Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaja, amit most vettem (volna, de visszaküldtem) 2018-as alapmodell, formatervben és hangzásban is jó volt, viszont képminőség csapnivaló és szemrongáló volt, valamint a menün is érződött, hogy inkább valami régi kínai/taiwani rendszer sebtében szkinezve, mint saját fejlesztés. Amúgy a fene akarta nézegetni a menüt, mert butatTV, de próbáltam volna belőni a színeket és a képarányt, ami nem jött össze. Sajnáltam kicsit, mert amúgy a hangja jobb volt, mint a helyette vett LG-é, az ára meg kedvező lett volna.
-
kokobe
őstag
Ez sharp sajna már messze nem az ami egykoron volt!
-
-
hunaqua
addikt
"Sharp to buy back brand license for white goods in Europe
OSAKA -- Japanese electronics maker Sharp will begin negotiations to repurchase its brand licensing rights for white goods in Europe from Turkey-based Vestel.
The embattled manufacturer sold the rights to use its name on Vestel's household electronics in September 2014. Sharp now wants to reverse the deal."Nagy hirtelen ezt találtam.
-
hunaqua
addikt
Törökországban,ami egy 80 milliós ország ( nagy piac) szeretik a saját Vestel márkát.Sőt,jobban is fogy mintha valami más felirat lenne rajta.Tökéletesen a helyén kezelik,hogy mit kapnak és mennyiért.Egyébként a Sharp mikrókat is a törökök "matricázták " pár éve Sharp-ra. A többi hűtő,mosógép,stb azt nem tudom,de szerintem az is török.
Az LG klímákat is csinálták ott,ami otthon maradt arra BEKO matrica került,ami kiment az LG.
-
Graphics
Jómunkásember
Nem egészen, és még össze is keverendő.
Mutatok két távirányítót:
Szóval még keverendő a dolog, főleg, hogy a felső Sharp TV távirányító már a Foxconn idejében készült terméké, De ezt ugye az UMC-nél készítik.
Mint ahogy a Blaupunktok is ( Semmi köze a Vestel-hez)
Az európai televíziós divízióra is ez a sors várt, amelyet először az Aurelius AG vásárolt meg, majd annak csődje után az Universal Media Corporationhoz került 2016-ban. Ez volt az az időszak, amikor az UMC elkezdte gyűjtögetni a régi nagy brandeket, hiszen ekkortájt vásárolták fel a Sharp regionális szórakoztatóelektronikai szekcióját is. Tehát azok a Blaupunkt tévék, amelyeket az ember a boltokban lát, valójában az UMC által gyártott vagy gyártatott modellek, amelyeken csak a matrica emlékeztet az egykori dicső német múltra.
Igen, ettől még lehet, hogy a Vestelnél gyártatják a készülékek egy részét -
ftc
nagyúr
Kiderül,
de ha ránézünk a piacra elég nehéz lesz betörni.... ha olcsó piacra tör be mindenki gagyinak kiáltja ki... összes szegmenst megérné lefedni nekik, de ahhoz szerviz hálózat kell ami nem kis befektetés...
Piaci eloszlás(2017-es adat):
Samsung kb 22%
LG - kb 12%
TCL - 9%
HiSense - 6%
Sony - 5,6%
Skyworth - 4,5%
TP Vision(Philips) - 3.8%
Vizio - 3,7%
Haier Group - 3,4%
Changhong - 3,2%Az első 10 szereplő a piac 73%-t tartja kézben...Az utolsó 6,8 millió TV-t adott el...
A legnagyobb gond legalábbis felénk, hogy bemész az üzletbe s csak LG meg Samsung van előtted...mikor anno a Philipset vettem hülyén néztek rám, hogy minek...Összerakattam összehasonlítottam a képeket s lám ennek volt a legjobb képe...nem mellesleg 5 év garival ami azét nem mind1 ha az ember nem rövid időre tervez...Máig tökéletesen működik 49PUS7150/R2...
-
hunaqua
addikt
Azért örülök ,mert elvben van egy nagyon jó panel gyártó.Nekem ez a fő.Semmi himi humi nekem nem kellene rá,csak a tv és bele a tuner. Amire meg szükségem van azt megoldom "cél" eszközökkel ami számomra megfelel.A jelenlegi Sony tévén még ki sem próbáltam a droidot .
Ami viszont rendkívül tud idegesíteni,az a bevilágítás,felhősödés.
-
Cs1csó
titán
Mindegyik panelnek van gyengesége, és erőssége, de filmnézésre szerintem a VA a nyerő, még a kisebb betekintési szög ellenére is.
Tigerclaw
Telibexarják a gyártók a támogatást, és igen kicentizett hardver amin már 3 év múlva sem biztos, hogy elfut egy YouTube.
Aki nem szereti idegelni magát az már régen eleresztette és vett egy media box-ot, tévéokosítót, 15k Kínából. -
válasz
Tigerclaw #54 üzenetére
Jelenleg Samu Ru8002-vel
jól elvagyok. A design eleg elbaszott egy tavalyi nu8002-hoz kepest, de ez mas teszta.
Viszont latom h az olcsobb kissebb szamozasu modelleket hogy nyirja a samu. Papiron jok de a menu nem olyan szep animaciokkal tarkitott vagy lassabb, a panel 50Hz (mondjuk ez 200ezerig altalanos). Stb stb, ugyanaz a szeria evrol-evre csuszik lefele minosegben.a Philips tok jo h megeszik mindent de amig ilyen a rendszer, kinzas hasznalni.
(pus7503), de az idei pus7304 se jobb.
Az ambilight keves embert fog meg, hogy ez eletben tartsa hosszutavon.
Ja es Chromecast van de airplay nincs.
Sonynal van cc es airplay is mar a droidos vonalon jopar modellen.
Samu es LGn pedig CC nincs alapbol (ha jol tudom) Igaz en iOS-en vagyok igy pont nem erint a Chromecast hianya. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
LurkerSheik #52 üzenetére
Szerintem is nagyrészt az okostévé platform és a user experience számít a legjobban főleg a belépő és középkategóriában, ahol még nincsenek spéci panelek, és nem számít annyira a HDR.
Jó lenne egy részletes teszt külön az okostévé OS-ekről, illetve az irányításról. Persze egyre jobban a hangvezérlés felé terelik az embereket, de nálunk ez még sokáig nem fog számítani, tehát nekünk tisztán a távirányítóra kell támaszkodnunk.
Nekem az LG Web OS-el van tapasztalatom, abból is egy korábbi 3.x verzióval (3.5 előttről):
Pozitívum: Stabil az OS és jellemzően stabilak az Appok is. Bár lehet látni a különböző appok problémáit, az láthatóan nem az OS hibája. Negatívum a láthatóan épp csak elégséges hardver, vagyis lassú. A legfontosabb streamer appok elérhetőek. Még nem találkoztam utólag kivett Appal.Negatívum: Épp csak elégséges hardver. Nem jellemző az utólagos OS upgrade csak bugfix, vagyis új OS-hez új tévét kellene venni. Hogy gyenge hardver miatt nem kaphatják meg a korábbi vásárlók az új OS-t, vagy ez csak corporate greed, az nem tudom. Talán mindkettő. Mindenesetre jobb lenne időtállóbb hardver és vagy 2-3 évig támogatott OS, nem csak bugfix szinten. Az elérhető appok száma nagyon alacsony. Kiváncsi lennék arra hogy ennek mi az oka. Elég sok LG tévé van az otthonokban, hogy érdemes legyen rá fejleszteni. Talán megint a hardver a ludas, vagy valami szigorú LG App store policy. Még egy alternatív böngésző sem elérhető, vagy jobb médialejátszó.
A Philips a szinte teljes palettán végigfutó nagyon komoly HDR támogatásban és az Ambilight-ban emelkedik ki és hasznos feature a beépített Chromecast is. Persze az jó kérdés, hogy vajon a Dolby a TV-k esetén komolyan veszi-e a Dolby Vision minősítés megadását, vagy csak úgy ahogy mondjuk notebookok esetén fűnek fának adja mindenféle ok nélkül a címkéit, ha fizetnek érte. Gondolom dekódolni tudja az összes HDR szabvány jeleit, de hogy megjeleníteni mit tudnak ezekből az kérdéses.
A Sony szerintem a magasabb áraival bukja el a piacot. Már nincs akkora neve, hogy ezt megengedhetné. Nem is csoda, hogy az üzlet nem megy jó nekik.
A Samsung esetén a felsőkategóriában nagyon hiányzik a Dolby Vision támogatása.
A Pana szokás szerint megint eltűnőben van. Mintha félvállról vennék az egészet, miközben talán van mit mutatniuk.
A Sharpnak valami nagyot kell dobniuk, hogy direkt őket keresse valaki.
Nagyon furcsállom, hogy az Android TV még 9.0-ás szinten se az igazi. Talán az a gond, hogy telefonok esetén nem volt probléma alárakni a brutál hardvert évről évre, de a TV-k esetén ez nem fér bele az árba. Talán itt üt vissza az hogy optimalizálás hiányát erős hardverrel, sok RAM-al egyensúlyozzák. Az appokat sem úgy írják hogy jól fusson a legújabb telefonon, meg egy 5 évvel ezelőtti belépőszintű telefon hardverén, amit a tévékbe raknak. Jobb lenne talán feladni az egészet. Kiváncsi vagyok, hogy a Firefox és Chrome alapú TV-s OS-ek hova jutnak majd.
-
Az utóbbi időben végipróbáltam a Samsung, LG, Philips, Sony középkategória modelljeit és azt kellett èsszrevennem, hogy a leginkább a szoftver aholel lehet bukni. Jó panelt (kielégítő) mindenk tud belerakni, nálam a Samsungos Tizen 5.0 nyert, a webos 4.5 se rossz de nekem sok, túl sok.
A Philips az Ambilighttal a szivem csücske lett, de az Android vonatra kár volt felszállnia a középkatitól felfelé.
Nem rak alá elég jó vasat és a menü akad laggol, az Android Tv pedig önmagában is egy bughalmaz, àtláthatatlan egy Tizenhez képest.
A Sony legalább pakol értelmes hardwaret így a
A távirányítók is fontosak.
A samsung féle okos de inkább buta táv egy fájópont, dísznek szép viszont keskeny így nem ergonómikus használni sem.
Az LG magic remote nem rossz, de a középső görgő helyett lehetne egy trackball, rendkívül rossz hüvelykujjal használni egy görgőt.
A Philips távirányító pedig önmagában egy ergonómiai katasztrófa a lapos gombokkal és sárnehéz.Piaci rés van a Sharpnak is, de a panel mellé a felhasználói élmény is kell külben maradnak a futottak még kategóriában.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Depression #48 üzenetére
Azzal nagy bakot lő egy TV gyártó, hogy kivesz fontos appokat a listából...bár lehet hogy olyan elavult hardver volt benne ami nem tudta követni a youtube videoformátum változtatásait, tehát ha meg is hagyják az appot, nem működött volna tovább. Ha így van az persze megint a Samsung sara, mert minek rakott bele olcsó, elavult processzort.
Az LG-nél szerencsére még nem futottam bele ilyenbe.
Az okos TV sajnos azért kikerülhetetlen, mert sokan már több filmet néznek Netflix, Amazon Prime, HBO Go és hasonló szolgáltatásokon keresztül, mint "kábeltévén". Nekik könnyebbség, hogy nem kell egy külön doboz a TV mellé, ami kompatibilis ezekkel.
Azzal egyetértek, hogy egyik gyártó se veszi olyan komolyan a smart TV funkciót, amennyire kellene. Egy részük stabil, de kevé app van rá, a másikra meg sok app van, de bugos...és persze mind túl lassú.
-
Depression
veterán
Az enyém picit speciális eset, mert hallókészüléket hordok, de nem az okostv része zavar (nincs is), hanem, hogy olyan szintű torz dobozhangja van, hagy még zavaróan hangos hangerőnél is képtelen vagyok érteni, hogy mit mondanak benne. Vagy, hogy a távirányítón a bekapcsológomb baromira gyorsan tönkrement, és nincs az az univerzális távirányító (3 félét vettem) ami tudná ezt pótolni, értelemszerűen a tanítható meg kiesik.
Egy 10 éves sharp tv teszi a dolgát édesapámnál, pont az a széria, amit annyira emlegetnek a plusz sárgával, hogy vacak, pedig nekem még mindig szép a képe.
Az okostv meg szerintem butaság, vagy inkább kamu marketing, legalábbis nekem, mert megvettem a csúcs samsungot kb 8 éve, és rá 2 évre már a youtube program nem volt elérhető rá. Azóta is ugyanolyan butatv-ként áll a nappaliban, az okosrésze leginkább akkor mutatkozik, amikor véletlenül rányomunk az okostv gombra, és nagyon nehezen, és sokára vált vissza a tv-re. -
Piftuka
veterán
válasz
Depression #41 üzenetére
A két cég nem összekeverendő. A Blaupunkt a tipikus "Vestel/kínai" belsős olcsó tévé, míg a SHARP-nak még a belépő szintű, Európában gyárott modelljei is jobb minőséget képviselnek.
Csak amíg a Blaupunkt-hoz könnyen hozzájut a fentebb már emlegetett "átlagvásárló", mert tipikusan a Tesco és Auchan nagyáruházak egyik kedvelt márkája (a saját márkás - hasonló belsővel rendelkező - olcsó tévékkel egyetemben), addig a SHARP tévéiből még mindig csak "hírmondókat" lehet találni bárhol is.
Naná, hogy az árérzékeny, tévénézők a ~60.000 forintos, mindenféle kínai tévéket fogják megvásárolni.
Hozzátéve, hogy bizonyos célcsoportoknak, idős embereknek, meghibásodott CRT tévé helyére hírműsorokat, sorozatokat, tévé adásokat nézni a legtöbb ilyen készülék is tökéletesen megfelelő. Ők nem fognak a panel homogenitásának hiánya, vagy a gyenge kontraszt, és az "okos" funkciók hiánya miatt reklamálni...
Egyébként abba tessék belegondolni, hogy nem is csak feltélenül a mi kis hazánkban, de globálisan is nagyon sok országban a tévék piacán éppen az ún. "belépő" kategória a legnagyobb szelet.
Egy ügyes cég igen sokat tud szakítani a vonatkozó termékek eladásán. A televízió manapság a "népek ópiuma"...
És a potenciális vásárlók legnagyobb többsége még mindig szigorúan eredeti funkcionalitása szerint tekint erre a műszaki eszközre.
(Ilyen és ehhez hasonló tech fórumokon, házimozis fórumokon, stb. hajlamos a közösség azt hinni, hogy nem így van... hogy nem erre van igény, hanem a felső-közép, és prémium kategóriára. Pedig nem.) -
Piftuka
veterán
A fentebb említett LG-s példám éppen a gyártó direkt akciójáról szól. (Persze akkor egy totális márkamegújítás történt.)
Egyébként az amerikai és ausztrál piacon a HISENSE és a TCL is hasonló módon igyekszik terjeszkedni. Talán pár éven belül ide Európába is elérnek majd...
Mi, vásárlók mindenképpen jól járunk velük. -
Tigerclaw
nagyúr
Modellenként 1-2 méretben használnak VA-t. Hogy miért használnak többféle panelt az jó kérdés. Talán gyártanak VA paneleket is és jobb a kihasználtság miatt berakják pár tévéjükbe, vagy mivel a hozzáértő vásárlók egy része direkt keresi a VA-t, nem hagyják őket a konkurenciához átmenni.
Mondjuk jobb ötlet lenne, a jelenlegi szinte logikátlan választék helyett lenne két azonos típus helyett lenne egy IPS és egy VA széria.
-
FlashLed
senior tag
válasz
Depression #41 üzenetére
Blaupunkt sajnos egy ideje olcso tescos marka. Az is volt a csaladban de bar ne lett vna.
-
Depression
veterán
Vettünk blaupunkt tv-t, mint régi nagy márka. Sajnos messze kerülendő, a legallja mindennek. Ha a sharp továbbra is csak a leggagyibb tv-it hozza ide, arról is pont ez a vélemény fog terjedni.
-
FlashLed
senior tag
A sharp 2010 tájékon nagyon tvket gyártott. Családban mai napig van működő Aquos. Én speciel örülnék ha lenne újra.
-
Cs1csó
titán
Bennem van némi objektivitás szoktam nézegetni az árukeresőn a tévé kínálatot és ha a paramétereket szűkítem:
- felbontás, ár, méret,Akkor a 30 tévéből 25 LG és Samsung, én vállalom, hogy a legközelebbi tévém szinte biztos, hogy LG lesz, vagy Samsung a lényeg VA paneles legyen nem tudom, hogy LG-ben van e ilyen azt tudom, hogy a Samsung ezeket nyomatja.
-
Tigerclaw
nagyúr
Én úgy látom, hogy a promóciós, reklám költségeket már inkább a kereskedőknél költik el, nem a hagyományos reklámfelületeken. Persze egy-egy olimpia, foci EB, VB, más nagyobb sportesemény idején mennek a tévében is a reklámjaik, de inkább szerintem a kereskedőket, és a kereskedőknél dolgozó eladókat "ösztönzik" valamilyen módon, mert legjobban ők tudják befolyásolni az "egyszerű vásárlót".
-
Cs1csó
titán
Jól leírtad:
- az LG és Samsung tévéken kívül alig van más márka, A Philips-et is csak az Ambilight tartja a víz felett mert még ezzel is túlárazott
- a Sony és a Panasonic pedig kb. semmit sem adnak hozzá csak a nevüket és ezért kell bődületes felárat fizetniEzek után nem csodálkozom, ha mindenki LG vagy Samsung tévét vesz, az sem mellékes, hogy csak ez a két gyártó nyújt valós innovációt - sőt a Samsung QLED technológiájában nem is nagyon vagyok biztos, hogy valós innováció - az LG-nek ugye ott az OLED.
-
hunaqua
addikt
"Emellett iszonyatosan meg kell nyomni a marketinget"
Az LG és a SAMSUNG ebben zseniális. Ezt kár is volna vitatni. Szó szerint a "csapból is" az ő termékeikkel kapcsolatos reklámok folynak. "Nagy összeget költenek !"Hát ez az,ez itt nem lesz soha.Egy "kis" importőr erre képtelen.A gyár direktbe pedig nem fog jönni,legalábbis nem mostanában.
-
Piftuka
veterán
"...csak ugye ezt be kellene építeni az árba,jelenleg ki fizetné ezt meg?"
Amennyiben nagy tőke van a cég mögött, és az hajlandó kockáztatni, akkor nem kell beépíteni az árba.
A Goldstar-LG példája mutatja. Én ott voltam a műszakicikk kereskedelemben, amikor ők váltottak. Akkoriban a bevételük ~70%-át reklámba forgatták vissza, és a fennmaradó rész zömét pedig fejlesztésekre.
Meg is lett az eredménye. Gyorsan elárasztották a piacot az "új brand" jó árú termékeivel. "Hegyekben állt mindenhol" a sok "best buy" 17 colos, sík képcsöves CRT monitoruk, amit minden konkurenshez képest jóval olcsóbban adtak.
Aztán jöttek a háztartási kisgépek, majd nagygépek... szintén hasonló elvek mentén.
Egy-két év alatt, 10 vásárlóból 9 az LG termékeit kereste. Még a 86 éves, szenilis "Takács néni" is hallott az LG névről.
A többi már történelem... -
Piftuka
veterán
Köszönjük a cikket!
Itt a lényeg:
"Emellett iszonyatosan meg kell nyomni a marketinget"
Az LG és a SAMSUNG ebben zseniális. Ezt kár is volna vitatni. Szó szerint a "csapból is" az ő termékeikkel kapcsolatos reklámok folynak. Nagy összeget költenek az áruházi promóterek képzésére is. (És "agymosására" is, de az egy másik történet...)
Nem szégyen követni a példájukat. Egy átlagvásárló számára az a lényeg, hogy milyen termékekkel találkozik.
Amíg egy Media Markt áruházban (nálunk tipikus hely a témához nem értő "nézelődő" vásárlók számára) 10 LG, és 10 SAMSUNG és 3 PHILIPS tévére jut 5 másik - amiből 3 egy-egy Sharp, TCL, és Thomson alsó/közép kategóriás példány, és egy-egy SONY és Panasonic csúcsmodell - , addig teljesen nyilvánvaló, hogy a vásárlók zöme az első háromból fog választani.
Pedig a SHARP talán a legnagyobb potenciállal rendelkező vállalat a tévés piacon.
Panelgyártásban mindig is etalon volt; számos konkurens "nagy" tőlük vásárolt.Most óriási tőke áll mögöttük, kiegészítve a japán mérnökgárdával és vezetéssel.
Globális viszonylatban pillanatok alatt visszakerülhetnének a "trónra" a tévéikkel. Ha valóban elárasztanák a jó minőségű modellekkel az összes fontos szegmenst (olcsó, megbízható alsó és alsó-közép kategóriás készülékek az átlag vásárlóknak, és a prémium modellek a házimozi rajongóknak).
Én már évek óta várom, hogy egy - jelenleg még a japán piacnak gyártott - LCD csúcsmodelljüket tesztelhessem végre!
Remélem, idén megvalósul mindez!
-
hunaqua
addikt
válasz
Tigerclaw #30 üzenetére
Nem hasonlítottam össze az európai országok árait,de szerintem 330huf/euro +27% Áfa áron számolva igen kedvező. Egyébként igazad van,sőt marketing kampányt is kellene folytatni ( plakát,tv,rádió,stb).
...csak ugye ezt be kellene építeni az árba,jelenleg ki fizetné ezt meg? Viszont azt is értem ,hogy árral próbálnak most piacot "venni" maguknak.Egy magán importőr soha nem fog tudni úgy működni mint egy nagy gyári multi. Viszont kezdésnek nem rossz,kezdenek jelen lenni a nagyobb hálózatoknál is.
-
Valdez
őstag
válasz
próbakocka #15 üzenetére
Legkirályabb panel? Jöhet monitorba, oda nem kell csillivilli oprendszer. Minőségi panel annál inkább.
-
MeszesKPT
őstag
Szerintem a kérdés az lesz, hogy mivel fognak tudni kitűnni a mezőnyből. Ha már többen említették a Philipset, náluk ott van az Ambilight. Ha valaki erre vágyik, annak gyakorlatilag evidens, hogy tőlük fog vásárolni. Na valami ilyesmi kellene a Sharpnak is.
-
hunaqua
addikt
Az első saját tévém SHARP .Most kb. 30 éves ( a rendszerváltás környékén vettem). 51cm ,és Aszódon egy kis boltban 31.000.-huf árért hoztam el.Akkor azért az sok pénz volt. Ott hirdettek Toshiba tévét,és ezt a Sharp cuccot. Amire leértem már nem volt Toshiba,ezért elhoztam ezt. Már régóta lent van a telken,de még mindig hibátlanul üzemel.
...hát persze,hogy szurkolok a márkáért és szeretném ha még lenne SHARP tévém egyszer. -
ShiTmano
aktív tag
Örülnék ha újra jelentős tényezők lennének. Tv-m mondjuk nem volt sosem tőlük más termékükkel viszont elégedett voltam. Most egy ilyen telefont használok [link] . Nagyon elégedett vagyok vele. Gyönyörű a kijelzője, 4GB ram, 64 háttértár és 30.000Ft-ért szinte ingyen van.
-
blackmacs
senior tag
válasz
Tigerclaw #19 üzenetére
Igazad van,inkább arra próbáltam utalni hogy a full hd felbontás szerintem még egy jó darabig elég annak aki csak tv adásokat néz,a szolgáltatók még nem fogják egy jó darabig full hd-ban tolni az adásokat!Aki már filmeket is néz,szerez be megfelelő tartalmakat(nem írom le honnan
)ott már van értelme az UHD-nak.A 8K meg még csak e pénisz kategória szvsz.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
blackmacs #17 üzenetére
Az FHD problémája az, hogy a nagyobb gyártók már lassan nem is gyártják. Amit kiadnak saját néven az csak át van címkézve, illetve gyakran ezek már nem is okos tévék. Budget szegmensbe jó, de másra nem. Ha azok is megkapnák ugyanazt a Smart OS harvert, OS-t, appokat, akkor simán alternatíva lehetne. A másik része meg az, hogy a belépő UHD tévék nem drágák az FHD-hoz viszonyítva, abszolút megfizethetőek.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ha komolyan veszik a fejlesztéseket és jó áron adják, akkor elterjedhet pár év után, de az kétségtelen, hogy nálunk szinte csak az Samsung meg a LG létezik vásárláskor. A Panasonic szintén eltűnőben van, a Sony meg egyszerűen túl nagy felárat vár, amit a többség nem fizet ki.
A Philips hasonló cipőben vagy mint a Sharp, csak szinte mindenbe belepakolja az Ambilight-ot, ami miatt gyakran magasabb az ára mint a hasonló kategóriás LG/Samsung. Szerintem az Ambilight egy kellemes feature lehet, nem is mérik nagyon drágán de az a "kis" felár is rontja a Philips pozícióját az árérzékenyebb szegmensben.Van egyébként magyar forgalmazója, megfelelő szervizháttere a Sharpnak?
-
blackmacs
senior tag
Nemrég vettünk egy sharp tv-t,tökéletesen hozza azt ami egy tv-től elvárható,és nem elhanyagolható hogy a konkurenseknél jóval olcsóbb és szerintem hozza ugyanazt a minőséget!A következő tv-m is sharp lesz,már kinéztem.Amúgy meg teljesen felesleges ez a 4k-8k háború,még a full hd tv-kre sincs normális műsorszórás,egy átlag user még legalább 5-6 évig elvan egy full hd tv-vel,addigra úgyis bedöglik a tervezett elavulás miatt.
-
Cs1csó
titán
válasz
próbakocka #15 üzenetére
-
próbakocka
senior tag
-
mad823
őstag
Attól függ, hogy mennyi pénzt locsolnak a technológiai fejlesztésbe. LCD előállításban megvan a know-how, ha pl. rágyúrnak egy kicsit a Pana féle megacon-ban is használt duplarétegű LCD-re, akkor ott azért lehetne látványos dolgokat művelni.
És nem, még messze nem szabad leírni az LCD-t... -
Legyen inkább Sharp mint valami himihumi csingcsung tv.
Nekem is volt Sharp. Imádtam. -
hunaqua
addikt
Simán ,minden meg van hozzá,már pénz is.
-
GSP
aktív tag
Remélhetőleg nem tűnnek el teljesen, megszokott jó minőség volt régen.
-
Cs1csó
titán
Lehet-e még tényező a Sharp a tévés piacon?
NEM. -
Jó hír, de a hazai keresletet/pénztárcákat tekintve talán jobb lenne mindenkinek, ha pl. a TCL meg a Hisense lenne jelen márkaképviselettel, szervizzel, és főként az aktuális évi modellekkel.
Ár/érték arányban elég jó cuccaik vannak, ahogy néztem.
-
kusztax
tag
Ha a SHARP 4 színű ledes technológiája megmarad, akkor látom értelmét venni SHARP-ot.
-
janos666
nagyúr
Az YRGB LCD az egyik leghülyébb dolog volt, ettől még a WRGB-nek is több értelme van (amit az LG tol). Még egy Sharp képviselő is azt mondta erről, hogy csak azért csinálták, mert így volt kényelmes felosztani a pixelt. Az alternatíva az lett volna, hogy kb. ugyan ekkora RGB alpixelek mellett hagynak egy fekete foltot. De egy plusz alpixel legalább marketingértékű lehetett (akkor is, ha a képminőségen legfeljebb ronthatott, de lehetett volt, hogy bármit javítson --- és mint később kiderült, rontott is, aztán elvileg korrigálták a szoftverből a színhibát, amit okozott, de nem emlékszem, hogy teljesen, vagy csak nagyjából --- bár ilyesmi az LG WRGB-nél is fennáll, hogy a színeket legfeljebb rontja, nem javítja, de HDR-ben legalább segít világosabb fehéret tolni, így az legalább "valamit valamiért", nem "csak úgy").
-
Tigerclaw
nagyúr
A probléma az az ilyen felvásárlásokkal, hogy gyakran célzottan az az elvárás az új tulaj részéről, hogy a brand name vigye a hátán az egészet miközben neki nem kell beletenni a pénzt a fejlesztésbe. Ha pedig ez bekövetkezik, pár év alatt lelakják a márkanevet. Ha elveszlik a bizalom, utánna hiába változtatnak pozitív irányba, hosszú idő és rengeteg pénz kell majd visszaszerezni azt.
Ez történt az összes ilyen céggel. Egy részük ma is csak a névből akar megélni, mint pl. a Grundig, ami egyszerűen csak nevet ad az elektronikai hulladékhoz. Másik részük, mint pl. - ezek szerint - a Sharp vagy Philips meg abban a fázisban van, hogy épp próbál magának újra nevet szerezni. A fiatalok nem ismerik, a többieknek meg vegyes a véleménye attól függően hogy a márkáról még eladás előttről van jellemzően pozitív tapasztalata, vagy az eladás után futott bele negatív dologba.
Egy biztos: A mai TV piacon fél gőzzel, fél lélekkel nem lehet messzire jutni, olyan dinamikusan változik a beépített technológia. Mindennek klappolnia kell. A panelt, az elektronikát, az okos TV hardverét és szoftverét is fejleszteni kell. Ha bármelyiket félvállról veszik, maradnak a futottak még kategóriában.
Belépő és középszinten gyakran a panelen buknak el, de az egész árszegmensre jellemző az okos tévé platform fejlesztésének mellőzése. Azt gondolják, hogy elég ha van, a minőség meg a user experience az nem számít...miközben talán a legfontosabb, mert a lassú lagos menü / csatornaváltás, hiányzó vagy bugos appok tönkreteszik a tévézés élményét. Egy modernebb távirányító is elvárás ma már, a smart tv funkciók miatt. Kvázi egy távirányítóval kell kiváltani egy billentyűzetet és egeret, ergonomikus módon.
Nálam a Philips és Sharp is benne van a kalapban, de rendes részletes tesztek híján kicsi az esély, hogy ezekből veszek, felvállalva, hogy vásárlás után nálam derül ki valami kritikus hiány vagy probléma.
A Philips esetén nem kicsit meglepő volt, mikor pár napja megnéztem egy MM-ben, hogy a gyári demo láthatóan nem a képminőséget, hanem az Ambilightot akarta demózni, ami akármilyen cool is, mégis csak másodlagos a képminőség után. Sharpot nem láttam...bár mondjuk nem is kerestem. Jellemzően az LG és Samsung van a főporondon, majd utánuk a Sony és a Panasonic, meg kicsi Philips.
-
hardzsi2
aktív tag
Tetszett a cikk, köszönöm!
Ugyan Sharp TV-m nem volt, viszont még mindig megvan a kétlencsés Video8 kamerám; az pl. úttörő volt a maga korában.
Emlékszem, hogy újfajta, 4 színű LCD megjelenítéssel is próbálkoztak annó, tehát az innováció sosem állt távol a gyártótól.
Drukkolok nekik; remélem az anyagi háttérrel most ügyesebben gazdálkodnak, mint az elmúlt évtizedben és erős, sikeres gyártóvá válnak/kapaszkodnak fel ismét.
-
ldave
félisten
Első saját tévém egy Sharp volt, 2010 könyékén vettem. Nagyon szerettem, mai napig működik a tesómnál. Örülnék, ha újra érdemi kínálattal lennének jelen, amikor aktuális lesz nálam egy tévécsere (jelenleg egy 2013-as tévém van).
Új hozzászólás Aktív témák
- Fel kell készülnünk a 2G kivezetésére
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen TV-t vegyek?
- Sokat megélt veterán CPU-t hoz vissza a piacra az Intel
- Eredeti játékok OFF topik
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Linux kezdőknek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 490+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO IdePad Gaming 3 Gamer notebook - R5 5600H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050Ti 4GBWIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z170 i7 6700K 16GB DDR4 512TB SSD RX 480 8GB DEEPCOOL D-SHIELD ADATA 600W
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest