Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#13260800 #72 üzenetére
de miért gondolod, hogy csak a "beszippantott" gyerek és a 0 informatikát kapó gyerek az alternativa?
az általad is gyakorolt, időkorlátozott "informatika" miért ne lenne járható út?szerencsére lányomat nem szívta pe a gép/tablet/telefon, de jól elboldogul velük. nem hinném, hogy az, hogy ezeket már néhány évesen használta, bármilyen hátrányt jelentene számára, épp ellenkezőleg. ha a fiam rákattanna, majd időkorlátozom, ahogy te is teszed. de eltiltani, elrejteni előle semmiképp nem szeretném. szvsz az informatika mamár legalább annyira fontos, mint az építőkocka.
Nekomajon:
"ezért nem azzal fog elmenni az óra, hogy"
szerintem ez lenne a lényege a fiatalkori "informatikatudás" megszerzésének: hogy 10 évesen ne az alapokkal kelljen foglalkozni!
-
Nekomajin
aktív tag
válasz
#13260800 #69 üzenetére
Te is átestél a ló másik oldalára. Szerintem itt senki se vitatja, hogy a túl sok számítógép előtt töltött idő olyan fiatal korban káros. A cikk és a vita viszont nem erről szól. Heti 45 perc, szakszerű informatika oktatásról szól.
Ez egyrészt semmiképp sem nevezhető soknak, másrészt nagyon sok területen megalapozza a későbbi hatékonyabb oktatást. Elég, ha csak olyan triviális dolgokra gondolsz, mint a gépelés. Tudom, hogy van olyan 8-10 éves, aki több ujjal is képes viszonylag gyorsan gépelni, de én most jelenleg hatodik osztályokban tanítok, és nem egy olyan gyerek van, aki még mindig egy ujjal gépel, valami hihetetlenül lassan. Tudom, hogy ők meg a másik véglet, de az átlag se sokkal jobb. És azt is tudom, hogy nem a heti 45 perc alatt fognak megtanulni gépírni, de arra pont elég az idő, hogy a tanár szakszerű módszereket mutason meg, amit ha otthon gyakorol, akár csak azzal, hogy a barátaival chatel (igen, igen, a nyolc évesnek nem kéne chatleni, de attól még ez a valóság), már sokkal előrébb vagyunk, mire oda kerül, hogy például szövegszerkesztést kell tanulnia.
Ez csak egy kiragadott példa, de ebben a korban sok olyan dolgot lehet nekik megtanítani, amit később már készség szinten tudnak használni, ezért nem azzal fog elmenni az óra, hogy begépelnek egy öt soros szöveget, vagy a füzetükbe írják azokat a kifejezéseket, amiket egyszerűen muszáj ismerniük, hogy értsék, amit mondok. Az így nyert időt meg fel lehet használni gyakorlásra, vagy például újabb ismeretek bevonására a tananyagba.
Szerintem ha ezt átgondolod, akkor te is belátod, hogy igen is nagy szükség van alsóban is az informatika oktatásra. -
dajkopali
addikt
-
válasz
#13260800 #72 üzenetére
a veszély adott, de biztos vagyok benne, hogy nem mindenki lesz 5 évesen PC mániás. a mi időnkben azért zavart ki anyu folyton, mert mindig csak a tévét bámultuk. aztán jött a videojáték. aztán a játéktermek. most otthon van a PC.
soha nem az eszközök tehetnek arról, ha valakit bekebeleznek. szerintem.
-
#13260800
törölt tag
válasz
auth.gabor #70 üzenetére
Nem rontottam el semmit. Szülő felügyelet PC-n bekapcsolva Internet állat módjára megszűrve. A rendszer 1 óra géphasználat után kivágja. A telefont meg nem kapja meg.
Ennyi. Időben lereagáltam a helyzetet.
De ahol kis gyerkőc van és PC van a lakásban hasonló a helyzet. Ezek a cuccok nem gyengén építenek az emberi pszihé-re. Színes, állandóan izgő mozgó, baromi egyszerűen kezelhető eszközöket tesznek elénk. Sokkal könnyebb egy ilyen eszközön játszani mint építeni vagy focizni. Ha az informatikai órán még erre rá is tesznek akkor illetve megmutatják nekik, hogy tudnak pl hatékonyan keresni akkor lényegében beleszögelik a gyerekeket a székbe és kinyitják nekik "Pandóra szelencéjét".
Azt meg nem nagyon hiszem, hogy a 10 év alatti gyerekeket a BIT fogalmával kellene túráztatni. Szóval én erősen kétlem, hogy alsós tagozaton bármi értelme is lenne az informatikai oktatásnak.
Személyes véleményem volt amit egy fórumon mondtam el. Nem kérek személyeskedést.
-
spirit007
senior tag
válasz
#13260800 #69 üzenetére
Pontosan ezt tapasztalom(tam) én is -nálam a nagyobbik 6 éves- , ezért vagy fél éve erősen korlátozva van a "gépezés"
Hiába tud számolni, összeadni, kivonni, ismeri a betűket... ha olyan alapvető dolgokat nem tanul meg amit ilyenkor kellene játék közben elsajátítania.
Pl. nem tud biciklizni, nem akar labdajátékokat játszani stb.
Mondjuk mióta kevesebb a PC azóta legalább van kedve rajzolni, legózni, úgyhogy nem visszafordíthatatlan a folyamat -szerencsére.re: (#70) auth.gabor "Ha már az iskola előtt elrontottad?"
Dessszép kéérdééés!
... mondaná Vágó Pista
Kár, hogy demagóg - ezért értelmetlen. -
auth.gabor
tag
válasz
#13260800 #69 üzenetére
"Az 5 éves fiam felnőtteket megszégyenítő módon válogat a Google Play játékai közt, tudja melyik a fizetős melyik nem. A nagymamájánál nagyságrendekkel jobban kezeli az egeret és nagyságrendileg jobban kiigazodik a Windows, Ubuntu, Android rendszereken. Youtube flash játékos oldalak nem gond. Írni, olvasni nem tud, de a kedvenc web címet beírja vagy kicserkészi előzményekből."
Pont ezért lenne szükség arra a _heti_ 45 perc informatikára, hogy ez a folyamat valamennyire kontrollált legyen, mert -- ha nem is 5 éves korban, de 10 éves kor előtt ez mindenképpen le fog zajlani.
"Nem jó. Nagyon nem. Közben nem épít , nem legózik, nem él társasági életet."
És véleményed szerint az iskola ezen mit tudna segíteni? Ha már az iskola előtt elrontottad?
-
#13260800
törölt tag
Régebben én is azt gondoltam jó dolog az informatika és had menjen minél korábban minél több a gyerkőcnek. Azóta van 2 gyerekem és látom ahogy az informatika bekebelezi őket. Az 5 éves fiam felnőtteket megszégyenítő módon válogat a Google Play játékai közt, tudja melyik a fizetős melyik nem. A nagymamájánál nagyságrendekkel jobban kezeli az egeret és nagyságrendileg jobban kiigazodik a Windows, Ubuntu, Android rendszereken. Youtube flash játékos oldalak nem gond. Írni, olvasni nem tud, de a kedvenc web címet beírja vagy kicserkészi előzményekből.
Nem jó. Nagyon nem. Közben nem épít , nem legózik, nem él társasági életet. Be is szabályoztam a dolgot maximáltam az időt amit ezekkel a digitális dolgokkal tölthet.
Nem nagyon hiszem, hogy 10 éves kor előtt bármilyen informatikát is kellene oktatni. Nyilván későbbiekben igen.
De inkább sportoljon alapozzanak meg nekik egy vagy több nyelvet menjen közösségbe stb. Ezek amik egy 10 év alatti gyereknél szerintem nagyságrendileg fontosabbak. Semmiről sem maradnak le ha később kezdik.
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz
auth.gabor #67 üzenetére
Ja, én azt hittem, hogy arról beszélünk, hogy informatika kapcsán a felzárkóztatás mit jelenthet egy olyan (4., / 5. / 6. ?) osztályban, ahol az egyik diák tapasztaltnak tűnik, mert otthon megfelelő eszközök állnak rendelkezésre, míg másoknak nincsenek.
Nem fogadtam el, hogy könnyedén átlátható, kinek milyen felzárkóztatásra van szüksége. Próbáltam írni egyszerű példákat, hogy milyen alapdolgokba lehet belefutni még több évre visszanyúló számítógépes gyakorlat mellett is. "Felzárkóztathatom" azt, akinek nincs, vagy kevés ilyen élménye van, ugyanakkor könnyen lehet, hogy a felzárkózásra nem szorulóknál a hiányok uniója lefed majd mindent.
(Ha a fentiekből sem világos, hogy miről beszélek, akkor felesleges folytatni, mert két külön világban élünk.)
-
auth.gabor
tag
válasz
fodorzsolt #65 üzenetére
"[...]
Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem."Ezt én értem, csak ehhez az analógia az, hogy valaki már tud írni és azt nézzük, hogy képes-e folyó írásra, képes-e helyes írásra, képes-e gyorsabb írásra, és a többi... az írás tanításánál a kompetenciák felmérése azzal kezdődik, hogy képes-e olyan pontossággal, mennyiséggel és kitartással apró vonalakat és íveket rajzolni, ami szükséges az írás oktatás _elkezdéséhez_.
Ez minden életkor és kompetencia esetén felmérendő és felmérhető bár eltérő pontossággal... különben az adott óvónő, tanító vagy tanár nem való arra a pozícióra, ahol tartózkodik. Nem kivétel ez alól az elektronikus eszközök használata sem.
-
dajkopali
addikt
válasz
fodorzsolt #65 üzenetére
"Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem"
az elmúlt években én is tanítottam egyetemen indított szakképzésben szövegszerkesztést (és én is rájöttem, hogy nem is értek hozzá annyira- volt mit bepótolni, illetve metodikát kidolgozni), és ez a probléma az érettségi után odaérkezőknél 10 emberből legalább ötnél jelentkezett - és még hasonlók
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz
auth.gabor #50 üzenetére
"miért könnyebb megítélni, hogy egy gyerek mennyire képes kis köröket rajzolni, mint azt, hogy mennyire képes mondjuk egeret használni?"
Nem feltétlen alsós példákat írok, az alábbiak korfüggetlennek tekinthetők, mert minddel találkoztam már középiskolában és felnőtteknél is.
Pistike, el tudsz indítani egy programot? Hát persze! Aztán ha nem az asztalon van, már nem tud.
Ismered-e a billentyűzetet? Persze. De ha valaki megnyomja az Insertet, akkor már összeomlott minden.
Nyisd meg a fájlt szövegszerkesztőben! Sokáig elvan a dupla kattintással, de ha nem a kíván alkalmazás van társítva, már bajban van.
Hogy mire jó a CapsLock? Nem érdekli, mert ismeri a billentyűzetet, de ha valaki benyomja, nem tud mit kezdeni a helyzettel.
Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem.Úgy gondolom, hogy más tárgyaknál sokkal inkább egymásra épülő "rendszer" van, könnyű kiszúrni azt a pontot, amit fejleszteni kell, hogy felzárkózzon a többihez, míg itt rendkívül sok, sokak számára természetes - egymástól független - morzsából áll össze az egész, amit már akár egy - hogy maradjunk alsó tagozatban - negyedikes is tudhat. De vajon melyik morzsa hiányzik is neki?
-
kymco
veterán
Sajnálom, hogy mégis személyeskedni kezdtél, mert ha nem értesz, akkor lehetne kérdezni, lehetne pontosítást kérni, esetleg azt, hogy fejtsem ki bővebben, és még én is félreérthettelek... és ezek egyike sem függ össze a szellemi képességeimmel ehelyett lehülyéztél.
Lelked rajta...
A hozzászólásom lényege az, hogy a szabadkézi rajzolás bár direkten nem szerepel a felnőtt korban nagy jelentőséggel, de a gyermekkori rajzok alapvetően meghatározzák a felnőtt egyéb, rajzhoz direkt módon nem köthető képességeit.
Ezért a gyerekkori rajzoláshoz teret kell biztosítani, nem kukázható csak azért, mert az utilitárius szemlélet szerint haszontalan és más sokkal hasznosabb dolgot lehet helyette művelni. -
Nobuo
tag
válasz
auth.gabor #61 üzenetére
Felső tagozat felett csökkentik az informatika órák számát, alsó tagozatban pedig nulla lesz, ha ez nem változik (remélem igen). Én ehhez szóltam hozzá, erről fejtettem ki a véleményem. Leragadni 6 éves gyerekeknél és felháborodni, mert én az alsó tagozatra gondolok (okkal, lásd első mondat) nem előrelépés. Pontosan hogy ki kéne ezt terjeszteni, mert egy nagyon értelmes oldalnak és szakmai fórumnak tartom ezt a helyet, de a szerkesztők is meglepődtek azon mennyire
csakfőképp (közhelyesen tisztelet a kivételnek) a mocskolódás ment a tanárokról és egymással a véleménykülönbségek miatt. Ha az a kormány, akiket szidunk (megint csak okkal) innen szeretne meríteni, akkor semmivel nem lennének előrébb, mert mocskolódni, egymásra mutogatni már ők is tudnak.Jó beszélgetést mindenkinek.
-
Nobuo
tag
válasz
auth.gabor #60 üzenetére
Az első ezzel foglalkozó cikkben az egyik altéma olyan jóra sikeredett (semmi értelme az informatika órának, úgy sem tanulnak semmit ott a gyerekek), hogy a több száz hozzászólás 75%-a erről szólt.
Ha követed az altémát és összehasonlítod a rajzolást az informatikával, akkor is lesz aki ettől azt hiszi te lenézed a rajzolás jelentőségét.
Ha majd egyszer építek egy házat és téglát vásárolok hozzá, akkor az összes cégnek, akiktől nem vásároltam téglát küldök egy bocsánatkérő levelet, hogy kifejtsem nem azért az ő cégüket választottam, mert lenézem őket vagy minőségbeli problémám van velük.--> Gondolom érthető...
-
auth.gabor
tag
"Te tartasz itt."
Az adott szál -- amihez hozzászóltál -- erről szólt. Olvasd vissza.
"A fő téma az új kerettanterv és az órák számának csökkentése. Attól, hogy kiragadunk részeket a fő probléma még ez lesz."
Igen, a fő téma ez. De vannak altémák is, amelyeket nem jó keverni a főtémával, csak sajnos nincs fába szervezett fórum, hogy ezt rögtön látni lehessen.
-
Nobuo
tag
válasz
auth.gabor #57 üzenetére
Te tartasz itt. A fő téma az új kerettanterv és az órák számának csökkentése. Attól, hogy kiragadunk részeket a fő probléma még ez lesz.
Már kezdem azt érezni, hogy fórumozni egymás minősítése nélkül egyszerűen nem lehet.
-
Nobuo
tag
Nem én hoztam fel a rajzolást és a téma tárgya sem ez.
Nem szeretek személyeskedni, de most tényleg kénytelen leszek. Ha ezt értetted abból, amit leírtam, akkor a te szellemi képességeiddel van baj. Én nem azt mondtam, hogy egy gyereknek nincs szüksége a rajzolásra és semmit nem fejleszt vele, csak azt hogy élete során többször fog a legtöbb gyerek számítógépet használni, mint rajzolni. És senkit nem érdekel majd hogyan rajzol, de az majd igen az iskolában is, és a munkahelyén is hogyan kezeli a számítógépet.
Nem lehet egy hozzászólásban mindent kifejteni. Főleg, ha az olvasó behatárolt. A legelső cikk hozzászólásainál is, ami az új kerettantervvel és az óraszámcsökkentéssel foglalkozik a tárgy végül már senkit nem érdekelt csak 1-2 kiragadott dolog.
Ahogy van aki leragad a 6 éves gyereknél és van, aki továbbgondolja a felső tagozatig. Ha pedig valamit összehasonlítunk az informatikával és azt mondjuk az informatikai tudást többször fogja alkalmazni (nem azt, hogy hasznosabb), azzal a másik tevékenységet nem minősítjük le. -
auth.gabor
tag
"A gyerek korát illetően nagyon leragadtál a 6 éves kornál, ha így megy tovább, akkor felső tagozatos koráig egyetlen informatika órája sem lesz egy gyereknek."
Mert emlékeim szerint ott tartunk, hogy óvodából iskolába kerülő gyerekek esetén fel lehet-e becsülni azt, hogy mennyire ismerik a számítógépet.
-
kymco
veterán
A rajzolás a gyereknél nem azért kell, mert később is rajzolni fog az élete során. Finom motoros mozgások elsajátításához, a fantázia kiábrázolásához, a kimondhatatlan, mélyen rejlő dolgok felszabadításához és a kézírás előkészítéséhez is kell a rajzolás. Érdemes utána olvasni a témának, és utána újra lehet véleményt formálni erről.
-
Nobuo
tag
válasz
auth.gabor #54 üzenetére
Nem értem mi a probléma, én úgy gondolom elég érthetően fogalmazok.
A tanító pedig fel tudja, ha fel tudja mérni. Vannak lelkiismeretes oktatók és megélhetésiek is. Vannak türelmesek és kedvesek, és vannak frusztráltak, akik azért feleltetnek órán 10 diákot, mert rosszul keltek. Minden részletébe bele lehetne ennek menni.
A gyerek korát illetően nagyon leragadtál a 6 éves kornál, ha így megy tovább, akkor felső tagozatos koráig egyetlen informatika órája sem lesz egy gyereknek.
-
auth.gabor
tag
"Nem ezt mondtam."
Ha nem tévedek, arról van szó ebben a szálban, hogy egy tapasztalt tanító fel tudja-e ismerni a hozzá kerülő hat éves gyerek kompetenciáit...
"Mondjuk az édesapja (aki autodidakta módon tanulta meg használni a számítógépet) több folyamatot úgy tanít meg neki, hogy az bonyolítva van ahhoz képes, ahogyan az iskolában tanítaná egy szakember."
Mesélj már egy kicsit, hogy egy hat éves gyereknek mit taníthatnak a szülei egy számítógépről? Azon kívül, hogy kevés kivételtől eltekintve egy olvasni és írni nem tudó gyerek nagyjából képes az ikonokat felismerni, és elindítani a kedvenc (játék)programjait vagy mesevideóit?
-
Nobuo
tag
Nem ezt mondtam.
Rajzolni többségük nem fog minden nap az élete során, számítógépet használni valószínűleg igen. És fontos, hogy a feladatokat minél egyszerűbben végre tudja hajtani rajta. Arról beszéltem, ha a rajzolás terén vannak berögzülései, legyen az bármi nem valószínű, hogy megnehezíti a tanulmányait, viszont az informatikában lemaradhat emiatt. Mondjuk az édesapja (aki autodidakta módon tanulta meg használni a számítógépet) több folyamatot úgy tanít meg neki, hogy az bonyolítva van ahhoz képest, ahogyan az iskolában tanítaná egy szakember.
-
auth.gabor
tag
"Talán arra gondol, hogy kört szinte egyféleképpen lehet rajzolni, de a számítógép kezelésének több módja van, és a gyerek lehet egy művelet legbonyolultabb módját tudja csak, mert a szülei ezt alkalmazzák otthon."
Úgy gondolod, hogy egy óvodából éppen kikerülő hat éves gyerek informatikai tudása sokrétűbb, mint a rajztudása?
-
Nobuo
tag
válasz
auth.gabor #50 üzenetére
Talán arra gondol, hogy kört szinte egyféleképpen lehet rajzolni, de a számítógép kezelésének több módja van, és a gyerek lehet egy művelet legbonyolultabb módját tudja csak, mert a szülei ezt alkalmazzák otthon.
-
auth.gabor
tag
válasz
fodorzsolt #48 üzenetére
"Amit írtam, azt az informatika kapcsán írtam. Tartom is."
Nem értelek... miért könnyebb megítélni, hogy egy gyerek mennyire képes kis köröket rajzolni, mint azt, hogy mennyire képes mondjuk egeret használni?
-
Nobuo
tag
válasz
auth.gabor #42 üzenetére
Én nem ez ellen szóltam.
Én csak az ellen szóltam, hogy nem szabad azt alapul venni, hogy mindenkinek van és egy adott szinten már minden gyerek ért hozzá.Természetes, hogy minél hatékonyabban kéne alkalmazni az oktatást.
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz
auth.gabor #46 üzenetére
"Ne alacsonyodjunk le ilyen szintre, hogy egy 6 éves gyereknél egy tapasztalt tanító ne tudná egy-két hét alatt hozzávetőlegesen felmérni, hogy milyen szellemi tőkét hoz magával a gyerek otthonról és az óvodából..."
Amit írtam, azt az informatika kapcsán írtam. Tartom is.
"Miért gondolod, hogy csak sztenderdizált tesztekhez lehet mérni a tudást?"
Nem gondolom. Ugyanakkor valamilyen alapról el kell indulnom. Azt ugye azért elvárhatom, hogy legyen egy minimum, akár van nyomtatásban, akár nem?
-
ng0ofy
KORREKTOR
válasz
auth.gabor #42 üzenetére
" Ezt az oktatási rendszer önmaga nem tudja megoldani."
Nagyon örülök neki, hogy ezt végre leírta valaki, mert így nem nekem kell feldobni. Sok problémát, amit az előttem szólók felvetettek régen a családon belül oldottak meg. A gyereket elég volt megtanítani az eszközökre és használatukra (írás, olvasás, logaritmus számítás, gyorsgépelés, stb.) a használat módját, etikáját otthonról hozta. (gyors példa, már volt: képek a facebookon)
Ma, amikor otthon csak enni kap a legtöbb kölyök, az iskolának kellene átvenni a nevelő szerepet is, de a tanárképzés még mindig a tanító-tanár szerepnél tart. A költségvetés is. Így marad a felületes tanítás az iskolában és a felületes szocializáció otthon.
Ezt a szakadékot hidalják át szépen az egyházi iskolák. Persze megtehetik, kapnak pénzt a kerettanterven felüli oktatásra, foglalkozásokra is bőven. Viszont ha már van modell, ami ha nem is tökéletesen működik, de jó irányba tart, akkor onnan kellene lopni az ötleteket és itt kanyarodunk vissza a bárminemű változás, fejlődés mozgatórugójához és a legtöbb jó dolog itthoni kerékbetörőjéhez, a pénzhez. Még egy benchmark munkacsoport (a minisztériumokban imádják az ilyesmit) felállítása is annyival töbe kerül az államnak, mint egy civil (legyen az egyházi vagy hippi, de önkéntes) intézménynek, hogy belefogni sem mernek.A gondolatsor lezárására, nem én találtam ki: Kell-e, hogy az állam tartson mindent kézben, nem kellene -e kiadnia ezt-azt a kezéből. Jelen esetben egy kerettanterv összeállítást miért nem az olyan meglévő és felkészültnek mondható szervezetekre bíznak, mint a(z) X Tanárok Szövetsége? Az elkészült tervek felülvizsgálata persze így is szükséges, csak az elkészültének költségei alacsonyabbak, így több pénz jutna másra és a minősége is kevésbé megkérdőjelezhető lenne a szakmák számára.
-
auth.gabor
tag
válasz
fodorzsolt #43 üzenetére
"Azt hiszem alsósokról szól a téma ezen része, akik korábban még nem tanultak iskolai keretek között semmit. Olyannyira heterogén lehet a fejükben lévő "tudás", hogy nehéz eldönteni, kiket hova és miként kell felzárkóztatni. Én biztos nem mernék rá vállalkozni."
Ne alacsonyodjunk le ilyen szintre, hogy egy 6 éves gyereknél egy tapasztalt tanító ne tudná egy-két hét alatt hozzávetőlegesen felmérni, hogy milyen szellemi tőkét hoz magával a gyerek otthonról és az óvodából...
Az írástanítás is úgy kezdődik, hogy az első pár héten felmérik a gyerekek készségeit, mert ott is változatos tudással esnek be a gyerekek az óvodából: van, aki már egészen pontosan tud kis köröket rajzolni, mert az óvodában (vagy otthon) foglalkoztak vele és rajzoltattak apró cserepeket a házikó tetejére, majd mindegyik apró cserepet más színre színeztették, mások pedig még alig fogtak íróeszközt a kezükbe, mert az óvodában nem tudták lekötni őket egy papírral és zsírkrétával, otthon meg csak kardoztak és verekedtek, és ökölbe zárt ceruzával nem lehet kézzel írni...
"Szóval gimnáziumba kerülvén legalább van egy előírt minimum, amihez adott esetben mérni lehet a diák tudását."
Miért gondolod, hogy csak sztenderdizált tesztekhez lehet mérni a tudást?
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz
fodorzsolt #43 üzenetére
No, el kellett volna olvasnom alaposabban.
Az utolsó bekezdés helyesen:
Szóval gimnáziumba
nkerülvén legalább van egy előírt minimum, amihez adott esetben mérni lehet a diák tudását. Természetesen ezen túl (úgy értve, hogy ezen felül) sokan sokféle tudással rendelkezhetnek, de az már könnyebben kezelhető, mivel az előírt alapra kell(ene) építkezni. Itt szintre lehet hozni a tudást - ha a másik fél együttműködik. -
Nekomajin
aktív tag
válasz
auth.gabor #42 üzenetére
Erre találták ki a tanórán kívüli felzárkóztatást, a korrepetálást, az ismeret alapú csoportbontást vagy az eltérő tudású diákokat egymás mellé ültetni és motiválni a közös munkát és még sok egyéb praktika és trükk (vagyis pedagógiai módszertan), amely nem a klasszikus frontális osztálymunkára épít, hanem arra, hogy minden diák saját magához képest a lehető legnagyobb fejlődést tudja produkálni.
Jó is, hogy ezt így leírtad, mert arról még nem is beszéltünk, hogy a tanárokat hogy megszivatják ebből a szempontból is. Nagyon nem mindegy, hogy mekkora tudásbeli különbség van az osztály jobbik és rosszabbik fele között. Az ugye józan ésszel belátható, hogy sokkal könnyebb a tanár dolga, ha ötödik osztályban nem azt kell magyarázni a fél csoportnak, hogy hogy kell bekapcsolni a gépet.
Arról nem is beszélve, hogy a szegényebb gyerekeket különórákra kényszerítik azért, mert alsóban nem kapta meg a lehetőséget, hogy elsajátítsa a legalapvetőbb készségeket, amik kellene a számítógép használatához. -
fodorzsolt
csendes tag
válasz
auth.gabor #42 üzenetére
"Azért ez nem így működik, hogy egyvalakit tanít a tanár, a többi 20-30 meg unatkozik.
Erre találták ki a tanórán kívüli felzárkóztatást, a korrepetálást, az ismeret alapú csoportbontást vagy az eltérő tudású diákokat egymás mellé ültetni és motiválni a közös munkát és még sok egyéb praktika és trükk (vagyis pedagógiai módszertan)..."
Mind igaz és egyik sem. Alsósoknál.
Azt hiszem alsósokról szól a téma ezen része, akik korábban még nem tanultak iskolai keretek között semmit. Olyannyira heterogén lehet a fejükben lévő "tudás", hogy nehéz eldönteni, kiket hova és miként kell felzárkóztatni. Én biztos nem mernék rá vállalkozni.
Felsőbb tagozatba kerülvén... no jó, a változás miatt nem szerencsés példa.Szóval gimnáziumban kerülvén legalább van egy előírt minimum, amihez adott esetben mérni lehet a diák tudását. Természetesen ezen túl sokan sokféle tudással rendelkezhetnek, de az már könnyebben kezelhető, mivel az előírt alapra kell(ene) építkezni. Itt szintre lehet hozni a tudást - ha a másik fél együttműködik.
-
auth.gabor
tag
"Amíg van olyan gyerek (és ez nagyon sokáig így lesz még), akinek nincs otthon számítógépe, vagy pontosabban a családjának, addig minden gyereket úgy kell kezelni, mintha senkinek sem lenne."
Azért ez nem így működik, hogy egyvalakit tanít a tanár, a többi 20-30 meg unatkozik.
Erre találták ki a tanórán kívüli felzárkóztatást, a korrepetálást, az ismeret alapú csoportbontást vagy az eltérő tudású diákokat egymás mellé ültetni és motiválni a közös munkát és még sok egyéb praktika és trükk (vagyis pedagógiai módszertan), amely nem a klasszikus frontális osztálymunkára épít, hanem arra, hogy minden diák saját magához képest a lehető legnagyobb fejlődést tudja produkálni.
Persze a frontális osztálymunka az, amely a tanár részéről a legkevesebb figyelmet, befektetett munkát és elhivatottságot igényli, minden ettől eltérő pedagógiai módszertan többet vesz ki a tanárból és a diákokból is. A tanárok is túlterheltek, mert nem olyan körülmények között oktatnak, ahol hatékonyan lehetne dolgozni (sok befektetett munka megy el feleslegesen), bőven lehetne javítani a hatékonyságot, illetve a diákok is túlterheltek, mert nem olyan módszertan szerint tanulnak, amely hatékony lenne. Ezt az oktatási rendszer önmaga nem tudja megoldani.
-
-
arra 45%-os áfa mellett is lesz
Olyan ez a tanterv, mintha mesterségesen akarnának kasztokat létrehozni. A szakmunkás ne beszéljen nyelvet, mert netán lelép. A szakmunkás gépezni se tudjon, nézze csak a "mi médiánkat".
A szegény gyermek, akinek nincs itthon gépe, az iskolában se juthasson hozzá. Majd megtanulja 10 évesen. Persze, mert az ugyanolyan, mint amikor a lányom 4 évesen készség szinten tanulja - NEM!
-
Mister_X
nagyúr
Mint középiskolás, alá tudom támasztani, hogy a rendszer tényleg úgy szar ahogy van, az új kerettanterv pedig még csak nehezít ezen. Nekünk heti egy duplaóránk van, de ebbe kell belezsúfolni két év anyagát, mert jövőre nem lesz egyáltalán infó... Pedig jó gépparkja van a sulinak több teremmel, OKJ-s képzéseken akár iMacan is lehet iOS-re megtanulni programozni, az IBM kompatibilis PC-ken pedig két-két linux is van a Win7 mellett. Igaz, van informatikai szakmacsoport, ott gondolom kicsit jobbak a feltételek.
-
Nobuo
tag
válasz
Nekomajin #31 üzenetére
Amíg van olyan gyerek (és ez nagyon sokáig így lesz még), akinek nincs otthon számítógépe, vagy pontosabban a családjának, addig minden gyereket úgy kell kezelni, mintha senkinek sem lenne.
Már sajnos a felsőoktatásban megteremtették azt, hogy a nehezebb anyagi helyzetben lévők tanulását szinte ellehetetlenítsék, ott sem szabadna ezt, de általános iskolában még jobban megengedhetetlen. -
-
Nobuo
tag
válasz
Penész Gomba #24 üzenetére
Szerintem a minősítéseket hagyjuk ki, de tény, hogy heti 1 tanóránál a gyerek még mesenézéssel is sokkal több időt tölt el. Ami tömény vizuális inger, de nem gondolom úgy, hogy káros lenne. Főleg, ha az a mese tanulságos.
-
Nobuo
tag
Ezt a topikot még nem látom személyeskedőnek, ezért leírom a véleményem.
Tisztelem azt, ahogyan hozzáállsz a gyerekek fejlődéséhez és abban a hozzászólásodban, amiben a sok gyermeki fantázia megelevenedik majdnem meggyőztél az álláspontodról.
Alapvetően nekem más a véleményem.Egyetértek abban, hogy számítógéppel is fejleszthető a gyerek gondolkodása, problémamegoldó készségei, már ilyen fiatalon is, alsó tagozatos korban. Véleményem szerint az iskolában heti egy tanóra nem sok egy alsó tagozatos gyereknek, és nem fogja lerombolni a gyermeki világát.
Szerintem itt is nagyobb a felelőssége a szülőnek. Az iskolában egy tanóra nem sok, otthon pedig, ha ott van anya, vagy apa, aki felolvassa a mesét nem fog hiányozni a számítógép, akármilyen jó is az a farmos játék...
Tényleg időből kéne több minden gyereknek a szülőtől, de ezt nem ítélkezésnek számít. Sajnos ma nagyon sok ember erején felüli munkával teremti meg a gyermeke számára annak szükségleteit, és hazatértével lehet már ereje sincs vagy türelme, mert a munkahelyén több ember munkáját végzi.Szerk.: Elfelejtettem, hogy hidd el nem lesz elég 45 perc a lányodnak még az alapok alapjának elsajátítására sem, ha ennyire bízol benne biztosan okos gyerek lehet, viszont gyakorlás nélkül, frissítés nélkül ugyan ennyi idő alatt (45 perc) talán a 10 %-a is elveszne ennek, 1-2 hét alatt talán az egész.
-
Nekomajin
aktív tag
A te gyerekeid otthon számítógép elé tudnak ülni, még ha csak keveset is. A hozzászólásaid alapján te elég sok dolgot meg tudsz nekik tanítani otthon, hiszen tudod használni a számítógépet.
Most gondolkozz el azon, hogy a te gyerekeiddel ellentétben hány ezer 6-10 éves gyerek nem rendelkezik ezekkel a feltételekkel!
Utána majd talán belátod, hogy nem árt az, ha a gyerek hetente 45 (valójában inkább csak 40) percet a gép előtt ül az iskolában egy felkészült tanár irányításával. -
"szvsz fontosabb lenne megtanítani a gyerekeket főzni, egészségesen étkezni, vásárolni, adót bevallani, stb"
Adót bevallani pl. csak elektronikusan lehet, a vásárlás szintén egyre nagyobb részben a neten keresztül zajlik - hogy tanítod ezeket meg egy digitális analfabétának? A számítástechnika napjainkra pont olyan, mint az írás meg az olvasás, alapvető feltétele tulajdonképpen bármi másnak.
-
dajkopali
addikt
Habár az interjúban magam is azt mondtam, hogy valóban kérdéses, kell-e informatikaóra alsó tagozatban, mindez azonban a megfogalmazás általánossága miatt hangzott így.
Nagyon sokféleképp lehet informatikát oktatni ilyen kicsi gyerekeknek. Lehet úgy is, hogy az szinte nem is tűnik informatikának és tantárgynak - egyébként ez néhány alapozó tárgyat kivéve mindenre igaz. Tapasztalatból tudom, hogy a pedagógiában a kulcs és az isten a módszertan. Igenis el tudok képzelni olyan informatikaoktatást, ami néhány kulcsfogalom világossá tétele mellett olyan játékos és kedves módon alapoz meg megközelítéseket és viselkedésmódokat a számítástechnikával szemben ebben a rettenetesen fogékony korban, mely azt eredményezi, hogy később - amikor más metodológia alapján kell más ismereteket oktatni ezen a területen - sok bajt és félreértést lehet elkerülni. Az ISZE egyébként felhívja a figyelmet arra, hogy az alsó tagozatban kiemeltnek kell lennie pl. a biztonságos internetezés alapelemeinek - a korcsoporthoz szabott módon történő - bevésése.
A pedagógia egy - sajnos - nem megbecsült szakma, pedig a legkomolyabb felkészülést (plusz sok, az átlagos szakmákhoz képest sokkal több éves gyakorlatot kívánó) szaktevékenység. Ez különbözteti meg az informatikatanárt a "mezei", bár szakmájában mégoly kiváló informatikustól. Fodor Zsolt is utalt rá, de saját gyakorlatomból fakadóan is meg tudom erősíteni: ég és föld A-tól Z-ig ismerni és használni pl. a szövegszerkesztés minden csínját-bínját, illetve ezt tanítani, átadni. Nagyon csúnya beégéséket láttam már szakmájukban kiváló emberektől, amikor oktatni, tudásukat átadni kellett volna. El kell fogadni, hogy a kettő - bár kapcsolatban állnak - nagyon más.
Summa summarum: akárcsak Magyarországon is szétnézve, lehet kiváló példákat találni arra, hogy olyan informatikai tananyagok készülnek a kis pöcsösöknek, hogy azt ők élvezettel habzsolják be - mindez a készítők felkészültségén és elkötelezettségén múlik.
Hagyni kéne a felkészült embereket dolgozni. -
fodorzsolt
csendes tag
Elnézést kérek, beidézem a Nat ide vonatkozó anyagát, hogy lássuk, az informatika egyenlő-e a számítógép előtt töltött órával.
Alsós informatika a Nat alapján:
A számozott elemek általános főcímek, a gondolatjellel kezdődők a tényleges tartalmak
C) KÖZMŰVELTSÉGI TARTALMAK
1–4. évfolyam
1. Az informatikai eszközök használata
— Alapvető informatikai eszközök.
— Az interaktív kapcsolattartás eszközei a számítógép segítségével.
— Készségfejlesztő számítógépes szoftverek, játékok.
2. Alkalmazói ismeretek
2.1. Írott és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása
— Egyszerű rajzos, szövegelemeket tartalmazó dokumentumok.
— Alapvető számítógépes rajzeszközök.
— Számítógépes multimédiás oktatójátékok, alkalmazások.
2.2. Adatkezelés, adatfeldolgozás, információmegjelenítés
— Környezetünkben lévő személyek, tárgyak jellemzői, csoportosítási szempontjai.
— Információforrások, adattárak.
3. Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel
3.1. A probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása
— Az információközlés lehetőségei: beszéd, hang, írás, rajz, jelek.
— Teknőcgrafikai alapfogalmak.
3.2. Algoritmizálás és adatmodellezés
— Egyszerűbb, a hétköznapi életben előforduló algoritmusok.
3.3. Egyszerűbb folyamatok modellezése
— Egyszerűbb, a hétköznapi életben előforduló modellek.
4. Infokommunikáció
4.1. Információkeresés, információközlési rendszerek
— Az életkornak megfelelő keresési lehetőségek az információhordozókban.
4.2. Az információs technológián alapuló kommunikációs formák
— Információ küldése és fogadása.
— Az infokommunikációs eszközök lehetőségei és használatuk kockázatai.
4.3. Médiainformatika
— Az informatikai eszközöket alkalmazó média egyes lehetőségei.
5. Az információs társadalom
5.1. Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai
— Egyszerű hétköznapi példák az adatbiztonságra és az adatmegőrzésre.
— A személyi információk és a személyes adatok fogalma.
— A netikett alapjai.
5.2. Az e-szolgáltatások szerepe és használata
— A gyerekeknek szóló legelterjedtebb elektronikus szolgáltatások.
— A valós és hiteles elektronikus szolgáltatások ismérvei.
6. Könyvtári informatika
— Az iskolai könyvtár tér- és állományszerkezete.
— A könyvtárak alapszolgáltatásai, a használat szabályai.
— A dokumentumfajták formai, tartalmi jellemzői, különbségei, azonosító adatai. -
Ha a gyerekeknek nincs informatika oktatás alsóban, akkor vajon honnan tanulja meg, hogyan védje meg magát az interneten a vírusoktól és az emberektől? Nem arra kell manapság megtanítani a gyerekeket, hogyan kapcsoljuk be a gépet és indítsuk el a Paint-et, mert ez nem érdekli, de már 8-10 évesen aktívan facebook-oznak, twittereznek és mindenféle online körökben mozognak. Lehet ezt tiltani? Lehet, de felesleges, ez tendencia...
Inkább arra kellene rákérdezni, hogy ki tanítja meg nekik a helyes és biztonságos viselkedést az interneten és mikor?
A szülő? Manapság sajnos a szakadék a gyermek és szülő között van, aminek az az eredménye, hogy a szülő nem tudja, mivel foglalkozik a gyerek a gép előtt - vagy mert fogalma sincs vagy mert nem is érdekli. A számítógép önmagában nem káros, ezen vitázni is kár. Ami káros lehet, az a felvett vagy kapott minták - esetleg az, ha egész nap ott lóg, de ennek megint semmi köze az iskolához.
Amit az iskola nyújthatna, az, hogy a gyerekeket megtanítják okosan számítógépezni és netezni és ezt bizony vagy alsóban kezdik el vagy megeszi a fene, mert mire felsős lesz, már rögzülnek a dolgok és érhetik sérelmek is őket bőven.
A régi, elavult oktatási szemléleten kellene változtatni. A NAT-ba nem kell olyan általános iskolában, hogy adatbázis-kezelés, de kellene olyan, hogy biztonság és tudatosság az informatikában. A digitális írástudás nem az értelmezhetetlen és sokak számára felesleges, túl általános, éppen ezért nem kellő mélységű és mennyiségű tudásról szól, hanem leginkább a tudatosságról.
-
kymco
veterán
válasz
Penész Gomba #24 üzenetére
Matek tanár voltam, ez még a segítséged nélkül is megy
-
Penész Gomba
tag
Segítek picit.
1 hét 7 x 24 azaz 168 órából áll.
Ebből a gyerek 1 ismétlem EGY órát tölt informatikával a maradék 167-et NEM.Ha szerinted ez lekorlátolja a gyereket, akkor ott nem a tanterv hanem a gyerek agya a hibás, ami így se úgy se fog kifejlődni normálisan.
Az meg, hogy otthon mennyit gépezik és mit csinál annak nincs köze az iskolához. Ha nyomorékok a szülei akkor nyomorékságokat fog csinálni napi 10 órában, ha nem nyomorékok akkor meg nem.
Én anno napi 2 órát gépezhettem (99%-ban csak játszottam) bár ezt amikor lehet mindig kitoltam így úgy, és mégis élek, mégis van agyam, mégsem vagyok hülye. Sőt, szerintem ennek köszönhetem a probléma megoldó képességemet, mert mindig az AOE-t meg társait toltam. -
kymco
veterán
válasz
Penész Gomba #19 üzenetére
Én a facebook-ot a valóságos emberi kapcsolatok számítástechnikai alternatívájaként említettem most.
A kisgyerek inkább egy másik gyerekkel/gyerekekkel játsszon, ne a géppel.
Arra pedig még nincs szükség, hogy a szövegszerkesztést kitanulja a kisiskolás.
Ennek alapjait kb 3/4 óra alatt bepótolta a 10 éves nagylányom. -
kymco
veterán
válasz
Penész Gomba #16 üzenetére
A gyereket a korlátos képi világ megköti. Ilyenkor a gyerekek fantáziája sokkal erősebb annál, mint ahogy mi felnőttek emlékszünk rá. Persze bölcsen, odafigyelve lehet segítségünkre a számítástechnika ebben is, de minek, mikor ott a "valóságos" szerepjáték lehetősége, mikor egy fa darab kígyóvá válik, mikor egy papír zsebkendő menyasszonyi fátyol lesz egy pillanat alatt, mikor a ceruzával soha nem látott világokat lehet rajzolni és mögé képzelni. Ehhez képest nem ad pluszt az informatika. Csak szabályokat, korlátokat... Szvsz ennek is eljön az ideje a felnőtté válás útján, de nem ennek a korosztálynak.....
-
Penész Gomba
tag
Ez egyéni szubjektív véleményed, ami vagy fedi a valóságot vagy nem.
Nem tudok más példát hozni, mint a vallás. Az Y vallás szerinti emberek szerint az a jó amit ők csinálnak és az X meg szar, de az X szerint meg az X a jó és az Y a szar.
Az internet meg nemtudom mióta egyenlő a facebook-al.. Aki szerint egyenlő az egyszerűen hülye.
-
Egyetértek azzal, hogy olvasni-írni-számolni kellene megtanítani előbb az alsósokat. Alapszinten, de tökéletesen.
(alapszint alatt értem pl. hogy nem másodfokú egyenleteket kell tanulni, hanem összeadni, kivonni, osztani, szorozni, de azt alaposan)
Hiszen amíg nem tud valaki olvasni, addig bármi mást teljesen felesleges belevenni bármilyen tantervbe, eleve kudarcra van ítélve. Hogyan tanuljon történelmet vagy földrajzot az, aki egy összefüggő mondatot nem képes leírni, elolvasni, neadjisten értelmezni? Hogyan oldjon meg egyenletet az, aki nem tud összeadni két számot?
Ha már ezek mennek (erre értelmes módszerekkel 1-2 évnek elégnek kellene lenni), akkor lehetne 3-4. osztályban tanítani pl. informatikát, meg történelmet meg ilyeneket.
Aki nem tud olvasni, azt évet kell ismételtetni, mert enélkül semmi értelme a továbbiaknak... -
kymco
veterán
válasz
Penész Gomba #11 üzenetére
Három gyerekem van, nincsenek hátrányban senkivel, hogy rendszeresen nem gépeznek. Viszont komoly emberi kapcsolati értékek jelentek meg a jellemükben, amit a facebook és társaik nem pótolhatnak.
Az ilyen korú. Persze a szülőnek egyszerűbb a nyavalygó gyereket a tv vagy a számítógép elé engedni, mintsem hogy beszélgessen vele, esetleg közösen találjanak ki mesét.
A gyerekeim is ismerik a számítógépet, kezelni tudják az egeret, billentyűzetet, de többre tartják a valódi élet játékait és felfedezéseit a virtuálisnál. Eljön az idő, mikor a kert, a mező, a gyerekszoba már nem nyújt izgalmas és új dolgokat, mikor kell majd a tágabb ismeret a világról. De a 6-9 év nem ennek az ideje szvsz.... -
Penész Gomba
tag
A gyerek nem lehet kreatív a gép segítségével?
Millió számra vannak olyan programok, alkalmazások, amik direkt 6 éves kor alattiaknak van és készség fejlesztésre megy rá meg a kreativitásra és egyebekre.
Haladni kell a korral. Téged még könyvből neveltek, a mostani generáció a géppel nevelkedik az ez utáni meg kitudja mivel. Mind azt hiszi, hogy az utána következő nemzedék butább lesz ha nem pont úgy nevelik mint őt.
-
kymco
veterán
A 6 éves gyerek fantáziáját, kreativitását ne korlátozzuk le egy számítógép által nyújtható, csökött vizuális világgal. Az ilyen korú gyerek számára élettanilag (megkockáztatom) káros a számítógép használat. Ne üljön a gép előtt, sokkal többet ér, ha futkározik, vagy ha mesét hallgat, amit mellesleg nem lenne rossz, ha a szülei olvasnának fel, vagy egyéb módon élne azokkal a képességekkel, amik ebben a korban vannak meg csak. Ráér a számítástechnika....
Hihetetlen gyorsan képesek beletanulni, szerintem hisztériakeltés az, ha valaki nem perfekt 10 éves korára, az eláshatja magát... -
Psych0
őstag
válasz
Penész Gomba #13 üzenetére
ember...
szóhoz sem jutok.
-
-
Psych0
őstag
válasz
Penész Gomba #11 üzenetére
"nincs a megyei könyvtárban annyi könyv, amennyit kiolvastam volna"
Durva helyen lakhatsz...
-
Penész Gomba
tag
Ennek mi köze az informatika oktatáshoz?
Aki idióta az idióta is marad.
Igenis kell oktatni alsóban is az informatikát, arról nem is beszélve, hogyha összeszámolnánk mennyit olvastam én már gépen, akkor arra jutnánk, hogy nincs a megyei könyvtárban annyi könyv, amennyit kiolvastam volna.
-
Psych0
őstag
»digitális írástudóként«
szvsz fontosabb lenne megtanítani a gyerekeket főzni, egészségesen étkezni, vásárolni, adót bevallani, stb, de senki sem hisztizik, hogy ezeket az élethez alapvető készségeket nem tanítják. Bezzeg ha egy 7 éves gyereknek nincs mostantól informatikaórája...
-
egy 6-9 éves gyerek otthon nem ül gép elé? mire 10 éves lesz, kb. mindent tud, amit egy átlagfelhasználónak tudnia kell. mit csinál akkor a kötelező órákon, amíg a többiek, akiknél nincs otthon PC, tanulgatnak?
vagy lesz felmentés? beviszi a PC alkatrészek számláit és nem kell órára járnia.
-
FlekkeN
aktív tag
Egyébként a Történelem Tanárok Egyesületének sem tetszik az új történelem kerettanterv: [tte.hu]
-
kymco
veterán
Csak ismételni tudom magam: Az alsóban (főleg 4. előtt) nincs szükség magas informatikai óraszámra. Helyette legyen inkább testmozgás és olvasás. Szerintem a digitális szakadék ollóját nem itt kellene bezárni, hanem professzionális, gyakorlatias oktatással. És a facebook és farmerama mellett az internet oldaláról a gyermekeket érintő veszélyekkel is kellene foglalkozni.
Igaz, ez nem csökkenti a digitális szakadékot, de segít abban, hogy a sok tini lány ne tegyen kurvás facebook képeket ki magáról.... és ne hagyja a fiúja által pucéran lefotóztatni magát, mert a képe a közösségi hálón landol az ígéretek ellenére is. -
Narxis
nagyúr
Csak egyet tudok érteni vele, egyébként ez így van már legalább a rendszerváltás óta. Mindegyik tanárom arról panaszkodott, hogy rengeteg a tanítani való anyag és kevés az óra. Emlékszem matekból úgy volt, hogy 1 fejezet=1x45 perc, dolgozat előtt volt egy óra ami gyakorlás volt.
Ha jól értelmezem itt a sok anyag mellé még az eddiginél is kevesebb óra lesz. Ez tényleg nonszensz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3043, 94% Akkumulátor
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 10850K 10mag 20szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest