Új hozzászólás Aktív témák
-
Lehet. Nekem sikerült a 100-as tempórol annyira lelassítani a kocsit hogy amikor felborült a réten akkor én is és a telefontartóban a telefon is a helyén maradt. Biztonsági öv megfog, nem volt mibe beleverni a fejem. (ülésen fejtámasz természetesen volt)
Úgyhogy (arra járók segítségével) kocsit visszaborít kerekeire, kerékcsere és folytathattam az utam (persze utána a rommátört oldalát szervízben cserélni kellett) (puttonyos kisteherautó volt) -
-
DigitXT
félisten
Ha nem emlékszel hogy kerültél át a másik sávba akkor aludtál.
Vagy bebaszta a fejét valamibe, és részleges emlékezetkiesése lett.
Szerk: azt írja, karcolás nélkül, de egy pörgő-forgó-boruló autóban nem
valószínű, inkább csak eufemizmus arra, hogy nagyobb baja nem lett...Unokatesóm anno bukott motorral, az előtte lévő ~fél perc kiesett neki,
mert rendesen beverte a fejét: persze a sisak megvédte, de akkor is. -
Egon
nagyúr
14 éve vezetek rendszeres jelleggel, nem túl sokat, eddig összesen 200K km-nél járhatok. Egyszer volt nekem is némileg hasonló akcióm, szerencsére nem csak én, az autó is megúszta.
Vácról mentem kifele Kosd irányába (ott felfelé megy az út, és elég kanyargós) a Seat Ibizánkkal. Egy kicsit gyorsabban mentem az ideálisnál (40-50 km/h körül lehet 100%-os biztonsággal autózni, 60 körül mehettem), ami még önmagában nem lett volna gond, de egyrészt kicsit nedves volt az út, másrészt annyira a szélen autóztam (keskeny az út, a szembejövők sokszor levágják kicsit a kanyarokat és átjönnek a sávunkba), hogy a jobb kerekek majdnem lementek az útról (a szélén töredezett az aszfalt, és éreztem hogy már azon fut a kerék).
Sajnos egy hirtelen kormányzással próbáltam korrigálni (kicsit balra rántottam a kormányt), ami azt eredményezte, hogy egyrészt a kocsi picit kidobta a farát jobbra, másrészt azonnal meg is tapadt, és elindult durván 10-11 óra irányába keresztbe, és az út túloldalán be a susnyásba (szerencsére csak kb. térdig érő fű volt azon az oldalon, egy pár méter széles sávban). Az egész pillanatok alatt játszódott le, jóformán megijedni sem volt időm.
Óriási szerencsémre nem jött senki szembe - csak pár másodperccel később, amikor már a túloldalt voltam (abban az időszakban nem volt túl forgalmas az az út: szerintem percek is elteltek, mire valaki arra tévedt, de akkor pont nem ez volt a helyzet). A Mondeós lelassított, majdnem megállt; jelezte hogy kérek-e segítséget, de intettem neki hogy nyugodtan menjen tovább. Hazafelé persze kijött rajtam a poszt-traumás stressz: kicsit remegett a kezem, de nem volt vészes.
Azóta jobban tartok a nedves úttól, és persze próbálok óvatosabban vezetni. -
Ha nem emlékszel hogy kerültél át a másik sávba akkor aludtál.
Velem is volt hogy egyedül egy első motoros autóban az egyik első kerék durdefektes lett. De ilyenkor csak két kerék érti a földet és hiába tekergettem a kormányt képtelen voltam úton tartani.. Másik sáv majd felborultam. De mindenre emlékszem. Szerencsére nem jött szembe senki és az út mellett se voltak fák.
ui. Nem neked ment
-
Somatom
veterán
válasz
pusszycat #26 üzenetére
Tényként írtam, nem panaszkodásként. Nincs is okom panaszra. A jelenlegi sofőrhiány lehetővé teszi, hogy Európa bármelyik országában elhelyezkedjünk és olyan havi beosztásban dolgozzunk, amilyenben szeretnénk. Én azzal kompenzálom a napi 13-15 órás melót, hogy csak két hetet (max +2 napot) vállalok egy hónapban. A másik 10-14 napban "nyaralok".
-
8th
addikt
Az egy dolog. Azért a rakodásokkal megszakított vezetést ne hasonlítsuk a folyamatos fizikai munkához. Vezetéssel nincs bajom. Hollandiából hazajöttem alvás nélkül csak kajálni pisálni álltunk meg az egész úton három órát nem én vezettem de akkor sem tudtam aludni mert félszemmel akkor is az utat néztem.
-
-
Somatom
veterán
-
-
8th
addikt
Egy korábbi melóhelyemen szezonban nyomtuk a rövid váltásokat. Reggel hazamentem éjszakás műszakból majd este hatra vissza 12 órázni. Másnap reggel gondoltam a parkolóban alszok egy fél órát mielőtt haza indulok mert teljesen rottyon voltam nem láttam a fáradságtól. Ez volt olyan hat húsz magasságában. Kilenckor arra keltem, hogy az asszony hív, hogy minden rendben van-e meg, hogy hol vagyok. Úgy bealudtam mint az állat telefonra is alig riadtam fel. Hazamentem kaja tusolás és mint akit agyonvertek úgy aludtam kora estig. Durva dolog ez a kialvatlanság. Embere válogatja de engem nagyon meg tud viselni.
-
Viktor S
csendes tag
Előfordulhat az is, hogy a "nem tudom, hogy kerültem a szembe sávba" okozat és nem ok. Sok baleset alanya szenved részleges emlékezetkieséstől.
-
kiezTe90
senior tag
Nem, nem vagyok. Ha ott valaki miattam meghal, hidd el én is meghalok, ha nem is akkor. De nagy mázlim volt, és tudom többet nem lesz. Ezért is írtam utána nézetek az orvosokkal minden rendben van-e, vagy csak a fáradtság plusz a nagy stresz játszott közbe. (Utóbbira szavazok, ahogy a német orvosok is, mert Ők már kifagattak akkor a kórházban.)
-
-
kiezTe90
senior tag
-
Somatom
veterán
válasz
pusszycat #15 üzenetére
Viccet félretéve, ha az elmúlt 35 év kilómétereit hevenyészve összeadom, akkor motorral eddig volt cirka félmillió, személyautó/furgon egymillió, kamion, meg a másik milla. Ezalatt nem egyet, tán nem is tízet hibáztam, de egy olyan eset sem volt, aminél ne tudtam volna pontosan, hogy hol qrtam el.
-
-
-
kiezTe90
senior tag
válasz
Hieronymus #10 üzenetére
Így van! De fentebb is írtam, szar hét áll mögöttem nagyon. Rengeteg minden halmozódott fel, ez lett a vége.
Hidd el, legközelebb ilyen lesz inkább nem ülök volán mögé, megkérek valakit vigyen el. -
A kihagyás miatt feltétlenül jó egy komplett terheléses vizsgálat, de a megpördülésen lepődtem meg, mert száraz aszfalton a kerék be szokott tapadni és borul a kocsi emlékeim szerint. Télen nekem is volt Lengyelben egy levegőbe repülős és forgós kalandom amikor egy fagyott hó nyomvájús úton egy kamion meg akart előzni csak jöttek neki szembe és úgy gondolta h rám húzza a kormányt inkább.
-
Azt gondolom, hogy kettő dolgot kellene átgondolnod.
Az első és legfontosabb, hogy kerültél át a szembejövő sávba. Mire kell figyelned, hogy legközelebb ne egy szembejövő p9rgessen meg.
A másik is erősíti a biztonságot. A kb. 2010 után forgalomba került járművek döntő többsége már rendelkezik a kívánt útirány tartását segítő elektronikával. Ilyen autóban ülve, legfeljebb az elektronika jelezte volna, hogy dolga akadt. -
-
Száraz volt az út?
-
-
Samus
addikt
Ezt megerősítem. Éjszakás műszak (főleg váltott 3/4) csinál ilyet. Én sokszor voltam úgy a hét elején, hogy hazaértem, csak nem tudom, hogyan. Egyszerűen az út egy része, vagy az egésze kiesett. Az újabb tünet az éjszakás héten, hogy hajnalban néha árnyakat látok itt-ott elsuhanni
-
TheLázs
tag
Szia! Javaslom, kérd meg az ismerőseidet, hogy figyeljenek oda arra, hogy gyakran bambusz-e el egy- egy pillanatra. Ha ez az utóbbi időben felerősödött, akkor előfordulhat hogy epilepsziás nagy roham közeleg. Nem ijesztgetni akarlak, de stresszes életmód mellett felnőtt korban is előjöhet.
-
kemotox
addikt
Nem az "égiek" voltak, hanem a mérnökök, akik úgy tervezték meg az autót, hogy az ilyen esetekben az nyelje el az energiákat, ne pedig az utas. Vagy a szembesávba is az "égiek" löktek át? Bocs, értem én, hogy milyen élmény meg minden, de nem kell azért egyből bedilizni.
-
Somatom
veterán
Örülök, hogy megúsztad, de azért nem ártana mélyebben elgondolkodnod azon, hogy hogyan kerültél a szembejövőbe. Ez nem tréfa dolog. Ha ott jön szembe valaki, akkor nem csak magaddal szúrsz ki. Én biztos nem dönteném magamra a rakományt miattad és akkor az autóval együtt leszel matrica az aszfalton. Szóval, ha hajlamos vagy ilyen "nemtudomhogykerültemaszembejövőbe" -re, akkor abba kéne hagynod a közúti kormánytekergetést.
Nemzeti ünnepen meg persze, hogy zárva vannak a boltok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- PlayStation 5
- Macska topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xbox Series X|S
- Nintendo Switch 2
- Simbin topic (GTR, Race07, GTR Evolution, RaceRoom Racing Experience, stb.)
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- GARANCIÁLIS BONTATLAN MINDEN MACBOOK AIR M4
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon G8 Profi Érintős Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- AKCIÓ BONTATLAN GARIS IPHONE 16 PRO ÉS PRO MAX MINDEN SZÍNBEN ÉS TÁRHELLYEL 1 ÉV GARANCIÁVAL
- iPhone 17 Air - összes tárhely és szín bontatlan, viszonteladótól független 1év Apple garanciális
- iPhone 13 128GB midnight-black, független + extra tokok
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Max 36GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 5700XT 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Zalman N4 Plus FSP 400W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest