Új hozzászólás Aktív témák
-
sinkol
tag
Az elmúlt egy hónap gyakorlati tapasztalatai alapján arra jutott a hivatalos állásfoglalás is, hogy a korábban alkalmazott jogszabályi háttér alkalmazása jelen állapotában nem alkalmas arra, hogy az új Sztv alapján bírságolni lehessen a kötelező felelősség biztosítás hiány miatt!!
Jelenleg csak az okmányirodáknak van lehetősége szankcionálni ezt a fajta szabályszegést. Nekik ugyanis a biztosítók negyedévente elküldik az illetékességi körükbe tartozó gépjárművekre vonatkozó biztosítási adatokat és a biztosítással nem rendelkező gépjárműveket az okmányiroda kivonja a forgalomból. Ez pedig már bírságolhatóEgy szó mint száz revidiálva nézeteimet a jelenlegi helyzethez igazodva neked adok igazat, ezért a szabálysértésért jelenleg nem róható ki helyszíni bírság
-
nemdan
senior tag
szégyen már ez az egész ország.....
-
bazsi83vp
senior tag
Mondjuk eléggé leadott a követelményekből az állomány is. Spec. nem örülnék ha azokat küldenék ki helyszínelni, akik a trafipaxokat nyomogatnák. Vállapja van, de attól még csak 1 érettségizett biorobot, aki jó eséllyel elveszne a versenyszférában, pláne ezen válságos időszakban - de most erre kell az államnak néhány száz plusz biorobot - ez van. Én nem a szerencsétlen beöltözött hülyegyerekeket okolom.
-
degu
senior tag
Az emberi tarsadalom /es a Hatalom/ igy mukodik.
A nemdohanyozok helyeselnek a dohanyosok presszionalasakor,terrolizalasakor.
A normalisan elok helyeslik az alkohol csillagokba emeleset,mert nem isznak.A gyalogosok helyeselnek az autosok 8.*rokaborere*,amikor mar olcsobb berugni,mint venni 1 liter benyat
Az aktivak szeretnek a nyuggereket csirkelabbal etetni.
Divide et impera..na meg a jo,*empatikus*osszetarto magyar lelek.
Megfelelo propagandaval akar 1 millara is emelhetnek a birsagokat /fuggetlenul attol,hogy aki ki tudna fizetni,az lesz*rja,aki meg nem,annak viszik az autojat,hazat,stb./
De az az egeszben a mukodteto,hogy az atlagpolgar inkabb ehenhal,mint kimenjen az utcara tuntetni,lovoldozni,mert a kaosztol jobban retteg,mint a nyomortol. -
raver
aktív tag
Írtam, de töröltem. Még ennyi karakter is pocsékolás (de ezt legalább még adó és büntetésmentesen megtehetem)
-
sinkol
tag
válasz
Flatron710 #103 üzenetére
Nos, az ORFK erre vonatkozó oktatási segédletében úgy szerepel, ahogyan Én leírtam, de ha jobban tudod ám legyen
A társadalom szélesebbik rétege úgyis téged támogatna -
sinkol
tag
Akkor vegyük át még egyszer ezt a kis matematikai paradoxont
Első alkalommal 15e., ha fél éven belül ismét megfognak, akkor már a duplája, azaz 30e., ha pedig egy éven belül harmadszor is bekövetkezik a tragikus megbukás, akkor a 30e duplája, ami 60e.
25e-s alap bírságnál a második 50e. a harmadik pedig 70e. mivel ennyi a max. -
Kriza
őstag
"Harmadik esetben pedig már háromszoros összeget fizet a szabályszegő, ami 15.000 Ft-os alap büntetés esetén 60.000 Ft-ot"
15000 Ft háromszorosa 45000Ft.
-
Flatron710
tag
Ezelőtt 3-20-ig volt a HB! ( ha valaki esetleg még nem szólt volna)
Pár gondolat, számítás, eljárási rend nem pontos, de tájékoztatásra mindeképpen alkalmas. Aki meg ezzel dolgozik az úgyis tudja, hogy mi a tuti.
Gratula az íráshoz!!! -
big-J
őstag
Ha feljelentenek, megduplázódik az összeg... nagy baromság de valahol oké, mert aki ártatlan(egy ideális világban) nem kapja meg a végső büntetést. (Bár a rendőr azt hazudik amit akar és 95%ban neki hisznek)
Viszont ha feljenetettek, és utána fél éven belül elkaptak, 4szeres összeget nyomnak? Ha feljelentenek, az azt jelenti vitatod, ami azt jelenti hogy potenciálisan teljesen ártatlan vagy, milyen jogon lesz megnégyszerezve a büntetésed? Ami mellesleg az jelenti, hogy hiába voltál az elsőnél ártatlan, annak az árnak a dupláját is megfizeted.
De minek is próbálom logikusan végigvinni, ez úgyis csak a jó öreg, "lehet igazad van, meg vitathatod öcsi, de úgyis te b*szol rá" tipikus magyar vezetési néphagyomány.
Mondjuk aki megtűri ezt a rendszert, meg is érdemli.Ártatlanság védelme a magyar rendőrállamban oximoron?
-
imisz
tag
válasz
szaszayanou #87 üzenetére
Akkor várd ki a végét, hogy milyen sürgősen fogják módosítani a szabs törvényt.
Sajnos a jelenlegi jogi helyzetben szinte csakl a Bíróságok hatáskörébe utalt szabálysértések minősülnek szabálysértésnek.
El nem tudod képzeni hány ember dolgozik jelenleg is a problémán.
-
mycso
veterán
válasz
Tikakukac #85 üzenetére
+1 ezt szoktam én is elmondani 1-2 tudatlan (jóakaró) ismerősömnek, akik jönnek röhögve, "hogy megint emelik az üzemanyagárat, majd jól megszívom hahaha"
Hiába emelgetik 3-5 forinttal akár hetente is, nekem nem tétel, nem autózok olyan sokat viszont a boltban majd minden rohadt drága lesz (annak is, aki most röhögve busszal jár + a busz költségei is növekednek...) -
szaszayanou
aktív tag
Értem én, hogy mit okoskodtál ki, de tudod egy jogszabályt nem csak logikailag lehet és kell értelmezni. Arról nem is beszélve, hogy az ominózus XVII és XVIII fejezetek is szabálysértésről beszélnek. A te logikád mentén gyakorlatilag az egész törvény mehetne a kukába, mert két kezemen meg tudom számolni, hogy hol szerepel önálló büntetésként az elzárás és a vezetéstől eltiltás (az utóbbi szerintem sehol). Szerintem nem kérdéses, hogy mit kezdene egy közigszakos bíró egy tiédhez hasonló beadvánnyal.
-
imisz
tag
válasz
szaszayanou #83 üzenetére
Akkor olvasd össze a szabálysértés fogalmát és az általad idézett paragrafust.
Halmazat esete meg akkor valósul meg ha már elkövettél két szabálysértést és utána jogerősen felelősségre vontak 6 hónapon belül. Ha az új törvény szerint 1 szabálysértést követsz el akkor nem áll fenn a járművezetéstől eltiltás kötelező alkalmazása. Jogértelmezés kérdése az egész.....
Hidd el sok szabálysértéssel foglalkozó embernek feladták a leckét ezzel.... -
raziel01
veterán
Ezért járok busszal és köpök a bírságokra meg a magas benzinárakra.
Jó cikk egyébként. -
szaszayanou
aktív tag
Csak egy picit kellett volna tovább olvasni a törvényt.
Sztv. 23. § (3) Akit a XXVII. és a XXVIII. Fejezetben meghatározott, engedélyhez kötött járművezetés szabályainak megszegésével elkövetett szabálysértés miatt hat hónapon belül legalább két ízben jogerősen felelősségre vontak, az újabb – a XXVII. és a XXVIII. Fejezetben meghatározott, engedélyhez kötött járművezetés szabályainak megszegésével elkövetett – szabálysértés miatt a szabálysértési hatóságnak járművezetéstől eltiltást is alkalmazni kell.
Vagyis a szabálysértés társadalomra veszélyességének b, pontos alternatív feltételei közül a vezetéstől eltiltás megvalósul halmazat esetén a közlekedési szabálysértések körében.
-
imisz
tag
Látom nem érdekel senkit, leírom újra még egyszer:
A ma hatályban lévő szabálysértési törvény szerint nem minősül szabálysértésnek egyetlen közúton elkövetett "szabálysértés" sem, kivéve azt a cselekményt amikor a járművezetéstől eltiltást kell alkalmazniA rendőrség mindenféle jogalap nélkül intézkedik, tesz feljelentést, helyszíni bírságol.
És teszi ezt addig amíg nem változtatnak a törvényen, de a hatályos jogszabályok szerint kellene eljárnia de ha bírságol akkor nem azt teszi így minden jogalap nélkül kiszabott büntetés, helyszíni bírság megtámadható.
Ennyi. És ennyit a magyar jogalkotásról. -
imisz
tag
Jelenleg hatályos módosítás értelmében semmilyen közúti szabálysértés nem minősül szabálysértésnek kivéve ha teljesül a az alábbi feltétel:
1§ szabálysértés fogalma:„(2) E törvény alkalmazásában az a tevékenység vagy mulasztás veszélyes a társadalomra,
a) amely a bûncselekményként történõ büntetni rendeléshez szükségesnél kisebb fokban sérti vagy veszélyezteti
Magyarország állami, társadalmi vagy gazdasági rendjét, a természetes és jogi személyek, valamint a jogi személyiség
nélküli szervezetek személyét vagy jogait, és
b) amelyre e törvény szabálysértési elzárás büntetés kiszabását is lehetõvé teszi, vagy jármûvezetéstõl eltiltás
alkalmazását kötelezõen elrendeli.”Mivel a közlekedési szabálysértéseket kivették az elzárással büntethetőség alól ezért érdekes helyzet alakult ki és joghézagot teremtettek:
„23. § (1) Ha az eljárás alá vont személyt – a (4) bekezdésben foglaltak kivételével – a szabálysértés elkövetésének
idõpontját megelõzõ hat hónapon belül
a) szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az
újabb szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértési ügyben a szabálysértési elzárás leghosszabb tartamára
és a pénzbírság felsõ határára a 22. § (1) bekezdésben írt szabály az irányadó,
b) szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az
újabb pénzbírsággal büntethetõ szabálysértés miatt hetvenöt napig terjedõ szabálysértési elzárás büntetés
szabható ki,
c) pénzbírsággal sújtható szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az újabb
szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértés miatt hetvenöt napig terjedõ szabálysértési elzárás büntetés
szabható ki,
d) pénzbírsággal sújtható szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az újabb
pénzbírsággal büntethetõ szabálysértés miatt hatvan napig terjedõ szabálysértési elzárás büntetés szabható ki.
(2) Az (1) bekezdés a)–d) pontjában meghatározott, az ismételt elkövetésre vonatkozó rendelkezéseket nem lehet
alkalmazni, ha
a) a szabálysértés miatt helyszíni bírságot szabtak ki,
b) a cselekmény a XXVII. és a XXVIII. Fejezetben meghatározott szabálysértésnek minõsül, (nos ezek a cselekmények a közlekedési szabálysértések)
c) az eljárás alá vont személyt a b) pontban meghatározott szabálysértés miatt korábban jogerõsen elmarasztalták.Több jogásznak is feltűnt már és gőzerővel dolgoznak hogy változzon a helyzet....
-
pereces
tag
Pár ezres falu szélén hajnalban amikor már a kutya sem járt az utakon, megfordultam a záróvonalon de pont arra jött a körzeti megbízott aki képes volt hazáig követni és elbeszélgettünk de persze bünti nem volt.
Manapság ez a közveszélyes terrorista gyanús cselekedetem fixbirság kategória lenne, ugye mérlegelési lehetősége sincs már a rendőrnek én meg fizethetném a bírságot de mivel nem hordok magamnál annyi kp-t kapásból a dupláját kellene kicsengetni.
Abból a 30e forintból már egy jó alaplapot is vehetnék :-) -
ghostmat
tag
Mire eljutsz az ügyvédig : szabálysértés postázása -legalább 1 hónap az elkövetett eset után.
Fellebbezésre 30 nap áll rendelkezésre + 5000 Ft illeték.
Ezután 30 nap újra a rendőrségtől a válaszadásra. Majd ha helybenhagyják újra fizethetsz, hogy bíróság vizsgálja az ügyet...Szóval mire az ügyvéd kimagyarázna, lehet a fát is kivágják
-
ricsi99
addikt
Szerintem a legnagyobb probléma nálunk a közlekedö partner semmibevétele... nagy töbség nem törödik semmivel csak hogy haladjon, ebbol vannak a gyorshajtások ,leszoritások,féktávolság ,elsöbség adás be nem tartása...
Több évig motoroztam tálen nyáron napi 4-6 órát pesten. S szerintem a költekedök 5-10 % ilyen, ez pedig nagyon sok... -
Silentfrog
veterán
Nekem elegem van abból ,hogy állandóan engem cseszegetnek a rendőrök. Most legutobb azért kaptam birságot,hogy egy olyan utcába hajtottam be ami bejáratánál egy földön lévő kézzel festett behajtani tilos tábla volt egy fához támasztva amit egy magán épitési cég rakott ki. Ráadásul a kiegészitő táblára mint utólag kiderült egy kiegészitő tábla is volt rajzolva,miszerint még el is vontatják a kocsimat ha ott parkolok.
Felháborodva utánnanéztem annak,hogy mi is a szabályos táblakitétel,természetesen sem a kézzel festett tábla nem minősűl táblának a Kresz szerint,a földre elhelyezett tábla sem szabályos.Azt meg végképp nem értem,hogy,mi modon vontathatják el a kocsimat egy olyan tábla miatt amit magánszemély rak ki,nem megfelelő magasságban,ami rgy kézzel pingált bádoglap.A rendőrség válasza az,hogy a birság jogos.
De hogy?
Hisz amit kiraktak a kresz szerint nem tábla! ÁÁÁÁ Nem is érdekel.Kifizetem.....
Nem ide tartozik,csak felböffent ez most bennem. -
apóka
aktív tag
Biztosan velem és az ismeretségi körömmel van a baj, hogy nem botlunk nap mint nap ilyen dolgokba. De akkor ez mit is bizonyít....megmondom: semmit
Éppen ezért ha nem tudod pontos adatokkal alátámasztani az érzésedet, akkor az nem tény lesz, csak vélemény. A vélemény meg mint tudjuk, szubjektív (az enyém is, nem tekintem magam ez alól kivételnek)
Ezért lenne fontos a statisztika, bármennyire is érdektelen. Azt kéne tudni, hogy 20000 büntetésre van 1 hibás, vagy 1000 büntetésre 1.....
Természetes, hogy van olyan ami elképesztő hiba a hatóság részéről. Te úgy érzed, hogy rengeteg és meg úgy, hogy nem.A büntetések mértéke brutálisan magas (ezt nem vitattam) és nekem sem lenne élmény befizetni......100k alatt van a nettóm (család, hitel, stb)
Véleményed szerint milyen összeg lenne reális, ami még visszatartó erővel is bír?
A baleseti statisztika szerint az eddigi szigorítások után jól mérhetően visszaesett a szabálytalanságok száma. Ezek tények........Akkor ez most rossz eredmény?És hidd el nem értetlenkedni szeretnék, mert ráérek és csak az alkalmat keresem, hogy ellentmondjak
Legyen kedved vitázni, amíg ilyen kulturált formában teszed, addig én is szívesen válaszolok. -
kovy79
őstag
Bemész egy számtech boltba venni 1db kábelt. Miért baj az, ha az eladó órák alatt szolgál ki? Neki az a munkatempója...
Az a baj az ilyen "tütymörgős" autósokkal, hogy -ahogy skynet is említette- ők vannak mindig a legjobban felháborodva. Mutogatnak, néha beszólogatnak és meg vannak győződve róla, hogy ők a legjobb sofőrök és a sebességhatár felével kell közlekedni, lehetőleg a belső sávban!
Itt Németországban egyébként még szörnyűbb a helyzet (nagyvárosokban annyira nem rossz)!! Otthon vezettem kb 600.000 km-t, itt is már kb 10.000-t, tehát van viszonyítási alapom.
Itt az udvariasság ismeretlen és a hétvégi vezetők sajnos hét közben is vezetnek...
Pár hete, egy forgalommentes délelőtt kisváros 2x1 sávos főútján szabályosan megelőztem egy 40km/h-val közlekedő emberkét (limit: 50km/h), erre rámdudált és mutogatott. Mivel az igazságérzetem nagy, hazáig kísértem és megkérdeztem, hogy mi a probléma? Hebegett-habogott és a randalírozáson kívül többet nem tudott mondani...
Hidd el, az ilyen és ehhez hasonló kretének több balesetet okoznak a maguk tempójával, mint egy "dinamikusan", de ésszel közlekedő sofőr! -
Skynet258
veterán
válasz
Tikakukac #63 üzenetére
Így van, nem úgy értettem, hogy ahogy begurulok a pirosba, máris egyesbe rakom, hanem mielőtt sárgára vált (nem, nem vagyok jövőlátó, de azért rá lehet érezni a dologra
). De a lényeg abban van, amit mondtál, hogy "gyorsan" idulok (1.2-es Punto Classic, relatív a gyors fogalma, de a többiekhez képest még mindig jobban startolok általában).
Így többen átférnek a lámpán is. De a nyakamat rá, hogy sokszor a dugókra (ami az elcseszett lámpák miatt van részben) rátesz egy lapáttal a sok olyan sofőr, akik szépen lassan meggondoltan indulnak... -
Calibra72
aktív tag
Jah
. Mindenre adnak magyarázatot, de röhögőgörcsöt kapok tőlük. Létezhet olyan ember aki valóban el is hiszi ezt a sok mellébeszélést ???
"Azért a kb. 1 légköbméterért, amit ki-be lélegzel, olyan nagyon sokat nem tudnának kérni, de végülis sok kicsi sokra megy" Gondolj bele mekkora üzlet lenne minden emberre felszerelni a légzésmérő készüléket , és azt is jól megadóztatni
Van egy jó ötletem a számukra . A vegetáriánusok fizessenek gáz adót, mert többet termelnek mint mi húsevőkLegalább egyszer nem az autósokat húznák le
-
válasz
Skynet258 #57 üzenetére
Sosem szoktunk pirosnál 1, kuplungot benyomni változatot használni. Kuplung be, üres, kuplung fel. Nekem az oktatóm azt mondta mindig hogy hagy pihenjen az a kuplung.
Egyébként mikor már pár éve megvolt a jogsim, észrevettem magamon, hogy nem arra figyelek, én hogy vezetek, hanem arra, mit csinálnak a többiek... Na én 6 hónapos jogsival már így vezetek. -
Tikakukac
titán
Mondjuk szerintem nem végig rajta állásra gondolt. Meghalni a vádlija az embernek. De mondjuk ha már kézi váltós az autó akkor mindenki megtanulhatná érezni az autót és ha sárga akkor kuplung-1-kuplung fel-gáz manővert szélsebesen megoldani, vagy ha ismeri a lámpát akkor inkább 5-6 másodpercig kinyomva tartani a kuplungot és mire sárgát kap már kezdjen lőni, mert néhány lámpa úgy el van hangolva, hogy iszonyat és ilyenkor hálás tud lenni az-az 1-2 ember aki még átért és nem kell várni megint egy csomó időt
-
dbius
veterán
Szépen összeszedett írás, köszönjük.
Szubjektív véleményem, nem kifejezetten szorosan a témával kapcsolatos:
Az egyetlen baj ezzel - nem az írással, hanem a témával -, hogy az életre keltésének az elsődleges célja a bevétel... Akárki, akármit is nyilatkozik a sajtónak. Mindenki tudja ezt, de nyilvánosan nem lehet kimondani, mégis csak szebben hangzik a nagy PR duma arról, hogy az elszaporodott szabálysértéseket, ill. azok számát kívánják csökkenteni ezzel...
Egyébként nyilván elég hamar lesz kimutatható eredménye, mert akit egyszer-kétszer megérint a szele, az igencsak a saját zsebén vagy személyi szabadságának csorbulásán fogja érezni a következményeket.
Egyébként ambivalens érzéseim vannak ezzel a "módszerrel" kapcsolatban: Nem tudom, hogy sikerül-e megfogalmaznom, amit szeretnék elmondani, de megpróbálom.
Örülök, hiszen én magam is próbálok jogkövető lenni - egyrészt foglalkozásom miatt, másrészt pedig azért, hogy legalább én ne veszélyeztessek a közlekedésem során mást - . Megfigyelhető ugyanis, hogy a közlekedésben részt vevők - véleményem és tapasztalatom szerint - egy része - főként a fiatalabb, vagánykodó korosztály - úgy közlekedik, hogy semmibe veszi a jogszabályokat és ezzel nem csak saját magukat, hanem a közlekedésben részt vevő más személyeket, ill. azok életét, testi épségét veszélyeztetik. Az ilyen személyeknél - kivétel azok, akiket semmi nem érdekel - talán hatásos lehet a dolog.
Viszont az, hogy a helyszínen intézkedő rendőr - legalábbis az esetek többségében - nem mérlegelhet, az hogy is mondjam... nem igazán helyénvaló. Vannak olyan esetek - amiket nem lehet itt pár sorban leírni -, amikor igenis szükség volna rá, mert pl. egy figyelmeztetéssel, vagy kisebb összegű bírsággal igenis el lehet érni a kívánt hatást. Ez is személyes tapasztalat, mivel több, mint egy évtizede én magam is a flasztert róttam és nem egy esetben szabtam ki helyszíni bírságot.
Nyilván lehet minden oldalról pro-kontra érveket felhozni, de személy szerint azt érzem, amit a
elsőharmadik bekezdésben már megfogalmaztam, vagyis itt az elsődleges cél nem a nevelés, hanem a bevétel... És ez nagyon nem jó.... az irány pedig főként nem, ahová mutat.(az eddigi hozzászólásokat nem olvastam át, nem vitát, flamet akarok kirobbantani, csak a személyes véleményemet fogalmaztam meg)
-
vanhalen
senior tag
válasz
Calibra72 #59 üzenetére
Azért a kb. 1 légköbméterért, amit ki-be lélegzel, olyan nagyon sokat nem tudnának kérni, de végülis sok kicsi sokra megy
Simán kinézem, hogy a mandátumuk vége felé előálljanak egy olyasmivel, hogy "környezetvédelmi társadalmi hozzájárulás" (levegő adó név helyett) mert hogy az autóink, meg a tüzeléseink, meg minden tevékenységünk, ami mondjuk széndioxidot termel, károsítja a környezetünket és ezt az összeget majd "arra fogják fordítani" hogy nekünk jó legyen, természetesen a mi érdekünkben szedik a károsanyag kibocsátás visszaszorítására, környezetvédelem stb stb blabla
A chips adó is azért van, hogy TE egészségesebb legyél, ez volt a kommunikációjuk legalábbis
-
Calibra72
aktív tag
Gratula a cikk írójának, érthetően átláthatóan leírt minden változást !!!
Azt nem mondom hogy tetszett a tartalma, mert az olvasása közben kinyílik a bicska az ember zsebében. Megint egy újabb bőrt húznak le az autósokról, mert lyukas a költségvetés. Pedig sokunknak már benzinre sem futja..........
Aztán jön a többi okosság,baleseti adó ,csekk adó net és mobil adó, stb.................................
Lassan már tényleg csak a levegőre kell kivetni az adót.
Aki nem tud fizetni, fulladjon meg !!! -
Skynet258
veterán
Női vezetők: saját statisztikám alapján meg erősítem a dolgot. Ha valaki bénázik előttem, fékez a zöld lámpánál, átkacsázik a másik sávba és hasonlók... 90%, hogy nőt látok majd a volánnál.
Félreértés ne essék, semmi bajom a nőkkel, 3 hónap múlva házasodok, és szívesen mosogatok, takarítok, hogy az asszonynak besegítsek; szóval nincs itt semmi utálat.
De vezetni nem tudnak, ez (megint csak mondom: saját tapasztalat alapján) tény. Nem mind, mert vannak nagyon pro, pörgős, ésszerűen vezető hölgyek is, de ebből van kevesebb. Sokkal kevesebb.
Másik ami már nem kapcsolódik össze a nemiséggel: vezetés közben telefonál. Na ezt elköveti nő, férfi, de az a közös bennük, hogy ilyenkor elfelejtenek vezetni.
Erre kéne még jobban rászállni.Egyébként mikor már pár éve megvolt a jogsim, észrevettem magamon, hogy nem arra figyelek, én hogy vezetek, hanem arra, mit csinálnak a többiek. Merre fognak menni, ki vált majd sávot, mennyire vezet biztosan... és amikor ezt megemlítem olyannak, akinek sok éve van jogsija, azt mondja, igen, ez alap. Így lehet ugyanis elkerülni a (kisebb) baleseteket, én is már megúsztam pár törést ennek köszönhetően...
Egyébként ez a gyorshajtás is összetett dolog - oké, van aki csak száguldozik azt kész, de van egy árnyaltabb oldala is...
Teszem azt, én úgy szoktam állni a lámpánál, hogy egyesben vagyok. Sárgánál már engedem a kuplungot, zöldnél már el is indultam. Ehhez képest sokan: sárga... zöld... bevált egyesbe... és széééép lasssaan... elindul. 'Nyád. Ilyenkor az emberben szép lassan megy a pumpa, hogy mit tökölődik már ez ennyit, lehetne menni, de mégsem... Persze, hogy az első adandó alkalomnál megelőzöm, aztán vezessen sightseeing-et mögöttem.
Neki mi jön le? Na a baromarcú siet, nem baj, úgyis vár valaki a veséjére, stb.Nem mind vezetünk egyformán, ezt elfogadom, de az is biztos, hogy van egy bizonyos százalék, aki fizikailag és szellemileg (reflex, helyzetfelismerés, kresz ismerete, stb.) nem igazán alkalmas a gépjármű vezetésére.
Aki vezet itt Pesten a belvárosban, na az érti teljesen, hogy miről beszélek.
-
VS461
tag
válasz
Tikakukac #51 üzenetére
Pont erről akarok szösszenni a Logout-on. '97 óta vezetek, kábé 150 ezer kilométernél járhatok. Nagy része "útvonal", kisebb része (nagy)város, jártam már külföldön, ebből bal oldali közlekedés is volt egy-két ezer kiló. Ez alatt a távolság és idő alatt valószínűleg megéltem az összes "korszakot", amely egy tizenéves, friss jogsis srác kezdeti bizonytalanságától, majd hirtelen jött "tapasztalatából", s a nyilván ebből adódó lazaságától indul. Változtam én is, ráadásul anyámat is látom, hogyan adja elő kiskorom óta, és hogyan maradt meg ő kisvárosi (majdnem falusi) sofőrnek, annak előnyeivel és hátrányaival.
Nem vagyok hivatásos sofőr, lehet, hogy pl. te is sokkal többet vezetsz, mint én, lehet, hogy nem. A magam körül zajló forgalomról szoktam elmélkedni, meg néha elcsodálkozni, hogy a 10 kilométeres, szögegyenes útszakasz közepén, fényes nappal miért van ott valaki az árokban... Hogy egy vizsgált időszak baleseteiből mennyit okozott pl. a gyorshajtás, az statisztikai adat. Csak ki tudja, igaz-e, illetve ki tudja, helyes következtetéseket vonunk-e le belőle? Hadd mondjak egy példát:
A munkám a repüléshez köt. Régen sok baleset okára mondták, hogy "pilótahiba". Legyen mondjuk, 70 százalék. Viszont, ha elmegyünk addig, hogy mi juttatta a pilótát a hibás döntéshez... eljuthatunk addig, hogy mondjuk, 5 százalék, és ez csak a szándékos fegyelmezetlenségre húzzák rá. Az amerikai repülésbiztonsági terminológia inkább humán faktort emleget, ami az elégtelen, túl gyors kiképzettségből, a fáradtságból, a repülést megelőző, hosszú kihagyásból, a nem rendezett családi életből stb. állhat össze, amíg a rossz időjárással, egy meghibásodással és a bonyolult forgalommal karöltve egyszer csak kialakul egy olyan szituáció a levegőben, amit a személyzet már nem tud elhárítani.
Lehet, hogy a légi példa messzire vezet, de nem tudok én sem kibújni a szakmai bőrömből. Ha egy adott balesetet vizsgálunk, akár ráhúzhatjuk, hogy Z úr frontálisan ütközött előzés végrehajtása közben, miáltal nyilván ő a hibás (nem győződött meg az előzés biztonságáról), ügy lezárva. Csak az autókban nincs fedélzeti adat- és hangrögzítő, így nem biztos, hogy kiderül valaha is, hogy Z urat most rúgták ki a munkahelyéről, emiatt folyamatosan anyázott a kormány mögött, és öt percenként gyújtotta a cigarettát, ráadásul az éppen előzni kívánt 30 éves Wartburg sofőrje, a 72 éves W úr 36 perce ment előtte 65 km/h sebességgel, lakott területen kívül és belül egyaránt, emiatt Z úrban folyamatosan nőtt a feszültség, míg egy rosszul felmért szituációban előzésbe kezdett. Ki a hibás? A Kresz szerint Z úr. De ugyanúgy hibásnak tekintem W urat is, aki ráadásul közvetve cserbenhagyást követett el, mivel az egészből semmit nem vett észre, és elegánsan elpöfögött. Emellett hibás W úr háziorvosa is, aki annak ellenére engedte W úr jogosítványát meghosszabbítani, hogy tisztában volt W úr orvosi alkalmatlanságával. Hibás Z úr főnöke is, mert kirúgta, de hibás Z úr cégének portása is, aki évek óta ismerte Z urat, és látta rajta, hogy nincs vezetésre alkalmas lelkiállapotban, mégis kiengedte a zárt parkolóból.
Ha ezek után azt mondom, a baleset Z úr előzéséből, tehát Z úr hibájából következett be, akkor a törvény betűje szerint jártam el, hiszen az előzés végrehajthatóságáról minden esetben meg kell győződni. De ha nem veszem figyelembe a többi körülményt is, és elintézem azzal, hogy Z úr kap másfél év letöltendőt, ez mellé pedig arra az útszakaszra ki kell tenni egy "Előzni tilos" táblát, meg át kell festeni a terelővonalat záróvonalra, az nem fogja megakadályozni az embereket abban, hogy máshol, máskor hibás döntéseket hozzanak. Én, mint szabályalkotó persze nem tudom a Z urakat megtartani a munkahelyükön, viszont ki tudom szűrni azt, hogy a W urakat az útra engedjék. El tudom hinteni a szabálykövető magatartás csíráit az általános iskolai oktatásban, hogy a Z urak gyermekei, unokái már kevesebb hibás döntést hozzanak, és például vegyék észre magukon, hogy nem alkalmasak a járművezetésre, illetve vegyék észre ezt másokon is.
Egyébként jogosnak érzem, hogy lenyúlás jelleggel bírságolnak ma nálunk (a jogsija meg nem biztos, hogy ugrik az illetőnek, hiszen lehet, hogy jövő héten is le lehet nyúlni egy százassal), meg én is nézek magam körül néha, hogy ezeket miért nem állítja meg a rendőr??? Ha ez azzal együtt menne, hogy bevezetik a tisztességes Kresz-oktatást már az általános iskolában, szigorúbbá válik a jogosítvány megszerzése (lőfegyver tartása gyakorlatilag lehetetlen, miközben minden 17 éves suttyó a kezéhez kaphat egy egy-másfél tonnás szerkezetet, amely mozgási energiája...), rendszeresen számon kérik a vezetők tudását, akár rendszám és jogsi kelljen a bringákra is, minden sarkon traffi lenne stb. akkor ez idővel úgysem lenne költségvetési tétel, és nagyon nagyot lépnénk előre. Amíg ez nincs, addig gondolom, marad a bírság. Ha emiatt kevesebben mennek bele olyan szituációba, amiből emberhalál lesz, hát legyen. Egyelőre túl messziről kellene kezdeni. Csak elkezdenék végre...
Szerk.: hopp, igazából nem is válasz, inkább továbbgondolás...
-
csabinka
tag
Naggyon jó kis összeállítás ezt egy tapasztalt rendőr se nagyon tudta volna jobban összeállítani Gratulálok!!!!!
-
sinkol
tag
A KGFB meglétének igazolására vonatkozó kötelezettség nem joghézag
Nekem úgy tűnik ideje lesz írnom egy új bejegyzést arról is, hogy mely jogszabályokra való hivatkozással szabható ki helyszíni bírság. Hidd el ezen jogszabályok köre nem merül ki az Sztv-ben részletezett KRESZ jogszabályokban és főleg nem azokban amik a fixbírságok körébe tartoznak
Számos olyan rendelet van, ami alapján helyszíni bírság kiszabható, mint pld. jónéhány KÖHÉM rendelet -
Tikakukac
titán
A követési távolság a másik vesszőparipám. Mivel drága a benzin ezért 70-el "száguld" ügyeletes spór barátunk. Mögé torlódnak az emberek, mert szemben jönnek. De spró2 szintén nem akar fogyasztani, ezért legmagasabb fokozatban, éppen egy kis gázzal, ráfutva, lendülettel akar előzni. Ilyenkor helyszínen 500 fekvővel díjaznám a delikvenst. Érettségi előtt pont egy ilyen baromarc kente frontálba előttem magát, mert nem fért be. Remélem megérte az a tized deci benzin. Én meg hót ideggel, késve értem be. Legtöbbször mákkal elfér 3 autó és olyankor max egy tükör vagy egy első szoknya lesz letépve.
Autós iskolákban előzni senki sem tanul meg. Akinek meg mondjuk nem sofőr vagy tapasztalt mondjuk az apja, aki megtanítja,hogy igenis ha megvetted az 1,4-es motort a 1,5 tonnás kocsihoz, akkor küldd vissza 3-asba és verd oda a gázt, mert a másik sávban igen gyorsan meghalsz, az ugyanúgy váltás nélkül elkezd "kamionos" stílusban előzni. Másik kedvenc a "rendőr" stílus. Rád fékez, kormányt rád húzza, mit képzelsz magadról? 90-100-al menni főúton? Szintén értékelném hengerfejezéssel, mondjuk. -
spyduck
nagyúr
válasz
Tikakukac #51 üzenetére
Nálunk van baleseti helyszínelő a családban és szoktunk erről beszélgetni. A balesetek okozói általában:
-ittas személyek
-béna személyek (koncentrációs képesség hiányára gondolok)Valamint ha hideg vagy meleg front van akkor is bekövetkezik a baleset.
A leggyakoribb baleseti forrás viszont a követési távolság be nem tartása (hátulról csatt
), ezt nagyon gyakran okozza sebességtúllépés.
A statisztikákról meg annyit, h sosem adnak valós képet, főleg egy baleset bekövetkezéséről.
-
Tikakukac
titán
Kicsúsztam a szerkiből.
Volt egy Top Gear adás. Ott volt egy érdekes adat. A trafik mellett elviekben lassabban mész. Kevesebb a baleset. Gyakorlatban meg a túróst. 5-10-15%-kal nőtt a balesetek száma. Mert mindenki keresi a trafit, nézi merre vannak, meg bámulja az órát.
Megnézném azért mennyi balesetet okoz a gyorshajtó mondjuk autópályán és mennyit a sok idióta, aki 90-el tükör nélkül kiküldi az autót a belsőbe, meg büntifékez és társaik. Valahol volt egy kimutatás, hogy a gyorshajtás 5% körül felel a balesetekért. Tehát nem a másik 95%-ot kell megszüntetni, hanem az 5-öt. Logikus... -
Tikakukac
titán
Csak egy megjegyzés. Okos emberek találták ki a KRESZ-t. 30 éve, az akkori kocsikhoz és mennyiségű autóhoz. Itt az első gond, amiért tényleg bénulna a közlekedés.
Nem tudom mennyit jársz kocsival és hol. Én nyaranta elég sokat viszek-hozok anyagot mondjuk Nyíregyháza és környéke, kis falvak egyebek. Tök egyenes, 5 km hosszú úton, 3 éve áll a tábla Dob felé, még az útjavítások miatt. Ott trafizni is szoktak. Na vajon miért? Mert félig el van fordítva. Iskolák mellett, mondjuk a Dózsán heti 1-szer ütnek el valakit. Tudod mennyiszer láttam rendőrt az 5 év kolim alatt? 2-szer.
Aki szerint a tételek triplázása, meg a vérig szivatás nem egyértelmű pénzbeszedés, ott mélyebbről kell keresni, miért is gondolja így. -
VS461
tag
Érdekes az emberek szabálysértéshez való hozzáállása. Vannak szabályok, amelyeket át lehet hágni, van, amelyeket divat áthágni, van, amelyet meg megtart mindenki. Általában a sebességkorlátozás az, amely "nem számít".
Pedig a szabályok arra szolgálnának, hogy nekünk ne "kelljen" mérlegelni egy adott szituációban. Ez pedig vonatkozik (vonatkoznia kell) minden szabályra, ki-tudja-miért kint lévő hatvanas táblától az autópályán való kerékpározás tilalmáig.
El szoktam olvasni elég sok cikket a neten a közlekedési szabályok és a szankcionálás változásairól, a hazai és a külföldi morálról ("amikor kint voltam..."). Megdöbbentően sok cikk szól arról, hogyan kerüljük ki a büntetés megfizetését, hogyan "nem ér" a fénykép, mennyi idő múlva évül el stb. Mindez egy vezető hírportálon, sok-sok ember véleményét és hozzáállását befolyásolva. Természetesen senki sem saját maga ellensége, de mintha hiányozna az "oké, elb....am, elismerem, kifizetem, tanultam belőle". Felgyorsult társadalmunk, a nevelés hiányossága, ki tudja. Az egyik kommentelő gyorsan ki is számolta, hogy a lézerdetektorával/-zavarójával mennyit spórolt már meg...
Szokták mondani, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat, leállna az egész közlekedés. Még senki nem próbálta ki, gondolom. A leginkább leköpött szabály szerintem a sebességkorlátozás, meg az előzés végrehajtása. Tartom a határokat, mivel úgy gondolom, nálam okosabb emberek határozták meg őket. Egyszer eltértem ettől, naná, hogy megbüntettek. Azóta pláne elkerülöm inkább, a büntetést meg a tankba töltöm.
Vannak olyanok, akik fel vannak háborodva, hogy valahol ki mernek menni a yardok mérni. Ja, és hogy a kinn hagyott harmincas tábla mellé álltak lesben. Ha innen nézem, oké, szemétség is lehet. De ha onnan... Én is előrángatok egy külföldi példát, Londonban mondjuk, 500 méterenként van egy sebességmérő cucc a nagyobb utak mentén, meg rengeteg helyen mérik az átlagsebességet, amit itthon akarnak bevezetni. Az a cél, hogy büntiket szedjenek be? Nem hinném. Inkább az, hogy ahol indokolt (és London zsúfoltsága indokolja szinte mindenhol), ott tessék csak lassabban menni. Én sem szeretném azt látni, hogy az óvoda/iskola előtt, ahova a gyerekem jár, 70-80-nal tépnek a városi/falusi/tanyasi bunkók (megfelelő rész aláhúzandó), mert az a menő.
Régóta tervezek elkövetni egy ilyen tárgyú Logout-szösszenetet, azt hiszem, neki is veselkedek.
Ha az új, fix büntitételek segítenek abban, ha másért nem, az elrettentés miatt, hogy lassuljon, biztonságosabbá váljon a hazai közlekedés, ám legyen. Hidegen hagy a több tízezer forintos büntetés, mert nem szándékozom megszegni a szabályokat. Ha meg becsúszik egy, mert figyelmetlen voltam, hát... el kell vállalni.
Elnézést, ez hosszú lett.
Ui.: Sub-ZeRo: Hogy baj van-e a hölgyvezetőkkel, az saját statisztikám alapján kétlem. Eddig háromszor-négyszer kerültem halálközeli szituációba a magyar utakon, mindannyiszor retkes nagy, sötétített üvegű limuzin, xenonlámpa, padlógáz és 1-gyel kezdődő személyi számú vezető jellemezte a kiváltó okot...
-
Prof01
veterán
Ha jól látom a műszaki vizsga 3hónapos lejárta esetén kell 15k-t fizetni. És ha azon belül van az illető? Akkor még nem büntetnek?
-
deamon2
csendes tag
Sajnos ez van ebbe bele kell törődnünk!ez MO!
-
nemszabad
tag
Én inkább a bringásoknak tenném kötelezővé a KRESZ-t, mert botrány, amit művelnek. Bár ezt leszarja a kedves yard, ők immár elsősorban egy pénzbehajtó szerv, ott húznak le, ahol tudnak
.
-
vanhalen
senior tag
"Elolvastad végig??"
"Komplett évszakok nehezen telnek el 30 nap alatt"
"amikor Péter egy borongós, kora őszi reggelen ajtót nyitott a postásnak, és átvette a borítékot, mely a rendőrségtől érkezett ajánlva.. ..Másnap ment is a válaszlevél, melyben Péter arra kéri a Rendőrséget, hogy tekintsen el a nyilvánvalóan teljesen értelmetlenül kiszabott bírságtól.. ..63 nap múlva érkezett a válasz.. ..A november közepén postázott levélre február közepén érkezett a válasz. Három hónap kellett, hogy a közben minden bizonnyal felbőszült ügyintéző végre elszánja magát, és papírra vesse a végső határozatot.." stb.
Én ezekre céloztam ezzel: "Szerinted hogy "bizonyítja" a delikvens ügyvédje az 5méterre feltolt fával benőtt/nem benőtt dolgot ilyen időintervallumok között, ahogy ezek "dolgoznak"? Komplett évszakok telnek el közben, tán még a fát is kivágják addig Vagy visszamész gyorsan és lefotózod GPS koordinátákkal, meg egy aznapi újságot szorongatva vagy mi??"
Mondhatod, hogy elszigetelt eset és kirívó példa, de szerintem akkor vagy nem ugyanabban az országban élünk, vagy annyira szerencsés csillagzat alatt születtél mind te, mind az ismerőseid, akikkel kapcsolatba kerülsz, hogy még nem szembesültél ezeknek az eseteknek a MINDENNAPI voltával.
Legyenek szabályok, de ne legyen ennyire önkényes és legyen kizárva a korrupció, meg ne mossák össze a hangsúlyos bűntényeket a sáros rendszámtáblával pölö. Az arabokra fujjozunk, mikor egy csirke ellopásáért levágják a kezét valakinek, itt meg nem, amikor hasonlóan szigorú büntetést (akár börtönt) kaphatsz egy apró kihágásért, mondjuk hogy nincs háromszöged, mint egy ittas vezetésért majdnem diszkóbalesetet okozva? Ja persze.. ki lehet kerülni, csak fizess. Abból, amit a 800 adónem, meg a 22 éve még mindig érvényben lévő, teljesen indokolatlan "bérstop" után kajára költenél a gyerekednek.
Arányosság is kellene ám, és nem csak "kötelességek" hanem "jogok" is érted, mire célzok? Remélem, mert tényleg nem vitatkozni akartam..
(#34) apóka: Látom, közben írtál. Tekintsd tárgytalannak, amiket írtam. Nyilvánvalóan nem érted a mondanivalóm lényegét, vitázni meg nincs kedvem.. Jó statisztikázást, én a való életből szerzem az információimat, nem elméleti okfejtegetésekre alapozva!
-
horush
addikt
válasz
Tikakukac #28 üzenetére
Amit linkeltél egy topikban ki lett már beszélve. Akkor ott leírta nem egy ember, hogy ahol lefotózták, ott épp valami kereszteződés érvényét veszi a 70-es táblának, s csak vagy 50m-rel később van a következő. Ergo jogosan büntették meg, még ha full hülye is volt az intéző, a rendőr meg köcsög, hogy ilyen helyre beállt.
vanhalen: ez neked is ment.
-
apóka
aktív tag
Próbáld meg higgadtan megközelíteni a kérdést, mindent mérlegelve
Én elolvastam, de kár ezen rágódnod.....
A bíróság majd kimondja a jogerős ítéletet. Ha a srácnak igaza van, akkor elméletileg megnyeri. De a jog és az igazság nem járnak kézen fogva...
A lopás fogalmát olvasd el, a fentebb említett eset nem meríti ki azt, sajnálom.Annak utána jártál már, hogy hány ezer büntetésre jön ki hiba? Persze nem szabadna, de hiba mindig lesz. Meg kéne nézni a statisztikát a jogos büntetésekről. Persze az senkit sem érdekel, azzal nem lehet a "hülye" rendőrt szidni.
Mielőtt feltennéd a kérdést....nem vagyok rendőr. De szeretem a kérdés másik oldalát is megvilágítani. És úgy érzem, hogy hiba lenne a negatív példából általánosítani
-
apóka
aktív tag
Szerinted hogy "bizonyítja" a delikvens ügyvédje az 5méterre feltolt fával benőtt/nem benőtt dolgot ilyen időintervallumok között, ahogy ezek "dolgoznak"? Komplett évszakok telnek el közben, tán még a fát is kivágják addig Vagy visszamész gyorsan és lefotózod GPS koordinátákkal, meg egy aznapi újságot szorongatva vagy mi??
Jó ügyvédet írtam, nem pancsert. Komplett évszakok nehezen telnek el 30 nap alatt, bár kétségtelen, hogy ősszel el lehet kapni azt a pár napot, mikor már hullik a lomb. Szívatás meg mindig lesz, negatív példa is, de hiba lenne általánosítani.
Ezer példát lehet találni igazságtalan történetekre a neten különböző hatóságok és szolgáltatók ügyfélkezelésével kapcsolatban.
Az viszont szerintem vitathatatlan, hogy javult a közlekedési morál. Legalább is a kollégákkal beszélgetve és az úton közlekedve ezt érzem.
Kétségtelen, hogy bevételi szempontok is befolyásolták a jogalkotót, ezt nem is vitatom.A morál kérdése már a társadalmi állapotokra mutat rá. De a végeredmény szempontjából lényegtelen, hogy miért tartod be (az erkölcsi morál vagy a lapos pénztárca miatt):
betartott szabály=kevesebb balesetTikakukac:
Amit linkeltem cikk megteszi? 70-es tábla. 69-el mentél. És bebizonyítják, hogy te vagy a hülye. És a bíróságon kitörölheted az ügyvédeddel nyugodtan, mert el fogod vinni a balhét.Ha nincs igazad, akkor biztosan kitörölheted. De majd a per végen tudjuk meg a végeredményt......addig ez csak találgatás, nem tény.
-
vanhalen
senior tag
Elolvastad végig?? Ne legyél már elvakult.. A csávó minden módon bizonyította az igazát, az ügyintéző(k) el is ismerték (vagy 3x!!) aztán közölték, hogy "kapja be" és jogos a követelésük, ha nem tetszik, mehet reklamálni a bíróságra, aminek az induló költsége érdekes módon pont annyi, mint maga a bírság. Ez egyértelmű LOPÁS. És nem elszigetelt eset, hanem általános. Te miről beszélsz ember? "Amit linkeltél az 1 eset"
Ha nem hallok haveroktól, ismerősöktől, meg a neten nem látok napjába 2-3 ilyet, ne legyen a neved pálottszájú bendegúz
-
Tikakukac
titán
Mennyit linkeljek. 10-20-30-40? Plusz amiről nem írnak bejegyzést?
Azt nem veszed észre, hogy rég nem az a célja a rendszernek, hogy te a 30-al menj a 30-as táblánál. Hanem ha már 30-al mész, akkor járjon le az EÜ dobozod. Ha az is jó, akkor legyen kiégve a lámpád. Vagy bármi más. A lényeg a pénz. A rendszer tökéletes. Pénzbehajtásra. -
apóka
aktív tag
válasz
Tikakukac #28 üzenetére
Amit linkeltél az 1 eset.....hány jogos büntetésre jön ki a hiba? Hol állítottam azt, hogy a rendszer tökéletes
Bármelyik hivatal vagy multi rendszerében van ilyen, ahol emberek dolgoznak.....tele van a net ilyen példákkal.
A szabályokat be lehet tartani..... csak akarni kell, ez szokott segíteni -
vanhalen
senior tag
Szerinted hogy "bizonyítja" a delikvens ügyvédje az 5méterre feltolt fával benőtt/nem benőtt dolgot ilyen időintervallumok között, ahogy ezek "dolgoznak"? Komplett évszakok telnek el közben, tán még a fát is kivágják addig
Vagy visszamész gyorsan és lefotózod GPS koordinátákkal, meg egy aznapi újságot szorongatva vagy mi??
A másik gondolattal egyet is értenék, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ezek a rendelkezések jól hangzanak ugyan elvi szinten, viszont CSAK látszólag szolgálják a köz érdekét, valójában a korrupció és az állampolgárok megsarcolása relevánsabb (bár biztos vannak elenyésző kivételek, de egy fecske nem csinál..) Ha megnézed csak azt, amit Tika linkelt, önmagában is elég sokat mondó, de ha sokat vezetsz, akkor te is nagyon jól tudhatod, hogy miről beszélek.. Ausztriában meg annak, amit mondasz 50-60 éve kiforrott kultúrája van. A bírságok nem tudom milyen összegűek arrafelé, de nem lennék meglepve, ha hasonlóak lennének a mieinkkel. Az ottani fizetések összege és a "rászoktatás ideje" viszont nem mérhető a miénkhez (egyik napról a másikra és vegyél egy átlag magyar fizut)
Nem kötekedésképp írtam, csak egy másik szempontot. A hozzászólásodban felmerült elvvel egyetértek, de az ördög a részletekben lakozik..
-
Tikakukac
titán
Mert a svájci papa aki hazajött az asszony kocsijával? Megállították, kiszedték alóla a kocsit és pár száz rugóra megbüntették, mert nem az ő nevén volt a kocsi.
Nálunk meg idegen rendőrök lekapcsoltak egy esküvőre tartó konvojt, mert ki voltak díszítve a kocsik és dudálgattak. Kisváros, szombaton egész nap látok 10 darab autót a főúton. Normális??!! Aligha. Legközelebb a temetési konvojt állítják meg forgalom akadályozása miatt? Csoda, hogy lehülyézik a rendőröket? Azért van mögötte igazság bőven.apóka: Amit linkeltem cikk megteszi? 70-es tábla. 69-el mentél. És bebizonyítják, hogy te vagy a hülye. És a bíróságon kitörölheted az ügyvédeddel nyugodtan, mert el fogod vinni a balhét.
Az osztrákoknál tömegesen fordulnak elő csontra kopott záróvonalak, pocsék utak és "véletlen" kirakott, eldugott táblák? Na látod. Ha nincs megteremtve a szabály alapja, akkor hogy tartsam be? -
apóka
aktív tag
válasz
Tikakukac #25 üzenetére
Nem tudok veled egyetérteni, sajnálom.
A "fával benőtt 5 méter magasra tett tábla" szabálytalan. Egy jó ügyvéd simán "megbuktatja" ezzel a hatóságot.
A kilométerórák meg mind csalnak.......többet mutatnak.
Az hogy Pesten mindenki hajt mint az őrült (sokat vezetek Pesten, ismerem)....majd most leszoknak róla, vagy fizetnek. Ez csak szokás kérdése.
Ha hatvan lenne a megengedett, akkor meg mindenki hetvennel járna.Ha csak egy ember életét lehetne megmenteni a szigorítással és tudnánk, hogy ki, érdemes lenne megkérdezni a véleményét......ugye sejteni lehet a választ.
Tavaly vezettem elég sokat Ausztriába alsóbbrendű úton. Kínosan ügyeltem a sebességhatár betartására....senki sem "tolt" le az útról. -
Tikakukac
titán
Az a baj, hogy a hülyék továbbra is azok maradnak. Ezzel azokat az embereket húzzák le, akik nem veszik észre a fával benőtt 5 méter magasra feltett 30-as táblát. Meg akik nem nézik másodpercenként a kicseszett órát. Bazsó pont erről beszélt az Égéstérben, hogy ahhoz, hogy te pont betartsd a szabályokat és mindenhol annyival menj amennyivel lehet, ahhoz az agyadba kell tekerni a kilóméteróra spirált, mert 0 és 100 között egy mai autóban baromira nem érzed a sebességet. Az órát bámulni, pláne Pesten folyamatosan meg iszonyat balesetveszélyes. Radaros tempomat meg nem sok kocsiban van, sima tempomat meg nem ér semmit.
-
apóka
aktív tag
Lassan felfogják az emberek, hogy be kell tartani a közlekedési szabályokat....
Persze én is közlekedek és nem szeretnék fizetni. Mostanába szépen betartom a megengedett sebességet....igen, a városba a 30-as táblánál is.....ennyi.
A magyar sajnos csak az ilyenből ért.....
Akinek meg a pénz nem gond, azt meg nem érdekli. -
3aTi3
tag
az tényleg nem egyértelműen (rosszul) van írva. szerintem a harmadszor visszaesőnél úgy számolnak, hogy az előzőleg kiszabott (kétszeres) bírságot kétszerezik újra. tehát valójában négyszeres lesz a fizetendő összeg.
a kérdés, hogy a háromszoros szorzó, vagy a 60.000 van rosszul írva. -
Tikakukac
titán
Nem egy példa van arra, hogy még akkor is megbüntetnek, ha nem is követtél el semmit.
Mondjuk ezDe a 190-el ámokfutó furgonos sztori sem volt semmi, ahol azt kellett bizonyítania a tulajnak, hogy a 30 éves, gyárilag max 140-et bíró kocsija, ami úgy 90 most, tényleg nem ment 190-el. Gond az van, nem kevés.
-
vanhalen
senior tag
Jah. Aztán építenek belőlük terminátorokat Tegra aggyal. Az biztos tolja is fel állambácsinak a tőled beszedett bírságokat, nem úgy mint a zsebre "dolgozó" útonállók
Csak neked, csak most: [link]
-
Karee11
tag
Pár év múlva aki lakott területen 51 km/h-val megy véletlenül, azt fel is akasszák, a kocsit pedig viszik bezúzni...
-
vanhalen
senior tag
Hát ez édes. Az alapötlettel még talán egyet is értenék, ha nem Magyarországon lennénk
Amikor 20 éve versengés folyik rendőr és rendőr közt, ki hogy helyezkedjen, hogy a közlekedésiekhez kerüljön, mert abban van a nagy zsé, akkor nem kérdés, hogy ez a "fixbírság" miről szól: ellenőrzöttebben kerüljenek a bírságok összegei az államkasszába.
Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy mindenki száguldozzon részegen, mindenkit lesz**rv@, vadállat módjára, de ha már átveszik a finn irányvonalat, akkor a finn realitás érzéket is át kellene. Baracska egy átlag állampolgárnak kivégzés, nem "büntetés" és akkor még csak a férfiakról beszélünk, mi van a nőkkel? Szerintem erre nincs felkészülve a magyar társadalom, hogy egyik napról a másikra sz@rj@nak egy ilyen törvényt a 2/3-ados urak odefönt. Valamiféle átmenet kellene. A finn példából kiindulva: ott is megoldották már vagy 30-40 éve, a Helsinki repteret pl. ilyen ittas vezetők építették közmunkában büntetésként. Most nem tudom, hogy van arrafelé, mert egy ideje nem követtem, de nemrég még úgy volt, hogy ha csak egy sört is ittál és lemeszeltek, 2 hónap közmunka (és ez mindenkire vonatkozott; politikusok és titkárnők, sőt rendőrök, polgármesterek, bankigazgatók is közmunkágtak, nem volt személyválogatás - lásd Stohl, vagy Tarlós az ittas gyerek gázolással óbudán)
Kíváncsian várom, az utcán dohányzást mikor tiltják be és mekkora horribilis összeget/börtönt kap majd az, aki mondjuk hajnal 3-kor a full néptelen utcán leugrik a tesco-ba és útközben rágyújt. Chaplin-nek volt egy filmje, a diktátor. A lényeg abban is az volt, hogy az egyszerű emberek életének minden területére hogy tör be a politikai irányítás és milyen aránytalan mértékben.
Lassan mi is eljutunk Dubai szintjére, ahol egy utcán elcsattant csókért félév börtönt kapsz te meg a csajod, a börtönben kinyírnak a kínaiak, de ha sikerül mégis túlélned örökre kitoloncolnak
Jah. még ott nem tartunk.. de az irány már megvan.. végülis "európai" ország volnánk, vagy mifene
-
szaszayanou
aktív tag
Félreértés ne essék, nem ürügyet akarok keresni a gyorshajtásra, hanem a kimentés lehetőségét hiányolom az objektív felelősség körében, illetve azt kifogásolom, hogy egyre bővítik az ily módon büntethető cselekmények körét.
Amíg szabálysértés volt pl. a megállás az autópályán leállósávban, addig a delikvens indokolt, és tv.-ben meghatározott esetben kimenthette magát, mert a szabálysértésről szóló tv. egy utaló szabállyal beemelt a büntető törvénykönyvből olyan fogalmakat, mint a büntethetőséget kizáró okok, pl. végszükség (lásd rosszul lesz a sofőr, vagy a vajúdó asszonyt kell kórházba vinni). Objektív felelősségnél viszont ez nincs meg, az eljárás alatt nem mentheti ki magát, és mivel a rendőr törvénysértés esetén köteles intézkedni, ezért az eljárás is bizonyosan meg fog indulni.
És akkor még vmi: ugye az előbb írtam, h a Btk.-ból származnak a büntethetőséget kizáró okok. Vagyis ha valaki bűncselekményt (ami fogalmilag súlyosabb, mint a szabályszegés) követ el, akkor ezek szerint több eszközzel tud védekezni, mint az, aki gyorsan hajtott, vagy megállt a leállósávban.
-
Tikakukac
titán
Onnantól, hogy a pénz bevasalása a fő cél, nem a rend megteremtése és az idióták kiszűrése, nekem ne vakeroljon senki jól működő rendszerről.
-
Ez szerintem arról szól, hogy LEGYEN behajtva pénz, mert ugyan gyorsért nem meszeltek le
(igaz nem is száguldozom túl durván), de nekem pl. az az érzésem, hogy egy csomó
városban, városrészben ezek az "Övezet"-es 30-as táblák direkt az autós nép "vámszedő"
területei lettek.
Az elmúlt években a következő szituk voltak, amik azért ha nem olyan rendesek a rendőrök, akkor zsebbe kellet volna nyúlni:- Nővérem, én is elfelejtettük a városból kiérve a fényszórót felkapcsolni.
(Mosolygás, dátum megnézése a jogsin "Ahá, múlt hónapban lett jogsid" - szóbeli figyelmeztetés.
- Fater benézte, hogy meddig jó a műszaki, és úgy vitte fel Anyámat Ferihegyre, lemeszelték, de megúszta 5000-ből. Valljuk be, durvább is lehetett volna. -
FlekkeN
aktív tag
Az, hogy szül a feleségem nem jogosít fel arra, hogy mások és saját életemet fokozottan veszélyeztessem. Bár nem írtad, de én jól meg büntettem volna és a rendőrök helyében én szállítottam volna a kórházba így megelőzve, hogy ne száguldozzon.
Nincs olyan ország ahol X időnként újra le kell tenni a KRESZ vagy valamilyen vizsgát hogy vezethessünk?
-
rainmen
aktív tag
Volt ügyfélnek épp szült a felesége. Úgy gondolta, hogy ez feljogosítja arra, hogy 130-al hajtson Bp-en belül. Kiszedték a forgalomból (valami este 10 után volt már) és még hepciáskodott a zsarukkal, hogy ne szórakozzanak vele és különben is, amint elengedik, ugyanezzel a tempóval fog továbbmenni, mer' szül a zasszony...
A legnagyobb poén az egészben, hogy kölcsön P-rendszámmal volt (ennek 5-6 éve). -
Ringman
félisten
nincs mérlegelési jogkör -> nincs szükség emberi munkaerőre, erre vannak a gépek.
-
rep3at
őstag
válasz
szaszayanou #6 üzenetére
Inkább ezt törlöm, egy büntetés nem hiányzik (nem volt olyan durva csak kicsit kifakadtam).
-
X Factor
addikt
válasz
szaszayanou #6 üzenetére
Értem én mire gondolsz, de:
- Ha vkit sűrgősen kórházba kell jutatni, arra ott a mentő, attól h. vkinek épp vmi baja van, attól még a sebességhatárok rá ugyanúgy vonatkoznak, tudom kellemetlen, ha pl.: vkinek épp a párja, anyja,apja, gyereke beteg, de te se örülnél ha vki emiatt 120al tépne a Hungáián, azt ne adja isten pont beléd jönne.
- Arról nem is beszélve, h. véletlen az összes puccós autósnak lenne hirtelen egy beteg ismerősen akit szálított vagy érte ment, ahányszor lekapják
- "azért hajt az ember gyorsan, mert egy családtagját sürgősen kórházba kell juttatni, és lefényképezik, akkor bizony fizetni kell" ezt szeretjük hangoztatni, de volt már erre precedens értékű példa? Tehát vkit esetleg lemeszeltek, de kórházi papírokkal ellátva beslatyogott h. elénézést kér de pl.: apjának szívrohama volt, nyilván akadékoskodnának h. a büntetés büntetés,d e kitudja. -
sinkol
tag
Az általad "visszaesőnek" nevezett pénzösszegeknél átnézem majd még egyszer az összegeket, de sokat segítene, ha a konkrét hibát is leírnád nekem, úgy egyszerűbb lenne javítanom
Ami az ittas vezetést illeti, ott nem olvastál elég figyelmesen
A táblázat az sztv hatáskörébe utalt tételeket tartalmazza, mely a nem gépi meghajtású járművekre, munkagépekre és vizi járművekre vonatkozik! Mivel ez külön magyarázatot nem igényelt, ezért magához a táblázathoz nem fűztem magyarázó szöveget, az úgy hiszem önmagáért beszél
A szöveges részben a gépi meghajtású járművek vezetőire vonatkozó jogszabályi részt veséztem ki egy kicsit alaposabban, mint kapcsolódó témát, pontosan azért, hogy jól elkülöníthető legyen a két tételkör. úgy tűnik azonban még így is félreértelmezhető a dolog. Egyszóval a szöveges részben az összegeke azért ilyen magasak, mivel ott már a kkt hatálya alá tartozó ittas gépjárművezetés van részletezve és nem az sztv hatálya alá tartozó tényállások -
Möhe
addikt
Jogos.Én is hasonlóan látom a helyzetet.
Viszont ennek a fix bírságnak már ideje volt,mert ne a rendőr aznapi hangulára legyen bízva hogy a be nem kötött biztonsági öv miatt mennyit kell fizetnem,vagy más elmard szabályszegésért.szerk: (#3) Sub-ZeRo
szerintem arra akart kilyukadni,hogy a szabályszegést teljes mértékű nyugalommal teszik a gyalogos és biciklis résztvevők a forgalomban,különösebb szankciók nélkül
-
szaszayanou
aktív tag
Az objektív felelősség is megérne egy cikket szerintem. Ami szerintem nagy állatság a jogalkotótól, hogy nem vette át a szabálysértési tv.-ből a kimentési lehetőségeket. Ha mondjuk azért hajt az ember gyorsan, mert egy családtagját sürgősen kórházba kell juttatni, és lefényképezik, akkor bizony fizetni kell. De a kedvencem az, hogy mondjuk rosszul leszel az autópályán, és a baleset elkerülése miatt leállsz a leállósávban. Vasárnap óta ez is objektív felelősség körébe tartozik, a rendőr meg kell, hogy bírságoljon.
-
ruti
Közösségépítő
egyelőre csak átfutottam, de két helyen ellentmondást találtam:
-a "visszaeső" elkövetésnél a pénzösszegek szorzása nem jó
-ittas vezetésnél a szöveges és táblázatos tarifák egy helyiértékkel eltérnek -
sinkol
tag
De igen, csak az nem tartozik a fixbírságok közé
A kötelező felelősség biztosítás már az országos gépjármű nyilvántartó adatbázisában is rögzített adat, akár csak jármű többi adata. Ha a jármű vezetője nem tudja igazolni a helyszínen a kötelező meglétét, akkor még van rá esély, hogy a biztosítója bejegyezte azt az országos nyilvántartóba, így ott megtalálható. Ha ez nem történt meg, akkor van a gond, mivel így már az intézkedő rendőr dönti el a helyszínen, hogy milyen hb-t szab ki rá 5e és 50e közötti értékben -
Akkor ennyi erővel mondhatnám azt, hogy a kamion söfőrök vigyáznak a kocsi vezetőkre, mert ők kicsik, gyorsak, még idebeférek, megelőzőm profisofőrvagyokmertegykézzelvezetekfekszekazaautóba stb... Ugyan ez megy gyalogos - kocsi, kocsi - kamion között.
Amit a személykocsisok művelnek néha ha kamion is van a helyszínen, valami félelmetes.
Na de ezt lehetne még boncolgatni.Sajnos a legnagyobb baj az, hogy szarnak a szabályokra, mert azért vannak, hogy megszegjük őket. Sőt, a női vezetők meg egy külön állatfaj a vezetésben, mert csak a full gáz, full féket ismerik. (persze van 1-2 kivétel de a többi...)
-
Skynet258
veterán
Csak átfutottam, de például a bicajosoknál/gyalogosoknál is szigorítottak? Illetve nem, ez így rosszul hangzik... én is vagyok gyalogos is, és bicajos is. Csak olyan hülye nem vagyok, mint akikkel nap mint nap találkozok a belvárosban: pirosra vált a gyalogos lámpa, erre elkezd átsétálni, de tényleg sétál, nem ám szedi a lábát. Én vagyok az autóban, dögöljek hát meg, ráérek és hasonlók.
Bicajosok meg nem ismerik a lámpa fogalmát, ha zöld ha piros, a kereszteződés azért van, hogy átszáguldjunk rajta, ugyebár.Nem, nem utálom őket, nem, nem vagyok felsőbbrendű köcs*g autós, nem, nem kívánok flame-et indítani, csak tényleg érdekel. Az autós fizessen már lassan azért is, ha elfordítja a slusszkulcsot, és persze szépen és okosan vezessek.
De az öngyilkosjelölt idiótákra mikor szállnak már rá??
Mondom megint, nem általánosítok, csak tényleg olyan számban tapasztalom a fentieket (és még sok érdekességet), hogy az az érzésem, nem 5-10 hülyét kerülgetek nap mint nap, hanem nagyobb számban léteznek. -
spyduck
nagyúr
kötelező gépjármű felelősség biztosítás?
Arra úgy látom nem büntetnek
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Lopakodva befutott a Radeon RX 9060
- AliExpress tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- R7 9800X3D/XFX 7900GRE/2x16GB DDR5 6000Mhz/2TB NVMe SSD
- Szép állapot!! Hátlapon kisebb kopások!!! Samsung Galaxy S20 FE SM-G780G/DS - világoskék
- MacBook Air M1 / 2020 / Ezüst / 13" / 256 GB / 8 GB / DOBOZ / GYÁRI TARTOZÉKOK /
- Nagyon szép állapot!!! Samsung Galaxy A13 SM-A137F/DSN - fehér
- i5 HP Pavilion DV7 laptop
- Keresünk dokkolókat
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P52s - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" FHD I W11 I Cam I Gari!
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest