Új hozzászólás Aktív témák
-
elistvan
őstag
Ez idéntől változott szintén infótanár. Falusi iskolában. 37óra és már 4. osztálytól. (Igaz nincs könyvük a 4.-eseknek és az 5-8 nak is finoman szólva elavult.)
cucka: Totálisan egyetértek veled. Mindegyik úgy jön iskolába, hogy tudja hogy kell facebookon ezt-azt csinálni, de hogy mi a különbség a Shift és a Caps lock között azt bezzeg nem.
A Total commander pedig igenis hasznos program (Én pl hülyét kapok a windows intézőtől mert a kinézete gusztustalan és logikátlan a megjelenítése) , a mai grafikus szoftverekben amúgy is 10-ből egyszer van szükség parancssorból kiadni az utasításokat.
-
big-J
őstag
Ezek buták mint a segg... de a rózsa vezetésével, nem is csodálkozok ezen.
Ha eddig nem is volt, most teljesen felesleges lesz az óra, mert ki fogja komolyan venni az infó órát ha "úgyse számít bele a felvételibe"?
Teljesen komolytalan lesz az egész óra...Mintha a pap mondaná meg, mit csináljon az orvos, olyan ez az ország, de sajnos ez se újkeletű.
-
Ygg
senior tag
KO
Persze, alapműveltség...
Meg otthon van...Idióta...
Ha kicsit is a realitást néznék, igen, a gyerek jól elvan az okostelefonnal, facebookozik, mint állat, de szövegszerkesztés ohne, táblázatkezelés még úgyse, alapfogalmakkal, működéssel nincsenek tisztában, játszani, böngészni, letölteni tudnak csak.
Bármi egyéb kell, a legprimitívebb dolog megoldása esetén is segítségért ordítás,
kis gondolkodás helyett, majd utána a segítség nem értékelése.
Egyrészt a mentalitás, másrészt, mert fogalma sincs róla, mi mögött mi van.
Mennyi munka, mennyi tanulás, tapasztalat.
Mert az autószerelőnél a dolog kézzelfogható.
Itt nem teljesen.
S most ebbe nevelik bele a felnövekvő generációt.
Még rosszabbak lesznek, mint az öreg "sátántól való dög számítógép, pfuj, távoltartom magam tőle" generációnál.
Majd nagy pofával mindenbe belenyúl, összerondít mindent, mert "értekénhozzá"..Hányok már az egész szakmától, a munkámtól.
-
akaido
addikt
Kissé késői posztként ált. iskolai számtech tanerőként (is) jelzem, hogy:
- Általános iskolája válogatja melyik mit próbál okítani ill. próbál-é egyáltalján okítani?
- pl nekem 6. évfolyamtól kell tanítani évi 18 órában. no comment
7- és 8. évfolyamban évi 37 óra van. Ennyi.
Ebbe mi fér bele: Amit bele tudok zanzásítani, azaz mindenből egy keveset: Hardver + szoftverismereti alapok, Mappa és fájlműveletek, grafikai alapism, szövszerki, power point, kis excel, internethasználat + biztonság, LOGO és HTML programozás. -
Tybee000
aktív tag
köszi hogy javítottátok
-
Hát igen, a kommunikáció elég fontos minden területen. Ahogy olvastam még a cikkbe is került téves információ, melyet javítottak.
-
Endreas
tag
Ezmi? Akkor fizikát sem kell tanítani mert a diákok már elsős korukban profin rongálják a tárgyakat meg gyújtogatnak.. ?
-
cucka
addikt
válasz
Rickazoid #191 üzenetére
Ha az informatikát korrekten és részletesen tanítanák, akkor
- a heti óraszám többszöröse sem lenne elég semmire
- a diákok többsége képtelen lenne megtanulni, mert az emberek nagy részében nincs meg az érdeklődés és a szükséges absztrakciós készség ezekhez.Szerintem sikerként lehetne értékelni, ha mindenki, aki kikerül az iskolából
- tud írni-olvasni-számolni
- meg tud írni egy levelet egy szövegszerkesztőben
- össze tud klikkelni egy egyszerű prezentációt
- biztonságosan és hatékonyan tudja használni az internetetNa ehhez képest az általad írt linux disztribúciós-bsd-tökömtujdamis dolog az finoman szólva is el van rugaszkodva a valóságtól.
-
Ha addig eljut, hogy tudja a minimumot, amire szüksége lesz, akkor elérte a célját a dolog.
Persze ésszerű keretek között.
Nálunk műszaki infón mi volt? Vegyipari szabályozások matematikai modelljei. Na ez pont az, ami nem is érdekel senkit, és VALÓBAN nem lesz rá szükségünk, miközben weblapot szerkesztünk, vagy szervert konfigurálunk. -
válasz
Rickazoid #191 üzenetére
"a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs."
A lenyeg?... Szerintem ez az, ami igazan tok mindegy.
"normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják."
Nem, ez inkabb alomvilagban van igy, a normalis az, hogy ha valakit valami nem erdekel, nem tudja a temat semmihez sem kotni, akkor pillanatok alatt kiesik a fejebol. Igy mukodik az ember, ezen tul sokat nem lehet valtoztatni.
"Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni"
Viszont az fontos lenne, hogy ugy tanitsak, hogy annak eredmenye is legyen - es ennek tenyleg resze lenne annak az alapos atgondolasa, hogy mit tanitsanak.
(#192) hcl: Ellenben az, hogy valakit valami nem érdekel, nem jelenti azt, hogy nincs szükség rá.
Viszont azt jelenti, hogy nem fogja megtanulni. Persze, a jegyet megszerzi valahogy (tanul hajnalig, korrepetitorhoz jar, puskazik) csak eppen a tudast nem.
-
A jó tanáros rsz 100% igaz.
Ellenben az, hogy valakit valami nem érdekel, nem jelenti azt, hogy nincs szükség rá. Sajnos nagyon sok dolgot kell tudn, meg csinálni, ami nem érdekel, meg nemszeretemEzt jobb korán megszokn, mert az emberek jó részán érzem azt, hogy büdös nekik bejárni dolgozni, egyáltalán bármiféle kötöttség stb., és ezek nélkül akarnának megélni királymód...
-
Rickazoid
addikt
De attól még lényegtelen, a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs. Mondjuk normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják.
Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni, főleg nem aszerint, hogy a diákok többségét (nem a nagy többségét, csak többségét) mi érdekli inkább, mert azzal hátrányba kerül a többi. A mai társadalom alapját képező technológiák alapjai pedig igenis az általános műveltség részei (kéne, hogy legyenek). Ha pedig azt vesszük, hogy abban az életkorban akár naponta is változhat egy-egy ember érdeklődési köre, máris értelmetlenné válik. Ezt csak úgy lehetne megtenni, ha valahol 10-12 éves kora környékén már eldöntené a gyerek, hogy mivel akar foglalkozni és onnantól mindegyik mehetne szakképzésre, a jelenlegi képzési forma pedig megszűnne. De ez lehetetlen. -
válasz
Rickazoid #188 üzenetére
"Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit."
Dehogy. Ami érdekli a diákokat, azt megtanulják, ami nem, abból valahogy megszerzik a szükséges jegyeket - hatalmas különbség.
Mondjuk egy jó tanár simán fel tudja kelteni az érdeklődést a tárgy iránt a diákok jó részében - de ehhez tényleg jó tanár kell, az meg nincs sok. -
Rickazoid
addikt
A tanulók IQ szintjével nincs baj, többségének semmivel sem alacsonyabb, mint a szakembereké, csak épp sokan nem akarnak tanulni. Remélem nem gondolod komolyan amit leírtál, vagyis hogy értelmileg fogyatékos diákokkal vannak tele a padok. Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit. Reál beállítottságúak se kapnak felmentést irodalomból csak mert nem értik, hogy mi a szép a versben és nem látják a mélyen szántó politikai csatározásokat mondjuk a madarak hajnali csicsergésének körülírásában.
-
Padree
senior tag
Egyetlen dolgot felejtettetek ki az elméletből: a tanulók átlag IQ szintjét. E mellé jön még az érdeklődési/érdekeltségi körük. Nagy többségük képtelen agyilag felfogni az elméleti részét, és nem is tartja hasznosnak, emiatt megtanulni sem tudja, bemagolni - mint pl. a történelmet - pedig lehetetlen.
Alapszinten taníttatni nem lenne jó kockákkal, egy jó tanárral lehetne aki hétköznapi szinten szemléltetni tudná a dolgot - nah ilyen sem jutna minden iskolába. Szerintem az egész szemlélet rossz, ezt nem lehet az "alapoknál" kezdeni, hanem egyből a "sűrűjében" amit a leggyakrabban használnak, azután körötte felfedni a hátteret. És azért már nem a DOS korszakban élünk, hogy azzal kezdjük a napot, hogy betöltjük az oprendszet a bootfloppy-ról...
-
Alex91
félisten
válasz
Rickazoid #183 üzenetére
Ne inkabb tanitsanak iOS-t, meg Androidot? Az a jovo... Az a gond, hogy mig a szoget a kalapaccsal 2000 eve is ugyanugy kellett beverni, itt meg szinte evente valtozik a dolog. En meg BASIC-et tanultam, mert akkor meg azt se tudtuk, hogy van olyan, hogy PC. Windows-t meg meg a Bill Gates se latott
! Erted...
-
Rickazoid
addikt
Ha kockák oktatnának, A: (B: ) és C: meghajtó helyett ott kezdenék, hogy /, /bin, /usr, /lib, /var, stb., lenne Unix, BSD, GNU, MS-DOS, MINIX, GNU/Linux, Windows (NT 4.0-tól) és egyéb Linux disztribúciók.. stb. stb. Ha kockák oktatnának, nem így, hanem tanterv szerint és megfelelő lenne a számonkérés, a diákok tudnának szoftvereket kezelni általános jelleggel (vagyis nem csak egyetlen programmal tudnának elvégezni egy feladatot, hanem a legtöbb azonos célt szolgáló program használatára képesek lennének), tudnák mi az az op.rendszer, tudnák mik azok a programok, magyarul alapfogalmakkal lennének tisztában és nem okozna problémát nekik a vírusok beszerzésének megelőzése (ideértve a tudatos programtelepítést és netezést, valamint a megfelelő programok használatát és a rendszeres ellenőrzések elvégzésének szükségességét), az adataik biztonságban tartása, normális jelszavak használata, stb.
-
Padree
senior tag
"Napi használatban van - ezért nem kellene oktatni", alapvető emberi viselkedésmódok is napi használatban vannak, mégis oktatni kellene őket, mert sokaknak az sem megy.
Amúgy pedig, ahogy most oktatják az informatikát az kriminális: A: meghajtó, könyvtárstruktúra - ezzel kezdik, a sok szöszi pedig már itt fel is adja. 20 éve ez a tanterv. Kezdenék ott, hogy Word > szövegírás > mentés > betöltés. Egyre modernebb oprendszerek, a segge alá adnak mindent a usernek, 95%-ban sikerélménye lenne, később lehetne mélyebbre menni.
-
feka007
veterán
válasz
dajkopali #176 üzenetére
Biztos, hogy bele fog számítani, nem is tudom mi alapján terjedt el ez, hogy 2012-től nem, de már vagy másfél éve is ezt nyomatták, aztán kiderült, hogy nincs is alapja.. Csak nálunk osztályban vagy 8-an rakták le előrehozottként idén jövőre 5-ödik válaszhatónak (köztük én is). Meg is látogatnám az egyik plenáris ülésen az illetőket, ha most hirtelen kitalálnák, hogy cseszhetem jövőre az egészet és mehetek valami sz.r természettudományiból, mert valamelyik nagymamának ott bent nem tetszik az infó, mert az olyan csúnya új dolog meg nehogy már valami hasznosat is tanulhasson a diák..
-
ErosenZold
senior tag
Ezt is elintézték
-
Na ezért nem mentem tanárbnak. Az egyik végzettségem számítástechnika tanár, de nem lennék igazán jó benne, és IT supportosként kevesebbet idegeskedek, és többet is keresek.
(Mondjuk a gyakorló tanítások nagyon jók voltak, de max. általánosban taníthatnék, és még azokkal sem bírtam igazán.) -
RaZroX
addikt
Ezt jó tudni!
-
HyP3b0y
senior tag
Be is b@$zott volna, ha pont most derül ki, hogy nem számít a 96%-os infóm
-
Peethy
őstag
Igen, rátapintottál a lényegre. Az a baj, hogy olyanok mennek tanárnak, akik - már bocsánat - másra nem jók. (Tisztelet a kivételnek!) Én kémián vagyok, egy nagyon jó tanárral, ő azt mondja, hogy azért ment tanárnak, mert nagyon szereti csinálni. De aki csak azért megy, mert szakembernek nem jó... hát nagyjából tudjuk, hogy mire számíthatunk akkor.
-
Peethy
őstag
Szerintem van egy kis különbség aközött, hogy valakinek 4 év után nem megy, hogy bekezdésekre tördeljen egy szöveget, és aközött, hogy nem tudja felrajzolni a nikotinamid-adenin-dinukleotid-foszfát szerkezeti képletét.
Általában aki kémia/fizikatanárnak megy, az otthon van a szakterületében. Informatikatanárnak meg látok matek-földrajz-szakos tanárokat berakva, akik fognak egy tankönyvet és megpróbálnak mindent elmondani, de ha gyakorlati jellegű kérdésem van, akkor képtelenek megcsinálni.
Egyéni tapasztalat, nem általánosítás. Remélem máshol másképp mennek a dolgok.
-
Peethy
őstag
Nem tudom, hogy miért csodálkoznak! Amennyi mindent teljesen feleslegesen és bután megváltoztattak, és folyton összevissza beszéltek a változásokkal kapcsolatban, valahogy megértem, hogy szinte senkinek nem világos. Akkor már tényleg gáz van, ha a Felvis emberke, meg a mi igazgatónk is mást mond.
Legközelebb tisztán kéne fogalmazni... egyébként pedig a középiskolai informatikaoktatás szintje felénk olyan, mintha nem is lenne. Nekem 4 év alatt semmi újat nem tudtak mutatni, akinek meg szüksége lett volna rá, annak meg képtelenek voltak megtanítani. Hasonlókat hallok máshonnan is.
Ez az egész oktatási átalakítás önmaga paródiája.
-
Ja, nem azt mondom, hogy baj, csak furcsa, mert ugye folyamatosan fejlődik a winnyóz, meg a Linuxok felhasználói felülete is, de a töbség még mindig ugyanazt a módszert használja. (Linuxon mc, vagy Gnóm Parancsnok, de a Dolphin-nak meg hasonlóknak is vannak kétpaneles módjai.)
Amúgy pl. én nem. Windózon intézőt használok, Linuxon meg az aktuáis filemanagertaz aktuális ablakkezelő alatt. Megszokás kérdése, semmivel sem lassabb, mint a Total Commanderes megoldás.
(Persze használok TC is, pl. legtöbször még Linux alatt is azon FTP-zek)
-
Alex91
félisten
És azt megfigyelted, hogy az emberek jó része képtelen meglenni egy Total Commander nékül?
Az nem lehet, hogy azért, mert egy elég jó megoldás az adott feladatra? A Mac-emen nincs telepitve ilyen, ott huzogatok, de be kell valljam, hogy egy TC megoldást állományok mozgatasara jobbnak érzek.
Amúgy meg ugye mindig az tűnik esszerunek, amit megszokott az ember. A Win-rol jött embernek pl. az iTunes is bonyolult, pedig csak meg kellene érteni, hogy más logika szerint épül fel...
-
válasz
proci985 #165 üzenetére
Usability meg : felhasználóbarátság.
Egyébként nekem pl. semmi bajom nem volt a Start menüből leállítással"családból én vagyok az egyetlen, aki ki tudom használni emiatt a rendszer összes funkcióját."
De azért TV-t valszeg a többiek is tudnak nézni
Meg ez a változás még messze nem olyan, mint amit 10 év alatt a számítógépek változtak. Pont leírtad, hogy parancssor, stb. volt, lett GUI, az igaz, de nem lett sokkal egyszerűbb a dolog... És azt megfigyelted, hogy az emberek jó része képtelen meglenni egy Total Commander nékül? Ami a DOS-os megoldás továbbélése? Számomra ez nem kicsit meredekAz AT-s tápokon meg amúgy csak a kapcsoló bekötése volt rajta (legalábbis nem láttam olyat, amin a full kapcsrajz rajta lett volna, mert arra a 12*17cm-es tápra nem fér ki
)
Egyébként pont arról volt szó, hogy az emberek nem fognak gépeket szerelni, szóval akár a cuccok belső csatlakozói meg lehetnének is akármilyenek (az meg, hogy be lehetett fordítva dugni az IDE kábeleket, max. kis bosszankodással járt, illetve figyelni kellett, mert akkor is volt jelölés).
@dabadab : Mondom, hogy csak annyit, hogy legalább legyen rálátásuk... fogalmuk... ennyi... Nem azt mondtam, hogy a kedvenc dolgaim legyenek belegyömöszölve, mert az a mostani koncepció 8felsőoktatásban legalábbis), tudom, milyen az eredménye...
De azért elég meredek lenne kb. teljesen kihagyni az informatika egyik elég nagy területét, ami jelenleg leginkább pénztárcába vágó. -
proci985
MODERÁTOR
van egy usability nevezetű fogalom: ez pont arról szól, hogy mire kell figyelni, hogy egy adott eszköz egyszerűen használható legyen. pl emiatt is cserélték ki a win7ben a "start" menüt, mert milyen már, hogy a számítógépet leállítani az indítás gomb alól lehet
magában a funkcionalitás nem elég, ha az user nem tudja kihasználni.
tv is változik, csak kell egy topbox, meg egy erősítő, aztán egy dvdlejátszóval számolva máris négy helyen kell nyomogatni a gombokat. családból én vagyok az egyetlen, aki ki tudom használni emiatt a rendszer összes funkcióját.
lazán kapcsolódik: valamelyik topikban felmerült, hogy az openoffice utódja mennyire gyenge szövegszerkeszteni. egy hónapja mi csináltunk erről egy kisebb felmérést (kb 200-300óra hét interjúalannyal), katasztrofálisak voltak az eredmények, amikor egy szépen formázott (felsőoktatási leadásnak megfelelő) templatet kellett létrehozni, tartalomjegyzékkel, headerrel, fedőlappal meg számozással. ami azért volt gáz, mert funkcionálisan a program mindent tudott, sőt még annál sokkal többet is. csak éppen a hülye elnevezések/menüszerkezetek miatt a tesztalanyok nem találtak semmit. pedig logikusan gondolkodtak. a poén persze az volt, hogy procedurális Cből kiindulva (oldalszámozás valszeg indexelve lesz, amit valahol biztos lehet offsetelni) pillanatok alatt meglett a megoldás, csak hány felhasználó gondolkodik így?
visszatérve pchez: nagyon sokat változott a pcs világ húsz év alatt. az első pcs tápunkon 91ben még volt kapcsolási rajz is (!), meg ottvoltak a fordítva bedugható 80 és 64eres kábelek, a P6ról nem is beszélve. nomeg a command line interface, és a parancsok bemagolása (ami mondjuk egy távoli linuxnál még mindig remek megoldás, de azt nem fog átlag user használni).
-
Es ennek mi ertelme lenne? Ennyi alapjan tovabbra sem tudnak rendesen valasztani es barmi konkretumot mondanak nekik, az ugyis elavul par even belul.
A mosogepekhez valo vasarlasi utmutato meg nem reszet a technika tananyagnak.A kozoktatas nem arrol szol, hogy megprobaljuk belegyomoszolni a tantervbe a kis kedvenceinket, mert annak jo vege nem lesz.
-
Tikakukac
titán
Bőrszín/nem/méret/életkor, egyik sem mérvadó. Skatulya elv max a matekban válik be, erre szinte soha és nem is általánosítok. 8 évesen is fogtak kést a torkomnak magyarórán, rá 5 évre pedig küldték darabosra az állkapcsom a suliudvaron. Bőven megtehetném, hogy besorolok mindenfélének embereket. Amennyire lehet redukálom a kétes kimenetelű szitukat és akkor mekeg a kecske meg a káposzta is beérik.
-
válasz
csabicsepp #160 üzenetére
Ehhez azért sok idő kell.
"Firkálni meg elég a virtuális bill, amennyit én irkálok meg pláne."
És aki többet ír?
...az vesz egy BT billentyűzetet@ dabadab : Az ilyen mosógép, stb. elvileg ma is oktatva van általános iskolában technika néven.
Amúgy nem ilyen konkrét dolgokra gondoltam., de beleférne, hogy az aktuális trendeket az azokat jól ismerő tanár elmesélhetné, szigorúan beléjük verve, hogy percenként változik a hardverpiac! Tehát ez nem olyan lenne, hogy most akkor érettségin visszakérjük.Tényleg, általánosban a nagyon alapfogalmak, középiskolában már kicsit konkrétabban, de még ott sem dobálózva konkrét procikkal. Plusz kiemelve az utánanézés fontosságát.
-
csabicsepp
aktív tag
Igen, van jó oldala is a dolgoknak. Végre tovább egyszerűsödhetne az egész, van ahol tényleg kellene. de ott nem mindig sikerül. Ha belegondolunk a mai oprendszerek nem igazán felhasználóbarátok még mindíg, csak bonyolultabbak lettek, felhasználói oldalról.
Pl. egy kiforrott táblagépet én itthon simán el tudnák képzelni a laptop helyett...olvasgatás, filmnézés, képek rendezgetése, semmi komoly. Firkálni meg elég a virtuális bill, amennyit én irkálok meg pláne.
A háttérrendszerek fejlesztése és a programozás meg tényleg külön terület, az meg fog még sokáig maradni, de nem sok köszönet vár az ott dolgozókra... -
csabicsepp
aktív tag
Pedig pont ilyenre gondoltam, hogy hasonlóan egyszerű szintre butul mint a tv, video (közben a tv okosodik feljebb valamivel, arcfelismerő, hangulatfelismerő, szükségletelemző, hogy tudjuk mikor kell kimenni, egyéb okosságok,mindez 3d-ben persze
). A tömeg, akik meghatározzák a piac irányát, ezután majd elmondhatják, hogy online benne lesznek a tv-ben...interaktív monishóv vagy valami hasonlóan egyszerű de számukra nagyszerű dolog, amit ma még nagyon elképzelni sem tudunk és talán jobb is...
Szóval a mai formájában még nyomokban se fognak tapasztalni semmit. Ott lesz a háttérben, pár idegbeteg-kizsigerelt-befásult rendszergazdával, és űrtechnikával a fogyasztók kiszolgálására, akiknek mint tudjuk, nincsenek nagy elvárásaik és valahol szeretik is ha helyettük gondolkoznak...lényeg a csomagolás ugye...
Szóval valami ilyesmi...ehhez persze kell majd a megfelelő szintű oktatás, ami felé haladunk egy ideje és nem csak az info terén...passzol a színvonal, megy ez még lejjebb. -
ddekany
veterán
válasz
csabicsepp #152 üzenetére
Ez annyit jelentene, hogy otthoni gépek csesztetése (miért nem megy az új nyomtató, mért halt kéket a Windows, stb) elmaradna végre. Ez eddig is leginkább az ismerősökre maradt, szóval bevétel nem volt belőle sok, fogyasztás visszaesés annál inkább (ki akar úgy bármit venni, hogy utána ilyen tortúrák várnak rá). A vállalati rendszerek kiépítése meg karbantartása meg... hát nagyon-nagyon soká lesz az egyszerű, ha valaha, evégre amit el akarsz érni sokszor az sem triviális. A programfejlesztésről ne is beszéljünk, mert ott lényegében mindig a határokat feszegetjük, azaz, lehet hogy 10x hatékonyabb fejlesztő eszközök vannak most mint 25 éve, de ennek örömére 10x komplikáltabb programokat próbálunk összehozni, pláne mert a vas is elbírja. Sokkal valószínűbb szerintem hogy jövőben még több és több informatika területén dolgozó kell. Mert egy rendszer ami N-szer annyi tud, N**2-szer (N a négyzeten) olyan komplikált.
-
"Alapdolgok azért nem ártanak. Pl. hogy ki tudjon választani egy gépet megának, ne húzzák be a csőba a Tescoban mikor megy venni."
Es ezt igy hogy? Lenne olyan erettsegi tetel, amire az lenne a valasz, hogy "i7-820-at veszek Giannitol es tulhuzom"? Es ez olyan tudas lenne, ami tiz-husz ev mulva is hasznalhato? Ne hulyits mar...
Meg persze akkor mar miert csak PC-k? Ennyi erovel az is lehetne iskolai tananyag, hogy hogyan valasszunk mosogepet, mire figyeljunk repulojegy foglalaskor, akarmi - rengeteg pillanatok alatt elavulo kacattal lehetne tomni a diakok fejet, tenyleg, meg ugyse kapnak ebbol eleget. -
válasz
csabicsepp #152 üzenetére
Az a rossz a hasonlatban, hogy a TV alapvetően még mindig TV, csak vannak extra funkcói. Viszont a többség még mindig a maunika sót nézi rajta, nem a HD filmeket amiket leszedett.
És a TV nem is nagyon lesz másra alkalmas. Ha már bele van építve egy számítógép, akkor LCD-PC, és nem tv.Ja, meg TV mióta van? 50 éve? Volt idő megszokni, páran felnőttek rajta
A TV kezelése nem változik sokat, a PC meg minden új oprendszerrel átalakul, és mindenki testreszabhatja. Mondjuk jó lenne, ha lenne valami szabvány erre, mint a Mac programokban, ha jó tudom, hogy adott funkciógombok mindenhol ugyanazt csinálják. Nekem meg égnek áll a hajam, amikor a KDE alapvetően egyklikkes, a Gnome meg alapvetően duplaklikkes, és egy Open/save ablakban hol egyet kell kattintanom, hol kettőt (csak zavaró; valójában még anyámnak sincs gonja ezzel, bár neki pont XFCE van fent
)
-
válasz
Rickazoid #99 üzenetére
"hogy tudják mi a különbség a memória és a HDD, valamint az SSD közt, tudják mit csinál a CPU, a GPU, egyszóval a főbb hardverelemek feladatát és működésük alapját illene tanítani"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha tudjak, hogy mit hova kell dugdosni a gep osszerakasakor? Semennyire, a PH-s SSD-s topikokban remekul lehet latni, hogy rengeteg szerelomester keptelen megerteni pl. azt, hogy nem lehet csak es kizarolag a max. atviteli sebesseggel jellemezni egy hattertarolot (ezzel persze egyaltalan nem akartam azt suggalni, hogy az IOPS fogalma alapmuveltseg lenne, vagy hogy akar kozepiskolas tananyagnak kellene lennie).
"az "ide kattints, oda kattints" módszer helyett általános készségek fejlesztésére kéne koncentrálni"
Es ezt mennyiben segiti elo, ha megtanitjak nekik, hogy Windows installkor a nextet kell nyomogatni? Semennyire.
Latod, teljesen egyetertesz velem.
"A túl nagyra hízott tananyag meg természetes folyamat"
Egyaltalan nem az. Az anyag novelese azzal jar, hogy kevesebb ido jut mindenre, rohanas van es a vegen az van, hogy tomegevel kerulnek ki az altalanos iskolabol olyan diakok, akik meg olvasni sem tanultak meg; keveset fog, ki sokat markol.
-
Tikakukac
titán
A környéken ha kiteszed a lábad az irodákból dukál melléd rendőr. Apámék így járnak villanyszerelni már egy pár éve, anyámat eddig azért nem szedték szét, mert ő osztja a segíccség/kaja/minden papír, amihez agy kell dolgokat. Szerintem ez alap dolog, amit el kell fogadni manapság. Mióta meg lepuffantották azt a rézbőrűt a város szélén, meg is állítják a kocsidat és megvernek ha nem tetszik a fejed csak úgy natúr. Az oktatás egy olyan dolog ami nem megy, pláne nem ilyen formában. Amíg ezt látja a gyerek otthon addig ne is erőlködjenek vele, mert felesleges. Papíron meg minden jól mutat
-
csabicsepp
aktív tag
válasz
Rickazoid #135 üzenetére
Egy ideje azon gondolkozok, hogy mint egyszeri informatikusra 20 év múlva lesz-e egyáltalán szükség. Most még van, "köszönhető" a pc-knek és a windows-oknak, de egyetértek a gondolatmeneteddel.
Talán annyira leegyszerűsödik és ezáltal sokkal jobban kontrollálhatóvá és befolyásolhatóvá válik bizonyos körök számára mint a tv, innentől pedig tényleg értelmetlenné válik az informatika oktatás, mint ahogy sok helyen ma se sok értelme van, tisztelet a kivételnek. A tablet piacban szerintem meglesz ez a lehetőség, és akkor olyan mint a pc, kissebbséggé válik (szerverek kivételével persze), majd szépen eltűnik (hogy örökre, vagy csak a szem elől az megint más kérdés)
Az interaktív tábla pedig csak egy eszköz, (mai szinten talán olyan mint az ősembernek a kamera-tv kombo). Arra fel kell készülni, az anyagot elkészíteni, ezáltal tényleg hasznos eszközzé alakulhatna, feldobhatná az órákat, viszont ez az amire a mai világban se idő, se tehetség, se akarat nem igazán akad.
Hja, fogyasztói társadalom, de ők viszik a világot arra amerre....én most nem tudtam olyan érthetően kifejezni magam sajna, asszem lassan asszimilálódok, vagy miaszösz -
eziskamu
addikt
válasz
adalbert1 #150 üzenetére
Ja a Motorola féle dokkolósdi nem is olyan hülyeség. Annó az IBM is csinált Walkman méretű PC-t pentiummal, szemüveg-képernyővel, de dokkolóval majdnem teljes értékű PC volt.
Na most már csak valami olyan kellene, hogy a dokkoló pl nem csak a nagyobb képernyő/hálózati üzemmód/beviteli eszközök/háttértár bővítést szolgálná, hanem mondjuk plusz magokat/feldolgozó egységeket kapna a beépített cpu/gpu páros. -
-
adalbert1
veterán
Nekem egyre több ismerősöm jut el oda (köztük félig-meddig én is), hogy játék = konzol, az összes egyéb felhasználási területet lefedi egy laptop is. Számítógépen meg mennek a Plants vs. Zombies szintű játékok, vagy a régi klasszikusok (pl. Panzer General 2, Warcraft 2, stb.).
Ha meg már odáig eljutottak hogy hordozgatás miatt kell nekik egy laptop nagyon kevesen engedik meg azt a luxust hogy fenntartsanak egy csúcskategóriás PC-t csak a játékok miatt.
Tehát a saját környezetemet alapul véve én látok rációt abban amit bambano mond, el tudom képzelni hogy ezek az emberek pár év múlva okostelefon + dokkoló és konzol pároson kívül mást nem fognak használni. -
bambano
titán
itt is csak az időbeliséget/sorrendiséget tudom emlegetni.
Aki profi fotós, az már régen megoldotta magának az izomdesktopot. Akik mostanában akarnak belépni a számítőgép/internet szolgáltatás piacra, mint vevők, azok többsége vegetáló kaktusz szint. Egy-két feladatra kell nekik a gép és jónapot.Van, aki emailezni sem tud, iwiw-et elkezeli alapfokon és ennyi. Vagy passziánszozik. Vagy skypolni akar az unokával. Vagy ha ott van a gyerek, az tudjon teveklubozni. Egy-két feladatra kell nekik gép, egyre inkább célhardver lenne jó. Erre meg alkalmas egy tablet, főleg, ha rá tudod dugni a tv-re.
Manapság vagy az ilyeneket tudod bevonni a piacra vagy senkit. Előbb-utóbb (és úgy gondolom, egyre inkább előbb) az árcédula írók is ennek megfelelően fognak gondolkodni.
-
Amit az alapvető problémamegoldási képtelenségről írtál, azzal maximálisan egyetértek.
"ők viszont nem akarnak problémát megoldani, nem akarnak problémát se, ők egyet klikkelni akarnak és kész."
Szobanövény színvonal, viva la USA.Az üfsz. meg szerencsére nem mindenhol outsource, de más kérdés, munkahelyi servicedesk szolgáltatás! Ami adott esetben telefonos, mert nem biztos, hogy helyben van.
Ott nem egy hülye fogja felvenni a ticketet...@ hunfatal (143) : Na igen, ezt mondta, hogy mérjük fel az igényeket.
Fotós kollega is vett egy E350 AMD procis notit, hogy majd azo tud fotosoppolni.
Nem tud. Reggelire megeszi a gépet a cucc. Nem kell ehhez játékMáskülönben az adott notit én kiválóan tudnám használni pl.
Amúgy persze, hogy az emberek többségének megfelel a notebook, ezzel nincs semmi baj. Hiszen a nagy többség nem játszik hardcore, illetve netezik/filme t néz/letölt/zenét hallgat. erre meg bőven jó a noti, főleg, hog viheti is. A baj az, hogy egyre inkább afelé haladunk, hogy ne legyen választási szabadsg, hogy buherálok asztalit, vagy noti, lassan már a ház is ki lesz öntve műgyantával
-
bambano
titán
válasz
Tikakukac #142 üzenetére
a másik oldal meg az, amikor kimész az ügyfélhez és meg akarnak verni...
(#143) hunfatal: de szerintem nem mindenki játszik, akinek gépe van. másrészt meg a tömegeknek elég az angry birds szint is, nekem is elég... most éppen fairy cubest nyúzok, másra sem időm, sem idegrendszerem nincs.
-
fatal`
titán
"Úgy lesz ez, mint most a notebookkal, az otthoni pc vásárlások esetén a notebook nagyon lenyomta a hagyományos pc-t."
Aztán rengetegen váltanak vissza desktopra, mikor kiderül, hogy a legtöbb játék diavetítés a friss, 150 ezres laptopon.
Persze szigorúan Magyarországról beszélek, nyugaton a konzol az elterjedtebb (meg is látszik a játékok minőségén, de ez már másik topicba tartozik).
-
bambano
titán
ez majd akkor lesz izgalmas kérdés, amikor azok a pc-k, amik a tabletek elterjedése előtt kerültek a vevőkhöz, elkezdenek leöregedni és nem pc-t hanem tabletet vesznek helyette.
3-4 év múlva lehet egy olyan fordulat, hogy amire mindenképpen desktop pc kell, arra majd használja az ócska desktopot, minden másra meg tabletet.
Úgy lesz ez, mint most a notebookkal, az otthoni pc vásárlások esetén a notebook nagyon lenyomta a hagyományos pc-t.
(#119) hcl: az emberek általában egyáltalán nem akarnak problémákat megoldani.
amikor indult a kereskedelmi netezés itthon, akkor első körben informatikai zsenik fizettek elő. de mostanra a háztartások felében legalább van net (minden olyan településen, ahol van rendes netszolgáltató) következésképp az informatikai meg minden területen analfabéták is előfizetnek. ők viszont nem akarnak problémát megoldani, nem akarnak problémát se, ők egyet klikkelni akarnak és kész.
(#138) hcl: ahol outsourcolták az ügyfélszolgálatot és egy papírra leírt szkripten kell végigmenni a telefonemelgető droidnak, ott mindegy, mit tudsz mondani a telefonba. a problémád nem lesz megoldva.
-
-
Tikakukac
titán
Engem rendszeresen hülyének néznek/tek az ügyfélszolgálaton mikor a nettel baszakodtam. Elmondtam ezerszer, hogy mi a gond, de mivel a diszpécseres kiscsaj tudása a modem reset és tuti hálókártyáig terjedt ezért maradt az asztalverős befáradós dolog. Na azóta van stabil 5.2 le és 0.52 fel. A többi pedig igaz, nálunk most ballagásom előtt lett új rendszergazdi, egy Windows Xp felrakása se ment neki, a suli szerverébe bele sem mernék nézni...
-
-
Rickazoid
addikt
Még. Kell még 10-15 év hozzá. Egyre inkább eltolódik a világ otthoni felhasználása a számítógép=internet vonalra, onnantól meg már mindegy a legtöbb embernek, hogy milyen eszközről csatlakozik a hálózatra, mert elég, ha rá tud kötni egy nagyobb kijelzőt meg valami billentyűzetet, pontosabban be tudja tenni a dokkolóba (vagy csak lerakni az asztalra, hisz vezeték nélküli technológiáké a jövő) a hordozható eszközt és kész. Nekem sem tetszik, én is jobban szeretem saját magam kiválasztani, hogy mit akarok használni, akár alkatrészenként összerakni a PC-t, notebookot is jól megnézem, hogy mi van benne, illetve ugyan így magam telepítem az op.rendszert és a szoftvereket, saját ízlésem szerint, de nem ez lesz a jövő. Mi még megtehetjük (ha nem emelkedik az egekbe az ára a PC alkatrészeknek a jövőben, bár ez elég sanszos, sőt a mai értelemben vett notebookok és laptopok árai is gyors emelkedésnek indulhatnak, amint elterjed a cloud computing), hogy maradunk olyanok, amilyenek, de a legtöbbeknek erre nincs igénye és nem is érdekli. Nekik pont az kell, hogy adjanak a kezébe egy dobozt, rajta fix OS-szel és szoftverekkel, esetleg alkalmazásboltból bővíthető egyszerűbb programokkal és játékokkal, és pont.
Jobb lett volna, ha inkább a széleskörű tájékozottság és nagyfokú rugalmasság felé fejlődik a társadalom és az oktatás is erre tanít, de a teljesen rugalmatlan, szűk célirányos haladás lett ehelyett, aminek az lenne az alapötlete, hogy egy embernek csak egy dologhoz kell értenie, másról fogalma sem kell, hogy legyen. -
Silenzio
addikt
válasz
Gergello #129 üzenetére
Az ilyen nevetséges gőgicsélések dobják fel a napom. Frenetikus.
Nagy király vagy, csináltatok egy pólót a neveddel. Tudom, manapság mocskosul nagy divat automatának lenni. Már egy 3 éves is kezeli az lcd tévét, a mobiltelefont és a konzolt, de soha életében nem fogja megtudni, mi miért van, mert olyan rohadtul természetes az egész. Ennél fogva a felhasználói tudatosságnak a legcsekélyebb igénye sem mutatkozik meg benne: fogyasztóvá válik. Veszi a szart, amit rásóznak, és megyünk egyre lejjebb és lejjebb. Mint A hülyeség kora című filmben. Ajánlom, hogy nézd meg, mert Rólad szól.
Manapság mindenre van megoldás, mindent mások vagy gépek csinálnak helyettünk. Minek tanuljak meg beverni akár egy szöget, mikor ott a jómunkásember, aki faszán megcsinálja nekem, és ott ver át, ahol tud. Ez működteti a fogyasztói társadalmat. Haver, te ne szaporodj! Ígérd meg nekem, hogy nem teszed. Köszi.
-
válasz
Gergello #132 üzenetére
Eléggé alkalmazott informatika az, hogy ha bemész egy boltba bármit (gépet, kiegészítőt) venni, ne vágjanak át a palánkon, ne vegyél valami tök mást, mint ami a gépedhez kell, vagy pl. egy ügyfélszolgálattal beszélve egy hibáról, egyáltalán el tudd mondani, mi baja a cuccodnak. (Utóbbi igen valós probléma, melóhelyen rendszeresen csak annyit bírnak nyögni, hogy rossz a gép, de hogy most neki a levelezés nem megy, vagy el se indul, vagy ilyesmi, azt már nem.)
Az egyetemen meg...
...na nézzük csak, a PH olvasóinak hány %-a egyetemista, vagy IT területen dolgozó...Másik; nagypon látványos, hogy a HW alapismeretek oktatását azok szapulják, akik nem értenek a hardverekhez, vagy nem szeretnek vele foglalkozni. Érdekes, hogy akik hw-el foglalkoznak, azok nem volták kétségbe a szövegszerkesztés oktatásának létjogosultságát
-
-
Gergello
addikt
Az biztos, hogy a cpu részei és az ehhez hasonló hülyeségek oktatását el kell felejteni. Semmire nem jó, senkit nem érdekel, még azokat sem akik későbbi it területen fognak dolgozni, tanulni.
-
válasz
julius666 #124 üzenetére
"Csak ha a tanár is hülye hozzá, nyilván nem fogja leadni."
Mert az infótanár képzés (jártam olyanra) IS a béka segge alatt van."az átlagember nem akar sem gépalkatrész összeválogatással, sem alkatrészenkénti javítással foglalkozni. "
Nem, de az átlagember hangok anyázással reagál, ha a rohadt drága laptopja megdöglik, és gazdaságtalan a javítása.
Az asztali gépben meg cserélsz egy akármit, és megy.
Most az egy dolog, hogy mellesleg kényelmesebb egy laptop, csak ez nem azért van így, mert az eberek at szeretnék. Kicsit ha ojbban megnézed a világot, akkor az is látszik, hogy a fogyasztó a birka szintjén van kezelve.
Jah, meg nem mellesleg, OK, hogy nem akar alkatrészekből öszerakni egy gépet, de a desktop gépeket sem kell összeraknia.
Aki nem akar külön venni, az nem vesz külön. Vesz rohadt drága Dell desktopot, vagy noname asztalit a boltból. De aki egy kicsit okosabb, lehet hogy egy haverral összeválogattatja magának a gépet, hogy az adott keretből a legjobb hardvert kapja.
Mert ugyanis attól, hogy egy gépen Dell logo van, nem lesz gyorsabb, sőt, mint egy otthon összerakott. És feltétlen tartósabb sem."pár olyan, komoly infós végzettségű embert ismerek (akár innen fórumról is), aki simán értene hozzá, csak se ideje, se kedve ilyenekkel szarakodni."
Nyilván ezek nem hardverekkel foglalkoznak. De van, aki meg igen. -
fatal`
titán
válasz
Psychonaut #126 üzenetére
És ez most hogy jön ide? Arról volt szó, hogy kiszorítja a PC-t. Erre írtam, hogy nem, nem szorítja ki, PC mellé veszik őket.
Tehát igen, van olyan ismerősöm, akinek nem volt de most már van. De van mellette laptopja vagy pcje (esetleg mindkettő) és kiválóan el vannak egymás mellett. És otthon is használja mindkettőt.
-
Psychonaut
veterán
-
fatal`
titán
válasz
Psychonaut #123 üzenetére
Én nem sok embert ismerek akinek van okostelója vagy tablete de nincs se notebookja se pcje.
-
julius666
addikt
Sok problémát segít megoldani, ha tudod, hogy az adott cucc hogyan működik...
Értem én, a jelenlegi irányzat - mint már írtam vagy kétszer - ezt is írja elő. Csak ha a tanár is hülye hozzá, nyilván nem fogja leadni. A másik véglet pedig hogy ha nem fektet bele energiát hogy demózhasson is (esetleg szétkap egy gépet, vagy mittudomén), akkor mindenki az osztályban leszarja, az infós irányultságú 12 éves (PH-n edződött
) Ödönke úgyis tudja, a többiek meg egy mukkot sem értenek belőle.
Nem azért van ez, mert tömegcikk, hanem mert kényelmesebb a gyártása az egybegyártott cuccoknak, és nagyobb pénz van benne, mert nem egy procit fogsz venni, ha elavul, vagy megdöglik a régi, hanem egy kompletteb, drágább cuccot.
A gyártók és az üzlet diktálja a "fejlődést".Ezzel vitatkoznék, ugyanis ha a saját kis világodat határoló óperenciás tengeren túlra tekintesz, akkor hamar rájössz szerintem te is hogy az átlagember nem akar sem gépalkatrész összeválogatással, sem alkatrészenkénti javítással foglalkozni. Ez olyannyira így van, hogy jó pár olyan, komoly infós végzettségű embert ismerek (akár innen fórumról is), aki simán értene hozzá, csak se ideje, se kedve ilyenekkel szarakodni. Megveszi a komoly laptopot, ha elszaródik be szervizbe, pár nap alatt megjavítják/kicserélik és szevasztok. Rendes asztali gép már nem is kell, játszani nem játszik, másra meg minek.
A PH olvasótáborának megkockáztatom többségét alkotó infós irányultságú diákokon (akiknek idejük van de pénzük kevesebb) illetve szervizeseken kívül ez bizony szinte kivétel nélkül mindenkinek betonszopást jelent. És nem csak mert nem tanulták gimiben.
-
Azám, aztán amikor az ember odakerül, hogy egy nem segédmunkás szintű munkahelyen e-mailt kell írnia, akkor meg olyanok születnek, mint amiken a cégnél szoktam röhögni.
Engem meg szoktak szidni, hogy milyen regényeket írok (van, amikor 10 soros ám a levél), mert milyen hosszú.Pedig csak normálisan meg van fogalmzva.
-
válasz
julius666 #114 üzenetére
"Pedig jobb ha megszokod."
Nem azt mondtam, hogy szembe kell menni vee, mert úgysem lehet. nem is arra gondoltam, hogy a diákok tanuljanak meg gépet szerelni, hanem arra, hogy fogalmuk legyen a működéséről. Ez nem ugyanaz.
Sok problémát segít megoldani, ha tudod, hogy az adott cucc hogyan működik..."Az a helyzet, mire kijön az gimnáziumból aki most kezd infót tanulni, desktopra már lehet nem is kapsz olyan gépet amin processzor-memória-videokártya-alaplap nem egybe van öntve,"
A tananyagot lehet a korral fejleszteni, most az egy dolog, hogy az OM ehhez úgy hülye, ahogy van..."de most már tömegcikk lett, az eddigi módszertan nem alkalmazható tovább"
Nem azért van ez, mert tömegcikk, hanem mert kényelmesebb a gyártása az egybegyártott cuccoknak, és nagyobb pénz van benne, mert nem egy procit fogsz venni, ha elavul, vagy megdöglik a régi, hanem egy kompletteb, drágább cuccot.
A gyártók és az üzlet diktálja a "fejlődést". -
Dany007
veterán
"meg hogy úgy általában hogyan épül fel egy akármilyen iromány (bekezdés fogalma, fejezet hieararchia, stb)."
Ezt elvileg magyar irodalom (vagy nyelvtan?) órán tanítják. Legalábbis nekünk tanították. Miként épül fel egy fogalmazás vagy akármilyen iromány. Milyen stilisztikai követelmények vannak, milyen tagozódások stb... Persze azért nem túl mélyen. Éppen csak annyira, hogy egy kisiskolás beadandója kinézzen valahogy.
-
ddekany
veterán
válasz
julius666 #114 üzenetére
Azért az lehetne alapműveltség, hogy nagy léptékben hogy épül fel egy számítógép... hogy mi a különbség a RAM és a háttértár (manapság HDD) közt, meg mi hogy mit csinál a CPU (az APU is az... vagy tartalmazza), stb. Meg miért létezik az OS, mi hozzá képest az alkalamzás vagy driver... Hasonlóképpen taníthatnák értelmesen rakás háztartási dolgot. Hihetetlen, hogy a legtöbb ember ezt se tudja mik azok a lukak meg tüskék egy 230V-os konnektoron. Engem kurvára nem hatna meg, hogy valaki irodalmárként akar majd karriert befutni (nagy cégek állandóan ilyeneket keresnek...
), egyszerűen az, hogy gyerekként ilyeneket megért valaki, bizonyosan fejleszti az agyát és megértő képességét. Csak mellékesen hasznosak is ezek.
-
ddekany
veterán
Az azért szép. Ja, és aztán megérkezett az új szalagos felület...
Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy az oktatásban, legalábbis a fontos pozíciókban, értelmi fogyatékosok dolgoznak. (Persze én is jártam iskolába, és hát informatika területén megtapasztaltam a régi mondást, miszerint akit tudja csinálja, aki nem az tanítja...)
Amúgy szövegszerkesztés témakörben taníthatnának tipográfiát, meg hogy úgy általában hogyan épül fel egy akármilyen iromány (bekezdés fogalma, fejezet hieararchia, stb). És főleg, nevelhetnének szemantikus dokumentum készítésre (Word-ben "stílusok"). Ez valójában nem is informatika, de ott találkoznak vele az emberek.
-
julius666
addikt
Az a helyzet, mire kijön az gimnáziumból aki most kezd infót tanulni, desktopra már lehet nem is kapsz olyan gépet amin processzor-memória-videokártya-alaplap nem egybe van öntve, ráadásul még a klasszikus x86 architektúrára épül.
Az órajel önmagában évek óta nem jelent semmit, a Bulldozer, HT meg heterogén programozás korában lassan különösebben a magszám sem.
Egyáltalán, nekem rohadtul nem tetszik az amcsi mentalitás, ami elsősorban a HW gyártóknak kedvez (ezért is alakult ki), hogy semmi ne legyen javítható, és aki már egy laptopban ramot tud bővíteni, az mekkora IT mágus.
Pedig jobb ha megszokod. Eddig sem volt ez másként, csak eddig csak az informatikára fogékonyabbakhoz jutott el az informatika, de most már tömegcikk lett, az eddigi módszertan nem alkalmazható tovább. Egyébként egyre többet hallani a tabletek, okostelók és egyéb mobil személyi akármik terjedésével a Post-PC kor kifejezést.
-
feka007
veterán
Első hsz-t elolvasva már majdnem kivert a víz, mert ezt már régebben is hallottam és pont most raktam le választhatónak a középfokú infót, de még jó, hogy a végén a Frissítéssel kezdtem olvasni.. "A felvételivel kapcsolatosan pedig nem tudom, hogy honnan van az az információ, hogy az informatika kikerült a felvételiben pontot jelentő tárgyak közül. EZ NEM IGAZ!!!"
És ha kivennék, akkor mindenki tanulhatna bioszra vagy földrajzra vagy mi?
Mert azzal aztán sokkal többre megy az ember majd, mint az Office programokkal, amit az ember megtanul infó érettségire és legalább tud is hasznosítani belőle valamit.. Nekem pl. egyáltalán nem ment az Excel sem előtte, érettségire 3 hét alatt megtanultam mind az 5 Office programot
Na mind1, még szerencse, hogy (egyelőre) nem szórakoznak ezzel -
-
ddekany
veterán
Van egy olyan dolog, hogy általános műveltség, aminek az lenne az értelme, hogy néha gondolkozol másról is, mint ami a szűken vett feladatod. Szerintem az, hogy mi az a CPU, ez a kategória. Sokkal többet segíti az embere agyi működését, mint azt bevágni, hogy mikor született Ady... és ez utóbbit is tanítják. Persze lehet hogy azt se kéne, vagy legalábbis azt nem.
-
zoli62
addikt
Ez a valóság [link]
-
Alapdolgok azért nem ártanak. Pl. hogy ki tudjon választani egy gépet megának, ne húzzák be a csőba a Tescoban mikor megy venni. Egyáltalán, azért egy autó működésével is illik tisztában lenni, ha jogsit szerzel, még ha szerelni nem is fogod tudni ettől.
Egyáltalán, olyan szintű manapság a műszaki analfabetizmus, hogy az valami félelmetes. És egyre több műszaki cuccot használunk. Egyáltalán, nekem rohadtul nem tetszik az amcsi mentalitás, ami elsősorban a HW gyártóknak kedvez (ezért is alakult ki), hogy semmi ne legyen javítható, és aki már egy laptopban ramot tud bővíteni, az mekkora IT mágus.
Megjegyzem, hihetetlen sikerem volt egy ötödikes osztálynál, amikor anno gyakorlótanításra - szerencsére pont hw téma volt
- bevittem néhány cuccot, és körbeadtam
Viszont amit felsoroltál - keresés, szerzői jogok, stb. - az is alap lenne. (Adóbevallással meg max. középiskolában lehet foglalkozni, de sztem mire odakerülnek, hogy dolgozzanak, már elfelejtik.)
-
bambano
titán
válasz
Rickazoid #99 üzenetére
szerintem meg semmi ilyesmit nem kell tanítani, minek?
amit minden kölöknek tudnia kellene az az, hogy van gugli, wikipedia, hogyan adjon le egy elektronikus adóbevallást, miért nem spammelünk, miért nem lopunk szoftvert, stb. stb.
hogy mit csinál a cpu? ki a bánatot érdekli? senkit. ezek olyan jó kis múlt századi kocka tananyagok, amikre semmi szükség és nem is fogja felhasználni.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Asus PRIME B450M R5 2600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB AeroCool Quantum Mesh V3 400W
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest