Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #84 üzenetére
én például felrakattam a téli kerekeket, mentem 200 métert és működött. semmi ilyen programozást meg váltást meg semmit nem kell csinálni.
egyébként rendes gumisnál van tpms tápegység, amivel áramot tud adni a szenzornak, és ettől gyorsul a felismerés.
-
Reggie0
félisten
audibol is be tudsz tenni bontottat. A problema itt inkabb az szokott lenni, hogy markaszerviz vagy szakszerviz kell a programozashoz, mert programozas nelkul nem lehet cserelni. Viszont ha megveszed a kinai klon hamisitvany programozot akkor neked is van eselyed ra, csak hat az nem a hivatalos ut.
-
válasz
Hieronymus #84 üzenetére
Felteszem a kezem, mert nem tudom, hogy pontosan mi történt, csak maga a sztori lepett meg. Pedig találkoztam már pár baromsággal, de ez azért már annak is a csimbarasszója.
De megjegyzem, kösziAkármikor jól jöhet még
-
"...nekiállt sipákolni amikor nyáriról át lett rakva téli papucsra.
nem viccelek, szervizbe kellett vinni."Alapvetően nem kell. Csak akkor kell, ha egy teljesen új kerék garnitúra kerül a járműre.
A kézikönyv megadja az információt, hogyan lehet a két regisztrált garnitúra között váltani.
Azt szokták elrontani, hogy azonnal akarnak váltani, viszont a hónapok óta meg nem mozdított kerekben energia ellátás nélkül marad a hardver. Először menni kel az autóval néhány száz métert, utána lehet váltani a garnitúrák között. -
Értem a mögötte levő szisztémát, de például a lanciamban a xenon is le megy, majd fel, és kalibrál a hátul lévő szintszabályzó alapján, mégis ha kapnék egy követ, akkor nem kellene 180.000ért vennem egy új lámpát a szalonból, hanem néznék egy bontottat, belecsavaroznám, és jószél.
Csak a tulajdonomban lévő három autó egyike sem abban a korban készült amikor mindenelképzelhetőféleképpen le akarták húzni a gyártók a vevőket... ezekben is megvannak a f.szságok... de most gondold el azt a helyzetet, hogy veszel egy használt autót, mondjuk 4millióért, használod 3-4 évig, ér mondjuk 2milliót, kapsz egy kavicsot, elreped a balos, bemész a bótba', ott közlik, hogy csak gyári, ami 800.000. Közel gtk az autó egy kavics miatt.
Valamelyik audival van ez a szitu, amelyikbe elsőként raktak ledes pilácsot... hát nem tudom...#81 bambano
Valahogy nem látom életszerűnek azt a szituációt, hogy megállok az autómmal valahol, valaki odajön pajszerral, bek.rja a sárvédőlemez és a géptető közé, nekiáll rüszülni vele csak azért, hogy kiszedje a lámpát az autóból. Főleg, hogy normális autókban (amikből esetleg megérné kilopni a lámpát) a két első sarokban van a két zárszerkezet. Azt kb esélytelen kilopni onnan.
Még a komplett autó ellopásában azt mondom, hogy látok fantáziát, de olyan autókat amiket ismételten csak megérné ellopni az alkatrészek miatt, és olyan alkatrészek miatt amik drágák, azokat általában garázsban tartják, vagy udvaron, vagy valami normálisabb helyen.
Occsó' kicsikocsiba meg nem fognak drága lámpát (se) rakni.
Én ebben inkább a pénzlehúzást látom mint a tulajdon védelmét.
Opelra visszatérve, amikor hitetlenkedve hallgatta ma sztorit, akkor direkt mondták, hogy nem a nyomásszenzorral volt baja a kocsinak, hanem valahogyan érezte, hogy megváltozott a kerék átmérője. Gondolom a sebesség/fordulatszám alapján, és menni kellett vele a hivbatalos szervizbe, ahol mondták, hogy "igen, azt itt át kell állíttatni".
Volt egy "wtf" fejem... -
bambano
titán
nekem nem sipákolt. szervizbe se kellett vinni.
mondjuk rendes gumisnál van tpms programozó, de nekem az se kellett.de, lámpát lopásvédelmi célzattal programozzák, tudomásom szerint a volvo volt az egyik, aki korán bevezette. A cél az, hogyha otthagyod az autót az utcán, egyrészt ne lopják ki belőle a jelölt alkatrészeket, másrészt ne lopják el bontási céllal az egész autót, mert hiába vinné el, nem tudja más autóba belerakni a szétbontott alkatrészeket.
-
óóó, dehogynem... opel nekiállt sipákolni amikor nyáriról át lett rakva téli papucsra.
nem viccelek, szervizbe kellett vinni.
lámpát nem tudom, hogy lopásvédelmi célzatból kell-e programozni, de az, hogy saját epromja van egy fényszórónak, így csatlakozik a canbushoz, ami leellenőrzi minden indításkor... én leginkább arra tudom visszavezetni, hogy ha kapsz egy követ, vagy madarat, vagy akármit, akkor a szervizbe vidd, ahol majd 20khuf/óra munkadíjjal 8 óra alatt kicserélik.
gyárira
neeeem ám csak úgy van, hogy elmész a bontóba, veszel egy pilácsot, aztán otthon átcsavarozod... -
bambano
titán
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #69 üzenetére
Az csak a kereknyomas. En arra gondolok, hogy egyaltalan elfogadjon mas felnit.
#72 btprg: Hat, akkor plane nincs ertelme, mert ha annyira televannak veluk az utak es megis csak a balesetek 1%-at okozzak, akkor ez smafu. Jo hogy nem az utasteret akarod kotelezoen lehallgattatni, mert a balesetek 0.5%-at az utasok okozzak...
-
btprg
senior tag
De azért kell a gyorshajtás miatti méregetés, mert így is tele vannak az utak sutyerák tahókkal, akik szerint mindig a maximum megengedett sebesség felett legalább +20-szal kell menni, legyen az 30-as lakóövezet, lakott terület vagy autópálya. Ha semmit nem mérnének, akkor az ilyen emberek teljesen kontroll nélkül őrjönghetnének. De az igaz, hogy a gyorshajtás méregetése helyett fontosabb lenne a sávok között cikázó, éjjel fél oldalon teljesen elsötétült autókkal mászkáló, mások mögött 100-as tempónál 1 méterre tülekedő stb. barmok kiszűrése, de a rendőrök magasról tesznek az ilyenekre...
-
btprg
senior tag
Aki ilyen autókat vesz, az meg is érdemli hogy túrják ki minden adatát. Ilyen az, amikor átesik a ló túlsó oldalára egy iparág...
-
"Meg eljon az ido, amikor a felnit is fel kell programozni es egyedileg parositani az ECU-ban..."
Ez az idő eljött már.
A kerekek előre fel vannak programozva egy azonosítóval.
A keréknyomás kontrollja okán minden kereket párosítani kell az autóval.
De párosítás nélkül elindul a jármű, de villog a keréknyomás jelző. -
Jogkövető Becsületes Jóskáról mindent fognak tudni. De azt persze senki nem tudja, hogy a főutcán éjjnek idején ki lopta ki a kocsiból a katalizátort és a négy könnyűfém felnit.
-
Nyilván mocskos sokat fejlődött a technika 40 év alatt (83ban kezdték el fejleszteni a 850-et, 92re lettek kész vele, de akkor már az addigi legnagyobb és legköltségesebb ipari project lett a svédeknél, annyira, hogy a volvo erre a kocsira tett fel mindent, értsd, mindent), de ettől még az aktív cellák, a felfogás, az anyagok, és a kb minden _is_ változott. Persze, hogy inkább ülnék új xc90ben ütközéskor mindt a 850ben, de nekem bőven elég a 40tonnás nyerges a seggem alatt. Inkább ebben ülök mint az xc-ben
Ezek még "egy darab acélból" készültek, de ha megnézed az új kocsikat, ott már az oszlopok találkozásánál "puhább" acél van, hogy az rogyjon, az utascella viszont bóracél. És megint más acél van a váznyúlványokban, meg a keresztnyúlványokban, meg az elejében, már a motor is a gyűrődő zónába van aktívan betervezve, meg maga a bölcső is, stb.
Ettől függetlenül a talajon kellene maradni, egy 2.5 tonnás suv légellenállása, súlya, gumijai, és fogyasztása miatt nem kellene életképes legyen egy olyan világban, ahol az a kérdés, hogy 20 vagy 40, vagy 80 év múlva érünk oda, ahol az ökoszisztéma végérvényesen megroppan.
De úgy látszik, hogy a mutogatás, és a "férjen be az arcom a kocsiba" fontosabb mint a közeli jövő élhetősége...
Ez van.
Amúgy a smart az még érdekes ütközési szempontból... mocskos kemény kis dög... -
A videóban 940 van. Nem vagyok nagy matekos, de úgy tudom, hogy a 940 az 90-el több mint a 850. Tök más szám. Amúgy ha azt a videót alaposabban megnézed, akkor a volvoban nincs motor
Pont azt vették ki belőle ami (ugyan a 940 hosszmotoros) mondjuk elég kritikus törés-technikailag.
De azt még had mondjam el, hogy a 940 a 850 előtt jött ki, a 850 már teljesen más szemlélettel készült, és ha láttál már 850 ütközőgerendát, és az mellé beteszed egy új autó gerendáját, akkor lehet gondolkodni a kettő közötti különbségen.
Persze ezzel nem azt mondom, hogy az új autó rosszabbak, mert jobbak, de inkább ebben ülve ütköznék, mint egy új swiftben, vagy hasonló autóban.
[link] -
atike
nagyúr
Durva.
....és ezek nem kínai autók....
-
bkercso
nagyúr
Ígéretes a linkelt cikksorozat a végén...
A kiút egyik komponensét a kultúrában és az oktatás fejlesztésében látom, hogy alulról építsünk.
Ma már odáig fejlődtünk, hogy fejlett országok közti fegyveres háború nem kifizetődő. Előbb-utóbb talán a visszaéléses rendszerek fenttartására is igaz lesz ez, reméljük! -
Teasüti
nagyúr
Amúgy olvasgatva a hozzászólásokat érdekelne vmi: tegye fel a kezét, aki okostelefonon írta meg a nemtetszését ide a topikba!
-
SkyLine3000
addikt
Az enyém tuti nem gyűjt rólam semmilyen adatot.
Elektromos ablakon és központi záron kívül nincs benne semmi.
Ezek az új vackok is lassan csak arról fognak szólni, hogy mennyi adatot tudnak gyűjteni rólunk a gyártóknak. Kerekeken guruló mobiltelefonok. Szép új világ. -
A legbonyolultabb elektronika az a cd-s rádió+cdtár az autómban
Annyi adatot gyűjt rólam, hogy mennyi az átlagfogyasztás, és az átlagsebesség. Nemhogy simkártya meg wifi, de még canbus sincs benne
Vettem is hozzá egy motort tartalékba, ez már kiszolgál életem végéig... (volvo 850 t5 kombi)
Csókoltatom a teslásokat, meg az tutifrankóújautósokat. -
válasz
domerator #45 üzenetére
"---akár emberéleteket menthet, még Hollandiában is... lefogadom hogy ott se matyó hímzés a közlekedési kultúra."
De a történet nem erről szól. Mármint nem a baleset megelőzésről. Kettő dolog miatt.
A megvásárolt adatok kizárólag bevétel maximalizálásról szóltak. Ahol balesetveszély van, ott baleset is. Ezeken a helyeken normáliséknál már beavatkoznak. Sebesség korlátozással, közlekedési lámpával vagy körforgalom kialakítással esetleg szigorúbb hatályú táblákkal. ...
A balesetveszélyt nem a sebesség emelkedése növeli elsősorban. Az utak zsúfoltsága sokkal meghatározóbb tényező. A német autópályákon, ahol nincs sebességkorlátozás, sokkal kevesebb baleset történik, mint ezen pályák városi szakaszaiban. A ráfutásos balesetek zöme a megállok - indulok - megállok- ... torlódásban keletkezik. Ezen esetekben meg sem a megengedett sebességet a járművek. (Idióták mindig vannak, akik a teljesen üres úton is képesek összetörni magukat, de nem ők adják a többséget.Olyan nincs, hogy egy cég és az ügyfele közötti megállapodás megszegését, jó okból elfogadhatónak kell ítélni.
Pusztán haszonszerzés céljából szegett megállapodást a vállalkozás. Eladta az adatokat, pénzért.
A megbízhatatlan, szavahihetetlen cégeket kerülni kell. -
Reggie0
félisten
-
bambano
titán
a relatív gyorshajtással az a baj, hogy időben és térben is értelmezhetetlen. egy full analóg, lekopott nyári gumin haladó autónak más a relatív gyorshajtási sebességhatára, mint egy nagyjából új autónak, szügyig rakva rendes elektronikával, tesztgyőztes téligumin. plusz az emberek is mások, stb.
a relatív gyorshajtásra gyakorlatilag egy indikátor van: csattant, akkor gyors volt.
-
asdf_
veterán
Ó dehogynem, a rendőrség megmondja mindig, hogy az a fránya gyorshajtás, az a bűnös. Persze csak addig, amíg meg nem különböztetjük a valódi gyorshajtást meg a relatív gyorshajtást. Ők persze nem teszik, mert nem érdekük, nekik (az államnak) az a jó, ha pénzjegynyomdát játszhatnak a lézerjeikkel.
-
Reggie0
félisten
válasz
domerator #45 üzenetére
Ez mar ott bukik, hogy a gyorshajtas miatt alig tortenik baleset.
Itthon meg mar csak azert is kivitelezhetetlen a dolog, mert joghatassal jaro merest csak hitelesitett meroeszkozzel lehet vegezni, marpedig az auto km-oraja nem ilyen.
Amugy meg undorito az ilyen kemkedes.
-
domerator
veterán
válasz
Hieronymus #44 üzenetére
" Ilyen cégek termékeit nem érdemes megvásárolni."
Márpedig ezt egy jó és hasznos lépésnek tartom, akár emberéleteket menthet, még Hollandiában is... lefogadom hogy ott se matyó hímzés a közlekedési kultúra.
Névtelen volt az adatgyűjtés, nem a begyűjtött adatok alapján büntettek embereket, hanem a biztonság növelésére használták fel, követendő példa kellene legyen.
Sajnos a mérhetetlen méretűre hízott öntudat győzni látszik a józan ész felett, amikor egy ilyen lépést elleneznek. A gyorshajtás nem jog!!! és tűzzel-vassal küzdeni kell ellene, mondom ezt úgy, hogy általában én is 10-15%-kal gyorsabban megyek a megengedettnél, szóval nem álszent vagyok, az agyhalott száguldozókat kellene megállítani és arra egy ilyen névtelen adatgyűjtés jó módszer. Sajnos amíg pl. a jobbra tartást is rohadtul fordítva értelmezi még a szakértők egy része is, addig marad az őrület az utakon. Ugyanilyen őrület marad az adatkezelés szintjén is -
válasz
fatpingvin #42 üzenetére
Az a rémisztő, hogy nem tudod kivonni magad az ellenőrizhetőség hálójából.
Még akkor sem ha skanzenbe vonulsz, műholdak ott is látnak.El kell döntened, hogy mi az amitől parázni érdemes és mi az amitől nem.
A járművel való közlekedés az aminek rögzítése alól nem tudod kivonni magad.
A telefonodon keresztül követ a telefon gyártója. Az alapszoftver gyártója és a navi program gyártója.
A rögzített kamerarendszerek és a menetrögzítő egyedi kamerák. Lehet pánikolni azon, hogy az autó is gyűjthet adatokat, csak nem sok értelme van.
Annak van értelme, hogy megköveteled a begyűjtött adatok megfelelő kezelését. Ilyen cégek termékeit nem érdemes megvásárolni.Azt látom, hogy amúgy is kettős mérce van az adatgyüjtéssel kapcsolatban.
Van egy bolgár munkatársam akinek a barátja a városban lekoccantott egy álló autót, majd hazautazott, mintha semmi sem történt volna. Azzal viszont nem számolt egy kamera telibe rögzítette a koccanást.
Küldtek neki egy többszáz eurós csekket a cserbenhagyás miatt és behívták az autót ellenőrzésre az illetékes rendőrösre. Németeknél cserbenhagyásnak számít az üres jármű otthagyása is.
Teljesen más a hozzáállása a történethez a két jármű használójának. -
Teasüti
nagyúr
2006-os Merci idén lesz 15 éves. Még tök buta a kocsi, rádiós fejegységgel BT nélkül. Egyedül OBD-t tud csak, de már az is sok mindent naplóz állítólag. Nemtom mennyi időre visszamenőleg, de a diagnosztikai adatokhoz hozzá lehet férni, nyilván hisz azért van. Gáz-, fék állása, ESP gyorsulásmérője, sebesség, rádión keresztül tudja a dátumot és időt is, meg rengeteg más apró technikai bizbasz amiről fingom sincs. Egy balesetnél ezek perdöntőek lehetnek. Ennyiből már nagyjából képbe is lehet kerülni, hogy csattanás előtt hogyan vezettél.
-
fatpingvin
addikt
egészen rémisztőnek tartom hogy az ilyen cikkekre a legtöbb mazsola annyit reagál hogy "hát nekem aztán nincs mit titkolnom, meg különben is mit tudnék én ez ellen csinálni"...
persze, ezek szerint nem csak felelőtlen de még tájékozatlan is vagy amellett hogy borzasztóan naiv. -
fatpingvin
addikt
válasz
GreenGoblin #31 üzenetére
same here.
egyedül a mobiltelefonommal nem vagyok teljesen megelégedve de még nem vettem rá magam hogy a KaiOS-t is ugyanúgy kibelezzem mint az utolsó andoridos szutykomat... -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #37 üzenetére
a telefonomon semmilyen adat sincs, nemhogy kényes.
az rf árnyékolás eredetileg azért van nálam, hogy a kocsikulcsot tudjam árnyékolni, mert nem szeretem, ha a kocsim hűlő helyét kell bámulni.
de ha kell, telefont is leárnyékolja. -
(I)"...nálam szokott lenni rf árnyékolás, tehát ha elkapna az ideg, hogy ne tudjanak követni, akkor le tudom úgy árnyékolni a telefonomat, hogy nem tudnak követni, igaz, akkor a telefonálásnak is finító."(/I)
Ennek mi értelme van? Mármint az árnyékolásnak?
Nem viszed magaddal vagy kikapcsolod a telefont. Ennyi.Azt megértem és elfogadom, hogy a kényes adatokat tartalmazó telefonra nem telepítesz fel appokat. legfeljebb azokat amikre vigyázni kell, legalább annyira, mint a telefonra.
A többire meg lehet egy második eszközt használni. Azon lehet lehet kémkedni a telefonszámok és üzenetek után.
-
bambano
titán
válasz
GreenGoblin #34 üzenetére
téves, feltöltős simmel sem lehet eltűnni, mióta kötelező éves adategyeztetés van.
de bontsuk kétfelé a dolgot:
1. az, hogy a mobiltornyok és a szolgáltatók látják, hogy merre megyek, nem annyira fáj, mert egyrészt csak azt látják, hogy merre megyek, másrészt a magyar szolgáltatók elvileg a gdpr hatálya alá tartoznak, tehát nem teljesen hülyeség azt gondolni, hogy valamennyire korlátozva vannak.
2. a nagyobb probléma, mikor mindenféle appok mindenféle adatot tolnak ki meghatározhatatlan szerverekre, senki sem tudja milyen országokba, stb. ez ellen lehet védekezni, ha ezek az appok nincsenek a telefonodon és nincs rajta bekapcsolva se a mobilnet, se a wifi, se a gps.én ezt csinálom, hiába van viszonylag korszerű mobilom, gyári állapotában van, egy appot se raktam rá, és a mobilnet ki van kapcsolva. ez sem jó teljesen, tehát elfogadok bizonyos mértékű kritikát ezzel kapcsolatban, csak másrészről kényszer is van, hogy a telefonálást, elérhetőséget hajlandó vagy-e teljesen feláldozni a teljes követhetetlenség árán.
a másik, hogy nálam szokott lenni rf árnyékolás, tehát ha elkapna az ideg, hogy ne tudjanak követni, akkor le tudom úgy árnyékolni a telefonomat, hogy nem tudnak követni, igaz, akkor a telefonálásnak is finító.
-
Reggie0
félisten
válasz
GreenGoblin #34 üzenetére
Teves a felvetes. Senki sem akar 100%-ban eltunni. Mondjuk attol meg, hogy felcsatlakozol egy toronyra messze nem fognak mindent tudni. Nem veletlen kuld GPS kordinatat a segelyhivonak a telo, mert a tornyos haromszogeles nagyon pontatlan.
-
GreenGoblin
őstag
Amúgy nem tudod úgy használni. Még az általam felsorolt 3 operációs rendszer ill. a butatelefon ja meg kihagytam a Linux telefont sem képesek teljesen biztonságosak lenni.
Miért?
Mert ha SIM kártya bent van már tudják hol vagy. GPS sem kell, hogy legyen a telefonban anélkül is tudják a helyzeted mivel a telefon rákapcsolódik az adótornyokra amik minden adatot tárolnak. Persze ha kiveszed az akkut (amit ma már nemigen lehet) és kiveszed a SIM kártyát mikor nem használod illetve a SIM feltöltős (feltételezem a feltöltést KP-val oldod meg vagy ajándék utalvánnyal) na akkor tudsz eltűnni mindenki elől egybkis időre de akkor mi értelme a telefonnak.
Nem lehet 100%-ban eltűnni manapság, de meg lehet nehezíteni azok dolgát akik keresnek minket. -
Reggie0
félisten
válasz
GreenGoblin #31 üzenetére
Kapaszkodj meg, nalam igy van itthon
Egyedul a mobiltelo nem sajat meg. Mondjuk a TV helyett shield van halon, de az csak a NAS-t eri el, netre szeparalt TOR-on juthat csak ki.
-
-
Medocsabi
addikt
Vicces, hogy valaki azért kapcsol ki mindent az autóban, mert "engemaztánnefigyejjenmegsenki"
Azt a zsebében meg ott a telefon, amit addig nem is tud használni, míg nem fogadja el, hogy MINDIG MINDENHOL MINDENT amit a telefonon csinál, monitoroznak,és tárolnak.
Gratulálok ezen ravaszdi embereknekFuck the system!
-
bambano
titán
válasz
GreenGoblin #26 üzenetére
miért pont az autó fedélzeti rendszeréről tételezed fel, hogy normális elvek mentén tervezték és sikerült helyesen elkészíteni?
-
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #23 üzenetére
én például megnéztem, hogy melyik biztosíték látja el árammal a fedélzeti mobilt. azt az egyet kihúzom, akkor gyűjtögethet mindenféle adatot, elküldeni nem fogja tudni.
egyébként arra biztosan használják a mobilt, hogy folyamatosan fut az önvezető szoftver a kocsiban, és amikor a vezető nagyon mást csinál, mint amit az önvezető szoftver tett volna, ha éles, azt a helyzetet elküldi a gyárnak. én külön jót teszek azzal, hogy nem az én vezetési szokásom alapján tanítják meg a kocsit vezetni
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #23 üzenetére
Siman elindul. GSM/GPS-t nem kell lehuzni, csak az antennat es 50 Ohmos lezaras mehet a helyere. Ugye melygarazsban is elindul. Mikrofon lehuzhato. Kamera kitakarhato. A legzsakot meg ne huzd le, az nem kemkedik
-
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #17 üzenetére
Meg amugy is pontatlan, mert az epuletek kozotti reflexiokkal es csillapitasokkal illetve ennek az idobeli valtozasaval nem tud mit kezdeni. Amit te irsz, az nagyjabol a pusztaban mukodik csak.
Ezek olyan kenyelmi es esetleg biztonsagi funkciok ami nelkul boven lehet elni.
-
bambano
titán
én nem a meghajtáshoz kötném a választást, hanem amelyik autóban van valamiféle önvezetés vagy annak kezdeménye, abban, szerintem, biztosan van mobil.
a tv, szerintem, biztosan hazaküldi, hogy melyik csatornát hogy nézték, mit csináltak a reklámokkal, és arra is mernék tenni egy kisebb összeget, hogy megsaccolja, hányan ültek előtte és mekkorák. de ez utóbbira csak kisebb összeget tennék
-
Csak akkor pontatlan, ha háromnál kevesebb b.állomás látható.
Bizonyos esetekben még ez is elegendő annak a bizonyítására, hogy valaki egy büntény közelében tartózkodott egy adott időpontban.Mindamellett értelmetlen tönkretenni a biztonságot növelő és kényelmi rendszereket. Az autó nem tudja, hogy agy adott időpontban ki vezeti. A kinyert információk járműhöz és nem személyhez köthetők. A telefon estében sokkal egyértelműbb a helyzet.
Volt aki az Android Autót hozta példának. Azért ne jó, mert az AA-t támogató rádióegységnek nem kell feltétlenül ODB kapcsolatot tartania a számítógéppel. Az egység alapvetően megjelenítőként üzemel.
Persze tönkre lehet tenni a kihangosító rendszer mikrofonjait csak nem látható az ebből származó előny. -
Silεncε
őstag
Magyarországon ez nem akkora probléma, itt az autók átlagéletkora 15 év
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #11 üzenetére
Nem egeszen, ugyanis az adatok osszekapcsolasa akkor sokkal lazabb, az esemenyek szinkronitasa helybol tamadhato, igy kevesbe lesz hiteles az adathalmaz. GPS nelkul pedig mit sem er a szolgaltatok naplozasa, a bazisallomas alapu pozicionalas durvan pontatlan.
-
-
Első Indítás után majd be kell lépni Android Autoba google fiókkal, majd indulásnál engedélyezni kell Fék pedál tapógató apnak, hogy hozzáférjen a fékhez, meg mikrofonhoz kamerához ("hogy tudja felismerni környezetét, és reagáljon közeledő megkülönböztető jelzésekre") stb stb... Így fogunk állni...
Persze, ha balesetet szenvedsz, mert valaki feltörte a titkosítást valamilyen szinten, akkor persze: nem volt beállítva 2FA, meg miért nem rendelté tűzfalat.... nem csak a motortér és utascella közé, hanem a rendszerbe is, stb stb... -
gabor7th
addikt
"A média és a társadalom persze többségében az okostelefonok és az appok, vagy talán még a PC-k biztonságával van elfoglalva."
Sajnos inkább tojik rá és egyre megy a zsákutcába.
"Attól függően, hogy egy autó mennyire új és milyen okosfunkciókkal bír, a tulajdonos vagy használó tudta nélkül megdöbbentő mennyiségű és részletességű adatot gyűjthet be: helyadatokat, információkat az ajtók nyitásáról, teljes hangfelvételeket."
Számomra a szenzáció az lenne, ha egy cég nem élne vissza a helyzetével.Majd amikor majd vezet helyetted és közben a neten lóg a sok sebezhetőségével halálos is lesz, majd talán akkor felébrednek az emberek.
-
asdf_
veterán
Én arra is kíváncsi lennék, amikor egy gyártói szervizben rádugják a diagnosztikai eszközt az autóra, akkor milyen adatok mennek fel a "központba". Pl. a hibrid- vagy elektromos autók akkumulátorai kapcsán egész részletes adatokra lehet szüksége a gyártónak a későbbi termékek fejlesztése kapcsán és azért hatalmas összegeket nem tennék rá, hogy ezek full anonimizálva lesznek ,meg hogy csak egy gyűjtőbe mennek bele, aminek a végeredményével dolgoznak. Tudom, GDPR, de mivel egy gyártói, zárt rendszerben van az adat, senki meg nem mondja, hogy mit és hogyan tárolnak (kivéve, ha egyszer egy leak kapcsán véletlen kikerül).
-
<Adamsky>
nagyúr
No, akkor most tegyük e mellé a hír mellé a TCL-est, és gondolkozzunk el picit.
• Kinek (melyik cégnek) mit lehet és mit nem?
• Mi számít kémkedésnek, és mi nem?
• ... és egyébkét is, hány éves a kapitány.Olvasva ezeket a híreket, egyébként mindig ledöbbenek. Az erősebb kutya b@**ik sajnos változatlanul igaz, valamint Hofi örökbecsű vicce a farkas fiúval a róka fiúval és a nyúllal pedig igazabb, mint valaha. Szomorú világot élünk
-
bambano
titán
nem hiszem, hogy az autóm több adatot gyűjtene rólam, mint amit én gondolok...
-
Akula
őstag
Egy külföldi céges kiküldetés során a reptéren kaptunk egy kis kategóriájú bérautót. Kolléga egyből párosította BT-al a mobilját, hogy meg ne büntessék, ha a kormányt is fogja, meg a mobilt is vezetés közben.
A kocsi fedélzetijében már annyi telefonszám volt elmentve, hogy alig találta a saját bejegyzéseit. Nesze neked GDPR. És ez csak egy fapados Corsa volt.
Az iOT a bátraknak való -
Reggie0
félisten
Nem meglepo. Uj autoban helybol iktatnam ki a gps-t,gsm-et,wifit, kamerakat es mikrofonokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi 12C 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5300 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest