Új hozzászólás Aktív témák
-
Terrayon
tag
Nagyon úgy néz ki hogy el kell költözni ebből a "fantasztikus"
városból. Mintha minden őrült itt lakna...
-
Beerwolf
senior tag
jó a cikk
De sajnos ez már csak rosszab lessz szvsz. -
Alukard
senior tag
válasz
Zordkaszás #106 üzenetére
Ismerős, de a az autósiskolás szórólap felragasztása jobban beválik
-
Zordkaszás
senior tag
Tuti módszer (bevált jónéhányszor): A4-es etikett, rányomtatni, hogy mit nem tesz a kedves autós soha többé, szélvédőre, kormány elé kiragasztani.
Kár nem keletkezik az autóban, hiszen az üvegről lekaparható (akár a jég) csak egy kicsit tovább tart.
(érdekes módon akkor is szabad a kapunk előtt az utca, ha a legközelebbi parkolóhely 2 saroknyira van). -
#64791808
törölt tag
Neeeee rii félreérted. Semmi ellenérzésem nincs irántad és a postjaid iránt, de rá akartalak vezetni, hogy a legtöbb esetben igaz, amit írtál, de sok esetben nem, ezért nem mindig célszerű általánosítani. Nem gondoltam, hogy emögött irigység lenne. Aki meg irigy, az az ő baja. Egyébként sokan irigylik a kocsimat. Lehet irigyelni a munkámat is, amivel kerestem.
Ugyanezt akartam elérni annál a srácnál, aki kijelentette, hogy az autósok faszok. Csak ott az ő szintjén próbáltam, hátha az anyázást érti.
A beszélgetésről: nem lehet rá szabályt hozni. Nálam pl automata váltó van, tehát nyugodtan lehetne a kezemben a telefon, mert egy kézzel és egy lábbal elvezetem a verdát, mégsincs, ki van hangosítva. Ugyanakkor észreveszem magamon, hogy elvonja a figyelmet. De van annyi rutinom, hogy ez nem okoz gondot, ahogy a rádió sem. De pl van navigáció a kocsiban, de arra képtelen vagyok figyelni, más meg azt tudja követni, és a telefon vonja el a figyelmét végzetesen. Tanulság: ez mindenkinél más.
A világban nem lehet mindenre törvényt hozni, vannak iratlan szabályok, elvek, van önuralom, stb. Abban a percben, mikor mindent beszabályozunk magunknak, megszűnünk emberek lenni.
De száz szónak is egy a vége, és ez a kvintesszenciája az egész témának: emberek vagyunk. Ez azt jelenti, hogy én is ember vagyok, meg a másik is. Ezért vagy odafigyelünk egymásra, vagy megdöglünk egy idő után. Lehet választani.
Aki meg azzal takarózik, hogy ''de mért én figyeljek, a másik sem figyel'', az jelentkezzen Dr. House-nál, mert azt még ő sem tudja, hogy agy nélkül hogy lehet élni
[Szerkesztve] -
Pepe88
csendes tag
Csak annyit szeretnék ehhez hozzászólni, hogy itt most nem arról van szó, hogy státusz vagy nem státusszimbólum, hanem arról, hogy közlekedjünk figyelmesebben!!! Amint azt már korábban is leírtam, ha beszélgetsz valakivel, akkor teremtsd meg a feltételeit. Séta közben is lehet beszélgetni, de nem a zebrán kell megvitatni a világrengető gondolatokat, hanem egy csendes helyen ahol ennek a helye van. Nem az autóban kell dönteni arról, hogy legyen-e gyereked vagy vetesse el az asszony. Talán egy milliós nagyságrendű döntést sem célszerű az autóban a kihangosítón keresztül megtárgyalni, hogy a kisebb horderejű dolgokról ne is beszéljek. Hogy miért írok a beszélgetésről? Hát azért , mert ez vonja el a legtöbb közlekedő, igen közlekedő, gyalogos, rádión kommunikáló biciklis vagy motors futár, hogy a mobilozó autósokról ne is beszéljünk, figyelmét a kölekedésről. Halgass inkább zenét halkan, és nagyobb mosoly fakad az arcodon amikor a karonülő megköszöni, hogy átengedted az anyjával az úttesten.
Talán nem is arról van szó, hogy autós,gyalogos, biciklista, motoros vagy kamionsofőr, hanem arról, hogy figyeljünk oda egymásra és mosolyogni se felejtsünk el...
Uff
u.i.: van autóm, motorom és sokat sétálok Budapest belvárosában, nem jellemző hogy csak úgy egymásra nézne két ember, hát még egy mosoly
[Szerkesztve] -
LGLuke
őstag
Látom mindenki próbál érvelni, s közben saját nézetükből közelítik a dolgot.
Cerebellummal értek egyet. Nem feltétlenül státusszimbólum az autó. Ha bárki kijelneti ezt, akkor én ajánlok neki egy érdekes megközelítést. Mit keres itt ezen a fórumon? Miért teszem fel ezt a kérdést?
Íme:
1. minden ember hülye, kivétel én!!!
2. kellemesen csalódhatok, hiszen néha találkozni inteligens emberekkel
Az, aki nem képes végiggondolni 1 dolgot és felelőtlen kijelentést tesz, közlekedjen ezen elvek alapján, és nem érheti meglepetés, s nem kell anyáznia az autósokat!PPPPPPPPPPP
Kövesse ezt az olyan ember, aki nem képes részekre osztani bizonyos dolgokat.
Ne tegyünk felelőtlen kijelentéseket. Mindenhol vannak bugyuta emberek. Aki autóban ül, az is szokott gyalog közlekedni legtöbbször. A gyerekei, vagy rokonai közül, pedig biztos van aki kerékpárral... Ne vagdalkózzunk fölöslegesen.
Aki olyan melót végez, mint Cerebellum, annak jó, ha kényelmes autó van a feneke alatt. Nekem sem mindegy, hogy egész nap 1 bőr fotelban ülök klimatizált helységben, vagy fapadon, kint a szabadban. Ha valaki napi több száz kilómétert vezet, az jobban tud figyelni, ha kényelmesen, zavaró körülmények nélkül vezethet.
Erre jó példa, hogy nyáron 40 fokban a klíma is egy aktív biztonsági berendezés, mert ha nem vonja el a figyelmedet az, hogy már a segged partján folyik a lé, akkor oda tudsz figyelni, ráadásul a hűvösebb levegő segít ébernek maradni. Ennyit arról, hogy kinek mi a státuszszimbólum. -
rii
nagyúr
válasz
#64791808 #100 üzenetére
Aki ''muszájból'' vezet kocsit, arra nem akartam ráhúzni ezt a ''jelzőt'' ...
'' .......... Nincs ebben benne egy kicsit az, hoyg amit én nem használok, az szar...? .......... '' lehet sok irigy emberrel találkoztál, én nem vagyok az. Engem nem vonzanak az új autók. Meg maga a vezetés sem vonz. Másság tudat van bennem, de nem lenézés, lekezelés szintjén. Az autóhasználatot nem kezelem le, de némely autós viselkedésést, egy két beképzelt suzikis, skoda-s, puntós majomét igen.
a kérdésre a válasz: olyan nincs bennem, hogy amit én nem használok az szar, de olyan van bennem pár területen (pld. Hi-Fi), hogy amit én használok az jobb.
de igazad van abban, hogy nem írtam oda, azt hogy ''sok esetben'', és hogy ''szerintem'' ... és a státuszzimbólumot nem magukra a autósokra értettem, hanem az egész magyar társadalom rákfenéje ez ...
Te meg nem veszel mindent magadra?
vagy nem lehet, hogy ha meglátod a POSTomat, akkor a gyülölettől elvakult kerékpárosok izzó tekintete rémlik fel Benned a visszapillantóból?
szóval én csak azt próbáltam leírni, hogy nem azért dobálózok a státusszimbólummal, mert másnak van kocsija nekem meg nincs ... 2002-ben a mobiltelefon is státuszszimbólum volt ...
peace
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
nekem is volt kocsim, lehetne is kocsim, csak a melóhelyem keróval 8 percre van a lakheylemtől, gyalog 25 perc. És nem szoktam sehová sem menni,ami kocsit igényelne. Ha akranék, vehetnék egy régebbi jószágot, mert nekem a 90-es évek eleji kocsik nagyon tetszenek ...
Én sok olyan helyre megyek, ahová jó a kocsi. Sokszor játszok utazó üzletkötőt. El kell ugrani Miskolcra... Békéscsabára. Pl valamelyik nap Pest-Eger-Pilisvörösvár-Szombathely-Pest útvonalat jártam meg. Ez közel ezer kilométer. Ezt vonattal gondoltad? Az én autóm most lesz egy éves, és 62 ezer kilométer van benne. 6 évet húzni kell ennek a dögnek, az uszkve 360 ezer kilométer. Ezt kibírja egy punto vagy egy thalia? Vagy ennyit hogy utazol nem-autóval? Még mindig csak státusszimbólum? Nincs ebben benne egy kicsit az, hoyg amit én nem használok, az szar...?
Szóval könyörgöm ha ilyen kijelentést teszel, akkor legalább tedd bele vagy azt, hogy ''szerintem'', vagy azt, hogy az autó magyarországon ''sok esetben'' vagy ''legtöbb esetben'' státusszimbólum. De nem mindig. Példaként hozod fel a lokális közlekedést. Remélem nem mondok újat azzal, hogy a lakhelyünkön kívül is vannak utak. Érted.
Az átmenő forgalom problémájának pedig nem az autósok az okozói. Ennek egyrészt azok az okozói, akik a befizetett adóforintocskából b@sznak megépíteni az M0-ást, másrészt okozói azok, akik aláírták, hogy egy négy autópályát és egy rahedli főutat összekötő elkerülő út 2x2 sávos legyen 80km/h korlátozással, és végül okozói az összes bezöldült baromarcú környezetvédő, aki azt látja, hogy ki kell vágni 600 fát, azt már nem látja, hogy ha ezt nem történik meg, akkor pesten az emberek megdöglenek a szmogban. -
tkazmer
addikt
, ezzel sajnos tipikusan csökken a Kreszből rájuk érvényes rész is
Jaja, mi gyűjtögejtük, hogy milyen ''kiegészítések'' ''vannak'' a kreszben:
pl: 3.2-es 6-os Audival szabad autópályán jobbról előzni, BMW 745i-vel át lehet menni a piroslámpán. A Volkswagen Passat csak a behajtani tilos tábát bírálja felül, így azért sztem lemarad az előzőektől...
God Vazzeg
Azért elég jól ment, persze M5-öshöz nem hasonlított. Egyébként idén februárban volt, nem tom, akkor milyen erősek voltak az akkori legújabb 320d-k...
[Szerkesztve] -
Státuszszimbólum...
Az autó Mo-n az, akárki akármit mond. Nekem ez is csak egy közlekedési forma. Nem érzem magam faszább embernek ha drágágbb autóban ülök; max hülyének nézem azokat akiknek nulla műszaki érzékük van, és megveszik a Mon marha drága *** autókat amik amúgy is *****k, mert azt hiszik ettől menőbbek, ezzel sajnos tipikusan csökken a Kreszből rájuk érvényes rész is - a környéken sajnos ezzel találkozok soxor.
Ha nem muszi nem megyek autóval, ott a bicikli, ott a tömegközlekedés. Peste autóval felmennem 1 óra, busszal másfél; és alhatok is közbe. És olcsóbb is. Helyben szintén ahova lehet ált biciklivel járok, csak zord időben váltok 4 kerékre.
Nem úgy a többi magyar, akik 300méterre sem tudják elvonszolnia seggüket, mindenhova autóval mennek; egyedül; nálunk is parkoló teli van; mindenki egyedül jön autóval dolgozni.
Persze a szájuk sír, hogy miért kell fűteni júniusban, miért ilyen az időjárás, miért ilyen a levegő; de ARRA KÉPTELENEK HOGY GONDOLKOZZANAK IS és TEGYENEK EZ ELLEN. Hogy négyen is mehetünk dolgozni 1 autóval, hogy néha kibír 5-10 perc sétát, stb.
Szerencsére újra divatba jön a környezettudatosabb élet, a biciklizés is; de ez még nagyon ritka és ha nem segítünk rá valamivel akkor nagyon lassan jut el annyi emberhez amennyihez kellene. Más országokban nem olyan volt hogy akármeddig metn fel az üzemanyag ára ugyanannyit autóztak. És senki ne mesélje be nekem hogy mindenki muszájból megy ennyit, mert rengeteget látok a környezetemben aki CSAK lustaságból jár autóval is. Fater is a 350 méterre lévő boltba ha több mint 2 kiló cuccot kell hozni autóval megy; veszett fejsze nyele.
Ahogy vki említette hogy elvárják egyes helyeken hogy ilyen-olyan autóval jelenjünk meg. Igen, konzervatív f***ok; azok elvárják. Nálunk még be vannak tokosodva az emberek; amikor lehet ezen igyexem a magam módján lazítani; mikor rámkérdeznek (főnök, állásinterjú, etc) hogy pl biciklivel jöttem - rosszallóan kérdik - közlöm igen, és visszakérdezek udavaris módban hogy ez miben jeleten problémát hogy feleslegesen nem szennyezem a környezetet és hogy az ép testben ép lélek híve vagyok? Rühellem a sok szemellenzőst, és 60-70%ban 1-2 visszakérdés után nem kötöszködnek. Ettől még vannak helyek ahova továbbra is kell - pl ingatlan ügynök, akármi - de sok helyen régi szokás alapján maradtak még meg ezek a dolgok és megpiszkálva elmúlnak/elkopnak; csak kevesen mernek/akarnak ezen változtatni! -
Ezzel egyet értek, hogy bicilire is vmi alkalmasságihoz kötném; viszot az előző biciklis hsz-edet inkább hadd ne kommetáljam...
Nem tudom hogy erre van-e vmi reális esélyünk; talán a kötelező bukó bevezetésével sokak kiesnének a sorból; ezzel rengeteg veszélyes egyént kiszűrhetnénk.
10 éve tekerek autósok között is; néha az osztott járdán/bicikliúton; de problémát a figyelmetlen gyalogosok szoktak okozni; meg a bicikli útra parkolók.
Hogy a zebrán át kéne tolni a biciklit az igaz; de f***g ha jobban belegondolsz, értelmes ember normálisan lelassítva átgurul a gyalogosokkal, lekászálódás felkászálódás minden, csak nem hasznos és nem a balesetek számának csökkentéséhez járul hozzá.
Járok autóval, tömegközlekedéssel gyalog is sokat; ismerem az erő mindegyik oldalát; lehet hogy ezért is fordítok több figyelmet a másikra; valószínű hogy az egyoldalú közlekedők erre kevésbé képesek -
tkazmer
addikt
Igen, státusszimbólum, de nem csak azért, amiért te gondolod. Bizonyos körökben elvárják, hogy az ember minimum egy jónak kinéző(értsd: új prémium kategóriás) autóval jelenjen meg.
God Vazzeg
Az 1-es kisebb nála...Pont azt írtam, h viszont jól megy, ez előnye(viszont most, h kicsit jobban belegondolok, lehet, az amit kölcsönkaptunk, 320d volt...)
(#90) rii
Az meg megint csak szar, hogy két kiilométeren keresztül, hogy ne a járdán menjek, le a keróúról, rá az úttedtre, le az úttestről, vissza a keróútra játko kell művelnem .. ezért mentem régebben rendszeresen az úttesten ....
Igen, ez tényleg elég kellemetlen. Viszont ebben az esetbne te vagy az, aki ugyan nem sokat, de ''hibázol'', és emiatt jogos a reklamáció. Sztem ez lehet egyik alapja az autós-biciklis ellentétnek.
[Szerkesztve] -
rii
nagyúr
válasz
God Vazzeg #92 üzenetére
gázolajtemető ...
-
-
rii
nagyúr
'' ........... Arról már ne is beszéljünk, hogy a kiépített kerékpárút helyett a biciklisek az úttesten haladnak... ........... ''
azért, mert ha egyenesen megyek a keróúton, akkor az azt keresztező autóúton érkező, és leknyarodás miatt amúgy is megállni kényszerülő autós sem enged ki, hanem egyszerűen nem vesz észre, és a keróúton áll keresztbe, míg ő ki tud hajtani ...
De ha az úton megyek, egyenrangú vagyok az autókkal ...
továbbá tisztában vagy vele, hogy milyen szar olyan ''kerékpárúton'' menni, ami nem más, mint egy járda, csak fel van rá festve egy sárga bicikli? És az a járda még járdának is keskeny, mellette meg ott van a kétsávos autóút.
Ezzel a jogot megadták, hogy kerékpárútként használhassuk, de a megfelelő körülményeket még nem teremtették meg.
Az meg megint csak szar, hogy két kiilométeren keresztül, hogy ne a járdán menjek, le a keróúról, rá az úttedtre, le az úttestről, vissza a keróútra játko kell művelnem .. ezért mentem régebben rendszeresen az úttesten ....
Sokkal veszélyesebb vagyok a párhuzamos járdákon közlekedőkre, mintha kimegyek az úttestre ... ugyanis a gyalogosok megadják a tiszteletet az autóútnak. De a kerákpárutat gyakran nem veszik észre, és ott sasszéznak .... vagy a járdáról kirohan egy gyerek a keróútra ... -
rii
nagyúr
válasz
#64791808 #87 üzenetére
én írtam, hogy státuszszimbólum, és fentartom. magyaroszágon az emberek szeretnit megmutatni, hogy nekik milyen jól megy, és ennek egyik legkifejezőbb eszköze az autó.
én így érzem.
'' .......... Azért, mert van olyan, aki nem teheti meg? ....... ''
nekem is volt kocsim, lehetne is kocsim, csak a melóhelyem keróval 8 percre van a lakheylemtől, gyalog 25 perc. És nem szoktam sehová sem menni,ami kocsit igényelne. Ha akranék, vehetnék egy régebbi jószágot, mert nekem a 90-es évek eleji kocsik nagyon tetszenek ...
szóval nem irigységből mondom.
nem a kényelem ellen akarok beszélni.
hanem a dugók, és a légszennyezés ellen. Mert a budapesit utak egyértleműen nem bírják el azt az autósforgalmat amit az ország (átmenő forgalom), és Budapest generál.
Én is vehetnék egy kocsit, de ha nincs értelme, akkor csak azért, hogy havi 20.000-eket elbasszak parkolásra, - és még a rengeteg fentartásávla járó kölstég - , nem veszek. -
God Vazzeg
veterán
Jóvan, a 3-as bmw a legkisebb, és igazad van, tényleg pici belül, de legalább könnyű, és megy
Cerebellum #87: jaja, látom ismered a kis Drágaszágom tulajdonságaitDe ha lesz rá kessem, biztos egy nagy terepjáróba ruházok be
Igazi tank feeling, már vezettem olyat, és nagyon tetszett
Jájj ezek a tetves anyagiak
Szerk2: ja és ''csak'' 134 ló gyárilag
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
A Volvó D5-ösét én sem tudom, hogy csinálták. Az olaszok tudnak még nagyon motort és kipufogót ''hangolni'', de amit a D5 produkál, az igen
God Vazzeg: A régi 20-as BMW motor, az még sorhatos volt, mmmmmA két autó nem egy kategória, nadehát nem is kell, hogy az legyen, és itt nem az árra gondolok. Egyszerűen nem ugyanarra használjuk. A karakterisztika meg aztán ég és föld. A tiéd pörgős, sportos autó. ''Csak'' 160 ló körül van, de nagyon jól fordul, jól kezelhető, nem billeg, stb. Az enyém nem élményautó, orrnehéz, magas, billen. Viszont ha kiértem az egyenesbe...
Olvastam egy ilyet, hogy az autó státusszimbólum... hm... namost ha valaki vesz pestre egy Astont, vagy akár egy S8-at, az valóban az. De elnézést kérek, megint az a fránya általánosítás. Aki írta, azt kérem, hogy ne beszéljen már ekkora marhaságot... ha megtehetem, hogy háztól házig kényelmesen és gyorsan utazzak, akkor mért ne tegyem meg? Azért, mert van olyan, aki nem teheti meg? Hát ennyi erővel mindenki, akinek 60 négyzetméternél nagyobb lakása/háza van, az adja el, mert biológiailag nincs rá szükség! Mars 30 négyzetméterbe! Ez nem így néz ám ki... az ember nem azért teker a mókuskerékben, hogy elteljen az idő, hanem hogy előre haladjon.
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
Ja barááátom... más életszemlélet, más gondolkodásmód, más szocializáció, és az emberek tudják, hogy jéééé,hát a másik is ember.
Én ha csak városban közlekednék, tudod mim lenne? Nivám. Azt nem mondom, hogy UAZ, mert az nyűgös... De Nivánál jobb biztosan nem. Nem érdekelne, hogy kátyuk itt vagy kátyuk ott.... jöjjön csak belém hátulról, 3mm acél lökös... nagy kerekek, nincs olyan, hogy magas járda.
SanyixXx: oké, neked van igazad, ügyes vagy, leülhetszPont a lényeget nem értetted. Azt írtad: ''az autósok faszok''. Milyen olyan érved van, amitől ez igazzá válik, mondd már meg nekem... Ezt próbáltam érzékeltetni. De úgy tűnik, hogy sem az érveléshez, sem az iróniához nem értessz. Hiába no, a fórum acc-hoz nem adják az észt is...
-
Dalai Láma
őstag
Lehet, hogy már írták, de a kedvencem:
Piros a lámpa, de a sietős autós, hogy még előrébbről induljon, rááll a zebrára. Így ugye szivatja a gyalogosokat, gyakran a keresztbe menő autósokat is. És ami a legrosszabb: nem látja a saját lámpját, így fogalma sincs, mikor lesz neki zöld. Tehát amit nyerne 2 métert azzal ,hogy közben gyalogost és többi autóst szivat, annak az 5x-ösét dobja el ott, hogy ne mtud időben indulni, mert már nem látja a már mögötte! lévő lámpát. Ilyenkor jön a dudálás, anyázás, jogosan.
Ma pl egy nő csinálta ezt meg, bár szerencsére csak magát szivatta. Kb 20 másodperce zöldje volt, de ő nem láthatta, hisz már a járdán állt. És nézte a mellette lévő sávban álló kocsit, hogy az mikor indul el, mert azt gondolta, neki is akkor lesz zöldje. A marha. Jól ki is röhögtem, és ezt a szánalmasságot nagyon gyakran eljáétszák. De ne migaz, hogy nem jönnek rá, hogy ennek semmi értelme nincsen? Tényleg ennyit számít az a rohadt 1 méter? -
lorcsi
veterán
azt hitte az is menne mint a gyalogosként autós szemmel közlekedés, no mindegy
ill. nem mert ezek szerint te sem sokba nézed a bicikliseket az utakon (talán észre sem veszed őket és simán lesodrod mikor autóval vagy - ez talán a gyalogosként biciklissel való találkozásodból is fakadhat- de próbálj egy kicsit belegondolni hogy mi van akkor ha a KRESZ szerint közlekednik a biciklis pl. egy nagy forgalmú úton. mert ugye a gyalogosok utálják őket azért amiért te is, az autósok meg kérdés nélkül elsodorják őket
-
Alukard
senior tag
Sajnos, sokan parkolláskor sem veszik figyelembe a kresz előírásait. Csak hogy konrét pélával pedálozzak II. ker fillér utca teljes szakasza. az úttest mind2 oldalán van járda, de hogy közlekedni nem lehet rajtuk gyalokosként az is hétszentség. az átlag távolság a kocsik és a járda másik felén levő kerítés közt kb 10 - 20 centi. sztem ez azért 1általán nem normális
-
vati
senior tag
''De az se helyzet, hogy az autósok többsége a kijelölt kerélpár utakat, úttesten sávokat, vagy fél járdákat parkolónak használja''
Ez az eset tiszta sor: a kerékpárutat parkolónak néző sofőrnek szerintem is tépjék le a tökét.
A járdán parkolást KRESZ szabályozza, van amikor szabályos, van amikor nem, egyedileg lehet eldönteni, idézett esetben halmozottan szabálytalannak tűnik.... -
nemtommi
senior tag
Valószínűleg hasonló kaliberű embereknek törhettem le eddig a tükreit.
Az egyik szimpla elütés volt kisvárosban, a másik árokbaszorítósdi közúton.
Gondolom mondanom sem kell, hogy simán továbbhajtottak mindketten.
Sikerült egy életre elvenniük a kedvem a közúton való kerékpározástól, de legalább azóta fokozottan ügyelek a kerékpárosokra vezetés közben (igaz, egyre ritkábban vezetek). -
Alukard
senior tag
Ha már az elfogultságnál tartunk a te írásod sem pite....
Ha elolvasod a korábbi hszeket, akkor lehet fel fog tűnni, hogy SOHA SEM VEZETTEM!!! és azért volt pofám ilyen elfogultan írni, mert mint gyalogos és kerékpáros kerülöm, a baleset veszélyes helyzeteket. Az írásom az én szemszögemet tükrözi, nem másét, persze hogy hagy baj ha az öreg mammer az 5cm/perc sebességével próbál ''átrohanni'' a forgalmas úttesten, de kérem, aki hülye haljon meg. De az se helyzet, hogy az autósok többsége a kijelölt kerélpár utakat, úttesten sávokat, vagy fél járdákat parkolónak használja, ezzel vagy az úttestre vagy a gyalogosok közé szorítva őket. Ha esetleg kijelölt kerékpárúton vagyok és anyázva elhúz mellettem 1 cangás, akkor utána kiabálok, hogy elnézést, mert tudom, hogy én vétettem, és az én idegeimet is k*rvára b*ssza, ha gyalogos van az utamban. Gyalogos szemmel, majdnem mindennap ér vmi olyan helyzet amit nem én okoztam, pl itt a lakásom mellett a büfé... elég soka magás vagánynak képzelő szteroidokkal felfújt alak áll ide a járdára, és persze mindegyik a zebrán keresztűl hajt le a járdáról, komolyan veszélyeztetve a szabályosan közlekedő gyalogosokat is.
Mind a 3 oldalon van a kamikaze típusból, de akkor is az autósok a legnagyobbak, és övék a legtöbb felelősség. Életveszélyes néhány ember vezetési stílusa, és nem csak a gyalogosokra nézve hanem más autósokra is. -
vati
senior tag
''Ha ordibálásra került a sor, az autós hibája volt. Közel 15 éve kerózom forgalomban.''
Az igaz, hogy a kerékpárút és a rá vonatkozó speciális szabályok nem épültek bele úgy az autósok köztudatába, mint más szabályok, és amennyire kellene.
Régebben nagyon kevés volt a kerékpárút, a kresz-vizsgára bemagolt pár dolog hamar feledésbe megy napi tapasztalat híján, és nem tudják pontosan mikor kell elsőbbséget megadni a kerékpárosnak. Ilyenkor kezd működni az erősebb kutya b..szik elv. Másik dolog, hogy míg az autóstól mindenki elvárja, hogy betéve tudja a kreszt, kerékpárra ülni és forgalomba kimenni akármilyen retardált hülyének szabad, bármilyen teszt, alkalmassági vizsgálat nélkül.
Ez baj, fejlődést csak az idő hozhat.
''Továbbá nagyon sajnálatos, hogy az autó státusz szimbólum.''
Nem az. Sokaknak megélhetési eszköz. -
vati
senior tag
Tekintettel arra, hogy a KRESZ szerint (21.§ (7)) a zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van minden járművel szemben, gyalogoszöldnél egyátalán nem mehetne rá a kerékpár sem a zebrára, és ténylegesen zavarhatja is a gyalogosokat. Egyébként a bringáról leszállva, gyalogosként szabadon áttolhatja a biciklijét.
Kerékpárosok figyelmébe ajánlható még az 54.§ is. -
vati
senior tag
''képzeld magad a biciklis helyébe is''
Nem tudom magam a biciklis helyébe képzelni, mert idegen a természetemtől a szabálytalan, másokat zavaró közlekedési stílus. Ezért soha nem bicikliznék olyan helyen, ahol hasonló szitu előfordulhat. Ha mégis megesik, úriemberhez illő módon sűrű elnézést kérnék. -
vati
senior tag
''ha neaggyisten leverek egy kocsiról valamit, akkor igazából nem sajnálom, ... no meg mivel szinte vadásznak a bringásra a forgalmasabb utakon ezért az szopja be a tükröt vagy akármit, akire utoljár pöccenek be.''
1. mindenki leszarja hogy mit sajnálsz, az okozott kárt viszont megtéríted, különben előbb utóbb találkozol egy olyan autóssal aki kártérítés híján a fejedet fogja leverni a nyakadról és marhára nem fogja sajnálni. Némileg jogosan. Szelavi, ez egy ilyen ország. Ha nem tetszik, emigrálj Belgiumba.
2. szintén senkit nem érdekel hogy mitől pöccensz be, ha ennyire idegesít a forgalom, járj busszal, egészségesebb, mint a sok stressz. A tükörre vonatkozólag lásd 1. pont.
3. a KRESZ vonatkozik a frusztrált nyomi bringásokra is. -
lorcsi
veterán
Gyalogos konra biciklis: amikor gyalogosként vittem gyereket, sokkal veszélyesebbnek láttam rá a járdán -ohne kerékpárút- száguldozó kerékpárosokat, mint az autókat.Ezek százszor agresszívabbak mint az átlag autós, az ilyen frusztrált köcsöggel szemben sokszor csak a brutalitás segít. (Felrúgni, kerékpárját rábaszni a fejére)
szép megfogalmazás. most akkér képzeld magad a biciklis helyébe is. -
modd3r
őstag
-
vati
senior tag
Egyoldalú ez az írás. Van egy tippem, hogy nem vezettél le Pesten egy évet sem, nem ismered autós szemmel a pesti (nagyvárosi) közlekedést.
Az igaz, hogy sok autós szabálytalankodik. Hiába, ilyen az ország állapota.
Én közel 10 éve vezetek mindennap, és amikor gyalog megyek, érdekes módon nincs bajom az autósokkal. Talán azért, mert képes vagyok a forgalmi szituációkat autós szemmel megítélni gyalogosan közlekedve is: egyrészt, betartom a KRESZt, ami sok gyalogosnak (meg a legtöbb kerékpárosnak, tisztelet a kivételnek) meghaladja az értelmi képességeit. Másrészt nem megyek ki az autó elé, ha látom, hogy ott és akkor az átlag autós nem fog rám számítani, vagy jó eséllyel nem lát, vagy lerí róla hogy síkideg/agresszív köcsög. (egy idő után ez megérzésből jön) Nem lépek le pirosban a zebrára, és igyekszem azelőtt átérni, hogy az autósok zöldet kapnának.
Mivel gyalogosan is csak A-ból B-be eljutni akarok, (akárcsak autóval) nem összetöretni magam, egyszerűen úgy közlekedem, hogy semmiképp ne legyen ütközés, nem emberkedem az erősebbekkel. Valahogy sikerül közlekedni - nem is emlékszem, hogy rámdudáltak volna gyalogosként valaha, pár évre visszamenőleg.
Szóval a mások oldal: hemzsegnek az úton a közlekedés elemi szabályaival tisztába nem levő kivilágítatlan kamikáze nyuggerek, láthatóan enervált lelkiállapotú megfáradt alkalmazottak, akik dacosan leszegett fejjel, körülnézés nélkül vetik le magukat a járdáról az autók közé, halmozottan szabálytalanul.
Pl. a zebrától 50 m-re, a négysávos főútra este takarásból kibotorkáló 90 éves nyugger mégis miben bízik, legalább arra nézegessen amerről az autók jönnek, ne ellenkező irányba. Már fejlődés, ha egyátalán megkísérel körülnézni. (senki nem szólt hogy már 60 éve jobboldali közlekedés van nálunk?) Vagy, miben bízik, amikor a lámpa pirosra váltása után két másodperccel dacosan maga elé nézve nekivág a zebrának, a maga 5 cm/sec átlagsebességével. Ölje meg magát máshogy. Bizonyos fajta baleseteket egyszerűen nem lehet kivédeni.
Másik állatfaj a szuicid hajlamú kivilágítatlan kamikáze kerékpáros, aki valamilyen oknál fogva élvezetesnek tartja hogy zsúfolt főútvonalon, kamionok között szambázva tekerjen, állandó életveszélyben, ízlés szerint este láthatósági mellény és lámpa nélkül. Sajnos a kerékpározáshoz sem kell KRESZ-vizsgát tenni, ami meg is látszik.
Valami elképesztő, amit pl. a hajtáspajtás futárdroidok lerendeznek a zsúfolt főutakon csúcsidőben néha. Elhiszem, hogy sietnek, meg határidejük van, de ez hadd maradjon az egyéni szociális problémájuk, ne az én kocsim törjön össze miatta, és ne nekem kelljen órákig papírozni mert alámszalad egy ilyen hullajelölt.
Az se semmi, amikor hegynek fölfelé tekerni beállnak a sávközépre, nehogy már meg lehessen előzni, feltartva vele 30 kocsit, és meglepődnek ha leugatják a fejüket. Értem én, hogy paráznak tőle ha huszasával zúgnak el az autók mellettük fél méterre -több oldaltávot tartani nincs hely a szembejövők miatt-, de akkor járon busszal vagy keressen kihaltabb párhuzamos utcát, ne tartsa fel a fél kerületet.
Gyalogos konra biciklis: amikor gyalogosként vittem gyereket, sokkal veszélyesebbnek láttam rá a járdán -ohne kerékpárút- száguldozó kerékpárosokat, mint az autókat. Ezek százszor agresszívabbak mint az átlag autós, az ilyen frusztrált köcsöggel szemben sokszor csak a brutalitás segít. (Felrúgni, kerékpárját rábaszni a fejére)
Megint más kategória a gyerekre felügyelni képtelen anyuka. Én miért tudtam megoldani, hogy úttestnek soha még a közelébe se engedtem a gyereket kézenfogás nélkül, akár kettőt is egyszerre? Nem is kerültek veszélyhelyzetbe sem, soha, amikor én vigyáztam rájuk.
Ez is kultúra kérdése: magára valamit adó ember nem él úgy, hogy folyamatosan idegeneknek kell vigyázni rá, mert magára vigyázni nem hajlandó.
A motorosokkal inkább a zaj miatt van gond, általában tudnak közlekedni, max. nem akarnak. Persze előfordul vezetésképtelen béna lúzer azok közt is - de a gyenge testvédelem+nagy sebesség miatt a darwini szelekció gyorsan érvényre jut és vagy szervdonor lesz belőlük vagy idejében abbahagyják.
Ennek ellenére nem általánosítok, mert vannak normális kerékpárosok és gyalogosok is, akik láthatóan képesek szabályosan közlekedni.
BMW-sek kontra többi autós. Nem tapasztaltam, hogy a bmw-sek között sokkal több lenne az agresszív tahó, mint más márkákat vezetők között.
Ha már tapasztalat: én a fekete A6,A8, VW Passat kategóriával szoktam jó előre óvatos lenni (rongyrázó típusok, cégautónak vesznek ilyeneket arrogáns felsővezetőknek), de a durván túlméretezett erődjellegű városi terepjáró tök feketére fóliázott ablakokkal is óvatosságra int. Vagy 4000 év börtön ül benne, vagy a macája, vagy a 17 éves fiacskájuk.
Vannak persze tahó bmw-sek is, de csak annyi mint másból. Valamikor a 90-es évek közepe-vége táján volt a BMW az aranyláncos tarparasztok kedvence, azóta mintha heterogénebb lenne az összetétel.
Veszélyes kategória még a szarrá tuningolt öreg bömös a benne ülő beszívott hülyegyerekkel - legutóbb a nevezetes érdi(?) gyalogosmészárlást is egy ilyen követte el.
Na, ezeket kéne bevarrni valami durvább fegyházba 30 évre, ha már a nyilvános akasztás nem trendi, pedig az lenne a célravezető.
Az autós várható viselkedésének megítélésében is az az okos középút, ha az ember vet egy pillantást a volánnál ülőre. Pár év tapasztalat után már ráérez, hogy mire számíthat tőle... A defenzív vezetés fő jellemzője, hogy a másik fél lehetséges hibáira is jó előre felkészülünk és számítunk.
Azt remélem, hogy kötelezővé teszik hamarosan a biciklilámpa és láthatósági mellény használatát nem csak lakott területen kívül, hanem városban is minden, úttesten közlekedő gyalogos/kerékpáros számára. Úgy lenne logikus.
Aki az úttesten kószál az autók között, valamilyen módon gondoskodjon önmaga láthatóságáról.
[Szerkesztve] -
tkazmer
addikt
válasz
#64791808 #64 üzenetére
Apám D5-ös Volvojának van még nagyon jó hangja, nem tom hogy csinálta a Volvo, de kb olyan a hangja, mint egy 5 literes benzinesnek(pedig csak 2.4-es, 5 hengeres dízel). Jah, abban még az tetszik, h 180-nál vált be 6.-ikba
Nyilván ezt is csakis a német autópályákon
(#63) koob
Hát igen, jó lenne, de egylőre még a dzsungel törvénye van életben....ki tudja, lehet, nem is lesz más
(#66) God Vazzeg
Egyszer kaptunk kölcsön egy olyat, mint a tiéd, ameddig az autónkba GPS-t szereltek, hát nem tom, megoszlottak a vélemények. A tolatóradar nagyon jó, a motor is húzott, de vhogy elég kicsinek találtuk.. sportautónak mondjuk nem rossz.
[Szerkesztve] -
God Vazzeg
veterán
válasz
#64791808 #64 üzenetére
V10 Touareg
Félre ne érts, nekem csak egy 320i E30 van, ami stílfűrész hangon pörög, meg fürge mint az állat, de nem lehet egy napon említeni a tieddel.. Egész más kategória minden térenÁlmaim autójával jársz (egyikkel
), szal vigyázz rá, becézgesd, és mindig kapjon friss gázolajat
A hangjára is kíváncsi lennék, ha jársz kecskemét fele ütközzünk -
#64791808
törölt tag
a biciklis nem egyenrangú az autóssal. Ezt jó lenne, ha az autós is és a biciklis is figyelembe venné. A deffenzív vezetést pedig javaslom mindenkinek. Bár a KRESZ úgy foglal állást, hogy ''mindenkinek joga van feltételezni, hogy a közlekedés többi résztvevője betartja a KRESZ szabályait'', azért érdemes inkább abból kiindulni, hogy mindenki más hülye, és gondolkodni kell helyette. (najó, eltúlzom) Sokat segítene.
Juteszembe, van valami jókis DiumDisu zenéd?
God Vazzeg: és még valami a Touareghez. Szépen megy a V8, üvölt a sorhat, zeng a V6, de ahogy ez a kétszer öthengeres dög 1800-ról mondjuk 5.-ben megindul egy padlónál, na azt a hangot a konziban is tanítani kellene
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
válasz
God Vazzeg #35 üzenetére
Van egy C4-em szolgálatra, és egy Touareg sajátnak. BMW szép meg jó, sokkal profibb és sokkal jobban fordul, de a Touaregbe ez a v10 tdi ez erősebb bármelyiknél, hasonló kategóriájú bmw-nél 10 misivel olcsóbb, és 11 liter gázolajat pusztít... dehát ki mit szeret.
dzsoni #38: világos, szép meg jó egy puntó is, de nem egy kategória egy passattal. A te motorod gyárilag a PD130TDI, gondolom ez van felrántva 160 lóra. Ez közel 25%, úgyhogy ésszel hajsd meg kolléga, mert esetleg hamarabb lesz hengerfejes, mint hinnéd. Nem riogatlak, de olvasd el ezt: [link]
[Szerkesztve] -
#64791808
törölt tag
A számok mindig nagy problémát jelentenek. Az utak minősége és mennyisége változott mondjuk 20%-ot, az autósok létszáma mondjuk 200%-ot, a vezetési rutintalanság meg 2000%-ot. Én nem tudom, de régen szlalomozni kellett tolatva, meg minden baromság, most meg minden analfabéta látáskárosult is vezethet. Hiba, komoly hiba.
A vezetés tanulható, egy szintig. A vezetés készségtárgy egy szintig. Namármost akinek nincs affinitása hozzá (kedvenc szavaim egyike), de ezt nem tudja, ezért nem tanul meg rendesen vezetni, az alá roller sem való, nem hogy verda. Az ünnepek terén meg aztán vigyázni kell, mert olyan forgalmi helyzetek létesülnek, hogy ha szamár lennék, a fülem is ketté állna. -
LGLuke
őstag
Ja, de te legalább jól jártál, mert ezek szerint sikerült megállni! Ez közel nem a legveszélyesebb!
Anyám kolegái vidékről jöttek Nyíregyházára értekezletre. Hajnalban, még viszonylag sötétben. Egyszer csak észreveszik, hogy 4 lámpa jön velük szembe. Hát közelebb érve kiderült 2 kamion előzi egymást! Semmi gond: lazán-faszán beelőzték egymást, ehhez csak annyi kellett, hogy anyám kolegája az árokba hajtott az ütközés elkerülése végett! Úgy kellett kihúzni másik kocsival. Szerencsére megúszták különösebb sérülés nélkül, mert lelassított mira az árokba kényszerült. Ja és meg sem állt a 2 kamion! Ez csak országút volt nem autópálya! Na ebbe gondoljatok bele! -
rii
nagyúr
válasz
#64791808 #32 üzenetére
'' .......... Biciklisek: a biciklis ne közlekedjen a körúton. Najó, de ha máshol nem tud? ........ ''
pontosan .. máshol nem tud, ha a nyugatitól akar mondjuk blahához eljutni.... a széles járda, ami körúton van, az meg nem kiijelölt kerékpárút... csak járda ...
'' .......... SZóval igenis tekintettel kell lenni rá, ő is közlekedik! Ugyanakkor a biciklisnek is figyelni kellene, hogy álló kocsisor mellett nem húz el 40-nel, mert nem mindig lehet látni, azon felül még szabálytalan is. ........''
egy kerákpáros csak a belső sáv bal oldalán mehetne el álló kocsisor mellett szabályosan ... de mi van ha megindul a kocsisor? kéreckedjen 2 menetben vissza a külső sáv jobb szélére?
'' ............ Ő szívja meg, ha kinyitom az ajtót, mert azon felül, hogy összetöri magát, még az ajtó árát is leverem rajta. ............'' akármilyen nagy duma is ez, ha egy kerékpáros ''bekap'' egy nyíló ajtót, nem hinném, hogy kedved lenne még bármit is ''leverni'' rajta .. legközelebb majd belenézel a visszapillantóba, hogy jön-e valami....
'' ......... Szóval jogos lenne a biciklisek elvárása, ha az elvárt figyelem kölcsönös lenne! .......... '' a kerékpáros, és a gyalogos életbenmaradásra kifejlődött ösztöne, hogy figyel az autósok helyett is ... -
tkazmer
addikt
Én meg mégtovább.:
Azok a kamionok sem épp a biztonság csúcsai, amelyek mondjuk autópályán, nagy forgalom mellett elkezdik 85-el előzni a 80-al haladó másik kamiont. Az ilyenek szerintem legalább annyira veszélyesek. Persze, nekik is kell vmikor előzni, de hogy épp a legnagyobb csúforgalomban, vagy épp akkor, amikor jön valaki hátulról...tudom, ha nem 220-al közelít az ember, akkor komoly gond nincs, de akkoris, a szabályos 130-ról is nagyot kell fékezni(mind a 2-t tapasztaltam már, az elsőt persze németországban)
-
tkazmer
addikt
ha neaggyisten leverek egy kocsiról valamit, akkor igazából nem sajnálom, mert ha lenne bringaút, akkor nem a dugóban kéne szlalomoznom a kocsik közt.
Igen, ha lenne. De nincs. Így nyilvánvalóan csak azzal lehet pörölni, aki leverte a tükröt stb. Felesleges azon gondolkodni, hogy mi lenne, ha lenne, és hogy erről is az állam tehet, mert persze, legegyszerűbb mindent az államra fogni.
Bog
Ma reggel az autók harmadán semmiféle lámpa nem égett, pedig igen ratyi idő volt. Az autók negyede pedig díszkivilágításban: ködlámpa elöl-hátul, a városban.
Az első esetben pont a bmw-mercedes stb az, amelyiknek kell, hogy égjen a lámpája. (legalábbis az Volvokban úgy van, hogy motorindításkor aut felkapcsol). A második része pedig valamilyen módon kapcsolható észak-amerikához, mert ott szoktak így vezetni.
[Szerkesztve] -
Mivel idén (nyár elejéig nem értem rá, Kméten voltam) ~2100-t tekertem; 1/3 aszfalt, 2/3 erdő; igen; tudom. És akkor én átmegyek, mert az autós megállt/megáll, és engedné a biciklist, ilyenkor szoktam odaszólni az álló bamba hülye kreszt nem ismerő biciklisnek!
Általában nem amentális terhelés hanem a KRESZ totális nem ismerete a ludas!
Melelsleg igazat adok neked a többiben, Butapesten mikor tekertem az utcáról kinéztek és ne tetszett nekik ha nem 15-el mentem; mikor az úton mentem az autósok nem figyeltek rám, annyira hogy a Keletitől a Nyugatiig 2× jött nekem autó (mindkétszer a tükörrel; mikor pirosnál melléjük értem ablakot feltekerték); ez nevetséges. Figyeltem mindenfele; de gondoltam csak nem olyan hülye a taxis hogy nekem jöjjön... de!
Itthon nem szeretet országutizni, vagy max este, mikor kisbb a forgalom. Szlovákiában jók az utak, udavriasak az autósok és ismerik a kreszt - és a biciklisek is.
[Szerkesztve] -
joghurt
addikt
Radnóti-Pannónia sarkán levő exmunkahelyen dettó, hiába volt mackósajtos tábla. Legalább a heti egy csattanás megvolt. Nekem a legjobb érzést az jelentette, amikor az egyik nagyobb csatt után a védett útvonalon nagyobb sebességgel jövő autó a sarki kocsma tulajának rendszeresen a zebrán parkoló autójába szállt bele.
Ha nem a zebrán parkol, nem törik össze.
-
rii
nagyúr
'' ......... mikor biciklis létükre elsőbbségük van ........... ''
... nézzél már szembe egy 600 kg-os, 10 lóerős vasszsörnyel szembe, a te magad 70+12 killogramoddal .... tudod milyen mentális leterhelés egyeseknek kiemnni a forglaomba kerékpárral? Munkatársnőm csak végig a járdán mer jönni.
[Szerkesztve] -
rii
nagyúr
elég nehéz a kerékpáros élete az utakon:
- járdán nem mehet, vagy csak nagyon lassan, mert megszólják érte
- az utakról lenézik, azzal a tudattal kell mennie, hogy feltartja az autósokat, a 20, jobb esetben 30, kiváló esetben 35-40 kmph-jával.
- van olyan hely, ahol rendre felparkolnak az autók a kerékpárútra
- elég szegényes a kerékpárúthálózat, legtöbbnyire hosszában elfelezett járda.
- rendszeresen mászkálnak gyalogosok a kerékpárúton
- közlekedésben a elsőbbséget kiharcolni (gyakorlatilag semmibe vesznek az autósok) elég nehéz dolog, legtöbbnyire csak legyintenek egyet a közlkedő kerékpárosra, hogy messze van az még, gondolják csak 15kmph-val jön, és mikor tényleg kihajtana, csodálkozik, hogy már az volánfülke előtt kurvaanyázok ... mert nem, nem 15-el megyek, hanem 25-28-al, van hogy 30-35-el.
- ami eddig történt velem baleset közeli szitáció, az mind az autós hibája volt. Ha ordibálásra került a sor, az autós hibája volt. Közel 15 éve kerózom forgalomban.
Ez a legnehezebb közelkedési forma.
Nem tudom, milyen kerékpáros szabálytalanságra gondolsz (az tudom, hogy ln mire gondolok - amiket én elköevetek naponként - napi egyszer egy egyirányú utcában szembe megyek a forgalommal - és kissebb lámpápnánál, ha piros van, átmegyek amennyiben szabad a pálya)
Továbbá nagyon sajnálatos, hogy az autó státusz szimbólum.
Senki ne mondja hogy nem az.
Emiatt van, hogy aki keróval is járhatna, nem teszi. Derogál.
Pedig az még a levegőt is tisztíccsa ... -
Hasonlót tapasztaltam, udvariasak, figyelnek a másikra (akármivel közlekedik); segítőkészek! Teljesen más világ...
Még örülnek ha segíthettek; nem morognak hogy feltartottad őket 2 zöld erejig; és hihetetlen, de eközben 1 duda sem szólalt meg!
Nem csak az egyéb életkörülmények a ludasak (vmennyire azok is), hanem nagyon rossz temperamentumunk van, önzők, nemtörődömök vagyunk. A szemetelés, az üres igérgetések (majd visszahívjuk ha érekezett), a törvényszerűen csúszó határidők, a sok-sok butaság, a korrupció - nem lehet mindent erre fogni.
Pejoratív értelemben parasztok vagyunk, és kész
Akheron: Felénk is; Kom-Egom megye.
[Szerkesztve] -
Akheron
senior tag
Csak érdekességképp: Két és fél évig dolgoztam a 13. kerületben, a Jászai tér mellett; ez idő alatt a közeli kereszteződésben 4-5 ütközést is történt. Szintén a 13. kerületben, a Visegrádi és a Victor Hugo utca sarkánál lakom egy és negyed éve; három ütközést láttam az ablakom alatti kereszteződésben. Az utcasarkon sorakozó oszlopok havi rendszerességgel vannak kidöntve.
Máshol is így megy ez, vagy csak én fogom ki?
-
cousin333
addikt
Ha az autósok betartanák a KRESZ-t, ahogy kell, nem lenne ez a cikk... Ha egy autós nem tartjabe a szabályokat, akkor a pénzével fizet (ideális esetben, de ez nem így van), de a gyalogos, biciklis adott esetben az életével. Meg aztán a kettő nem egy súlycsoport. Ettől függetlenül nem helyes, ha egy gyalogos, vagy egy biciklista nem szabályosan közlekedik, de szerintem az autósoknak kellene többet változniuk (másik kedvencem a járdára szívbaj nálkül felparkoló autós. Nem azzal van baj, amikor a járdára fel van festve a parkolóhely - egyébként nem szabáloysan, mert nem hagy elég helyet a gyalosoknak, csak, ugye, így a legegyszerűbb parkolóhelyet csinálni - hanem amikor teljesen lefoglalja a járdát. Az ilyeneknek legszivesebben bezúznám a szélvédőjét
).
-
Úgy legyen, mert a köcsög autósoknál a birka biciklisek és gyalogosok tudnak csak jobban felhúzni.
2001 óta van jogsim, nem sokat, kb 2500Km-t mentem, fele lakotton kívűl. Sajnos mindig abból kell kiindulnom tapasztalataim szerint hogy a másik NEM ismeri a kreszt, mindig keresem a szemkontaktot; ha nem találom, inkább elengedem; mert nem szeretném hogy pl oldalbakapjanak. Ahogy biciklivel közlekedbe kaptam párszor, tükör nékül kanyarodóktól, körbenézés nélkül kanyarodó hülye biciklisektől, körbenézés nélkül bicikliúton elém/nekem lépő birka gyalogosoktól.
Mindig fékkészenlétben közelítem meg a kereszteződéseket mert sajnos sokan a stop tábla ellenére sem nézikmeg jön-e biciklis; azokra a marhákra (már elnézést) pedig akik ott állnak és várnak az autósra (mikor biciklis létükre elsőbbségük van) hogy 'Eeelsőgbséged vaaan!'. Ehhez jönnek a kacsázók, a direkt parasztok, a bepofátlankodók, a sportolók (pl ha lámpánál megállunk már figyelem azokat akik a mellettünk lévő balrakanyarodó sávban állnak meg, pláne VW/BMW/Merci -valamiért azt hiszik (tévesen) ezek még autók, és ettől gyorsak és nekik mindent szabad- autókat, hogy balra, vagy előre indulnak; és sajna az esetek 40-50%ban a sor elé próbálnak bekerülni csak ezzel. Ha én vagyok a sor elején ami a csövön kifér úgy indulok ha látom hogy rám nézeget át hogy tudja hgoy biztosan kilőhet. Mellé rövid dudaszóval is próbálom tudatosítani benne hogy egy köcsög szabálytalan paraszt! Ilyenkor ha pechje van a többiek sem engedik vissza egyhamar; bevallom nem lenne szabad, de elégedett vagyok olyankor.
Szal itt nem csak az autósokkal van baj; hanem nagyon sok a közlekedésben résztvevővel, amire sajnos esélyt sem látok hogy javulna. Ez a Balkán... -
Loha
veterán
Úgy van ahogy mondod, de sztem ez az egész autós mentalitás sokkal súlyosabb társadalmi problémákra vezethető vissza... Belgiumban nem csak a kocsikban vigyorognak egyfolytában, hanem a tömegközlekedésen is, mondjuk nekik nem hiszem, hogy minden nap ''szardíniásat'' kéne játcaniuk... Autóknál meg ugyan ez van, alig van parkoló, minden út túlterhelt, szóval egy kínszenvedés a közlekedés általában a Pesten... És ami kínszenvedés az rengeteg stresszel jár, a rendszeres nagymértékű stressz pedig csúnya dolgokat tud kihozni az emberből, pl nagyfokú agresszivitást, és az egyik legjelentősebb egészségkárosító tényező is... Nem véletlen, hogy ilyen sok nálunk a szív- és érrendszeri megbetegedés, a sok stressz okozza.
Szóval az egész proléma onnan fakad, a Belgiumban élő emberek sokkal boldogabbak, kevesebb stressz éri őket, és ez miatt kevésbé agresszívek, egészségesebbek, és hosszabb a várható élettartamuk is. Már csak az a kérdés, hogy mi okozza ezt a jelentős eltérést, és min kellene változtatni, hogy mi is hasonuljunk a Belgiumban élőkhöz -
sanyixXx
senior tag
ja és a napi aktuális:
körtér...rosszul kezdődik. autós úgy tűnik, hogy átenged a zebrán (de nagylelkű...). ahogy haladok a zebrán, úgy nyomul ő is előrébb. mire átérnék a túloldalra már a vádlimat nyomja majdnem a lökhárító. megállok (még mindig a zebrán) és ránézek csúnyán (különösebb elvárásom nem volt, hiszem úgysem fogja fel, hogy ez engem zavar, amíg át nem megyek rajta a daf kamionnal). meglát engem és kedvesen biccent a fejével, hogy hoppá bocs, aszittem csak ráengednem kell a zebrára, azt nem kell szavatolnom, hogy át is érj. máskor ha mutatok egy ''nanát'' az ujjammal még anyázni is elkezdenek.
ja és biciklisekről: majd ha lesz bringaút/sáv, akkor lehet pörölni amiatt, hogy a dugóban elhúz melletted és leveri a tükröt. addig a kormány pöröld, hogy csináljon nekünk utat/sávot. ha neaggyisten leverek egy kocsiról valamit, akkor igazából nem sajnálom, mert ha lenne bringaút, akkor nem a dugóban kéne szlalomoznom a kocsik közt. no meg mivel szinte vadásznak a bringásra a forgalmasabb utakon ezért az szopja be a tükröt vagy akármit, akire utoljár pöccenek be...
[Szerkesztve] -
Bog
HÁZIGAZDA
Voltam a múlt héten Belguiumban. Brüsszel és Brugge.
Az autós közlekedés ott egészen durván más, figyu:
1. A jogosítvány megszerzése 8 óra vezetéshez van kötve, ergo mindenkinek van. Mindenki vezet is. Ez ugye alaphangon azt jelentené, hogy full káosz van az úton, de nem.
2. A kereszteződésbe ezek is bemennek és beragadnak, mint a birkák. Viszont nem anyáznak. Mindenki hullára nyugodtan ül a kocsiban, a fele mosolyog is. Mintha radaroznák az agyukat, egyszerűen boldogok.
3. A zebránál mindig megállnak, még akkor is, ha két sarokra vagyok. Megvár, elenged. A mögötte jövő nem ideges. Háromsávos úton megállt a legszélső kocsi, leléptem. Már láttam, hogy a középső sávban nagy tempóban jön egy verda, én rutinos pesti vagyok, nem mentem tovább, de TERMÉSZETESEN az is megállt, a legbelső sávban detto. És mindenki tök nyugodt volt.
4. Ha be kell sorolni, ki akarsz kanyarodni, akkor az ELSŐ kocsi beenged.
5. Ott élő lány mesélte, hogy bénázott, és egy körforgalomból kihajtott egy háromsávos útra, ahol mindenki szembejött, mert egyirányú volt. Mi történt? A full forgalom leállt, megvárták míg a csaj a Picasso-val nyom egy Y fordulót és aztán mindenki békésen ment tovább.
Hazajöttem tegnap. Eddig csak ketten törtek az életemre, egész kevés, napi öt szokott lenni. Ma reggel az autók harmadán semmiféle lámpa nem égett, pedig igen ratyi idő volt. Az autók negyede pedig díszkivilágításban: ködlámpa elöl-hátul, a városban. Köszi. Reggel az Airport minibusz ledudálta a hajam az Ecseri-Üllői sarkon, mert nem mentem bele a pirosba. Egy Zóna Taxis egy mellékutcai bal kikanyarodás során balról előzött meg még a kereszteződésben. Index nélkül. Egy okos mercis az Üllőin befelé a Nagyvárad tér előtt a kétirányú forgalmat elválasztó járdaszigetre felmászva fordult úgy meg, hogy pont a két tengely közé kapta a járdát, csattant is az alja. Le se szarta.
Én már ott tartok, hogy ha zöld a lámpa, akkor is belassítok, mert sosem lehet tudni, hogy nem jön-e egy őrült keresztben a piroson át. Iszonyat sokat agyalok, hogy vegyek új kocsit (oh, Mini), de mindig meggyőzöm magam, hogy a lepukkant, 13 éves verda a legpraktikusabb a városban. -
modd3r
őstag
Pont ma beszélgettem az egyik barátommal vezetés közben, hogy nekünk nagyon úgy tűnik, hogy csak az autósokkal tartatják be a KRESZ-t, illetve rájuk fúj mindenki, közben a gyalogosok, a biciklisek nagyívben tesznek a szabályos közlekedésre...
[Szerkesztve] -
Alukard
senior tag
Valami hasonló a helyzet a kelenföldi busz pályaudvarnál. Annak ellenére, hogy 1 elég forgalams kereszteződés nincs lámpa. Épp menni akartam át a zebrán (a kereszetződésben a busz áll és blokkolja a keresztirányu forgalamat), és mit ad isten... szőke nő, piros suzuki. Ahelyett, hogy lassított volna (a busz miatt amúgy sem tudott volna tovább menni) rálép a gázra, hátha el tud csapni 1-2 főiskolást.
-
nemtommi
senior tag
Egy ideje átérzem a gyalogosok gondjait (Mikor Pestre jöttem, eladtam a kocsit, azóta max. taxi és BKV, de szeretek(nék) gyalogolni).
Rendszeresen keresztezem a Budafoki utat a (talán egyetlen) lámpa nélküli zebránál. Nem egyszer történt meg, hogy leléptem a járdáról, mivel a közelebbik sávban csak távolról közeledett autó, gondoltam lesznek olyan jók a másik sávban közlekedők, hogy egy pillanatnyi helyet engedve átengednek. Ehelyett nagyrészt gázadás következik (persze ésszerűen, hiszen el kell érni a 150 méterre pirosan világító lámpánál álló sort) én pedig maradtam az úttest közepén, ekkorra azonban ált. beér a másik sávban közeledő pár gépjármű is dudálással jelezve, hogy rossz helyen tartózkodok. Van, hogy be kell várnom a 86-os, vagy Tétény-buszt, mivel ők átengednek (félreértés ne essék, még mindig a zebra közepén állok ilyenkor). Egyszer egy 18 év körüli, láthatóan friss jogosítvánnyal rendelkező Corsa-s hölgy majdnem elütött a zebrán, és az ablakon kiabálta ki ''Miért itt megyek át az úton?''. Erre nehezen tudtam értelmesen válaszolni, lehet a 2 méternyi ugrás/vetődésem miatt, de csak annyit habogtam ujjamal a föld felé mutatva, hogy de hiszen ez itt a zebra...... -
_seth_
veterán
Kedvencem:
Én autóban vagyok és zebrához érek, lassítok, a gyalogos nem megy, legyen akkor elindulok akkor a gyalogos is.... megállok megáll ő is... na jó akkor menjünk egyszerre -
dzsoni
senior tag
#25 Cerebellum:
A lassú autósoknál már csak az útkereszteződésekben leszállok a bicikliről és áttolom tipusú versenyzőket szeretem
Alapjáraton én elengedek olyan autósokat/gyalogosokat/bicikliseket akiknél látom hogy az életben nem fognak tudni ki/elkanyarodni (napi szinten megteszem ezt pl. a helyijáratos buszokkal mert tényleg nagyon szarul lett megoldva a közlekedés az útfelújítás után), de egy olyan helyen ahol ritkán járok, nem ismerem az utakat, és meglátok egy táblát hogy arra kéne menni már tolom is rá a kocsit az útra, persze azért körbenézek elötte. Más az hogyha az ember tudja merre megy és melyik neki a legmegfelelőbb irány.
Vidéki utakon is vezetek eleget, jobban ismerem mint a pesti közlekedést. A lényeg az hogy mindenhova időben kell elindulni ha valami/valaki miatt negyed órát kellene várakozni.
#31 Cerebellum:
Az autóválasztásodat teljes mértékben megértem. Éveken keresztül gyüjtögettem kocsira, aztán amikor elérkezett az idő vettem is egyet. Kaptam is a fejemre sokmindenkitől hogy hogy voltam képes egy 5 éves ''roncsot'' (1.9PDTDi Passat chiptuningal 160 ló) venni egy szép új suzuki/punto/clio/polo stb helyett. Az érveim ugyanazok voltak mint a tieid: nagy, biztonságos, és ha muszáj padlógáznál kihoz az éles szitukból, bár önszántamból nem megyek bele ilyesmibe, sőt. -
LGLuke
őstag
Ez így nehéz vita! Hiszen mindenkinek más a szemszöge, és senki sem lehet igazán objektív, hiszen mindenki közlekedik...
Egy terhes nőben, vagy kismamában, aki babakocsival közlekedik, más közlekedési szituáció miatt megy fel a pumpa, mint az M5-ös BMW-vel közlekedő brókerben.
És lehet, hogy mindkét félnek igaza van a maga területén. De ezt igen nehéz nem szubjektíven nézni.
Én Pesten BKV+gyalog közlekedem, míg otthon Nyíregyházán szinte csak autóval. Mégsem tudnám megmondani, hogy melyik fél a jobb! Pedig használok tömegközlekedést, gyalogos közlekedést, és autót is.
Mondok 1 példát is: ha esik az eső, akkor előzékeny vagyok a gyalogosokkal. Átengedem a zebrán, óvatosan hajtok a járda mellett, hogy ne csapjam fel őket, tudom milyen érzés, engem is beterítettek már nyakig... Ha merőfényes napsütés van, és nem sietek, akkor is szívesen átengedem őket a zebrán. De rühellem azt, mikor van egy zebra, jövök mögöttem 5 autóval, és a zebrára lelép 1 gyalogos, miközben kicsit távolabb tekintve látja, hogy a 100 méterre lévő lámpa most váltott zöldre, s mi az 5 autóval sietnénk, hogy átérjünk rajta, s ne kelljen 2 dl benzint elpöfékelni a pirosnál. Ráadásul az 5 autóban minimum 5 fő utazik, de valószínű, hogy több, ő meg egyedül van, és szép kényelmesen sétál, mi meg rágjuk a kefét! Neki meg kb. 10 másodpercet kellett volna várni, hogy elhaladjon ez az 5 autó...
Szóval a gyalogosok sem figyelmesek, csak úgy, mint az autósok. -
Alukard
senior tag
Sajnálom, ha 1 picit egyoldalúnak tünt az írásom, nincs jogsim, ezért autós oldalon nincs tapasztalatom... csak az amit utasként éltem meg.
Gyalogosként én igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni azért, hogy normálisan közlekedjek. De ugyanakkor imádkozom, hogy a járdán közlekedő kocsik ne csapjanak el. (Árpádhíd pesti hídfő, ''kis'' terepjáró a BRFK épülete elött fölált a 106os megállójában a járdára, és element jobbra kifelé a a Gyöngyösi út felé).
Biciklistaként meg nem megyek olyan helyre ahova nem tudom, hogy tudnék ''relatíve'' biztonságban eljutni. Mert mint már korábban is mondtam az autósok nagy része szereti parkolásra használni a kijelölt, vagy ne adj isten kiépített bicikli utakat. De ugyan akkor gyűlölm, az olyan gyalogosokat akik a biciklásvban anyáznak a biciklistákra.
Nehéz téma, mert minden oldalon vannak hülyék, de az tény, hogy Budapest autósainak 70%ának nem adtam volna jogsit.
[Szerkesztve] -
scang
senior tag
-
LGLuke
őstag
válasz
#64791808 #32 üzenetére
Ez mind igaz, amit leírtál, de én leginkább a számokban keresném a problémát!
A 80-as években alig volt pár autó az utakon, nagyon kevés embernek volt jogosítványa.
Ma már a mindennapi élet részévé vált, sajnos. Boldog, boldogtalan megtanul vezetni, hiszen a legtöbb munkahelyen előny, vagy eleve elvárt dolog.
Pontosan ez a baj, hiszen olyan embereknek is volán mögé kell ülniük, akiknek nincs hozzá affinitásuk. Van sok ismerősöm, de másoktól is hallottam, hogy utál vezetni, bizonytalan...
És akkor még nem beszéltünk az idény jellegű úri vezetőkről.
Jönnek az ünnepek, nagy bevásárlás a hipermarketekben, erre mindenkalapos bácsika, meg mamóka előveszi az autót, amit jó esetben havonta 1szer használ. Ekkor lesznek csak dugók. Nem elég, hogy nagy a forgalom, mindenki siet, ekkor még 2-3 ilyen idény jellegű sofőrvagy inkább fosőr, s kész káosz. Az ember meg a haját tépi, s csodálkozunk, hogy mennyien kopaszodnak. A smineklős macákról még nem is beszéltünk, meg a smároló párokról... -
#64791808
törölt tag
A dolog kvintesszenciája a ''mért nincs ott rendőr...?''. Igen, a fene egye meg, hogy ha én záróvonalon előzök egy traktort, akkor megfordul utánam a rendőr, aki szemben jött vagy 300 méterre és 18 ezer forintra büntet (megtörtént), de aki pesten 90-nel húz el a rendőrautó mellett az 50-es táblánál, vagy szürkületben ködben nem gyújt lámpát, vagy bemegy a kereszteződésben pirosban dugóban, az valahogy mindig megússza.
Nekem múlt hét csütörtökön törték meg a kocsimat, kvázi ugyanígy. Dugóban araszolgattunk, egy 15-20-as tempóval, mikor valaki bevágott mögém, de nekem meg fékezni kellett már az előttem menő miatt. Megálltam aztán csatt... srác kiszállt, hogy mért fékeztem rá... körülnézett, aztán azonnal látta, hogy nem teljsen így van ez, és nagyon szívta a fogát, mikor közöltem, hogy durván 300 ezer forint kárt csinált. És még marhanagy szerencsém is volt, mert szó nélkül elismerte, hogy hibázott, és adott minden elérhetőséget. Mivan, ha egy nálam nagyobb szekrényajtóval történik ez...?
Biciklisek: a biciklis ne közlekedjen a körúton. Najó, de ha máshol nem tud? SZóval igenis tekintettel kell lenni rá, ő is közlekedik! Ugyanakkor a biciklisnek is figyelni kellene, hogy álló kocsisor mellett nem húz el 40-nel, mert nem mindig lehet látni, azon felül még szabálytalan is. Ő szívja meg, ha kinyitom az ajtót, mert azon felül, hogy összetöri magát, még az ajtó árát is leverem rajta. Szóval jogos lenne a biciklisek elvárása, ha az elvárt figyelem kölcsönös lenne!
Száz szónak is egy a vége: vannak hülyék. Sokan. Egyre többen. De egyrészt nem mindenki az, másrészt nem CSAK az autós, vagy CSAK a gyalogos, vagy CSAK a bicajos. Hogy mért nincs soha fejlemény? Két okból. Egyrészt mindenki arra vár, hogy majd a másik lép először, jó magyar mentalitás szerint dögöljön meg a szomszéd tehene is! Másrészről pedig a változáshoz a törvényekben is szemléletváltásra van szükség. Dehát egy olyan országban, ahol a legfőbb kérdés örökké az, hogy a gyúúúúrcsány vagy a zooooorbááán, ott eljutunk valaha oda, hogy basszameg, finomítani kellene a KRESZ-en...? -
#64791808
törölt tag
a mercis bmw-s dologról: egy része igaz, sok olyan ember van, aki végre vesz egy 318i-t vagy egy 800 éves 5-ös bömbit, és ő az atyaisten, és sok új 7-es bömbi sofőr is van, aki abszolúte nem vesz tudomást a forgalomról. De másrészről viszont S-Klasséval agresszíveskedni még nem látam embert, másrészt meg azért az irigységből lejjebb kellene adni. Tudom, mindenki mocskos gazember, akinek szuzikinál jobbja van, de azért jó lenne kicsit összefüggéseiben látni a dolgot.
Nekem egy Touaregem van 300 dízellóval, és igen, hajtom is. Jó minőségű úton ha egyedül vagyok, becsúszik biza a 180 is, ha olyanok a viszonyok (csakis németroszágban), mégis biztonságosabbnak érzem a saját kocsimat 140-nél, mint egy szuzit 80-nál, mert alattam fék is van, és szűkös forgalmi helyzetből egy padlógázzal meg tudok menekülni. Lehet fikázni, hogy mért van ekkora kocsi ekkora motorral... három oka van. Én életemben nem okoztam balesetet és nem is fogok, mert egyszerűen oda kell figyelni. Viszont más okozhat. Egy ütközésnél pedig lehet, hogy kurvajól védenek a mostani kisautók is, de a touareg 2,5 tonna üresen. Másik ok: egy 2 literes benzines motor erős, és nagyon nem az átlag, az átlgan 1,4-esekkel jár. De 140 lónak is meglepetést tud okozni, ha egy testreszabott előzésnél a szuzukis be akar neki tartani és rálép a gázra. Nekem viszont oda lép, ahová akar, mert már előtte vagyok. Harmadik ok: jöttem haza Győrtől Sopron felé a 85-ösön, marhanagy jó, pálya után Enesénél árokba fordult hókotró, baleset, áll a sor... Iránybaálltam, difik összezár, hasmagasság megemel, és átmentem a havas árkon. A gabonatábla szélén elmentem a kocsisor mellett, majd visszajöttem az árkon, és haza. Ők meg 4 órát álltak ott.
Mindezt mért írom le? Hát mert iszonyat nagy az arcom! Egy fenét. Szeretnék rávilágítani arra, hogy azok a kijelentések, amelyekkel sokszor találkozom, mint pl ''4 millió felett minden autó felesleges luxus'' meg ''a drága autók tulajdonosai köcsögök'' valamint ''drága kocsi a fasznagyobbítás miatt van'' és ''biztos már nem tudta hová rakni a pénzét'' végül ''biztos maffiózó'' egyszerűen nem helytállóak. Sok esetben igazak lehetnek, de igen buta ember az, aki általánosít. Való igaz, aki pestre BMW M6-ot vesz, mint ahogy erre több példát is láttam, az legyintést érdemel. De tessék elhinni, hogy van ember, aki azért vesz drága autót, mert kihasználja. -
wolruf
őstag
Tényleg jó a cikk, kár hogy szinte soha nem ér el semmit.
Több helyen is jelent meg ilyen, mindenki hümmög, szomorkodik hogy ez van, de soha nem változik semmi. Bár miért is változna?! Elvégre az az embereken múlik, aki pedig szabálytalankodik, ide nem ír be.
Mindkét oldalról érintett vagyok (autós, nem autós, sőt bringás).
Amit nem szeretek: index nélkül hirtelen sávváltás, hirtelen sávváltás indexel (persze csak akkor, ha már satuztam mögötte/mellette), kereszteződésbe beragadás, 70-es táblánál araszolni 35-40-el önkéntes rendőrt játszva, kanyarodósávból egyenesen menni, vagy épp' csak bevágni a sor elejére (persze a lámpát már nem látva, így zöldnél sem elindulni), stb...
Ezek azok, amikre nagyon ki tudok akadni, hogy ezek honnan szereztek jogsit?! És miért is nincs épp' ott rendőr?!
Nemrég (megint) összetörték az autómat, mert valaki épp' jobban sietett volna mint lehetett. Araszoló kocsisorba bevágódni egy épp' hogy az autóm felényi helyre. Nos persze hogy az én hátamban állt meg.
Biciklisként tolt már le autós (árok, hátsó kerék vége, 25 ezres kár). BKV busz (szerencsére semmi kár), kanyarodott előttem index nélkül autó (jobb hátsó lámpáját és jobb hátsó sárvédőjét a kormányszarvam kiütötte, én szerencsére csak felkenődtem a hátfalra). Mindenhol vannak barmok. Ide tartoznak azok a bringások is, akik a járdán lavírozva, zebrán 30-35-el átviharzanak és utána ugatnak, hogy dehát zöld volt a gyalogosnak... no igen, de az nem annak a bringásnak zöld, aki cikkcakkban lavírozik a gyalogosok között és egyszer csak úgy repül ki elém, hogy esélyem sincs felismerni. Amikor bringával látok ilyet, utána megyek és leugatom a haját. Amikor autóval látom ugyanezt, ledudálom a haját. Ha gyalog látom ezt... .... nos akkor imádkozom hogy ne csapjanak el.
Apropó gyalogos..... Milyen nagyszerű is az, amikor a gyalogos az éppen csak pirosra váltó lámpánál még lelép a zebrára, és mivel zebrán neki van elsőbbsége (gondolja ő, akár piros neki, akár nem), elkezd vánszorogni (egyetemista nagyarcúak és öreg nénikék előnyben ilyenkor) a kanyarodó sávból pedig senki nem tud elmenni az autósok közül->dugó (Jászai Mari tér környéke erre jó példa).
Na most jól megmondtam... -
LGLuke
őstag
Én pár hete jártam úgy városon kívül, hogy 1 szöszke csajszi vágtázott előttem és versenyzőnek képzelte magát! A szitu a mkövetkező volt:
Egyik kanyarban beérem, mert igen lassan vánszorog, gondoltam a kanyart elhagyva majd megelőzöm. Kifelé jövet a kanyarból egyenes útszakasz, jól belátom, mondom megyek. Vissza 3asba, elkezdem nyomni neki, erre ő is gyorsul, de nem kicsit.
Na akkor hagyjuk, már megy 110-zel. Nekem is bőven elég ez a tempó (ugye 90 a megengedett). Erre jön 1 kis kanyar, ami szinte kanyarnak sem nevezhető és 90-100-zal még a legrosszabb útfekvésű autóval is bevehető, erre 60-ra fékez, aztán megint padlógáz. Így ment ez kb 5 kanyaron keresztül. Engem már az infarktus kerülgetett, azt vártam mikor szaladok véletlenül hátulról bele. Aztán lehagytam...
Ebből csak arra akartam rávilágítani, hogy bár sokan azt hiszik milyen jó vezetők, mert egyenesben 250-nel megy, aztán egy kis enyhe kanyar és 30 Km/h.
Na meg az is igaz, hogyha szembejönnek akkor is lassít, főleg este, mikor kicsít vakít a szembejövő lámpája. De ez városon belül is megvan: 2 sávos úton nem mer elmenni a kamion mellett, és a hülye ott áll a belső sávban, így mindenki frankón lekési az ő ügyefogyottsága miatt a zöldhullámot... -
sanyixXx
senior tag
lusta vagyok, nem olvastama cikket, de!!!
az autósok egytől egyig faszok. de csak attól a ponttól, hogye beültek az autóba és addig, hogy kiszálltak onnan.
járok gyalog, bringával és autóval.
bringával életveszély, mert az autós azt hiszi, hogy a kreszben nincs benne a bringa, ergó lökhárító próbának tökéletesen alkalmas.
ilyen beszólásoktól mászok a falra, hogy bringás csak egyenesen mehet a körforgalomban, ergo be és rögtön ki és nem körözhet bent...vagy hogy mit szarakodok, nem látom, hogy autóval van?
autóval én sem vagyok intelligensebb, mint a többi autós...nem mindig engedem át a gyalogost (nem, nem bmw-vel járok). igaz próbálok nem bent ragadni a kereszteződésbe, mindig megköszönöm, ha valaki beengedett maga elé stb. de ahogy jön csak egy fasz, onnatól idegbaj és én is ugyanúgy szopatom a többi autóst, mert többnyire megérdemlik, mert úgy érzik jobban sietnek, minthogy kicsit is udvariasak legyenek...van persze a másik véglet, amikor senki nem jön mögötte és mégis beenged vagy átenged a zebrán. az utóbbi kategóriát nagyon tisztelem -
#64791808
törölt tag
ezeknek rollert nem adnék a seggük alá, nemhogy kocsit. Totálisan semmi közük a fizikához, nem ismerik a saját és az autójuk képességeit. Tudom, ebből viztos flame lesz, de egy értelmes tempót tartani kell. Értem én, hogy az 50 városon kívül a legbiztonságosabb, de annál még biztonságosabb, ha nem ül az illető kocsiba! Mindenkinek jobb, de főleg nekem, mert nem kell kikerülni...
Az első kijelentéseddel viszont nem értek egyet. A tempós vezetés valóban ragad, de a bunkó erőszakos stílus csak arra ragad, aki nem figyel rá. Én négy éve vezetek pesten, és mégseEgyébként meg azt mondom, még mindig jobb, mint vidéken, mert azért itt sem mindenki tahó, továbbá itt ismerik az emberek a ''sok autó kevés helyen'' szitukat. Próbálj meg vidéken rákanyarodni mellékútról egy nagyobb forgalmú főútra. Kb 8 perc lesz, mert hogy ki nem engednek, az tuti...
-
#64791808
törölt tag
Tetszett, amit olvastam, de egy picike demagóg elfogultság azért van benne. Én autós és gyalogos is vagyok, hol ez, hol az, és meg kell állapítsam, pont annyi a barom az egyik oldalon, mint a másikon.
Gyalogolni ritkábban gyaloglok, ezért mindig megdöbbenek, hogy még javában piros a lámpa a gyalogosnak, de már elindul, mert ''szerinte'' már lehet menni. Rám meg néznek, hogy ez a fasz mit áll itt, mert én megvárom a zöldet. Namost ha autó teszi ugyanezt, és a rendőr látja, akkor annak büntetés szaga van. Amikor a gyalogos lelép elém, annak mért nincs? Az, hogy ő belehalhat, az engem nemérdekel, de engem egyrészt lecsuknak, másrészt egy hullán hogy perelem le a kocsimban keletkezett kárt?
Úgyhogy egyenlő mércével nem lehet mérni autóst és gyalogost. Való igaz, hogy az autósok közt is sok barom van, aki simán zokszó nélkül megy át a piroson, és rámdudál, ha a sárgánál fékezni kezdek előtte féktávon belül és nem gázt adok. De a gyalogosoknál pont ugyanennyi ''leszarom'' ember van. -
dzsoni
senior tag
Én viszonylag ritkán vezetek Pesten, de az teljesen egyértelmü hogy az emberre marha gyorsan rátapad az ottani vezetési stílus. Nyáron volt szerencsém véletlenül rossz lejárón letérni az m0-sról és be kellett mennem a városba jól. Helyismeret nulla, térkép nincs, mentem Pestről Buda felé, iránymutató volt a hegy
. Megúsztam, és sajnos eléggé könnyen tudtam alkalmazkodni a bevágunk mások elé, meg fél mp alatt váltunk 4 sávot egyszerre stílus.
Mifelénk amúgy a megyünk 70-el 90 helyett településen kívül típusu vezetők vannak, akik kanyarban és szembejövö autó esetében fékeznek egy szép nagyot. Jó hogy azt hiszik biztonságos, csak nem kéne átesni a ló túloldalára. -
Az írás jó, csak egyoldalú.
Nem csak az autóval közlekedőknek kellene odafigyelni a többiekre, hanem a többieknek is az autósra. Néhányan tán csodálkoztok, így inkább vázolom egy esetemet:
Érden történt, az autópályáról megyek lefelé, a belváros felé. Út szélén öblös buszmegálló, busz bent áll, leszállók, szembejövő sávban végeláthatatlan kocsisor... és egyszercsak az én oldalamon, köztem és a busz között megjelenik egy biciklis - szembe biciklizve velem! Ilyenkor tán a szembejövő sornak kellene nekimenni, vagy esetleg a buszba kellene belefordulni...?
Soxor a közlekedés ''nem-autós'' résztvevői nem gondolják át azt a helyzetet, amibe esetleg egy autóst belekevernek egy meggondolatlan mozdulattal, cselekvéssel... -
Pepe88
csendes tag
Szerintem tök igazatok van. Próbáljatok úgy közlekedni, hogy közben nem telefonáltok, beszélgettek önfeledten, hallgattok zenét vagy esetleg fordultok a nagymellű szőke után és lehet, hogy sokkal kevesebb emberbe, biciklibe, autóba esetleg kamionba botlotok. Lehet úgy beszélgetni, hogy fél szemed közben előre néz és észreveszi a hasmagasság alatt szaladgáló 3 évest is. Telefonálni is lehet, főleg ha bekiabálod, hogy visszahívlak és amint lehetőséged adódik rá megteszed. Zenét halgatni közlekedés közben viszont csak és kizárólag utasként és a biztonsági öv használatával szabad, mert nem hallod még a mögötted álló jajveszékelését sem, hogy: ' Jaj, fiatalember jön a busz, ÁLLJON MEG!!!! '
...
Uff -
moma
őstag
Azért furi, hogy rii hasonló témájú írása még a címlapról is lekerült, ez meg kiemelt... (nem az utóbbival van bajom)
-
joghurt
addikt
Nagy-Britanniában az agresszív, barom vezető szinonímája a BMW-s. Ebben nyilván benne van az ottani, németekkel szembeni előítélet is. Kopasz vállalkozó nélkül is. Az ottani gazdasági helyzet mellett mégcsak irígységgel sem lehet vádolni őket, mint ahogy itthon egyből lecsórózzák a BMW-snek beszólót.
-
mycso
veterán
válasz
God Vazzeg #9 üzenetére
Ez az amivel teljes mértékben egyetértek.
mod.: Ja a mobiltelefonálós téma.
Kézbentartva mobiltelefonálni nem lehet vezetés közben, viszont dohányozni igen.
/bár döntse el mindenki, hogy melyik a veszélyesebb --> pl.: egy veszélyesebb helyzetben eldobom a mobilt aztán belekapok a kormányba, hogy elkerüljem a balesetet vagy szintén u.e. a szitu csak a csikket/cigit dobom el, hogy beletudjak kapni a kormányba csak éppen rámhullik a parázs aztán.../
[Szerkesztve] -
joghurt
addikt
válasz
God Vazzeg #12 üzenetére
Nem akkor indult, tök tiszta volt az összes ablaka. Csak hát az a fránya mobiltelefon, meg hogy szerintem fel sem fogta, hogy kerékpárutat/járdát keresztez, meg hogy eszébe sem jutott jobbra kanyarodáskor jobbra figyelni, csak hogy balról jön-e autó.
-
Akheron
senior tag
No; sem autóm, sem jogosítványom nincs. Örülök, hogy ezzel sem ártok senkinek, és magamat sem idegesítem feleslegesen.
-
válasz
God Vazzeg #9 üzenetére
a megoldás az, hogy elég sok bmw van, így jut bele mindenféle vezetőből. de azért igen tipikus az ''új bmw-ben vállalkozó fiatal'' (értsd: kopasz faszfej) típus.
-
joghurt
addikt
Épp ma este akartak meggyilkolni. Megyek a tabáni kijelölt kerékpárúton, tökig fényvisszavető csíkokban; elöl-hátul egy-egy folyamatos fényű és egy villogó lámpa stb. Kis kereszteződésben valami kis fekete női autó megáll kanyarodás előtt. Gondolom, elsőbbséget ad. Szerencsére már csak a hátsó kerekem volt előtte, amikor a kocsi kilő. Csatt, szőke csajszi mobillal fülén, holtra válva: ''Elnézést, nem akartam''. Naja. Ha ugyanott gyalogosként (fényvisszavető, lámpák, sisak nélkül) megyek, jó esetben is legfeljebb csak egy pár soros hír lennék az Index bulvár rovatában. Nyugodjak békében!
-
Dictator^
veterán
vagy épp a BMW–ből nézi a pórnépet, és azt hiszi neki mindent lehet.
tetszik a cikk! éppen ma voltam vezetni, jövö héten lesz a forgalmi vizsgám, már csak ez kell a jogsihoz, de cikket elolvasva, eszembe jutott megint a mai BMW-s, aki direkt bevágott elém az egyirányú utcába, pedig elsőbbségem volt vele szembe, és direkt fékezgetett, meg lassitott, söt ''szlalomozott is'' nehogy megtudjam előzni, tovább folytatta volna ezt (nem értem miért jó a tanuló vezetőket szivatni...de ő ezt csinálta)...ha nem teszem ki az irányjelzőt jobbra, és sorolok be a jobb oldali sávra, aztán persze ő is besorolt oda, és mikor kikanyarodott, tettem egy nagyives balrakanyart, hogy ne engem szivasson...
mellesleg sztem se lesz jobb helyzet budapesten, nagyon sok ember van aki több éve tette le a jogsit, és a szabályok változatak azóta (még ha csak egy kis változás volt, de akkor is), a másik fajta ember a megszokott utvonalán haladgat.. pl: párhuzamos közelekedésre alkalmas utat, egyirányúvát tettek, a bal sávba folyamatosan lehet haladni, a jobban pedig végig parkolnak mert nincs tiltva, de az emberünk, végig jelzi az előzési szándékát, mert azt nem vette észre hogy az utca már egyirányú, a megszokott utvonalán megy, de ez oda már nemjó, besorolásnál balrakanyarnál, jobbra állt be...ez pont ma volt...
na mind1 a cikk nagyon jó. tetszik, de a helyzet javulni ugysem fog.. -
God Vazzeg
veterán
Én rengeteg bmw-s embert ismerek, lévén nekem is az van, és csak megerősíteni tudom, hogy nem száguldozásra használom(juk) az autót, mellesleg egy jól menő autóval sokkal kisebb a balesetveszély, mint egy totyogóssal, mert nem maradsz benne az előzésben, ha a suzukis 17 éves kisrác elhatározza hogy nem enged be
A vezetési morál nagyon siralmas, és én is azt látom, hogy idejét múlta a ''bmw-s, mercis izomagy'' dolog, nekem is csak pozitív tapasztalataim vannak ilyen téren.. Ami nagyobb gáz, az anyuka a puntóval, meg az apuka a logannal, és az említett 17 éves suzukis
-
Mijo
tag
Tisztelt Alukard!
Jó cikk, de engem egy valami bosszant:
''szolgáltasson 1 rendszert'' ''mind2 fél''
Nem lehetne esetleg kiírni?
Velem is történt egyszer ilyesmi kellemetlen eset:
Bicikliztem Veszprémben, dombról lefele elcsíptem a zöldet, így olyan 35-40 km/h között mehettem (tudtommal ha nincs korlátozva, 40 a megengedett max, de javítsatok ki). Haladok egyenesen, erre kicsit előttem egy - szerencsére - piros autó kivágja jobbra az indexet, fékez, és bekanyarodik. Ha nem satuzok, felkenődtem volna az oldalára.
Szerintem a fő probléma az, hogy az emberek nem figyelnek a másikra. Ha beleképzelnék magukat a másik helyzetébe, valószínüleg nem olyan ''hülyén'' cselekednének. Én ha látom, hogy tanulóvezető jön, inkább nem lépek le a két parkoló kocsi közé, nehogy megrémüljön. Lehet vesztek ezzel 1-2 percet, mert az utána jövő autókat is meg kell várnom, de nagyobb probléma nem lesz.
Üdv: Mijo -
tkazmer
addikt
vagy épp a BMW–ből nézi pórnépet, és azt hiszi, neki mindent lehet.
Azért azt hozzá kell tennem, hogy, legalábbis Solymáron engem csak a BMW-sek, a Mercisek, az Audisok és a Volvosok szoktak átengedni a zebrán....és ahol járok Bp-n(főként 2.-ik és 5.-ik ker.) ott is... -
LGLuke
őstag
Sziasztok!
Nekem is nagyon tetszik a cikk, és tényleg igazad is van benne, ám van mivel vitatkozni!!!
Ha már használtad a cikkben vagy 66szor a sajnos kifejezést én is megteszem.
Sajnos azért van annyi türelmetlen ember az utcákon, mert sok a hülye: a hülyegyerek, vagy szöszke picsa a mellette ülőre figyel és nem fordul ki időben a kereszteződésbe, mert csak akkor néz szét, mikor odaér. Pedig a legtöbb kereszteződést, már sokszor 20-30 méterről be lehet látni, és megállás nélkül lehet tovahaladni. Ha nem várnák be Pesten a Debrecenből érkező autókat, és még idesorolnám a nem csak hülye, hanem inkább pancser vezetőket, akkor nem lenne akkora dugó.
Vagy vegyük a hülye gyalogosokat: a baromarcú azt az elvet nézi, hogy szürkületben, ha én látom az autót, akkor ő is lát engem, s mivel ez a balf@sz nem vezet, így nem tudja, hogy a szembejövő autó lámpája sokszor elvakítja a járművezetőket, mert a fény szóródik a szélvédőn, s a sofőr nem veszi észre, hogy a meggondolatlan gyalogos lelép elé!
De írhatnám a hülye szülők még hülyébb gyermekeit is, akik már nem tudják mit csináljanak kínjukban. Megkapják 14 évesen a robogót, aztá gyerünk. A múltkor megállok piros lámpánál, s a hülye gyerek az álló, vagy még lassan guruló verdámat beelőzi jobbról!!! És ha én a jó magyar utakon kikerülök 1 kátyút, akkor lazán-faszán belerohan a kocsimba! Vagyis ne motorozzon addig valaki, amig nincs felelősség érzete, és nem vezet autót, mert olyan dolgokat csinál (és ez vonatkozik a vezetni nem tudó gyalogosokra is), amit én soha nem tennék meg, mert tudom, hogy a vezetők nem biztos, hogy számítanak rá. Vagyis mielőtt kivetítenénk az autósokra a negatív képet, én azt mondom, hogy az egész társadalomra lehet, mert nálunk egyenesen vacak a közlekedési morál. Tolakodunk, nem engedjük be egymást, de ez a járdán is így van. Sokszor hatan mennek egymás mellett a járdán, és én szembe nem férek el, pedig egyedül megyek.
22 éves vagyok, már 3 és fél éve vezetek, és igen sokat tapasztaltam, pedig az egyetemre Pestre járok, és nyíregyházi vagyok. Csak annyi, hogy engem érdekel a közlekedés, és rengeteget figyelem mások reakcióit. Jó lenne, ha ezt többen tennék, akkor ők se karamboloznának, mint ahogyan én sem tettem eddig. -
Csapi007
veterán
Hello
Jó kis cikk, grat, és teljesen igazad van. -
cousin333
addikt
Nagy kedvencem, amikor úgy hajtanak be a kereszteződésbe, hogy már nem érnek át rajta, mert az előttük levőktől nem tudnak haladni. Aztán persze a keresztbe közlekedők nem tudnak haladni a kereszteződésben ragadt kocsiktól. Természetesen ilyenkor mindjárt megy a dudálás ezerrel.
-
#53246592
törölt tag
Szeretnék 1 olyan városban élni, ahol nem kell aggódnom attól, hogy valami műmájer csávó nem csinál a Szentendrei valamelyik kereszteződében egy 180as kanyart, mindezt 120as tempó mellett és csap el a járdán.
Tipp: költözz el. Mas nem hiszem hogy segithet ezen celod elereseben. -
ALI_G
veterán
igazad van, de sajnos ez már régről ered. Ezen nem tudom lehet-e egyáltalán változtatni. Nem vagyok pesti, de az elmúlt félévben elég sokat voltam fent, és hát, eddig is útáltam a pesti sofőröket, vezetési stílusukat, de igazából nem is tudom elítélni, hisz, ha mindenki ilyen ott, akkor a többi, újonnan jött vagy friss jogsis is olyanná válik. Azt látja, az lesz neki a természetes. Talán a szülők tudnának tenni érte valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i7-3540M I 8GB I 320GB I HDMI I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Dell Optiplex 7050 SFF + Quadro K620
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z97-K Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HP EliteOne 800 G5 All-in-One 32GB 1000GB 23.8" Érintőkijelző!! 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest