Új hozzászólás Aktív témák
-
Xmister
senior tag
Mind a Vulkan, mind a DX12 esetében mindkét cég emberei ott voltak a fejlesztésnél. (Még ha az előbbinél az NV csak annyit is mondott, hogy mit kell kidobni, hogy fusson a Maxwell-en)
És a ph fórumokon is olvashatsz egy SEGA motor fejlesztőt, aki elég pozitívan áll a változásokhoz.
-
imi123
őstag
Istenem!
Ha a programozók is ilyen pozitívan álnának a változásokhoz mint a Radeon tulajok akkor már rég kánaán lenne.
Ezzel szemben a Mantle kb arra jó hogy hogy hozza az Nvidia DX11 szintet és kicsit javítson az AMD procik eladásán.Sajna nem lehet látványosan egyik oldalra sem jobbat fejleszteni!!
Dx12-ben is a gyengébbhez fognak igazodni!Szurkolok az AMD-nek mert sok jó ötletük van.Kár hogy nem tudnak valami közös szabványt kitalálni az Nvidiával ami mindenkinek jó lenne!
Na de akkor nem lenne min marakodni.Talán egy párhuzamos dimenzióban!
-
hugo chávez
aktív tag
Ember! A fáma úgy szólt mindig is, hogy a fejlesztők évek! óta kérték a Microsoftot, hogy csináljon low level API-t PC-re. Ergo, nyilván nem most kezdtek el foglalkozni vele ők sem, legalábbis elméletben (különösen, hogy a konzolukra amúgy is kellett). De a gyakorlatban sz.rtak rá PC-n, egészen addig, amíg az AMD meg nem csinálta a Mantle-t. Ennyi. Nem értem, mit olyan nehéz ezen felfogni...
"Most advanced GPU-s currently: GTX970 , 980 , TitanX ..
Volume tiled resources, Conservative raster, VXGI, MPA, ROV, Voxelization.."Na ne fárasszuk már egymást, légyszi! Csak alig nyolc hozzászólást kellett volna visszaolvasnod, de ha magadtól képtelen vagy rá, akkor segítek is. [link]
-
letepem
aktív tag
Tisztelt parampa! (Úrnak azért nem szólítanálak!)
Eddigi hozzászólásaidból ítélve, Te vagy az akinek fingja sincs miről is van itt, kérem szépen, szó! Lehet google-t használni!
Ha valamit el kell fogadni az az, hogy a kedves Vídiád közel sem tett vagy tesz annyit a felhasználókért, mint a piros konkurense!
Felőlem azt támogatsz, akit akarsz, teszek rá, de piti személyeskedésbe ne fogjunk bele! -
-
parampa
aktív tag
" Sources I've spoken to have categorized Microsoft as a bit annoyed with Mantle,
seeing it as a distraction from the company's own efforts to build a low-level API.
I've been told that DX12 has been in the works for quite some time, and that the
idea that Microsoft was 'pushed' into making an announcement by Mantle's debut
on the desktop simply isn't true. "http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/directx-12/
Speaking to a crowd of about 300 developers and press, Anuj Gosalia,
development manager of DirectX at Microsoft, described DX12 as the
joint effort of hardware vendors, game developers and his team.
Our work with Microsoft on DirectX 12 began more than four years
ago with discussions about reducing resource overhead.Microsoft, Intel, NVidia and their supporting developers -=VS=- AMD + various developers
Most advanced GPU-s currently: GTX970 , 980 , TitanX .. [link]
Volume tiled resources, Conservative raster, VXGI, MPA, ROV, Voxelization..(#54) pakriksz , (#100) morgyi
-
#52815360
törölt tag
Mire a win10 kijön és az első dx12 játékok is befutnak, addigra kijön egy új vga generáció mindkét gyártótól. Sőt amire a win10 kiforrja magát, valamint a frissen megjelenő játékok 2/3 -a dx12 képes lesz, addig kijön egy még újabb generáció. A mai vga -k meg a múzeumban lesznek.
-
nyakdam
aktív tag
válasz
hugo chávez #133 üzenetére
Én abban reménykedem, hogy ha már elvileg ilyen sok deszka képes a DX12-re, akkor azért csak lesz olyan tökös fejlesztő aki be meri válalni, hogy PC-re is jön 64 UAV-t használó játék, és akkor kiderül melyik deszka mit bír(meglátjuk mi a különbség a viruális és a valós közöt). De gyanítom marad a 8 legalább 2-3 évig.
-
kerekfej
őstag
Eget rengető változás ahogy elnézem nincs.
-
ÁdiBá
veterán
Lényegében akkor hiába is próbálok más milyen nvidia drivert feltelepíteni a windows 10 build 10041-re, hiszen nincs ami teljesen normálisan funkcionálna rajta.
3DMARK nem is fut se semelyikkel a DX12 teszt, csak azzal amit a windows magának feltelepít online.
Hiába próbáltam új, legfrissebb nvidia driver-t, nem működik alatta. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12 is részben azonos a Mantle-lel. Az API-k egyes részeit elkezdték dokumentálni, és hát nem kevés az egyezés. [link]
Az NV nem hiszem, hogy akar low-level elérést. Ők kardoskodtak azért a leginkább, hogy legyen DX11.3, mert azt sem az Intel, sem pedig az AMD nem akarta. Az NV nem örül annak, hogy a Microsoft elveszi tőlük a kontrollt, mert nem arra rendezkedtek be, hogy a jövőben a játékfejlesztők írják meg azt, ami ma a driverben van.
Nem photoshop csak egy tervezet. Az MS a bekötési táblát például bemutatta a GDC-n és radikálisan módosította négy nappal később.
A DX12 early specifikációban van, majd jön a provisional és a final. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az előzetes specifikációban még nincs értékelve a feature level. Csak a 11_0 hozható létre, és ahhoz kérető optional támogatás. De mivel ezeknek jó része nem stabil, így még nem kérik a fejlesztők. Ma még az is gond az aktuális specifikációval, hogy hat szál fölé skálázódjon az API. De semmi gond amúgy. Ezeket a hibákat ismerik, és korrigálni fogják, mire rásütik a FINAL jelzést. Sajnos egy API fejlesztése ilyen. Vannak bizonyos funkciók, amelyek nem stabilak, de a végére azok lesznek.
Egyáltalán nem lesz végleges a DX12 hat héten belül. Most nyúltak bele egy akkorát, hogy más részeit is át kell írni. Inkább majd ősz fele lehet szó véglegesítésről, vagy inkább tél, ha ennyire sűrűn változik majd a specifikáció. -
Jack@l
veterán
Mentihis-é a pont, te meg mellébeszélsz. 12.1-ről volt szó. Véglegesítésig még van kb 4-6 hét, mert aztán jön a win10 RC -je.
UI: hogy amíg amd a mantle-t tolta pr-ban, addig vajon évek óta az NV az MS-vel össszedolgozva szépen fejlesztgette a DX-et, azt sajnos senki se tudhatja biztosan.
UUI: ez meg akkor biztosan photoshop:
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #124 üzenetére
Az Intel sem, pedig itt van a kiterjesztés, amit OpenGL-ben támogat a GCN, Gen7.5 és Gen8. [link]
Nem véletlenül hívják a Win 10-et Technical Preview-nek, a driverek pedig nem véletlenül alpha szintűek. Általában ilyen szokott lenni a fejlesztés. Ha valami még nem stabil az API-ban vagy van esély arra, hogy változik a specifikácók, azt nem támogatják, vagy ha igen a felhasználók felé akkor is letiltják.
Ugyanez a command list rendszere a DX12-nek. Nem azért nem skálázódik hat szál fölé, mert rossz, hanem azért, mert nem stabil hat szál fölött. De hát ezért nincs rásütve a DX12-re a FINAL! -
-
-
letepem
aktív tag
válasz
#52815360 #116 üzenetére
Azt is elfelejted, hogy ilyen gyönyörű és kidolgozott grafikát Te a pc-den majd 2-3 év múlva fogsz látni! Egyszerűen ND mindenre gondolt ebben a játékban, szerintem f*sza rész lesz ez is!
Ha belegondolok, mit ki nem hoztak a ps3ból pl a 2. résszel 2008-ban, már az is gyönyörű volt és ez még rátesz harminc lapáttal -
mekker
őstag
válasz
#52815360 #106 üzenetére
Most sem gyenge gép húzza az igát a konzolokban. Egyikben egy 7870-re, másikban egy 7790-re (csak 1-2 modul le van tiltva), meg egy 8 magos processzorra és sok memóriára alapoznak. Én úgy tippelnék, hogy egy 7950-7970 közötti teljesítményt simán ki lehet ezekből hozni, ami azért nem egy gyenge konstrukció ma sem.
Igazából az API-któl függetlenül - rengeteg minden múlik azon, hogy lövik be grafikát a fejlesztők, mert vannak az erőforrásigényt meghatványozó effektek (pl. egyes élsimítások). Semmit nem jelent magában az, hogy felbontás, meg FPS. Mondhatnám példának, hogy én is tudtam játszani GTA4-et, Raiderzt egy GT220-on (nagy felbontáson), pedig az is egy elég tré videokártyának számít, csupán ésszerű beállítás kérdése.
Az áron nem tudok vitatkozni, a konzol mindig is valamivel olcsóbb lesz, hisz' éppen ez a koncepció lényege.Egyébként már több hónapja dobálóznak itt az UAV-val, örülnék ha megtudnám végre mi is az pontosan. Fent van Tudástárban is, de még így is csak félig állt össze a fejembe, hogy akkor ez mit is csinál pontosan, mennyire hardveres, mennyire szoftveres egység, mit csinál stb.
-
#52815360
törölt tag
Ennyi sirás. Lassan összejön belőle egy óceán. Kezdem épiteni a bárkát.
-
Ehhez képest keresztanyámék most gondolkodnak hogy lehet hogy le kellene cserélniük a gépüket, mert lassúnak érzik... 1.6-os Thoroughbred egy Gef 4 mx 440 SE-vel. Annyi hogy bővítettek vagy két éve ramot 768 MB-ra 256-ról
És minden áldott nap megy
A 80-as vinyót sem töltötték be
-
Sarkadi
tag
Bocsánat ha hülyeséget kérdezek, de ez a változás/újítás lesz valami hatással a jelenleg DX11-et használó játékokra? Gondolok itt az ígért gyorsulásokra és egyebekre.
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
Menthirist #107 üzenetére
Az az Xbox ami meg megjelenéskor lett véve, az mára tuti nem működőképes. 90%-a meghalt már azóta azoknak.
-
Azért ne túlozzunk, 2005-ben már voltak PCI-E 7800 GTX-ek 256 mega 256 bites gddr3-mal. Az meg hogy amit kihoztak rájuk az utóbbi időben, nem futna akkori pc-n, természetes, hisz 1: addig lettek butítva hogy elfussanak azokon a gépeken, 2: számos egyéb dolog korlátozta a pc-s funkcionalitást, 3: kit érdekel, amikor 2-3 évre rá bárki jóval erősebb vga-kat tudott venni. Ez a lényege a pc-s hardvereknek, nem ragad be a teljesítmény 6-8 évre, hanem évről évre nő. És attól függően hogy ki mennyire tehetős vagy sem, annyi évente változtat a felépítésen. Egy olyan területen ami olyan tempóban fejlődik mint az informatika és a játékfejlesztés (technikailag), azt lockolni a paramétereket majd egy évtizedre azért elég vicc. Szóval szerinted milyen játékokat tudnánk most futtatni, amennyiben 4 év után lecserélik az akkori 360-at egy fejlettebbre, és nem ülnek rajta 8-9 évet?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD által szponzorált játékok több tényező miatt rendelkeznek kisebb gépigénnyel. Egyrészt a Gaming Evovled nagyon magasra helyezi a minőségi lécet a fejlesztőpartnerek számára. Ennek van egy olyan hatása, hogy az AMD az olyan PC-re nem figyelő zsugori amatőrökkel, mint az Ubisoft és a Warner nem dolgozik. Már csak azért sem, mert ha egy partner nem éri el az AMD által igényelt minőséget, akkor nem kapják meg a pénzt, sőt nekik kell fizetni kártérítést, hogy az AMD rájuk pazarolta az idejét és a pénzét. Ennek megfelelően csak azok a fejlesztők keresik az AMD-vel a kapcsolatot, akik biztosak benne, hogy megvan az erőforrásuk minőségi PC-s portokat lerakni. Cserébe hozzáférnek az AMD tudásához, ami a port minőségéhez nyilván hozzájárul.
A másik tényező, hogy bizonyos top fejlesztők még a kockázatokat is felvállalják, hogy ne kelljen az NVIDIA-val dolgozni. Azért látod azt, hogy a top kiadók megpróbálnak mindent házon belül megoldani, mert innen jön a minőség és a teljesítmény. A PS4-re megjelent The Order 1886 esetében vezető szerepe volt annak, hogy a kód összes sorát házon belül írták. Semmi egyedit nem csinál a motor, csupán azt az előnyt használja ki, hogy a teljes kontrollal minden effektet egymáshoz terveztek, célirányosan ütve ki a kisebb-nagyobb grafikai problémákat. Erre megy el több top kiadó és stúdió is, mert a teljes kontroll hozza a jövőben a minőséget és a sebességet. A GameWorks licencelését tehát lehetőség szerint ki kell zárni, mert maga a rendszer koncepciója zárja ki azt, hogy a végeredmény jó minőségű, illetve gyors legyen. És például az a kiadó akit az AMD nem lát a soraiban szívesen, mint az Ubisoft és a Warner, kénytelenek a GameWorks-re alapozni, vagyis a PC-s optimalizálás hiánya mellé még megkapják a GameWorks általános sebességbüntijét is, mert nem tudják rá optimalizálni a motort, ez ugyanis az efféle middleware-ek esetében lehetetlen.
Ez a két tényező együttes hatása eredményezi azt, hogy az NV-s játékoknak magas a gépigénye. Ugyanakkor ezt az NVIDIA a legkevésbé sem akarja (mert a user inkább átmegy konzolra, minthogy minden évben kiadjon 150-300k-t a top VGA-ra), csak az aktuális stratégiájukkal nem lehetséges jobb minőség és sebesség. -
pakriksz
őstag
de mondom, hiszen ha valakinek sikerült az 1080p 60 fps akkor másnak is sikerülhet, ha akarja
Nagyon kevés 720p-t látok, 900p-ből sincs sok ps4-en.
pkornel: és mi ezzel a probléma? PC-n soha sem stabil az fps, még ennyire sem. És ha csőpályák vannak? Csőpályás pc-s játék sem néz ki úgy
Mantle-ból láttunk valamit, a dx12 pedig olyasmi lesz
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol egy picit más. Az Xbox One D3DX mono API és a PS4 libGNM API is többet kínál annál, amit a DX12 TIER_3 szintje tud. Egyrészt nyilván az erőforrás használatát csak a memória limitálja, tehát ebből a szempontból a D3DX mono és a libGNM is ugyanaz, mint a TIER_3-as DX12. Lényegében minden erőforrásból végtelen áll rendelkezésre. Ami a különbség, hogy az Xbox One és a PS4 low-level módjaival az erőforrások is egységesek, vagyis nincsen egy rakás különböző puffer, amelyre különböző szabályok vonatkoznak. Egyetlen erőforrástípus van az Image, és az írható, olvasható, akár egyidejűleg is, akármilyen adattípussal, és cache-elhető. A PC-s API-kat figyelembe véve ez az a modell, amit a Mantle API alkalmaz. A DX12-ben és a Vulkan API-ban az alapértelmezett módban bizonyos erőforrásokra korlátozások vannak. Nem írható és olvasható mindegyik párhuzamosan, valamelyik nem cache-elhető, és az adattípusok szempontjából is vannak korlátok. Például a DX12-ben a TIER_3 szinten még mindig csak a single uint32 formátumot lehet egyidejűleg írni és olvasni. Ilyen felesleges limitációkkal konzolnál nem kell számolni, amivel elkerülhetők az adattípusra vonatkozó konverziós munkák. A Vulkan API egyébként tartalmaz egy opcionális kiterjesztést, ami a megengedi a ténylegesen korlátok nélküli erőforrás-használatot, valószínűleg ilyen majd készül a DX12-höz is.
-
nyakdam
aktív tag
Az én véleményem az újabb változtatásokkal, hogy a VGA-k nem lesznek sokkal jobban kihasználva mint most. A proci limit szűnik meg bizonyos szintig és végre több mag is ki lesz használva(bár nem értem miért csak 6 magig skálázódik mikor legalább 8 magig illene neki).
A virtuális UAV-król annyit, hogy nem lesz több UAV-ra írva a játék mint ami valójában van a VGA-ban, mivel egy fejlesztő sem hülye és a VGA piac 80%-ban nincs csak 8 UAV mivel DX11.0 -as VGA-k vannak többségben hála az NV-nek. És ha a piac nagyrészén csak butítva fut akkor nem lesz vásárlás. Ilyen egyszerű.
Az AMD eddig is megtehette volna hogy az általa promóciózott játékokat DX11.1 v 11.2 -vel adja ki, de akkor jött volna a fikázás, hogy pl 660Ti vagy egy 760 miért nem maxon futatja a játékot és nem lett volna elég vásárló, hogy visszajöjjön a rászánt összeg. Nem véletlen a AMD-s játékok gyengébb gépigénye, mert az több vásárlót vonz. Az NV promótált játékok meg csak az AMD-n futnak szarabbul, de a piac 20%-a hiába reklamál, így is megveszi a maradék 80% elég példányszámban. -
jedis
senior tag
Én úgy gondolom, hogy a konzolok is azért szenvednek még , mert olyan régi grafikus motorokkal készült játékok jönnek ki rájuk, amik még nem a low lewel API-kat figyelembe véve készültek ! Egy jó grafikus motor megírása meg nem kis idő, években lehet mérni ! No meg ha elkészült a tökéletes grafikus motor, ami már 100%-ban a low level API-k fényében született, még meg kell írni rá a játékot is, ami szintén egy-két év ! Szóval TÜRELEM ! Lesz itt minden , vizuális orgazmus, meg 100fps + is, csak időt kell adni a fejlesztőknek ! Inkább örüljünk, hogy végre valahára felrúgta valaki ezt az MS feliratú sz.rosbilit , és elindult az ipar a jó a irányba !!!
-
Darth_Revan
veterán
Ez a DX12 olyan, mint halottnak a csók...
Régi, nagy HW igényes játékokba nagy eséllyel már nem fog fektetni pénzt a kiadó, hogy kapjon DX12 támogatást -> nem fog gyorsulni
Új játékokban meg sok esetben csak lustábbak lesznek (/kevesebbet fordítanak rá) optimalizálás terén a fejlesztők -> nem lesz egetverő gyorsulás
-
pakriksz
őstag
Megnézted már a konzolodba hogy milyen hardver van? PC ugyan olyan hardverrel hozza azt a grafikát? Van még egyéb kérdés ezzel kapcsolatban?
Tier 3 képes GPU van a konzolokban. Gondolod hogy nem használják ki, és azzal szivatják magukat a fejlesztők hogy korlátozzák önmagukat?
GTA V-t kipróbáltad PC-den? Az AC-ről meg le lett írva, hogy pont az ami konzolon sem használ low level api-t mert egy hulladék.
Én meg nem a multiplatform címekre értettem. Az Order úgy néz ki ahogy semmi pc-n, tehát ha fordítva van, lehet, hogy nem a konzol hardvere miatt van...
@Sinesol: Hányszor kell még ezt belinkelni? Igen tud 60fps-t fullhd-vel, már akinek sikerül optimalizálni
-
Sinesol
veterán
Tud a konzol 4k-t, vagy Wqhd-t?
Tud fix 60fps-t akárcsak Fullhdban?
A The Order-ről jut eszembe, nem ott takaróznak véletlenül a "filmszerű" 30fps-el?
Szerintem ha Pc-n is csak 30 fps lenne megcélozva, már rég cgi grafikánk lenne Dx11-el is -
pkornel
aktív tag
Multiplatform címekre értettem Pl: AC , GTA V....Stb Ezek mind fps mind grafika téren túlmutatnak a konzolon (legalábbis az én gépemen!) tudom mert van Ps4-em is! Nagyon nem értem még mindig hogy miért jöttök ezzel a butítás dologgal , mert ha konzolon Tir3 körül vannak a játékok akkor is pc-n már most szebbek és jobban futnak dx11ben akkor miért kellene butítani dx12ben?
De megint kérdezem ezt a Tir szintet honnan veszitek konzolon? Mert máshol nem nagyon láttam erről semmit csak itt
-
pakriksz
őstag
konzolon mindig is volt low level api, nem csak most, már az előző generációban is, és azelőtt is. Mai konzolos játékok tier3 szint körül vannak, hiszen miért ne használnák ki ami van?
Konzol szint fölött vannak a játékok dx11? Egyrészt hol? Mutass egy olyan grafikájú játékot pc-n mint mondjuk az Order (függetlenül attól hogy tartalmilag 0 a játék). De ha még lenne is ilyen akkor mi van? Ennyi erővel a dx9 is elég, mert azzal is el lehet érni a mai grafikai szintet... csak sok szenvedéssel, gyenge hardverkihasználással, és óriási pazarlással.
Harmadrészt azt az esetleges jobb grafikát megnézted milyen hardverrel lehet elérni pc-n?Már írtam egyszer, hogy Urallal is lehet munkába járni, de egy robogó lehet hogy ésszerűbb fogyasztás szempontjából
Assembly-ben is lehet programozni C++ helyett, csak sokáig tart.
Te lehet hogy szeretsz egy rakás korlát közé szorítva programozni, de a legtöbben azt szeretik, ha csak a fantázia, és a nyers teljesítmény szab határt, mert úgy könnyebb.
-
pkornel
aktív tag
-
pakriksz
őstag
hát az nv szintjére korlátozott programokban nincs lemaradva semmiben, mert az nv szintjére korlátozták
Tier3 szint már ki van használva konzolon, mert ott nem kell gyengébbhez igazodni
viszont így a gyengébbek kedvéért vagy butítani kell, vagy átírni a kódot. AMD-re viszont elég lenne copy-pastelni.
-
pkornel
aktív tag
Hát igen én tapasztalom hisz Fx procim van
Most néztem méréseket és eddig azokból is az jön le hogy az NV nincsen lemaradva semmiben sem. Az a baj itt mindenki jósol hogy így AMD meg úgy AMD közeben senki sem tudja hogyan fognak játékok alatt muzsikálni! Egy fejlesztő nyilatkozta az új APIk sokat segítenek de nem lesznek csoda fegyver bár sokan ezt várják! Azért az is naiv elvárás hogy egyből Tir3 szint kihasználják, szerintem addig van még pár év!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért azt hozzá kell tenni, hogy ha valaki csak pár sorral egészíti ki az Xbox One kódot, akkor az nem lesz jó a PC-nek. Az azt jelenti, hogy a kód jól fog futni Hawaii és Bonaire GPU-kon, illetve a Kaveri APU-n és ennyi. Szóval optimalizálni kell a többi GCN verzióra is a memóriamenedzsmentet, aztán lehet menni a Fermi, Kepler, Maxwell variánsokra és az Intel IGP-kre.
Ami az AMD-nek igazából előny, hogy a fejlesztők a GCN-t tanulják meg. Nem csak azért, mert ez van a konzolban, hanem azért, mert csak ezt lehet tanulmányozni. Az Intel és az NVIDIA nem engedi meg, hogy a programozók mélyen megismerjék a hardvereiket. A legtöbb optimalizáció a shaderek oldalán úgy történik, hogy a fejlesztők feltételezik, hogy minden GPU-architektúra úgy működik, ahogy a GCN, ami gáz. Joshua Barczak mindig tweeteli ezeket az Intel és az NV embereinek, hogy ha nem értenek egyet ezzel, akkor készítsék el a fejlesztőeszközöket, hogy a GeForce-okat és a HD/Iris grafikus vezérlőket is tanulmányozhassák. Ez valóban nagy probléma és már vannak mozgolódások az Intel részéről, hogy megadják a fejlesztőknek a lehetőséget, hogy a Gen7.5 és Gen8 hardverekre is optimalizálhassanak. Nem készítenek ugyan saját disassemblert, de ki akarnak adni egy leírást, amivel minden fejlesztő el tudja magának készíteni ezt az eszközt. És ez már egy előrelépés lesz. Arra is számíthat szerintem az Intel, hogy Joshua Barczak beépíti az Intelre vonatkozó támogatást a Pyramid programjába, amivel a kisebb fejlesztők is kapnának egy nem hivatalos, de lényegében működő Intel disassemblert.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
djculture #61 üzenetére
A Witcher 3-nak valószínűleg lesz Vulkan portja, hiszen jön SteamOS-re. Nyilván nem emulációval, vagy OpenGL-lel. Az öntökönszúrás lenne.
A The Division DX12-t használ, míg a Mad Max az új Avalanche Engine-re épít, ami Mantle-t már támogat, tehát innen a Vulkan, vagy a DX12 könnyű célpont.
A GTA 5 NDA-s, arról nem mondhatók semmit. -
pkornel
aktív tag
Itt lehet sokan nagyot fognak csalódni AMD fronton , akik azt hiszik hogy alázni fogják az NV-t Dx12ben mert szerintem Nv kártyákon sem lesz semmivel sem lassabb nem hiába azzal promozták a Dx12öt(forza5 Gtx 780ti-n)
Főleg úgy hogy arról jönnek a hírek hogy csak az AMD csúcs kártyák lesznek új fejlesztés.... Valami brutális hogy itt az emberek hogy várják a megváltást főleg AMD-töl ,de lesz itt pofára esések rendesen szerintem! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lecserélni nem, azért az pazarlás lenne. De ha új vásárlásról van szó, akkor a 280-ak helyett a 285-öt érdemes választani.
A 8 vs 2 ACE ott számít majd, amikor a játék aszinkron compute-ot futtat. Ha sok az átlapolás, akkor természetesen számít, hogy jóval több a parancslista a 285-ben. Ezt már most láthatod a 3DMark új tesztjében. [link] - A 285 jobban skálázódik, mint a HD 7970, mert jóval több parancslistát támogat.
Ez a gyakorlatban egy magas aszinkron compute terhelésű játéknál hozhat úgy +10-15%-ot a 285-nek. -
Sinesol
veterán
Ez a valóság, egy konzolra fejlesztett cimben alig par sort kell valtoztatni és már megy is Pc-n low level api-val. Szóval alapból ott lesz a sok Uav meg minden, ha meg direkt Pc-re fejleszt egy AAA studio, az meg még magasabbra teszi a lécet. De mindez majd akkor derül ki ha ott tartunk.
Mondjuk elvileg Gameworks-el is megoldható sok minden UAV helyett, szóval az is egy lehetőség. -
pkornel
aktív tag
válasz
#32839680 #57 üzenetére
"Ezt megfordíthatjuk úgy is, hogy egy eleve konzolra fejlesztett motornál, ami csak sok UAV használatával lenne átültethető pc-re, minek költene dollármilliókat a pc-s port visszabutítására bármelyik stúdió, ha a Vulcan és a DX12 magasabb bekötési modelljeivel kb ctrl+c ctrl+v-vel átültethető egy jól optimalizált kód. Futni fog az régebbi kártyán is csak butított látványvilággal. És szerintem inkább ez lesz a jellemző. Az NV fanboyok meg majd ütik az asztalt hogy a GTX780Ti-je miért csak butítva tudja futtatni a DX12-es címeket.
Az AMD nagyon helyesen tette, hogy GCN alatt semminek nem adott DX12 kompatibilitást, mert nem érdeke hogy egy látvány matrica figyegjen a kártya dobozán." Most nem azért de ez honnan veszed jövőbe látsz?? -
djculture
félisten
Szerintem a valóság az hogy mire tényleg kijön egy ezt használó cim addigra egyik mostani kártya se lesz valami csúcs cucc.. Jön a gta 5 a division a mad max a Witcher 3 és még 50 féle játék legalább szerintem egyik se fogja később a dx12 megkapni, ez a mai valóság. Mire ez valósággá válik kb jövő tavasz lesz alsó hangon.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Még akkor egy HD 7870 is Tier 3? Ez jól hangzik
-
Sinesol
veterán
Érdemes egyébként lecserélnem az R9 280x-et egy R9 285-re?
Gondolom az ujabb Gcn a fő platform a fejlesztőknek és egy komolyabb játék kihasznalja majd a fejlettebb Gcn képességeit. Gondolom alapbol ugy keszülnek majd a jatekok hogy kihasználjak a 8 parancsprocesszor és a 32/64 parancslista nagy részét. Na meg ott van a trueaudio is.Szóval a régi elavult Gcn mekkora hátranyban lesz egy AAA kategorias nextgen Api-s játék esetén?
A valóságra vagyok kivancsi, legyen az bármilyen, nem kell védeni a régi Gcn-t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyakorlatilag mindhárom PC-s low-level API ugyanaz, tehát nehéz egyedileg véleményt alkotni róluk. Az előnyeik nyilván vitathatatlanok. Erről az új 3DMark teszt is képet ad.
(#51) Xmister: Annál is inkább, mert a Frostbite Team vezetője már mondta, hogy a Vulkan API-ra fókuszálnak. A DX12 részükről nem annyira fontos.
-
pakriksz
őstag
nem kell költeni az UAV-t használó fícsörökre, ugyan is a limit nélküliség programozási könnyítés, tehát éppen hogy olcsóbb, kisebb fejtörést okozhat a programozóknak.
Tudod az UAV limit kb olyan mintha azt mondanák, hogy te a programodban csak összeadást használhatsz. Meg lehet írni limittel is, csak limit nélkül kicsit egyszerűbb lenne.
-
pakriksz
őstag
-
emre33
addikt
Ez azt jelenti, hogy a Geforce 680 kártyám a TIER_2 szintet tudni fogja?
-
Xmister
senior tag
válasz
Intel core33 #48 üzenetére
Nem hiszem, hogy BF4-re jonne DX12 patch.
-
lev258
veterán
válasz
Intel core33 #48 üzenetére
Ha lesz DirectX 12 támogatása a játéknak, akkor valóban felesleges lesz. Hogy mennyire stabil, azt máshol kérdezd, van ezzel foglalkozó téma. Én nem használok Windows-t.
-
lev258
veterán
válasz
Intel core33 #46 üzenetére
A Mantle-lel az AMD-nek az volt a célja, hogy beinduljon egy komolyabb változás a grafikus API-kban. Ennek eredménye a DirectX 12 és a Vulkan. A Mantle, mint olyan, ezzel kvázi megszűnt. Viszont az AMD zárt ajtók mögött tovább fejleszti speciális, egyedi igényekhez.
-
Intel core33
tag
Sziasztok! Úgy látom itt nagyon sok az NV-ás ezért nem szeretnék senkit sem ezzel a kérdéssel megsérteni,de akkor most a mantle job mint a DX12?Mert ha nem,akkor feleslegesen fejlesztettek rá,vagy nem?
(Nem tudok sok mindent a videókártyákról ezért kérdezem) -
Oliverda
félisten
Ennek persze kicsi az esélye, de a Microsoft ma még fenntartja a jogot, hogy belenyúljon az aktuálisan elérhető előzetes specifikációkban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gborsnak igaza van. Itt most nincs semmi gond. Az egyetlen butítás a TIER_1 esetében a leíróhalmaz méretének kisebb limitje. Mivel az Intel nem fog új Haswell verziót tervezni, az eladottakat pedig pláne nem fogja cserélni, így meg kellett lépni.
A többi változás viszont előrelépés. A fejlesztők a két konzolt fogják célozni. Ez a domináns faktor a multiplatform címeknél. És mivel úgyis low-level elérést kértek, így lesz annyi eszük, hogy felfogják mely hardver mennyi valós UAV-t támogat. Ezzel lehetőséget kaptak arra, hogy a konzolról portolt effekteket TIER_2 szinten is megoldják. Ez tiszta profit a PC-seknek. Ha meg sok teljesítménybe kerül, akkor egyénileg ki lehet kapcsolni. A korábbi modell sokkal nagyobb limit volt. Eleve meg sem jelent volna az az effekt, ami nem fért volna bele a limitekbe. Ez így sokkal jobb.
A TIER_3 pedig effektíve nem változott, ott mehet a teljes elérés. -
-
Sinesol
veterán
Eddig nem volt low level api, ennyi csak a problema, nem pedig az, hogy éppen mi az aktualis generacio.
Az meg hogy X1/Ps4 mit tud..hát azért ne nagyon terjeszd azt, hogy olyan grafot tud mint egy csucs pc, mert kiröhögnek. Kb egy közepes pc tudásának megfelelö grafot hoz maximum.
A konzolok sokszor még fullhdra és 60 fpsre sem képesek, amit ma egy olcsobb középkategorias gép is simán hoz. -
#Chris
tag
A PS4/X1 a mostani csúcs PC-k számítási kapacitásának a töredékéből hoz létre legalább olyan, ha nem jobb grafikát. Mindössze egy AMD APU-ból hoz ki olyan grafikát, amit PC-n egy "erőművel" ha sikerül reprodukálni. Ez pocséklás. Innentől kezdve, amíg a PC ezt nem közelíti meg (vagy éri el) minden más csak kifogás. Ott a példa, hogy hogy lehet ezt elérni. Jaaaa, hogy addig nem tud megjelenni 10 generáció egy gyártótól, amit el-eladogatnak. (már ha megveszi valaki, én biztosan nem)
-
Sinesol
veterán
Dehogy fogják vissza, hagyjuk már ezt a demagóg baromságot...
Konzolokrol meg szerintem ne beszéljünk, mert azok viszont komolyan lassították a fejlödést az utobbi években.
Tier 1-re amugysem fog tul sok mindeki fejleszteni tehát tökmind1 mit tud vagy mit nem. Sosem egy intel igp volt a fő csapásirány egy fejlesztőnek.
Jelenleg Maxwell és a legujabb Gcn a fő platform, tehát a Tier 2 lesz a megcélzott szint, az meg bőven elég, valószínű még azt sem fogják kihasznalni.
Egyébként lehet szidni a régi Gcn-t is, mert a 2 parancsprocesszorával, meg a 2 parancslistajaval kb kitörölhetjük majd Dx12 alatt. Pedig azt mondták hogy az aztán időtálló -
#Chris
tag
Még egy ok, hogy konzolon játszak, ne pc-n, mert nevetséges amit csinálnak... A piaci fölényük miatt fogják vissza a fejlődést...
-
Ebből kifolyólag senki nem fog majd nagy UAV számra játékot fejleszteni csak hogy jól fusson ezeken az elavult ezeréves GPU-kon.
Szerintem ez teljesen rossz következtetés. Ha a korábbi verzióban valaki sok UAV-ra fejlesztett játékot, akkor az újdonsült Tier 2-es GPU-kon nem is menne az effektek egy része. Így menni fog, valamilyen mértékben lassabban. Hogy mennyivel lassabban, azt nem tudod, mert az UAV-okat csak a renderelési folyamat egy része használja. Magyarul ez egy lehetőség arra, hogy ha lassabban is, de szebb legyen a játék pl. egy Kepleren. Hogy ez miért tántorítana el bárkit a sok UAV használatától, azt el sem tudom képzelni.
-
pkornel
aktív tag
jó hogy nem vártam az új AMD kártyár és vettem jó áron egy 970et
Mert már is nincsen annyi elönye a gcn kártyának
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#52815360 #12 üzenetére
Én örülnék annak ha az AMD végre egy olyan céghez kerülne, akik a termékek eladását tartják elsődlegesnek, nem csak azt hogy fejlesztgessenek raktárra.
Amúgy nekem totál kínai ez a cikk. Egyedül az UAV ismerős a Stargate-ből, mert azt küldték át mindig a csillagkapun elsőnek.
-
imi123
őstag
Attól még hogy a valamit nem limitálok még nem biztos hogy gyorsabb lesz egy kártya mint ahol ésszerű határt húznak meg.
Kenhetem a hajamra a nem korlátozott UAV számot ha a kártyám már 64-nél összesz@rja magát.
Persze több lehetőség van ha nincs valami limitálva.Lehet ábrándozni hogy majd az AMD-k mennyivel gyorsabbak lesznek.
Megint az Nvidia határozza meg az irányt.A "gyengébb tudásúhoz" igazítják a játékokat.Sajna ez van!
-
parampa
aktív tag
Lassan minden hétre jut egy megbukott ÁJEMDÉS hazugság.
Kamu 'olcsóbb' Freesync után itt a bezzeg a GéCéeN 'végtelen számú UAV'
-okat tud mutyi is , SÖÖT már DX13 és Tier 23587 kompatibilis is. -
pkornel
aktív tag
De amúgy mi ez a nagy tir3 mánia? Lehet nem is lessz azzal játék.....
-
Shreky
tag
Azért szűnt meg a Tier 2 64 UAV limitje mert bevezették a virtuális UAV-t:
"Másrészt definiálásra került a virtuális UAV. Ez annyit jelent, hogy ha az adott GPU-architektúra nem képes annyi UAV-t kezelni, amennyit az alkalmazás igényel, akkor valós helyett virtuális erőforrásokat is létre lehet hozni. Utóbbi nagyságrendekkel lassabb, de működik."
Magyarul ha megírod a játékot X UAV-re, és nem tud annyit a hulladék Intel vagy nVidia kártyád, akkor emulál majd neked elegendőt, tetű lassú sebességgel. Ebből kifolyólag senki nem fog majd nagy UAV számra játékot fejleszteni csak hogy jól fusson ezeken az elavult ezeréves GPU-kon. Így értelmét veszti ez az egész DX12 alatti UAV szám növelés.
-
Xelo
addikt
üdv. azt lehet tudni hogy a maxwell-en alapuló gef gtx860m (gm107) tier 1 v tier 2?
-
HaJózsi
aktív tag
Na, még egy picit vágjuk meg és pont be is fog férni a PS3-mam...
-
Sikerült kiszúrnod azt az architektúrát, ahol semmi érdemi változás nincs
Amúgy ezek a változások sokkal inkább szólnak a marketingelhetőségnek, mint a tényleges funkcionalitásnak. Aki eddig Tier 3-ra akart fejleszteni, annak semmi nem változik. Tier 2-ben megszűnik a 64 UAV-os limitje, performancia szempontból pedig eldöntheti, hogy mennyi "fizikai" UAV-ot vár el a hardware-től. Ha pont 64-re gondol, akkor ott sem változik semmi. Tier 1-nél hasonlóan (vélelmezem, hogy a 15%-kal kisebb leíróhalmaztól senki nem dől a kardjába).
-
arn
félisten
Ez ev(tized)ek ota igy megy... Amugy a jovoallosagrol csak annyit, hogy mire ertelme lesz majd mas okbol megy a hw a kukaba. a tortenelem csak ismetli onmagat. Termeket a piaci igenyekhez kell gyartani, ha az illeto nem eleg nagy hal, hogy kialakitsa oket. Az amd nem az.
Pl egy zart rendszerben, mint az applee, sokkal inkabb ertelmet nyernenek az amds fejlesztesek. Bar az amd miatt tulmelegedo imacek tulajai lehet mas velemenyen vannak
-
arn
félisten
Hat szep, hogy a jovo apijat a jelen hwekhez szabjak
korabban nem okozott problemat, hogy az api elobb volt jelen, mint a hwek hozza. Most is ezt kene. Jelenlegi hwek elso szint, jovoallobb masodik, a harmadik meg majd jon egyszer.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
#52815360 #12 üzenetére
Szerintem ehhez az Apple-nek is lesz hozzáfűznivalója.
Egyrészt az Apple-nek sem ártana egy GPU, különösen, ha mondjuk az A-s procijaikat szeretnék laptopokban is használni. (így alkualap lenne az Intellel szemben, költséglefaragás, a HW még inkább náluk összpontosulna, könnyebben lehetne rá fejleszteni - csupa előny), és közben a Samsungnak is alápörkölhetnek. -
shilmador
csendes tag
Én most vettem egy Intel Atomos tabletet, amiben ugyanaz az igp van, mint az asztali Haswell processzorokban. Nem egy nagy teljesítmény, de pl a LoL és a Starcraft 2 vígan elmegy rajta. És most már annak is örülhetek, hogy a később megjelenő dx 12-es játékok is elindulnak majd rajta, nem maximális részletességgel, de játszhatóan.
-
djculture
félisten
Most a intel kukába való igp-je miatt butítani egy szabványt? Gratulálok az intelnek.. Ezt a céget is szét kellene már darabolni mert csak a fejlődést korlátozza.
-
Geresics
addikt
Csak én érzem úgy, hogy az nVidia GTX 9xx széria miatt butítottak?
Me' nehogymá', hogy az ÁEMDÉ-t vegyék meg azé, me' az DX12, ez meg nemazSajnálatos, még akkor is, ha épp - mint vevőjelölt - magam is az R9-3xx-et várom, és pl. ez miatt sem tettem még le a voksom a GTX960 mellett...
Másik oldalról megközelítve: ha holnap veszek egy GTX960-ast, akkor nem érzem magam "becsapva", mondván, hogy most vettem, de máris elavult a technológia!
Nehéz ügy, nehéz ügy... -
Jack@l
veterán
válasz
Menthirist #5 üzenetére
Most nem értem mit pityeregtek, a tier 2 magasabbra is lépett elvileg, mint a régi tervezet.
Tier 3 ugyanúgy ott van full unlimiteddel, ha egy fejlesztő ultra grafikához használni akarja, nyugodtan megteheti. -
jedis
senior tag
Én csak abban reménykedem, hogy a "húzócímeknek" lesz Mantle-s, vagy Vulkan-os támogatásuk ( R9 290 )
!! De attól félek, hogy azt sem fogják túl jól megcsinálni, nehogy az AMD piaci előnyt szerezzen, a grafikai minőség miat ( és ez kényelmetlen legyen egyes piaci szereplőknek ) !!! Én azt csinálnám az AMD helyébe, hogy mikor kijönnek a végleges API-k, kiadnék valami brutális ( játszható ) tech demót, valami brutálisan jó motorral, hogy tessék , ilyen is lehetne minden, csak háááát.........
-
rodrigez
senior tag
A probléma hardveresen bizonyosan javítható lett volna, de túl nagy költség lenne kicserélni az összes eladott Haswell processzort
Ez a verzió gondolom fel sem merült az Intel részéről. Egy nyamvadt Tier 1-es bekötési modell miatt biztos nem fogja milliószámra visszahívni az amúgy is "ultragamer" IGP-vel rendelkező processzorait. Magyarán telibeszarta volna, ha az MS nem változtat a követelményeken.
-
Loha
veterán
válasz
Menthirist #2 üzenetére
Állíthatod te akármilyen magasra a követelményeket, ha a célközönség hardvereinek csak egy kis része támogatja... DX12 legnagyobb előnye úgy is a sokkal több kiadható rajzolási parancs nem az UAV-k.
-
Szerintem meg leginkább senki sem fog, mert már megint annyira általánosítanak minden specifikációt, hogy lassan már egy szinten lesz egy Pascal az intellel, mert fck logic.
De igen, legalább a vulkan ott van.
UberX: új hardvert nem akarnak eladni, mivel a dx12 sok sokéves kártyán is megy. Megvalósítani valamit, és jól és gyorsan megvalósítani modern megoldásokat pedig nagyon nem ugyanaz.
Loha: most... és mi lesz a 2-3-4 év múlva megjelenő kártyákkal? Vagy már vegyük úgy hogy két tier van, az intel és a többi? aztán minden jövőbeli kártya extra tudása ugyanúgy megy a kukába mint most?
-
UberX
újonc
Elképesztő mennyit szórakoznak a DX12 körül, mintha sose jelenne már meg.
De a DX9 óta nincs nagy újdonság és sok minden megvalósítható vele (pl.: Crysis, Oblivion stb.) csak értelmes játékok kellenének inkább... csak hát persze kell a marketing, meg muszáj eladni az új hardvert meg OS-t.
-
válasz
Menthirist #2 üzenetére
Addig vagdossák majd, amíg mindenki örülni fog.
Ezt lehetett sejteni előre is. Épp eléggé leszűkítették a kört a Win10 exkluzivitással, legalább a hardverek terén nyitni próbálnak.
Egyébként a fejlesztőknek ott a Vulkan, mint alternatíva. -
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 1050 G1 i7-8750H 32GB RAM 1000GB Nvidia GTX1050 4GB SSD FHD IPS 120Hz 1 év garancia
- HP 14 Elitebook 640 G10 FHD IPS i5-1345U vPro 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Formula OC RX 6900 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest