Aktív témák

  • BobMaster

    senior tag

    válasz Ambrosius #289 üzenetére

    Szia! Arra a mondatra gondolsz, hogy "csere esetén a cserébe adott termékért a csere időpontjától számított teljes jótállási időre új jótállást vállalunk." ?
    Példa: veszel egy VGA kártyát, van rá 1 év garid. 9 hónap múlva tönkremegy, beviszed, csere, kapsz megint rá 1 évet, fél év múlva megint repül, csere, megint egy év... stb. Nemnem!
    Azt jelenti, hogy az új termékre (mert csere esetén az egy gyári új) nem az 1 évet kapod meg (mint ahogy akkor kapnád, ha újonnan vennéd), hanem egy teljesen új jótállást, ami addig érvényes, amíg az eredeti szólt (meghosszabítva a javítás időtartamával). Most ha ez alatt neked ezt nélkülöznöd kellett (ami kézenfekvő), akkor a javítás (hibafelmérés, diagnosztizálás, de még az utaztatás is annak minősül) idejével a jótállásod meghosszabodik. Esetedben 17 nappal. Szerintem feleslegesen próbálkoznál a fogyasztóvédelemnél, ámbár ki tudja? :)

    A garanciális ügyintézés mindenhol sz*r minkét félnek. És mindegyik nagyker szívózik valamilyen szinten. A kiskernek a garija attól számítódik, amikor kifizette, neked viszont ugyanannyit megad, amennyire ő kapta (erre azért vannak üdítő kivételek). Most ha az árubeszerzéstől az eladásig 2 hét eltelt, és a garancia utolsó hetében a cucc elrepül, akkor a nagyker felé már nem garos. Ergo: kisker elbukta, mert a garanciát érvényesítit feléd, de ő nem tudja ki felé érvényesíteni. És a nagyker sem úgy cserél egy 2 éves lehalt ASUS alaplapot a csere után még 3 évre megkapsz. Mondom nagyker se.

    (Várom azon boltok jelentkezését ide a fórumba névvel, címmel, telefonszámmal, ahol egy 10 hónapos CD olvasót úgy cserélnek ki, hogy a csere után még egy év garit adnak mellé).

Aktív témák