Új hozzászólás Aktív témák
-
Fryskitt
addikt
Ha itthon is lenne pár hasonló ember, jobban állnánk...
-
azbest
félisten
válasz
E.Kaufmann #278 üzenetére
Bizonyos szempontból Musknak is át kell verekednie magát az autókereskedő kaszton. Vannak államok, ahol csak autókereskedő hálózat árulhat autót. Merthogy az autókereskedő ért az autókereskedéshez, meg elvesztenék a munkájukat, ha nem lennének megkerülhetetlenek. Gondolom sokat költenek
korrupcióralobbira választásokkor -
Alchemist
addikt
válasz
E.Kaufmann #278 üzenetére
Sokan benne látják az elődöt.
-
E.Kaufmann
veterán
Mostanában láttam: Tucker, az autóbolond
Igaz történet alapján.
Egy az egyben Musk és Jobs elődje volt a fickó. -
-
Cifu
félisten
Itt valaki nagyon összekevert valamit. Az AmericaSpace.com oldalon a január 31-ei indítás esetéről írnak, ott egy Falcon 9 egy új leszállási metódust tesztelt, drónhajó nélkül (később indítják be a hajtóműveket, de nem egyet, hanem hármat, ahogy az FH középső fokozatánál is csinálták), és akkor történt az eset, hogy az első fokozat ott lebegett a tengeren. Vissza akarták vontatni, de a hajó meghibásodása miatt ez nem sikerült...
A mostani esetben a cirka 450-500km/h-s sebességgel való tengerbe csapódás megsemmisítette a középső fokozatot, nem nagyon volt mit onnan megmenteni vagy még tovább szétlőni...
-
ezt olvastátok a középső fokozatról?
-
-
Cathfaern
nagyúr
Amit belinkeltek korábban oldalt ([link]) azon szerepel: "The closest approach to Earth will occur on Aug 15, 2019, and will be 1.99 AU away.". Sajnos ez túl nagy távolság ahhoz, hogy ekkora objektum közvetlenül megfigyelhető legyen szerintem, szóval ha csak nem fejleszt le addig Musk egy űrdrónt amit oda lehet küldeni megnézni, nem nagyon fogjuk látni
(már jelenleg se lehet látni, pedig gyakorlatilag egy hajszálnyira van tőlünk)
-
doc
nagyúr
Azon gondolkodtam meg, hogy a ropkodo tesla mikor lesz ujra foldkozelben, es mekkora lesz akkor a legkisebb tavolsag? Erdekes lesz latni hogy milyen allapotban lesz majd anno a szerkezet (es akar meg a jovo szamara hasznos tanulsaggal is szolgalhat)
-
-
TCr
veterán
-
doc
nagyúr
Szerintem az nem fer bele ha olyasmivel vadolnak amit soha nem tettem (ahogy az azota kitorolt hozzaszolasodban az megtortent). Ez a fajta 'igazsagerzet' vagy nevezzuk aminek akarjuk, gyerekkorom ota baromi eros bennem (lehet hogy tulsagosan is), ezert hajlamos vagyok az ilyesmit talan tulsagosan is zokon venni.
"szeretném, ha ezt belátnád, a leaf témát lezárnánk és harag nélkül továbblépne mindenki. "
pontosan ezt irtam en is lejjebb. reszemrol peace -
"ha folyamatosan hulyesegeket allitasz (egyelore ne menjunk el odaig hogy hazudsz, de jo lenne igazat mondani...) akkor nincs ertelme a beszelgetesnek"
ez szerintem egyáltalán nem fér bele. a gratulálok sem. vagy tiszteljük egymást és úgy kommunikálunk vagy nem. én nem minősítettelek, te igen. szeretném, ha ezt belátnád, a leaf témát lezárnánk és harag nélkül továbblépne mindenki. tudsz ebben támogatni?
-
elithun
őstag
Mekkora vitát letoltok csak azért, mert TCr azt írta, hogy a Model 3-nak hasonló az ára, mint a Nissan Leafnek.
-
-
-
doc
nagyúr
nem akarunk tenyekhez ragaszkodni? ha folyamatosan hulyesegeket allitasz (egyelore ne menjunk el odaig hogy hazudsz, de jo lenne igazat mondani...) akkor nincs ertelme a beszelgetesnek
NEM "allitottuk" hogy egy arban vannak, en legalabbis (es nekem cimezted a postot) biztosan nem. egyebkent pont itt lejjebb linkelte valaki hogy usaban 30ezer USD a leaf (amirol meg mindig nem ertem mi a francot keress itt)en jutottam bananhoz es narancshoz a kommunizmusban is, bar eleg ritkan (elo kellett rendelni a boltban...)
de ugy tunik tenyleg teljesen alapveto koncepcionalis es nyelvi kulonbsegeink vannak, amiket szerintem kiveseztunk, nem akarjuk dobni a temat?
esetleg lehetne egy "definialjunk magyar szavakat" topic, de itt ez nagyon-nagyon-nagyon off -
doc
nagyúr
nem sokan, ha jol remlik egyetlen egy forumozo emlitette a leafet, es TENYLEG nem ertem hogy egyreszt hogy jon ez ide, masreszt miert rugozunk meg mindig ezen...
az elorendelest illetoen meg: jelenleg nagyobb a kereslet mint a kinalat. mint anno a kommunizmusban a bananra, narancsra. amik ezek szerint nem is leteztek
-
nekem sincs pénzem rá, nem így értettem a megvehetőt. hanem úgy, hogy ha lenne, akkor meg tudnám venni. a model 3-at nem tudnám, csak előrendelni, és már két éve várnék rá. értelek, igazad is van részben, hogy megvehető, de nekem is, mert két éve meg mégsem. addig egy ígéret volt, mégis sokan ugyanígy érveltek, összehasonlították a bárhol kapható leaf-fel és közölték, hogy az milyen gagyi...
ami az árakat illeti: a leaf kint is 35 ezer dollár? mert akkor megadom a pontot. ha viszont nem, akkor végképp nem értem, hogy hogy jönnek ide a világbajnok magyar adók: épp ugyanúgy sújtják a nissant és a teslát is, csak az egyiknek már van hazai ára (amiből engednek egy csomót...), a másiknak a dolláros árát viszont egyszerűen mellétettétek és közöltétek, hogy a leaf is ugyanannyiba kerül. hát, nem.
-
uki
aktív tag
válasz
vampire17 #242 üzenetére
Bar en sose beszeltem egyetlen Tesla vagy SpaceX alkalmazottal de azt regota mondjak Musk-rol hogy munkamanias es ezt el is varja az embereitol. De ahogy valaki lejebb irta is ezt az eredmenyt ennyi ido alatt csak ezzel a tempoval lehet elerni.
Tobbek kozott ezert is visszatetszőek nekem azok a kinyilvanolasok (amit sokan itt is megtesznek) hogy csak egy piramis jatekot építő bohóc aki kb tök hulye csak jó a dumája. Főleg ha egyetlen interjut is megneznek vele, sztem pont hogy nem jó előadó, közel sem egy Jobs a fickó. Nyilvan nem azt mondom hogy essunk a ló masik oldalara és istenitsuk és mondjuk azt hogy nélküle ne lenne ez vagy az, de igenis fontos szereplője mind az elektromos autozasnak mint az űrkutatásnak. Eleve feleslges összehasonlítani a kereskedelmi űrkutatás működését és fejlődési tempóját a civil (NASA, Roszkoszmosz, stb) ügynökségekkel. Főleg hogy utóbbiak esetében erősen beleszóltak katonai érdekek, lásd Cifu űrsiklós írását.
Az meg hogy hype-ot rak a dolog mögé azzal mi baj? Ki ne tenné az ő helyébe?
-
doc
nagyúr
Az ugye megvan hogy az egesz tema onnan indult hogy MongolZ durva illesztesi hibakkal kuzdo 40-50 millios Teslara mutogatva "ervelt"? (Mikozben a valoban minosegi problemas Tesla 3 ara 35000 dollar, ami OTODE a fenti osszegnek).
Meg mindig nem ertem hogy a "letezik" az nalad miert a "neked megveheto" szinonimaja. Nekem NEM megveheto a La Ferrari, megsem hiszem hogy azt mondanad hogy nem letezik. Raadasul mivel a Tesla 3-at akar TE, MOST is elorendelheted (sot, akar en is, sokkal nagyobb eselyem lenne kifizetni az arat mint egy Ferrariet), tenyleg nem ertem, miert porgunk ezen meg most.
Vagy az a gond hogy nem erted az elorendeles fogalmat?Nezz korul Kickstarteren, Indigogon, rengeteg sikeres kampany van (koztuk olyan is, amire en is fizettem elore) ahol elore kifizeted a termeket, majd idovel elkezdik szallitani. Eloszor nyilvan azoknak akik elorendeltek. Megsem sir senki hogy mikozben az elorendelok megkapjak a cuccot, az "nem is letezik".
Az lehet hogy tobb lesz a magyarorszagi ara mint 15 millio, de ez egyreszt koszonheto a horribilis magyar adoknak, masreszt meg mindig NAGYON alatta van a temaindito "40-50 millio"-nak.
-
Alchemist
addikt
-
vampire17
addikt
Valaki irta, hogy szivesen hallana velemenyt Musk-rol az alkalmazottaitol.
Nos, a ceg ahhol en dolgozom (nem mondok nevet) egy autoalkatresz beszallito ceg es igen, gyartunk a Teslanak is. Igy volt alkalmunk beszelni Tesla alkalmazottakal amikor auditaltak minket.
Kerdeztuk mi a velemenyuk Musk-rol, azt mondtak utaljak....
Kifejtem: a csavo teljesen kattantan munkamanias es ezt elvarja mindenki mastol is, aki a Tesla/SpaceX stb cegeinel dolgozik. Ha o bejon reggel 5 re, akkor mindenkinek be kell, stb...
Szoval lehet, hogy jo marketingje van a tagnak, de tesz is erte maga is...
-
Cifu
félisten
-
válasz
Fotonhámozó #233 üzenetére
A Falcon 1 tervrajzainak több, mint felét ő egymaga rajzolta. Igaz, hogy később azokat már rég kidobták, és minden újraterveztek, de a Falcon 1 nélkül Falcon 9 se lett volna.
-
uki
aktív tag
válasz
Fotonhámozó #230 üzenetére
Arra celzol hogy Elon Mask az űrhajózás Bróker Marcsikája?
-
Dave™
nagyúr
Ha nem lett volna még, zseniális
-
dajkopali
addikt
nem is tudom, hányadszorra futjuk le ezeket a köröket, és tényleg nem tudom miért...
a fejlesztések nagyon összetett folyamatok, az első világháború óta megindult team-munkának köszönhetően mára csúcsra jár ez a módszer
igen, ezek a nagy csávók aratják le a babérokat: Gates, Jobs, Musk, Bezos stb. - nekik megvan a tudásuk ahhoz, hogy a technológiai eredményeket piaci és pr-sikerre váltsák - nem ők csinálták meg, és? -
azbest
félisten
válasz
Fotonhámozó #233 üzenetére
Hát persze. Ha nincs Musk, akkor ezek a derék mérnökök amúgy is megcsinálták volna az űrhajókat, a használható elektromos autókat. Mert ő csak az azok sikereit sajátítja ki
- gondolják a fikázók
Mint ahogy Steve Jobs is csak egy lufi volt, mert nélküle is forradalmasítódott volna a személyi számítógép, a derék IBMes mérnökemberek szorgalmas favágó munkájukkal. Meg ahogy a mobil kommunikációt is csak meglovagolta és nem ő forradalmasította. - gondolják a fikázók
Közben meg ezek az emberek felforgatták az állóvizet, irányt mutattak, amit a többiek követtek. Megtették azt, amihez a többi cég gyáva volt, akiket csak a részvényesek pillanatnyi jutaléka irányított.
Tudom, tudom, sok sok kifogás van, arra hivatkozva, hogy ezek semmirekellő emberek. Bárki képes lenne felépíteni ezeket a cégeket, mert csak összehazudozásra és parasztvakításra építettek. - gondolják a fikázók
De valahogy mégis azok fikázzák őket, akik nem tudtak mit letenni az asztalra, csak elvégzik azt, amit a főnök mond, de sosem lesz saját főből eredményük. Meg persze a főnök sikeressége csak azért van, mert nem úgy csináljátok, mint ahogy a főnök mondja. Nosza, akkor tessék vállalkozi és megcsinálni a csodát a főnök nélkül. Hisz csak hátráltat
(#235) dajkopali
közben rájöttem, hogy manapság már ki kell írni a szarkazmust, mert vannak aki tényleg akkora blődségekkel dobálóznak, hogy nem lehet megkülönböztetni némelyek komolynak szánt véleményétőlAmúgy szerintem mindkettőjük sikerének egyik titka, hogy remekül tudják rendszerbe foglalni, egymásra építeni a különböző területeken elért eredményeket. Ezért tudnak működni. Ez hiányzik némelyik szintén nagy cég koncepciójából, s ezért nem sikerül mindenkinek utánozni őket
(#236) Fotonhámozó
okkkééé te vagy a király -
Fotonhámozó
senior tag
Sikerült a lényeget felfognod... ja nem, sebaj. Ő úgy adta elő, hogy ő csinálta mindezt, te elhitted. Én pont erről írtam, hogy nem, a mögötte lévő csapaté az érdem.
Tesláról meg annyit, hogy kicsit nézz utána a technikatörténetnek: már a XIX. sz végén, XX. sz. elején az volt a kérdés, hogy az elektromos hajtású vagy a fosszilis tüzelőanyaggal működő autók lesznek a dominánsak. Utóbbiak nyertek, aminek az alapvető oka ugyanaz volt, mint amivel a mai napig is küzdenek az autógyárak: nincs (nem volt) megfelelő akkumulátor. Az nem innováció, hogy meglévő, relatíve (fosszilis tüzelőanyaghoz képest) kis energiasűrűségű akkumulátorokból (cellákból) belezsúfolunk annyit egy adott járműbe, amennyi a kívánt hatótáv eléréséhez szükséges. -
na, egy 35 ezer dolláros kocsi európában nem 10-11m ft. még ha meg is adjuk a pontot azoknak, akik szerint a model létezik (= neked megvehető. nem pár valakinek, hanem, ha akarod, neked. én így értelmezem azt, hogy valami kapható. bemegyek a boltba, megveszem. de oké, ezen a részén lépjünk túl), ez akkor sem elhanyagolható. de térjünk vissza rá, ha lehet majd kapni itthon, fogadjunk, hogy több lesz. az én tippem az, hogy >15m ft.
-
azbest
félisten
válasz
Fotonhámozó #230 üzenetére
nos, a főnököddel ellentétben Musk produkált már
- egy paypalt, ami forradalmasította az internetes fizetést
- egy autót, ami megmutatta, hogy az elektromos hajtás nem csak rokkantkocsinak való és nem csak városon beülre. S még menő is lehet. Az usában, ahol a prius ciki volt és hatalmas benzintemető a menő.
- űreszközöket, valóban használható és költséghatékony szállítóeszközöket az űrhajózáshozhát valóban csak egy üres fejű lufiember lehet, aki csak kihasználja a szegény mérnök rabszolgákat és összecsalja a pénzt
-
Fotonhámozó
senior tag
Az üzleti modellje inkább piramisjáték-szerűnek tűnik. Nem lepne meg, ha éveken belül ugyanúgy kipukkadna a Musk/Tesla lufi, mint ahogy az ingatlanpiac tette nem is oly régen.
Musk egy korábbi főnökömre emlékeztet, aki tulajdonképp semmihez sem értett, kivéve ahhoz, hogy jól eladja magát és tudja kinek tegye a szépet, kivel legyen jóban. Egy jó csapat volt mögötte, amely a valóságtól teljesen elrugaszkodott hülyeségeit vért izzadva megvalósította, sokszor még úgy is, hogy a projekt előrehaladott állapotában az épp aktuális főnöki ötlettel teljesen szembe ment(ünk), mert az kudarcba fullasztotta volna az egészet. "Természetesen" a sikert csak a főnök élvezte, akik ténylegesen megvalósították azt, azok háttérbe voltak szorítva. Musk esetében hasonlóra gyanakszom. A Space X csapatáról szívesen tudnék meg sokkal többet, a nárcisztikus-álmodozó ember szereplése kevésbé érdekel. -
Sebhelyes
senior tag
Musk a mestere a "más faszával a csalánt verni" metódusnak, 5 milliárd $-t már felcuppantott a Teslára meg a napelemes cégére, a SpaceX-et is ki fogja stafírozni adófizetői pénzből. Mentségére legyen mondva, a Ford/GM/Chrysler is nyelte az állami pénzt, mikor majdnem csődbe mentek, de azért Muskot mint magányos hőst beállítani, aki saját pénzéből küzd a világ ellen minimum mulatságos.
-
uki
aktív tag
-
TCr
veterán
Tényleg nem értem, hogy mit akarsz ezzel.
Nyilván év vagyok már túl fáradt az ilyen meddő vitákhoz.Változtat bármit az árán, hogy most, vagy hónapok múlva kapod meg?
Változtat ez bármit azon a tényen, hogy ugyanannyi az ára, mint a legolcsóbb kategóriatársáé?Ha már itt tartunk, mellékvágány, de mégis ehhez az árcédula témához:
Azért nem volt jó hasonlat az Apple, mert ők viszont 3-4-5x-ösen túlárazva árulják a sz@rjaikat a kategóriatársaikhoz képest.
Plusz ugyan lehet, hogy sem a Tesla, sem a SpaceX nem fogja megváltani a világot (valószínűleg nem, de ne legyen igazam), de a többszázezres sz@rjaikon fészbúkozgató, szociális életet még csak hírből sem ismerő tinik meg aztán végképp nem. -
doc
nagyúr
Tehat a "van" az nalad azt jelenti hogy egyik ismerosodnek legalabb van? Akkor nem letezik a Ferrari, Lamborghini, stb?
First come, first serve, aki anno elorendelte az kapja meg elsokent. Ugyanugy mint az osszes tobbi, elorendelos megoldasnal. Nem ertem miert kell ezen ennyit rugozni.
Te magad irod hogy "elkeszult par ezer darab", ezek utan tenyleg nem ertem hogy ez mitol "nincs". -
gyerekek... két éve jelentették be kb.? ne csináljatok már úgy, mintha mindig is lett volna. elkészült belőle pár ezer darab, rendes tömegtermelés még mindig sehol. ismertek bárkit, aki megkapta? ismertek bárkit, aki tud most venni? nem értem, hogy miért vitatkoztok a triviálison. nissan leafet lehet venni ma is, ha kitalálod. model 3-at nem, és ezen még billentyűzettel sem lehet változtatni.
és még: keress egy tetszőleges 35 ezer dolláros autót amerikában, aztán nézd meg, hogy hány forintba kerül, mire itthon van. nagyon-nagyon nem annyi, hogy dollár * árfolyam. a leaf2 pedig igaz, hogy akciós, de ez mindegy is, mert ezek ilyen sales trükkök. a kérdés, hogy mennyiért lehet tényleg elhozni. 11m ft körül a fullos vihető belőle.
-
TCr
veterán
Senki nem temette a Nissan-t, senki nem fikázta a Nissan-t (bár francia lévén bőven kaphatná az ívet
, de ebbe most ne menjünk bele, nem erről van itt szó).
És ezt is csak azért írtam, mert a fenti fórumtárs keverte a szezont a fazonnal.Annyit írtam, hogy a Model 3 egy árban van a legolcsóbb kategóriatársával, sőt listaáron még drágább is a Leaf.
Nem kell mindig minden hozzászólásba többet belelátni. -
praktikusan nincs. tudok venni? nem. de én is drukkolok nekik, azzal együtt, hogy a model 3 mostanáig egy biankó ígéret volt, semmi több -- én erre értettem, hogy azért mielőtt eltemetjük a nissant például, hogy őskövület, legyünk korrektek.
ezzel együtt a teslának jó esélyei lesznek a villanyautó piacon, ha megmaradnak, mert a legdrágább elemek gyártását gazdaságosabban fogják tudni csinálni mindenki másnál. épp, ahogy a spacex is, musk ebben jó, nekimenni egy problémának és a gyakorlatban is megoldani gazdaságosan. vállalkozásoknál nem hátrány
-
doc
nagyúr
Mi az hogy "model 3 nincs"? Elorendeloknek elkezdtek par napja szallitani.
Az hogy gazdasagilag mennyire fenntarthato, majd kiderul, a mogotte allo 'terv' eleg egyszeru, de nagyon rizikos.
En kivanom hogy jojjon be, az nagyon le fogja nyomni a villanyautok arat. Mar csak egy fasza kis akkupakk kell bele (bar Muskek ezen is dolgoznak allitolag, meglatjuk mikor lesz belole valami) -
bár sosem mernék big "naked snake" boss-szal magával feleselni
, de azért legyünk korrektek: model 3 nincs. nissan leaf meg volt már 1.0, 1.1 és most 2.0. ma megveheted. és jó, nagyon. a model 3 abszolút a tesla előremenekülése, és hát épp itt egyelőre nem áll fényesen. sőt, sehogy sem áll.
-
DeFranco
nagyúr
-
TCr
veterán
Szeretem, amikor valaki a dolgokat összemosva, félrevezetően érvel, ha már nincs több a tarsolyában, csak hogy tovább fikázhasson.
(Model 3 hibái = Model S ára)35.000 $ a Model 3, ahogy írtad is.
Ennyibe kerül most egy tisztán elektromos Nissan Leaf akciósan, ami egyébként 10-11M Ft listaáron van.Mindemellett az is érdekes, hogy pontosan egy nappal a SpaceX sikere után került fel cikk a Model 3 összeillesztési minőségével, problémáival kapcsolatban.
-
Hasznalt, igaz, 12,7mHUF, nem 10. Azonnal indulsz?
Egyebkent a legalapabb model S (ami a valosagban kb nem letezik) 23.000.000 ft-rol indul, egy ertelmesebb felszereltseggel kb 35 milla.doc: Tudom en azt nagyon jol. Tegyuk hozza azt is, hogy a Model3-bol is kizarolag az eloszeria sajatossaga volt.
-
-
doc
nagyúr
Az altalad emlitett illesztesi problemakkal kuszkodo Tesla 3 ara 35 000 USD. Linkeljek valutavalto oldalt vagy talalsz magadtol is?
Illetve ha tudsz olyat aki 40-50 millio forintot ad 35000 USD-ert akkor feltetlenul szolj, viszek neki amennyit venni birAz elorendelesnel meg ahogy irtam is nem az osszeg hanem az elv a lenyege a parhuzamnak.
-
doc
nagyúr
Ezt mind elfogadom, de miert kisebbitene Musk erdemeit az hogy masok elbuktak? Gondolom megvolt az oka a lobbyn kivul annak hogy neki fizettek egy csomot elore is a kilovesekert, mas pedig nem kapta meg ezt a bizalmat.
A marketing meg baromi fontos (nezd meg az elso hozzaszolasomat ebben a temaban, itt lent)
-
MongolZ
addikt
Még egy használt Tesla S-et sem kapsz 10 millióért (ha mégis tudsz ilyet, és normális állapotban van, azonnal megveszem tőled). Mellesleg gondoltam egyértelmű, hogy újkori árakról beszélek.
Azért a te pár ezer forintos előrendelésedet ne keverjük már össze a milliárdos nagyságrendekkel dobálózó megrendelőkkel. Van egy "pici" különbség. (Vagy te azt hiszed, hogy ugyanakkora partnere vagy a Picknek a heti 1 csomag téliszalámi megrendeléseddel, mint egy húsbolt hálózat?)
"Mindenesetre a tenyekkel nem allsz valami kozeli kapcsolatban"
Aha. -
doc
nagyúr
Nem 'evtizedekre' elore jott a penz. Gyakorlatilag 'elorendeltek', mint ahogy en is konyveket, jatekokat, stb. Ez egy komolyabb Kickstarter
Az a 40-50 millios Tesla valojaban kevesebb mint 10 millio
Ettol persze meg gaz ahogy elbukott a QA, muszaj lesz hamarosan megoldaniuk.Mindenesetre a tenyekkel nem allsz valami kozeli kapcsolatban
-
És tudnál egyetlen olyan szerződést mutatni, ahol évtizedekre előre megrendelnek valamit (hogy azt már ne is említsem, hogy megrendelik ÉS ki is fizetik előre - ahogy azt állítottad)?
(#205) Cifu: ha jól veszem ki, az az elmélet, hogy mivel a DARPA és a NASA 2050-ig minden kilövést megrendelt a SpaceX-től és ezt előre ki is fizette, ezért meg tudják hamisítani a könyvelésüket és olcsóbbnak hazudják a kilövéseket.
-
MongolZ
addikt
Mióta is fut a hype? 2002. óta. ez már 16 év...
Nem hiszem, hogy különösebben földhöz vágná Muskot, hogy 1 évvel később kapja meg a pénzét... ha meg már ott a megrendelés, vannak más pénzügyi lehetőségek is.(#205) Cifu: Ezt hogy tudtad kiolvasni az írásomból? Nem. Arra gondolok, hogy miután kitömték őket pénzzel, a számítási módszerek alakításával nagyjából azt a $/kg mutatót érik el, amit szeretnének. Persze a saját érdekükben ez a minél-magasabb-annál-nagyobb-a-profit és a minél-alacsonyabb-annál-könnyebben-bekajálják között van valahol félúton.
(#208) dabadab: A SpaceX történetében megrendelést megrendelés, támogatást támogatás követte. Egyik húzta a másikat maga után. Ezen mit nem lehet érteni?
Hadiiparban teljesen életszerű, hogy 3-5 évre előre jönnek a megrendelések, és igen, van olyan, hogy 30-50%-át kifiizetik előre. Nem hinném, hogy pont ez az iparág lenne kivétel, pont a horribilis összegek miatt. -
8th
addikt
Űrszemét.
-
Cifu
félisten
Az igaz hogy kapott kulso penzt is - miutan rengeteget belealdozott a sajatjabol, raadasul azok nem sima 'adomanyok' voltak hanem megrendelesek, befektetesek azert, mert lattak a cegben az igeretes folytatast.
Elon Musk ~90 milliót áldozott bele saját pénzből, az első két Falcon 1 indítást a DARPA vásárolta meg, dedikáltan azért, hogy támogassák, aztán viszont "összehozott" olyanokat a SpaceX, mint a Cassiope műhold indítása, amelyre felvették a 10 millió dollárt a Kanadai űrügynökségtől, majd 5 év múlva indították el egy Falcon 9 v1.1 (Block 2) rakétával. A NASA CRS tender pénze nélkül elbuktak volna, ott már teljesen kifutott a cég a pénzből... A Falcon 9 és a Dragon kifejlesztését nagy részben a NASA fizette ki. Akár hogy is nézzük, e nélkül sehova se jutott volna.
Ezért mondom, hogy ha valóban önálló eredményeket akarunk felhozni, akkor ott van Jeff Bezos és a Blue Origin... Rá ezerszer jobban illik az, amit mondasz...
Jó üzletember Musk, de a saját pénzéből csak elindította a céget...
Hasonlókból volt még jó pár, ki emlékszik ma már Andrew Beal-re és a Beal Aerospace-re? Az 1990-es évek végén 200 millió dollárt fektetett be a cégébe, majd miután nem sikerült sem befektetőket, sem állami megrendelést / támogatást szerezni, leállította a cégét (a SpaceX texasi rakétahajtómű fejlesztő és tesztelő telepe eredetileg a Beal Aerospace-é volt, egy árverésen vásárolták meg).
Vagy Walter Kistler neve mond valamit? Ő és Bob Citron alapították a Kistler Aerospace-t, a cég teljes története alatt hozzávetőleg 100 millió öltek a cégbe, és további 500 millió dollárnyi befektetési szerződést szereztek, de 2007-ben nem tudták ezt valódi öntőkére fordítani, így elbuktak a NASA CRS-en.
Vagy Lutz Kayser? Ő még az 1970-es években próbált egy német hordozórakéta-családot létrehozni az OTRAG cégével. Nem sikerült, pedig miután a Németországi működését politikai nyomásra leállították, átköltözött Líbiába, de ott sem volt nagy sikere (hála Kadhafinak).
Hovatovább még a csak szuborbitális repülést hajtó Virgin Galactic is eddig több, mint 500 millió dollárt égetett el a célja érdekében. Ehhez képest Musk befektetése sehol se volt a SpaceX-be...
Megbocsáss, de hidd el, Musk leginkább csak abban tér el a fent nevezett emberektől, hogy piszok jól ért a hype megteremtéséhez és elég jó üzletember, hogy pénzt harácsoljon a saját cégei számára. A fent említett példák is ígéretesek voltak, némelyik eleve többet vagy jobbat ígért. Mégse valósultak meg. Tudni sem tud róluk a szakmai szinten érdeklődő embereken kívül senki... Kissé méltatlanul...
-
"Ja, évekre, évtizedekre előre megjött a megrendelés és a pénz"
Évtizedekre? Szerintem ennél azért egy kicsit jobban is ragaszkodhatnál a tényekhez, ráadásul a pénzt sem fizették ki előre.
"de hogy ettől olcsóbb nem lesz... az biztos"
Letaglózó érvelés, kár, hogy nincs sok kapcsolata a tényekkel.
Egy kicsit megdöbbentő, hogy idejössz panaszkodni, hogy Musk szerinted lazán kezeli a tényeket, majd ezután tök kamu érveket halmozol ide.
-
edward2
addikt
A videót nézve Musk nem egy vállalkozást épít hanem konkrétan egy vallást.
-
MongolZ
addikt
Ja, évekre, évtizedekre előre megjött a megrendelés és a pénz. Ez nem csak egy pici támogatás. Ezek után azt hazudnak az eredményekről, amit akarnak ($/kg-ra gondolok).
Legjobb példa a Hyperloop... Olyan számítási hibákkal volt tele az elméleti bemutató, hogy nevetséges, mégis megőrültek érte az emberek. Persze azóta szép csendben elcsitult az egész. (Azzal kis kalapozni járt, csak gondolom ott nagyon kilógott a lóláb, nem jött össze.)
Ettől függetlenül zseniális marketing, és ahogy látszik, az emberek többsége be is veszi. (Mint a "prémium" Tesla is, 40-50 MFt-ért tele durva illesztési hézaggal és kopogós műanyaggal...)
Gondolom kihallatszik belőlem, hogy nagyon nem bírom Elon Muskot, nekem ő az autózás/űrutazás/stb. Steve Jobs-a, aki minimális hozzáadott értékkel eladja a közepest, vagy annál rosszabbat prémiumnak, az emberek meg megvadulnak érte.
Ettől függetlenül, ha nem is értek a módszerével egyet, le a kalappal Elon Musk (és Steve Jobs) marketing tudása előtt, láttunk egy fellövést, pipa, visszaszállt néhány egység, oké, ez tényleg eredmény, de hogy ettől olcsóbb nem lesz... az biztos.
(Ugyanilyen nagyon szép marketing fogás volt a twitteres üzengetés az ausztrál akkupakkról - ha 100 nap alatt nem tudjuk üzembe helyezni, akkor ingyen kapjátok.)
(#202) edward2: Kb. mint az Apple.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- PlayStation 5
- Google Pixel topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Battlefield 6
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3060Ti / 32GB DDR4 / 512 M.2 SSD
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest