Új hozzászólás Aktív témák

  • PandaMonium

    őstag

    Az OpenGL hate is mindig félre van értelmezve: Alapvetően semmi gond nincs az OpenGL-el, tökéletes teljesítményt nyújt (sőt, többször bebizonyosodott már, hogy jobbat mint a D3D; lásd a Valve pár évvel ezelőtti nyilatkozatait) amennyiben a fejlesztők tudják hogy kell használni és funkcionalitásban is pariban van (néhány funkcióval még be is előzi) a versenytársakkal. A probléma azzal van, hogy annyira felgyülemlettek az API-ban a legacy hívások amik mára már abszolút elavultak, hogy a fél API ezekből áll és a dokumentációból sokszor nem derül ki, hogy ezeknek a legacy metódusoknak vannak modern alternatívái. Ez keveredést és kellemetlenségeket (fejfájást a fejlesztőknek, teljesítmény beli csökkenést a végfelhasználónak) okoz. Egy pár éve nagyon elhúzott a DirectX és most lassan megy a visszaállás, de nem lennék meglepve ha pár év múlva (talán majd pont az OpenGL Next megjelenése után) ez válna a standard grafikus API-vá. Rövidre zárva a témát kétlem, hogy pont ez a probléma a sok közül lenne a visszatartó indok.

    Szerintem a nagyobbik probléma az az, hogy a grafikus driverek még mindig szegényesek linux alatt és ez elsősorban az AMD-ről és az Intel-ről mondható el. Bugok tömkelege amikkel a fejlesztők semmit sem tudnak kezdeni, max. annyit, hogy jelentik őket és ha szerencsések akkor a következő néhány driver updateben kijavítják a gondokat. Legutóbbi hasonló eset a Civilization: Beyond Earth.

Új hozzászólás Aktív témák