Új hozzászólás Aktív témák
-
Grobber
csendes tag
''pláne amíg egyáltalán ezt a technológiát kihasználja bármi is''
Nos tessék, egy 'játék' téler [link] (400 mega), amely ennek a cuccnak az életképességét hivatott bizonyítani (ecch).
Éljen soká marketing szakma, éljenek a játéknak eladott technikai demók! Gratulálok.
mod:
orbano: szeintem az ID meg az Unreal Technologies éppen rossz példa, ha valakik, akkor ezek tudják, hogy kell rendesen összerakni egy játékmotort. Nem sok ID gamét láttam eddig, ami kiadásakor bugoktól hemzsegett volna pl.
Üdv!
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Levin01
őstag
Majd ha lesz időm akkor hasraesek mert ''őstag'' vagy
Azért mert valaki nem 50éve regisztrált ide akkor már nem lehet véleménye a dolgokról?
Azt sem tudod ki és mi vagyok, arról meg aztán végképp lövésed nincs, hogy milyen programsort láttam vagy nem láttam.
Nem neked készült csak a topic!
Ha nem tetszik valaki vélemyéne akkor normális hangnemben lehet korrigálni és hozzálszólni a dolgohoz de nem egyből hülyének titulálni mert ez téged minősít, nem engem. -
Levin01
őstag
Na látom a leoltás az nagyon megy mindenkinek!
Mint mondottam ''AKKOR TARTOM EZT ÉLETKÉPES MEGOLDÁSNAK HA MÁR A PPU ÉS A VPU EGY NYÁKRA LESZ INTEGÁLVA, vagy továbbmegyek, olyan chipet fognak idővel kifejleszteni ami mindkét feladatot ellátja. Ahogy fejlődik a technika már minden lehetségessé válik lassan. Biztosan majd csinálnak Raid vezérlő és VPU feladatokat is egyszere ellátó chipet))))))Sok köze van ám egymáshoz a Raid-nek és a Vga-nak !!! Ez sokkal elmésebb elképzelés tényleg
Én nem mondtam, hogy nem kell számítási tejesítmény, eddig is megvolt mindenki egy ilyen kártya nélkül, ha meg számítási teljesítmény kell, akkor abból a pénzből amibe ez a kártya kerül, vegyen az ember nagyobb processzort vagy erősebb vga-t, pláne amíg egyáltalán ezt a technológiát kihasználja bármi is! Azt egy percig nem állítom, hogy hülye tinédzserek dolgoznak az UT-n vagy bármi máson de azért az érdekes, hogy mindig vannak olyan gamek aminek a fizikája nagyon profira sikeredik, más játéknak meg egy igazi hulladék lesz. Na akkor mégis csak meg lehet írni rendesen? -
LordX
veterán
válasz
Rickenstein #159 üzenetére
Hidd, el a legnagyobb grafikai endzsinek iszonyatúl agyon vannak optimalizálva. A fizika, 3D grafika normális kiszámolása ki******ul teljesítmény-igényes, ha egy gyorsabb algoritmust használsz, akkor lesz gagyibb a látvány.
-
Retro11
senior tag
Igen valoban eltértünk,dehát itt az egésznek az oka!Amig nem lesznek normálisan optimalizálva a gamek addig höbörögni is fogunk hogy ezt meg azt miért...De viszont az is igaz hogy azt sem várhatjuk el hogy minden configra stimmeljen minden game!
De hát emberek mit várunk??MI NEM KONZOL USEREK VAGYUNK!!!!! -
uzsz
senior tag
Egy kicsit off de mint ha kezdene a topic elkanyarodni a témától.
Nem mint ha én nem tettem volna, de eljutottunk a PPU-tól a szoftverfejlesztés hiányosságai-ig.
[Szerkesztve] -
Bgs
senior tag
Ez rendben van, de ugyanezen az alapon azt is mondhatnank, hogy:
''Integraljak mar a RAID kartyat a VGA-ra, mert a vinyom miatt mashova kellett raknom a VGA-t es a maradek ket hasznalhato PCI slot-ban a halokartyan es a PPU-m van!''
Hajszalpontosan ugyanannyi jogalapja van a kettonek, sot a RAID-et nagysagrendekkel egyszerubb lenne a VGA-ra integralni -
Rickenstein
senior tag
Annyiban igaza van Levinnek, hogy tényleg sok az optimizálatlan kódú játék. Sajnos még mindig szokása a gyártóknak, hogy inkább valami bikakonfigot adnak meg ajánlottként, semhogy kicsit odafigyelnének a programozásra. Hol vannak már azok a szép idők, amikor az utolsó bájtot is kihasználták valamire a fejlesztők...
-
^Bundi^
őstag
megirhatják ők rendesen de akkor pl pistike akinek amd gépe van nem lesz olyan jo
vagy 1 másik gépen akinek csak sm2 es kártyája van
kurva nehéz ennyi fajta cuccra optimalizálni...
így nehéz is feldolgoztatni azt a sok anyagot ennyire optimalizálatlanul...
azt meg ne várd el, hogy minden egyes létező konfigra megírják -
Levin01
őstag
Csatlakozom ahhoz, hogy amikor már ez a PPU bele lesz integrálva a vga karikba akkor jó. Addig meg tényleg csak újjabb pénzkidobási lehetőség.
Igenis írják meg rendesen a game-kat és nem ilyen hulladék kelljen hozzá, hogy valami reálitás legyen bennük. -
Bgs
senior tag
1) Lesz (van) PCIe-es verzio is...
2) Ha nem fer el a VGA-d a normal helyen es kenytelen vagy olyan helyre rakni, hoy effektive 3 slot-ot foglal (kimaradt 16x, a masik 8x-ben, 1 PCI) az nem a PPU hibaja (mar mint a PCI verzioe)
3) Milyen SLI-s alaplap az, amin nincs alaplapi halokartya es IDE RAID? Vagy tobb darabra van szukseged?
4) A PPU-nak halal mindegy, hogy PCI-on vagy PCIe-en van, mert a PCI savszelessege is eleg neki. -
-
lolee
tag
Ha ezek elterjednek minden játékban egy ideig ezen fognak lovagolni, mert ugye minden ''fps''-be kell hegyomlás,földindulás, égszakadás. Csak ilyen fps létezhet manapság, semmi más nem számít, Az érdekes, hangulatos,változatos, játékmenet senkit nem érdekel már (?) (pl:nolf 1-.2). Azt nehezebb felfogni, prezentálni, és felcsigázni az embereket vele. Itt benyomnak pár anim-ot azt kész.
Jó dolog ez a fizika szerintem is, csak aggodalmam van a további szürkülés témában.
[Szerkesztve] -
anulu
félisten
ehh. A8N-SLI lapom van. 2x8 kialakításban használom a VGA PCI-E síneket, mert az ''alsó'' slotban van a 6600GT-m, ugyanis a ''felsőbe'' a silencer miatt nem fér be, ugyanis beleakad a hűtő az egyik vinyómba. van szumma 3 PCI slot a lapomon, abból 1-et elfoglal a hűtő, a 2-ban egy PCI IDE-RAID kártya van, a 3-ban meg egy 100MBit-es hálókártya. és akkor ezt hova rakjam? könyörgöm! a PCI sín sávszélességének a duplája az 1x PCI-E, amiből van 2 a lapomon, és nincs bele kártya. valamint ha akarok még1 TV tunert is, akkor azt hova pakoljam be?
a másik a tápcsati. mennyit zabál ez a kártya? -
DVD_2_U
senior tag
Persze, az üzlet sajnos az üzlet... és amig a pénzemberek egy kis csoportja irányitja a világot addig igy is lesz
Ja, igazad van, uj passziv vagy aktiv hütö rá, nagyobb táp a gépbe, jobb gép... mert ugye a játékok is erre lesznek optimalizálva és meg szaporithatnánk... amig be nem kerül egy ''sima'' VGA kariba
-
lolee
tag
Orülök hogy szóba jött a dolog fejlesztési oldala is.
Az a baj hogy az ipar igy is a percre kész top-techel van elfoglalva, és alig marad kapacitás a játék másik lényeges oldalára a sztorira, hangulatra,játékmenetre,hangokra.
Ha ez tovább folytatódik, a végén nem játékokkal hanem tech demokkal fogunk játszani -
orbano
félisten
persze, nem egyből állnak át a proci kihasználására, de a ppu kihasználása sem hipp hopp megy végbe. De az szinte biztos, hogy a kettő egyszerre megy végbe. A rendszertervező programozó elkezdi: a fizikát a ppuval fogom számoltatni. jéé, a proci felszabadult, tervezhetek egy erősebb AI-t. Erre nem fél év múlva fognak rájönni. Ez nem egy feature, mint a sm 3.0, itt csupán nyers számítási kapacitásról van szó. Ennek az analógiája az lenne, mint ha azt mondanád, hogy el kell teljen sok idő, hogy a programozók kihasználják egy új GPU megnövekedett shader egység számát...
-
orbano
félisten
Nem vagy programozó, ezért nem is tudod, mit jelent az a fogalom, hogy határidő. A kiadó (aki az egész projectet fizeti) dönti el a legtöbb esetben, hogy mikorra kell elkészülni a projecttel. Minden nap késés súlyos százezrekbe, vagy akár milliókba kerülhet (egy gagyibb játék büdzséje úgy 50 millió forintnál kezdődik kb). Ha sürgetnek, nem olyan könnyű jó programot írni: kevés idő van az alapos tesztelésre és csak a nagy cégek engedhetik meg maguknak ezt, és a késést, lásd diablo 2, warcraft 3, stb...
-
válasz
Komplikato #113 üzenetére
olvasd el még egyszer a hsz-emet plz
Asszem én ugyan azt mondtam mint te most, csak kicsit bővebben
-
Retro11
senior tag
válasz
Komplikato #130 üzenetére
Jol mondod bár engem inkább lenyüfözött a spear vagy a doom,na meg a jo öreg pre historik!
: DD
!
-
Retro11
senior tag
És ujra elökerül a jó öreg''a történelem megismétli önmagát'' szisztéma!Egykor Voodoo1+a 3dfx ma meg 7900GTX+a kis aranyos pci-os
PPu..
Ez a baj hogy nem tudnak tovább lépni...
Szerintem -
Komplikato
veterán
Van némi igazságod, de a baj az, hogy már nem sok olyan cég van, ahol 1-3 ember írja a kódot, meg ugye kétmillió féle konfigon is el kéne futnia, szóval legtöbb esetben vagy kenheti hajára a fejlesztő az optimalizációt, vagy csúszik pár évet.
Pl. Engem sokkal jobban lenyűgöz az Elite 2 (gépigény 386, 2MB), hogy miket belekódolt a srác egyedül abba a 780K-ba, mint egy mostani 6CD/1DVD-s csoda a PS3.0 grafikájával -
Grobber
csendes tag
Én sosem mondtam, hogy programozó vagyok. Viszont a tisztelt játékfejlesztők azok volnának (állítólag). És elég sok lóvét bekaszálnak a félkész hulladék programjaikért, amikhez aztán kéthetente-havonta jönnek ki a 2-500 megás pecsek. Na persze nem azt mondom, a kiadók/tulajok is biztos hajtják őket, de ez már ezerszer lefórumozott téma.
Igen, láttam a 3dmark cpu tesztet. Aszta. Kábé arra jó, hogy a legpengébb, legzsírabb csúcsgépre is azt mondja, hogy szar. Vajh most melyik cég kente meg a Futuremark-ot, hogy ilyen eredményeket produkáljon a teszt ?
Béke és Szeretet! -
uzsz
senior tag
Én arra próbáltam meg rávilágítani, hogy nem tartom valószinűnek, azt miszerint a fizikai egység valamilyen formájú megjelenése után a felszabaduló processzortöbbletet azonnal ki is fogja használni majd egy csomó olyan feladat, amik eddig nem tehették. A dx9 és SM3 azért jó példa, mert megjelenésük után hosszú idő telt el mire ki is használták őket igazán, máramennyiben most beszélhetünk az ilyen szintű kihasználtságukról. (Bár lassan igen)
Ennél a dolognál is lesz minimum ekkora holt idő, ha nem nagyobb, ami alatt a mostani processzorok szépen kiöregednek és mindenképpen cserélnie kell a játékosnak, bár van egy olyan érzésem, hogy addig még egy komplett alaplapcsere is becsúszik mind2 oldalon. Tehát a mostani processzoroknak meghosszabbítja az élettartamát, lévén, hogy viszonylagosan +számítási kapacitást eredményez a használata. (Már mint a processzor területén)
Legalábbis sztem így logikus. Persze mindíg lehet 1-2 olyan programot találni, ami kihasználja már a gép minden ''porcikáját'' az els időkben, de legyünk őszinték, a programok nagytöbbsége szépen lassan fog csak beszállni a dologba. -
orbano
félisten
a kihasználás és a 100%-os kihasználás nem ugyanaz a fogalom, ez inkább kötekedés
20-30%-os javulás pedig szerintem hardver szintű optimalizálással képtelenség (bár ha a ps2-t vesszük figyelembe, nem feltétlenül lehetetlen). A legtöbb esetben a programozók alulképzettségében rejlik a probléma (nem ismerik az adott feladathoz illő legoptimálisabb algoritmusokat és bonyolult adatszerkezeteket), illetve a kompatibilitás megtartásában (elég nehéz mondjuk sm3.0-ra optimalizálni, amikor mindkét gyártó hardvere másképpen igényelné azt. duplán programozni meg költséges). Ezen felül ugye a hardverek életciklusa is rövidebb, mint egy egészséges ütemű fejlesztés ideje.
na ez szép lett, lehet kritizálni -
orbano
félisten
válasz
Komplikato #122 üzenetére
ez azért nem így megy. azért a havokkal elég szépen megcsinálták a játékokat (lásd hl2). ennél többet nemigen érhetsz el a jelenlegi procikkal. a falon átlógás is egy ilyen eset, illetve az ehhez hasonló, numerikus instabilitásból adódó problémák, amit az ilyen nagyobb teljesítményű hardverek meg fognak oldani. erre nagyon jó példa az ue3-ban használt ütközési modell: keverik a rugalmas és a rugalmatlan, súrlódásos ütközési mintákat, így elérhetik, hogy a kerekek rendesen tapadjanak és emiatt guruljanak, stb. Ezek kb. olyan szintű dolgok, hogy csak a mostani csúcskategóriás processzorok képesek játszható sebességet produkálni (anno. a kétmagos CPUk megjelenésekor volt erről bőveben szó).
egyébként az ilyen fizikai effektek is úgy kerülnek bele a játékokba, mint az új grafikai megoldások: eleinte csak egy-két elszórt, reklámszerű effektben látod őket viszont, de 1-2 játékgeneráció elmúltával már beleépülnek a ''mindennapi'' játékmenetbe úgy, hogy észre sem veszed -
uzsz
senior tag
Én csak arra reagálnék, miszerint a játékok mindíg kihasználják a legjobb, újjabb hardvereket, stb....
Ez így sztem nem hejtálló, több dolog miatt sem. 1részt a fejlesztésre jutó kevés idő miatt az optimalizálatlanság okozza a baromi nagy hardverigény (főleg) , mert hát 20-30%-al csökkenthető lenne a hardverigény normális optimalizálással, ami ugye tudjuk, hogy ezért v azért nem történik meg. A másik, hogy rengeteg olyan lehetőség van ami hardverszinten már 1-2, esetenként több éve adott és a szoftvergyártók túlnyomó többsége nem igazán használja ki, hogy mást ne hozzak fel példának, itt a Dx9 és a SM3.0 esete. A jelenleg futó programok hány %-a használja ki 100%-osan ezeket és mióta léteznek? -
orbano
félisten
végülis valamilyen szinten elodázható, persze ez a processzor bővítési lehetőségeitől is függ. ha van lehetőség az adott platformon egy jóval erősebb proci vásárlására, akkor az is alternatíva. de elég nehéz ezt megmondani, elvégre még csak kialakulóban van ez a műfaj:
ha elterjedtebb lesz ez a megoldás, a processzorokat jobban le fogják terhelni pl. az AI-val, tehát ha gyengébb procid lesz, lehet ugyanúgy pcu limitált a játék, hiába van benne egy ilyen ppu. de ez majd úgyis kiderül -
Bgs
senior tag
válasz
Komplikato #122 üzenetére
En pedig pl. egy olyan f1gp5-nek, aminel finomodik a szimulacio, vegre ujra lenne eso es a cpu jobban raerne a tobbi auto ai-javal foglalkozni...
Vagy egy olyan repulogep szimulatornak, amibel tudok egy realisztikus dugohuzot, csinalni, szamit, hogy vizes-e a szarny es vitorlazhatok lejtoszelen is -
Komplikato
veterán
Bevallom töredelmessen, én a Tresspasser óta arra várok, hogy az ott használt minimál fizika megjelenjen a játékokban ... ennek már elég sok éve, erre annyit tudtak felmutatni (az egyébként sokkal többre képes Havokkal!), hogy lufiként röpködnek az emberek a játékokban, meg HA szerencsénk van, nem lógnak bele a falakba.
Szóval igazából nem is maga a Fizikai gyorsító a lényeg a sztoriban, hanem az, hogy legyen végre fizika a játékokban. És lehet ez most csak egy ''divat'' dolog lesz, de ráveheti a fejlesztőket normális fizikai szimulációk beépítésére. -
Pentax
tag
Először is bocs,hogy kiemeltem:''a játékprogramok mindig kihasználják az adott hardver tulajdonságait''
Erre gondoltam,hogyha ez kell egy progz futtatásához( mármint enélkül gyenge a vas)akkor egy ilyen kártya vásárlásával(emberi árakon)elodázható egy komolyabb hardwerinekció... -
orbano
félisten
egyszerű: a játékprogramok mindig kihasználják az adott hardver tulajdonságait és mindig van min javítani. Ha mondjuk célnak veszed a Final Fantasy grafikai minőségét, akkor még jónéhány évig (évtizedig) nem jutunk el oda. addig pedig a fejlődés folyamatos, teljesen mindegy, milyen hardveren.
-
Robaj
addikt
Ez csak fizikát számol. PL fearben ha nem volt elég erős procid, akkor min-re vetted a fizikát, ha volt egy erősebb, akkor maxra. Ennek a karinak ennyi haszna van/lehet, hogy a prociról leveszi a fizikai számítások terhét, ergó a procilimites játékok gyorsabban fognak futni, mivel csak az ai-ra ill. a megjelenítésre kell koncentrálni.
Konklúzió: egy picivel több ideig nem kell procit cserélni (játék miatt) -
Komplikato
veterán
Erősen kétlem. A kártya lényege az, hogy a Fizikai számításokat levegye a CPU válláról, így a CPU majd foglalkozhat még több grafikai adat pumpálásával a GPU felé, a főprogram futtatásával, meg nem utolsó sorban olyan apróságokkal, mint az AI.
Másrészt most Intel is elkezdte felhozni a Fizilát jó oknak a 2 és 4 magos procik megvételéhez. Ebből az jön le, hogy a játékokban benne lesz a fizika, utána meg a vevő oldja meg a fizikát, ahogy akarja (vesz brutál GPU-t, vagy vesz 4 magos procit, vagy vesz PPU-t), de arra vigyázni fognak a HW gyártók, hogy ne tudjuk kikerülni a problémát. -
Pentax
tag
Egy szubjektív vélemény( vehető akár kérdésnek is...)Ha már emberi ára lesz ennek a kártyának,akkor ezzel kiküszöbölhető lesz egy komolyabb gépfejlesztés..
Vagy tévednék? -
Komplikato
veterán
Itt vagy egy directlink a Cellfactor videohoz. (Rar-al be van tömörítve, és mivel valami elcseszett WMV kódolást használtak, erősen ajánlott valami kis gépigényű (MPC Classic, VLC Player, stb.) lejátszóval megnézni.
[link] -
válasz
Komplikato #102 üzenetére
Félre ne értsetek ez most nem fikázás de ez a két videó nevetséges
Az első vidónál talán még a q3-ban is szeb robbanások voltak, nem is beszélve pl. az ut2004-ről, vagy az e téren szerintem sokáig etalonnak számító freespace 2-ről
A második robbanás szép, csak nem annyival szebb, mint hogy megérné emiatt kiadni 300 dollártfőleg h direkt egy lebutított, nagyon gagyi izével hasonlították össze
csak én gondolom úgy, h ezzel a saját kártyájuknak a gyengeségét demonstrálták? nekem csak ezt súgja a videó:
Szép, de egy normlis robbanással nem mertük összehasonlítani, még akkor sem, ha az a játék, amiben a másik robbanás látható, X éves...
Egyébként nekem teccik a dologa videó szerintem az ue3-mal bőven eléri azt a szintet, ahol játékra tökéletes, én még azt se bánnám, ha onnan már csak kevéssel menne tovább, a tapasztalat úgyis azt súgja, h nem a látvány határozza meg mennyire jó egy játék, hanem az ai, a fizika, a történet, a játszhatóság, stb...
Ennek a cuccnak igenis lesz értelme, ha tovább fejlesztik, ha lesz megfelelő támogatottsága, és még sok ha. Direkt nem azt mondatm h van, mert még nincsde lesz
előbb-utóbb biztosan... főleg ha egyszer majd megfizethető lesz...
ui.: jut eszembe hogy fognak olyan Ai-t írni ami ezt ki is használja? Már így is nagyon soxor idegesítő ha gyenge az ai, (pl.sw:battlefron2, falra másztam tőle milyen hülyék voltak a játékban a botok)ha még a szuper fizikával is élnie kell majd a botoknak, akkor mi lesz itt? Télleg legyőzhetetlen godlike bot?Két raksival bedarálja a falat és fejen lő? vagy ami még jobb... a cod68-ban mekkoa állat ütközetek lesznek ilyen nagyon valós fizikával, yeah ^^ jó lesz ez a cucc... majd egyszer
-
Komplikato
veterán
[link]
Itt a cikkben van videó az NVidia és az ATI féle fizikai techdemókról. -
Bgs
senior tag
A felvetel ugy keszult, hogy ketszer odamentek a helyszinhez es ott vettek fol. Eppen ezert, ha jobban megnezed akkor latni fogod, hogy az a katona mashonnan es mashova megy eppen a ket robbanas pillanataban. Az elso esetben az anyosules kornyeken van reszben fedezekben es tavolabb, a masiknal az auto elott, egesz kozel a teherautohoz.
Kieg.: Az elso jatekoknal a PPU meg csak grafikara lesz hasznalva, de ahogy terjed, elobb utobb jelentosege is lesz. Pl. a szilankok, repeszek eltalalhatnak es kart okoznak benned, a nagyobb targyak ill. egymasnak futas odebb lok, megallit, a szel valoban fuj es hasonlok...
[Szerkesztve] -
MaUser
addikt
válasz
Komplikato #102 üzenetére
Csak nekem furcsa, hogy a bal oldalról besétáló katona csak a második esetben hal meg, még az elsőben semmi baja
-
Bgs
senior tag
Szerintem nem is egy teljes értékű ppu-t fognak ráintegrálni a videokarira, hanem egy lebutítottat.
Lebutitott PPU-nak viszont a GPU is megfele, igy folosleges lebutitott PPU-t integralni a VGA kartyara...
Mondjuk mivel a fizikai gyorsítót a játékokon kívül más nem nagyon igényli
Haaaaaat...... -
rocket
nagyúr
Kis osszefoglalo a fizikai gyorsitasrol, videokkal fuszerezve: [link]
-
-
hunluigi
senior tag
Hát azért mindent egybevéve elég meggyőző... [link]
-
Boglya
senior tag
Szerintem nem is egy teljes értékű ppu-t fognak ráintegrálni a videokarira, hanem egy lebutítottat. Ha meg valaki pénzes az megveszi a külön kártyát ami 10szer akkora számítási képességgel rendelkezik, viszont akinek erre nem telik, az is élvezheti az új fizikai motorok áldásos hatását, csak kevesebb tárgyon egyszerre...
Mondjuk mivel a fizikai gyorsítót a játékokon kívül más nem nagyon igényli, hosszú távon szerintem biztos h megoldják az integrálását, ha felfut ez a technológia. -
Bgs
senior tag
Azert van egy alapveto kulonbseg is a ket eset kozott. A Voodoo-nal egy olyan kartyara integralodott egy szamitasi egyseg, ami alapvetoen nem sokat szamolt, csak megjelenitessel foglalkozott.
Most visznot egy olyan kartyara akarjak itt nehanyan integralni, ami mar most is labujjhegyen szamolgat, ontja a hot, sokretegu nyakot igenyel, raadasul a nyakok is egyre nagyobbak.
Ha az lenne a tema, hogy a ppu-t integraljak-e egy soros port vagy halokatya kaliberu masik kartyara, akkor akar lehetne is benne racio...
Igy viszont inkabb a ket kazan egy csardaban eset van -
L3zl13
nagyúr
válasz
Alkarcsont #97 üzenetére
Biztosan igazad van, de 3-tól kezdve már mindenképp egyben volt a kettő.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Komplikato #91 üzenetére
''Más. Emlékszem mikor kijött az első Voodoo káryta, akkor ugyan ez a rinyálás ment. Akkor én is húztam a szám, most viszont látom hova fejlődött a 3D grafika. Szóval a rinyálás tárgya az volt, hogy miért nem intergálják a 3D kártyát a hangkártyára''
Érdekes, hogy ezt hozod fel példának, mert ugye a következő generációt (Voodoo 2) már integrálták a VGA-val...
Akkor végülis nem a rinyálóknak lett igazuk? -
LittleG
tag
Az új konfigomban már lesz ilyen is.
-
Bgs
senior tag
válasz
Komplikato #91 üzenetére
A savszelesseg igenye nem olyan nagy azert. Itt nincsenek textturak, amelyek elvinnek a savszel negyreszet. Relative (grafikahoz kepest) arrol van szo, hogy beadsz egy maroknyi adatot, amin nagyon sok muveletet kell vegezni es visszakapsz egy maroknyi adatot.
Viszont a nyak dolog teljesen igaz. A mostani sokretegu nyakok a vga-k eleg jelentos reszet adjak. Ha erre most egy ppu-t is ra kell integralni, akkor az mindenkeppen noveli a nyak arat is jelentosen (biztosan kellene tobb reteg pl.) -
Komplikato
veterán
Au UE3 tartalmazza tudtommal a Havok támogatást is. Másrészt mivel a Havok sokkal egyszerübb, mint a PhysiX saját API-ja, ezért biztos lesz hozzá nemhivatalos ''wrapper'' ... már ha ne támogatja hivatalosan is.
Annak idején a GLide-hoz is készült fordító NVidia és ATI kártyákhoz
Más. Emlékszem mikor kijött az első Voodoo káryta, akkor ugyan ez a rinyálás ment. Akkor én is húztam a szám, most viszont látom hova fejlődött a 3D grafika. Szóval a rinyálás tárgya az volt, hogy miért nem intergálják a 3D kártyát a hangkártyára
Most meg miért nem a VGA-ra ...
Na most adva van egy GF4 bonyolultságú PPU, amit hűteni kell, és sok sávszélleségre van szüksége. Egyrészt sokkal drágább lenne a nyák, böhöm nagy hűtés lenne rajta, és lassítaná a GFX meg a Fizika egymást a gyorsítás helyett. Szerintem.
De nem kell aggódni, majd 1-1,5 év múlva lesz elegendő játék ami kihasználja, és akkor az ára se ennyi lesz már. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a PhysX-nek van egy baromira nagy előnye a Havokkal szemben. Mellette tette le a voksát Tim Sweeney, és beépítette az Unreal Engine 3-ba, és ugye ezt a motort elég sokan licencelték már. Szabványosításról még nem kell beszélni, mert jelenleg csak az Ageia megoldása létezik a piacon.
-
Bgs
senior tag
Hosszú távon biztosan az lesz a megoldás h a PPU-t a videókarira integrálják és 5 év múlva már észre sem vesszük h van egy kis chip a kártya jobb felső sarkában
A ppu chi pugyanakkora, mint a mostani gpu-k... akkor nem fogjuk csak eszrevenni a jobb felso sarokban, amikor a csucs 3D kartyak hutoborda nelkul fognak mukodni es ugy neznek ki, mint egy S3 Trio -
Hogy milyen régen várom már a megjelenését és az elterjedését... Már azt hittem ez is leállitott projektként végzi. De szerencsére megjött a jobbik eszük.
Egyébként egy korábbi felvetésre reagálva: Igen, lehetséges az Aegia ppu-kat párhuzamositani. Már a tervezéskor volt róla hivatalos infó, hogy lesz 1-2-4 vagy akár többprocesszoros kártya is a későbbiekben. -
Thomas1
addikt
válasz
Komplikato #76 üzenetére
Egy kicsit érdekelt a technikai háttér, de az az igazság, hogy eléggé belekavarodtam már a cikkek vége felé. Kevertem már a 3-at.
Az Ati megoldása tetszik talán a legjobban, ez tűnik a leggyakorlatiasabbnak. Bár ki tudja mit hoz a jövő, nem mindíg az ésszerű marad fennt. -
Levee
csendes tag
Ööö...
a CPU mit szamol ezekutan?
-
Boglya
senior tag
A PPU-t meg a Havokot eleve össze sem lehet hasonlítani, az előbbi hardver, az utóbbi szoftver. A PhysX biztosan támogatni fogja a Havok motoros játékokat is, da ha mégsem, az se gáz. A mai játékokhoz elég egy mai gép teljesítménye, a jövőben meg majd jönnek ki olyan játékok amiknél a max fizikát csak a PPU tudja kiszámolni, de lejjebb lehet venni, h a CPU is labdába rúghasson.
Hosszú távon biztosan az lesz a megoldás h a PPU-t a videókarira integrálják és 5 év múlva már észre sem vesszük h van egy kis chip a kártya jobb felső sarkában.
Sztem az a hülyeség h legyen két videókarid és a második fizikát számoljon. Azt nem egészen arra optimalizálták, ráadásul akkor vehetsz SLI-lapot. Mondjuk az ATI elgondolása nem rossz: két év múlva veszel egy új kártyát a régit meg bevágod ''fizikai gyorsító''-nak.
-
Komplikato
veterán
PPU Life Cycle
One interesting aspect that came up during my discussions was the idea of a life cycle or product cycle for a PPU. In the world of GPUs, we are pretty used to seeing a new flagship product every 6-8 months from both NVIDIA and ATI. Because graphics is quite a bit more scalable than physics, this hasn’t really been an issue. But for physics programming that may require a separate physics card, the idea of having new cards out every 6 months can be gut wrenching. Would you like to be REQUIRED to buy a new PPU every 6 months for the latest titles to run on your system? Surely not.
AGEIA was adamant that this would not be the case for the foreseeable future. In fact, they have already seen the opposite occurring; upgraded firmware and drivers for the PPU has opened up new features and options to programmers on the same hardware. Cloth simulation is the first example of this as it wasn’t ready initially when the SDK went out to software developers but has since been perfected and added into physics engine, without a need for a hardware upgrade. AGEIA told me they feel that this will continue to happen through 2006 and into 2007 as the power of the PPU is being less utilized until the CPU and GPU can keep up (see the previous section).
Of course, that can’t happen indefinitely and when I asked specifically about new hardware with faster physics processing, they didn’t have much to say other than it would come, but not for ''at least another year.'' My impression was that it would be even longer than that but of course no one would commit to anything. It is pretty obvious though that a market like this requires a certain stability that the GPU and CPU realms don’t need. -
Kriza
őstag
Remélem, ebből is előbb-utóbb negyedévente megjelenik majd egy csúcskártya család 100ezerért, hogy a sok újgazdag ezzel nyomuljon. Lehet majd miről cikkezni meg vitázni, hogy kinek hány fps-t hozott az új ppu. Had fogyasszon az a kompúter 1,5kW-ot, meg legyen a hangja olyan, mint egy ikerturbinás vadászgépé
-
LordX
veterán
válasz
Komplikato #25 üzenetére
A Havok nem egy engine, ami alá mostantól betolta magát az nVidia, és a Physx meg egy ettől különbözö motor / API?
-
Bgs
senior tag
Mar tobb, mint 3 eve is eleg ramatynak tartottam a fizikat, de tudtam, hogy elsosorban azert nem csinalnak jobbat, mert szamitasigenyes. Van kozom a fizikahoz igy tudom, hogy milyen szamitasigenyes vmi, ahogy kezd hasznalhato szinture emelkedni a dolog. Mit gondolsz, mivel foglalkozik a vilag clustereinek tobbsege? Fizikat szimulal ill. olyan dolgokat, amelyek hasonlok szamitasokat igenyelnek.
Clustert nem lehet kartyara rakni, viszont fizikara van igeny es szerencsere kisebbek az igenyek igy lehetseges celhardvert kesziteni ra. De attol meg egy gpu mas muveleteket csinal, mint egy ppu. Ebbol az is kovetkezik, hogy a gpu-ra bizni ezt penz es eroforras kidobas... -
lolee
tag
válasz
Komplikato #69 üzenetére
Némi iróniának szántam.. (Máig sem tudtak jobbat csinálni pedig, azóta picit erősebbek a cuccok...-ez a készítőkre vonatkozik nem a technikára. remélem így érthető)
Várjál már én nem a fullos fizika ellen vagyok szó se essen róla, itt lehetne a legnagyobbat dobni a ''játékok''on. (a jobbak több mint egyszerű játék a komoly technikai megvalósítások miatt, sokan azért játszanak hogy lássák a fejlődést, és érzékelhessenek olyat amit a valóságban nem lehet megcsinálni ....bár nem tartozik ide, a pc a fejlődésről szól ez tiszta...)
Én nem hiszem el hogy nem lehet máshogy megoldani, ha meg lehet akkor integrálva a helye. Azt meg hagyjuk már hogy képtelenség megoldani a hőproblémát, meg ilyenek, ki tudta 2 éve hogy ma 24pipe-s vga-k 700mhz.n fognak menni? Ott pl az nvidia azt se emésztem meg hogy kizárólag a havokkal megvalósítható a magon belül a dolog. Minden graf engine elfut a magon a fizika meg csak egy adott? Nem vagyok fejlesztő de nekem büdös az egész...
Ja nem a tied az egész.....
Az arcom: -
Robaj
addikt
válasz
(Kolombusz) #70 üzenetére
Ami támogatja ezt a karit
-
(Kolombusz)
veterán
válasz
Komplikato #69 üzenetére
Na igen.
Ilyen majd lesz a crysisben. -
Komplikato
veterán
-
(Kolombusz)
veterán
Gondolom tizstában vagy egy dologgal. Az a játék, amit nem ehhez irtak nem fog változni. Amit viszont ehhez, az simán túlszárnyalja majd a hl2 fizikáját.
Gondolj csak egy szimulátorra: a törésmodellek minden eddiginél tökéletesebbek lehetnek, és a gtr-nél is valósághűbb autóversenyek készülhetnek.
Woof:semmit nem kötelező pakolni a gépedbe. Amikorra meg már tényleg elterjednek és nélkülözhetetlenek lesznek, akkor meg az áruk is le fog csökkenni.
[Szerkesztve] -
woof
tag
cpu, gpu, ppu...mi jöhet még?
van még pár betű az abc-ben....
mindenesetre ha bejön tutira több cég is elkezdi majd nyomni az alternatív megoldásait...hm... mint a gpuknál(''3d gyorsítóknál'') anno...
amúgy miért ne tudna mondjuk 5db ppu párhuzamosan számolni? egyik a csontszerkezeteket, másik az ütközéseket, harmadik a folyadékot, negyedik a felhőket...
....majd pakolhatjuk a 70-80e-es kártyákat a gépbe, ameddig van szabad pci slot -
lolee
tag
válasz
(Kolombusz) #64 üzenetére
Ezzel a cuccal talán sikerül elérni a 2 éves HL2 fizikát is az átlag gamákban....
Az vajon hogy bír elfutni egy 3200barton + sima 6600on ? -
(Kolombusz)
veterán
Én komolyan nem értem a fikázókat.
Amikor bejött a hl2 ámuldoztak a fizikán, most amikor egy ezt elősegítő cuccos kerül forgalomba, akkor fújoznak.
Jah, hogy drága? Sorry, minden új dolog drága, anno a voodoo1 is drága volt, most mégse megy semmi 3d kártya nélkül.
Megintcsak azt mondom: aki szeret játszani és vanpénze, márpedig akinek van 7900gtx-re, annak erre is lesz, akkor vegye meg. Igy fejlődünk. -
Bgs
senior tag
válasz
Alkarcsont #60 üzenetére
A havok csak egy rendszer igy elvileg a ppu-ra is ugyanugy rahuzhato, a ketto elvi szinten nem zarja ki egymast.
A masik pedig, hogy a gpu-d teljesitmenyebol szed el nem tul optimalis feladatok ellatasara, igy ugyanazert a penzert kisebb teljesitmenyt fogsz kapni... -
Komplikato
veterán
válasz
Alkarcsont #60 üzenetére
A Havok erdetileg szoftveres, tehát megy gyorsító kártya, meg spéci SLI cucc nélkül is, csak lassítja a procidat. Viszont kb. 1000 kevesebb objektumot tud kezelni mint a PhysX, és ezek a kártyák csak az elsők a szériában
Amúgy meg vicces, hogy rakják rá a videokártyákra, de akkor leesik a használható buszsebesség a felére, meg megnő a VGA fogyasztása mégjobban, arról nem beszélve, hogy így is gázos a hűtés ...
[Szerkesztve] -
Bgs
senior tag
Az a meghatarozo dolog, hogy:
- Melyek azok a feladatok, amelyek nagy szamitasi teljesitmenyt igenyelnek/igenyelhetnek (amikor eppen megjelenik vmi, akkor meg tipikusan felteteles modban vannak ertelemszeruen).
- A muveletek, amiket vegeznek, mennyire specialisak.
- A fentiek mekkora es milyen szilicium igennyel valosithatoak meg.
- Es persze a koltsegek, arak...
A fizikai szamitasok eleg specialisak. A CPU nem tul hatekony bennuk. A GPU egy fokkal jobb, de az sem az igazi, valojaban csak egy jobb FPU jellegu funkcioja lehet.
Hardver igenye van boven: a mostani demok is garantaltan kimaxoljak a ppu-t pedig meg nem is kapott ra senki a temara. Hidd el, hogy amint terjedni kezd a valosaghu szimulalas, az igeny is megugrik a jelenlegi (akar) tobbszorosere. 3D-ben is messze jarunk ugyebar a Wolf, Alone in the dark, stb. szintjetol.
Mint az ageia megoldasabol is latszik, a mostani chipjuk is osszevetheto nagysagu es bonyolultsagu egy GPU-val.
A chip-ek gyartasat (azonos technologia mellett) foleg a chip merete (chip/waffer) es a hetokonysag (selejt arany) hatarozza meg. Ha noveled a chip meretet, akkor hatvanyozottan novekszik a koltseged is.
Ezek utan, mi ertelme van hosszu tavon egy olyan megoldasnak, ahol jelenleg is draga, raadasul abszolut nem idealis (ppu feladat a gpu-n) reszek rakodnak ossze, sokszorosara novelve a koltsegeket, hotermeles, tap folvetelt, stb.
Jo, itt johet az SLI ami _valamennyit_ javit a dolgon, de akkor ugyanott vagyunk ahol a part szakad, alias tobb kartyat pakolsz a gepbe, csak eppen a kartyak rosszabb hatekonysaggal mukodnek...
Most akkor melyik is a jobb a felhasznalonak?
A tiltakozasok jo resze arra vonatkozik, hogy 'lehet ujabb hardverre kolteni'. Biszont az igenyek kapcsak a programok meg fognak valtozni es valamivel ki kell majd szolgalni, szoval plusz koltseg igyis ugyis lesz... -
lolee
tag
Hát szerintem valahol azért meg kéne húzni a határt.
Nekem még senki sem tudta kifejteni hogy ez hol van. Minden másfajta számítást igénylő folyamatnak egy HW elemet a gépbe? Az jó lenne?
Nem mondom hogy nem csigáz fel a gondolat hogy milyen lehet ''átélni'' egy pusztító hurrikánt játék közbe. De sztem nem ez a helyes út, és bizonyított hogy egyszerűbben is meg lehet oldani a dolgot. -
Bgs
senior tag
Baj a pluszpenzert kaphato gyorsito alkatresz?
Ertem, akkor jobb a Havok amelyik plusz egy vga kartyat igenyel? Vagy esetleg a mar most is oriasi GPU mag meretet duplazzuk meg, potencialisn 4-szeresere novelve a chip-ek arat? Persze hutesrol, tapellatasrol es hasonlokrol meg nem is beszeltunk -
lolee
tag
Nekem az a bajom ezzel hogy nem dob fel egy +pénzért kapható gyorsítóalkatrész.
Bármit ki lehetne találni ami gyorsít és beletehető a gépbe, de sztem nem ez a megoldás.
Kicsi tolyan ez mintha egy komplett játékgépet tennénk a gépbe nem pedig a játékképességeit fejlesztetnénk.
Az nvidia pedig megtudja oldani ezt a gyorsítást egy vga magon is,
sokkal értelemszerűbb egy komplex vga-fizika mag, az jobban szinkronban tudna lenni az alkalmazással, és a további fejlesztések lehetőségével. -
twollah
nagyúr
Ujabb szog a csendes, es/vagy energiatakarekos asztali gep(ek) koporsojaba...
[Szerkesztve] -
GERI_666
tag
parasztbolondítás ezerrel
-
Robaj
addikt
Jó ez. Akinek nem teccik ne vegye meg ennyi...
Ha túlél 1-2 évet, valszeg 70K->20K pár év múlva mégkevesebb lesz.
Ki tudja, lehet mikor óccsó lesz beruházok 1-re, addig meg kijönnek a gamék, amik támogatják. -
Matthew
őstag
Nos én ennek nagyon örülök, még ha nem is mindenki van így ezzel, legalább erre is lehet majd vízhűtést gyártani.
Szerintem a 300 dolláros ár teljesen korrekt, ha tömeggyártásba kerül akkor úgyis jóval lejjebb tudják nyomni az árakat.
Ja és miért baj az, hogy sima PCI?Ez legalább minden alaplapon megtalálható, ha pci-e lenne akkor meg az lenne a baj, hogy mi lesz azokkal akik még agp-s konfigot használnak. Nyugi, biztos jön majd a pci-e verzió is.
-
lolee
tag
Gyorsítókártya hangulatom van...Azt hittem az ipar már kinőtte ezeket a gyermekbetegségeket. Ennek a hardwarenak a célja elkülöníthetelen a videókártyától, a tehát felesleges külön elemnek alkalmazni. Azt a hülye is tudja hogy ha mindenféle monster alkatrészeket teszünk a gépbe akkor gyorsabb lesz.
Csak hát itt megint a harc megy a végső licence-ért......Ezért nem akarják a vga gyártók rátenni a kártyára.
Ilyen módszerrel tolhatnák akár a shaderkártyát , meg textúrázókártyát is
Mindenki tudja hogy egy új célhardware-elemtől gyorsabb lesz az alkalmazás...Mi ezen a csoda? -
Ősember
őstag
még egy akármi amit bele tudok rakni a pci sinekbe. kár hogy vzhütésem van és a két slotos videokarihütö és a alegtöbb alaplap kialakitása miatt kapásbol 1 db pci sávom marad szabad
miért nem lehet már értelmes szemetet gyártani azokra a nyomorék pci-e 1x sinekre? bosszant, hogy van valami, amit nem lehet kihasználni, mégis fizetünk érte!
-
Male
nagyúr
-
Male
nagyúr
válasz
Komplikato #28 üzenetére
Mivan? Azt írtam, hogy onnan nem csak a kifejezetten erre a kártyára írt játékok fogják kihasználni a tudását ennek a kártyának, hanem akár minden játék ami fizikát használ...
''Utóbbi kipusztulásával az EAX eléggé egyeduralkodó. Elég kevés játék használ ''csak'' DirectSound 3D-t ...'' Igen, és ami csak DS3D-t tud, az is szól rendesen az EAX-ot tudó kártyán, mivel az is tud DS3D-t... szóval most úgy nem értesz velem egyet, hogy ugyanazt írtad amit én... -
b@ndi
tag
Ha PCI alapú, akkor elvileg lehet PCMCIA kártyát is csinálni belőle.
Vajon gyorsítana az IntelExtreme2-n a játékokban? -
Muton
addikt
most azt nem értem, h aki egy fsp-ben fél tonnás páncélban ugrál giga plazma atomfegyverel órákon át úgy, h a karaktere nem is fárad el és bármelyik helységben újratermelődik a muníció, annak minek kell valósághű fizika, mikor irreális az egész játék?
-
orbano
félisten
válasz
Komplikato #39 üzenetére
inkább az a kérdés, hogy MIÉRT nincs a játékokban valós fizika: nincs mi kiszámolja
G.I. JOE: ugyanez fogalmazódott meg bennem is
[Szerkesztve] -
G.I.JOE
senior tag
Elmennek ám a jópicsába a 300 dolláros kártyájukkal!
-
orbano
félisten
ha te a mai procikon értelmes sebességgel meg tudsz irni egy magasabb rendű approximációs algoritmust, vagy netán ezrével oldod meg a kvadratikus formulákat, akkor beszélj a programozók léhaságáról. Ez egy elég komoly téma, nem véletlenül bizzák az implementációt profikra és nem ir minden játékfejlesztő saját motort. Ennyi erővel 3D karik sem kellenének, ott a softveres renderelő... javaslom nézd meg mit produkál a 3dmark cpu tesztje. biztos, hogy te azzal akarnál játszani?
-
CocooN-z
őstag
válasz
Komplikato #39 üzenetére
Sztem felesleges, korai volt még ezeket kidobni, még 64 bites progikat meg drivereket alig tudnak megírni, nem hogy ''Mindenhajszálamozogabotnak'' játékokat. Per pill lehet meg kéne írni rendesen az engine t, és majd ha egy rakéta lövedék szétrobbanásakor 100 000 nyi apró darabka esik véletlenszerűen ide oda, akkor majd jöhetnek ezek a karik, Bár addigra meg ezek lesznek kicsik
Most feles később kevés tökjó -
Komplikato
veterán
A Havok nem rossz rendszer, de ted a kezedet a szívedre, és mond meg nekem, hogy hány játékban láttál valós fizikát? Mert hiába szuper a Havok, ha annyit használnak benne, hogy röpködnek a hullák, mint a lufi, meg pár doboz elmozdul ha lövik vagy hozzáérnek ...
Kilopott GDC-s PS3 prezentációban ráadásul dekával nem látszik jobbank az UT2007-ben, mint ami a 2003-2004-ben volt, remélem tévedek ezügyben.
[Szerkesztve] -
Hun'reeth
őstag
Lassan megint annyi kártya kell a gépbe mint jó régen mikor még I/O kártyák is voltak
Bár erre sokan már nem is emlékeznek.
-
^Bundi^
őstag
Idővel úgyis fennt lesz a GPu -n és 2 chip lesz rajta..
jövőre remélhetőleg jönnek az általános célú pipos csodák és akkor bele lehet integrálni a cumóba...
most kurva drága...de ez így van mindennel ami új... -
CocooN-z
őstag
Nem is tudom, sztem max fél év és az egyik megoldás bukik, de hogy melyik így hirtelen nem tudni, csak azt hogy az Ageia nyomja hogy hányezren támogatják őket, az Nvidia meg a havok azok meg már elismert nevek(Talán ez erősebbenk érződik). De engem a havokban csak egy dolog zavar, hogy így ezáltal talán csökkenhet a video teljesítmény, non SLI ben, Bár már maga az hogy a CPU fizikától mentes, eredményezhet annyi sebességnövekedést ami ezt kompenzálhatja, de akkor meg ugyanott tartunk? Ezt csak akkor lehet kideríteni halálpontosan, hogyha Össze vetik a 3 megoldást: Only CPU, Havok FX + VGA, Ageia PhysX. ÉS persze SLI a havok hoz. De ehhez kellenek a játékok, meg azok a programok melyek kihasználják ezeket, de ez azért sem sikerülhet mert egyik játék ez a másik meg amazt fogja támogatni, így a valódi feltételek nem leszenk adottak a tesztekhez....szóval kicsit gázos, egyeztetniük kéne, de persze eszük ágába sincs.
Üdv: Z -
Komplikato
veterán
válasz
YODA mester #34 üzenetére
Elvileg másodpercenként néhány tízezer pontra tud fizikát számítani, így vagy nagyon sok egyszerű 3D tárgya tudsz valós fizikát számoltatni vele, vagy korrekt füst/folyadék fizikát tudsz vele szimulálni.
-
YODA mester
senior tag
Ilyen vasról még nem hallottam... Mit tud ez..?
-
Komplikato
veterán
A boltosok meg tukmálták az mpeg2 dekóder kártyákat orrba szájba.
Az lehet, de egy HW lejátszó még most is jobb képet ad, mint egy sima gép.
Másrészt az elős DVD kártyák 80.000-be kerültek (mikor asztali lejátzsó bőszen negyedmilla volt!), viszont HW AC3 dekóderrel, nem ilyen szoftveresen/hangkártyásan kutyult hangcsatornákkal.
Amit meg az árrol gondolok, azt már leírtam. Valakik megvették 100.000-ért a Voodoo1-et, ezért lehet most Pistike gépében olyan 20.000-es 3D kártya, ami sokkal többet tud a Voodoo1-nél ;) -
cocki
tag
Még egy dolog amire lehet a drága pénzünket költeni, persze ha csak akarjuk.
-
Grobber
csendes tag
Aha, ja. Méghogy fizikai gyorsító. pff...
Aztán majd biztos nem haggyák ki azt a ziccert sem, hogy AI gyorsító, 'mer harveresen gyorsabban gondolkodik az ellenség, mint a nélkül'. Na lehet tentikélni!
Páran biztosan emlékeznek, hogy annó mikor megjelentek az első DVD filmek, a lassabb gépeken bizony szaggatott a lejátszás. A boltosok meg tukmálták az mpeg2 dekóder kártyákat orrba szájba. Persze akinek annyi a pénze mint a szemét... Biztosan ennek is meglesz a célközönsége, a hárkór gémerek
Zárójelben pedig inkább a játékfejlesztők tanulhatnának meg végre programozni, ill optimalizáljanak becsülettel, ne félkész játékokat adjanak ki. Lásd pl F.E.A.R. 1.02 patch-el úgy repül, mint még soha.
Peace! -
Aaalbi
tag
Majd ha olcsó lesz , akkor veszek. Esetleg.
-
Komplikato
veterán
''Amúgy DirctX-be be fog költözni, és utána várhatóan minden tudja ezt is használni, csak egy driver kell hozzá...''
Nem jelent semmit, a D3D is mióta benne van a DirectX-ben, de még is a GLide meg OpenGL eléggé túlsúlyban volt úgy DX7-ig. Másrészt nézd meg a 3D hangot!
Elvileg minden valamire való hangchip tud 3D hanghatásokat, aztán összesen két értelmes verzió maradt, az EAX, meg az A3D. Utóbbi kipusztulásával az EAX eléggé egyeduralkodó. Elég kevés játék használ ''csak'' DirectSound 3D-t ...
Vagy ott van az S3, amit sokan elfelejtettek mára vagy csak fikázzák, aztán az ő textúratömörítésüket használja ma mindenki ;) -
Yutani
nagyúr
Szerintem meg ne a CPU számolja, mert egy céleszköz mindig jobb lesz, mint a CPU. Tehát egy GPU vagy PPU mindig is jobb lesz a specializált feladat ellátásában, mint a CPU. Még a mai 3-4GHz-es csodaprocik sem tudnak megjeleníteni normális sebességgel egy normális 3D játékot sem szerintem. Egyszerűen nem arra valók.
-
Komplikato
veterán
''Komolyan, szerintem a Havoc egy ''picit'' elterjedtebb, mint a Physx, így ez ha nem is halva született, de félhalott..''
Ez így eléggé érthetetlen számomra. A Havok egy szabvány, amit BÁRKI megvehet. Inentől a PhysiX is használhatja, sőt ha a Havok készítőinek az elterjedése az érdeke, akkor lehet még ingyen is megengedik a gyorsítását, hiszen a liszencdíjat az eladott játékok mennyisége után kapják. A PhysiX kártya számítási kapacitása nagyságrendekkel nagyobb, mint amit egy proci vagy GPU ki tud izzadni magából, másrész nem a Havok az egyetlen fizikai motor, talán nem is a legjobb, csak jelenleg elterjedt. A GLide is az ... volt.
Ettől még drága, de felhívnám rá a figyelmedet, hogy annak idején, mikro a Forint kb. 3x ennyit ért, akkor volt egy Voodoo1 kártya 72.000+25% ÁFA, és most még is minden gépben van 3D gyorsító -
Scream007
őstag
7800 GS + PhysX =
[Szerkesztve] -
sztem meg számolja csak nyugodtan a CPU a fizikai számításokat. Úgyis addigra olcsó lesz a duálkór...
-
rocket
nagyúr
ATI se maradt ados a fikazikai gyorsitas temaban:
[link]
''If you have an X1900 XTX now, and in about eight months you buy a new ATI 2800 XTX, you can save your X1900 XTX for physics calculations. As of now, NVIDIA has said they do not support this feature but see the value in doing so. Hopefully that means the feature will be coming soon as the upgrade opportunities this offers readers are fantastic.''
Ez erdekes lesz, ha jon egy uj generacios kartya, nem kell eladni a regit, hanem berakja az ember az uj kartya melle fizikai gyorsitonak
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
Ha melgelsz a... DirectPX mondjuk
akkor kell egy drivert írni a kártyához amivel használhatóvá válik rajta... szerintem ez megoldható lesz (kicsit olyan lesz, mint a Voodook esete, amikor a Glide mellett bejött a D3D támogatás... húha, most elbizonytalanodtam... Voodoo 1-en is mentek a D3D-s progik? túl régen volt már... )
-
orbano
félisten
ez a directX-be költözés nem olyan egyszerű. kell hozzá egy API, és nem feltétlenül az ageia-é a legnyerőbb, de nem is biztos, hogy a havok a tuti. előbb ki kell találni egy egységes felületet, azt specifikálni, implementálni, majd az ezzel kompatibilis hardvert/drivert megcsinálni...
-
Male
nagyúr
Hogy lehet PCI-ban kiadni? Ma, amikor egyre fogy a PCI csati a lapokról, a PCIe-k meg állnak üresen... (X-Fi is PCI-ra jött PCIe helyett, az ATI tunerje is... bár lehet abból már van PCIe verzió, nem néztem mostanában)
Amúgy DirctX-be be fog költözni, és utána várhatóan minden tudja ezt is használni, csak egy driver kell hozzá... bár kétségtelenül elkéstek vele... Havok ottvan, nVidián menni fog, és ATI-n is... (ahogy olvasom, csak SM3.0 kell hozzá), szóval 300 dollárért most kiadni... akkor már inkább SLI, a használt VGA-t késöbb el lehet adni (meg mindennel megy, max nem a fizikát számolja a második, hanem a képet), de ha ezek bebuknak, akkor a kártya alátétnek lesz jó max. -
És erra kártyára is vehetünk majd a Zalman által kifejlesztett bordát...
És megint azért lesz lassú a game egy jó VGAval, mert nincs hozzá PPU a konfigban
Természetesen a játékokat erre fogják optimalizálni
És ehhez is kell plussz driver...
Hát a Dallas nem volt, úgyhogy k@pjátok be a ....)
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
szerintem ennek is akkor lesz értelme, ha bekerül a directXbe. ilyen szempontból a havok normálisabb, mert univerzális megoldást használ (a vga-khoz nem kell új api, ehhez a xarhoz meg igen)
ja és PCI... szánalmas...
[Szerkesztve] -
Dassler
őstag
Szép fekete nyákja van, jól megy a Diamond laphoz
egynlőre ennyi
Amúgy vesz az ember egy iylet, meg 2db Havok cuccal ellátott 7900xxx vga-t SLI-be - lásd tegnapi hír -, oszt überkompatibilisapropó SLI...ebből is lehet majd többet egybe kötni
[Szerkesztve] -
Yutani
nagyúr
Hát, az a 300 USD nem kis pénz még egy ilyen dologért, ami egyelőre csak a játékokhoz való. Én biztosan nem veszek ilyen még egy ideig.
És mivel a Havok-ot használó játékokban nem működik, így egyelőre számomra nincs is értelme eröltetni. Majd talán 2007-re, amikorra már lesz hozzá játék a piacon.
Emellett remélem jó sok techdemo jön majd ki erre a chipre, mert szeretem nézni az ilyen jellegű videókat! -
rup1u5
nagyúr
ehhhh, kavarnak itt a szabványokkal.
na'maj' meglássuk mi kerűl és mennyibe fél év múlva. -
tjhooker464
őstag
De rohadt drága ahoz képest, hogy semmi nem használja!
-
Lord Zero
addikt
és aki hálflájfozni (vagy bármilyen más, havokot használó enginet) akar futtatni, azzal mi lesz?
szerk. látom, megelőztek a kérdésfelvetéssel
fasza lesz, a fizikai megjelenítők (vagy eljárások) az ati-nvidia vagy az amd-intel analógiájára ölre mennek majd, csak hogy a szegény gémer minél szebbnek lássa a felboruló hordókat
[Szerkesztve] -
Tsunami
senior tag
+Mégegy tápcsati...
Amúgy megint kezdődik előről aza baromkodás, hogy külön kártyán van ez. Később úgyis meg lesz véve a licence, és be lesz építve a videókártyákba, csak kéne tudni hogy mennyire hasznos e ez nekünk, illetve szerintem elég gáz hogy a havok konkurense, ugyanis majdnem mindenki azt a fizikát alkalmazzaNa majd a Havok is biztos előáll ilyennel, vagy pedig lebartelezi a két cég egymás között a fejlesztést, a pénz beszél
-
Elrood
őstag
Kvázi két szabvány lesz ugyanarra, hurrá. Havok-t nvidia keményen fogja nyomni, ppu-t meg nem tudom ki
.
-
Krix
őstag
Mégegy venti a gépbe...
-
eXodus
őstag
Várom a teszteket.
-
thaler2
senior tag
Itt sz.tem a játékok támogatottságában lesz a legnagyobb gond, de majd meglátjuk...
[Szerkesztve] -
Rover623
félisten
Végre...
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- alza vélemények - tapasztalatok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 SUPER 12GB Be Quiet! Silent Base 601 850W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2906, 100% Akkumulátor
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 Plus 64GB / 12 hónap jótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest