Új hozzászólás Aktív témák
-
atidzsiforc
őstag
[link] hivatalos alpha gameplay video
-
olbaidhun
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #124 üzenetére
Igen, ez sajnos csak egy érdekes elgondolás, semmi több.. pedig a sony megléphetné (házon belül, saját stúdiói között), rögtön kiszorulna a konkurencia.
Mondjuk nevesebb modereink is letettek már pár dolgot az asztalra.. Gondolom EA, Ubi, Microsoft csak figyel olyankor, mint hal a szatyorból, hogy hol maradtak le. Gyorsan változik a piac, de vannak mindig nagy táborok egy-egy kategória mellett.
Gondolok pl a CS-re, vagy a nagyra nőtt dota mapokra.. köréjük épült új fejlesztőkre.
Aztán egy Blizzard kategóriás "csapat" ismét le is csapja a labdát.. lásd Heroes of the Storm, Overwarch, stb.Játékot fejleszteni, profi szinten egybe pakolni az ötleteket, neadj' másokkal együtt működni, optimalizálni tudni kell.. NA
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
olbaidhun #123 üzenetére
Több szempontból egyetértek, de:
Arra gondolok, hogy ezek a játéktörténelmi alkotások és fejlesztői tanácsok hozzá járulhatnának a fejlesztési idő rövidítéséhez, egyúttal garanciát nyújtanának az eredmény színvonalára (bizonyos szempontokból: pl grafika / Mi / optimalizálás / teljesítmény / sebesség)
That's where capitalism kicks in. Senki se osztogatja ingyen azt, ami sok munka árán jött át. A kis stúdiók meg rendszerint pont azért csinálnak mindent maguk, mert nincs pénzük ilyen dolgokra... Kifejleszteni egy új motort, optimalizálni az munka és idő. Ha egy cégnek választania kell, hogy kifizeti a dolgot időben és munkadíjban a saját fejlesztőinek, vagy kifizeti pénzben az időt is és egy kész cuccot vesz meg valaki mástól, akkor rendszerint az előbbit választja. Egyrészt mert a saját fejlesztőit etetni jó, másrészt amíg a motort fejlesztik, addig mehet más dolgok fejlesztése párhuzamosan, amit amúgy is meg kell csinálni.
Szóval szép elképzelés ez a fordított közösségi fejlesztés, de gazdasági (verseny) okokból magasabb szinten nem valósul meg. Tipikusan az 1-2 fős garázs-cégek és a modderek dolgozna ilyen szisztémával.
-
olbaidhun
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #122 üzenetére
Star Citizen-ről beszélgettünk nemrég Flash barátommal.. nagy volumen és üdvözlendő példa!
Voltak azért még jó húzások, nagyon tetszett a giana sisters2014 remake kickstartere..Jó volna az ilyen sikeres játékok motorjait befogni egy ÚJ "jövőkép" érdekében.. úgy értem pl ez utóbbi kiváló platform játék engine-nek bizonyult.. a fejlesztők kezében egy remek 100%-os fejlesztői környezet, amivel szinte bármi elkészíthető némi kreativitás mellett..
Ugyanez elmondható pl a god of war2-3 (nem a mostani, fejlesztett ps4) motorjáról.. tudom, hogy nem a jelenlegi legacélosabb darabok, de tökéletesen optimalizált... végletekig kihajtotta az adott rendszer/hardver határait. Rengeteg / monumentális részlet, zéró lassulás..
Arra gondolok, hogy ezek a játéktörténelmi alkotások és fejlesztői tanácsok hozzá járulhatnának a fejlesztési idő rövidítéséhez, egyúttal garanciát nyújtanának az eredmény színvonalára (bizonyos szempontokból: pl grafika / Mi / optimalizálás / teljesítmény / sebesség)
Bárki szívesen játszana megbízható elődök felturbózott engine-jével. Hogy őszinte legyek, nekem GoW2 minőségű és tartalmú játék is elég lenne 1-2 db ! Tekintve, hogy bármilyen hardveren elszaladna a mai világban.. PL 4magos telefonokon is 1gb rammal.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
olbaidhun #121 üzenetére
A játékfejlesztőkből játékgyártók lettek. Futószalagon megy a termelés, egyik olyan, mint a másik...
Érdemes visszatérni a kicsikhez, akik rá vannak szorulva, hogy ott keljenek versenyre a nagyokkal, ahol azok nem tudnak/akarnak. Kicsiben könnyebb kockáztatni, és ha csak 10-ből 1 jön be, a játékos társadalomnak már megérte.
A Payday első része egy vér primitív Co-Op játék, mindössze 6!! játszható pályával, de igény az volt rá. A második rész ehhez képest akkora siker lett, hogy már elővételben behozta a teljes fejlesztési költséget, mi több, hasznot termelt. Azóta folyamatos a support és pár hete-hónapja bejelentették, hogy még 2 évig töretlenül tolják a szekeret, jönnek a DLC-k. Jelenleg ~50 "meló" érhető el a játékon belül, mindegyik 4-5 nehézségi szinten. Bár játékmechanikai okokból van némi redundancia.
Jövőre jön ki tőlük az új Walking Dead Co-Op, 2017-re pedig egy Co-Op Sci-Fi FPS van bejelentve Storm címmel.
Idei E3-on demózták a Toshiba-val közösen fejlesztett VR-szemövegüket, amit teljes egészében támogatni fognak a Walking Dead-del.
De említhetnénk a közösségi játékfejlesztést is, bár annak is van teteje és alja. A csúcs minden bizonnyal a Star Citizen, ami akkora, hogy lassan eléri egy modern AAA-cím költségeinek a felét. Mélypontnak meg -az átverésektől eltekintve- talán a Project CARS-t említeném, ami embertelen késéssel jött ki, PC-n komoly gondjai vannak*, amiket még nem is orvosoltak, de már bejelentették, hogy készül a második része...
* - Hallomáson alapuló infó, saját tapasztalatok nincsenek.
-
olbaidhun
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #120 üzenetére
Jogos.. Ott a pont.
Rémes látni mi lett a klasszikusokból:NFS, cod, fifa, sorolhatnám a kiadókat, "gyárokat" reggelig.
Természetesen vannak kivételes, feledhettlen cimek is.. Sajnos évről_évre kevesebb.
A gond csak az, h hiába harangozzák be előre alaposan.. Az ember már fenntartásokkal kezeli. Platformtól függetlenül zsúfolásig tele van szeméttel a kínálat..Régen legalább szűrő volt néhany minőségibb pl konzol.. manapság meg erre is jönnek a patch hegyek.
-
olbaidhun
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #118 üzenetére
"a DLC-k tekintetében is vannak kivételek: Lásd Overkill és a Payday2"
Zsömle!
Nem a kivételekről beszélek, hanem a nagy általánosságról..
Mondok példát: nagy kedvenc volt a plants vs zombie, skyforce, stb!
Keresztlányomnak és még sok más ismerősnek. Megjelent az új rész és nem értették miért kell annyit kínlódni, a korábban jól felépített részek után AKÁR ez is egész korrekt "lehetne, ha" és persze "jó ez de".Nem tudok mást mondani rá, csak üdvözölni a szívatást és elmondani, hogy így akarnak pénzt keresni..
:::::::::::::::::::::::
Nincs konkrétan bajom ezzel az üzleti modellel, nem szeretném, ha úgy tekintenétek, hogy ez most a vesszőparipám, mert megéri vásárolni (pl a skyforce-hoz) ezt-azt, hogy könnyebb legyen végig vinni.
Csupán régebben jobban szórakoztunk. Akkor megvettük a játékot a tartalma miatt, most tartalmat kell vennünk ahhoz, hogy játszani lehessen?!
Gyakorlatilag a DLC is csak bizonyos formájában kezd gagyivá válni. Az alap ötlet nem lenne rossz.
Blizzard is szépen kinőtte magát és igaz konzolra is fejleszt, de nem változtat azon ami már bevált: remek játékokat készít, félelmetes tartalommal-hangulattal-támogatással-szenvedéllyel-munkával.
:::::::::::::::::::::::
Még egyszer utoljárar leszögezve:
"Nem a kivételekről beszélek, hanem a nagy általánosságról.." -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
olbaidhun #117 üzenetére
Azért hála istennek -meg nyilván a gazdasági kényszernek- a DLC-k tekintetében is vannak kivételek: Lásd Overkill és a Payday2. Oké, hogy havonta kiadnak 13€-nyi DLC-t, de egy hónap után már -75%-al vehető, illetve a legtöbb DLC csak fegyver, melynek zöme poén jellegű, illetve pályák, melyek csak a hosztolás lehetőségét és a hozzájuk tartozó achievement-eket adják. Ha valaki már hosztolta a melót azon a pályán, ugyanúgy csatlakozhatsz hozzá játszani, mintha meglenne a DLC. Nem sok olyan játékot lehet mondani, ahol a lényegi tartalomhoz hozzá lehet férni vásárlás nélkül. E mellett évente van egy-egy nagyobb event, ami alatt csinálnak egy raklap ingyenes DLC-t. Persze ezek "kinyitása" általában vásárlás függvénye, de azt a közösség fizetőképes része elintézi.
Nyilván ennek az az oka, hogy az Overkill egy kb 3 tucat fős kis stúdió, más üzleti modellre van szükségük, mint egy EA-nek vagy Square Enix-nek. Jobban meg kell fogniuk a közösségüket, hogy állandó bevételük legyen.
-
olbaidhun
őstag
válasz
wjbhbdux #113 üzenetére
(#113) wjbhbdux
"Ez mar nem az a csapat amit 10 eve ismertel, maguktol ki is egtek a hosszu fejlesztesek folyaman"(#91) Prézli21
"IGAZI programozos bebofogesre az az, hogy nem csak grafika letezik.. elsosorban a konzolos fejlesztoknel kell ertelemszeruen keresni..The Last of Us"Már írtam, de itt van újra
Erőforrást elpocsékolni könnyedén megy a legtöbb tömeggyártásban kibocsátott sorozat címnél.
Természetesen van kivétel (jelenleg pl a rockstar meglepő volt a GTA5-el), köztük a sokat javított frostbite (ami szintén elég döcögősen indult) és talán egy kezünkön meg tudnánk számolni, hogy kik még (epic, crytek úgy látom stagnált).. de ezek olyan kivételek, melyek erősítik a szabályt.Naughty Dog, Santa Monica Studio és még pár cég bele fér abba a bizonyos 5-be.
::::::::::::::::::::::::::::
(#88) Ragnar_
"én is úgy látom, hogy Carmack és az Id egészen a Rage bejelentéséig jelentős szerepet töltöttek be a játékfejlesztésben, csak ugye azóta az ipar tűlnőtt a kisebb fejlesztőcégeken"Egyáltalán nem tetszik a jelenlegi "irány". Lehúzós (DLC), hülyének nézős (bughalmaz fél év után, idő előtt értékesítés), balfácánkodós (legutóbb batman, stb!). Sok esetben a százezredik rókabőr próbálkozás megy, melyből természetesen vannak korrekt kivételek: lásd pl mk9, gow remastered, stb DE ezek ismételten csak erősitik a szabályt.. egy kezemen meg tudom számolni a kivételeket egy milliós piacon.
::::::::::::::::::::::::::::
Az iD soft szerintem John nélkül nem fog messzire jutni. Függetlenül a hardvertől / konzoltól / dátumtól / fejlesztés / optimalizálás típusától (jelenleg ugye 3D) ez a fickó kihozta mindenből a maximumot és szenvedélyesen tevékenykedik jelenleg is.. remélhetőleg az IGAZI profik között! Ahogy valaki nagyon jól megfogalmazta, nem csak a grafika, de még csak nem is a programozás számít. Ezek együttese fontosabb. A quake4-re is másképp emlékeznénk, ha benne lett volna a törzsgárda kézjegye!
Elég lenne pár kreatív programozó = JC hez hasonló fenomén szakember (aki jó látnoknak bizonyul) és tisztességesen elvégzett munka, hogy változás történjen a "nagybetűs aktuális" iparban.. tudom szélmalomharc amit szeretnék, de a jelenlegi játékipar már csak egy óriási, személytelen pénzgyár, sajnos NAGYON KEVÉS kivétellel.
"Tartom az álláspontom, miszerint fele ennyire tehetséges, sőt, sok esetben pancserekkel van tele a szakma."
-
Ragnar_
addikt
válasz
atidzsiforc #112 üzenetére
És mi van a stereo 3D-vel ? Ha Carmack még ott lenne az IDnél legalább remény lenne az S3D-re, doom3 BFG editionben van, Wolfensteinekben nincs..
-
wjbhbdux
veterán
válasz
Fitzgerald #100 üzenetére
Az id mar csak konzolra fokuszalt jatekokat csinal, sose fognak olyan multit letenni az asztalra mint regen. Erre ad nekik penzt a kiado, quake livera is csak minimalisan koltenek, es ahogy elnezem a DOOM multi featureoket, kiserleti nyulnak hasznaljak azt a par ezer jatekost akit meg erdekel.. Ez mar nem az a csapat amit 10 eve ismertel, maguktol ki is egtek a hosszu fejlesztesek folyaman, aztan a legtehetsegesebbeket meg elvitte Carmack a facebookhoz. Kb olyan ez az uj id mint most az Infinity Ward az activisionnel, csak a neve a regi.
-
Dilikutya
félisten
válasz
Fitzgerald #108 üzenetére
Tényleg, kevertem, a 2009-es Wolfensteint csinálta a Raven.
Gray Matter nem a mai Treyarch, nem nevet váltottak, hanem beolvadtak. Nem is emlékeztem, hogy a Kingpint is ők csinálták. -
Ragnar_
addikt
válasz
Fitzgerald #106 üzenetére
Csinált azért jó játékokat is a Raven, de a Quake4, kb. a demoval játszottam fél órát..
-
Fitzgerald
veterán
válasz
atidzsiforc #104 üzenetére
Na ennek örülök, köszi. Szerintem nem túlzok ha azt mondom hogy a Quake 4-re is teljesen másképpen emlékeznénk, ha nem a Raven készíti, hanem az id.
-
Dilikutya
félisten
válasz
atidzsiforc #104 üzenetére
Szerintem nem az id Software fogja megcsinálni az új Quake-et. Régóta így megy, hogy kihoznak egy új játékot egy új motorral, aztán a kiegészítőt, vagy 1-2 éven belül a régi id cím folytatását is másik csapat készíti. Már a legelső Quake-nél is csak az alapjátékot fejlesztette az id, meg ugye a Return to Castle Wolfenstein-t is a Raven csinálta a Q3 motorra, az id akkor már javában készítette a Doom 3-at. Tippre a következő játék már az idTech7-et felvezető program lesz, ami addig kijön id-hez köthető cím, mindet más fogja megcsinálni.
-
atidzsiforc
őstag
válasz
Fitzgerald #103 üzenetére
syncerror (az ides arc aki beszelt az uj quakerol) ugy hivatkozott ra, mint a sajat projetcje, szoval nem hinnem, hogy ki van adva kulso studionak
-
Fitzgerald
veterán
válasz
atidzsiforc #101 üzenetére
Na, így legyen ötösöm a lottón.
Amúgy nagyjából ugyanezt játszották el anno a Doom 3/Quake 4 kapcsán.
Mindenesetre remélem, hogy nem külsős stúdió készíti az új kvéket. -
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
Fitzgerald #100 üzenetére
UT tudtommal csak PC-van, konzolokra nem jön.
-
atidzsiforc
őstag
válasz
Fitzgerald #100 üzenetére
idnel sokaig volt felvetel egy nem bejelentett projecthez, meg az egyik Quake Live dev szokott neha infot csepegtetni, elvileg tenyleg van egy uj quake keszuloben, de meg semmi konkretum nincs meg rola.
-
Fitzgerald
veterán
Nem hiszem, hogy ennek a multija egy évnél tovább fogja húzni. Főleg így hogy jön az új Unreal Tournament ami szokás szerint nagyon jónak tűnik, benne lesznek a legnépszerűbb játékmódok, és valszeg jobban is lesz optimalizálva. És a rengeteg modról még nem is beszéltünk, bár nem tudom hogy ez a Doom hogy fog állni e téren.
De a fő ok szerintem az, hogy titokban készül az új Quake. Nagyon sok pénzt tennék rá.
Emiatt fogják elmutyizni a Doom multiját.
Nem lenne rossz, ha egy időben jelenne meg a két játék, ahogy '99-ben a Quake 3 és az első UT.
Igazából nem is értem, hogy az id miért nem készített multi only játékot a Quake 3 óta, (Enemy Territory nem ér, csak a nevüket adták hozzá) amikor teljesen egyértelmű volt hogy ebben a legjobbak, és ez a jövő. -
atidzsiforc
őstag
eros tulzas, hogy nem derult ki semmi uj:
-halo-fele felveheto power weaponok, pl gauss rifle (asszem igy hivtak), ami egy railgun feleseg, falon atlatos zoommal, mint a rage dlc fegyver
- minden fegyvernek van 2-3 egyedi attachmentje pl burst fire a shotihoz, geppuskara lehet tenni egy mini raketavetot stb
- a quakeconos buildben csak a loadoutodban levo 2 fegyver + 1 attachment + 1 specko targy lehetett nalad (pl personal teleporter, ut-s translocatorra hajaz mukodesi elvben) ez valoszinuleg valtozni fog mert nagyon sok embernek nem tetszett loadoutok maradni fognak valoszinuleg, hogy a frissen spawnolt playerek egybol vissza tudjanak menni a tomeghentbe (eleg sok felhasznalot ismerek, aki azert dobta a quake live-ot par meccs utan, mert nem/ vagy csak nagyon nehezen jutott fegyverhez, de mar ott is van loadout rendszet). single playerben magaddal vihetsz minden stukkert
- snapmappel nem lehet sajat magad altal keszitett kulso tartalmat vinni a jatekba, mint pl modellek, texturak stb, hogy zavartalanul mukodjon platformfuggetlenul a dolog, de ahoz is meglesznek az adott eszkozok
-
#08052480
törölt tag
Hm, talan eleg lett volna egyszer sorba allni arroganciaert.
Szep dolog szemelyisegnek lenni a szurke tomegben, viszont az elozo eszmefuttatasod sajna nem arra pelda, hanem az inkompetencia magasiskolaja. Vagy attol erzed magad kulonbnek mert az aktualis helyett ket honapos streamet linkelsz/nezel, majd nyafogsz, hogy megint ugyanazt mutogatjak, raadasul olyan jatekra panaszkodsz, ami nincs is benne (hint: Skyrim). Na persze az F4 grafikaja is csak annak tunik ket evtizedesnek aki mult honapban kezdett jatszani - de nem ciki, fogd arra, hogy igenyes vagy es maris kitunsz a tomegbol.
Egyebkent szivesen reagalnek a tobbi marhasagra is, de tudjuk mar nalad mi a modus operandi: benyomsz egy hasonloan intelligens szosszenetet majd helikopterkent hatrahagyod a sok begeto hulyet, ugyhogy most inkabb kihagyom. -
ripla
addikt
igen, sajnos egyre gyakoribb tünet az, hogy aki kilóg a sorból, azt a többiek megvetik és kinézik maguk közül. de ez engem nem zavar, sőt örülök neki, legalább nem bégetek együtt a tömeggel.
-
ripla
addikt
twitchen fent van valami 2 és fél órás anyag, de semmi extra nincs benne.
[itt találod]a falloutot mutogatják főleg, de valami irdatlanul gagyi az egész, kb. ilyen 2000 környéki grafika, mozgás, megoldások, minden. mintha megtaláltak volna egy 15 évvel ezelőtti verziót és azt mutogatnák.
a doom-ból, meg dishonored 2-ből viszont ugyanazokat mutogatják, amiket már eddig is láttunk. nulla, semmi, zéró új jelenet.... a skyrim meg, szegény ember witcher-je, soha nem tudott érdekelni.
úgyhogy gyakorlatilag semmit nem veszítettél vele. -
Pöttön
őstag
Valahol meg lehet nézni utólag a streamet?
-
#08052480
törölt tag
Jah, hogy az IGAZI programozokra reagaltal. Hat ... nagyon nem franko az osszehasonlitas, egyreszt azert amit mondasz (masodik resszel jottek ki parhuzamosan), masreszt mert valamiert nem veszed figyelembe, hogy a Halo 2 az akkori pc-khez kepest rohejes hardveren futott, a D3-nak meg ha jol remlik elegge magas rendszerigenye volt a kortarsakhoz kepest is.
Viszont, ami a lenyeg es amiert eredetileg reagaltam - az egyebkent teljesen rohejes - IGAZI programozos bebofogesre az az, hogy nem csak grafika letezik. Lehet, hogy a Bungie sosem tudott igazan szep grafikat osszehozni (bar, amikor kaptak hardvert is a segguk ala, mar az is ment - lasd Destiny), viszont pl mar az elso resztol kezdve nehezsegi szinttel skalazodo, kornyezetet jol hasznalo, szorakoztato mesterseges intelligenciat irtak (hogy csak a jatekmenet egy aspektusat emlitsem), ami az id-nek meg 10 evvel kesobb sem ment. Es ha mar az IGAZI programozokat mindenkepp kizarolag az eroforras-menedzsmenttel akarjuk asszocialni (teljesen hibasan btw) akkor azt elsosorban a konzolos fejlesztoknel kell ertelemszeruen keresni, erdemes lehet par technikai eloadasat megnezni pl a Naughty Dog-nak, hogy mit varazsolnak, hogy egy The Last of Us szintu grafika megmozduljon a PS3-on. Na persze ott nincsenek Carmack-fele celebek, akiknek lehetne imadkozni az oltaranal - ami persze nem azt jelenti, hogy ne lennenek ugyanolyan nagyszeru programozok.Semmi offense egyébként, csak én is úgy látom, hogy Carmack és az Id egészen a Rage bejelentéséig jelentős szerepet töltöttek be a játékfejlesztésben
Ezzel sehol nem is vitatkoztam
-
Ragnar_
addikt
válasz
#08052480 #82 üzenetére
# 12 "Egyebkent nem ertelek, mitol IGAZI programozo Carmack es a tobbseg, akikbol ezt a valamit hianyolod mitol nem azok?"
Mondjuk nem a legjobb a két video kicsit trollkodás határán van
hiszen a doom3-at 2004-ben adták ki így azt a Halo 2- vel korrekt összehasonlítani, úgy azért már nem olyan nagy a difi, bár a Halo így is kissé elnagyoltnak tűnik a doom3-hoz képest.
Semmi offense egyébként, csak én is úgy látom, hogy Carmack és az Id egészen a Rage bejelentéséig jelentős szerepet töltöttek be a játékfejlesztésben, csak ugye azóta az ipar tűlnőtt a kisebb fejlesztőcégeken ezért a Rage kiadásával már túl sokat késtek stb..
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
atidzsiforc #85 üzenetére
Megnézzük.
-
atidzsiforc
őstag
Este 10-kor doom livestream ITT!!!
-
Memora
senior tag
válasz
Fitzgerald #21 üzenetére
Nekem is pont Radeon 9800 Pro-m volt, de én CRT TV-n játszottam, így elég volt akár a 800x600 is, több méterről nézve, és így még sokkal szebbnek is tűnt (a TV természetes élsimítása végett
), mint a monitoron. Most 1080p-s TV-n már látszik, ha visszaveszem a felbontást 720p-re, és az élsimítás hiányát is "gyönyörűen" kihangsúlyozza...
-
Chapel
addikt
A képek brutálisak, keresm az állam.
Azért fent tartom a jogot,hogy van némi utómunka; manapság már a rutinosak kivárják a készterméket.Amúgy nem mintha kívánság műsor lenne, de egy - fizikai részét sem kihagyva - cryengie 3-al is megnézném
-
Ragnar_
addikt
-
#08052480
törölt tag
Nem koppintják, hanem nincs egyéb próbálkozás megatextúrára, és ugye az Idtech5 nagy újítása a megatextúra volt
Nahat, szepen elbeszelunk egymas mellett, vagy inkabb nem olvastad el rendesen az elso hsz-em. A kollega ugyanis azt allitotta, hogy a nem IGAZI programozok (jelentsen ez barmit is) probaljak azt sikertelenul masolni, mikozben en is ugy tudom senki mas nem indult el ezen az uton, ezert is kerdeztem ra. Persze azota bolcsen hallgat, ugyhogy ennyit a hitelessegerol.
Tudnál linkelni olyan XboX classic címet ahol a doom3hoz hasonló minőségű karaktereket láthatunk még a doom3 megjelenése előttről ?
Hasonlo minosegu? Aligha, de nem is ezt allitottad elobb. Normal mapping mar letezett az xbox idokben is - igy kapasbol nem talalok konkret referenciat, sulibol remlett a classic box - itt van reszlet a konybol amibol anno tanultunk, bar konkret peldat ott sem irnak, de ha jobban utanakeresel biztos talalsz; es itt az eredeti cikk '98-bol amiben valoban debutalt a normal mapping. Azaz az elmelet es a matek mogotte mar boven letezett a doom 3 elott es Carmackeknek semi kozuk nem volt hozza. Hogy ok valojaban mennyit valtoztattak/javitottak rajta? Passz, kerdezz valami hozzaertot.
-
válasz
Fitzgerald #73 üzenetére
Fermi elott amd kartyaim voltak. De fermi ota csak nv.
Doom alatt kivancsi leszek melyik gyarto remekel, mert hogy lekonyokol sok kartya attol a graftol, az biztos...
Azt mindenki felejtse el szepen, hogy majd egy gtx660al v. Hd7870el fhdben tolja. Esetleg csutkaminimumon...
-
Fitzgerald
veterán
válasz
wednesday #23 üzenetére
Az ok, de high-end kártyákról volt szó.
A 9800 Pro akkoriban (Doom 3 megjelenés) már másfél éves volt, a 9600XT meg sosem volt csúcskártya...Nekem egy hurka GeForce FX-em volt amúgy akkoriban, csak azért vettem hogy a DX2 meg a Thief 3 elinduljanak.
Az volt az utolsó nVidiám, azóta csak Ati/AMD kártyáim voltak. -
Ragnar_
addikt
válasz
atidzsiforc #69 üzenetére
Jaja doom már Idtech6 én is úgy tudom. Gondolom akkor a prevgenre érthették a Rage kiadása után nem sokkal beszélt az Id a doomról, ott említették ezt a 30FPSt. De ugye azóta volt már egy teljes újrakezdés doomnál kb. több év fejlesztés után. Ha E3-on 60FPS-t mondtak akkor annyi lesz valószínűleg.
(középkategóriával FHD-ban szerintem nem lesz gond, meg ugye jönnek az új API-k is amik meg kb. 40%-ot gyorsítanak egy átlagos konfigon, mondjuk azt nem tudom, hogy a doomnál lehet-e vulkan API vagy csak akkor ha eleve arra lett fejlesztve..) -
djculture
félisten
Ja sokkal jobb lenne ha a hármasbfg-ból átpakolnák a pályákat hogy gyorsan kész legyen . Nem?
Ugyanezt csinálja az ubi is hogy vinné el őket az ördög. Megnéztem az uj AC bemutatót ahol játszanak vele, még a házakat is felismertem az unityból. Komám a felét simán átrakták kicsit átszinezték ennyi. Futószalagon ontják a szemetet. -
DR01DMAN
aktív tag
Bezsong az ember egy ilyen hír hallatán.
Az alfa vagy a béta verziókkal játszani nem hiszem hogy fogok, de a normálos játékra igényt tarok majd, és remélem, hogy mire kijön játék még a gépem is érni fog valamit.
-
-
Dilikutya
félisten
válasz
olbaidhun #54 üzenetére
Lehet, hogy van benne kód, hisz 1-1 motor innovációi belekerülnek másokba is, pláne ha az illető fejlesztő dolgozott is vele, mint jelen esetben a Valve a Quake motorokkal. Viszont a Source-ot agyonfoltozott Q/Q2 motornak tartani erős túlzás.
Másrészt ez a fórum pont akkori hozzászólásokat tartalmaz, amikor a játékot ellopták a Valve szervereiről, utána a megjelenés is csúszott egy évet, még jócskán dolgoztak rajta utána. -
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
atidzsiforc #60 üzenetére
Na ezt akkor nézzük majd élőben.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
atidzsiforc #60 üzenetére
+7 ora, a panelek a bethesda streamen mennek, ott csak a quake verseny
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
atidzsiforc #57 üzenetére
JÖhetne már új videó ebből is normális minőségben.
-
olbaidhun
őstag
Jó volt a cry, igen.. de játékot is tenni kell az engine és techdemo köré.
FHD sohasem volt akkora szám.. JC időkapszulát vásárolt amivel dolgozhatott? Nem.. igénye volt rá, megoldotta, abból ami rendelkezésére állt! Megteremtett valami nagyot és egy olyan generáció következett, ahol már a fiatalok nagy részének is igénye van a korrekt hardver iránt.. csakhogy nem lehet megfizetni, ugyanis lépten-nyomon kiderül, hogy a sokadik rókabört igyekeznek lehúzni..
Közben több évre előre megvan a termékpaletta.
Nameg a szoftverfejlesztőnek csúfolt programozok is sem bírnak QHD-ra sem optimalizálni.. gigászi hardvereinket, konzoljaink erőforrásait elpocsékolják. Képtelenek korrekt munkát kiadni a kezükből (mondhatjuk hogy az idő miatt, de az a helyzet, hogy már túlságosan is a pénzről szól..)(#57) atidzsiforc
Wow, kösz! -
atidzsiforc
őstag
video [link]
-
Kleroo
veterán
Sztem a crytek minden téren nagyobb durranás volt mint a Doom3 tech és grafika terén.
A Crysis1 szerintem kijelenthető, hogy minden vitán felül kicsinálta a top gépeket is. Pedig akkor jelent meg a korszakalkotó 8800GTX, és rögtön padlóra lett küldve. 2db 8800Ultra úgyahogy eldöcögtette élvezhetőbb framerateen nagy felbontáson, maxon. A crysis egyfajta időgép. Évekkel később is élmezőnybéli grafikája volt, de az akkori kártyákat is maxon kipörgette. Kb egy 2 évvel hamarabb jött(bááár lehet itt volt a kutya elásva. magán a játékon spóroltak és hamarabb ki tudták adni mint más stúdiók). Szerintem még most 8 év elteltével is simán tök jó grafikája van, csak szokatlan hogy nincs tele effekttel-filterrel (amiktől nem feltétlenül reálisabb egy game)Ömlesztve:
Szerintem azért nem volt akkora kuriózum az 1600x1200. 1024 volt minden háztartásban netezős géphez, egy korrekt 1280 átlag PC gamernek, és 1600-as átlagnál kicsit jobb Pc tulajnak. Ami ettől feljebb volt, na az volt a kuriózum, elérhetetlen. 2004-ben legalábbis én ezt tapasztaltam.
A 4k-t közel sem tenném párhuzamba vele. Azért az mégiscsak gigászi felbontás. persze voltak régen is nagy felbontásugrások, de ha összeszámolgatjuk, azért a 4k a FHD-ről(ami még mindig nem teljesen elterjedt, sokan vannak kisebb felbontás alól, az FHD is csak mos térik be teljesen standarddé a pucc szintről) elég masszív elvárás. egy 2560x1440 már reálisabb. csak az meg marhára nem akar terjedni, pedig ideje lenne átlag áron -
Ragnar_
addikt
válasz
#08052480 #50 üzenetére
Nem koppintják, hanem nincs egyéb próbálkozás megatextúrára, és ugye az Idtech5 nagy újítása a megatextúra volt. Tudnál linkelni olyan XboX classic címet ahol a doom3hoz hasonló minőségű karaktereket láthatunk még a doom3 megjelenése előttről ? Nem kizárt, hogy van ilyen, de a konzol exkluzív címeket nem ismerem. Azért szántam neked, mert úgy tűnik túlértékeltnek tartod az Id technológiai újításait, úgy gondoltam ez esetleg elkerülte a figyelmedet.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Dilikutya #49 üzenetére
Hát a Crysisban mikor először bukkan föl a nagyobb idegen lény a szárazföldre 'dobott' fagyott hajónál az azért eléggé ütős volt, pláne a hóeséses, havas részek, nem akarok spoilerezni, ha esetleg valaki még nem játszotta végig. Tény hogy néha kicsit egysíkúvá válik a jungle kommandózás, de többnyire mindig van valami a sztoriban ami továbblendít. De persze ez egyéni vélemény. Hát azért DX10 módban (mint tudjuk dx9 alatt is be lehett kapcsolni a featureöket) azért nem volt az rossz, nem is beszélve a megjelent számtalan modról ami még tudott dobni a grafikán. (Nem tudom Far Cry akkoriban már elég régi volt, nem mintha a maga idejében ne lett volna grafikailg kiemelkedő. Meg nem láttam az említett patchekkel.)
-
olbaidhun
őstag
válasz
Dilikutya #49 üzenetére
a pályák textúrái közelről elég összemosottak voltak, szemben a Far Cry vagy a Half-Life 2 környezetével
Ez már tényleg nagyon off, de toldozott-foltozottabb q2 motort a hl-től nehebb találni..
Nem vonom kétségbe a játék pályáinak zsenialitását és a történet szuper volt, de szerintem egy újabb iskolapélda, hogy agyon optimalizálták, valamint tettek bele egy marha jó sztori + nem utolsó mp opciót..Ezzel ragadták meg a tömegeket, nem CSAK a hihetetlen grafikával (lásd akkor már pörgött az Unreal..)
Amit a lelkes rajongók természetesen tökéletesre csiszoltak: CS
-
#08052480
törölt tag
Próbálj meg rákeresni a megatexture feature-re bármelyik mai enginenél, és leesik miről van szó
Inkabb probald meg megmondani, hogy kik koppintjak annyira rosszul Carmack technologiajat, hogy csak valami sokadrangu bugos probalkozasokra futja.
Jah és a High poly normalmap a Low poly modelen módszer a doom3 enginnel debütált
Meg csak veletlenul sem, normal mapping mar a classic xbox jatekok koraban is hasznalt optimalizacio volt. Azt viszont nemtudom ezt miert nekem szantad.
-
Dilikutya
félisten
A Crysis-el az volt a baj, hogy az már tényleg csak szép volt. A Doom 3 izgalomban tartott bennünket a gépigényével, a 10 év után feltámasztott legendával még úgy is, hogy pl. a pályák textúrái közelről elég összemosottak voltak, szemben a Far Cry vagy a Half-Life 2 környezetével. A környezet mondjuk remek a Crysis-ben, de az egész játék valahogy már lelketlen volt. A 2. rész meg már hozta szépen a konzolos hülyeségeket, nem tudom, a végleges formájában hogy van, de a megjelenéskor még rendes beállítási lehetőségek sem voltak, és olyan dolgokat is számolt a motor, ami nem is látható.
Akkora durranás amúgy nem volt egy maximális grafikán futtatott Far Cry-hoz képest, főleg a 64 bites update és az AMD patch után - kár, hogy ezt nem lehet működésre bírni se a GOG, se a Steam változattal, még a 64 bites kiegészítő patch-et sem tartalmazzák, pedig az nem is AMD specifikus, működik 64 bites Intel processzorokkal is.
-
Dilikutya
félisten
Az az E3-as alfa nekem is meg volt, azt fősulin az albiban töltöttük DC-ről, egész hamar lejött, aztán csak lestünk, hogy hiába 2002-es cucc, a kb. vele egyidős PC-n nem volt túl acélos a sebesség, kb. ugyanúgy ment a végleges is, 15-20 fps-el. 3 évvel a Quake 3 után azért nem semmi gépigénynövekedés volt.
Lehet rákeresek, megnézem, most hogy menne.
Fel is teszem hétvégén az egészet is, megvan a BFG, de csak megvettem anno, még nem indítottam el, annyit tudok, hogy más, mint az eredeti, talán alap a lámpa is. Hozzáteszem, az akkori CRT-knek szerintem sötétebb képe volt, és a megnövelt fényerő, gamma sem sokat segített. -
Ragnar_
addikt
válasz
Plazmacucci #38 üzenetére
Szerintem van olyan, egyre emlékszek biztosan, hogy egy leszakadt fénycső himbálózik. Valahol a játék első harmadában. Walktrought azért nem nézem végig addig, mindegy amúgy tényleg nem jellemző egyébként.
-
Ragnar_
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #41 üzenetére
Azt olvastam, hogy bajban van a cég, meg hogy talán az Amazon fektetett be egy nagyobb összeget az enginebe. Freetoplay-nél pont nem a tech számít. Remélhetőleg azért nem tűnnek el a süllyesztőben.
-
-
Dilikutya
félisten
-
-
Dilikutya
félisten
Lehet, hogy volt többeknek akkora monitor (bár márkától függően 20-40k között voltak a 17 colosak is, 19-es még drágább, szóval nem volt az olcsó), de hozzá a hardver is drága volt akkora felbontáshoz. Az 1600*1200 kb. olyan lehetett mint most a 2560*1440 vagy a 3840*2160.
A ph-s teszt szerint bírták az X800XT-k, 6800 GT-k az iramot. 64 Mb-os Radeon 8500-el viszont érezhetően nem volt az igazi, de még 128-as Geforce4 Ti4200-vel se, a 3 éves kártyák tényleg lazán alkalmatlanok voltak, felbontásban az 1024*768 még csak ment, de a részletességből jócskán vissza kellett venni, és még úgy sem nagyon ment 20 fps fölé, de átlagban jó, ha a 15 megvolt, nem is erőltettem a játékot.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Plazmacucci #34 üzenetére
A teljesben is vannak mozgó fénycsőarmatúrák, igaz nem túl sok.
-
Ragnar_
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #31 üzenetére
Hát a Crysis annak idején kb. akkora durranás volt mint a doom3, legalábbis nekem. Persze volt gépigénye, de cserébe addig soha nem látott látványban volt része a playernek. Másrészt Crytek letette az első tényleg nextgen játékot XO-ra a Ryset. (nem volt hozzá szerencsém) Lehet, hogy Crysis4 már nem lesz ? Cryengine mindenesetre még updatelődik. Kár hogy elmentek a kompromisszumok irányába a konzolra fejlesztéssel. A Crysis volt a jó irány szerintem, messze jobb volt mindkét folytatásnál.
-
-
Ragnar_
addikt
válasz
Plazmacucci #28 üzenetére
Jaja, első mapon wtf mikor a hellknight eldönget az ajtó előtt, másodikon mikor pinky kizúzza a falat, harmadikon meg ugye a WC-s jelenet, amit addig játékban nemigen láthattunk olyan minőségben. Nem hiába tolom néha még mindig a BFG editiont stereo 3D-be na
..
-
olbaidhun
őstag
Láttam a BF3 / 4 játékokat. Sajnos az utóbbit csak az első időszakban, de egyik sem volt olyan kellemes csalódás, mint pl a farcry1, vagy d3 volt a maga idejében.. unreal mondjuk kimondottan róka bőr volt és az Epic stúdió csak azt bizonyította, hogy egy tömeg programozó nagy nehezen képes a nyomába szegődni a q3-nak...
"van hogy mások találnak be jobban egy adott korszakban. Ez a megatexturing kevésbé volt jó irány, és túl sokat késtek vele."
Carmack egy zseni jó ideig beugrott (ik?) hozzá az ati és az nv egy kávéra, hogy megkérdezzék, meglátása szerint mi lesz az irány... manápság egy 100k kártya már nem elég 4K-ra.. régebben 9800-as kártyával évekig elvoltunk. Furcsa egybe esés.
Tartom az álláspontom, miszerint fele ennyire tehetséges, sőt, sok esetben pancserekkel van tele a szakma. Erőforrást elpocsékolni könnyedén megy a legtöbb tömeggyártásban kibocsátott sorozat címnél.
Természetesen van kivétel (jelenleg pl a rockstar meglepő volt a GTA5-el), köztük a sokat javított frostbite (ami szintén elég döcögősen indult) és talán egy kezünkön meg tudnánk számolni, hogy kik még (epic, crytek úgy látom stagnált).. de ezek olyan kivételek, melyek erősítik a szabályt. Emlékeztek erre?![link]
::::::::::::::::::
Számomra már nem csak az állejtés a szempont, hanem az is, hogy 2015-ben betartsák az előre alaposan "elő" marketinggelt ígéretek töredékét. Ilyen nem volt az iD játékainak korszakában.. minden lépés csúcs volt, alig vártuk, hogy mi jöhet még!
A d3 beta (ami idő előtt közkézre került) idején egy db pc nem volt a megyében, amin futott volna akadás nélkül a cucc, pedig izmos, vizes, túlhajszolt szerverrel is próbáltuk.. A doom3 utáni időszakban kezdtem konzolra áttérni.. valahogy már látszott, hogy stagnálni fog jó időre a pc gaming, hisz a zseni sem tudott igazán nagy korszakalkotást véghez vinni..
100 szónak is egy a vége: gyakorlatilag a végtelen erőforrás is kimerül, ha hozzá nem értőkhöz kerül a munka.. optimalizálni (főleg időre) tudni kell.
-
-
Ragnar_
addikt
válasz
Dilikutya #24 üzenetére
Annó sima 6800-al vágtam neki doom3-nak, emlékeim szerint egész jól futott, a játéról meg annyit, hogy minden téren méltó folytatása volt az elődöknek.
(Még az E3 alfa verziót is letöltöttem megjelenés előtt asszem talán 500-600 mega volt 3 hétig töltöttem , de megérte..)
-
Ragnar_
addikt
válasz
#08052480 #12 üzenetére
Próbálj meg rákeresni a megatexture feature-re bármelyik mai enginenél, és leesik miről van szó. Idnél már az ETQW-nél működött, és a domborzat nem úgy nézett ki mintha csempézve lenne (a textúraismétlődés miatt). Azt se felejtsük el, hogy a Rage mögötti technika kb. a kiadás előtt 4-5 évvel már létezett. Tény, hogy sokáig tartott mire a Raget készre gyártották, és a kiadásakor már nem szólt akkorát, mint az első videokon. Jah és a High poly normalmap a Low poly modelen módszer a doom3 enginnel debütált, amit mai napig használnak. Bethesda nagy valószínűséggel azért nem használja, mert nagyrészt RPG-t gyárt, és megvan hozzá a motorja, sok olyan funkcióval ami az idetch 5-6-ból hiányzik.
Jah és ha valakinek van egy ilyen kulcsa és nincs rá szüksége nyugodtan megdobhat vele, ha gondolja.
-
Dilikutya
félisten
Határozottan nem tűnik azért kifektetésnek még 1600*1200-ban sem egy 6800-nak, de még a nagyobb X800-ak is jól bírják. Az elterjedt felbontás pedig játékra az 1024*768 és az 1280*1024 volt ekkoriban.
Itt egy teszt a Doom 3-ról és az akkori felső kategóriáról.De van a cikkben több korabeli játék is, a Tomb Raider: Angel of Darkness, Splinter Cell, Painkiller, UT2004 és a Far Cry is jól fut.
-
wednesday
őstag
válasz
Fitzgerald #21 üzenetére
Azért a Radeon 9800 pro elég ütős kártya volt, nem egy átlag.
És tényleg, az első időkbe rosszabbul futott a Doom3. Nekem 9600XT-m volt, de a demo 800x600-nál is szaggatott. Aztán jó pár hónap után, már 1024x768-os is simán ment.
-
Pöttön
őstag
csak ne a gazdagoknak való luxuskártyákkal
Ez sajnos az új trend, kettőt, hármat kell venni kapásból és vinni fogja a 4k-t... -
Fitzgerald
veterán
-
Pöttön
őstag
Én kíváncsi vagyok nagyon erre a játékra, főleg hogy az új Id Tech 6-al jön.
-
Fitzgerald
veterán
Igazából a hőskortól egészen '99-ig húzták maguk után a szakmát. Csak aztán ugye Romero szétkólázta a fejét még az első Quake idején és kiszállt, Carmack meg a QIIIA után sosem tudta időre összekalapálni a motort, úgyhogy az Epic teljesen a fejükre nőtt. Aztán a Rage-el bebizonyították, hogy sem a programozást, sem a játékfejlesztést nem veszik már igazán komolyan.
-
Dilikutya
félisten
Most is gazdálkodni kell minden jel szerint, mert 1080p fölött azért nyűglődnek a felső kategóriás kártyák is az új játékoknál, holott a felső kategóriának már nem itt kéne tartania. Régen azért ha volt egy csúcs PC-d, akkor az garancia volt arra, hogy az átlagfelbontás fölött is maximális grafikán játszhatsz. Ez még a Doom 3-ra is igaz volt.
-
Fitzgerald
veterán
Ahelyett, hogy inkább csinálnának egy új, multi only Quake-et megint...az id, nem a Raven.
-
wolfman
veterán
Na ezek a mellékelt képek már ezerszer jobban tetszenek, mint a promó videóban látottak. Az túl világos volt, itt már azért jóféle sötét van. Legyenek nagyon sötét részek is, hogy lehessen f()sni rendesen.
-
#08052480
törölt tag
amit a "nagyok" még mai napig is csak BUGosan képesek másolni / letenni az asztalra
Ki probalja BUGosan masolni a idt5-ot?
Meg a Bethesdas belso studiok is elvetve hasznaljak a rakas kotottsege miatt.
Egyebkent nem ertelek, mitol IGAZI programozo Carmack es a tobbseg, akikbol ezt a valamit hianyolod mitol nem azok? -
camiIIus
tag
Tuti bukás, de a bethesda meg is érdemli.
-
Kleroo
veterán
Optimalizálás? Játszottál te pl BF4-el? Brutálisan szép, és nagyon-nagyon jól fut. Mesteri engine, ha jól használják. A Rage PC-n ellenben egy nagy rakás trágya(szinte mindegyik IDt5-el kiadott gameben volt kisebb-nagyobb grafikai bug, ugyanabból a hibából kiindulva.), és egyáltalán nem szép. Megjelenésekor is szájhúzós volt a legnagyobb ellenfelekhez mérve. A legújabb wolfensteinnél talán már jónak mondható,és korrektül fut, de még mindig nem úgy mint a BF4...
Carmack egy zseni, de van hogy mások találnak be jobban egy adott korszakban. Ez a megatexturing kevésbé volt jó irány, és túl sokat késtek vele.
De am no offense, csak a frostbite engine 3-4 igencsak a legjobbak egyike,(pl az agg de még mindig jó UE3 és jövő béli ue4 mellett)
De az idtech5 egyszerűen mellé ment…. Rengeteg jó ötelte van benne, és miegymás, de a végső produktum a látvány@tempó. Én az Idtech4-et is így láttam, csak az legalább a megjelenése pillanatában tényleg ütős volt legalább grafikában, de utána már nem maradt nagyon benne “kakaó”.Furcsa volt ezt fordított beállításban olvasni...
-
olbaidhun
őstag
válasz
Plazmacucci #8 üzenetére
Jogos, csupán annyi változott az ipar "fejlődése" során, hogy motor John egymaga beújjított pár feature-t, amit a "nagyok" még mai napig is csak BUGosan képesek másolni / letenni az asztalra (sokadmagukkal > szemben egy kis csapat elszánt munkájával)
5-8 patch (nekifutás és türelmes optimalizálás) után nyilván már a Rage is megfelelően optimalizált
::::::::::::::::
Volt egy játék annó.. Sin & Wages of Sin.. annyira bugos volt a quake2 motorjával, hogy játszhatatlannak minősítettük kis városkám összes PC-jén.. aztán belendültek a srácok a javításokkal és láss csodát, szuperül ment a leggyengébb gépen is, kimaxolva a részleteket.. Ez p4 közeli időkben, amikor még muszáj volt gazdálkodni az erőforrásokkal.. de most
-
-
olbaidhun
őstag
válasz
Plazmacucci #4 üzenetére
Ez mit sem csökkent az érdemein.. szerintem mai napig iskolapéldája az IGAZI programozóknak!
(ilyen arcból lenne még pár tucat egyes stúdió óriásoknál.. értelmesebb lenne a játékipar)BF motor csini, de valahogy megfeledkeznek a srácok az optimalizálásról és a BUG-ok írtásáról..
Igaz ez mostanában egyébként is standard feature -
AS
félisten
Ezt várom a legjobban
-
Zoli0726
aktív tag
Én remélem, hogy nem a wolfi motorját kapja.
UE3-al még mindig jobb grafikát lehet összerittyenteni, mint azzal a szutyokkal.
Amúgy várós. -
-
ripla
addikt
valamikor 2016? pff, szóval újabb 1 év.....
-
olbaidhun
őstag
Ha valaki rendelkezik béta kóddal, de nincs hozzá hardvere, vagy rám bízná egy teszt erejéig, ne tartsa magában, dobjon egy pü-t!
:::::::::
Amúgy nagy UP, erre talán megéri várni!
(igaz JC nagy űrt hagyott maga után)
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Régebbi játékok profilját frissíti az új GeForce driver
- Mafia: The Old Country teszt
- Medence topik
- Hálózati / IP kamera
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- Dell Optiplex 3020 SFF I5 4590
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- ASUS ZenBook 14 OLED UM3402 - 14"2.8K OLED - Ryzen 7 7730U - 16GB - 512GB - Win11 - 1,5 év garancia
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest