Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Bezony. Simán megvan már hozzá a technológia...
Épp az egyik légikatasztrófás dokumentumfilmet néztem, amiben mondta a pilóta, hogy már olyan komoly műszeres leszállítórendszerek vannak, amikkel egy 7 éves kislány is letudna szállni. Nyilván túlzott egy kicsit, de a lényeg érthető.
És akkor ez az ami már forgalomban van.Viszont abban is egyetértek, hogy én se szállnék fel rá!
A repülőbalesetek 90%-ért ember a felelős. Vagy a pilóta vagy a karbantartó. És mindössze egy kb 10% az ami eredetileg tervezési hiba vagy nem várt esemény időjárási jelenség (microburst stb). Én mondjuk amúgy se szállnék fel többet repülőre...
Elég ha nem tökéletesen van megírva a szoftver és olyan esetben is lezuhanna a gép amit amúgy egy pilóta könnyedén lekezelne. -
Dany007
veterán
Nem teljesen értem hogy történhet ilyen. Az ember azt hinné, hogy ezen a fejlettségi szinten ilyen már nem nagyon fordulhat elő szándékosság nélkül.
Szvsz a dolognak úgy kéne működnie, hogy a központban egy b...nagy kijelzőn figyelik az összes vonat aktuális mozgását. GPS alapján megkapják méterre pontosan, hogy a vonat éppen hol tart és mennyivel megy. Mindezt egy térképes programon real-time-ban jelzik és figyelik is.
A rendszer ismeri, hogy melyik pályaszakaszon mennyivel lehet közlekedni maximum. Ha ezt egy vonat túllépi akkor a rendszer riasztást ad le, az operátor meg ilyenkor rányom a vonat jelére / piktogramjára amitől az szépen lefékez. És ennyi.
Ez technológiailag már rég megvalósítható lenne. -
sziku69
őstag
Azt írják, hogy a mozdonyvezető már 10 éves vezetői gyakorlattal rendelkezett, és egy éve ismerte azt a vonalat ahol a baleset történt.
Egyre érdekesebb. Azt írják, hogy meghibásodhatott a vonat egyik sebességszabályzó rendszere. Szóval nem értem. Ezeknél a járműveknél, a legfontosabb felépítménynek, a fékrendszernek kellene lennie. Vagyis ebben az esetben, ha mondjuk elszáll a fékrendszer elektronikája akkor irány Szent Péter? -
Durva...
Azért most belegondolva, nem rég utaztam ICE-vel, ami Köln környékén 360 km/h-val csapatta és olyan sebességnél kisiklani, ott sem maradna túl sok túlélő
-
sziku69
őstag
Az egyik mozdonyvezető az EFE hírügynökség szerint elismerte felelősségét. Állítását rádiófelvétel is bizonyítja.
– Remélem senki nem halt meg, mert akkor az egész az én lelkemen szárad – mondta az előkerült hangfelvételen a mozdonyvezető.
Ja meg egy váltó is meghibásodhatott állítólag. Az is rásegített a balesetre. De attól még a 190 km/h, az nem 80 km/h
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kolondrum #18 üzenetére
Én belemegyek szívesen, vasutas voltam jó pár évig, és konkrétan voltam ott a fejegységben, ahol az összes vonatot lekövetik
De van itt olyan a fórumon, aki ott is dolgozott, ő nálam nagyságrendekkel többet tud, majd ő megmondja, hogy mit láttak meg mit nem láttak.
Azonnal tudják, és ott tudják ahol kell.
De még egyszer mondom, én automata vészfékező rendszerről beszélek, nem arról, hogy a központban mit látnak. Általában a vasúton mindenre van egy biztonsági berendezés, amíg ki nem kapcsolják (vagy ki nem privatizálják a vasutat, mint Angliában, aztán meg a biztonságon spórol a vállalkozó először... voltak is bajok)
-
Igaz, valóban, de nem merülnék be a "mikorba" és a "hol tudjákba". Kint nem tudom mi van.
Minden esetre nagyon érdekel az ok, főleg mert általában a vonattal az a baj, hogy nem mozdul meg, nem pedig, hogy magától megy, bár utóbbival taliztam is. Viccesen félelmetes volt.Szerk:
Ha láttok valami új infót linkeljétek be.
-
Olyan van, hogy a vezetőnek egy gombot vagy pedált kell bizonyos másodpercenként lenyomni mert ha nem először csak idegesítően elkezd rikácsolni a hangszóró, ha azután sem lép rá akkor meg elengedi a fékvezetékből a levegőt és a vonat "fékre megy". A toronyban nem hiszem, hogy látják mennyivel megy, max azt hogy hol haladt el.
-
DeFranco
nagyúr
ezt műszakilag sem volna szabad tudni megcsinálni... értem ez alatt azt, hogy működésbe kellett volna lépnie egy olyan védelmi berendezésnek, ami méri a szerelvény sebességét jó előre, még a kritikus kanyar előtt, és szükség esetén vészfékez
majd jönnek a vasutas kollégák és megszakértik, de nem lennék meglepve, ha a MÁV-nak is lenne ilyen rendszere az 50-100 éves infrastruktúrában.
-
RTL híradó - hátha többet mondanak.
-
sziku69
őstag
Lehet, hogy akkor valami műszaki hiba? Épeszű ember ilyet nem csinál. Ok, lépje túl 20 km/h-val, de akkor is az állásával játszik. De aki szándékosan csinál ilyet, az inkább nevezhető tömeggyilkosnak. Vagy nagyon elmentek nála otthonról. De addig a másik vezető mit csinált? Szóval, nem értem.
-
aero.
veterán
válasz
Dr. Romano #8 üzenetére
Én meg úgy értettem, hogy egyszer 80-nál is katasztrófa lesz ... egyenesben.
-
lapa
veterán
azt írták, hogy a rádióüzenetek alapján tudta, hogy sokkal gyorsabb a megengedettnél.
-
válasz
Dr. Romano #4 üzenetére
Ott a pont! Alapból ha meghaladja a megengedettet picsán van rúgva. (fekete doboz ami amúgy tényleg fekete). Ma volt épp egy deglett.
-
aero.
veterán
válasz
Dr. Romano #4 üzenetére
Á nem, már 80-nál is úgy kattog, csörög, lötyög egy két kocsi hogy csak na.
-
sziku69
őstag
válasz
Dr. Romano #4 üzenetére
Ilyen nem, de ütközés azért volt pár éve Monorierdőnél.
-
Dr. Romano
veterán
Na nálunk ez a veszély nem fenyeget.
-
Dany007
veterán
Itt a videó az ütközésről! Durva... [link]
-
Fix, hogy tudta. Az nem kicsi túllépés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Forrasztásról mindent az alapoktól!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Spórolós topik
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- ÁRCSÖKKENTÉS MSI Z77 MPOWER Alaplap eladó
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- Eladó Karcmentes Xiaomi Mi 14T Pro 12/512GB / 12 hó jótállással
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest