Új hozzászólás Aktív témák
-
-
asdf_
veterán
válasz
PannonosPali #437 üzenetére
Elsosorban te nem latod (lattad) a kovetkezmenyeit. Szolgaltatos emailcimet azon kivul, hogy emailfogadasra beallitjuk a levelezokliensunkben, hogy megjojjon, ha karbantartas, szamlatartozas van, SOHA nem hasznalunk semmire.
-
PannonosPali
újonc
válasz
Drótszamár #6 üzenetére
Hali! tényleg lekapcsolják a studiojukat? nálam meg minden a pannonmail.hu domaines mail címemre van regisztrálva. MINDEN! Egy ilyen lekapcsolásnak nem látni a következményeit, ők legalábbis vagy nem látják, vagy tök hülyék ahhoz amit csinálnak!
-
-
Vincent_
aktív tag
válasz
Williamgrant #434 üzenetére
Nem is tudom, hogy sírjak, vagy nevessek...
-
-
Vincent_
aktív tag
válasz
Skynet258 #430 üzenetére
Korábban már írták, hogy megy ez. Felhívnak, hogy áttennének egy "jobb" csomagba. Aki nincs résen, azt beszopatják. Aki nem fogadta el, az maradhatott. Ez volt az első kör. Második körben megint jött a telefon, mondom az ürgének, hogy ha egy "jobb" csomagot tud mondani, akkor átmegyek (29-es csomagom volt 31 Ft-os percdíjjal). Hátőőő hátőőőő hátőőőőőő, nincs jobb, csak sokkal drágább. De most adnak 500 Ft jóváírást. Én reflexből megkérdeztem, hogy ez ugye valami hülye vicc? Nem, halálosan komolyan gondolja. Most meg jön ez a fenyegetőzés. Agyam eldobom.
Bocs, de nagyon nem bírom, amikor szisztematikusan hülyének néznek és a képembe hazudnak.
Amint áttesznek egy másik csomagba, indítom az átvételt bármelyik másik csapathoz. Csendben jegyzem meg, hogy 2001 óta vagyok előfizetőjük.
-
Skynet258
veterán
Pedig az a helyzet srácok, hogy mindenképp át fogtok kerülni pár hónapon belül, ha szeretnétek, ha nem. Kivezetik a csomagotokat, és egy újba tesznek át - hogy ez kinek jobb vagy rosszabb az változó, de lehet jobban jártok, ha bementek egy Telenorba. Ott az ügyintéző megnézi nektek mi lenne a legjobb megoldás. Amit javaslok; ő is ember, nem ő találta ki, hogy ezzel szopjatok, neki sem ez a legkedvesebb elfoglaltsága, de megpróbál segíteni. Csak ne vele ordibáljatok.
Igen, én is értékesítő vagyok, ezért mondom.
-
Top cat
addikt
Egyre jobb ez a Telenor.
Ma reggel hívtak, hogy rövidesen átkerülök a másik csomagba amit felkínáltak de ha akarom most azonnal áttesznek. Jelenleg Kártyás 29 van 32/percről praktikumra 51/percre.Köszi de nem
-
-
viano
aktív tag
válasz
Williamgrant #417 üzenetére
Köszi, örülök, hogy nem csak én látom így a dolgokat.
Polgári jogi szempontból elég egyértelmű a helyzet és mivel nagy cégről van szó a gazdaságossági kérdéseknek nincs különösebb jelentősége, bármennyire is azt próbálják itt néhányan előtérbe helyezni.
Szerintem ez most "szokásos üzleti kockázat" kategória.
Ami érdekesebb az a jogbiztonság kérdése, mert például a felmondások "Tájékoztatás" tárgyú levélben érkeztek és ez szerintem nem jelzi egyértelműen a tartalom fontosságát, azaz meg is téveszthet valakit . . .
A másik érdekes momentum, hogy az ÁSZF. határozatlan idejű szerződésekre vonatkozó részére hivatkozva, indokolták a felmondást, ami ugye itt nem jöhet szóba, mert határozott idejű szerződésekről van szó.
Ilyenkor mi a helyzet, amikor nem megalapozott az indoklás?
(Túl azon, hogy itt már szerintem egyértelműen megállapítható a megtévesztés ténye, mert azt a látszatot akarták kelteni, mintha lehetőségük lenne határozott idejű szerződés egyoldalú felmondására.)Az út pedig a NFH-hoz vezet . . .
Először kicsit mérges lettem az "Ügyfélkapu" láttán, amikor a második felét olvastam, már csak nevetni tudtam, Mo. 2015.
-
Vincent_
aktív tag
Látom, sikerült megint megragadni a lényeget...
Igen, idehaza a Sziget, meg a Forma 1 is sok-sok éve "veszteséges", meg "épphogy nyereséges". Röhej... Ahogy írták mások is, kreatív könyveléssel, havernak kiszámlázással minden kezelhető.
A Telenor (vagy akár a Telekom, vagy a Vodafone) mint szolgáltató vastagon nyereséges maradt mindazon sarcok után is, amiket te is felhoztál, korábban linkeltem pl. a Telekom-ot is. Igen, a veszteséges, kevésbé nyereséges részekkel együtt is! Épp emiatt nem elfogadható költséghatékonyságra hivatkozva levágni településeket, amikor a többségen meg bőven megkeresi azt, amit itt-ott elbukna.
Amúgy is merőben hibás gondolatmenet a lakossági előfizetők 100%-át érintő áremelésbe csomagolni egy kis részre fókuszáló fejlesztést (pl. 4G), amikor a többség, köszöni, teljesen jól elvan nélküle, aztán meg költséghatékonyságra hivatkozva levágni kis falvakat.
Mit nem lehet ezen érteni?
Tudom-tudom, ott az ÁSZF!
-
válasz
Williamgrant #400 üzenetére
Másként írom: Abból az összegből, amit az adott területen a szolgáltatást igénybe vevők befizetnek, a szolgáltató nem tudja fedezni a szolgáltatást. Tehát ha pl az ott élő előfizetők befizetnek havi 10.000 Ft-ot, de a szolgáltatás havi 12.000 Ft lenne, akkor nem tudja azt biztosítani.
Ha mondjuk egy étterem rááll a menü ebéd szolgáltatásra, egy ügyfél írásban is vállalja, hogy a következő két évben mindig ott ebédel, de az étterem fél év után azt látja, hogy a menü ebéd szolgáltatást megrendelők nem fedezik az ebéd költségeit, akkor
-próbál több ügyfelet szerezni (korlátozott lélekstámú piacon ez nem mindig ad megoldás)
- árat emel (erre megy az elégedetlenség)
- felhagy a szolgáltatássalMondhatod azt, hogy ő nem akar szolgáltatni, de tudna, de ezzel azt mondod, hogy tudna neked adni valamit a saját hasznából, tudna, csak ráfizetéssel. Ahogy az étterem is adhatná 400Ft-ért az ebédet, csak ahhoz ő szponzorálná azt, mert nem jön ki annyiból
Szóval az adott befizetésből nem tudja fedezni a szolgáltatást.
-
bambano
titán
válasz
Williamgrant #417 üzenetére
kilométeres listát tudnék írni azokról az esetekről, amikor a szolgáltató ellehetetlenül. kettőt leírok:
1. az önkormányzatok kitalálták, hogy mennyire jól járnának, ha új adóként bevezetnék, hogy a közterületen menő kábelek után helyi adót szedjenek. viszont sikerült kapzsiságukban olyan mértéket beállítani az új adóra, amitől tarthatatlanná vált a szolgáltatás. sok helyen ezért lebontották a hálózatokat. ilyenkor ki a hibás? megcsinálod az üzleti tervet, normális esetben évekre előre, megkötöd az ügyféllel a szerződést, majd jön az önkormányzat, és beletol egy olyan költségnemet a szolgáltatásba, akár visszamenőleg is, mert nálunk ez a divat, amire egy lehetséges válasz létezik: felszámolod a kábelhálózatodat, vele együtt a szolgáltatást is.2. ugye ismerős a netadó ötlete? szerinted mi történt volna, ha bevezetnek 150 forint/GB netadót úgy, hogy az adó alapját az előfizető viselkedése képezi, hogy mennyit tölt, az adó alanya meg a szolgáltató? fizetsz 4-6-8 ezer forint körüli előfizetési díjat, utánad befizet a szolgáltató 40-50 ezer forintos adót? szerinted mi történt volna, ha ezt tényleg bevezetik? komolyan gondolták, csak azt nem, hogy kivételesen utcára mennek az emberek.
legyen három:
3. jelenleg is érvényes az a kötelezettség, hogy a szolgáltatónak saját költségén gyermekvédelmi szoftvert kell biztosítania az előfizetők részére. nyugodtan nézz utána, mindegyik szolgáltatónál kint van vagy a főoldalon, vagy max. egy szinttel lejjebb az erről szóló tájékoztató. a gyerekvédelmi szoftverre a hatóság erős ajánlást tett (hogy finoman fogalmazzak, "fényeztek" egy céget). ha arra a szoftverre előfizetői igény mutatkozna, akkor megint baj lenne, mert évente meg kell újítani és a költsége magasabb, mint ami az előfizetésből fedezhető.tudod mit, legyen négy:
4. jelenleg egyetlen jogász sincs az országban, aki elég bátor ahhoz, hogy az eht 142. paragrafusát normálisan értelmezze. És mivel ilyen nincs, így a nav-ra vagy utalva, hogy ő adjon ki informatikai tárgyú állásfoglalást. ha nem jót ad, akkor egyrészt előfordulhat az, hogy tízmilliós nagyságrendű kiadásra kényszerítenek, ami miatt sok kis szolgáltató azonnal lehúzza a redőnyt, meg előfordulhat az is, (miután az agyagedények az art 130. paragrafusát eltörölték), hogy nem tudod beszedni az előfizetési díjakat.tehát itt van neked négy példa, amiből egy megvalósult, de szerencsére észhez tértek, egyet még a megvalósulás előtt elsöpört a népharag, a másik kettő jelenleg is törvényben van és bármikor lecsaphat, mint damoklész kardja. bármelyik előfordulhat, azonnal vége a szolgáltatónak, és azonnal beszünteti a szolgáltatást függetlenül attól, hogy milyen szerződésed van, mit hiszel róla, és mire jut a bíróság egy hosszú per után, ami után a szolgáltató nyilván eu-s bíróságra viszi az ügyet.
a kérdéshez: eddig még nem hangzott el sem a szolgáltató neve, sem a szolgáltatás fajtája. én annak nem látom tetejét, hogy egy konkrét faluban ne szolgáltasson egy mobil szolgáltató, ezért valamilyen kábeles szolgáltatásra asszociáltam. mobil szolgáltatás esetén sem lehetetlen, hogy abbahagyják a szolgáltatást, a koncessziós szerződés nem követel meg sem 100%-os területi, sem 100%-os lakossági létszám szerinti lefedettséget. Tehát az a korábban itt elhangzott állítás, hogy nem lehet kimazsolázni a területeket, nem helyes.
"Ebben az esetben a szolgáltató a szerződésszegő, minden felelősség tisztán az övé.": fentiek alapján ez nyilvánvalóan nem így van. mondjuk a ptk-ra is érdekes hivatkozni, elég csak a ptk általános szerződési feltételeiről szóló részt elolvasni (tegnap megtettem, ezért emlékszem rá, 6. könyv 77. paragrafus, nem hosszú). hogy finoman fogalmazzak: matematikus szemmel nézve kicsit zavaros.
emellett még javaslom az aláírásom olvasgatását. friss szerzemény.
-
Ezt úgy hívják a ptk alapján hogy szerződésszegés. Nem lehet, hanem az. Ja és hogy mennyire őrültség lenne ott szolgáltatni brutális pénzügyi invesztáció igény mellett? Pont akkora mint úgy szerződni, hogy az abban foglalt vállalásokat nem tudod teljesíteni.
Hogy kinek a hibájából, az nem kérdés, miért lenne az? Vannak szerződő felek, egyik fél fizet, másik cserébe szolgáltatást nyújt. Aki ezt a szerződött állapotot nem tartja fenn, szerződést szeg. Persze ha vis major esete lenne (de nem az), akkor más vége is lehetne.
A szolgáltatók előszeretettel írnak olyan tételeket a szerződéseikbe és ászf-jeikbe amelyek során a megrendelő bizonyos jogairól lemond. Ezzel amúgy azért nem foglalkozik külön a fogyasztóvédő és a jogalkotó, mivel a ptk definiálja hogy ezek a szerződéses elemek semmisek.
Ezt ettől függetlenül rendre megteszik mindenhol, akkor is ha jogász csorda készíti a szerződéseket és kiegészítő anyagait. Oka egyszerű: mindenki nem fog reklamálni, nem fog ügyvédet fogadni, stb. Annak a pár ügynek a költsége, amit végül egy-egy tökösebb ügyfél generál töredéke a befolyt extra profithoz képest. Időnként azért ezeken a passzusokon a felügyeleti szervek vernek egy sort (büntetnek is) de ez csak szélmalom harc. A probléma az, hogy 10-20-30 ezer forintos tételek miatt nem éri meg jogi útra terelni az ügyet (mivel sajnos nálunk a perköltség amit végül a vesztes fizet maximalizálva van, és ki sem jön belőle az ügyvéd díja).Ebben az esetben a szolgáltató a szerződésszegő, minden felelősség tisztán az övé.
Én is egy szolgáltatónál dolgozom... -
Vincent_
aktív tag
Az aktuális témától tökéletesen függetlenül a személyeskedő, degradáló stílusodon újra- és újra megrökönyödöm... Egyszerűen nem értem, ha valaki itt kicsit is több szakértelemmel és intelligenciával bír, mint a nagyátlag, akkor miért kell "két szinttel fentebbről köpködni a parasztokra"?
De hogy ON is legyen: Az, hogy melyik profitorientált szervezet jól fizetett ügyvéd-csordája milyen nyakatekert módon próbál legitimmé tenni a saját számukra kedvező módosításokat (=ÁSZF frissítése) még korántsem jelenti azt, - ahogyan azt korábban más is jelezni merészelte -, hogy utólag ne lenne elmeszelve az egész. Tudtommal egy szolgáltatási frekvencia megnyerése teljes magyarországi szolgáltatást jelent, nem pedig "cherry picking"-et, ahol a szolgáltató kénye-kedve szerint nyújthatná a zsírosabb helyeken a szolgáltatást. Természetesen ahol irreális költséggel tudná csak azt nyújtani, ott nagyon kivételes esetekben eltekinthetne ettől, de nehogymár a nyúl vigye a vadászpuskát... Ez az erő általi fitogtatás (amit a témanyitó írás is tökéletesen megnevez) veri ki itt sokaknál a biztosítékot. És ilyenkor jön egy ilyen "jómunkásember", hogy ez így legális meg úgy megérthető (merthogy profit kell a cégnek, bla-bla-bla). Ahol egy ország 100 milliárdokat hord össze egy-egy ilyen vállalatnak, ott én azt gondolom, hogy nem megengedhető az ilyen viselkedés, az ügyfelekhez való hozzáállás. Persze lehet ÁSZF-re mutogatni továbbra is, de lényeg nem ez (és ez remélem előbb-utóbb neked is átmegy végre...).
-
viano
aktív tag
Egy nagy titkot azért még (fogalmatlanként is) elárulnék,
az, hogy a helyszín egy falu, az még nem azt jelenti, hogy a szolgáltató "falusi",Csak úgy mellesleg, nem az vitte volna csődbe, ha teljesíti a szerződéseket, országos (neves?) cégről lévén szó.
Valószínűleg jóval többet költ imázsépítésre, mint amennyi vesztesége itt keletkezett volna (ha egyáltalán).
Csak nehogy véletlenül országos ügy legyen, a dologból, mert akkor már kezheti is a preztizsveszteség számszerűsítését. -
Sayuar
senior tag
"szerk: még mindig várom a szolgáltató ászf-ére mutató url-t a falusi szerződésbontás témakörben!" ezt ugye nem tőlem várod annak ellenére hogy nekem címezted?
Magyar helyesírást, pontosabban egy szóközt kérsz rajtam számon (ami akár elgépelés is lehetett), miközben összetákolod a magyar nyelvet a nyelvben nem meghonosodott idegen szóval? subthread
-
bambano
titán
válasz
arnyekxxx #409 üzenetére
az állításod jórészt igaz, apró csúsztatás van benne: azt mondod, a szolgáltató nem törvény szerint járt el, ezt elfogadom. én viszont nem ezt állítottam, hanem azt, hogy annak az esélye nagyobb, hogy az ászf-e törvényes, mint az, hogy a tisztelt fórumtárs el is olvasta.
ha megengeded, nem fogom most visszakeresni a nagy szolgáltatói balhék pontos elemzését, én tartok tőle, hogy egyszerre sértették meg a jogszabályokat és a saját, egyébként törvényes ászf-üket is.
most abba ne menjünk bele, hogy az ászf-ek zömében van egy-két "érdekes" pont, meg abba se, hogy mitől változott meg az aláírásom tegnap ilyentájt...
-
arnyekxxx
veterán
"hogy a szolgáltató ászf-je nem felel meg a jogszabályoknak"
izé, mintha nem is olyan régen lett volna abból némi balhé, hogy a szolgáltatók nem teljesen a törvény szerint jártak el.... szóval arra azért én nem hivatkoznék, hogy amit egy szolgáltató leir az biztosan törvényes is.
-
bambano
titán
"e miatt "tarifamodernizálás" miatt?" egyrészt a szó, amit keresel: emiatt, másrészt melyik miatt?
amiről az eredeti poszt szól?
találgass, mi erről a véleményem! utána, ha találgattál, olvasd el a #16-os hsz-t.
korábbi állítás: nem olvastad el az előzmény-hszeket. bizonyíték: lásd itt.ja, azt erősen vedd figyelembe, hogy ez a subthread nem a telenor mobiltarifáiról szólt, hanem egy falusi szolgáltató szerződésbontásáról. ezt is tudnád, ha megnézted volna, mibe szólsz bele.
szerk: még mindig várom a szolgáltató ászf-ére mutató url-t a falusi szerződésbontás témakörben!
-
Sayuar
senior tag
várj egy kicsit...
ok most már, hogy leporoltam a vádakat amiket kérdés formájában, burkoltan intéztél felém, válaszolok.
A legvalószínűbb az, hogy neked fogalmad sincs a magyar jogszabályokról, és csak dobálózol a szavakkal.De tudod mit, ajánlok egy fogadást: szerinted az NMHH fog-e bírságolni e miatt "tarifamodernizálás" miatt? A te olvasatod szerint nem, mert jogilag megállja a helyét. De hidd el, engem fog igazolni az idő!
-
Sayuar
senior tag
viano
bambano:
"ha a szolgáltatón kívülálló okokból a szolgáltatás gazdaságilag ellehetetlenül, akkor valóban, meg tudná oldani, hogy ráfizetéssel szolgáltasson, de nem fogja, mert az őrültség"
JA! Tehát a mezei embereknek nem tudja a 29 Ft-os percdíjat biztosítani ezért emel 51 Ft-ra, különböző flottákban meg akár 8 Ft-ért is tudja, másodperc alapon? Nemá!
És talán a szolgáltató ászf-jénél vannak fontosabb prioritású törvények, amelyek a szolgáltató ászf-je fölött állnak. -
bambano
titán
válasz
Williamgrant #400 üzenetére
ha a szolgáltatón kívülálló okokból a szolgáltatás gazdaságilag ellehetetlenül, akkor valóban, meg tudná oldani, hogy ráfizetéssel szolgáltasson, de nem fogja, mert az őrültség. még az is lehet, hogy szerződésszegés, a kérdés az, kinek a hibájából. ha meg tudja indokolni, hogy nem az ő hibája, akkor hiába ugráltok, nem lesz net.
-
viano
aktív tag
válasz
Williamgrant #400 üzenetére
Köszi, én is így gondolom.
A kérdés csak az "Ki ismeri a bírót".
-
-
bambano
titán
lehet hőbörögni, de ha valamit nem tud megoldani, akkor nem lesz megoldva. ha a bankod csődbe megy, akkor a pénzed odalesz. ha kölcsönadtál valakinek, és nem tudja megfizetni, nem fogja megfizetni, akármilyen szerződésed volt vele, akármire kötelezi a bíróság.
"a gazdaságosság a szolgáltató piaci tevékenységének függvénye": a gazdaságosság nem csak ügyfélszámtól függ, így nem csak a szolgáltató piaci tevékenységének a függvénye. következésképp simán bezárhatja a boltot, és ha van egy kis esze, talál is hozzá olyan indoklást, amibe nem tud senki belekötni. én biztos találnék, ha a helyében lennék.
nem véletlen, hogy mostanában annyi balhés ügy van a távközlési szolgáltatóknál, hogy csak egyet emlegessek: a poszt is erről szól, aminek a topicjában vitatkozol. azért lépett egyszerre mindegyik szolgáltató, mert új szabályozási környezetet teremtett a hatóság, és annak életbe lépése előtt le akarták rendezni a függőben levő ügyeiket. ez a valódi oka a rengeteg balhénak, amiről a nyár szólt.
-
viano
aktív tag
Miért is?!
A szolgáltató, amikor megkötette a határozott idejű szerződéseket, gondolom rendelkezett (kellett volna) piacismerettel, így tisztában lehetett a gazdasági kockázatokkal is.
Ezen logika alapján a fogyasztó is bármikor jogosan mondhatna fel, hűség idő alatt is, ha talál egy jobb ajánlatot.Nem beszélve arról, hogy az ügyfélszám, így a gazdaságosság a szolgáltató piaci tevékenységének függvénye, miért a fogasztónak kellene még ennek a kockázatát is viselni.
-
bambano
titán
ha adott területen nem szolgáltat tovább, akkor azzal nagyon sokat kezdeni nem tudsz.
az ügyfelek meg milyen észrevételt tudnak tenni, amitől rentábilis lesz a bolt?
ha a döntést meghozta július 31. előtt és a felmondás első lépését is megtette múlt hónapban, akkor jogszerűen járt el. -
viano
aktív tag
. . hogy érted azt, hogy bezárja a boltot?
Megszünteti azt a tevékenységét?Konkrétan arról van szó, hogy adott területen (egy faluban nem óhajt tovább szolgáltatni, mert . . . )
Máshol - ettől függetlenül - szolgáltat továbbra is.Az ügyfelek észrevételeire pedig a "felmondási idő" alatt egyszerűen nem reagáltak.
Az ÁSZF a témát nem rendezi és egyébként is határozatlan idejű szerződésre hivatkoztak.Szerintem így már formailag is hibás (semmis?) a felmondás.
Ettől függetlenül a jelzett időben lekapcsolták a szolgáltatást. (Internet) -
bambano
titán
ennek utána kellene nézni, mert a szabály most hónap elején változott. azt nem tudom fejből, hogy minden szerződésre, vagy csak az ezután kötendő szerződésekre vonatkozik.
a mostani szabály az, hogy nem. de ha azért mondja fel a szerződést, mert bezárja a boltot, az ellen nem tudsz mit tenni.
-
viano
aktív tag
Köszi!
Elég ügyesen eldugták, vajon hányan nem találják még rajtam kívül?!
--------------------
Más ... Valaki esetleg?Felmondhat-e szolgáltató egyoldalúan határozott idejű szerződést, gazdaságossági okokra hivatkozva? (Megszüntetheti-e a szolgáltatást?)
(Magyarán neki nem éri meg, mert nem tudott több előfizetőt szerezni, vagy fogytak az ügyfelek.) -
viano
aktív tag
TELEKOM
Tudja valaki, hogy a 2015.08.31 és 09.01-től érvényes ÁSZF módosítások mit tartalmaznak, esetleg egy link . . .
Az SMS-ben található link a címlapra visz, ahol nekem éppen egy retkes szelfibot-reklám jött be.A honlapon félóra keresés után sem találtam semmi értelmeset, egy normális ÁSZF linket se lehet találni.
Most akkor minden egyes változás esetén soronként kellene az ÁSZF legalább egyes részeit összehasonlítani?!
Nagyon életszerű, tényleg . . .
Az meg külön csemege, hogy két egymást követő napon is változik az ÁSZF. . . -
#79335424
törölt tag
válasz
wwenigma #387 üzenetére
2GB RAM! Az általam írt trükköket fele ennyi RAM -nál alkalmaztam.
A dual aktív önmagában nem megoldás. Ha azonos kártyán van a net és a GSM, akkor a GSM magasabb prioritása miatt, ugyanúgy bontani fogja a netet. Ha külön kártyán van, akkor is csak egy mikrofonod és egy hangszóród van. Mivel az ostoba Android szerint, a VOIP nem hanghívás, hanem netezés, ezért a hangja a média hangcsatornán megy (mint, mondjuk egy Youtube videóé). Csakhogy, a GSM hanghívás itt is magasabb prioritású, ezért, nem foglaltat jelez, hanem símán belecsörög a VOIP beszélgetésbe és készüléktől függően, némíthatja a média hangcsatornát. Mivel 5.1 -ig az Android nem ismeri a dual SIM fogalmát, ezért az OS felől nem is nagyon tudsz tenni ellene. Itt jön a különbség a Snapi és az MTK között. Az MTK API -k ugyanis nyilvánosak. Ezekkel lehet olyan alkalmazást fejleszteni, ami, tulképp az OS -t megkerülve, bele tud szólni az egyes slotok funkcióiba. Tehát, aktív VOIP esetén, automatizált adatmód váltással (GSM kikapcsolás), vagy, a másik SIM tiltásával, meg tudod akadályozni, hogy a magasabb prioritású GSM hívás bezavarjon. Ez a Dual SIM Control (régi neve: MTK Control). Ennek a pro verziója egyben Tasker beépülő. Így lehet az automatizálóval beleszólni a slotok (SIM -ek) működésébe. -
wwenigma
Jómunkásember
-
Eclips21
őstag
válasz
Praetorianus #60 üzenetére
Megszunteti a husegidot a telekom. Legalabbis nekem megszuntette. Vagyis megfogja amikor atrak az uj csomagba.
-
Eclips21
őstag
Telekom... Engem is atkenyszeritettek tobbet kerul a havi dij ~700al es percdij a duplajara nott.
Tv meg a net is ezekbel a szemeteknel van most lejar szeptemberben minden huseg viszlat telekom! -
#79335424
törölt tag
válasz
fateless #381 üzenetére
De nem 50% -nál! Ahhoz a fejlesztői menüben korlátoznod kell a háttérfolyamatokat. Alapesetben a bezáráshoz a foglaltságnak el kell érnie a kernelben meghatározott küszöbértéket. Azt viszont nem tudhatja előre, hogy a user mit kíván indítani. Csak reagálni tud rá, ami nem a legjobb, ha egy erőforrásigényes alkalmazás indul. Wwenigma azt értette félre, hogy egy másik topikban leírtam, hogy én a VOIP -nak úgy adtam nagyobb mozgásteret, hogy nem közvetlenül a VOIP klienst indítottam, hanem a VOIP parancsikonja egy profilt indított az automatizálómban, ami tiltott néhány, egyébként automatikusan induló alkalmazást, törölte a recent listet és ezután indította a VOIP klienst. Valamint, a lehető legnagyobb sávszélesség érdekében, a hívás idejére kikapcsolta az autoszinkront és blokkolta a többi alkalmazás internet elérését. Azt sosem állítottam, hogy ez kötelező. Csak azt, hogy nálam bevált. Legalábbis, az ilyen megoldásoknak is köszönhető, hogy 1GB RAM és 217 telepített alkalmazás mellett sem volt erőforráshiány problémám. Persze, ha vkinek csak a VOIP -van telepítve 1GB RAM mellett, annak nyilvánvalóan az a tapasztalata, hogy nincs szükség semmi trükközésre, hiszen neki enélkül is rendelkezésére áll a szükséges tartalék.
-
-
#79335424
törölt tag
válasz
Williamgrant #379 üzenetére
Ezt kifejtenéd? Mert így, első olvasatra eléggé ellentmond a matematika alapjainak. A 3GB 15% -a nálam 450MB, az 1GB 50% -a meg 500MB (tudom, 10 -es, vs. 2 -es számrendszer, de sztem ezt most hagyjuk). Mi változott 4.4 -től? Nekem az van, de ugyanúgy Dalvikon vagyok, mint Ő, a ZTE -n.
-
válasz
#79335424 #377 üzenetére
Ha az enyémben 3GB RAM van, ami 85% -ban foglalt, a tiedben meg 1GB, amiből 50% foglalt, akkor melyikünk rendelkezik nagyobb erőforrás tartalékkal?
Tévedsz ezzel a gondolatmenettel kapcsolatban. Ha 4.4 vagy afeletti Androidról beszélünk akkor a tiéd rendelkezik nagyobb erőforrás tartalékkal. Sőt, ha neki 2 GB ramja van, és az aktuális foglaltság arányok maradnak, akkor is!
(#378) trec12
Sőt, olyannyira jók a hüvelyek, hogy a legjobb GPS és mobil vevő chipeket ők gyártják. -
trec12
addikt
válasz
Williamgrant #376 üzenetére
A Huaweiek jók. A Honor készülékek meg ár-értékben verhetetlenek. Most Honor 4X-em van egy ideje de gondom még nem volt vele semmi....(amúgy a Voda hálózata is Huawei/Telenor meg ZTE)
-
#79335424
törölt tag
válasz
wwenigma #375 üzenetére
Az valóban hülyeség, csakhogy én nem tolok ilyet. Abban a hsz. -ben sem szerepel ilyen, amire azt írtad, hogy hülyeség. Én kellő tartalékot írtam. Ez egy értelmesen gondolkodó számára nem az össz, hanem a rendelkezésre álló, szabad erőforrásokat jelenti. Ha az enyémben 3GB RAM van, ami 85% -ban foglalt, a tiedben meg 1GB, amiből 50% foglalt, akkor melyikünk rendelkezik nagyobb erőforrás tartalékkal?
Abban igazad van, hogy azt nem írtam oda, hogy ez a megállapítás első sorban Android rendszerre vonatkozik. Ha olvasod a VOIP topikot, akkor te is ismered azt az általános véleményt, hogy SIP (VOIP) téren a Nokia (Symbian) valamit nagyon tudott. Az Android, VOIP szempontból közel sem annyira optimalizált. Sőt! Androidon a VOIP nem minősül hanghívásnak, csupán egy szimpla net kapcsolatnak. Ha nem vetsz be vmi trükköt, akkor egy bejövő, GSM hívás miatt símán bontja a folyamatban levő VOIP hívásodat. Továbbá, a gyári tárcsázóból indított hívásnál, a Google legújabb merénylete miatt, nem választhatod a MobileVoipot. Én ezzel szoptam, de ez nem csak az "egzotikumokra" érvényes, hanem minden Androidos telóra, ami hívásindításkor a CALL, vagy a DIAL intent helyett, az újabb, CALL_PRIVILEGED intentet használja. Ha utánaolvasol az Android dokumentációban, akkor Te is láthatod, hogy a CALL_PRIVILEGED intentnek csak olyan alkalmazás felelhet meg, amelyik képes segélyhívást is bonyolítani. Nos, erre a legtöbb VOIP kliens nem képes.
Ezek alapján kiegyezhetünk abban, nem kéne hülyeségnek titulálnod amiket írok, mert VOIP és Android témakörben, tudásban és tapasztalatban sem azonos súlycsoportban indulunk? -
válasz
#79335424 #372 üzenetére
Xiaomi mi2-esem volt évekig, volt nálam mi3, mi4, időnként használok redmi 1s-t is. A piaci részesedést tekintve a többi kínai dzsunkafon, és a Xiaomival is elég sok szívás volt mindig. Összeszerelési minősége és alkatrészek élettartama is hagy némi kívánnivalót maga után. Attól hogy egy telefonban van 8 mag és 3 gb ram, még nem jelenti azt hogy jó készülék és még csak azt sem hogy minden szituációban gyors. Nem valószínű hogy mostanában újra kínai telefonom lenne, bár ettől még nem mondanám rossz készülékeknek ezeket sem, csak éppen az olcsóbbak nem mindig hozzák azt a minőséget amit kellene. Tipikus kínai "betegség" a GPS hektikus működése, erős melegedés aktívabb terhelés esetén, foltosodó LCD, gyenge fényerő, fakó vagy túlszaturált színek (mondjuk emiatt a Samsung mérnökeink is járna a f...zkorbács). Ettől függetlenül a páromnak is kínai telefont vettem, ár / érték arányban verhetetlen ha körömlakkot kell lemosni és töröttt LCD-t vagy digitizert kell rajta cserélni.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
#79335424 #374 üzenetére
Igen. Az a hulyeseg amit mindenhol tolsz, miszerint 3GB ram es 8magos proci kell a jo VoIP-hez. Kozbe mar a regi nokiadon is ment...
Raadasul azt elfelejted milyen egzotikus telokkal szivtal, amin nem ment az ajanlott MobileVoip gyari kliens, es 3rd party szofttal kiserleteztél...mindenhol tulmisztifikálod ezt a dolgot ami csak arra jo hogy a kiprobalasatol is elriasztod az embereket.
Szoval sajat tapasztalatom igencsak cafolja a tiedet. Adott a telo es a szolgaltato amit hasznalok. Osszeszamoltam, 150 perc 1-30 kozott hivasonkent, GSM minoseg, talan ha 2x kellett visszakerdeznem mert nem ertettem valamit.
-
-
#79335424
törölt tag
válasz
Williamgrant #371 üzenetére
No, igen. De, azért, minden viccnek legalább a fele igaz. A lényeg, hogy érdemes egy kicsit tágítani a keresési kört. Nem minden kínai teló dzsunkafon. Némi utánanézéssel sokkal olcsóbban hozzá lehet jutni jó vashoz, mint a nevesebb márkák esetében. Ami a bugokat illeti, volt Samum, Sony -m és azt kell mondanom, hogy ez a mostani Zopom semmivel sem rosszabb náluk.
-
-
#79335424
törölt tag
válasz
Williamgrant #366 üzenetére
Na jó, de csupa B és C kategóriás telókkal nyomul. Egyedül a Meizut láttam, de abból is csak a leggyengébb van. Nincs Meizu MX5, vagy MX4 Ubuntu Edition. Hol van a Xiaomi, vagy a méltán világhírű Zopo? Sony -ról már hallottam, ez a Samsung is rémlik valahonnan, bár a dual SIM -es verziókat nem látom a kínálatban. De, mi ez az Apple izé? Almát a zöldségestől vesz az ember, nem mobil shop -ból.
-
Sayuar
senior tag
a kereső nem mutat rájuk...
Pl. ha beírod a googleba, hogy : Lumia 640 xl lte dual, nem találsz magyar kereskedőt, ahol lenne.
Az egyik kollégám egy ilyet akart venni, de sehol se nem forgalmazzák...
Ezért vett egykártyásat 72k-ért.
Ha megmutatom neki az oldalt, pár ősz hajszállal gazdagodni fog... -
Sayuar
senior tag
válasz
Williamgrant #366 üzenetére
Amikor az embert 9 helyen átverik, akkor már nem hiszi el, hogy a 10. becsületes kereskedő.
Tényleg jók az áaik, és még nem is hallottam róluk... -
Az egyik legnagyobb mobil disztribútor, semmi fake cuccot és kétséges eredetűt nem forgalmaznak.
Magyarországon 2 év garanciát csak Sony szalonban és szolgáltatónál kapsz,egyik webshopban sem, mindenhol a vicc 1+1 van. Expansysnál kapod a gyári 2 évet, amit itthon a Cordon elfogad. -
apaszka
veterán
-
Sayuar
senior tag
válasz
Williamgrant #361 üzenetére
ránéztem az oldalukra:
Lumia 640 LTE duál SIMa Microsfoft nem is gyárt ilyet!
Sebaj! Náluk lehet kapni! -
-
chuky666
csendes tag
sajnos nem egyszerü leszokni mivel a gyártók szoktak le a 2 év gariról szolgáltatóknál meg még midig él sok esetben ami kompenzálja a párezerrel magasabb árat.
Viszont valóban aljas dolog az egyoldalú erőszakos szerződés modosítás.Ennek megálljt kellene parancsolni a felügyeleti szerveknek.Dehát az a fránya maffia az állami és szolágáltatói oldalon is...
-
8th
addikt
régi, elavult tarifáink és szolgáltatásaink kivezetésre kerülnek Ez de szép...
Miért nem mondják meg egyenesen, hogy köllapééz és pont. Telenyomor. -
sellerBP
tag
válasz
Pete55555 #357 üzenetére
Olcsóbban is hozzálehet jutni telefonhoz ha rókalyuk bolti GSM garival veszed. Én vettem egyszer egy Galaxy S4 Active-ot azzal nem volt gond. Aztán Sony Z1-et na azzal mondjuk baj volt 6 órát bírt az aksi,nagyon nehezen tudtam visszaszerezni pénzem. Utána vettem T-nél egy Z2-t elő-fizuval kár volt....
Szal szerencsésnek kell lenni mert ami boltba 200e az lehet Gsm garival 150e. LG G4 például.
De asszem én inkább kockáztatok majd legközelebb. Viszont GSM gari olyan mintha nem is lenne kb. -
Pete55555
addikt
Le kell szokni a szolgáltatós telókról, ilyen egyszerű! Ma már egy átlag független teló jobban megéri, mint ha az ember a szolgáltatónál venné, főleg a dual-sim lehetősége miatt.
Így van, erre jöttem rá én is most, hogy elkezdtem nézelődni. Ha lesz egy kis pénz, veszünk az asszonnyal 1-1 dual SIM-es telót, aztán ha nem tetszik a szolgáltató lehet váltani...
Sajnos ilyen 3-5000Ft/hó előfizukkal ugyanannyiért kapod meg a szolgáltatónál a függő telefont, mint a függetlent.
-
Béééla
őstag
válasz
[CS]Blade2 #354 üzenetére
Le kell szokni a szolgáltatós telókról, ilyen egyszerű! Ma már egy átlag független teló jobban megéri, mint ha az ember a szolgáltatónál venné, főleg a dual-sim lehetősége miatt.
Én akkor rágtam be véglegesen, amikor a HTC Desire Telenornál 1 év garival, szolgáltatói zárral drágább volt a 2 év gari gyári függetlennél. (Speedshop, nem valami sarki zugGSM)
De persze mindenkinek kell a legújabb-legjobb 6"-os 10 magos zseb-facebook-gép, és majd két év részletben kiköhögik a gázszámla kárára. -
A szolgáltatók az 1800MHz-es sávon szolgáltatnak nagysebességű 4G/LTE internetet.
Ebben a sávban a Vodafone-nak fele akkora spektruma van mint a Telenornak. pl. a 150mbit/sec nethez kb. 40MHz sávszélességre lesz szükség. (ez a sebesség oszlik meg majd az előfizetők között)Egyébként a frekvencia aukción a Vodafone minden meghirdetett 1800MHz-es blokkra licitált, de nem nyerte meg egyiket sem. Bár gondolom szerinted ők sem értettek hozzá, és felesleges volt licitálniuk a kevés előfizetőjükhöz.
-
tamikomac
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #201 üzenetére
Nálam a bluemobile-os Samsung GT-E1050 simán ment T-Mobile-os kártyával.
Amikor eladtam úgy is hirdettem meg, hogy T-Mobile függő Samsung GT-E1050 eladó.De szerintem ez fordítva is működik.
-
Graphics
Jómunkásember
Akkor ezért tolták ennyire az arcunkba a Telenyomornál a reklámokban, hogy úúú ők mekkora királyok, mert bármikor lehet váltani... Lehet mert maradni nem lehet a réginél...
Beburkolták ügyesen, hogyha még hűséged van , nyugodtan válts készüléket, ha újat szeretnél, de bizony a régi tarifádat bukni fogod...
Ejhh, megint lehetne vizsgálódni ,nem túl sportszerű eljárás.... Tévesszük meg a vevőket.
Komolyan, elég gané meló lehet ilyeneket kitalálni az értekezleteken... Ha jól sikerül ,ha nem ,ezért vki sz.pni fog...
-
DS39
nagyúr
Amennyiben nem felel meg az automatikusan kiválasztott új csomag, lehetőség van az ügyfélszolgálatokon telefonon, illetve a Telenor üzletekben másik díjcsomagot választani. A váltás díjmentes lesz abban az időszakban, amiről a Telenor a következő számlán értesíti az ügyfeleit. A számlásoknak nagyjából 60 napjuk lesz, míg a kártyásoknak 30.
mikortól számít a 30 nap kártyásoknál? a mostani SMS-től, vagy amikor majd megtörténik az automatikus csomagváltás?
-
válasz
sellerBP #340 üzenetére
Azért a jelenleg frekvencia készletük alapján túl nagy csodát nem tudnak véghez vinni.
Frekvencia készletek a 8-900/1800MHz-es sávokban, minél nagyobb a frekvencia készlet annál jobb minőségű szolgáltatást tudnak nyújtani/nagyobb sebességgel/több előfizetőnek/gazdaságosabban.
Telekom
900MHz: 24MHz
1800MHz: 50MHzTelenor
900MHz: 23,6MHz
1800MHz: 60MHzVodafone
900MHz: 22MHz
1800MHz: 30MHzDigi
900MHz: 0MHz
1800MHz: 10MHzItt már a Vodafone is versenyhátrányban van a többihez képest, így a Voda-Digi közös/virtuális szolgáltatás kompenzálhatna a többi szolgáltatóval szemben.
-
sellerBP
tag
Telekom majd követni fogja őket. Egyébként mindig is tudtam,hogy telenor legszarabb mobilszolgáltató MO-n.
Itt már csak tényleg Digi mobil segíthet, ha az bejön,akkor mind3 szolgáltató nyitott szájjal szalad majd a faszba.
-
KisDre
senior tag
Elolvastam az első oldalnak a felét, elég is volt a lényeghez...
Komolyan nem értem a mobil szolgáltatók logikáját. Terjed a VoIP? Ássunk magunk alá és emeljük az árakat! Mintha átvették volna a kormány szellemiségét.
-
ledgeri
nagyúr
... Hétfőn lidl...
-
viano
aktív tag
válasz
Williamgrant #330 üzenetére
Az egészben csak az az "érdekes" , hogy elég hosszú lenne a lista
(az egyértelműség kedvéért, a 70-es évekre vonatkozóan)
ha felsorolnám, ami akkor működött, vagy sokkal jobban működött, mint mostanában.Az alapoknál kezdve, csak egy példa . .
Gondolkodás nélkül elcserélném a mai felvágott választékot, az akkorival (mégha sokkal szűkösebb is volt), mert az ízletes és ehető volt.
Ugyanez vonatkozik a kenyérre is, azóta felnőtt két generáció és valószínűleg nem is tudják, hogy milyen a jó kenyér, mert életükben sem ettek.
(A margóra egy mai hír, pékségeket büntettek meg higiéniai és egyéb szabálytalanságok miatt, a húsipari példák közismertek.)Így lehet megalapozni az igénytelenséget és lecsúszást,
hihetetlen mértékben destruktív a környezet.
Ide csak a halas példa kívánkozik . . . -
-
Béééla
őstag
válasz
arnyekxxx #326 üzenetére
Én fél-egy évig bírtam VoIP-only üzemmódban - illetve nem én, hanem a másik felek, mert az első 2-3-5-10 másodpercben darabos volt, és utána se volt kiemelkedő a hangminőség sokszor. Nem teljes alternatíva, bárcsak az lenne, mert akkor nem itt tartanánk. Remekül kiegészíti, de nem helyettesíti.
-
viano
aktív tag
válasz
arnyekxxx #326 üzenetére
Ne haragudj, de ezt most nagyon elkapkodtad!
(Persze a körülményeket nem ismered.)Simán megnyílik egy újabb sáv, anélkül, hogy felhasználtad volna az előzőben lévő adatkeretedet, értesítő sms-ek elmeradnak vagy ki tudja mennyit késnek.
Ilyen körülmények között mennyire pontos, biztos az adatforgalom mérése, felhasználóként gyakorlatilag semmi kontrol lehetőséged nincs.
Ja és mellesleg alternatív lehetőség sincs, mondjuk térerő hiányában.A VOIP egyébként mennyiben megoldás, ha valakinek netre van szüksége?!
(Ez nem kérdés akar lenni.) -
-
trec12
addikt
Mikor még nem voltak különadók a magyar mobiltarifák már akkor is drágának számítottak. Már az elején meg kellett volna ezt "fogni". Csak gondolom ez senkinek nem volt érdeke éz azóta sem....
-
viano
aktív tag
válasz
Williamgrant #319 üzenetére
(#319) Williamgrant
"Ráadásul nincs igazi választási lehetőséged, nem tudsz a meglévő háromból jót választani, mert mindenki egyformára belőtte az árakat.
Engem leginkább az zavar, hogy ezzel abszolút kimutatható módon károsítja és visszahúzza a gazdaságunkat az a pénzéhes alkalmatlan politikus aki kitalálta, és ehhez a profitra éhes, megfélemlített szolgáltató asszisztál."Ott a pont, de még mekkora!
Ebben az országban negatív árverseny alakult ki, nem is kis mértékben.
Ki tud valamit minél drágábban eladni, a többi szereplő pedig szépen utánna bandúkol a kitaposott úton.Ez sajnos nem csak a távközlés területére igaz, a költségalapú árazás lassan nem létező kategória.
A nagy kérdés, hogy meddig működhet így egy gazdaság, egy ország, ahol gyakorlatilag semmi hatékonysági kényszer nincs.
Így a lecsúszás garantált, éppen ez a topik is, ennek fényes bizonyítéka.A világ elmegy mellettünk . . .
(Posztoltak itt egy román tarifát, amihez még csak hasonlót is, szerintem a nagy többség örömmel elfogadna,
mert "álom" kategória. -
Vincent_
aktív tag
válasz
Flashcash #322 üzenetére
Archívumra mutat a link sajnos, így nem világos a 70 Mrd, hogy minden évben be kell-e csengetni, vagy egyszeri díj volt-e.
70 Mrd Ft a teljes ágazatra vonatkozott. A Telekom 472 (!!!!!) Mrd Ft-os bevételéből valahogy mégis ki tudta gazdálkodni úgy, hogy még nyereséget is el tudott érni...
"nyilván a végfelhasználókat sokkal egyszerűbb megsarcolni, emiatt ott többet emeltek."
Az, hogy abba kell belerúgni, akit nem véd senki, pont a lehető legborzasztóbb megközelítés, ami kiveri nálam a biztosítékot. És pont ezt teszi most a Telenor (és a Telekom is), ráadásul teljesen nyíltan, és ráadásul hazug állításokra alapozva.
-
arnyekxxx
veterán
ha valaki csak "belekóstol" egy 2 GB-os adatsávba, már a teljes összeg és a valójában "nem nyújtott szolgáltatás" leszámlázódik.
Ebben nem értek egyet, a szolgáltató megadja a lehetőséget, az ügyfélen múlik, hogy kihasználja-e. Analógia: Előfizetsz a HBO csomagra és összesen 1 filmet nézel meg egy hónapban a HBO-n akkor a szolgáltató számláz ki nem nyujtott szolgáltatást vagy a néző nem használta ki a megvásárolt lehetőséget?Az a tragédia, hogy ilyen dolgokat meg lehet csinálni és szinte senkinek nem tűnik fel.
Feltűnik ez és aki komolyan veszi az fogja magát és átköltözik voipra és tesz rá mennyi a percdíj.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Flashcash #322 üzenetére
Vannak akik céges flottában telefonálnak továbbra is nagyon kedvező percdíjakon
Többek között ettől a keresztfinanszirozástól is hányingerem van. Mezei szürkeügyfélnek odalökjük a "pofátlantarifát" eszi nem eszi nem kap mást alapon, miközben flottába tudjuk adni "röhejesenalacsony" tarifával ugyanazt a hálózatot.
-
Béééla
őstag
válasz
Flashcash #322 üzenetére
Nem véletlenül írtam, hogy arányosítsunk, és hogy ha csak a mobilágon verték volna le, akkor jelentette volna ezt az összeget, közműve van a kábeltévének is.
De pont emiatt telt be nekem is a pohár és megyek céges flottába: hogy a bánatba van az, hogy úgy az 1500-as havidíj és ~12-15Ft-os percdíj lehet gazdaságos is korlátlan flottán belüli fecsegéssel? A VoIP percdíjakról nem is beszélve... (nem kell fejtágítást tartani hogy demennyibekerülasupport, ha leméred hogy hány k forgalom / perc és veszed a 7Ft/MB drága adatcsomagot, úgy is iszonyat olcsó a rezsije) -
viano
aktív tag
válasz
arnyekxxx #312 üzenetére
Akad itt jónéhány tarifa, ami - ha jól megnéznénk - a Polgári Törvénykönyv szerint nem is létezhetne.
Egy elrettentő példa a Telekomtól:
ha valaki csak "belekóstol" egy 2 GB-os adatsávba, már a teljes összeg és a valójában "nem nyújtott szolgáltatás" leszámlázódik.Mi ez, ha nem pofátlan és simán PTK-ba is ütköző lehúzás.
Ja és simán kimeríti a "hibás termék" fogalmát.De akár a perc alapú számlázás témáját is jobban szemügyre vehetnénk.
Mert onnan lett impoprtálva, ahol leginkább tisztességes és korlánlan tarifák vannak.
Ott indiferens, de ilyen percdíjak mellett már nem igazán lehet kultúráltan minősíteni.Az a tragédia, hogy ilyen dolgokat meg lehet csinálni és szinte senkinek nem tűnik fel.
"Van egy ország ...."
......ahol mindenkit becsapnak. -
Számoljunk, de a díjtételeket szerintem nem egyenlő mértékben osztották el és nem csak a 70milliárdról van szó, ahogy írtam. Vannak akik céges flottában telefonálnak továbbra is nagyon kedvező percdíjakon (29Ft alatt), nyilván a végfelhasználókat sokkal egyszerűbb megsarcolni, emiatt ott többet emeltek.
-
Béééla
őstag
Ez egy nagyon jó kérdés - most nem tudok belépni a szolgáltatós lapra, de csak sikerül találni egy Osztrákiába gyakran járó ismerőst végső esetben.
@Flashcash:
Rendben, számoljunk 70 milliárd különadóval a telekom ágazat esetében.
A mobiltelefon-előfizetések száma 2014. IV. negyedév végén 11,8 millió volt (http://www.netkutatasok.hu/2015/03/ksh-mobiltelefon-elofizetesek-szama.html)A mobilhálózatokból indult hívások időtartama 2014 folyamán meghaladta a 19 milliárd percet
Csak a mobilra(!) levetítve 3,6 Ft emelést jelentett volna összesen (ekkor se mobilnet, se SMS, se egyéb díjat nem emeltek volna és a vezetékes szolgáltatók úgy cakpakk kimaradtak)
nem pedig 29 --> 51 Ft emelés extrém esetben.
Vagy havi 500 Ft plusz minden mobil előfizetésre.
Ez a számolás csak az arányok miatt. -
válasz
Williamgrant #319 üzenetére
És? Egy teremtse meg a szolgáltatáshoz szükséges feltételeket. Tudsz arról hogy van frekvencia díj más európai országokban is? Tudsz arról hogy a lengyel magasabb mint a magyar? (lehet máshol is, csak azt tudom).
A Telenor állítása szerint 3x-os a frekvencia díj itthon más piacokkal összehasonlítva.Arról nem is beszélve, hogy a magyar szabályozó hatóság nem igazán siette el pl. a 8-900MHz-es sávban olcsón-hatékonyabban biztosítható adatszolgáltatásokhoz szükséges frekvencia aukciókat és az európai átlag mögött évekkel kullogott.
ÁFA, senki nem állította, hogy az ÁFa tehet mindenről, hanem a lista tételei adódnak össze, tudod ebből a tételből 6-7% a másikból 10-15% stb. stb.
A végével egyetértek, én is erre próbáltam utalni.
-
válasz
Flashcash #282 üzenetére
Annyit azért hozzátennék, hogy a távközlési cégek nem ingyen léteznek.
Ja bocs, akkor külföldön hogyan léteznek alacsonyabb percdíjak? Biztos ott rosszabbak az alkalmazotti fizetések, és gagyibb/olcsóbb hardver elemeket építenek be, ugye?
frekvencia díjak pl. Magyar Telekom 56 milliárdFt és ez nem a teljes készletük talán csak kb. a harmada
És? Egy szolgáltató teremtse meg a szolgáltatáshoz szükséges feltételeket. Tudsz arról hogy van frekvencia díj más európai országokban is? Tudsz arról hogy a lengyel magasabb mint a magyar? (lehet máshol is, csak azt tudom).
-távközlési adó, nyomvonal adó, távközlési különadó
Zokogok, így a 700%-os árrés helyett csak 600 lenne, ja nem, hiszen azt a véglények kifizetik, nem? De nem ennyivel emeltek a szolgáltatók. Ráadásul ezeket elbocsátásokkal, fejlesztések visszafogásával stb. belső költség csökkentésekkel azonnal lefedték.-ÁFA 27% (talán minden más európai országban alacsonyabb az ÁFA)
Fuss egy kört a külföldi árakkal és nem 8%-nyi eltérést fogsz találni (kb. ennyi az ÁFA előnye a külföldi végfelhasználónak). Ráadásul ez a szolgáltatót nem is érinti, hiszen az adót kifizetteti a szolgáltatási kör utolsó tagja (jelen esetben mondjuk legyen ez a végfelhasználó.Viszont az a helyzet hogy sokakkal ellentétben engem egyáltalán nem zavar a többtízmilliárdos nagyságrendű osztalék kifizetés! Miért baj az hogy egy versenyszférás cég eredményes? Legyen az, a tulajdonosok azért abba fektették a pénzüket és nem azzal tüzelnek az orosz sztyeppéken hogy nyereség legyen. Mindaddig nem zavar az osztalék emelkedése, amíg ezt nem pofátlan kartell gyanús áremeléseken keresztül viszik véghez.
Ja és nem vagyok hülye, egyértelmű hogy egy cuki megállapodás lehet a háttérben a sarcoló kormány és a szolgáltatók között. A kisembereket megsarcolni újabb adóval politikai öngyilkosság, de milyen jó ha azt egy amúgy is utált multi fizeti be, és majd jól leveri az embereken. Ráadásul nincs igazi választási lehetőséged, nem tudsz a meglévő háromból jót választani, mert mindenki egyformára belőtte az árakat.
Engem leginkább az zavar, hogy ezzel abszolút kimutatható módon károsítja és visszahúzza a gazdaságunkat az a pénzéhes alkalmatlan politikus aki kitalálta, és ehhez a profitra éhes, megfélemlített szolgáltató asszisztál. -
Vincent_
aktív tag
válasz
Flashcash #317 üzenetére
Ez részigazság megint. Részben a különadóra hivatkozva lett elküdve a sokezer ember, mert különben nem lehetett volna fenntartani az elvárt giga-nyereségességet (megint csak figyeljünk a szó jelentésére!). Erre most egy másik vonalon akarják ezt (újra?) beszedni. Hogy is van ez?
-
válasz
Vincent_ #314 üzenetére
Telekom létszám cikk: [link]
Természetes, hogy egy cég profitot maximalizál és azokon az ügyfeleken ahol módja van rá.
De azért ne dugjuk már homokba a fejünket, hogy a különadó, ami azt jelenti, hogy odajön hozzád állambácsi és azt mondja fizess be távközlési ágazat 70 milliárdFt nyomvonal és különadót, akkor azt csak úgy zsebből kifizetik majd és ez nem lesz hatással a végfelhasználói árakra. Tudná az állam csökkenteni a díjtételeket, de neki a költségvetési bevétel a legfontosabb jelenleg.Picit olyan ez mint a bankszektorunk a tranzakciós adójával. Aki lakossági tranzakciókat végez és jellemzően 6 millió alatt utal 100%-ban megfizeti, aki nagy tételben játszik, kevesebbet fizet.
-
viano
aktív tag
Lehet itt boncolgatni az elvonásokat, meg a könyvelési tételeket, de teljesen felesleges, vakvágányra visz.
A tények pedig:
- Egyre többen használnak külföldi kártyákat, mert
- a külföldiek roamingban olcsóbban telefonálnak Magyarországon, mint amennyibe az a hazai tarifákkal kerülne.
Ezt is (részben) a mi jónevű szolgáltatóink teszik lehetővé.
Érdekes módon még két cég nyereségével is lehet olcsóbb a tarifa, mint a belföldi.
Mi ez, ha nem pofátlan lehúzás?Miért kell nekem belföldiként ugyanazért (vagy összehasonlítható) szolgáltatásért többet fizetnem?!
Hogy is van ez?
(Ezt kéretik megmagyarázni, az okos "szegény szolgáltató" pártiaknak. -
Vincent_
aktív tag
válasz
Flashcash #310 üzenetére
OK, akkor félreértettelek, bocs.
"A 11000fős dolgozói létszám a Telekom profilját tekintve nem magas. A cég méretéhez képest nem magas. Egyébként azt elfelejtetted említeni, hogy a magyar rész ebből kb. 7400fő.
Ebből jön még majd a leépítések hatása ami összesen kb. 1700 fő lesz."Ez neked honnan jött? A cikkből nekem nem ez jött le. Írtam is, hogy ez a létszám ráadásul csak a közvetlenül foglalkoztatottak számát mutatja, a közvetettekét (kiszervezett, beszámlázós, alvállakozó, stb-stb.-t) nem! Magyarországon a 10.000 fő feletti cégek száma elenyésző, a szektortól teljesen függetlenül.
Én a nyereségről beszéltem, itt a magas áfával takarózni nincs értelme. Árra vetítve is pl. 20 Ft nettóra 19%-os (elterjedt) adóval 23,8 Ft, a mi 27%-os sarcunkkal meg 25,4 Ft jön ki. Az eltérés marginális ugye (5%), az áreltérés nem ebből adódik. A különadót is ki tudták csengetni gond nélkül, mint látszik, és még maradt vastagon nyereség. Ebből hogyan jönnek a 30-40%-os áremelések?
A Telenor (és a Telekom és igen, a Vodafone is) nyereséget akar maximalizálni mindezt az ügyfelek (és ahogy már többen leírták az egyéni végfelhasználók bőrén, hiszen a cégek ellen nem tudnak fellépni) totálisan hülyének nézésével. Ezen b*szom fel csak magam állandóan.
És jön a hantázás, hogy "jobb" csomagba tesznek át, felhívom az üf-est, hogy akkor mit ajánl, ami jobb. Jaaa, olyan mégsincs. Jó, akkor marad a mostani csomagom, de max. 1 évig. Elfogadjuk. Aztán most kijön ez a közlemény, ami ezt totálisan áthúzza. Akkor ez most micsoda? Mert szerintem az ügyfél félrevezetése. Megérne egy össznépi pert mindhárom szolgáltató nyakába varrni, abból talán tanulnának (tudom-tudom, azt a pénzt meg a később magasabb percdíjakon kell majd behozni...).
Mindegy, feladom, átállok én is VOIP-ra, és minden szolgáltató tehet egy szívességet.
-
válasz
Vincent_ #308 üzenetére
Neked komoly szövegértési problémáid vannak.
Osztalék:
A kollégának pont ezt írtam, hogy az osztalékot ne konvertálja már negyedéves nyereségre mert nem ugyanaz. Írtam néhány példát, hogy milyen befektetéseket kell eszközölni, ami után a tulaj fizethet osztalékot.A 11000fős dolgozói létszám a Telekom profilját tekintve nem magas. A cég méretéhez képest nem magas. Egyébként azt elfelejtetted említeni, hogy a magyar rész ebből kb. 7400fő.
Ebből jön még majd a leépítések hatása ami összesen kb. 1700 fő lesz.
De hiába erőlteted ezt a témát a távközlési szektor élőmunka igénye egyre csökken, pont erről szól pl. a Telekom folyamatban levő vezetékes egységes platformra építő hálózatfejlesztése is.Az ÁFA-nál is ferdítesz, annyit írtam, hogy a végfelhasználó szempontjából egy befizetendő összeg, ami növeli a végfelhasználói árakat.
Te is kérdezz nyugodtan kötekedés meg szöveg félremagyarázás helyett.
-
Vincent_
aktív tag
válasz
Flashcash #303 üzenetére
Te tisztában vagy a "nyereség" fogalmával? Ezt ugye minden költség befizetése után kell érteni.
szerk: az osztalék megint egy totálisan más ügy. A tulajdonos dönti el, hogy a részvényesei számára mennyi pénzt lök vissza. Semmi köze egy cég nyereségességéhez, pusztán menedzseri döntés.
A 11.000 fős dolgozói létszám szerinted magyar viszonylatban nem magas?
Belinkelted ugyanazt, amit én is küldtem? Ez most komoly?
szerk2: ÁFA fogalma sem tiszta nálad, úgy látom...
Azt az állam szedi a végfelhasználótól. A szolgáltató csak továbbítja azt. Nincs semmilyen köze egy cég nyereségességéhez.
Ha valami nem világos, kérdezz nyugodtan.
-
Telenor idézet:
Az árváltozás indokát illetően a szolgáltató a következőképpen nyilatkozott, reagálva az NMHH bírságoló határozatára: "A mobilszolgáltatás árát befolyásolja minden, a szolgáltatók által fizetett adó, frekvenciadíj, járulék és egyéb közteher, valamint fejlesztési beruházás. A Telenor a társaság hazai történetében eddig példátlan mennyiségű befektetést eszközölt az elmúlt időszakban: idén már több, mint 10 milliárd forintot fordított fejlesztésre, tavaly 14 milliárd forint értékű fejlesztést végzett és 31,7 milliárd forintot fektetett frekvenciahasználati jogosultságok vásárlásába. Mindemellett Magyarországon a mobiltávközlést példátlan mértékű adóteher sújtja: a Telenor árbevételeinek mintegy harmada kerül különböző közterhek formájában az államkasszába és a magyar távközlési különadó mértéke meghaladja például a tömény szesz és a dohánytermékek jövedéki adóját. Európában egyedülálló egy ilyen jellegű különadó fogalma és mértéke, ráadásul Magyarországon a frekvenciahasználati költségek az európai átlag háromszorosára rúgnak és ezek a tényezők kihatnak a mobiltarifákra is.
-
Béééla
őstag
válasz
arnyekxxx #301 üzenetére
Igen ismerem, de EGYBEN kellene hívással, ahogy Osztrákiában például van. (és van nekem is pont egy ilyen SIM-em
)
(németül nem értőknek havi díj nélkül 12Ft/perc, 12Ft/SMS, 2,7Ft/MB, ha minden áron magyaráfázni meg telekomadózni akarunk 12 / 1.2 (20% áfa ott) * 1.27 +3 még mindig kevesebb, mint 16 Ft. Kevesebb, mint harmadannyi a mi drága Telenoros percdíjunknak, a net pedig 3Ft/MB alatt, ez meg kevesebb, mint a fele...)Mert volt nekem ez 5Ft/MB-ért is anno és pont VoIPoztam én is, csak akkor már három SIM kellene a telóba... (hivatalos, magán, net)
-
arnyekxxx
veterán
Nyilván az áfa is szempont az árnál, de nem attól lesz durva a magyar tarifa.
netto 40ftos percdij 27% áfával 50,8ft, német 19% áfával meg lenne 47,6Ft ami szvsz pont ugyanúgy felháborítóan drága.
-
viano
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #277 üzenetére
Legalább ennyi tételt fel lehet sorolni, ami máshol drágább . . .
. . . mondjuk pl. a munkaerő ára, ami ugye úgy a fejlesztéseknél, mint az üzemeltetésnél az egyik legfontosabb kalkulációs tényező.
Tehát nem sok értelme van ebbe az irányba elmenni.Más, a finanszírozási kölltségek az utóbbi években jelentősen csökkentek. (lásd alapkamat csökkenés)
Ez már önmagában is - nem beszélve az általános trendekről - árcsökkentést indokolna, nem pedig az amúgyis kirívóan és felháborítóan magas árak további emelését.Az pedig, hogy ilyen piaci eseményeknél egyetlen hivatal, hatóság sem érzi feladatának, hogy a kávé szürcsölgetés mellett esetleg meg kellene mozdulni, csak az oly sikeres oeszágot minősíti.
Az ébresztőtt persze az embereknek kellene fújnia ...Biztos vagyok benne, hogy az általad felsorolt és máshol alkalmazott "elvonások" között nincs
40- szeres különbség.Mert a tarifáknál annyi (vagy akár 100 szoros) különbség is van.
Nem a multikat kellene megvédeni, hanem kicsit szétnézni a világban,
mert az úgy megy el mellettünk, hogy észre sem vesszük és akkor tényleg
csak a régi dicsőségünket lehet emlegetni. -
válasz
Vincent_ #295 üzenetére
Kár, hogy az osztalék az nem egy konstans joker amit mindig kifizetnek és be is kell fektetni hozzá.
Pl. a Telenornál tavaly 33 milliárdot fizettek be frekvencia díjakra, hálózatfejlesztésre kb. 10 milliárdotPl nézd meg a Magyar Telekom osztalékát, vannak benne 0 Ft-os évek is.
[link] -
válasz
Vincent_ #300 üzenetére
Már nem olyan magas a létszám, mint 10 évvel ezelőtt, pont a modernizáció miatt, ráadásul folyamatosan és erősen csökkentik minden távk. cégnél a létszámot.
A Magyar Telekom éppen egy 1700 fős leépítésben van most benne és messze nem ez a vége. [link]A végfelhasználónak be kell fizetnie az ÁFÁ-t, ami Magyarországon magasabb mint más országokban, nem hiszem, hogy ez bonyolult összefüggés. Nem csak a vállalati ügyekről beszélünk, hanem a magas árakról is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra Ultra White Használt, karcmentes állapot, Kamerás csúcsmobil
- AKCIÓ! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest