokkal kevesebb stream processzorral.
-
Z0mbi
senior tag
Hat erre van egy egyszeru orvossag:
minden nagyobb jatekra egy kotelezo update. (minden textura 4k felbontasban) Tada...
Es akkor mindenki vehet maganak egy sgi rendering farm-ot -
MongolZ
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 30 dolláros szöveg nem tényszerű. Az A8-3800 sorozat IGP-je a Radeon HD 5570 DDR3 teljesítményét tudja, ami 80 dollár. A Trinity erre rátesz egy lapáttal, ami mellett ugye a VGA-k nem fejlődnek. 100 dollár alatt itt lőttek a bulinak. Hiába ez a legfontosabb szegmens, annyira erősek az IGP-k, hogy nem lehet velük mit kezdeni. Ameddig van eladás, addig át lesznek nevezve az aktuális fejlesztések és kész. Utána only IGP.
-
RyanGiggs
őstag
Na igen, de pont az ami a leg-leg-leg-leg-legutolsó szempont!!
Szerencsére "még" nem tartunk ott, hogy a havi 8ezer Ft-os
villanyszámlát ne tudnánk kifizetni.
Na meg... szerintem olyan sokat nem is lehetne spórolni havi szinten.
Zaj?! Itt ülök a gép mellett, de hangját azt abszolút nem hallom!(#101) vanye Nálam az a játék pl. ugyancsak max beállításon van(8x),
természetesen FullHD, és 50-60fps-el fut. Nekem ennyi elég, nem kell 200fps! -
vanye
senior tag
válasz
RyanGiggs #98 üzenetére
Én is csak kamilláztam, hogy az Alan Wake (ami bár alapvetően konzolport, de nagyon jól fest) a GTS 450-emen 1280*1024-ben max. beállításokkal, 4x-es FSAA-val szaggatás nélkül fut. Ez egyszerre remek és elszomorító. Utóbbi főleg a piac előbbiből fakadó haláltusájára értendő...
-
RyanGiggs
őstag
Részemről egyértelmű hogy haldoklik a piac.
Jelenleg egy 2008-ban kiadott procit, és egy 2009-ben kiadott vgát használok!
Egyenlőre még tervben sincs, hogy váltsak, cseréljek vmit.
Erről a játékgyártók tehetnek, senki más!!
Nem fejlesztenek PC-re, csak is szinte kizárólag konzolra,
azt meg átírják PC-re, amit még pl. egy 2006-ban kiadott 8800GT is elfuttat.
Akkor az én "erőművemet" miért akarnám lecserélni/fejleszteni?!
Internetezésre sok ill. játékra is sok!! Akkor meg??
A legújabb EA játéka minden max-on beállítva FullHD-n így fut : -
Igenám, de az apuk még a "30 dolláros" teljesítményt sem érik el, és a közeljövőben nem is fogják. Az Intel eleve esélytelen, az amd új Trinity apu grafikus része is vicc egy 100 dolláros dvgához képest. Magyarul ott van a legfontosabb szegmens, a százdolláros, ami az eladások legnagyobb részét produkálNÁ, ha lenne mit venni. De ott egy hatalmas üres hiátus van, nem termékek.
Szóval öntik zsákszámra a pénzt a csúcskategóriás vga fejlesztésbe, csak éppen vissza nem hozza semmi a költségeket, mert nincs mit eladni.
-
vanye
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #90 üzenetére
Nekem eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy a 2006 végén megjelent GPU-k felépítéséről a Cryteknek a játék készítésekor még fogalma sem volt.
A Crysist egy évvel a 8800 GTX megjelenése után adták ki, 2007 novemberében. A 2006. évi júniusi PC Guru pl. helyszíni tudósításban számol be egy zártkörű, londoni Crytek-EA-sajtótájékoztatóról, ahol már az E3 előtt demózták a félkész játékot. Gondolod, hogy pont a Cryteknek ne lett volt a kezében abban a pillanatban egyetlen egy működőképes, mérnöki példány sem az új nyolcezres szériából? Ezt nehezen hiszem...
(#92) Löncsi: No! Csak igazam volt...
-
mikej95
aktív tag
Tudni sem akarom, hogy van az !ntelnek ekkora részesedése, az a sok hulladék IGP amit gyárt....
-
TESCO-Zsömle
titán
A Crysis esete más. Mikor egy AAA játékot megírnak, nem az aktuális legjobbra kell számolni, hanem ami akkor lesz az aktuális legjobb, mikor a játékot kiadják. A Crysis ennél is tovább akart menni, és olyan játék lett (volna) ami nem a kiadásakor kiadott legjobb kártyán fut tökéletesen, hanem az azutánin. A probléma csak az, hogy a GeForce 8xxx-el és a HD2xxx-el egy alapvető irányváltás ment végbe. Architektúra-változás. A VGA, amin a Crysis tökéletesen futott volna, soha nem jött el...
Sz: De mentségére szóljon, hogy a probléma -a fent említett okokból- csak Kimaxolva vagy annak közelében jön elő. High-ig, VeryHigh-ig nagyon szépen skálázódik a grafika és a gépigény. Én 8600GT-n játszottam vele először, de 4870-en is elővettem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
100 dollár alatt már elkönyvelték, hogy az IGP nyert. Bármit tesznek az IGP-kkel nem lehet mit kezdeni.
Szerintem nem terv kinyírni a VGA-piacot, de ilyen formában egyértelműen nem kell semelyik cégnek sem. Mivel az események túl gyorsan történnek, így egyelőre az áremelés a legegyszerűbb módja annak, hogy a kieső bevételeket pótolják. Ezért is lettek/lesznek ennyire drágák az új generációs megoldások. Ettől függetlenül biztos dolgoznak egy ésszerűbb megoldáson, ami valós reform lehet.
-
Nekem nem tűnik úgy, hogy a gyártók tisztában lennének ezzel. A 100 dollár fölötti szegmenst fejlesztik, az árakat az egekbe emelik, míg 100 dollár alatt átnevezések vannak csak.
Ott van pl a 77xx ami gpu méret és gyárthatóság (128bit gddr5) alapján simán beférne 100 dollár környékére, mégis sokkal drágábban próbálják eladni, mégha ez az eladások visszaeséséhez vezet is.
Nekem úgy tűnik, hogy terv kinyírni a piacot, és csak az apura koncentrálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem konzol kérdése. A megatextúrázás a jövő, vagy felőlem hívhatjuk virtuális textúrázásnak. Technológiailag indokolt az egész. Ehhez hozzávéve a Ptex-et már egy jelentős előrelépést érsz el a művészek munkájának egyszerűsítésében, és ez a tartalomkreálás anyagi terhét is dollármilliókkal csökkentheti. A fejlesztés bonyolultabb kérdés annál, hogy mi az amin menni fog. Az is hatalmas probléma, hogy a költségeket normális határokon belül tartsd.
Az megvilágítási és árnyékolási rendszerrel nem láttam problémát az ID Tech 5-ben. Az ID Tech 4 eléggé egységesen kezelte ezt, de jobb az amit az ID Tech 5-ben alkalmaz Carmack. Egyes területekre más algoritmus jobb eredményt ad. Egyébkén full shader alapú nem volt. Az árnyékolást stencil bufferrel oldotta meg az ID Tech 4. Ez az ID Tech 5-ben is megvan, csak jóval optimalizáltabb formában a geometry shaderekkel, és főleg a belső terekre. Ebből a szempontból a Doom 3 és a Rage sokban különbözik. Utóbbiban komoly külső terepekkel is számolni kellett. Az egységes megvilágítási és árnyékolási rendszer így nem a legjobb. Ha a technikai vívmányokat nézzük, akkor jelenleg az ID Tech 5 egy nagyon jövőbiztos alapokra épülő rendszer. A jelenben a komolyabb hardveres támogatás úgymond hiánya miatt nehéz a tudást kamatoztatni, de később ennek sok jelentősége lesz. A Zenimax jó üzletet csinált az ID felvásárlásával. Valószínű, hogy az összes stúdiójuk átáll idővel az ID Tech 5-re. Jelentősen egyszerűsíthetők a multiplatform fejlesztések vele. -
vanye
senior tag
Én itt elsősorban a Crysis első részére gondoltam: akkor egy erős kártyával jelentősen szebb játékot kaptál. Most ez már abszolút nincs így, emiatt aztán a júzer nincsen ösztökélve újabb és újabb kártyák beszerzésére. A mai játékok esetében a szép látványhoz már egy "szerény" VGA is megteszi.
(#76) arty: Akkoriban ez az egy játék elegendő volt ahhoz, hogy felforgassa a VGA-piacot. Később még a GTA 4 okozott efféle izgalmakat.
Többre nem nagyon emlékszem. -
Löncsi
őstag
Az ID Tech 5 legfontosabb fejlesztése a megatextúrázás.
Konzolon igen, mert kevés a memória és kódolgatni kell a textúrákat. Ja és hova lett a full shader alapú megjelenítés és full-dinamikus árnyékolás (alá Id Tech 4) ? Ez mind megvolt és futott egy 6600GT-n. Nem lett jó ez a motor egyszerűen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE3 elég jó még ma is. Erre lehet építeni, csak nincs igazán nagy igénye. A CES-en volt róla szó, hogy egy Mass Effect 3 a legerősebb Llano APU-n is elfut. Ezzel nehéz lesz eladni a VGA-kat. De ettől az UE3 értékes.
Az ID Tech 5 legfontosabb fejlesztése a megatextúrázás. Ezt nagyon is tovább lehet fejleszteni, illetve lehet építeni a Ptex-re. A motor általános problémája, hogy a textúrák kikódolását a processzor végzi, és a VGA-nak a rendszermemóriáig kell utazni az adatért. Ez PC-n gáz, és ez okozza az összes gondot. Főleg az számít, hogy legyen egy négymagos processzorod. Négymagos procival pedig már jó az egész, hiszen elég gyors a textúrák kikódolása. A VGA ennél a motornál másodlagos kérdés. Ami nagyon sokat lendíthet ezen az egészen az az AMD PRT technológiája. Ezt Carmack is látja, és már dolgozik a beépítésen. A Doom 4 erre fog építeni. Valószínű, hogy ez az alapszintű problémákat megoldja. Persze a PRT csak új generációs Radeonnal érhető majd el, ami a régi termékeknél további probléma.
-
M107
addikt
Hd 5670 még mindig vígan játszok 1280*1024 ben medium felbontásban Crt 19" Philpis .
6 éves a monitor semmi baja , gondolkozok a Hd 7070 vagy Hd 6790
Igaz a szűrökkel csínján kell bánni de ezt a kártyát nem is arra tervezték.
2010 Májusában 27990 Ft vettem sapphire 512Mb GDDR 5.Nyáron cserélem le a fent említett kártyák valamelyikére vagy + egy kártya szóba jöhet
Hd 5830, bár az nem hiszem hogy kapok újonnan.UI: nem vagyok nagy gamer sem Hardcore játékos amikor van idő s kedvem játszom.
Crysis 2 is 5-6 hónapig játszottam ki van amikor 2 lőttem vagy mentem két métert és kilép mert nem volt hozzá kedvem. -
En is ezt mondtam nem? Vagy medium, vagy 30fps. Igenyesebb jatekoknal medium ES 30fps. En szeretem ha 40-60nal megy a jatek, es irrital, ha megjelenik 3 fa meg 2 lepke a kepernyon, es leesik 40-rol 20-ra. A pangasban siman bennevan az is, hogy jelentos gpu szukseglet nem kovetkezett be, es az is, hogy egy eve csak a szamat tatom hogy lehet ennyit elkerni egy videokartyaert.
-
-
nihill
őstag
Ár/érték arányban semmi fejlődés nincs, ettől kéne pörögnie a piacnak?
A 77xx szériával is jól megmutatta az AMD, hogy ugyanazt a teljesítményt meg tudja csinálni drágábban is -
Löncsi
őstag
UE3 Env. demo. De meg lehet nézni a Gears of War 3-at is. Ez csak a 3-as motor verzió.
Rage/ID Tech 5 ehhez képest semmit nem mutat fel, mintha DX7-es játékkal játszana az ember, ATI-n pedig problémás a motor. Nekem nem nyerte el a tetszésem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ID Tech 5 nagyon is kreatív rendszer. Olyan problémákra keres megoldást, ami a jövőben fontos lesz. Amiért jelenleg nem működik, az a PC-k felépítése. Nem kedvez neki az, hogy a CPU rendszermemóriája mellett még van a GPU-nak is egy dedikált memóriája. A konzolokat viszont hozzá lehet tervezni. Ahogy az Xbox 360 már ilyen is. A CPU és a VGA ugyanabból a memóriából dolgozik. Az új konzoloknál ez a vonal csak felerősödik.
Az Epic motorjából nem láttunk még semmit. A Samaritan demó egyelőre semmis, mert három GTX 580 kell hozzá. Talán két HD 7970 megoldja már, de akkor is sok ez az igény. Arról nem is beszélve, hogy a tartalomtervezés problémáira semmi megoldást nem kínál. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
tombar
senior tag
-
Löncsi
őstag
Egyreszt egy 460-as csak az atlaguser medium es/vagy 30fps igenyeit elegiti ki
Na neee... 1680-as monitorom van, és itt figyel a BF3 és a Crysis is és nem mediumon játszok (igaz, a kártya tuningolva van). Igaz nekem elég a 30 fps.
De pl. egy Unreal 3-as motorhoz ez a VGA már pazarlás, UT3 alatt előfordult, hogy low-3D (!) módba kapcsolt le a kártya.
Abu
ID Tech 5 = technikai katasztrófa, jelenleg az Epic motorja jóval hatékonyabb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek technikai kérdések. Valóban fel lehet tenni a kérdést, hogy mi az amit megéri megvenni. És valóban azt mutatja a piac alakulása, hogy 300 dollár fölött nagyon csekély már az eladás. A legtöbb eladás 100 dollár alatt történik, amire az IGP-k nagyon veszélyesek. Valószínű, hogy a csökkenés is ezen a szinten a legnagyobb. A probléma az, hogy a 100 dollár alatti réteg adja a legnagyobb nyereséghányadot, vagyis ennek a kiesése a legfájóbb. A legkisebb nyereség a 300 dollár fölötti rétegből van, vagyis ezt a legkönnyebb elengedni. Itt a termékeken ez nem feltétlen látszik, mivel a leggyorsabb VGA-n, azaz a HD 6990-en viszonylag nagy haszon van, csak mennyiségben ebből nem adnak el annyit, mint egy 100 dollár alattiból.
Az új Unreal motorról keveset tudni, de Sweeney az UE4-et alapvetően a Larrabee-hez tervezte. Nem hiszem, hogy ez az eredeti formájában lesz jelen, így nem is lesz teljesen új generációs motor.
Az új konzolok a pletykák alapján inkább az ID Tech 5-nek kedveznek. Azon belül is a legnagyobb előny, hogy gyors lesz a virtuális textúrázás, ami jelenleg a fejlesztők must have igénye. Itt muszáj leegyszerűsíteni a tartalomkreálás részét a fejlesztéseknek, mert a grafika fejlődésének az anyagi teher is gátat szab. Hiába az erő a hardverben, ha a kihasználása pusztán a világ megtervezésével dollármilliókba kerül. Ez felvállalhatatlan. Le kell egyszerűsíteni a művészek munkáját. -
Egyreszt egy 460-as csak az atlaguser medium es/vagy 30fps igenyeit elegiti ki, masreszt aki tobbre vagyik, es ranez egy 570-es cetlijere, ami az elso normalis upgrade 460-rol, falnak megy. Egy-masfel eve olcsobb volt a 460as mint most, azert ilyet ritkan latsz hwpiacon. Majd ha feleannyi lesz az 570, mindenki rohan a boltban, nem kell ide nagy magia.
-
antikomcsi
veterán
Mondtam a 3650-et is. De nem is az a lényeg, hanem, hogy azonos cpu mellett FM1-ben, drágább az igp. Csak FM1-et hasonlítottam FM1-el.
(#56) atti_2010
Nem a hőfokokról beszélek, mert az annyi, amennyi, hanem a többiről. A kenterbe veri, vagy hogy mondtad teljes mértékben alaptalan.
Szerintem kár, hogy az nv már nem tud érvényesülni a chipset piacon az előállt okok miatt, mert nagyon jó chipkészleteket készítettek, amik mind szolgáltatásokban, mint teljesítményben felvették a versenyt bármely más gyártó termékével. Integrált grafikában is ott lennének a toppon, kár hogy úgy alakult, hogy nincs mivel labdába rúgniuk.
-
vanye
senior tag
-
Löncsi
őstag
Igen, de minek jobb pl. egy GTX460-nál? Efölött csak többmonitoros rendszerek esetén van szükség, de azt meg kell fizetni. Következő ugrás az új Unreal Motor lesz, de arról az nV láthatóan gondoskodik.
Túl lett nagyon pörgetve ez a GPU piac, régebben midnenki panaszkodott, hogy a HW "elavul". Most ez a jelenség kisebb, talán sokakat nem zavar.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az ő bajuk valóban. Ha nincs igény a VGA-kra, akkor nem lesznek VGA-k. Ennyire egyszerű. Stratégiailag nem fontos a VGA-piac megtartása. Sőt jelentéktelen veszteség, ha elveszik. A gyártók idomulni fognak az igényekhez. Az természetes, hogy az AMD és az NV nem fogja egyszerűen itt hagyni ezt a piacot, vagyis küzdenek azért, hogy valamilyen formában fennmaradhasson, de ha erre nincs lehetőség, akkor sem történik katasztrófa.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Steam Survey az pont arra jó, amire kitalálták. Vagyis összesíti, hogy a Steam felhasználók mit használnak. Ennyi. Abból viszont nem lesz a gyártóknak bevételük, hogy nem akarják az emberek lecserélni a többéves VGA-jukat. Most itt ne azt nézzük, hogy ez baj-e, vagy sem. Ezt mindenki maga dönti el, de a gyártók érzik, hogy esik a VGA-piac, de nagyon. Egy negyedév alatt -12%, ráadásul pont az ünnepi szezonban, az tragédia. Ha az IGP-ben van a pénz, akkor azt fogják csinálni. Nem érdekli őket a Steam Survey, hogy a Steam felhasználók körében mekkora arányban van VGA. A gyártóknak pénz kell ráadásul negyedévenként. Ezt jelenleg az IGP-k biztosítják, míg a VGA-piac nem.
-
robyeger
addikt
válasz
antikomcsi #54 üzenetére
pont az FM1 csúcsát hoztad fel, pedig a kedvező ár az A6-3650 biztos vagyok benne, hogy megálja a helyét. Általában AM3-ok csak órajelben nagyobbak, de nem hiszem hogy ahova elég 880G chipset, mint felhasználási terület, ott markánsan számítana az órajel nagysága vagy szükség lenne 4magra. Grafikusan pedig Llano magasan veri a 880G-t. Alaplapban pedig az AM3 lapok, mint kifutó modellek, amik nem támogatják a bulldozert(legalább is hivatalosan nem) kerülhettek kedvezőbb árazási körbe.
-
vanye
senior tag
Azért a Steam Survey ad némi támpontot arról, ki mit használ. (Legalábbis játékok esetében.) Mindez azt jelzi: játékhoz azért még mindig diszkrét kártyát használ a jónép. (Meg persze azt is, hogy a 9800-as még mindig nem akar kipusztulni.
)
(#56) atti_2010: A Gigabyte GA-MA790X-DS4-em déli hídja (SB600) alapból 80 fokos... De sz*rok rá; az AMD (és a Giga) gondolom tudja, mennyit bír a cucc.
-
tombar
senior tag
válasz
atti_2010 #56 üzenetére
a bordát a bérgyártó rakja rá, nem pedig a konstruktőr. persze aláírandó az, ha konstrukciós probléma van, vagyis direkt raktak rá kisebb bordát; ami lehet trehányság, vagy lehet az is h magasabb hőmérsékletre optimalizálták, ebből adódóan nyerve a bordaméret csökkentésével. megint más h érdemes lecserélni.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
antikomcsi #54 üzenetére
Miért lenne, most vettem uncsimnak lapot 630a csipszettel, 79 fokos volt startból ki kellet cserélni a hűtőbordát ha nem akartam pár hónapon belül gariztatni.
-
TGWH
őstag
Mégis miért nőtt volna a vga piac? Volt látható fejlődés az utóbbi években? Ha mondjuk 3d-s játékok jöttek volna, és elérhető áron adták volna az ehhez szükséges vga-t, növekedtek volna az eladások.
A másik dolog, hogy válság van, már jó pár éve, legalábbis azt mondják, szerencsére ennek súlyát mi jóval később éreztük meg, sokáig csak nézett az ember, hogyan lenne már válság, minden rendben. Alapból visszavesznek a költekezésből az emberek, gondoljunk csak hazánkra, ahol lassan elérik az egymillió munkahely című meghirdetett program végét - vagy egymillió új munkahelyet akartak?-. Ráadásul az árak is drágultak, és ez nem csak az árfolyam meg az árvíz következménye, mert az, hogy régebben egy 120 ezres vga volt a megfizethető csúcs, most meg már 200 az újabb technológia, az csak a felhasználót készteti a fenti indokokkal együttvéve, hogy gondolja végig vesz-e új vga-t.
Prociknál ugyan ez a helyzet, átlag usernek nem kell 60 ezres proci, bőven elég a két éve vásárolt, és elég is lesz egy ideig. Sőt, a cégek húzták fel a vásárlókat, késések, nem voltak képesek eleget gyártani, túlárazták a termékeket, hát ki venne így procit? Szépen megvárom a trinity-ket meg a ,,homokos hidakat'', aztán majd valami olcsóbbat kinézek, jobban fogok járni szerintem, mint ha év elején vettem volna egy fx 6100-at...
Kb. ennyi, így elsőre a cikkhezJanR, a CoD 2 azért elég régi játék...
-
antikomcsi
veterán
válasz
atti_2010 #28 üzenetére
Azért amit ebben a hozzászólásban írsz, az elég nagy butaság.
Szerintem ezeket csak hallomásból írtad ide, nem tapasztalat alapján.
(#46) robyeger
Pedig sajnos az AMD-nél is jóval drágább. Ha megnézel egy 785G vagy 880G AM3 lapot, az annyiba kerül, mint egy FM1-es lap, amiben már nincs igp.
Viszont ha az az FM1-be igp-t szeretnél, akkor azonos proci mellett, x4 651K helyett, a 3870K + 10K kiadást jelent. Alacsonyabb szinten az x4 631 helyett a 3650 is majd +8K.
Szóval egy igp-s rendszer drágább lett. Ez csak azért fájó nekem, mert ahova igp-s gépeket építek, tökéletesen elég a 785/880G még ma is.
-
Apika
addikt
"A VGA-piac alapvető változáson megy át, és a kieső bevételt az új termékek magasabb árcédulájával szeretnék visszahozni az érintett cégek."
A visszaesés miatt úgy látszik ez nem igazán sikerült nekik...
-
banhammer
veterán
Az Intelt továbbra is nehéz megszorongatni.
-
Löncsi
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #49 üzenetére
Senki sem mondta, hogy le fogja nyomni, de egy nagyon jól használható alternatíva.
Ne érts félre, én is Win7 alatt vagyok, de ha ilyen ütemben fejlődik az Android/Ubi stb., akkor mint asztali gépre + winre nem is lesz szükség aki nem futtat erőforrásigényes progit, ergó egy dokkoló + mobil és kész is.
Játékokat nem futtat, kérdés a Cloud mennyire fejlődik ki.Vagy itt van az Oil Rush, ez is fut Ubuntun, erős asztali gépen.
-
robyeger
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #40 üzenetére
Elsőként ha megnézed a Win8 ARM tervezetett, akkor már az oprendszeren is látszik, hogy táblagép szegmensre készül. A Microsoft is azért koncentrál erre tudatosan, mert asztali környezetben, nem beszélve 64bites címtérről jelenleg nem versenyképes az ARM, másodsorban a cégek még az XP-ről Win7-re való migrációkat se fejezték be, egy fikarsznyi pénzt se fognak asztali és laptop környezetben új oprendszerre költeni. Nagyobb változások úgy néz ki 2015 előtt nem várhatók, szóval addig például a fanatista NVidia rajongóknak be kell érniük táblagéppel vagy egy x86-os GeForce VGA-s PC-vel.
-
TESCO-Zsömle
titán
Látom szeretsz mondatokból részleteket kiragadni.
szép és jó az Android, de egy irodai/asztali gépre szvsz jelenleg alkalmatlan.
Egyébként az Ubuntu már évek úta létezik, és sokak szerint évek óta nagyon jó, mégse nyomta le a Windows-t meg az Office-t. Miből gondolod, hogy most fogja?
Az iskolákban még mindig Office-t tanítanak, és a nagyvállalatoknak is a MS-tal van szerződésük...
-
válasz
TESCO-Zsömle #40 üzenetére
Adatlapodat elolvasva, nem te vagy az átlag user, aki IE-t telepítést nyom a böngésző választásnál, vagy még XP-t használ.
És ha I5-t lenne, akkor sem IGP-t használnál, pedig lenne egy like-od az Intel GPU-ra.
A mobil szegmenshez nem értek, az asztalira becsült 80%-os tippet durván túlzónak tartom. A nagyobb gond az, hogy nem tippelgetni kellene, hanem egzakt mérés (ami egyesek szerint hál istennek nincs) lenne jó és akkor nagyon más számok lennének!
Én továbbra is úgy gondolom, hogy az eladás adatból készült megoszlási viszonyszám annyira komoly a valós GPU piac elemzéséhez, mint egy tizenéves Facebook like-ja. -
Löncsi
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #45 üzenetére
irodai/asztali gépre szvsz jelenleg alkalmatlan
Ubuntun van LibreOffice és minden fontos multimédiás dologra képes, és több szempontból jobb is mint a Win. És ez az egész oprendszer elfut egy "ócska" Androidos mobilon, 0(!) zajjal.
-
robyeger
addikt
válasz
antikomcsi #14 üzenetére
Intelnél drágább lett, de AMD-nél egyáltalán nem, úgy látom maga az FM1 (Llano) platform megkapta azt a versenyképes árazást(ár/érték best buy), mint anno régebben a Radeon4000 széria, vélhetőleg a cél ugyan az volt vele; piacrészesedés növelése, ami teljesült is. Kíváncsi vagyok az utód FM2 (Trinity) ugyan így fogj-e teríteni az AMD?
-
TESCO-Zsömle
titán
teret fog nyitni
Tudod... Jövő idő...
A Win8 fogja megadni azt a hajtóerőt az ARM-nak, ami egyelőre hiányzik, mert szép és jó az Android, de egy irodai/asztali gépre szvsz jelenleg alkalmatlan.
De hogy konkrét legyek az nVidia pont hogy egy izmos asztali platformon dolgozik ARM CPU-val.
(1, 2, 3)
M$ meg hiába van lemaradva, amíg a népeket Office-ra képezik és a vállalatok is velük szerződnek irodai/egyéb programokért.
Szép és jó az ubuntu, de egy kézen meg lehet számolni, hogy 100-ból hány irodai gépen futtatják...
-
Löncsi
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #40 üzenetére
ARM alapú asztali gépeknek
Aha, alig látok ki a rengeteg ARM asztali gépből.
Amúgy az M$ le van maradva ebből a szempontból, de már lehet láttad. [link]
-
pschio
őstag
és ha eltűnnek a dedikált vga-k akkor mi lesz helyette? IGP-k teljesítménye felnőhet mondjuk egy 6870 teljesítményéhez?
-
Angel1981
veterán
válasz
antikomcsi #14 üzenetére
Így van, sőt, a memória és a PCI Express vezérlő is kikerült (amivel megszűnt az északi híd), és attól sem lett olcsóbb az alaplap...
#42 psicho: idővel biztosan!
-
TESCO-Zsömle
titán
Ez nagyon nem igaz. Az Win8 teret fog nyitni az ARM alapú asztali gépeknek, amik komoly konkurenciát jelentenek majd a magasabb fogyasztású x86-os társaiknak. Miután az MS portolja a teljes Office programcsomagot (sok más saját programmal együtt), a piac olyan irodai gépet fog kapni, ami egy nagyságrenddel kevesebbet fogyaszt x86-os társainál.
bluemirage: Win7-em van és nincs explorer. Egyáltalán nincs.
GPU-nál az eladás kényszermegoldás, mivel (hál istennek!!) a gyártónak nem áll módjában a gépre olyan SW-t telepíteni, amivel a használatot monitorozhatja.
Mindazonáltal az eladott SB procik túlnyomó részében használják az IGP-t. Pl mobil fronton a 90%-ában, de asztalinál is legalább 80-at tippelnék. Nem a gémerek és a munkaVGA-sok (Quadro, Tesla) adják a a fogyasztás zömét! -
Löncsi
őstag
válasz
bluemirage #36 üzenetére
100% nem lehet mivel Unix/Ubuntun szerencsére nincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bluemirage #36 üzenetére
Ha ott a termékben a funkció/IGP, és megveszik, akkor az eladás, még akkor is, ha nem használják.
A böngészőket egyszerűbb mérni, mert konkrétan van rá megfelelő eljárás, hogy megnézd ki mit használ. Egy hardvernél erre nincs semmilyen kidolgozott megoldás.
-
A provokatív kérdés: Ha minden 3 Mio Ft felett autónak a kesztyűtartójában elrejtenek egy Intel GPU-t, amiről a tulajok egy része nem tud, egy másik része tudja, de nem használja, akkor az is eladásnak számít?
Kicsit közelítve az IT-hoz:
Ha minden gépen ott az IE, akkor a piac 100%át uralja! Vagy nem? Csak az számít, hogy hányan használják a webszerverek logjai szerint. AhaaaaAkkor az SB procikba és a az alaplapok nagy részébe kvázi kötelezően integrált, de elhanyagolt részben használt Intel megoldásokat hogyan mérik? Vagy ez a kesztyűtartós/árukapcsolás rész? Vagy ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy az IE részesedése 100%, mert az iexplorer.exe minden gépen ott van. Van ahol a böngésző is telepítve van csak nincs használva.
Itt hogyan mérték a piaci részesedést? Kesztyűtartósan??
Még mindig a tényeket szeretem és a hazugságot nem. Biztos bennem van a hiba.
-
codec
senior tag
válasz
Butcher-HUN #33 üzenetére
Ez pontosan így igaz! Minden szavaddal 1et értek!
-
Löncsi
őstag
válasz
Butcher-HUN #33 üzenetére
Szvsz Win 8-tól felesleges várni bármit is, táblagépekre lesz inkább építve, az lesz a nagy újdonság.
-
Butcher-HUN
senior tag
Maximálisan egyetértek veled. Amit mostanában csinálnak a játékfejlesztők az kritikán aluli.
Folyamatosan konzolportokat kapnak a PC-sek aztán a " dájrektiksz tizenegyet " meg utánad dobják egy patch formájában aztán ezeket a feature-eket meg nagyítóval lehet keresni. A röhej az hogy a HD4xxx és GTX200 széria röhögve elviszi a mostani játékokat FullHD-ban kisebb kompromisszumokkal ( AA + AF ). BF3 sem hozott nagy technikai áttörést pedig az nem konzolport nem úgy mint a Crysis 2. Talán a Windows 8 kicsit megváltoztatja a jelenlegi állóvizet és a DX11.1-el fel tudják majd rázni a játék ipart. -
JanR
addikt
Ja lehet
Mondjuk én cod2 multi-val játszom nap mint nap. A notimon próbáltam ki hétvégén: i5 2410m cpu van benne, külön vga nincs. És mit nem mondjak volt fps bőven, nem hittem, hogy ekkora 'erő' lakozik ebben is. Most ilyen tények mellett egy konzol portal is simán meg fog birkózni, minek ide dedikált GPU
(#29) bulbaa: nem csak szerinted. Látszik is rendesen és nem egy embertől halottam már ezt.
-
TESCO-Zsömle
titán
A másik, hogy csomó "top" játék csak High-ig skálázódik rendesen. Mintha az Ultra/Very High opciót csak arra találták volna* ki, hogy megakassza a 3 VGA-val szerelt vasakat is...
* - Nem egy esetben derült ki, hogy ez tényleg így is van.
(#30) Abu85: A sors iróniája, hogy hála a futótűzként terjedő ARM-nak és a Microsoft "árulásának" az nVidia vissza fog térni az asztali szegmensbe, így az Intel csak rövid távon nyert a dolgon. Hosszú távon létrehozott magának egy erős konkurens platformot, amit nem köt az x86 licensz.
Túlzás lenne azt állítani, hogy az x86 haláltusájának nyitányát láthatjuk az ARM térhódításában és a Win8-ban?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
djculture #24 üzenetére
Éppenséggel tudnának gyártani. Az NVIDIA része a HyperTransport konzorciumnak. Az AMD nem adja el a saját buszát, hanem ahhoz, hogy más készítsen chipsetet a HyperTransportos termékekhez be kell lépni a konzorciumba. Innentől kezdve minden jogot megkap a HyperTransport használatára és fejlesztésére. Az egyetlen kikötés, hogy ha továbbfejlesztik a felületet, akkor azt meg kell osztani a konzorcium tagjaival. Gyakorlatilag az egész arra épül, hogy ami az enyém az a többi tagé is. Ez minden résztvevőnek kölcsönösen előnyös, ezért is léptek be sokan. Az NV elsősorban azért hagyja ott a chipset bizniszt, mert a gyártók az AMD saját megoldásait sokkal jobban favorizálják. Elsősorban a teljesen szabványos PATA/SATA kezelés miatt, ami az nForce-ok nyűgje volt mindig is. Mindenesetre az MCP61 egy olyan piacra került, ahova az AMD nem tervezett alternatívát. Az, hogy ez szándékos volt, vagy csak véletlen ... lényegében mindegy, de az MCP61 ebből az okból fennmaradt. Most azért szűnik meg, mert az AMD az APU-khoz már nem HyperTransport összeköttetést használ, hanem egy saját linket, amit licencelni kell. Ezt ugyan nem tiltják meg az NV-nek, és másnak sem, de nem biztos, hogy megéri. Az IGP ott van a prociban, vagyis az egész chipset egy déli híd lényegében. Túl nagy kitörési lehetőség ezzel nincs. Maximum olyan jót tudnak csinálni, amilyet az AMD, vagyis az üzleti oldalon nem garantált a termék sikere, innentől kezdve meg kérdéses, hogy megéri-e a licenc az AMD-től. Az FX-ekhez lehetnek még chipsetet csinálni, de a HEDT borzalmasan apró piac. Teljesen felesleges rá fejleszteni.
Az NVIDIA számára lényegében nem a chipset a fontos, hanem az IGP. Ez a zsíros része az egésznek, amiből most nem igazán esznek. Nyilván tudjuk, hogy az Intel nem akarja, hogy egyenek belőle, hiszen ment a jogi huzavona, hogy van az NV-nek joga az Intel procikhoz chipsetet csinálni, vagy nincs. Végül ennek sosem lett eredménye, mert megegyeztek. Innentől kezdve az NV-nek az a fontos, hogy fejlesszék a Maxwell APU-t, ezzel integráljanak, és legyen megfelelő szoftveres háttér az egészhez, ha megjelenik.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
djculture #24 üzenetére
Elég baj az hogy nem tudnak már saját chip készleteket gyártani. Amd olcsó készletei hulladékok,
Hagyjuk már a 90 C fokos Nvidia Nforce 4 csipszetteket meg társait amik leolvadnak az alaplapról, nézd meg az AMD 79xx csipkészletét, zsebre vágja az összes Nvidiát, de ez igaz a 785G-re és a 880G-re is.
-
TESCO-Zsömle
titán
xboxo tulajok 90%-a is letölti a játékait
Sajnos nem. Pedig az kéne, hogy a kiadók végre vmi normálisabb üzleti modell felé vegyék az irányt, a másolásvédelem meg az inkvizíció-szerű szerzői jogvédelem helyett. És ez áll minden médiára.
Lásd a 2 millió dolláros bünti egy album P2P megosztásáért meg hasonlók...
-
JanR
addikt
Majd azért veszünk cirka 200K-ért (jó tudom nem csak a TOP kátyák vannak..) VGA-t, hogy egy konzolportos fossal játszunk 20 percig.
Nincs egy olyan cím se ami miatt érdemes lenne egyáltalán vga-t cserélni. Ha a PC játékok úgy 'virágoznának' mint mondjuk 1999-2002 tájékán, akkor lehet menne a vga piac is. De így, hogy mindent megírnak konzolra, a pc-sek meg kapnak egy optimalizálatlan fost ami a cpu-t, meg a ramot eszi a vga helyett, mit várnak?
Pedig szerintem bőven lehetne még olyat mutatni pc játékoknál amitől eldobnánk az agyunkat
A warez-ra meg nem lehet mindent ráfogni, az xbox tulajok 90%-a is letölti a játékait...
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
Nem meglepő amit olvastam.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egy baromira régi nForce vezérlőlapka a Socket AM2(+) procikhoz. Konkrétan ez a lapka neve. Már leállították a gyártást, de a legeslegolcsóbb AMD-s gépet erre építhetők, mert az AMD nem épített ennyire olcsó vezérlőlapkán. Lényegében a belépőszintet az NVIDIA MCP61 fedi le. Az AMD chipset termékskálája csak felveszi a fonalat ott, ahol az MCP61 leadja. Ebből még jelentős eladások vannak mivel baromira olcsó gépek építhetők rá, amelyek irodába megfelelnek. Persze ha elfogy a mostani készlet, akkor ennyi volt. Valószínű, hogy ez már nem fog akkora eladáscsökkentést eredményezni az NV-nél. Régen az IGP egy jelentős piacuk volt, de mára leépült, mivel az Intel nem adott nekik licencet. Ezzel a részesedés is folyamatosan apadt, így az MCP61 tényleges elvesztése már nem jelent majd 1-2 százalékpontnál többet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #14 üzenetére
Ez valóban megfigyelhető, de a hosszútávú cél, hogy a teljesítményért az IGP ereje feleljen még az általános feladatokban is. A fizikai korlátok véget vetettek a teljesítmény skálázhatóságának a homogén többmagos termékeknél. Az IGP beköltözőse egy szükségszerű evolúció a skálázás szempontjából. A mostani integráció még csak korlátozottan alkalmas erre, de a fejlesztések zajlanak.
-
Löncsi
őstag
MCP61
Ez micsoda ?
-
zetecR
addikt
válasz
antikomcsi #14 üzenetére
Viszont jóval nagyobb teljesítményt kapsz, az architekturális különbözőségből fakadóan is.
-
SQX_Barto
addikt
Én egy haverommal fogadtam, hogy lesz-e még új dedikált VGA 2017-ben. Kíváncsi leszek, kinek lesz igaza (szerintem lesz)
-
antikomcsi
veterán
Nekem az nem tetszik ebben a nagy átalakulásban, hogy például az igp kikerült az alaplapból, ami ettől nem lett olcsóbb, viszont a központ egység jóval drágább lett.
Ügyes húzás.
-
lvb
aktív tag
válasz
bmollszeptim #6 üzenetére
Ha a költség jelentős része az eladott darabszámtól független, akkor pedig a darabszám csökkenéssel párhuzamosan emelkedni fognak az árak, főleg ha eddig is 0 közeli a haszon. Ha tovább csökken a kereslet, legfeljebb megszűnik a termék...
-
gtasystem
őstag
ez várható volt, hogy a Llano nagyon megdobja a dolgot..remélem a Trinity is még rátesz egy lapáttal..hajrá..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bmollszeptim #6 üzenetére
Ez csak egy stratégiailag és üzleti szempontból is fontos piacon ésszerű lépés. A VGA-k lazán eldobhatók. Ha nem megy majd a magas árazás mellett, akkor stratégiát váltanak és vehet mindenki IGP-t.
-
Attix82
addikt
válasz
bmollszeptim #6 üzenetére
Mivel, hogy mindenkinek csökkentek az eladásai, így igazándiból a pénzhiány okozta ezt a dolgot. Véleményem szerint.
-
bmollszeptim
aktív tag
" a kieső bevételt az új termékek magasabb árcédulájával szeretnék visszahozni az érintett cégek"M ez az ami nem fog menni.Rossz üzlet politika.Ha valami nem megy,akkor olcsóbban kell adni.Ez szerintem ésszerű
-
radi8tor
MODERÁTOR
Intel, mint GPU gyártó. Pff.
-
Angel1981
veterán
"A VGA-piac alapvető változáson megy át, és a kieső bevételt az új termékek magasabb árcédulájával szeretnék visszahozni az érintett cégek."
Amivel csak további visszaesést fognak elérni...
-
pusszycat
nagyúr
Ez akár jelenthet áresést a GPU – CPU vonalon. Remélem.
-
ViZion
félisten
"GPU szegmens sem úszhatja meg a visszaesést..."
Nem, mert a boldog HD4*** széria óta nem nagyon van amiért érdemes lenne váltani...
Konzolportokat azok is viszik, hol itt a baj?
Átterelik a népet konzolra, közben meg sírnak, h csökkennek az eladások? -
datatomm
tag
És a legnagyobb visszaesés a SIS-nél látható.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone XS Max 64GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2898, 100% Akkumulátor
- Apple iPhone 13 mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 100% akku
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest