Új hozzászólás Aktív témák
-
Az a probléma hogy ez a tendencia nem is fog változni a közeljövőben
-
AeSDé Team
őstag
Emlékszem 8. osztályban mindenkinek fel kellett írnia egy cetlire mi akar lenni, én egy szót írtam rá: informatikus. A cetlik ezután az osztály faliújságára lettek kiragasztva és ezeket végigolvasva, a nevemhez érve több tanár is megjegyezte, idézem, ,,informatikusból annyi van, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni." Igen csak bíztató kijelentés ez egy nyolcadikos tanuló számára.
Végzős diákként úgy gondolom hogy az oktatásunkkal elég komoly gondok vannak. Az hogy a gépek elavultak, csak egy dolog, 5 éves gépen is lehet dolgozni.
A legtöbb diák számára az elméleti tananyag utálatos, ami eleve megutáltatja velük a tárgyat. Mégis ki akar arról tanulni hogy pontosan mikor milyen mechanikus számológépeket találtak fel, és hogy hogyan kell kettes számrendszerbe átszámítani? (utóbbi nem vicc, 6. vagy 7. osztályban hetekig ezt tanultuk infón)A tanárok tájékozatlanok, ahogy azt a fent említett példa mutatja. A tehetséges diákok számára pedig nincs valós támogatás, maximum informatika szakkör, amire mindenki játszani jár. És itt jön a másik probléma, ez pedig az engedékenység, szerintem nyugodtan kijelenthetem hogy országunkban az informatika órák legalább 30%-a abból áll, hogy "Tanárnéni/bácsi had játsszunk ezen az órán", és a tanár megengedi. Tisztelet a kivételnek. Tanulmányaim alatt sok infótanárom volt, és mindegyiknél megvolt ez a jelenség.
Szerintem fontos lenne az is, hogy a diákok infó órákon az office csomagon kívül megismerkedhessenek mondjuk a programozással is, ha nem is kódolás formájában, de legalább grafikus felületen. Ennek hiányát azért tartom gondnak mert sok ember mágiának tartja a programozást, holott közel sem az, és ez rettenti el őket a szakmától.Röviden, szerintem komolyan át kéne alakítanunk az informatikai képzést általános/középiskolákban, és létrehozni olyan lehetőségeket, ahol a témában érdeklődők támogatást és tudást szerezhetnek, bebiztosítva ezzel azt, hogy informatikai pályán tanuljanak tovább.
-
zseko
veterán
Sürgősen változtatni kell az informatikusképzésen.
Az biztos: amikor hiányzás után megkérdeztem a többieket hogy mit vettek, és azt válaszolták, hogy 'téged vártunk, mert azt mondta a tanár, hogy majd te elmagyarázod a linuxot', vagy amikor a windows szerver telepítést és beállítást írásvetítőről!!! vettük, ott eléggé bajok vannak.
És ez rendszergazda képzésen. -
Ro-bika
csendes tag
Az első találat: MTI/Metropol2014-04-01 07:47:
"... az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) szerint...
A kutatás szerint, ha be tudnák tölteni azt a 10 ezer hiányzó munkahelyet, amelyet az ágazatban 2013-ban regisztráltak, az 120 milliárd forinttal növelné a bruttó hazai terméket."És egy kicsivel frissebb az alkalmazott módszerről: 2014. november 8. szombat, 15:15 • Infotér Konferencia
"Laufer Tamás szerint az IVSZ összehívta a legnagyobb fejvadász cégeket, a velük való egyeztetések alapján rajzolódott ki, hogy mintegy 10 ezer programozó hiányzik a piacról."
A piacvezető állásportálon kb. 800 van hirdetve épp. Gondolom a többi 9 200-at az utcán vadásszák.
-
#35193216
törölt tag
Valójában amit írsz, azt sem tanítják rendesen, csak az kevésbé megfogható, így nem lehet vele elszámolni, a jobbak meg úgyis összeszedik az "általános műveltséget" maguktól. Amikor már nem lehet sehogy sem védeni a minősíthetetlen informatikai felsőoktatást, akkor jolly jokerként utolsó körben azt szokták bedobni, hogy szemléletet ad át, de ha megkérdezed, milyen szemléletet, mert az végképp nem megfogható és nem mérhető.
-
bambano
titán
szerintem:
1. oprendszer és desktop beállítások, ha desktop.
2. szerver: oprendszer beállítások és szerveroldali alap szoftverek, naplózás
2a. levelezés ???
3. szerver: hálózat beállítások, teljesítménymonitorozás, tűzfal
4. web szerver és környéke
5. adatbáziskezelő és dba
6. és minden nagyobb alkalmazás üzemeltetési dolgaiezt annyiszor, ahány oprendszer. tehát ideális esetben (tudom, olyan soha nincs), ennyi ember kell. nyilván egymás dolgait is látják, de nem olyan szinten. lehet érteni mindhez, de akkor az minden téren felületes tudás lesz. szerintem lehet érteni egy témához rendesen, még egyhez közepesen és lehet karcolni a többit is, de ennél több nem fér bele egy ember lehetőségeibe.
-
mAtech
aktív tag
Már sokszor olvastam hozzászólásokat magáról a rendszergazda témáról itt a PH-n.
De véleményetekre lennék kíváncsi, hogy szerintetek mégis egy rendszergazdának mihez kéne értenie minimum és azt milyen szinten? Tehát az a fogalom ma itt MO-n, hogy rendszergazda az mit kellene, hogy jelentsen?
Perszer gondolom cég nagyságától is függ a dolog, de Ti, akik így vagy úgy informatika témában jártasak vagytok, dolgoztok benne, mi lenne a meglátásotok?
Komolyan érdekel. -
persze, erte
csendes tag
-
válasz
persze, erte #96 üzenetére
A Visual Studio nem programnyelv, hanem egy IDE.
-
persze, erte
csendes tag
"Az Európai Unió 28 országából húszban van programozás tantárgy, hazánkban ez csak az emelt szintű érettségire történő felkészítés során jelenik meg és jellemzően pascal oktatását jelenti."
Nos, idén kb. 2000 fő írt emelt szintű érettségit.
A megyében 58 főről tudok szoftvert. - Gondolom nem titkos infó:
Az 58 főből
9 Visual Studio
5 Java
5 Python
36 C++
1 FreePascal
2 LazarusGimnáziumban valóban csak az emelt szintre készítés során van érdemi programozás. (Kerettantervben gimnáziumban 12 óra jut rá.) Szakközépben azonban más a szint. Nagyon más.
Szóval ha igaza lenne a nyilatkozónak, biztosan nem ezek lennének a nyelvi arányok. Nem mondom, hogy ez tökéletes, de mégis más.
-
válasz
feketebirka #94 üzenetére
Nem értelek, miért kéne egy szabványosított programnyelvhez (C#) egy bizonyos oprendszert választani. Még a Microsoft is aktívan támogatja a nem Windows alapú .NET környezeteket.
-
feketebirka
csendes tag
http://dload.oktatas.educatio.hu/erettsegi/feladatok_2014tavasz_kozep/k_inf_14maj_fl.pdf
A középszintű érettségi feladatok nagyrészt office feladatokból állnak. A tapasztalat - sajnos - azt mutatja, hogy a legtöbb office csomag alkalmatlan oktatásra. És egyébkéntis, szísárphoz windows dukál, nem !? és nem, a mono nem megoldás!
-
feketebirka
csendes tag
nem a bme-s kölkökből kell kiindulni, hanem az átlag info-sból, akinek csak egy része látott már fszbokon kívül mást. az átlag infos nem tud egy szöveget rendesen megszerkeszteni, se egy normális excel makrot megírni. ezeknek olyan nyelv kell, ahol meg tudják tanulni, mi az, hogy adattípus, mik azok a vezérlések, normálisan megtanul ciklust írni, stb. Ez sztem 1-2 félév, és megszokják a kapcsoszárolej rendes használatát, meg mit jelent hogy programot fordítani, meg futtatni. ehhez tanulnak vlami fejlesztőkörnyezetet is. utána már tök jó, mert jávában is kapcsoszárójelek vannak, meg ugyanúgy írom a függvényeket nagyon király. vagy szísárpban. és milyen jó lesz, hogy nem kell pojnterezni mert hogy utáltuk. jávával meg szísárppal az a gond, hogy kb ugyanolyan fícsörökkel bír, csak teljesen más varázsigék kellenek hozzá, és egy diák (_nem_ a bme-s, mert annak le lehet nyomni a torkán, hanem egy átlagos egyetemről egy átlagos infos diák) keverni fogja, mint a szemét (lásd a legegyszerűbb gui-s hello world programokat ... seggelheti újra az ojjektumneveket meg függvényneveket!! fúj!!). Véleményem szerint legalább másfél év kell ahhoz, hogy egy nyelvet rendesen megtanuljon egy kölök. Két és fél, ha ekoszisztémát is akarsz neki nyomatni. Inkább egyet tanuljon meg rendesen, mint kettőt szarul (bár ez csak az én véleményem). Az uccsó félév úgyis csak diplomamunka (jobb esetben az uccsó kettő), így ott nem tudsz tanítani. Marad az első 2,5 év. S akkor _csak_ Oo-t tanítottál, semmi mást. Aztán azért egy kis hálózatok meg egy kis oprencer meg linux meg windows meg adatbázis meg webfejlesztés, és máris letelik a 3,5 év (nem kell biza elektronika oda meg matek is csak óvatosan).
-
Chamea2
tag
Az a szerzői jogi rendszer hibája, hogy
A csatornát megkérdezi az Artisjus tételesen a fenn lévő anyagokról(ez volt az első hiba) és a csatorna utána úgy nyilatkozik, hogy nem lehet fenn
ÉS a csatorna a saját(nem amerikai tucatsorozatról van szó) műsorainak egy részért felteszi, a többit meg nem a saját oldalára ráadásul úgy néz ki, hogy szándékosan(mást raktak fel a levetített helyett) és a NAVA-ról meg a normálisan fenn lévő műsorát meg letiltatja? Ez az egyik oldal. A másik meg, hogy a szerzői jog sok felesleges tiltást engedélyez. Ez valóban a szerzői jog hibája, hogy az emberek kárára(beutazás: tömegközlekedési jegy+esetleges könyvtár használati díj) egyes jogtulajdonosok visszaélnek az SZJT jogszabályaival.A probléma gyökere meg pont maga a jogtulajdonos. Az lehet, hogy a NAVA amúgy sem engedhetné meg(bár ezt kétlem, mert vannak fenn műsorok), de még mindig felrakhatná a szerző a saját honlapjára. Ráadásul az is a szerzői jogi törvények hibája, hogy az RTL+-on csak és kizárólag az első 30 részt adják le és nem az összeset? Miért annyira szükséges, hogy az emberek több tucat kilométert utazgassanak és pocsékolják ilyesmire a könyvtárak illetve a tanulók az iskolák(NIIFI) igencsak szűkös sávszélességét? Ráadásul én nem csak erről az egyről beszélek, hanem ott van még a Gálvölgyi-show, Mónika Show, Győzike, Hal a tortán, Jóban-rosszban és még sok minden más is, amit kiadni nem tudnak, levetíteni már úgysem fogják, mert másra kell a műsoridő. Akkor miért nem nézheti vissza, aki akarja és pl. érdekli, hogy hogyan indult a Jóban-rosszban?
-
Zola007
veterán
akkor nem 3+2 év lenne a képzés hanem 8 év
Nálunk molekuláris biológián is elvárták, hogy olyan ipari technológiákhoz értsünk, amik csak az adott területen versenyző cégeknél használnak. Gyakornoki helyet persze nem biztosítanak.
Akkor hol tanuljam meg?
Építsen az orvosi egyetem magának gyógyszergyárat? -
Chamea2
tag
Aranyos, hogy a kereskedelmi TV-k az emberek pénzét "kommunizálják" el a tömegközlekedési társaságok kasszájába csorgatva a NAVA rendszerrel(kötelező bemenni, hogy pl. a Pasik! már nem vetített, de archivált részeit megnézzék, mert nem hajlandó a sorozat többi részét felrakni a meglévők mellé az oldalára és a korlátozott státuszt sem hajlandó föloldani.
).
Psych0: "Mar megbocsass, de a kozepiskolas programozashoz nem kell tobb, mint egy notepad, es egy gcc, ha syntax highlighting kell, akkor np++." - ki telepít középiskolai gépekre Linuxot, mikor Microsoft-os monopólium van és minden új gépre Microsoft Windows-t kötelező telepíteni, mert ez az előírás? Ráadásul azon könnyebb ellenőrizni a kódokat is a tanárok részéről és dolgozni is könnyebb lenne vele.
-
Ivy.4.Ever
őstag
Amúgy meg miért csak a bme-ről és miért csak a mérnök infóról van mindig mindehol szó? Mi van a vidéki progtervezőkkel? A bme a maga pár tíz éves végzettjével majd ellátja a piacot?
-
bambano
titán
egyébként valójában ez a problémája a cégeknek, akik itt nyilatkoztak a cikkben, hogy egy embert akarnak bértömeg optimalizálás okán, aki mindenhez ért: hálózatszereléshez, dróthúzáshoz, ciscohoz, windows üzemeltetéshez, ms sql szerverhez, ms alapú webszolgáltatáshoz, lamphoz, ip-hez, stb.
holott ezek mindegyike nagyjából egy komplett embert igényel. oracle esetén akár többet is, ha tisztességesen akarjuk csinálni.
na ilyen ember nem jön ki az egyetemről, ezért sírnak a cégek, mint a fürdőskurva. csak azt nem veszik figyelembe, hogy ilyen ember azért nem jön ki az egyetemről, mert nem létezik. akárhogy csűri-csavarja az informatikus képzést, akkor se lesz.
-
bambano
titán
válasz
feketebirka #74 üzenetére
"Sajnos egy 3.5 éves BSc képzésbe nem feltétlen fér bele két programozási nyelv átható megismerése.": ha két nyelv nem fér bele 3.5 évbe, akkor mi?
"Azért gondolom a C-t jó alapnak, mert arról meglehetősen egyszerű Java-ra, C#-ra vagy C++-ra váltani. De pl Java-ról C#-ra, vagy vissza ..": tehát egy nem objektumorientált, pointerező, memóriaszemetelő nyelvről egy menedzselt kódot futtató oop nyelvre könnyű átállni, de egy menedzselt kódot futtató oop nyelvről egy másik menedzselt kódot futtató oop nyelvre meg nem? hát ezt nekem nem magyarázza be senki.
ezzel nem azt akarom mondani, hogy a c nem jó első nyelvnek, hanem azt, hogy az indoklás téves. szerintem egy 3.5 éves bsc-be bele kell férnie a jáva alapos + 1 jáva ecosystem középszerű bemutatásának, plusz ugyanilyen szintű oktatásnak c#-ból. pláne, hogy a bmge mérnökinfón túlteng az elektronika, amiből akár vágni is lehetne. matekról ne beszéljünk, fenti szakon a matekot már annyira megvágták, hogy már nincs lejjebb.
-
feketebirka
csendes tag
válasz
Hadeska22 #64 üzenetére
a lassú boot azért szokott lenni, mert minden hulladékot felraknak az oktatók/diákok/véletlen betérő játékosok. minden reggel kell csinálni image-ről egy reinstall-t, és ennyi. ezt sok (normális) egyetemen csinálják.
a diákok hozzáállásával ott a probléma középiskolában, hogy van 1-2-3 gyerek, aki általában nagyon ért (a tanárnál sokkal jobban) az anyaghoz. ők a tehetséges gyerekek, akik serdülésük mellékhatásaként halálra szivatják a tanárt. A többi 30 kölök meg ezen röhög, és tanulni viszont semmit nem tanul.
Az első nyelv kérdése eléggé vallási jellegű szerintem. Sajnos egy 3.5 éves BSc képzésbe nem feltétlen fér bele két programozási nyelv átható megismerése. Az objektum orientált szemléletet szerintem kisebb korban kell elkeldeni nyomatni, pl az excel makro programozás nagyon jó erre. Azért gondolom a C-t jó alapnak, mert arról meglehetősen egyszerű Java-ra, C#-ra vagy C++-ra váltani. De pl Java-ról C#-ra, vagy vissza .. hát nem tudom. Az MIT-n pl python-nal kezdenek (vannak nyilvános kurzusok).
-
#82729984
törölt tag
"És bár nem örülök neki, hogy ennyi mindent kell a fejlsztőnek csinálnia, azt kell mondjam mégis működik a dolog."
Nem müködik. Ez egy ciklus, én a cégnél ahol dolgozom láttam ezt végig, épp most toljuk a második ciklust.
A dolog úgy néz ki hogy először van a mindenki értsen mindenhez állapot (tipikus induló, kiscégeknél).
Aztán ahogy nő a cég, egyre komplexebb feladatok lesznek egyre inkább nevelődnek ki a specialisták xy csak programozik, xz csak tesztel, xx csak rendszert üzemeltet, később ezen belül is megy a specializmus. Aztán viszont beüt a crach amikor xz elmegy másig céghez, xx-t meg elüti az autó és összedől a világ mert senki nem tudja őket helyettesíteni.
Ekkor jön a felismerés hogy mi lenne ha specialisták helyett mindenki értene mindenhez. xy nem csak fejleszt de tesztel, xz nem csak tesztel de rendszert is üzemeltet stb. Ez egészen addig müködik amig egyszer csak össze nem omlik a rendszer és senkinek halványlila fogalma sincs hogy mi a baj. Merthogy kiderül hogy a fejlesztő az első google cikk alapján rakta össze a rendszert és azt se tudja hogy mit miért a stackoverflow pedig nem segít... Ekkor megint csak csak jön a felismerés ha olyan ember üzemeltetné a rendszert aki tudja is hogy hogyan müködik és olyan fejlesztene aki tud programozni stb... És a ciklus újraindul.
-
anulu
félisten
"A devops mozgalom is feltör, így kb a sysadmin, dba feladatokat is a programozókra tolják."
amikor utoljára láttam ilyet, napokig reszeltem utána, hogy újra működőképes legyen a rendszer.
ez a "devops" kb addig működik, amíg nincs komolyabb gond annál, hogy nem tudja valaki bekapcsolni a gépet. nem csak a fejlesztést kell és lehet évekig tanulni, hanem a hatékony üzemeltetést is. bár az nem egyetemen oktatott dolog.
-
#93794560
törölt tag
Nekem van egy informatikatanár ismerősöm, de még a Windows-t sem tudja újratelepíteni. Ahogy a mondás is szól: "Aki nem tudja, tanítja."
-
skoda12
aktív tag
Pedig lassan már tényleg igaz lesz az informatikus == programozó kijelentés.
Pl a néhány éve tartó agile meg cross-functional team őrület eredményeként már nem nagyon van olyan, hogy dedikált tesztelő. Minden automatizált, ha keresnek is tesztelőt, az egy olyan programozó lesz, aki automata teszteket ír, de ha véletlen elmegy a csapatból, akkor is simán megcsinálja a munkáját egy fejlesztő.
L3 supportot is a fejlesztő csapat nyeri meg egyre több helyen.
A devops mozgalom is feltör, így kb a sysadmin, dba feladatokat is a programozókra tolják. És bár nem örülök neki, hogy ennyi mindent kell a fejlsztőnek csinálnia, azt kell mondjam mégis működik a dolog. -
Psych0
őstag
"Hogyan akarnak bármilyen programozási nyelvet tanítani, ha az ott lévő ősrégi gépek, amikre katódsugárcsöves monitorok DIN-es billentyűzettel vannak rákötve, nem bírja kiszolgálni? Azon el sem lehet indítani egy Microsoft Visual Studio-t, ami többek között a .NET keretrendszer programozásához kell. Akkor hogyan oktassanak?"
Mar megbocsass, de a kozepiskolas programozashoz nem kell tobb, mint egy notepad, es egy gcc, ha syntax highlighting kell, akkor np++. Ha mindenkeppen IDE kell, akkor se kell VS, boven eleg egy Devcpp, vagy Code:
locks, neadjisten Borland C. Szerintem tok hulyeseg kezdesnek a .NET. Es katodsugarcsovves monitoron is lehet plaintextet olvasni. Sot en a mai napig egy DIN csatis Model M-en dolgozok.
-
Chamea2
tag
Zárják be az Artisjust és a ProArt-ot a francba, a NAVA felvett videóit tegyék szabaddá úgy, ahogy van(amit boltban lehet kapni(megvehető) meg vegyék le!) a VPN-ek megszüntetése mellett(Az RTL-t meg a TV2-t meg bírságolják meg jó pár 10 millióra a NAVA-s helyzet miatt és a bevételből vegyenek még plusz gépet és fejlesszék az internet parkot), az összes számítógépet a könyvtárakból+alapítványokból+egyéb művelődési intézményekből(ahová nem való pl. Kéjjel-nappal Bukarest) vigyék át informatikus iskolákba/termekbe és akkor rögtön lesz min tanulni, tehát az eszköz állomány rendesen fel lesz tuningolva és a jogvédők+TV csatornák rögtön nem pocsékolják az internetes sávszélességet olyan irdatlan hülyeségre, hogy pl. Jóban-rosszban-t néznek sulis hálózaton(amit egyébként is be kellene tiltani rendszergazdai szinten, nemhogy nem engedélyezni!). Nem csoda, hogy kicsi a sávszélesség, mikor a sulikban ott vannak a NAVA pontok, amik csak úgy zsákszámra zabálják a sávszélességet egyes TV csatornák és jogvédők(Az Artisjus jól ráköttette a NIIFI-re a filmnézési rendszert valószínűleg a TV csatornák hatására) ostobaságai és tiltogatásai miatt! Szerintük a NIIFI erre való és a sávszélesség végtelen? Az FSZEK könyvtárak sávszélességének sem arra kellene elmennie, hogy ingyenesen filmnézést
kötelezünkbiztosítunk egy adott sávszélességen feleslegesen jogvédett anyagoknak, hanem valóban tanulásra, tájékozódásra. De most komolyan: miben változik az, hogy pl. a Pasik! RTL Most-on nem elérhető részét könyvtárban nézem meg és nem otthon? Na ugye?Hogyan akarnak bármilyen programozási nyelvet tanítani, ha az ott lévő ősrégi gépek, amikre katódsugárcsöves monitorok DIN-es billentyűzettel vannak rákötve, nem bírja kiszolgálni? Azon el sem lehet indítani egy Microsoft Visual Studio-t, ami többek között a .NET keretrendszer programozásához kell. Akkor hogyan oktassanak?
-
anulu
félisten
nekem személy szerint továbbra is (sőt, egyre inkább) b@ssza a csőröm, hogy a közvélekedés szerint informatikus == programozó. sok sikert nekik, ha nincs olyan, aki üzemeltesse a rendszert alattuk... akár ahhoz, h tárolják a több GB/TB kódot, legyen róla mentés, stb, vagy tudjanak egymással máshogy is kommunikálni mint élő szóban vagy papírra leírva.
-
Hadeska22
aktív tag
Belsős információkból tudom, hogy az iskolai gépekre fel kell tenni a legújabb Office csomagot (azt, hogy ezt meddig-azt nem, bár gondolom jövő évig meg kell ezt lépni (mivel az infós érettségik már lezajlottak)). Nagyon sok olyan iskoláról tudok ahol még 2GB RAM sincs a gépekben. Arról nem is beszélve, hogy amikor arra tanítják a gyereket, hogy -hogyan kell rákeresni valamire és azt kimásolni majd szerkeszteni egy word doksiba, ott sem elég az a nyamvadt 1GB RAM.
A program indítási időről nem is beszélve. Mesélte informatika tanár ismerősöm, hogy valahogy sikerült feltolni a gépekre az új Office csomagot, ellenben 15-20 perc kellett neki, mire egyáltalán elindította a Word-ot, és újabb 5-10 perc mire használni is tudták a tanulók (plusz az elejére számolj rá 5-10 perces gép indítást).
Lehet másképp gondolkodunk, de szerintem ez nem tartozik bele az "optimális" fogalmába.Márpedig ezek mind-mind olyan dolgok amik, megnehezítik a tanítást.
Persze amúgy egyetértek veled, mert tényleg kritikán aluli,ahogy viselkednek (tisztelet a kivételnek), és az egész hozzáállásuk a tanuláshoz, fejlődéshez.
Bár annyiból megvédeném őket, hogy általában csak azzal a tanárral tiszteletlenek, aki, vagy látszik, hogy rendesen sz@rik bele, nem tanít érdekesen (bár ezt belevehetném a teljes beleszarásba is),mellé még szemétkedik is a diákokkal.Az más kérdés, hogy a diáknak minimális tiszteletet kellene mutatnia a tanár felé, még akkor is, ha egy oltári nagy segg.más
Én pedig pont úgy tartom, hogy programozást érdemesebb egyből egy (tisztán) OO nyelvvel kezdeni, mert akkor a diák agya automatikusan arra áll rá. Persze az algoritmusokat ugyanúgy meg kell neki tanítani, de könnyebben fog tudni boldogulni mintha egy C-ről kellene váltania mondjuk C#-ra.
Természetesen tudom, hogy ennek van hátulütője is, mivel a műszaki egyetemek nagy százalékában az első programozási nyelv a C és aztán csak a Java, C#. -
nap
addikt
Mondjuk, az nem árt, ha nem 20 perc alatt bootol be a gép, és újabb öt perc telik el, mire elindul a word...
Meg egy tízéves gépparkot nehezebb üzemben tartani (elvileg). A közbe szerzés meg azért szép, mert olyan fogja intézni, aki nem ért hozzá, vagy kisebb juttatásért félrenéz, hogy ne a legsilányabb szart kapják mindenből, hanem egy pár ezressel drágábban, de két szinttel jobb minőségű cuccot. -
Kleroo
veterán
válasz
feketebirka #57 üzenetére
Egyetértek!
Minek a legmodernebb gép az oktatáshoz? Hogy ne laggoljon a sok flash FB-n, és a 4k videó?
Vagy a multis flash game-ek?
Nem vagyok álszent, nyilván mi is sokat játszogattunk (igaz még a netes idők előtt picivel), de konkrét tanulásra nem kell húdekomoly géppark. ez is inkább ilyen utópista hozzáállás nagyon fentről, hogy hú etalon gépek, etalon környezet, és jeles Ernő boldogan tanul. Fenéket. Pláne manapság, Elégtelen Elemérekel van tele a suli, és nemhogy nem játszanak/fb-oznak, de még szóvá is teszik bunko-paraszt módon ha ezt nem tehetik (a legégetőbb probléma hogy kb nem is direkt lázadásból, hanem eleve nem értik miért kellene szót fogadni….. ami egy alap probléma. Nem vagyok öreg, de annó csak szimplán sok-sok lázadó/bunko volt, akik tudták hogy azok, dacból/nemtörődömségből csinálták. Most viszont egyre inkább már eleve nem is tudják hogy ez nem megengedett…)
-
Hadeska22
aktív tag
Ez mind szép és jó is lenne, ha az egyetem az ilyen tudást követelne meg, de addig amíg a "mond vissza a több száz oldalt", "magolj amit csak tudsz" számonkérések teszik ki a tárgyak jelentős részét addig a hajamra kenhetem a gyakorlati jegyeimet.
Igen sajnos ez tényleg egy nagy probléma.Ami azt illeti, ez az oktatási rendszerünk miatt (is) van, de ez szinte mindenhol így van amennyiben Te ilyesfajta képzést végzel. Külföldön különbséget tesznek a University és az ún. Applied Sciences képzések között, utóbbi tisztán gyakorlatorientált és mentes az elméleti sallangok nagy részétől. Viszont a mostani képzéseden a (sok felesleges) tanulásért kapsz egy Európában elfogadott (teljes értékű) diplomát, amivel akár tovább is tanulhatsz,ha kedved szottyan. Az más kérdés, hogy Én sem látom sok értelmét ennek a sok,- sokszor értelmetlen magolásnak.
Nálunk gyakorta megesik, hogy a tanár a "saját" könyvéből "tanít", ellenben Ő maga sem tudja az anyagot, de azért számon kéri rajtunk azt az X-100 oldalt.Második évet végzem mérnökinformatikus képzésen és még nem találkoztam olyan tárggyal amivel el tudnék konkrétan helyezkedni.
-Nem is fogsz,vagy rettentő kicsi az esély rá.
A főiskola arra való, hogy megmutasson neked technológiákat (lol), és ezek közül Te eltudd dönteni, hogy mi érdekel, és majd olyan irányban specializálódni.
Saját tapasztalat
Egy ideje foglalkozom Windows Phone fejlesztéssel. Eleinte rettentő lassan haladtam, mert az egyetemen senki (!!) nem tudott benne segíteni (tanárok). A városban sajnos nem hemzsegnek a WP fejlesztők, így Őtőlük sem tudtam sok mindent megtudni a "how-to"-ról. Szerencsére rendelkezem felsőfokú angol tudással, így különböző könyvekből sikerült összeraknom a dolgot. (na meg a virtual academy is hasznos társam volt).Vért hugyozással jutottam el arra a szintre magamtól,hogy befejeztem az első majdnem kész WP-s appom.Ez volt hónapokkal ezelőtt.
Sajnos ez egy ilyen dolog. Vagy a suliban tanítottakat viszed tovább, s mélyedsz el bennük, vagy Te is utánanézel - saját idődet nem kímélve, és olyant tanulsz ami számodra szimpatikus.A bekezdésed további részére azt tudom mondani, hogy valahol annak is van értelme.Olyant nem tudnak oktatni ami mindenkinek megfelelne. Én is tanulok matematikát, fizikát, programozást, hálózatokat, és egy rakás tökre fölösleges (és elévült) műszaki tárgyat, pedig engem csak a szoftverfejlesztés érdekel. De van akit meg egy gitárkombó megépítése hoz lázba. Én legszívesebben kihagynám a műszakis tárgyakat, az adott hallgató meg a programozás részét, mert életünkben nem lesz rá szükségünk.
-
válasz
#93794560 #58 üzenetére
Sokak szerint a BASIC az egy egesz programozo-generaciot tett tonkre.
> Amit ősszel megtanítottak, lehet, hogy tavaszra már elavul.
Ezzel nem annyira ertek egyet; maximum az epp aktualisan divatos Javascript-frameworkok cserelodnek ilyen gyorsan. Rengeteg dolog lenyegeben valtozatlan evtizedek ota. Virtualis memoriakezeles, parhuzamos programozasi alapok, mindenfele algoritmusok, blablabla -- ezek jol atveszeltek az utobbi par evtizedet.
-
#93794560
törölt tag
Ahhoz, hogy valaki komolyabb programozási nyelvet tanuljon, jobb, ha elsőként alapszintűbb nyelveket sajátít el. Ehhez elég a PASCAL. A 80-as években, amikor én tanultam, a suliban a BASIC nyelvet oktatták, igaz, akkor sem teljes körűen, csak az alapokat. Aki többet akart, utánanézett, és önmagát fejlesztette. Ezt akkor még meg lehetett tenni, mert a technika nem fejlődött olyan sebességgel, mint ma. Ha valaki megtanulta az akkor népszerű gépek, a C64 és a ZX-Spectrum valamelyikét először BASIC nyelven, majd később gépi kódban, mellette esetleg PASCAL-ban, C-ben, netán Prolog-ban programozni, évekig elég volt. Én is így tettem, és bármit le tudtam programozni, főleg a Z80-as processzoron. A gép hardverével is tudtam trükközni szoftverből. Tizenéves srácként.
Ezt ma már nem lehet megcsinálni, mert az informatika, számítástechnika olyan sebességgel fejlődik, hogy az oktatásban is lehetetlen vele lépést tartani. Amit ősszel megtanítottak, lehet, hogy tavaszra már elavul. Vagy ha nem avul el, jön helyette más, amit meg kellene tanulni, de mire elsajátítod, jön az újabb adag. Lehet, hogy az jár jobban, aki önmagát fejleszti. -
feketebirka
csendes tag
Mekkora vérlázító, hazug és képmutató írás. Ha informatikus képzésről van szó, akkor a felsőoktatásról kéne beszélni, ott pedig már elég régen volt 2Mbit/s-os sávszélesség (most már 10 giga van majdnem mindnehol). Az alap probléma nem az informatikus oktatásban, hanem úgy általában a közoktatásban, és az ottani bérezés körében keresendő. Másrészt totál fölösleges a BME-s lemorzsolódásról beszélni, amikor tudjuk, hogy fejkvóta van. Más egyetemeken viszont nem beszélhetünk tehetséges diákokról, főleg ha lemorzsolódnak.
Ma a legjobban eladható két nyelv a Java és a C#, ezek viszont kevésbél alkalmasak első nyelvnek. A pascal és a C a legalkalmasabb arra, hogy első nyelvként lehessen a diáknak tanítani. Megint más, hogy a legtöbb egyetemi oktató tojik arra, hogy Átlag Dezső mit tanul meg programozásból, neki csak Jeles Elek fontos, aki majd később robotra fogható a kutatásokban. Visít is, ha neki Átlag Dezsőkkel kell foglalkoznia.
Elegem van már ezekből a totál láthatóan sávszélességfetisiszta PR cikkekből. El tudom képzelni, hogy a távközlési cégek fizetnek ezeknek a "szagértőknek", hogy keltsék a hangulatot.
A 15 éves géppark is bőven elég arra, hogy a programozási vagy informatikai alapképzettséget megszerezzék a kölkök. Persze lehet mindenféle csoda rendszert tanulni, viszont arra elég egypár gépretem. Az sem lenne baj, ha Átlag Dezsőke pl az órákon nem f*szbukolással, jutyubolással hanem a tananyaggal foglalkozna, és akkor megtanulna olyan kompetenciákat, amikkel később a munkahelyen már könnyebben megtanulja azokat a dolgokat, amire ténylegesen szüksége van.
-
storm3
senior tag
válasz
Darth Sith #9 üzenetére
Kicsiben is, nagyban is igy van. Apritjak az OKJ-t es a technikusi kepzeseket, itthonra pont az 'agyatlan' munkaero kell. Bologass es csinald amit mondanak, elegedj meg azzal, amit kapsz, de a lenyeg, hogy itthon fizesd az adot es ne legyel versenykepes az eun belul. Mindenfele politikai ideologia nelkul mondom ezt, en ugy erzem egyre inkabb arrafele hajazunk, hogy Magyarorszag lesz Europa Kinaja.
-
"De a processzor és mondjuk az OS belső működését már tudom, bár szerintem BSC-vel nem egy x-edik OS-t akarok írni, vagy új architektúrát kialakítani"
Na jo, de ha mondjuk nem erted, hogy hogyan mukodik a cache, akkor hogyan kezeled (vagy erted meg egyaltalan) pl. a false sharinget?
Egyebkent meg arra ne is nagyon szamits, hogy az egyetemen nagyon konkret tudast kapsz, nem is arra valo, igazabol senki se varja el. Ha mire kikerulsz, addigra sikerult megertened legalabb egy valamennyire modern nyelv mukodeset (C++, Java, C#) meg osszeszedsz valamennyi "altalanos muveltseget" (a CPU meg az OS mukodese ide tartozik, vagy az, hogy legalabb hallottal mar design patternekrol, van valami elkepzelesed a dolgokrol (halozat, parhuzamos programozas, kontenerek, akarmi)) az igazabol boven eleg.
Egz uj cegnel az elso eved ugyis ra fog arra menni, hogy megismerd annak a konkret adott cegnek a sajat belso rendszereit, ugymenetet, akarmit. -
Graphics
Jómunkásember
Vicc az, hogy a Pascalt 12 évvel ezelőtt is tanították nekem, és az a vicc, hogy most is...
Csak az érvényesül a programozói vonalon, aki autodidakta módon neki áll programozással / programnyelvekkel foglalkozni..
Én informatikusnak tanultam, nem tudtam programozni, algoritmus még ment
Ismerősöm festőnek tanult, jelenleg egy elég komoly rádió-szoftverfejlesztő cégnél dolgozik...
Erről ennyit
Lehet átalakítják a képzést, de akinek affinitása van, errefelé fog mozogni.
-
quailstorm
félisten
-
Rez_Grof
őstag
Kihagytad, hogy felvételi beszélgetés előtt v. után 30-40 percet kapsz egy olyan tesztre amire a MS / EMC is 1,5 órát ad. Ja és nem is szólnak róla előtt, hogy lesz akármi is...
És ha kb 5 teljesen eltérő IT munkakörből egyhez nem értesz (SQL/storage/AD-wintel/linux/SCCM) alkkor már felejtsük is el egymást. -
Azért a csúsztatások nagyon fájóak tudnak lenni.
Az Európai Unió 28 országából húszban van programozás tantárgy, hazánkban ez csak az emelt szintű érettségire történő felkészítés során jelenik meg...
Ez máshol is így van, a programozás sehol sem része az alaptantervnek.
Főleg a középkorú, fejlettebb országokból érkező munkavállalók keresnek hazánkban állást, jellemzően azért, mert itt azt kapják, ami 5-10, vagy akár 15 éve náluk volt.
Ha elmegy a Tanya '96 Bt-hez, akkor lehet, de a nagy cégeknél általában a gazdag országokkal megegyező (vagy akár fejlettebb) infrastruktúra van.
Satöbbi. Ezekkel a kijelentésekkel az a baj, hogy van bennük (rész)igazság, de ezt így állítani nem lett volna szabad.
-
Psych0
őstag
"De a processzor és mondjuk az OS belső működését már tudom, bár szerintem BSC-vel nem egy x-edik OS-t akarok írni, vagy új architektúrát kialakítani (erre szerintem az MSC lenne a megfelelő, ott kéne ezeket oktatni, hisz a BSC-s ember nem hiszem, hogy ezt valaha is fogja használni)"
Azert mert az altalanos iskolaban az 1+1-tol kezdve az elozoleg felepitett tudasra epul minden tanterv. Mernok informatikuskent, miert kell OS-lelket tanulni, processzor architekturat tanulni? Hogy tudd, hogy a kod amit irsz, hogy utemezodik, mi tortenik rendszerhivaskor, miert szivas, ha cache miss van, mit tehetsz, hogy ne legyen, stb... Ha nem tanulnal OS-t meg architekturakat, akkor annyit tudnal, hogy ez van es pont. Ez pedig egy tantargynal szokas, a hittannal. Az meg biztos, hogy nem leszel kepes egy ilyen minimalis izelitotol OS-t irni, vagy architekturat tervezni, viszont, ha az evfolyam 1/10-et minimalisan megerintett a tema, akkor tudnak mire epiteni tovabb.
Ha meg teged kizarolag a Java/C#/php programozas erdekel, akkor nem a mernok infon van a helyed, hanem a celnak megfelelo OKJ-s kepzesen.
-
Dr. Akula
félisten
"Egy 1999-ben írt informatika tankönyvhöz felhasznált ábra, amit 2015-ben is alkalmaznak"
Igazából nem baj ha a gyerek szokja, sok magyar munkahelyen ez még a 21. századi valóság.
"Major keményen fogalmaz: "ahol nem lehet ezt elérni, azt az intézményt be kell zárni. Inkább legyen kevesebb és nagyobb iskola egységes minőség mellett, mint hogy tovább növeljük a szakadékot"."
Ez nemcsak informatika, a városiasodást kéne támogatni (valahol erre már az ókorban is rájöttek), nem minden faluba egyetemet álmodni. Ma már nem kell a földműveléshez helyben lakni, ott a trakesz, a kiscsoportos foglalkozás meg nem költséghatékony. Ugyanannyi pénzből több gyerek oktatható 1 nagy városi suliban mint sok apró falusiban. És hát pénz az nálunk nagyon nincs, nem kéne feleslegesen szórni romantikus álmodozásra.
-
Dr. Akula
félisten
"ha pedig valami használható nyelvet tanítanának, például javat, az informatikatanárokat azonnal felszippantaná a piac, többszörös fizetést és fejlődési lehetőséget biztosítva."
Kis pénz, kis foci.
-
akaido
addikt
Egy tanévben 37 óránk van. Oszd be úgy, hogy a kecske is Mekk Elek legyen, de a kápi se savanyodjon meg...
Komolyabban:
- Programozás: ComLogo helyett ImagineLogo ami majdnem detto u.a.
A magam részéről ezen kívül a html-t oktatom, amit a frame-s szerkezetig terjesztek ki. Igény szerint apró java script-eket illesztünk be.
- kieg anyagként pályáztunk Lego Robot programozásra, ezt számtech szakkörben oktatjuk.
- A többi anyag MS alapú: Windóz IkszPé mappa + fájlműveletek, fájltípusok, Office 2003 csomag. Továbbá: Internetes biztonság, virnyakergetők, tűzfalak, tömörítők, egyéb "seg_gédprogik" pl Total Commander.
Oka: elsősorban a géppark.Pölö a számtech laborban 5 gépen fut W7 és XP is dual boottal. Az xp -k ha nem is fénysebbel, de gyorsabbak(betöltésben és működés közben is), ami nem csoda 2007-es, 2008-as gépektől, amelyek még hírből sem ismerték születésükkor a W7-et.
szerki: - némi Linux azért még belefér, hogy legalább lásson a gyerek mást is mint MS, (meg Dr.Oid, mert telefonja mindnek van.) -
bambano
titán
én is azt látom, hogy a cégeknek abszolút irreális elvárásaik vannak...legyél pályakezdő, hogy ne legyen magas se az öntudatod, se a bérigényed, de legyen 10+ év gyakorlatod az informatika minden részterületéből. legyél proaktív és csapatjátékos és egyéni kezdeményező, és végezd el legalább 6-8 ember munkáját túlórában, mert másikat nem veszünk fel. szabadság, túlóradíj nyista.
ezek után csodálkoznak, hogy nincs ember. hát nincs. ez van.
-
Danex
addikt
Érdekes, mint éppen egyetemet végző diák viccesen olvasom azt, hogy problémamegoldást meg ilyesmit kéne fejleszteni az iskolákban.
Ez mind szép és jó is lenne, ha az egyetem az ilyen tudást követelne meg, de addig amíg a "mond vissza a több száz oldalt", "magolj amit csak tudsz" számonkérések teszik ki a tárgyak jelentős részét addig a hajamra kenhetem a gyakorlati jegyeimet.
Második évet végzem mérnökinformatikus képzésen és még nem találkoztam olyan tárggyal amivel el tudnék konkrétan helyezkedni. De a processzor és mondjuk az OS belső működését már tudom, bár szerintem BSC-vel nem egy x-edik OS-t akarok írni, vagy új architektúrát kialakítani (erre szerintem az MSC lenne a megfelelő, ott kéne ezeket oktatni, hisz a BSC-s ember nem hiszem, hogy ezt valaha is fogja használni)
A másik ami vicces a cikkben, hogy 100mbit-es net? Mire? Hogy a facebook és a 9gag gyorsabban betöltsön?
-
quailstorm
félisten
Nem az. De Kovzol mégis itt hagyta az iskolát, mert nem biztosította a fejlődésre a teret.
Pedig belőle kéne sok. Linux szakkör, meg 3D-s autós játék fejlesztés.A nagy pofon az volt, hogy még én húztam újra a gépeket 2014. végén, amik viselték a keze nyomát. Asszem 2009. óta nem tagja az intézmény tanári karának
(és egyben rgazda is volt)
-
sss
őstag
válasz
quailstorm #31 üzenetére
"Rgazda, vagy tanár, aki helyt tud állni a versenyszférában, az vissza se néz többé az iskola kapujába."
Igazából az lett volna a kérdés, hogy helyt tudna-e állni. Mert egy jó nevű egyetemen megszerzett diploma sem garancia egy (jól fizető) fejlesztői állásra. Akkor miért lenne az pár év tanári munka + minimális Java ismeret?
-
Laciii92
csendes tag
Én most végzem egy vidéki főiskolán infó szakon. De itt hatalmas káosz van. Szinte minden félévben tanulunk programozást, de nincs olyan félév ahol ugyanazt a nyelvet tanulnánk. Így körülbelül ott tartanak hogy egy hallgató 3 v 4 nyelven ki tudja íratni a "Hello World"-ot, ami valljuk meg, nem egy nagy karrier.
-
bambano
titán
ha egy eszterházin végzett kommunikációs szakember nyilatkozik valamit, akkor rögtön ugrani kell és csinálni?
-
quailstorm
félisten
Yepp.
Rgazda, vagy tanár, aki helyt tud állni a versenyszférában, az vissza se néz többé az iskola kapujába.
Aki meg fakultációt tart az meg több hibát vét, mint én, aki 1 hetet foglalkoztam az egész szarral (JAVASE), és saját bevallása szerint se tudna letenni egy érettségit. (ja és ő a legjobb hivatásos infótanár, aki valaha tanított, meg egyetemen is keseríti a népek életét)Az iskola nem azért van hogy tanuljál, hanem hogy jó fáradt, frusztrált legyél, és elmenjen minden időd és életkedved. A tanár meg végképp nem azért van, hogy tanítson.
Szerencsére nekem voltak lelkiismeretes tanáraim, de sajnos kedves kormányunk elintézte, hogy informatikából a programozás évekre már ne legyen
Ezek után el se tudom képzelni mi mehet egy nem elit gimnáziumban. -
sss
őstag
Ezt nem értem: ha a tanárok pl. fakultáció (létezik még ilyen?) keretében tanítanának java programozást valami nagyon alap szinten, akkor őket egyből felszippantaná a versenyszféra?
-
Zola007
veterán
Azért nem mentem info-szakra, mert telítődni látszott és nem a keretszámok alapján, hanem a benne dolgozók akkori véleménye alapján.
Illetve - szerintem - csak Pesten volt akkor minőségi info-képzés, Budapestet meg rühellem, ezzel nem tudok mit kezdeni.Félre ne érts, nem tartom magam kiugró tehetségnek.
Azonban velem párhuzamosan sok ismerősöm végezte és most már van némi rálátásom, hogy mivel jár és mit ad cserébe, így tudom, hogy abban a szakmában többre vittem volna mint a sajátomban.Nem a keretszámmal és a pontszámmal van gond, 95%-os matekérettségit írtam, az info sem lett volna gond.
Az viszont valóban az én hibám, hogy túl sokáig ütöttem ugyanazt a vasat és nem mertem nagyot váltani időben.
Persze sosem késő, csak egyre nehezebb. -
Zola007
veterán
válasz
fallenrize #25 üzenetére
Hozzáállással sose volt gondom, egyetemet is jó eredménnyek vittem végig, köztársaságin kívül minden ösztöndíjat megkaptam.
Nekem az volt a bajom, hogy gimiben tipikus "jótanuló" voltam.
Megtanultam, akár matekról, akár fizikáról, akár biológiáról, akár töriről volt szó.Ezért is volt nehéz választani, mert azt hitette el az emberrel, hogy minden jó, az végén már én magam sem tudtam mi is az amit szeretek és igazán tehetséges vagyok benne.
Most már tudom, hogy abszolút nem azokban vagyok erős, amire a mostani szakmám lehetőséget ad.
Ha most választanék, mérnök informatikusnak vagy tesztmérnöknek mennék, mert átlátok rendszereket, kihívásként élem meg a problémákat és addig nem állok fel míg nem tökéletes amit elkezdtem. Sajnos ennek egy gramm hasznát nem veszem biológusként. -
ctu
csendes tag
Valami nem vilagos:
- Azert nem mentel akkor info-szakra, mert az a szak a statisztikak szerint akkor telitodve latszott?
- Vagy a keretszamok miatt, hogy azok alacsonyra lettek megszabva. (kesobb a keretszamokat szidod)A keretszamokat korabbi statisztikakbol allapitjak meg, mondhatod joggal.
De ha alacsonyra is teszik a keretszamot egy adott szakma telitettsege miatt akkor meg a tehetsegesebbje azert bele fer meg abba a halmazba, ugye?!Ha annyira nagyra ertekeled magad (ami nem baj, sot kell is az onbizalom) az infotechnika teruleten, ne mondd ezt, hanem bizonyitsd be es valositsd meg.
Atkepzes is letezik, munka mellett is lehet tanulni. Felesleges keretszamokra fogni a mindent
En is eloszor villanyszerelo szakmunkas lettem (meg az atkosban, 89-ben) aztan kesobb elvegeztem egy foiskolat (nappalin) majd egy egyetemet is (levelezon).
Mind ezt kulonosebb tehetseg nelkul csinaltam, ha letezne atlagember, akkor nem messze allnek tole.Nem szemelyeskedni akartam, elnezest, ha ilyen vetulet is lenne a hozzaszolasomban
Csak arra szerettem ravetiteni, hogy nem mashol (is) kell keresni a hibat, nem csak rajtunk kivul.
Azok a keretszamok olyanok amilyenek.
A trendeket elore latni neha lehet, neha lehetetlen.
Mivel gyarlo (es esetenkent korlatolt) emberek szamoljak oket, ezert sosem lesznek megfeleloek.Udv
Pisti -
fallenrize
csendes tag
Szerintem ez a legnagyobb hiba amit egy diak elkovethet, hogy mas velemenyere hallgat a szakmat illetoen. Ami erdekli amit szeret csinalni, azt kell tanulni es abban kell jonak lenni. Egy tellitett piacon is el lehet helyezkedni ha jovagy a szakmaban. Az meg szvsz akkor leszel ha szereted amit csinalsz. Ez a baj, a hozzallas, es ezt felejtik el tanitani alt / kozepiskolaban, pedig erre lenne a legnagyobb szukseg...
Az meg szornyubb, hogy valaki ekkora f*sz tanacsokat ad egy diaknak, es nem abban segiti ami erdekli.
Nyilvan vannak "siker" szakmak amire a sok mamlasz azt hiszi hogy majd jo sok penzt lehet vele keresni. Es ez az egy dolog fogja motivalni, annyit is fog erni kesobb... -
snecy20
nagyúr
válasz
Ivy.4.Ever #23 üzenetére
Sokan cserélnének veled. A mai valóság hogy a nagy tömegek nem hogy jó, hanem s*ar pénzért csinálják azt, amit nem szeretnek.
-
Ivy.4.Ever
őstag
Engem meg hidegen hagyott mindenféle statisztika. Mondták nekem is hogy nehéz meg nem lehet vele elhelyezkedni de könyörgöm akkor csak orvosnak tanulhat az ember mert akkor lesz csak munkája? Mindneki tanulja azt amihez kedve van. Én inkább lennék szegény minthogy oylat csináljak amit nem szeretek jó pénzért.
-
Zola007
veterán
2005-ben én azért nem info-karra mentem, mert akkori statisztikákat nézve telítődőnek látszott a pálya.
Pedig az info-tanárom kiemelten tehetségesnek tartott a témában és ahogy körülnézek az informatikus ismerőseim közöt, khmm, hogy is mondjam. Vagy félgőzön keresnék annyit mint ők, vagy ha rendesen dolgoznék képességeimhez mérten, akkor nem lenne nehéz feljebb lépkedni a létrán.most az a pálya van telítve, amit helyette végeztem.
...szák meg akik a felsőoktatási keretszámokról döntenek. Nem a 3 évvel ezelőtti statisztikát kell néni, hanem azt kalkulálni mi várható 3 év múlva (azért írok ennyit, mert ennél előrébb csak néhány szakma esetén látni)
-
bacus
őstag
"strukturált látásmód és a problémamegoldó készség fejlesztése"
Ez mindenki számára fontos lenne, sőt, ha ez az emberek többségének menne, semmi szükség nem lenne informatikusok nagy részére, messze nem beszélhetnének semmiféle hiányról.
Az én tapasztalatom, hogy semmilyen téren nem ismerik fel magát a problémát sem, nem is jutnak el odáig, hogy erre valami megoldás szükséges. Ma aki rá tud jönni magától, hogy egy szgéphez kapcsolt nyomtató miért nem nyomtat, az vagy informatikusnak hivja magát, vagy iszonyatosan elégedett magával, hogy micsoda legyőzhetetlen problémát képes megoldani. (Aki már windowst is telepitett életében az már rendszergazda.., aki netán látott már működő linuxot, az meg egyenesen geek.)Ez egyébként jellemző szerintem az újkori társadalmakra, ahol mindent elénk raknak. Kell egy erősitő? számtalan módja van, hogy hozzájuss és válogathatsz a sok ezer tipusból. Ki áll ma neki erősitőt barkácsolni?
Hintaszék? Pavilon? Medence? Számitógép? Ruha? Akármi jut eszedbe minden ott van készen.
A hiánygazdaság volt ennek az ellenpéldája, amikor csak probléma volt, nem csak felismerték, de a többség meg is oldotta. Még gombot is úgy kellett esztergálni az erősitőre.Vannak országok, ahol gyakorlatilag úgy tudnak életben tartani autóparkokat, hogy semmilyen alkatrészhez nem lehet jutni adott tipusokhoz. Oda kell ám a látásmód, hogy helyettesits egy porlasztót..
-
snecy20
nagyúr
-
hampidampi
őstag
Informatikus<>programozó (alkalmazásfejlesztő)!
-
PSti
tag
Hova kéne ez a rengeteg informatikus? Ki találta ki ezt a számot, hogy 10.000 hiányzik Magyarországra? Nem inkább idősgondozó kéne, hiszen öregedik a társadalom, stb? Ha lenne ez a 10.000 informatikus, hol dolgozna Magyarországon?
-
Darth Sith
tag
"és miért lenne tanár 150k-ért ha dolgozhatna mondjuk java programozóként 300k-ért."
és miért lenne tanár *90k-ért ha dolgozhatna mondjuk java programozóként 300k-ért.Ha belegondolunk ez nagyon meredek, hogy állami szinten tartják szándékosan alacsony képzettségi szinten ezeket az embereket, nehogy tovább tudjanak állni. De ez egy dolog, ami a durvább, hogy ha ők nevelik mindig a fiatalabb generációt, akkor csodálkozunk, hogy évről évre lejjebb van a szinvonal?
-
Alchemist
addikt
Az oktatóknak és a hallgatóknak is megoldást jelenthetne az úgynevezett egyetemi spin-off kultúra fejlesztése
Ez remek lenne, különösen ha a felsőoktatási intézmények nem maximálisan leszívható pénzforrást látnának benne. Ennek híján a tanárok és a diákok is inkább K+F cégek felé orientálódnak, amelyek függetlenek és jóval rugalmasabbak, mint az egyetemi vízfej.
-
Érdekes hogy ehhez képest minden infós szakot kivettek az országos képzési jegyzékbol. Helyette lehet villanyszerelést tanulni vagy nyulj be a zsebedbe.
-
Dezsike
tag
Teljesen korrekt az a régi ábra, még mindig létezik modem, csak a betárcsázós modemeket felváltották az optikai/kábelmodemek - utóbbi nálunk is van, ha nem lenne most nem írnám ezt a hozzászólást, meg a cikket sem olvasnám. Egy 12 éves gép minden további nélkül használható munkára (munkahelyemen vannak ilyen régi gépek és teljesen használhatók, ha nem nyit meg az ember egy halom flashel és JS-el telerakott weboldalt), az én asztali PC-m 7 éves és még játszani is tudok rajta, bár nem a legújabb játékokkal, de a 2-3 éves játékok szinte max grafikán minden további nélkül hoznak 30 fps-t Full HD felbontásban. A laptopom is 5 éves és az akksiján kívül semmi baja, nem fogok újat venni azért mert van már ugyan annyiért amibe ez került anno jóval erősebb. Szóval nem feltétlenül kell kidobni a koros hardvert, ez felhasználásfüggő, mert van amihez tényleg kell a jobb, de ahol pl. CAD-ot oktatnak ott valószínűleg futja is vasra alá.
-
Apollyon
Korrektor
"Az Európai Unió 28 országából húszban van programozás tantárgy, hazánkban ez csak az emelt szintű érettségire történő felkészítés során jelenik meg és jellemzően pascal oktatását jelenti. A miértre Major Gábor (IVSZ főtitkár) azt válaszolja, hogy a tanárokat oktató professzorok ezt a programnyelvet ismerik, ha pedig valami használható nyelvet tanítanának, például javat, az informatikatanárokat azonnal felszippantaná a piac, többszörös fizetést és fejlődési lehetőséget biztosítva."
Valaki javítson ki, ha nem jól értelmeztem az idézetet. Tehát azért nem tanítanak manapság valóban hasznos anyagot az iskolában, mert akkor a diáknak akár külföldön is lenne esélye érvényesülni? Inkább ne tudjon semmi értelmeset, és maradjon itthon alacsony bérért, szinte 0 lehetőséggel?
-
Jester01
veterán
az útkeresés során pedig a kódolás, a strukturált látásmód és a problémamegoldó készség fejlesztése kell, hogy a fókuszba kerüljön.
Amihez pedig a pascal szerintem pont elégséges. Abba kár volt belekötni.
-
nap
addikt
Kit értünk informatikus alatt?
(Ha már tízer hiányzik...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest