Új hozzászólás Aktív témák
-
Morph76
senior tag
válasz
csontraket #154 üzenetére
Mire alapozod a feltevésedet hogy egy 295X jobban dolgozik ,mint kettő külön?Akárhol néztem teszteket ,nem igazolják az állításodat.Csak azt mondják ,hogy az CF most jobban skálázódik ,mint az SLI.
-
FarkasOrdas
újonc
Én 2 db 6850-el nyomom már egy ideje meg vagyok elégedve. 550w chieftec tápom simán viszi. nagy változás volt anno mikor a másodikat is beraktam, (egy konkrét játék miatt). Persze a támogatottság fontos
-
csontraket
tag
Sajnos még amelyik játék elviekben támogatja is a multi gpu-t nem igazán érzi az ember hogy szuper lenne valami hiba mindig van benne nem egy forrásból tudom hogy sok ember akki több gpu-s rendszert épített ki mostanában majdnem mind megbánta...ugyan is sajnos a játékok mint már előbb említettem nem igazán "szeretik a több gpu.t" példaként bf4-ben is eszméletlen nagy fps drop van ráadásul nem is beszélve a néhai csíkozódásról stb.. egyszerüen instabil viszont akkor már ha több gpu akkor 295x2 az ajánlott mert jobban összedolgozik a két gpu mintha külön-külön lennének. Nekem ez a tapasztalatom.
-
#52815360
törölt tag
[link] 2023 messze van
-
Dany007
veterán
válasz
#52815360 #150 üzenetére
Hehe, ez valószínűleg tényleg esélytelen. De nem is baj.
Jó példa rá a jelenleg is létező "kezdeményezések". Alapvetően az ötlet jó. De a kiforrottsága még nagyon messze van azzal a szinttel ami felvehetné az "offline" játékgépekkel a versenyt.A másik meg, amit a kollega mondott eggyel korábban. Hogy a lefedettség szélessávval egy akkora területen, mint pl az USA, eléggé szegényes. Ezért egy ilyen megoldással hatalmas piacot vesztenének egycsapásra.
-
-
#52815360
törölt tag
válasz
energy4ever #149 üzenetére
A következő generáció nagy valószinűséggel már a felhőben lesz, szóval 1 gpu sem lesz a konzolban, nem hogy 2
-
#90933760
törölt tag
A 4K miatt biztos hogy valamit kezdeni fognak a multiGPUval mert egy karival elég nehézkes még jó darabig azon tolni,szóval csak úgy nem dobják el. Hogy miként oldják meg az jó kérdés.
Lehetne akár az AFR-t lecserélni a felosztott Scissors megoldásra, bár nem tudom de szerintem jobb lehetne. Aztán valahogy szinkronizálni, dinamikusra csinálni és akkor a két kártya memóriája is "összeadódhatna" stb.Bár a legjobb lenne valami olyan módszer hogy a több GPU egy nagyként működjön.
-
dzsóbácsi
aktív tag
Azt hiszem a jövőben persze a többmonitoros felhasználókat leszámítva igazából azok tudnak profitálni a többkártyás rendszerekből akiket KOMOLYAN érdekel a virtual reallity.. Azt hiszem az Oculus Rift által kínált lehetőségek felkeltik az igazán játszani szeretők figyelmét. És amit eddig olvastam a a lehető legjobb VR élmény igényeiről ,igenis van létjogosultsága ezeknek a rendszereknek. Pláne ha nVidia-nál valóban működik majd az egy VGA egy szem dolog.
-
max-pain
senior tag
válasz
energy4ever #144 üzenetére
Ez 100ezer. Picit tobbert van GTX 970.
-
#90933760
törölt tag
válasz
energy4ever #142 üzenetére
Meg abból nincs 2 Gigás és CFbe már lehet annyi ereje hogy egyes játékok elzabálnak 1 Gigát annyira felemeli a grafika beállításokat. Minimum 6950 vagy 7850 és 2GB.
-
energy4ever
addikt
6850nem alkalmas cf-re. Azok a kartyak amik 28,5FPS-nel kevesebbet addnak jatek kozben, ott nem lesz jelentos javulas. 6ezres szeriaban a 6950 a leggyengebb ami alkalmas cf-re, en inkabb vennek valamit a 7ezres szeriabol ami kozepkategorias, es azt raknam ossze, ha mar annyira cf-et akarsz. Am a gtx-660 alapbol is jo kari, sli is megerne belole. Nem hiszem, hogy olyan draga lenne.
-
Mokó
aktív tag
Azért felvontam a szemöldököm a hír hallatán.Pont most szeretnék 6850 CF-t.
-
sad_Vamp
őstag
Azért érdekes, hogy már semmit nem érdemes fejleszteni PC-re, támogatni sem éri meg. Jóformán az egész PC-re fejlesztést kukázni kellene.... Mégis még mindig nyomják a játékokat PC-kre is, sőt amikor megjelenik valami normális játék amire igény is van (pl Mortal Kombat 9) akkor az tarol.
Kicsit nagyon unalmas a fejleszők és kiadók folytonos károgása.... pont u.a. mint a 90es évek vége felé a Zenészek és kiadók az MP3-al kapcs. Vagy csak én látom a párhuzamot?
-
h-yle
addikt
válasz
antikomcsi #137 üzenetére
Volt már nem egyszer csúcs VGA-m. Iszonyú jó érzés, hogy nem kell szüttyögni azzal, melyik beállítást hova vegyem le ahhoz, hogy a játék szép maradjon, de fusson is.
Viszont mikor kisebbre váltottam, vagy ahogy telt múlt az idő úgy is nagyon jókat játszottam, max nem kapcsoltam be Witcher 2-ben az Ubersamplinget, és levettem az árnyékokat med-re. Attól még a játék ugyan olyan jó volt, és valahol itt, pár éve eszméltem rá, hogy másra is költhetem azt a 2 zsák pénzt ami elmenne top HW-re, némi grafikai kompromisszum mellett megkapom ugyan azt (na jó...90%-ban ugyan azt) az élményt, és másra tudom költeni a pénzt. Lehet csak öregszem.Szóval akit az SLI és a CF érdekel és meg is tudja fizetni, az mint már fentebb kifejtették egy elég szűk réteg. Ha PC only címet fejlesztesz, vagy kifejezetten a PC-seket akarod lenyűgözni, akkor fontos, hogy a keménymag legkeményebbjeit is lenyűgözze a cím, így fontos a többkártyás támogatás is, de mikor a PS4/XO az elsődleges platform, sajnos nem fognak extra erőforrásokat arra áldozni, hogy legyen SLI/CF, ha a motor ezt alapból nem, vagy nem jól kezeli. Jó lenne, ha ez nem lenne issue, de sajnos üzletileg teljesen érthető a hozzáállás.
Viszont a fentiek miatt előbb utóbb arra kényszerül az ipar, hogy egy jobb, könnyebben implementálható megoldást fejlesszenek ki a több GPUs rendszerek kezelésére, mert ahogy a cikk is említi, 4k/több monitor/VR esetében már indokolt lehet, és egyértelműeten ezek (egyike) a jövő ergo hosszú távon lesz rá megoldás. Ez pedig a usereknek is jó, mert a végén tényleg csak annyiból fog állni a dolog, hogy bepattintasz egy új VGA-t a gépbe, és nem kell vele szüttyögni, jön vele a lineáris (közeli) skálázódás. Csak nem SLI-nek és CF-nek fogják hívni...
-
antikomcsi
veterán
Meglepődnél, ha próbálnád, hogy milyen sok esetben kell. Egy kártyával soha nem volt 60fps-em, ha feltoltam a grafikát.
Nagyban függ, hogy ki mivel játszik. Az általam kedvelt játékok gyakorlatilag hardver gyilkosok.
Én is meglepődtem, amikor láttam, hogy mondjuk FC3-ban csak dísznek van a második kártya a gépben.
Nagyon jó dolog lenne ez nekünk, ha lehetne használni. Most megveszi az ember a gépet, aztán 2 év múlva nem megint vesz egy drága vga-t,hanem csak egy ugyan olyat az apróról, amit be tesz a másik mellé, és megint el van 1-2 évig.
Én szeretem a nyálam csorgatni, mert nekem tetszik, ha minél szebb egy játék, nekem ez is hozzá tesz a komplex élményhez.
-
h-yle
addikt
Azért lássuk be, hogy az SLI/CF nem kell 1080p/60FPS-hez az esetek 80-90%-ban. A 4k, 3 monitor és egyéb nyalánkságok pedig early-adopter/luxus/durvánkocka kategória jelenleg.
Ha valóban kezd elterjedni a 4K (értsd nem a boltban, hanem az otthonokban) akkor lesz olyan GPU is ami kezelni fogja. Aki meg most is 4k-s kütyükkel meg 980 SLIvel operál annak nem hiszem, hogy gondot fog jelenteni lecserélni a jövőben a VGA-t. Hacsak nem erre spórol 10 éve, de akkor elég elbaltázott pénzügyi döntés volt a részéről szórakoztató elektronikába fektetni a családi megtakarítást.Egyébként a játék pedig nem attól lesz jó, hogy 4k-t, vagy 3 monitort, vagy SLI-t támogat. Ha valaki ezt keresi akkor az nem játszani akar, hanem nyálatcsorgatni valami technikai bravúrra. Amivel nincs semmi baj, de attól még teljesen jó bármelyik új játék 1080p 60Hz-en. Vagy bármelyik régi.
-
stratova
veterán
Azért a kiválóságot vitatnám. Pl. Xbox360-nál helyenként már erőn felüli játék volt a Halo 4 és még több esetben a BioShock Infinite. Valljuk be szép, hogy kiadták (és a Halo 4 tényleg jó hangulatú és többnyire tűrhető szinten futott, viszont a BioShock szaggatása engem olyan szinten zavart, hogy dobtuk), de ahhoz a szinthez az a vas már kevés.
-
Dany007
veterán
Mondok egy saját példát. Asszem ezzel lehetne a legegyszerűbben érzékeltetni a dolgot.
2007 májusában raktam össze magamnak legutóbb komplett pc-t a nulláról.
Volt benne egy c2d e6600-as proci 50 ezerért, egy 8800gts640mb-os vga 91 ezerért, 4gb ram 36 ezerért plusz persze a táp, ami közel 19 ezer volt, meg az alaplap meg a ház meg a vinyó... Ez már így jócskán 200 fölött van.
Mi lett az eredménye? Kb az, hogy az 1-1,5 évre rá kijött GTA4 low-med beállításon is 20-25fps-sel akadt. A 2007 végén kijött Crysis első része még úgy-ahogy elment 40-45 fps-sel high vhigh beállítások mellett.
MW1-2 persze gyönyörűen ment, de a black ops már esélytelen volt. A Crysis Warhead még csak-csak elment, de már döcögősen. A pár évvel később kijött Crysis 2 meg már szintén esélytelen volt.
Tehát mondhatom azt, hogy elk...tam közel 250k-t anno komplett PC-re és rá kb 2 évre már csak erős kompromisszumokkal tudtam játszani szinte bármivel. 3-4 évvel később meg aztán még úgy se.Persze, itt lehet azt mondani, hogy folyamatosan fejleszteni kell, illetve kéne. Na de az még akkor is súlyos tízezrekbe kerül ha a régi cuccot jó áron eltudom egyáltalán adni!
Ezzel szemben ha akkor vettem volna kb féláron(!) egy X-360-at vagy Ps3-at akkor egészen 2013-2014-ig tudtam volna játszani az aktuális legújabb játékokkal. Persze, nem olyan csúcsgrafikán, mint PC-n de azért na. Elég nagy az árbeli különbség ahhoz hogy vállalja az ember a kompromisszumot.
Mondom ezt úgy, hogy alapvetően PC párti vagyok még mindig... -
Muerte
addikt
Hát nem tudom honnan ez a sok negatív tapasztalat,de én meg vagyok elégedve az SLI-vel a laptopomban több szempontból is.A 2 vga vsynch-kel 60 FPS-re korlátozva minden játékot sokkal hűvösebb mintha egy aktuális csúcs vga-t használnák maxon.A skálázással,támogatással semmi bajom egyelőre,viszont mikor AMD CFX-et használtam,5870Mx2 aztán 7970Mx2 ott valóban sok volt a probléma,az ezer sebből vérzett,de eddig SLI-vel semmi gondom,remélem így is marad
Szerintem életképes lesz ez még sokáig,persze gondolom ez kb. az userek pár %-kát érinti csak de akkor is.Asztali vonalon is véleményem szerint a szükséges kell kategória FHD felett akár már 1440p-ben annak aki szeret fix 60 FPS-el játszani.
129.HSZ.:Abu85 Az Alien nálam tökéletesen megy sli-vel,viszont van egy bug...nem lehet állítani a menüből csak TX1-es élsimítást,a TX2 egyszerűen hiányzik mint opció
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Alien: Isolation AFR-je működik. Ami miatt biteznek az a skálázódás, mert bizonyos régiónként a skálázódás nem üti meg a 30%-ot sem, de ez azért van, mert a motorban van egy effekt, aminek adatot kell másolni a képkocka számítása előtt, különben a zizegni fognak a fényhatások. Ez ugyanúgy jellemző a CF-re is. Egyedül az XDMA, vagyis a híd nélküli CF skálázódik ilyen körülmények között 80%-ra. Nyilván tízszer gyorsabban tud másolni, mint a hidas SLI, vagy CF, tehát nem kell a számítást késleltetni.
Persze amúgy képi hibával megoldható a skálázódás, de a gyártók számára a hibátlan megjelentés az első.
-
Lacielvtárs
nagyúr
jaja, én is az ilyen cikkek miatt beszéltem le magam egy CF rendszer kiépítéséről...
ha nem is használja ki a rendszert, akkor meg semmi mást nem csinál a gépben, azon kívül hogy fűti a házat...
no ezért is teszek én le a CF rendszerről...
bár ilyen erős vga-k mellett nem is igazán van már - legalább is én úgy látom - értelme ezeknek a több vga-s megoldásoknak. -
antikomcsi
veterán
Nem a vitátokba szállok be, csak megosztanám saját tapasztalataimat.
Nekem, most van utoljára CF rendszerem, mert meguntam, hogy a kedvenc játékaimnál csak ott van a gépben egy plusz kártya több 10K-ért, és semmire nem tudom használni.
Tök mindegy, hogy kinek a hibája, engem csak az érdekel, hogy működik, vagy nem. Az sem érdekel, hogy kismillió játék megy vele, ha én mondjuk 10 játékkal játszanék egy évben, és abból 5-ön nem működik.
Ki-ki eldönti majd, hogy mit szeretne, de a jelenlegi lehetőségek mellett én befejezem a cf-el a kínlódást.
-
TTomax
félisten
Nagyon kevered a dolgokat,meg az embereket,meg ki mit mondott,kedvem sincs kibogozni... amúgy van neked SLI-d?Esetleg saját tapasztalatod?Mert ide már egy csomó ember irt aki már elmenekült a multiGPU-s megoldások elöl... de szerinted minden rendben,akkor a jövőben csak ilyet használj)
Mellékesen megjegyzem,gondolom a Ryse xbox release idejét meg se nézted...több mint egy éve volt...ahhoz meg végképpen nem tudok mit mondani,ami szerint szerinted az rendben van,hogy a kiadásra nincs sli profil...naná hiszen az árát se azonnal kell kifizetni a két kártyának... vagy?
És mielőtt visszakérdeznél,legutóbb 7990em volt,előtte meg 670SLI,meg 460SLi,meg 4850x2,x3,260SLi,meg amire már nem is emlékszem... -
parampa
aktív tag
Ryse: Son of Rome Confirms Release Date for PC - originally exclusive to the Xbox One
Ryse: Son of Rome – PC Performance AnalysisA Ryse: Son of Rome amit már vagy 3x belinkeltél eredetileg Xbone
exxklusive -nak indult. Örülhetünk hogy egyáltalán kijött PC-re !
Komolyan azt vártad hogy azonnal kap 4k + SLI / CF támogatást ?SLI / CF szempontból idesorolni a Titanfall-t és az Alien Isolation-t elég vicces.
Tekintve hogy 1 db GTX660 elég nekik 1080p Ultra 60FPS -hez.
Ugyanakkor találsz dögivel SLI / CF videókat is róluk utube-on.
Titanfall - GTX 660 Ultra + MSAA x4 60FPS
Alien Isolation - GTX 660 Ultra Settings
1920x1080 - DX11 Ultra + SMAA T1x + 16x AF
Avg: 58 - Min: 43 - Max: 90Batman: Arkham Knight, Project CARS & The Witcher 3: Wild Hunt – NVIDIA Graphical Features Revealed
Far Cry 4, Project CARS, Warface ... 4K SLI support
Project CARS Build 464 - GTX 660 vs GTX 660 SLI - 1080p
Warface PC Max Settings Alienware 18 4930MX GTX 880M SLI HD 1080p----------------------------------------------------------
Witcher 2 In 3840x2160 Ultra Settings - GTX 780 Ti SLI
[HD] The Witcher 2 - EPIC Dragon Boss (GTX 780 SLI, 2560x1440p, ULTRA Settings)
A Witcher 3 pedig meg fogja enni a 780 Ti-det is reggelire.
Majd akkor mond azt hogy az SLI / CF -nek semmi értelme. -
parampa
aktív tag
A 4K felbontás még nem általánosan elterjedt.
A konzolok még az 1080p -vel is szenvednek.Böven vannak címek amik miatt megérheti az SLI / CF .
(#118) Dany007
Kivágásra került rengeteg minden :
A térkép fele, autótípusok fele, animációk, kézifegyverek , funkciók, küldetések, helyszínek...Nash Healey 1951 , Mafia 2 - Exclusive DLCs
grafika :
ehelyett ==> ilyen lett növényzet , effektek, bringák.A fejlesztők saját elmondása szerint nem bírták a konzolok. R.I.P 2007 aug - 2010 aug.
Mindezektöl függetlenül keserü szájízzel ugyan de nagyon szeretek a mai napig benne vezetni.
---------------------------------------------------------------------------
900p-1080p Medium-High 30FPS -hez 200eHuf-os PC kell ?? Gondolkodjál már egy kicsit.
[link] , [link] , [link][/L]
-
TTomax
félisten
Meg a not supported... Ryse Son of Rome Titanfall (5hónapja már!) FF13!Alien: Isolation (az hogy mennyire vga igényes lényegtelen,mert van akinek laptopban van SLI Insurgency (ugye amiröl beszéltem ez nem támogatás!) Middle-Earth: Shadow of Mordor (ugyanez itt is,user "fix",de senki nem garantálja...)
Nem tudom soroljam-e még...de 4K-ban sem megy igazán a remekelés... [link],és akkor ez csak SLI... hol van még a CF?Ha ezek közül csak EGY is a kedvenc játékod,akkor kidobott pénz a második kártya... Régebben hogyan is volt ez?Játék startja előtt egy nappal kinn volt az SLI profil,és most?(#117) parampa
Régebbi játékok nincsenek?Mondjuk BF2 600x800ban
-
Dany007
veterán
"Mafia 2 pont nem jó példa az optimalizáltságra. Konkrétan a játék felét adták ki,
teljesen kiherélték hogy elbírják a konzolok is."Nem tudom mire gondolsz, mert most is azzal játszok. A grafikája simán van olyan, mint a GTA4 modok nélkül.
Akkor meg mi a gond vele? 100 fölötti fps-sel fut átlagban maxon, miközben a GTA4 ugyanezen a konfigon alig 40-50fps-t tud átlagban...
Teljesen korrekt játék. És még a hangulata is jobban adja mint a GTA4. Pedig amúgy elég nagy GTA fan vagyok."Nem is kell ez egy teljesen félrevezetö hasonlat. Közben fejleszted a PC-t."
Na ne röhögtess... Számold már ki. Most megveszel egy konzolt 120-130 ezerért aztán egy fillért se kell költeni rá a következő 5-6 évben és minden játék menni fog kiválóan...
Ellenben veszel egy közepes PC-t min 200k-ért hogy elmenjenek a játékok... A következő 5-6 évben mennyit kell költened legalább VGA vásárlásra hogy a 6 évvel későbbi játék is ugyanolyan faszán fusson? Ugyanmár..."Sztem pont a konzol a luxus. "
Persze.. Nézd már meg mennyi egy aktuális csúcskártya? Márpedig az kell ahhoz, hogy jól fusson a jövőben is az aktuális csúcsjáték... Konzolt elég egyszer megvenni.
Közepes PC-vel majd talán valamikor 3-4 év múlva tudod azt hozni, amit ma egy konzol alapból tud... -
parampa
aktív tag
-
parampa
aktív tag
-
parampa
aktív tag
Nem hinném hogy a grafika szebb egy kétkártyás rendszeren,
mivel csak a teljesítményt befolyásolja (ha befolyásolja).Ne viccelj már. Több GPU horse power = magasabb grafikai beáálítás + MSAA
(#109) gamerod
Nincs rá szükség. Nem is volt, nem is lesz.Nevetséges amit írsz. Ennyi erövel konzolra sincs szükség. PC-n ugyanannyiból megoldható.
(#101) TTomax
Alien Isolation... nem feltétlenük Crysis 3 grafikai szintü High Gpu Performance igényü címek.(#103) Dany007
Ellenpéldát is hozok. Ott van a Maffia 2. Ami két évvel az GTA4 után jelent meg.
Tessék, 100 fölötti fps átlaggal fut minden maxon (kivéve a phisyx).Mafia 2 pont nem jó példa az optimalizáltságra. Konkrétan a játék felét adták ki,
teljesen kiherélték hogy elbírják a konzolok is. Meg is lett az eredménye egy
DLC-stül 70%-ra értékelt tönkretett eredetileg GOTY cím esélyes nagycím.Ezt hol hozod ki egy 6-7 éves PC-ből? Sehogy.
Nem is kell ez egy teljesen félrevezetö hasonlat. Közben fejleszted a PC-t.
Ma PC-n követni az aktuális maximum konfigokat, hogy az aktuális csúcsjátékokat
max grafikán tudjad játszani, az luxus.Sztem pont a konzol a luxus. Ugyanis egy közepes PC-vel tudod hozni a konzol szintet.
-
gamerod
csendes tag
Na, pont ez a másik jópofa dolog, az árak. Egy kártyával is rengeteget lehet bukni, de kettővel, vagy többel mégtöbbet. Pont annyit amennyiért megvehetné az ember később a nextgen csúcskártyát. Általában olyankor kezdenek harmadolódni az árak, ráadásul mivel használt így kénytelen az ember olcsóbban megválni tőlük a bolti árnál.
-
gamerod
csendes tag
Nem véletlenül szorul a hurok a MultiVGA rendszer körül. Elhiszem hogy vannak akik ebbe nőttek fel, leírtam a véleményem a SLI-s tapasztalataimról és kb. ennyi. Röviden tömören: Nincs rá szükség. Nem is volt, nem is lesz. Arra az évi 3 normális játékra ami kijön elég egy kártya is. Azután pedig nem nagy kunszt megvenni az egyel újabb kártyát a régi helyett.
-
TTomax
félisten
válasz
proci985 #104 üzenetére
Az a baj,hogy megint megyünk vissza erre a 2006-2007es szintre,amiket írtam most kijött játékok,és nem is valószínű,hogy lesz rá AFR profil egyik oldalon sem... és ezek nem indie játékok...
A Crysis 3 gépigénye manapság már barátságosnak számít...ez most jött ki a napokban,és semmiféle multiGPU nem megy,gyanítom nem is fog... [link] és elég szép a játék...
Hm.. a Stalker meg világéletében röcögött... egy gpuval,meg 3al is... mert egy cpu magra volt írva... a gyakorlatban ez úgy nézett ki jobbra néztél 130fps...balra akkor meg 30... aztán hopp 130...
-
gamerod
csendes tag
válasz
energy4ever #102 üzenetére
Hát erre mit mondjak? Nem hinném hogy a grafika szebb egy kétkártyás rendszeren, mivel csak a teljesítményt befolyásolja (ha befolyásolja). Olyan játék pedig nem nagyon volt hogy egy aktuális közép-felső kategóriás kártya se bírt volna el vele. Nem egy időtálló dolog, hiába a teljesítménytöbblet, amit előbb leírtam az újonnan megjelenő shader és egyéb technológiák fejlődése miatt amiket a soron következő kártyák már támogatnak azokon lesz szebb, esetleg gyorsabb is a játék, nem pedig egy erős, viszont régebbi SLI/CF rendszeren.
Nincs senkinek megtiltva hogy Lamborghini-t vegyen, de minek ha olyan úton járkál vele ahol csak 130km/h a megengedett sebesség?
-
proci985
MODERÁTOR
Nem válaszoltál arra, hogy milyen kártyákkal, milyen platformon volt SLId. Ha trollkodni jöttél, akkor rossz helyen vagy.
Másfél éve van CFem. GPUk ezalatt nem lettek cserélve, pedig volt generációváltás. Egy játék volt, ahol nem ment a CF (és számított volna a különbség), ez az iDTech5ös Rage volt. Azért lett CF, mert a kártya egyedül bírta az 5760x1080at, de eléggé határeset szinten. A második kártyával a játékélmény javult, pontosan annyival, amennyit elvártam.
TTomax: persze, volt benne valami igazság amit leírt, de az egész hozzászólás kb a 2006/2007es helyzetet jellemzi inkább, jelenleg nem állja meg a helyét. GPUbound cuccok jellemzően 90% körül voltak, Crysis3/Stalker CoPnál pl öröm volt nézni, hogy hogy serénykedtek a GPUk. és oda kellett a multigpu.
amiket írtál programokat azokat nem ismerem, idén eddig a Far Cry 4 aminél reménykedek, hogy normálisan fog együtt menni a multimonitor+multigpu az első naptól.
Dany007: ha pongyolanyelven úgy vesszük, hogy jól néz ki és jól fut, akkor értem (csak szoftverfejlesztőként ez picit bonyolultabb
). mondjuk a Crysis pont, hogy jól skálázódott, elsőre egy X800gton toltam ki, amivel a Bioshock/Dirt el se indult. cserébe pár évvel később egy 6950el is gyönyörű volt. threadlimit lehet, szerintem a Shiftet hoztam fel példának, de az is eyefinityben lassul csak be irdatlanul pár esetben. viszont ilyenek még vannak, Crysis 3nak lehet irdatlan a gépigénye, de emlékszem másfél éve a nyaralásom azzal nyitottam, hogy egy hétvégét fetrengtem a gép előtt és kerestem az állam, hogy such immersion, much waited for this, wow. azért vannak még játékok amikben reménykedni lehet, pl a Far Cry 4 startra próbálok időt allokálni meló mellett
.
-
Dany007
veterán
"Egyaltalan, mit nevezel optimalizalasnak? "
Szerintem te is jól tudod mire gondolok.
Nyilván a mélylélektanába nem mennék bele, mert nem értek hozzá és nem az én dolgom ez. Engem a végeredmény érdekel, amiért fizetek / fizetnék.
Ami példa most hirtelen eszembe jut az pl a 2007-es Cod MW1. A korához képest egészen jó grafikája volt (no persze nem egy Crysis) és igen jól elfutott még egy akkoriban közepes gépen is. Volt lehetőség skálázni a grafikát eléggé részletesen, így mindenki megtalálhatta a számára megfelelő optimális beállítást.
Híres volt arról, hogy a grafikájához képest mennyire jól fut.
Ellenben a Crysis-szal ami ugyan korának legjobb és legelőremutatóbb grafikáját vonultatta fel, azonban még évekig nem volt olyan átlag gép, amin gond nélkül futott volna maxon.Negatív példákat viszont annál többet tudnék mondani. Lásd GTA4. Az egyik legborzalmasabb konzolport amivel találkoztam. Még hosszú évekkel későbbi csúcsgépeken se futott maxon normálisan. A topikjában is beszéltem két olyan emberrel, akik gtx780-nal tolták és volt, hogy 30fps alá esett bizonyos esetekben.
És közel 6 éves játékról beszélünk...
Ellenpéldát is hozok. Ott van a Maffia 2. Ami két évvel az GTA4 után jelent meg. Tessék, 100 fölötti fps átlaggal fut minden maxon (kivéve a phisyx). És mondhatom, hogy talán még szebb is, mint a GTA4 alapon graf modok nélkül. Mi ez ha nem optimalizálás és annak hiánya, hogy egy 2008-as konzolport egy csúcsgépen is csak szenved, miközben egy 2 évvel újabb játék meg simán fut egy ilyen kis gyenge rendszeren is, mint az enyém?De ott van jó példának az Assassin's Creed sorozat bizonyos része(i?) ami csak 1 max 2 magot képes kihasználni a 2010-es években is! Hát mi ez ha nem optimalizálatlanság?
Mondok egy saját egyedi példát is. Ugye nálam a gagyi CPU miatt bizonyos esetekben előfordul a cpu limit. Így volt ez a 2012-es NFS MW esetében is. Gyakorlatilag akadt mint az állat... Bizony CPU limit miatt (ezt asszem veled is tárgyaltuk pont.. ). A meglepetés viszont a 2013-as NFS Rivals, ami grafikailag egy kicsit komolyabb cucc, ellenben simán fut full maxon. Semmivel nem tud többet a 2012-es MW, mint a Rivals, mégis az egyik játszhatatlan a másik meg gyönyörűen fut kompromisszumok nélkül.
Na ezeket nevezem én optimalizálatlanságnak.
De persze én megértem a fejlesztőket is... Illetve a cégeket. Mert szerintem sem a programozók lustaságán múlik. Ők csak mezei alkalmazottak, azt csinálják amit mondanak nekik... A fejlesztő cégeknek meg a konzol az első, mert az hozza a nagy lóvét. A helyükbe én se ölnék időt/energiát/pénzt egy olyan patformba ami tizedét se hozza, mint a másik... Kicsit csodálkozom is mért nem halt még ki a PC-s játék, nyilván a vga gyártók nyomatják ezerrel a dolgot.
Na most ezek után meg pláne nem csodálkozom azon, hogy az SLI/CF rendszereket mégjobban leszarják.
Tényleg a multimonitoros júzerek, mint te is, olyan kis hányadát képezik az egész piacnak, hogy azt elmondani is nehéz. Az, hogy van párezer ember a világon akik egynél több kártyát is megvesznek egyszerre, egyszerűen nem hozzák be az árát a rá szánt fejlesztési időnek.
Bár szerintem a 4K majd adhat egy lökést és egyben értelmet is a dolognak... De az még nem most lesz. És ha lesz is idővel az is fog menni egykártyás rendszereken, mert sokkal nagyobb piacot érhetnek el vele. Sokkal többen hajlandók inkább egy erős drágább kártyát megvenni, mint kettőt ugyanabból az erős kártyából.@parampa:
Én is PC párti vagyok. És tény, hogy sokkal többet lehetne kihozni a PC-s hardverekből. De nem igazán tudunk mit tenni. Ma PC-n követni az aktuális maximum konfigokat, hogy az aktuális csúcsjátékokat max grafikán tudjad játszani, az luxus.
Ellenben megnézed az előző konzol generációt, hát mit ki nem hoztak a végén abból a 6-7 éves hardverből?? Jó, 30fps meg 720p max okés, de akkoris... Ezt hol hozod ki egy 6-7 éves PC-ből? Sehogy.
Én is elgondolkodtam rajta, hogy érdemesebb lenne venni egy PS4-et mint gépet fejleszteni... Mert egyszer kiadom rá a nagyobb összeget, aztán 6 évig minden játék fut faszán. Nincs gond.
Nincs mit tudatosan vásárolni... A gazdaságilag racionális döntés az a konzol nem pedig a PC ha játékról van szó. A fejlesztők is azt fogják előnyben részesíteni, mert onnan jön több pénz. Ott minimális a warez aránya. Ez van sajnos.
Persze én soha nem tudnék megbékélni a kontrollerrel, ezért én maradok a PC-nél ezután is. De tényleg komolyan elgondolkodtam a váltáson. -
energy4ever
addikt
"Ha igaz is lenne hogy 100%-kal duplázódik egy MultiVGA-s rendszerekre tényleg alaposan kifejlesztett játék, még akkor sem ad sokkal nagyobb játékélményt esetleg sokkal szebb látványt mint egy erős de Single rendszer."
Azert ezt tese gondoltad komolyan. Szerinted mibol lehet szebb graffikat csinalni? Egy alap gepbol, vagy az alap gepnel dupla olyan erosbol!? -
TTomax
félisten
Na pedig nem irt hülyeséget...
A legoptimálisabb estben van 80-90%,de hamarabb kapsz platform limitet,egy átlagos 60-70% már jónak számít,de te ezért +100%-ot fizetsz...a támogatást meg inkább hagyjuk,már régen nem olyan mint régen volt.Nézzük csak a mostanában kiadott címeket,Ryse?Shadow?Dead Rising3?Alien: Isolation?Persze van ahová van user "fix" csak hogy az nem támogatás...
-
gamerod
csendes tag
Mondhatsz bármit, olyan embert még nem láttam akinél egy évnél tovább tartott volna egy SLi/CF rendszer. Hogy miért? Újabb felsorolás következik:
- Adott generációban jó esetben 2 játék jelenik meg ami támogat ilyen rendszereket.
- Jönnek az új generációs videokártyák egy éven belül új shaderekkel, új gyártástechnológiával, esetenként befut újabb DirectX is, aztán a paraszt úgysem bírja ki hogy neki ezek ne legyenek meg ezután lehet is eladni a cuccost miközben rájössz hogy ki se használtad a SLI rendszer "előnyeit".
- Ha igaz is lenne hogy 100%-kal duplázódik egy MultiVGA-s rendszerekre tényleg alaposan kifejlesztett játék, még akkor sem ad sokkal nagyobb játékélményt esetleg sokkal szebb látványt mint egy erős de Single rendszer.
Az 1080p pedig még ma nem szégyen, nincs is játék ami 4K textúrákat használna, és ahogy elnézem nem is lesz. Attól még nem 4K egy játék ha valaki felhúzza annyira a felbontást, hiszen a textúra 1080p-be lett megrajzolva. Egy 1000 éves filmet is hiába nézel te FullHD-s tévén. Nem lesz szebb csak homályosabb.
-
parampa
aktív tag
Sok igazság van benne, ettöl függetlenül van létjogosultsága SLI/CF -nek.
Böven maradnak nagy AAA -s címek amik miatt érdemes lehet a multi GPU.GTX960 , 970 -ek ideális jelöltek az SLI -re. Jövöre elérhetöbb áron lesznek.
2db GTX 770 , 780 teljesítménye !! 4GB VRAM memória FullHD -ra azért a
legtöbb helyen még elég. Következö AMD széria is alacsonyabb TDP-vel jön!Én örülök ha 2015-ben sikerül összekaparnom zsét egy 960 -asra.
(#87) Dany007
A dolgok miertje meg senkit nem erdekel mert attol h tudom h nincs ra idejuk /
nem fizetik meg, senkinek nem lesz jobb es nem valtoztat a tenyeken.Ez baj. Tudatosabban kellene vásárolni, voksot tenni egy adott irányvonal mellé.
A mindent lebutító hülyító 90%-ban konzol uralt játékpiac nem egészséges.
Nem marad zsé innovációra fejlödésre, Crysis , Witcher... stb szintü játékokra.
Egy 40% - 40% - 20% (PC) felállás már egészségesebb volna... -
warcat
veterán
Sajnos értékelhetetlen a hozzászólásod,nagyfokú tájékozatlanságról és hozzá nem értésről árulkodik csak,bármiféle hasznos/igaz mondanivaló nélkül,és még félre is vezetheted a szintén tájékozatlant,aki épp tudakozódna és hisz neked.
Szerk..: proci985 vette a fáradtságot a részletezésre.
-
proci985
MODERÁTOR
"Egyszer volt SLI rendszerem"
- Mikor, milyen kártyák, milyen chipset?- Kicsivel jobb teljesítmény azoknál a játékoknál amik támogatják a funkciót.
Adott esetben 80-90%+ gyorsulás, az nem kicsivel.- Második kártya ugyanannyiba kerül, holott a negyed része se használható ki
Első fele igaz, második fele nem.- GPU teljesítmény nem duplázódik, csak ad egy kis pluszt.
Adott esetben de, majdnem duplázódik, pont, ahol kell.- Második kártya elég erősen eltakarja az első szellőzését. akár 20 fok különbség is kialakulhat a két kártya között.
Át kell gondolni a rendszert, a szellőzést. Melegnek meleg lesz és egy kártyához képest macera, de eleve olyan kártyákat kell venni, amiknél meg van erősítve a hűtés emiatt. Fogyasztás tény, GPUalrendszer két kártyával kb duplán fog fogyasztani terhelés alatt. Helyigény annyira nem vészes, alaplapot és tápot megfelelően kell venni, akkor ez nem lehet probléma.- Kevés játék támogatja
Kb minden játék támogatja, ahol kell az extra erő. Egyetlen kivétel a három iDTech 5 motorra épülő játék.egy kártya is elég akármelyik játékra.
Sajnos csak 1080pben. -
gamerod
csendes tag
Már rég abba kellett volna hagyni az SLI és Crossfire támogatást. Egyszer volt SLI rendszerem, de soha többet. Több a hátránya mint az előnye.
Előny:
- Kicsivel jobb teljesítmény azoknál a játékoknál amik támogatják a funkciót.Hátrány:
- Második kártya ugyanannyiba kerül, holott a negyed része se használható ki.
- Videomemória nem adódik össze. (Ez teszi ki a kártyák árának második felét pedig)
- GPU teljesítmény nem duplázódik, csak ad egy kis pluszt.
- Csak csúcskategóriát érdemes párba kötni, a többit jobban megéri egyre, de erősre cserélni.
- Második kártya elég erősen eltakarja az első szellőzését. akár 20 fok különbség is kialakulhat a két kártya között.
- Drasztikus fogyasztás emelkedés.
- Nagy helyigény
- Egész rendszer hőmérsékletére hatással van több 80 fokon üzemelő kártya.
- Kevés játék támogatja.Egyszóval nem érdemes ilyesmibe fektetni még azoknak sem akik nem számolják a pénzt. Az SLI még a 3DFX vergődése volt mikor a konkurencia elhaladt mellettük így próbáltak vásárlókat és plusz teljesítményt szerezni. Az NVidia felvásárolta a csődközeli céget, így náluk maradt a technológia. Ma már nincs létjogosultsága a technológiának, egy kártya is elég akármelyik játékra.
-
PandaMonium
őstag
válasz
energy4ever #94 üzenetére
Ugyan ez igaz az Nvidiára is, sőt még az integrált Intel kártyákra is.
Nem célunk, nekünk fejlesztőknek keresztbe tenni senkinek (csak a saját piacunkat csökkentenénk ha erőmű kellene a játékainkhoz) és nem is vagyunk gonosz szörnyek akik direkt optimalizálatlanul adják ki a játékaikat, hogy a videokártya gyártó cégek meggazdagodjanak az eladott hardveren.Persze, van olyan, hogy optimalizálatlanul kerül ki játék (az utóbbi időben egyre többször) de ahogy ezt fentebb kitárgyaltam már, ez általában a menedzsment hibája amiért nincs elég idő és erőforrás a portolásra. Sőt, habár mi még csak startup vagyunk de minden desktop játéknál nálunk külön figyelem kerül rá, hogy DX9/OGL2.0 feature set-tel is működjenek a játékok, így az ezeréves masinákon is eldöcögnek a játékaink.
-
Fiery
veterán
válasz
Tigerclaw #91 üzenetére
Ez azert nem ilyen egyszeru. A jatekfejlesztok egyre jobban ra vannak utalva a videokartya gyartokra. Ha megprobalnak ellustulni, keresztbe tenni az AMD-nek, nVIDIA-nak, akkor azok adott esetben nem fognak jatekokat venni toluk a videokartya bundle es hasonlo akciokhoz... Dobozosan pedig egyre kevesebb jatekot adnak el, a Steam es a bundle huzza a piacot.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez csak a hardveres cégeknek (videokártya, tápegység, alaplap) hozott némi extra bevételt, míg a játékfejlesztőknek csak púp volt a hátukon, valószínűleg többe került támogatni, mint ahány vásárlót veszítettek volna ha magasról tesznek az egészre. Sőt jó eséllyel senkit se vesztettek volna emiatt, mert aki kiad annyi pénzt egy CF-es, SLI vasért amennyibe jellemzően kerül, az gamer, vagyis úgyis megveszi a játékokat, ha van CF, CLI támogatása, ha nincs. Mondhatni a hardveres cégeknek és az nVidiának, AMD-nek kellene leboltolni a dolgot a fejlesztők felé, mert csak ők nyernek a dolgon, az egész üzletben.
-
proci985
MODERÁTOR
ez az elmelet ott bukik meg, hogy 5760x1080hoz egy GTX980 is keves jelenleg. VRnel is komoly problema, hogy megfelelo fps kene egy GPUn, ami jelenleg meg nem megoldhato.
---
ar/ertekben azert olyan hatalmas kulonbsegek altalaban nincsenek (kiveve az abszolut halo monolitikus productoknal, de multimonitornal jellemzoen 10-20% ide vagy oda nem szamit, +50+% viszont annal inkabb), kozepkategorian pedig altalaban kevesebb a VRam, ami neha szempont. extrem felbontashoz nem elhanyagolhato szempont.
-
SLYM
veterán
a legnagyobb probléma szerintem ezzel (leszámítva az általános dolgokat, hogy ez a dedikált VGA vásárlók kb 1%-át érdekli), hogy nem éri meg a gyártóknak se, ha jól működik a dolog. mert ha megoldanák, hogy a 2 kártya dupla annyi teljesítményt tudjon minden esetben, akkor pl 2 középkategóriás videókártya árán lenne egy éppen aktuális legerősebb kártyád teljesítményben. az aktuális zászlóshajó ára pedig több, mint 2x annyiba kerül, mint egy sima középkategóriás kártya. és ezt a belőpő szinten is meg lehetne oldani. egyszerűen senkinek sem éri meg ezzel foglalkozni, se a gyártóknak, se a fejlesztőknek
-
proci985
MODERÁTOR
Egyaltalan, mit nevezel optimalizalasnak? Legyen 100%os kihasznalas de az algoritmus miatt csak 0,025os atlagos frametime legyen? Legyen azonos kepminoseg mellett 0,016os frametime atlagban de cserebe csak 40%os GPUkihasznalas? Legyen olcso es fixaljuk a 0.033as frametimeot, cserebe 0 frametime varianciaval oldjuk meg az eredeti indokat a "60fps targetnek", legyen talan egyszerubb megoldani a tobbszalusitast, de cserebe a pcsek egy resze a forumokon fog frocsogni?
---
Egyelore meg mukodik rendesen a multiGPU, multimonitorhoz meg kell. Majd ha nem megy, akkor valtok monolitikus GPUra.
-
Dany007
veterán
válasz
PandaMonium #85 üzenetére
En nem a programozokat szidom igazabol, hanem a szar pcs konzolportokat. Az meg hogy mitol lesz szar nem igazan foglalkoztat.
Igazabol az egesz abbol jott hogy mert nincs slire optimalizalva a pcs jatek. Hat azert mert meg altalanossagban veve sincs optimalizalva, nemhogy slire is... A dolgok miertje meg senkit nem erdekel mert attol h tudom h nincs ra idejuk / nem fizetik meg, senkinek nem lesz jobb es nem valtoztat a tenyeken.
-
Dany007
veterán
En a helyedben eladnam mind a kettot es vennek belole egy gtx 780-at vagy esetleg dobsz hozza egy kicsit es gtx780ti-t vennek. (bar ha nem gond az ar, akkot par honap mulva, mikor normalizalodik a 980-as ara en azt vennek. Nagyon tuti kis kartya lett, teljesitmenyben es fogyasztasban is)
Homersekletben es fogyasztasban is olcsobb lenne, raadasul meg egy joideig eleg lesz barmire. Es akkot nincs ilyen gond h melyik jatek hany szazalekban tamogatja eppen....
Hiaba vagyok most en is Amd-s Nvidiat ajanlok.
Bat teljesen megvagyok elegedve a kartyammal es a konfigommal, mert tudja amit kell...
De en nem vennek tobbet Amd-t. Teljesitmeny/fogyasztas szempontjabol sokkal jobb az nv/intel es arban is csak keves kulonbseg van. Jobb a tamogatottsaga es a driverei is. Plusz valamiert nekem nem tetszik az az elsimitas amit a kartya tud. Valahogy a regi 9800gtx-em szebben csinalta... egyelore nem ertem az okat. -
Dany007
veterán
válasz
PandaMonium #79 üzenetére
"Ezt te sem gondolod komolyan.
Aki játszani akar annak dGPU-ja van, az pedig vagy AMD vagy Nvidia. Persze, hogy az Intel vezeti a listát mikor a processzorjaik 90%-ában IGP van."
Figyelj, olvasd már végig amit írtam. Pontosan ezt írtam én is! De a piac szempontjából senkit nem érdekel, mert a lényeg, hogy akkor is az intel adja el a legtöbb vga-t még akkor is ha IGP. Én csak ennyit mondtam, és ez továbbra is megállja a helyét. A miértje meg tök lényegtelen, mert a tényen nem változtat semmit.
"A "lusta programozókról" pedig annyit, hogy nem ők döntik el mikorra kell kiadni a játékot. Persze, hogy nem sikerül jól a PC port mikor az az utolsó target platform a legtöbb AAA studiónál ($60-70 -os konzol játék árak mellett mondjuk nem csodálkozom) és alig van idő portolni. "
De ember! Ez senkit nem érdekel! Pont leszarja mindenki, hogy miért lesznek olyan szarok a konzol portok. A lényeg, hogy a többsége szar, szarul optimalizált. Hogy miért az senkit nem érdekel. Aki kifizet érte esetenként többezer forintot azt pont nem fogja vigasztalni, hogy szerencsétlen programozóknak mire volt idejük és mire nem. A végeredmény számít semmi más.
"Nehogy azt higgyük már, hogy képesek egy komplett AAA játékot írni, de nem tudják, hogy kell optimalizálni."
De most komolyan, mit számít az, hogy tudják-e vagy nem tudják, amikor nem csinálják meg!??? Nem tök mindegy? Nem vagyok kisegítve azzal, hogy megtudnák csinálni ha lenne rá idejük ha egyszer nincs rá idejük és nem csinálják meg! Érted a lényeget?
A végeredmény számít, nem pedig az, hogy amúgy mire lenének képesek!
Én pont leszarom hogy mire lennének képesek, amíg a végeredmény szar. -
válasz
PandaMonium #79 üzenetére
"de nem tudják, hogy kell optimalizálni."
Szerintem tudják, de úgy meg nem lenne next-gen gépigénye a nem next-gen felépítésű játéknak.
-
PandaMonium
őstag
"Tehat mar eleve egy kisebb reteget erintenek az amd/nv vgak". Ezt te sem gondolod komolyan.
Aki játszani akar annak dGPU-ja van, az pedig vagy AMD vagy Nvidia. Persze, hogy az Intel vezeti a listát mikor a processzorjaik 90%-ában IGP van. A "lusta programozókról" pedig annyit, hogy nem ők döntik el mikorra kell kiadni a játékot. Persze, hogy nem sikerül jól a PC port mikor az az utolsó target platform a legtöbb AAA studiónál ($60-70 -os konzol játék árak mellett mondjuk nem csodálkozom) és alig van idő portolni. Az ilyesmi a menedzsment lelkén szárad. Nehogy azt higgyük már, hogy képesek egy komplett AAA játékot írni, de nem tudják, hogy kell optimalizálni.
-
Dany007
veterán
válasz
tothjozsi96 #76 üzenetére
Hát, azért a 270x-et tapasztalatból ismerem, hogy nem teljesen elég.
Azért egy C3 kihajtásához, maxon kell egy 780/780ti hogy jó legyen az fps... Ha tényleg maximalista az ember.
De amúgy a többiben egyetértek. -
Persze, ez természetesen igaz.
De ha jobban bele gondolsz, szerintem gyakorlatilag egy R9 270X mindenre elég még jelenleg.
Aki több monitorral játszik az meg alapból több kártyás rendszert használjon, ilyen egyszerű.
Egy monitornál felesleges a Crossfire, és ez mindig is így lesz. -
Dany007
veterán
"Ezzel a 2db 7950-el kicsit magasabb szinten vagyok mint egy r9 290x. "
Persze, abban az esetben, ha az adott játék képes kihasználni a két kártya együttes erejét közel maximum teljesítményen. Vagyis mindkét kártyát egyszerre 100% közelben kipörgetni. De azt tudjuk jól, hogy erre mindössze a játékok elenyésző százaléka képes.
"A két kártya most 80-90k körül mozog. Egy r9 290x jóval felette. "
Akkor nagyon rég nézted utoljára az árakat, mert jelenleg egy 290X olyan 80-100.000 forint környékén mozog. Lásd: itt pl csak 80k és elég megbízható az eladó.
Egy 7950 pedig még mindig 45-50 ezer környékén mozog. Úgyhogy egyáltalán nincs jóval felette árban a 290x!Ráadásul ha még felette is lenne árban, fogyasztáskülönbségből adódóan pár év alatt úgyis kifizeted majd azt a kis különbözetet.
Mondjuk a racionalitás kedvéért, a 290x fogyasztása brutálisan értelmetlenül magas. Semmiképp nem vennék ilyen kártyát ebben a kategóriában. Akkor már inkább egy GTX780 vagy 780Ti. És mindjárt jobb. Árban / teljesítményben kb ugyanott van, viszont szintekkel kevesebbet fogyaszt.Szóval ezért mondom én, hogy lehet itt magyarázni a kétkártyás rendszereket, próbálni valami racionális indokot keresni hozzá, csak fölösleges. Mert 1440p-s felbontásig kb értelmetlen. Pénzkidobás, mind a kártyákra, mind a villanyszámlára.
Továbbra is elfogadom, hogy valakinek ez egy hobbija illetve érdeklődik a technika iránt, illetve jól mutat az adatlapon a dupla vga stb... Csak akkor ne próbáljunk már racionális magyarázatot keresni, meg bizonygatni, hogy ez így jobb meg olcsóbb, mert nem az. -
#52815360
törölt tag
Még 1 high end vga -ra is sajnálom a pénzt, nem hogy 2-3 -ra
-
jozsef8
aktív tag
Ehhez annyit, hogy nekem is HD7950 CF rendszerem van. Én sem vagyok megelégedve az új játékokkal. Több játékban pl: Crysis 3 kijön a két kártya teljesítménye. Ezzel a 2db 7950-el kicsit magasabb szinten vagyok mint egy r9 290x. Ez nekem pont elég. A két kártya most 80-90k körül mozog. Egy r9 290x jóval felette. Ilyen rendszereket még megéri kiépíteni. Fifában és Middle earthban tényleg használhatatlan. Azokban egy kártyával több fps-em van. De megvárom DX12-t hátha hoz valamit. Ha nem hoz adom el.
-
Jó, hát virágozzon minden virág!
-
parampa
aktív tag
válasz
AxBattler #69 üzenetére
Igen, ugyanakkor azt gondolom hogy meg kell hagyni a jövöben is a 2 vagy több
kártyázás lehetöségét mindkét gyártónál. Ez eddig is elérhetö volt nVidia/Amd -n
is a középkategóriától fölfelé, több mint vlószínü hogy igy is marad.
NVIDIA Maxwell, GTX 980, GTX 970 Discussion with Tom Petersen, Q&A
Fifa / Sims-nél a jövöben sem. Nincs rá szükség.Minnél sokszinübben skálázható a PC annál jobb. Lesznek a jövöben is Crysis-ek.
Szvsz semmiképpen nem szabad azt konzolgondolkodást követni hogy:
' mivel úgysincs semmi szemmel látható különbség PC és konzol között , ezért
a HIGHEND PC kategória teljesen felesleges.'
Ezt a gondolatmenetet követve mindenki GameBoy-ozzon , úgysincs különbség.A jóságos gammer szeretö AMD bácsi -VS- aljas hazug kék-zöldek kommentek megmosolyogtatóak.
NVIDIA GTX 660 SLI ( NO TI ) 3DMark Crysis 3 Farcry 3 Battlefield 3 BENCHMARK
GTX 660 Ti SLI vs GTX 680 -
Gyakorlatilag ilyen AMD driverekkel se kell túl messzire menni, azt hiszem ennek az újnak 5-6 hónap kellett, tehát az idő alatt meg kijött pár játék, és akkor ne is beszéljek az esetleges problémákról.
Persze vannak béta driverek, amivel még több hiba lesz.
Amúgy szerintem eddig se érte meg a CF/SLI, csak a felső kategóriában, a pénzeseknek. -
Dany007
veterán
Az a gond hogy a low es kozepkategorias vga-k eladasi aranya joval magasabb! Sokkal tobb penz jon be belole mint a csucsokbol.
Nem veletlen hogy csak egy max ket tipust arulnak ebbol a kategoriabol.Amit mondasz az nem csak lustasag, hanem egyszeruen szarnak bele a pcs jatekokba! Mert kb a kutya ss veszi... Amig pcs jatekbol eladnak szazezreket, addig konzolosbol milliokat! Csak mondtam egy szamot, az arany a lenyeg.
A 4Gb vram maszlag meg tenyleg hulyeseg. Ugy jarnak majd vele, mint a cod ghosttal! Ahol par honapig 6gb ram volt a minimum. Mikozben mindossze 2-3Gb ot zabalt max! Par hetre ra mar jottek is a ramfixek meg a ram crackek...
Szoval egyetertek, hogy lustasag meg hogy az sliseknek van penze... okes. De amig van par ezer slis addig van par millio(!) egykartyas... ergo ok a celkozonseg. Es ahogy irtad sok slis is ncorerol toltoget...
Egyebkent en megertem ha valakinek ez egy hobbi vagy mania vagy ilyesmi. En nem "verpistizek". En is vettem egeret 27 ezer forintert 9 eve... nekem meg akkor az volt a maniam.
De indokot keresni a szuksegessegere kar... A 30ks egerre es az sli-re is.
Bar nalad 1440p-ben meg talan van is ertelme..
De ha megnezed egy gtx980 180k korul mozog (kulfoldon euroval valtva) es 1440p-ben megvan az atlag 60fps Crysis 3-ban fullon.
Raadasul most ez a 9-es szeria igen jol sikerult az Nv-nek. A 980 fogyasztas/teljesitmeny mutatoja eszmeletlen jo! Igen jo vetelnek tartom. -
warcat
veterán
A fejtegetésedből kifelejted,hogy ugyanakkor ez a célközönség a legzsírosabb vásárlóerőt is jelenti egyben,szerinted ki fog új kártyákat és vadiúj játékot venni megjelenéskor,az intel hd4000-es vagy aki SLI-t épít?De legyen már akkor valami használható info is találgatások helyett
Steam Hardware & Software Survey 2014 September
Lehet mazsolázni.
Sorra jönnek a retardált gépigényes hírek, 4 GB vram az Evilt Withinhez stb,miközben itt jól látható,hogy 1.82%-nak van ennyi VRAMmal rendelkező kártyája.Senki sem készít ilyen rétegjátékot mert sohasem térülne meg.
Ez mind-mind marketing maszlag,kapkodás,lustaság,nemakarás illetve ezek keveréke.A cikket meg nem jól kezelitek,ez nem holmi tény vagy hír,hanem egy felvetés Abutól,hogy ilyen irány felé haladunk-e? Nem véletlenül van ám a cím végén az a kérdőjel...
Nem eként értékelve csak egy hatásvadász valami lenne. -
Dany007
veterán
En abszolut nem csodalom, hogy ilyen borus az sli/cf helyzet.
Most gondoljunk mar bele mennyire minimalis retegigeny egy 2 vagy tobbkartyas rendszer!?
Eleve csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak hogy csucskartyat vegyenek...
Jomultkor lattam egy vga eladasi listat. Az Intel volt az elso, toronymagasan. Masfel napig agyaltam hogy ez hogy lehet, mire rajottrm hogy az integralt vgakrol van szo....
Tehat mar eleve egy kisebb reteget erintenek az amd/nv vgak. Ezen belul is egy szuk reteg, akik a csucsot veszik, majd ezen belul egy minimalis reteg akik ebbol sli-t epitenek...Mert ugye sli/cf csak csucs kartyanal eri meg. Ott is csak extrem felbontas / tobb monitoros rendszer / 4K eseten. Minden masra egy darab aktualis csucskartya boven eleg.
Kozepkategorias kartyabol meg teljesen folosleges kettot venni, mert tobbletfogyasztas es a dupla ar miatt egy aktualis csucskartya sokkal jobb valasztas teljesitmeny / ar aranyaban!
Na tehat ezek utan tisztan latszik hogy mennyire minimalis retegnek van szuksege sli/cf konfigra.Ha ehhez hozzavesszuk a gyatra optimalizalast, miszerint csak elenyeszo azon jatekok szama amik kepesek 200%-ot kihozni ket kartyabol...
Es akkor erre irta itt egy forumozo hogy lustak a programozok... hat nana hogy lustak. Nezzunk mar korbe... A PC- jatek piac tele van fosul optimalizalt konzolportokkal! Meg a mezei pcs optimalizalasra is "lustak" nemhogy ketkartyas rendszerre is jol optimalizalni....Szoval nem csodalom hogy hanyatlik a rendszer... Tobb monitor vagy 4K-s rendszerek kivetelevel ertelmetlen penzkidobas egy tobbkartyas konfig. Mondjuk 4K eseteben tenyleg kell. De az meg egyelore meg kisebb szegmenst erint...
-
letepem
aktív tag
A 290(x) pci CF megoldása is AFR-t használ?
-
warcat
veterán
2+éve (2012 nyara) használok nagy megelégedéssel SLI rendszert 1440p alá (2x670) épp most váltottam 2x970-re.
Ennyi idő alatt egyszer,az új Tomb Raider megjelenésekor futottam bele problémába - nvidia 3 nappal később javította.
Természetesen vannak katasztrofális állapotban megjelenő programok - de ezeknek a legkisebb problémája az SLI működésképtelensége: lásd Rome II.Szimplán egy épp összetákolt valamit adtak ki sietve,ami átlag egy kártyás rendszeren is gyatrán muzsikált.Egyébként leggyakrabban a "nagy" stúdiók bűnösek,mert muszáj kijönnie minden évben az aktuális COD/AC stb résznek akármilyen állapotban van.A kisebb stúdiók ha nem épp a tönk szélén állnak hogy-hogynem kinyögnek még fél év fejleszést/csiszolgatást,mert minden pénzük bele van ölve,és nem engedhetik meg maguknak,hogy majd a megjelenés utáni hónapokban kipofozgatják(rég lelépnek a potenciális vásárlók,a játék meg eltemetődik a negatiív kritikák alatt)Nem meggyőzőek nekem itt a hozzászólások arról,hogy komolyan elmerültetek volna a témában,egy jól elkészített SLI profil mellett 80-90%-os teljesítménynövekedés érhető el - 3way SLl és felette esik vissza drasztikusan a hatékonyság.
Persze vannak elemi feltételei az SLIzésnek: megfelelő szoftverkörnyezet,amibe beleértendő a legfrissebb driver mellett a játékok naprakész verziója is.Enélkül nem megy.
Személy szerint alapvető user errorok mellett warezpistikézésre gyanakszom, 180k-s VGA mellett is van aki az nCorera jár "vásárolni" szóval már semmi sem lep meg.AMD - Crossfire vonalhoz nem értek,nincs tapasztolatom.
-
M@trixfan
addikt
Én csak azt nem hiszem el, hogy nem lehet más módon megoldani a több kártyás támogatást. Már eleve ott vannak a gépekben a kihasználatlan igp-k, amikre azért elég szépen lehetne feladatot bízni, ugyebár a konzolok 8 "Brazos 2" magjai sem a világ közepe.
-
katt777
félisten
válasz
energy4ever #48 üzenetére
Nem hiszem, hogy ami kisebb hatásfokkal, vagy nem is működik, az fejlettebb lenne.
Amúgy milyen érdekes, hogy amikor az adott kártyák topicjaiban, v. Catalystban a driver-hibákról szó esik, a többség szerint teljesen jók, és a CF-tulajok milyen bőszen védik, hogy az mekkora királyság, itt meg csak előbukkannak a könnyek...
A Mantle is csak marketing. Igaz, nem teljesen, inkább úgy fogalmaznék, hogy 25% szar, 75% marketing.
DoxaM: Sajnálom azokat, akik azt hiszik, hogy a piac dönt.
-
DoxaM
aktív tag
válasz
energy4ever #52 üzenetére
és ez kb ki teszi az eleve gyér pc piac 1-2%-át
Erre meg nem igazán érdemes milliókat ölni..legalábbis én fejlesztői szinten így lennék. Persze, kereshetjük az okokat, hogy na, most azért nem terjedt el, mert trógerek voltak a driverezők/játék programozók és soha nem volt igazán jó hatásfok, vagy mert kevesen áldoznak milliókat 2 évente a gépre...vagy lehet, hogy mind a 2 eset benne van a pakliban. Bencsmárkolásra, e-penis növelésre viszont jó lehet, gyártók és vérpistik szintjén is....de lehet, hogy fölösleges?arra meg már túl költséges?Majd a piac eldönti na....
-
#16939776
törölt tag
Ha 4k-t akarják hinteni akkor KELL hozzá megfelelő meghajtás, ilyen lassú évente 20% teljesítménynövekedés, és a felbontással nem jól skálázódó gpu-kal el lehet felejteni hogy 1GPU-val megoldható lesz.
Majd a DX 12...
-
leviske
veterán
Hülye kérdés, de ha a CF/SLI támogatás nehézkes, akkor mi lesz az aszimmetrikus feladatmegosztással a dGPU-k és az APU-k közt? Gondolom az még bonyolultabb, mint szimplán a feladat kettédobása.
-
energy4ever
addikt
Lehet neki is GTX 750 sli volt epitve, ami nem mukodott jol, ezert "kukazta ki"(hogy az o szavaival eljek).
Egyebbkent nem veletlenul nem tudjak az ilyen gyenge kartyak. A picit jobbak is csak marketing miadt kothetoek ossze. A csucskategorianal van ertelme, eyefinity/sorrund, vagy 4K miadt.
-
energy4ever
addikt
1. Fejlettebb a cf mint az sli.
2. "Azt sokan elfelejtitek, hogy több kártyás konfigokat NEM csak csúcs VGA-kból lehet építeni" A gyengebb, also-kozep kategorias kartyakon csak marketing miadt van az sli/cf csatlakozo. Egy retek ha osszekotod oket,nem jatekra vannak kitalalva. Amd nem veletlenul jellzi R7/R9-el oket. -
beloadjoker
őstag
fasza en meg ba*zhatom az y510pmet....
-
Angel1981
veterán
Valószínű azért, mert az igény is megcsappant rájuk.
-
katt777
félisten
Mindig jót röhögök az ekkora böszmeségeken, mint amelyet a MS-tól is idéztél. Hát hogy a f.szban lenne nagy a piac a CF/SLI használatához, ha mindenki tudja, mekkora szar mind2, de főleg az előbbi?
Tehát a MS (meg a driver-írók) maga idézi elő azt, hogy kicsiny legyen a piac, aztán bőven hivatkozik erre, ami egyszerűen szánalmas. Ahogy látom, én sem egyedül vagyok itt, aki próbálkozott már több kártyás konfiggal, aztán kukázta. Kötve hiszem, hogy ha jól működnének ezek a megoldások, akkor is ennyire kicsiny lenne a piac, mert megfelelő támogatás esetén megérné.
...
Azt sokan elfelejtitek, hogy több kártyás konfigokat NEM csak csúcs VGA-kból lehet építeni, és éppen egy kisebb pénzű usernek jöhet jól pl. egy GTX750, aztán mellé egy másik, ha van rá keret, és lenne teljesítmény. és még drága táp v. izom proci sem kellene alá.
-
arn
félisten
Hat nem fog hianyozni... Ket probalkozasom volt anno, egyszer egy ketkartyas, majd egy ketgpus kartyaval. Benchmarkolason kivul csak nyug.
-
meci77
tag
Aki valamilyen szinten gondolkodott/gondolkodik két, vagy többkártyás rendszerben, az eleve olyan alaplapot vett, így "kimutatva" jövőbeli szándékát, így látható lenne az igény is a felhasználók részéről.
Legutóbb akkor gondolkodtam el ilyen rendszer kiépítésén, amikor a 7770 CrossFire tesztet láttam.
Én azt várnám egy ilyen hardvertől, hogy olcsóbb legyen azonos teljesítményen, mintha vennék egy erősebb kártyát single-ben.
Cserébe ugye zajosabb, nagyobb fogyasztású lenne, és + egy hibaforrás, de sajnos ez sem elég, a teljesítmény nem skálázódik a költségekhez, buktatókhoz képest.(de javítsatok ki)
Személy szerint nem vetem el a jövőben a lehetőséget, ha hoz egy vállalható szintet, egy reális alternatívát. -
Zoli54213
aktív tag
2db R9 290 OC-val a gépben mit is mondhatnék....
1. Nem igazán a cf-el kapcsolatos, az hogy az AMD nem képes lassan normális drivert írni. Jelenleg 14.4-es whql drivert használok, de az össze ezután következő driver nálam black screent okoz, beleértve a 14.9 whql-t is. 14.4-el semmi gond, de némely játékhoz nem ártana a frissítés.
2. Azt kell mondjam, amelyik játék támogatja, ott piszkosul jó a cf, de sajnos ahogy a cikkben is le van írva egyre több nem. És amelyik nem, az egyenesen botrányosan fut. Ez szomorú.
3. Egyre jobban azt érzem én is, hogy fölöslegesen van a gépben a 2. vga. Gondolkozom egy db GTX 980-ban, ugyanis az AMD-ből is lassan elegem lesz.
-
shiftac
aktív tag
Alapvetően nem valami értelmes dolog az SLI vagy a CFX. Összekötsz pl. 2db r9 290x-et és 580 wattot eszik, és csak a lehető legjobban optimalizált esetben hoz max 50% plusz teljesítményt.
-
Fiery
veterán
válasz
Dr. Akula #34 üzenetére
Az x86 CPU-knal is vannak x86 utasitaskeszlet kiterjesztesek (pl. SSE, AVX, FMA, XOP), amiket nem kotelezo tamogatni. Az Intel procik pl. nem tamogatjak az XOP-t, de attol me'g teljes erteku x86 CPU-k. A DirectX-fele tier-eket is fel lehet fogni ilyen kiterjeszteseknek. Azert nem olyan veszes a helyzet, mint gondolod. A meglevo, DirectX 11-hez tervezett GPU-knal is nagyon elonyos lesz a DirectX 12, a plusz tier-ek kihasznalasa/tamogatasa nelkul is.
-
Dr. Akula
félisten
Most is van szabvány, úgy hívják hogy DirectX. Ezt kéne alacsonyabb szintre vinni. Jó, tudom most épp ezt teszik, csak 28 féle módon, már fel tudsz mutatni 1 DX12 utasítást, már rakhatod is rá a matricát. CPU-t is gyárthatsz akármilyet, de ha rá akarod nyalni az x86 kompatibilis matricát, akkor az x86 utasításokat KELL használnod. Itt is szabványban kéne kötelezővé tenni, nem engedni meg a kivételeket. Aki nem felel meg, az ne mondhassa el magáról hogy kompatibilis. Gyárthatja attól még a cuccát, csak senki nem fogja megvenni. Természetes szelekció.
"mindenkinek megvan a saját elképzelése és arra épül az üzleti stratégiája is ami sokkal fontosabb mint pár játék"
Rövidtávon. Hosszabb távon meg azt látják az emberek hogy ezek itt baszakodnak egymással, mi meg szívunk, aztán áttérnek inkább konzolra, és akkor az összes gyártó megszívja. Még az AMD is, nem hiszem hogy a konzolos APU-kon van akkora haszna mint a dGPU-kon. -
Shadow of Mordort nem értem. Tökéletesen fut 2x 6970el max grafikán, 100%on eszi a kártyákat
-
Muerte
addikt
A Shadow of Mordor nálam tökéletesen skálázódik mobil 780M SLI-n,de asztali PC-ken is...
-
raskolnikoff
őstag
Ennek a múltja is elég szomorkás...
-
MongolZ
addikt
Idáig tartott az AMD sweet spot stratégiája?
-
ricshard444
veterán
Észrevettem, 1 hónapot sem volt nálam idén a Tahiti Crossfire, szörnyű volt ahol ment, de legtöbb helyen nem volt ilyen problémám, mivel nem ment
Én letettem a több GPU -ról, remélhetőleg végleg. Egyszerűen az a sok szenvedés, izgulás, hogy lesz e támogatás...nem éri meg, aztán csak ott porosodik a többi VGA a gépben.
Szomorú, de ez van.
-
TTomax
félisten
A cikk teljesen mást sugall,csak nem sok embernek esik le...az afr-t nem is olyan sokára kukázni fogják az amd meg az nv is ezen dolgozik...
-
PandaMonium
őstag
"A fejlesztők szerint a SLI és a CrossFire támogatásának visszaesése arra az okra vezethető vissza, hogy az egyre bonyolultabb videojáték-motorokat borzalmasan nehéz driveres kerülőutakhoz igazítani. Az optimalizálást szinte vakon kell elvégezni, és addig nem látják az eredményét, amíg a gyártók nem frissítik a drivereket."
Ez csak azért furcsa nekem mert sok AAA játékstúdió közvetlenül együttműködik az AMD-vel és az Nvidia-val már a fejlesztés ideje alatt, pont azért, hogy a megjelenés idejére már legyen a játékhoz driver. Sőt, a mai napig sok játék elején ott villog a két cég logója közül az egyik, akkor mi is az ami indokolja azt, hogy szegényes az SLI/CrossFire támogatás?Az ilyen "csak a fejlesztőknek kéne megtanulni programozni" szintű belebüfögések pedig rendkívül szakszerűek, egyértelműen lerí a kommentelőről, hogy milyen mélyen hozzáértő.
-
parampa
aktív tag
Egy kártyával is így fut MSAAX8-al , 3GB-os 780-on:
Watch Dogs Ultra/High MSAAx8 | 1920X1080 | GTX 780 & i74770k@4ghz
Ultra graphics / high textures, ugye a 4GB Ultra textures VRAM igény miatt.
Játék sztem nagyon szépen néz ki így is, még jobb is lehet mod-al.
Nem látom igazán a tragédia okát, következö kártya bövítésnél jöhet az Ultra Textures is.720p -ben Ultra graphics / Ultra textures -ön elfut vlószínü egy 750 Ti 2GB-on is. (fele annyi képpont)
-
Ed3r_X_
nagyúr
Itt az esély, hogy bekerüljön az eljövendő DX12-be. Ha már a 11-ben ilyen nehéz volt megoldani.
De az is vicc, hogy egy Watch Dogs rosszabbul futott egy SLI rendszeren, mint 1 kártyával. Kétoldalú az érme.
-
Fiery
veterán
"de a Microsoft állandóan azzal bújt ki a multi-GPU támogatás fejlesztése alól, hogy túl kicsi a piac ahhoz, hogy foglalkozzanak a kérdéssel"
Mondjuk a piac tenyleg tul kicsi, ez vitan felul all. Kivancsi lennék, valojaban mennyire kicsi. Egy adott pillanatban hany CF/SLI enabled konfiguracio lehet hasznalatban? (nem bekapcsolva es konkretan jatekot futtatva, hanem telepitve) 10 ezer? 100 ezer? 1 millio? 10 millio? Mert ha azt vesszuk, hogy a mobil gepekben szinte zero ez a szam, es tobb mobil PC-t adnak el, mint desktop PC-t, es a desktop PC-k tobbsegeben iGPU dolgozik (tehat elvileg nem hagyomanyos CF/SLI kepesek), akkor mar onmagaban a dGPU-k piaca sem tul nagy. Azon belul pedig velhetoen 5-10% korul lehet a CF/SLI aránya, ha egyaltalan van annyi. Vannak valahol erre konkret szamok? Steam statisztika vagy ilyesmi esetleg?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vagy OpenGL. Igazából már létezik ilyen kiterjesztés, csak nem szabványos, tehát ezzel nem megyünk semmire.
De a DX12 is opció, vagy akár a DX11 is kiegészíthető. Csak el kellene kezdeni ezt, de a Microsoft állandóan azzal bújt ki a multi-GPU támogatás fejlesztése alól, hogy túl kicsi a piac ahhoz, hogy foglalkozzanak a kérdéssel. -
t72killer
titán
"egy adott jatekmotor csak D3D11-et fog tamogatni, de nem lesz benne CF/SLI tamogatas, az mennyire szivas."
Eléggé, ha 4k vagy 3D monitoron/TV-n szeretné nyomni a játékokat (!= pasziánsz/mahjongg) az illető... Alkalmasint tudhat kevés lenni 1db 290x - illetve ha nem megy a CF értelmét veszítik a 295x2 féle többGPU-s termékek.#18, "4K-s 3monitoros rendszerek meg mar meghajthatattlanok meg 4way-el is" - egy db 4k monitor annyi db pixelt igényel, mint 4db fullHD, ergo önmagában többet kér, mint a 3 monitoros fHD rendszer, amin dolgoztál
-
energy4ever
addikt
Nem csak a cikkben emlitett dolgok okozzak azt, hogy kevesebben epitenek cf/sli-t. A banyaszok epitettek eddig nagy multi gpu-s telepeket, es mivel mar nem vga-k aloldjak meg a banyaszast, igy mar ok sem addnak ki felesleges penzeket draga vga-k ra.
Nekem volt 4way cf-em. Valahol meg az is keves volt, ezert jott ra a vizhutes is, hogy huzva eleg legyen. A 6 monitoros eyefinity-hez elengedhetettlen a cf/sli, es meg csak fHD-rol van szo, 4K-s 3monitoros rendszerek meg mar meghajthatattlanok meg 4way-el is. -
BlackSoft
addikt
DX12 -> problem solved
-
Fiery
veterán
"szerintem ezek a hírek inkább csak vitaindítók"
Mirol kellene vitazni?
Az 1-nel tobb dGPU luxus, de nem ertelmetlen, es a jovoben sem lesz az. A Mantle tamogatja rendesen, a D3D12 is velhetoen fogja. Az, hogy a mostani, takolt formaban idovel megszunik az CrossFire es SLI tamogatas, szerintem senki nem fogja banni -- de persze csak ha lesz helyette mas, jobb megoldas.
Maximum arrol lehetne vitazni, hogy ha megjon a D3D12 (a vart multi-GPU tamogatassal felvertezve), es egy adott jatekmotor csak D3D11-et fog tamogatni, de nem lesz benne CF/SLI tamogatas, az mennyire szivas.
-
stratova
veterán
Példaként kiemelhető a Fifa 2015, a Dead Rising 3, a Sims 4
Made my day
Itt hangosan felröhögtem. Éppen azért olyan helyben toporgós a grafikája, hogy szinte bármin elfusson.
Pedig üzletekben porosodnak a Hello Kittys SLI hidak, megfelelően egzotikus hűtővel ellátott GTX 980 Tri-SLI-re várva.
DX12-ig gondolom még jöhet egy Geforce frissítés, AMD-nél pedig már Hawaii óta rendelkezésre áll a PCI-E sínen kommunikáló XDMA a "tudjukmelyik" API alatti rugalmas terheléselosztással. Ha a rajzolási parancsok korlátozottságát szabványosan kitolja az új DX, miért ne foglalkozhatnának ezzel a problémakörrel is?
Fiery szerintem ezek a hírek inkább csak vitaindítók, mondjuk én éppenséggel véleményként sorolnék be párat, ha már született ilyen rovat.
-
7time
senior tag
válasz
Dr. Akula #12 üzenetére
Okosabb lenne 1 féle architektúrát fejleszteni, amibe mindenki aki ingerenciát érez hozzá beszállhatna, aztán a betett összeg / tudás mértékében risztelnének a bevételből. Mindjárt nem kéne 25 felé optimalizálni.
Ez olyan mintha azt kérnéd hogy az összes autó egyforma felépítésű legyen gyártótól függetlenül, és mivel a játékok nagy része GCN -re lesz tervezve az Intel és az Nvidia is csak ilyet gyárthatna, vajon menyiért lehetne rávenni őket? Semennyiért mert mindenkinek megvan a saját elképzelése és arra épül az üzleti stratégiája is ami sokkal fontosabb mint pár játék.
-
Dr. Akula
félisten
Biztos jó ez az "adjunk a fejlesztő kezébe mindent" irány, már ha egyáltalán kihasználják, nemcsak marketing, de nekem erről valahogy a DOS korszak jut eszembe, mindig pont a saját hardverem nem támogatott. Okosabb lenne 1 féle architektúrát fejleszteni, amibe mindenki aki ingerenciát érez hozzá beszállhatna, aztán a betett összeg / tudás mértékében risztelnének a bevételből. Mindjárt nem kéne 25 felé optimalizálni.
-
Bújtatott Mantle-marketing?
Egyébként a két gpu-s csúcsvga-k korában ez szvsz nem akkora érvágás.
-
Fiery
veterán
"Végleges megoldás természetesen egy olyan szabványos grafikus API, amely a fejlesztők kezébe adja a kontrollt az összes rendszerben található GPU felett."
Azt nem ugy hivjak veletlenul, hogy Direct3D 12?
Ha annak resze lesz a GPU-k egyedi cimzese es kezelese, akkor kisse okafogyottnak erzem a hirt.
-
babkukta
senior tag
Ilyen vga árak mellett mit várnak???
De ha pl azt nézzük, akkor egy GTX 980 mellé nem is nagyon kell még1
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3087
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Lenovo ThinkPad P1 G7
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest