Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
Az OpenGL ES esetében nem tudom, az már eleve egy újragondolt dologként indult, de a sima, "desktop" OpenGL-nél tudtommal szignifikánsan kisebb a Vulkan driverek komplexitása, sokkal egyszerűbb ezeket fejlesztenie a gyártóknak (részben az alacsonyabb szintű elérés, részben a legacy dolgok hiánya miatt).
Linux vonalon a Vulkan megjelenése óta van is egy ilyen törekvés, hogy az OpenGL drivereket lehetőleg elfelejteni, mindennel szép lassan átállni Vulkanra, a régi, legacy OpenGL-es dolgokat pedig valami ANGLE-hez hasonló, Vulkan fölé húzott implementációval futtatni. A Linux gamingnek az OpenGL volt az egyik nagy kerékkötője lényegében (kis felhasználóbázis, a széttöredezettség és a Xorg mellett).
Csak ott ezek azért eléggé futurisztikus elképzelések voltak, kemény, hogy a Google be merte vállalni a 10-es droiddal.
-
cipofuzo87
tag
Az androidos OpenGL ES driverek tele vannak buggal, minden gyártónak van egy rakás, úgy kell kerülgetni őket.
Sztem a platform tesztbe a google be fog építeni egy rakás Vulkanos tesztet, így kénytelenek lesznek a gyártók kitesztelt Vulkan driverrel kijönni, ami azt eredményezi, hogy az OpenGL ES-es bugok is javulnak indirekt az ANGLE segítségével, így a gyártóknak nem kell megfixálni az OpenGL-es drivereket, elég, ha a Vulkanra fókuszálnak. -
Rover623
félisten
Az én olvasatomban eddig az OpenGL meghajtót nem fejlesztették körültekintően a gyártók, ezentúl pedig a VULKAN-t nem fogják.
Ráadásul az OpenGL-ről VULKAN-ra fordítás biztosan nem teljesítménynövelő tényező... -
Itt igazán az ARM architektúrával van a gond: nincs BIOS meg hasonlók, ezért nem lehet egyetlen univerzális binárist csinálni, mint x86-nál. Ez nem Android-specifikus, a sima Linuxoknál is ugyanez a gond, minden egyes eszközre le kell gyártani a saját image-ét. Az nem megy, hogy mondjuk egy Raspberry Pi 3 image bebootoljon mondjuk egy Minix Neo U1-en, pedig ráadásul mindkettőben ugyanúgy egy négymagos Cortex A53 van.
-
Cassi
őstag
Akkor mostantól az ANGLE bugjaival is foglalkozniuk kell a fejlesztőknek
-
SunyaMacs
aktív tag
A minden évben kiadott új főverzió se segíti a terjedését...
Viszont a Project Mainline megjelenése üdvözlendő, de szerintem jobb lenne a Windows-hoz és asztali Linuxhoz hasonló megközelítés: a Google szállítaná a telefonokra egy univerzális rendszert, esetleg csak a kernel lenne rábízva a gyártókra (amik tekintetében lenne minőségi megkötés), cserébe a gyártóknak kompatibilis eszközöket kellene gyártani. Ám ezt kivitelezni nyilván lehetlen a sokféle architektúra és egyedire szabott hardver, és ugyebár az Android évtizedes hagyománya miatt. -
Végeredményben, tehát, a szokásosnál is lassabban fog terjedni az Android 10...
-
hyperspace
őstag
Durva, hogy ez az ANGLE létezett már 2010-ben is, csak akkor nem az Android volt a célpont.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Escape from Tarkov
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- BestBuy topik
- Nők, nőügyek (18+)
- SSD kibeszélő
- TP-LINK routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3444, 93% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga G6 (6th Gen) - i7-1185G7, 32GB, 512GB SSD, multitouch + TOLL
- Mobiltelefon, konzol és TV felvásárlás gyorsan, biztonságosan!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 16GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest