- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Adalék az elektronikus közigazgatáshoz: ma volt egy adóbevallási határidő - természetesen a Cégkapu nem bírta a terhelést, napközben gyakorlatilag használhatatlan volt.
Gondolom senki nem számított arra, hogy ma adóbevallásokat fognak leadni. -
poirot
őstag
Van ügyfél kapum, illetve bejelentkeztem a EESZT = Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér-be is mondták, hogy hű de jó lesz, meg minden, hát a nagy turót.
Tavaly őszi tűdőszürőm az meg van, hogy mikor kinél voltam részletesen, igaz, hogy a kollégámtól kérte az üzem orvos a tüdőszürő igazolási papirt, pedig neki is van ügyfélkapu elérése, de nem vigye be. 21. század. 3 nappal ezelőtt voltam gyógyszert felíratni magamnak, a szokásosakat, megnéztem az egészségügy szolgáltatásnál, ahol be volt jegyezve, mikor, percre pontosan voltam ELLÁTVA. Ennyi. Semmi gyógyszer név, stb, pedig azt mondták, hogy majd innen fogják megnézni a patikusok. Hát nem. Marad minden a régiben.
-
Somatom
veterán
-
bambano
titán
válasz
st3v3np3t3r #53 üzenetére
én meg ismerek olyan közös képviseletet és társasházat, ahol annak ellenére lett bekamerázva a közlekedő meg a lift, hogy tudták, hogy törvénytelen.
ebben csak az a geb..sz, hogy ez itt, ahol lakom...
nem baj, jön még kutyára közgyűlés...
-
st3v3np3t3r
nagyúr
hát... ebben nem lennék annyira biztos... ismerek olyan cégeket, akik simán megbuknának... az egyik cég kamerarendszereket is üzemeltet vagyonvédelmi szempontból és egyes felvételek 3napnál tovább is a tárolva van akár 5-7napig...
A másiknák semmilyen védelem nincs alkamalmaza a személyes adatok védelmében...
az egyik városszintű cég, a másik magán vállalkozás...
tehát miről is beszélünk? a cikkben foglaltak teljesen igazak... csak az a baj hogy sok cég még a hazai adatvéd.törvényt is magasról lef#ss@...
-
shift+ő
senior tag
válasz
st3v3np3t3r #51 üzenetére
Aki a nemzeti adtvédelmi törvényt teljesítette annak ez azért annyire nem fáj.
-
shift+ő
senior tag
Már működik: [link]
Felesleges a legbutábbhoz igazítani a rendszert. az eAnalfabéták használhatnak humán interfészt, ami a kormányablakban ülő ügyintéző.
Adatvédelem szempontjából ott a blockchain ami nem csak a kritovaluták mögött van, de szinte csak ebben a szövegkörnyezetben hallunk róla.
Ajánlom figyelmetekbe az eÜsz tv. és a GDPR-t. Bár mindkettőt még csak tanulja a maygar államigazgatás.
-
cami][us
senior tag
A hír akkor jött ki, amikor a kormányablakban közölték velem, hogy ne várakozzak, mert az ügyfélkapu úgyis bedöglött
#45
Valaki régen azt írta a PH!-n hogy a főnöke szerint ami nincs kinyomtatva, az nem létezik. Teljesen adom. A redundancia a papírral kezdődik, a közigazgatásban biztosan.
-
Somatom
veterán
Plusz a papír, nyomtatási költség, posta, stb. Pont azért terelik a cégek az ügyfeleiket az elektronikus ügyintézés felé, mert az alacsonyabb erőforrásigényű. Csak a közigazgatásban ez valamiért nem akar érvényesülni. Papírokat küldözgetnek, postán leveleznek, meg a személyes megjelenést erőltetik.
-
-
azbest
félisten
"miért is nem lehetne hivatalos e-címként használni a hitelesített e-mail címet?"
az email nem éppen biztonságos. Ellenben, az ügyfélkapuhoz tartozik értesítési tárhely, most is oda kerül a dokumentum és az emailben csak az megy ki, hogy kaptál valamivel kapcsolatban valamit. Szóval ez így most korrekt adatvédelmileg is.
Egyébként tényleg marha rossz hozzáállás, hogy a leggyengébb és a legbutább emberhez igazított legyen a maximális szint a szolgáltatásban. Például autó átiratásnál ismerős nem látott időpontfoglalási lehetőséget a törvényi határidőn belül. Mert ott is az megy, hogy a trógert üljön be egész napra és majd egyszer sorra kerül. Mondván, hogyy a buta emberek nem képesek időpontot foglalni. Ezért a termelő, értelmes embereket kell elgáncsolni.
Ezért ilyen mocskosul drága az állam. Mert ahelyett, hogy a hatékony megoldást propagálná, lehúzza a legbutább szintjére az összeset. Meg persze vannak ügymenetek, ahol meg lehet bízni erre szakosodott céget, akik pár ezer forintért másnapra elintézik és még nem is kell annyi példányban leadni semmit, mint ahogy közvetlen sorbanállós ügyintézésnél kellene. Erre is jó példa az autó átiratás menete, ahol az eredetiségvizsgálat mellé pár ezerért elintézik a hivatali részét is. Kb soron kívül, laza bürokráciával. Intézményesített korrupcióval.
(#38) _cHAos_
bár az alapötlet magasztos, azért kíváncsi lennék, hogy ez a változás is része-e annak a tervnek, hogy mindent kivegyenek az önkorányzatok kezéből és központosítani lehessen a korrupciót. Nem volt a hírekben pár hónapje egy kiszivárgott belsős fejlesztési dokumentáció, amiben feketén-fehéren leírták, hogy a cél az önkormányzatiság felszámolása? De
Persze jó kérdés, hogy ki a nagyobb bűnöző: a központi hatalom, vagy az önkormányzatok. Az állampolgár meg csak reméli, hogy nem lesz még kiszolgáltatottabb, ha visszaélnek a rendszerrel. -
Somatom
veterán
6.: Az elektronikus cím bevezetését miért hátráltatná az, hogy az állampolgárok min. 30% -a e-analfabéta? Van hivatalos regisztrációm a magyarország.hu -ra (vagy kormányablak, vagy mittudoménhogyhívják). Megadtam az e-mail címemet, majd személyesen hitelesítettem a központi okmányirodában. Ha pl. lejár valamelyik iratom, akkor küldenek róla e-mail -t. Akinek nincs ilyen regisztrációja, annak küldjék hagyományosan, papír alapon a hivatalos leveleket. De, akinek van ilyen regisztrációja, annál miért is nem lehetne hivatalos e-címként használni a hitelesített e-mail címet?
-
_cHAos_
aktív tag
Pár dolgot hozzászólnék, mert a hozzászólások 80%-a teljes kapufa:
1. egy rövid ideje kormányhivatalban dolgozom, van rálátásom pár dologra
2. ez egy nagyon jó fejlesztés, tényleg az állampolgárok érdekeit szolgálja
3. hogy mennyire lesz fair az anyagi költségek kezelése azon feleslges előre ugrálni, főleg hogy alapvetően egy jó dologról van szó, ennek a fejlesztésnek szerintem örülni kellene
4. nekem úgy tűnik, hogy a topikban olyanok foglalnak állást IT biztonságról, akik életükben maximum Windows jelszót állítottak be vagy egy mintás feloldást az okostelefonjukhoz: egy személyazonosító okmány PIN kódját emailben elküldeni az mindenen túlmegy, más kérdés, hogy a PIN kód személyes kiadása helyett egyszerűen megkaphatnák az állampolgárok a PIN kód egyik felét SMS-ben a másik felét emailben.
(csak zárójelben jegyzem meg,nagy pénzügyi cégeket (bankok, biztosítók) audtiáltam, az a szint, amikor valaki kb. meghal , ha kiderül, hogy pl egy szerverre nem lát rá a biztonsági kamera)
5. egy központosított homogén infrastruktúrát egyrészt sokkal könnyebb megvédeni, másrészt biztonságosabb is
6. a papír alapú ügyintézést addig nem lehet sajnos megszűntetni, amíg az állampolgárok 30%-a (becslés) alkalmatlan arra, hogy elektronikusan intézze az ügyeit, nem kell részletezni szerintem, lehet alá is becsültem
üdv.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
na igen... ez a nagy közigazgatási f#szs#g, ha nincs állandó lakcímed, nem lehet tartózkodási helyed(ideiglenes lakcím) sem jogilag...
én ugyan így vagyok... nincs állandó lakcímem...így "város szintű, lakcím nélküli" vagyok... az részlet kérdés hogy tudom igazolni közjegyzői albérleti szerződéssel hogy hol lakom... -
Somatom
veterán
"Az, hogy nem vagy elérhető a törvényesen megadott elérhetőségeden"
Nem teljesen ez a szitu. Én jogkövetően tájékoztattam a nyilvántartót az aktuális helyzetemről. Mivel sem Magyarország területén, sem máshol nincs helyrajzilag meghatározható tartózkodási helyem, ezért a lakcímkártyámban az szerepel, hogy "lakcím nélküli". Tulképp a hivatalok járnak el jogszerűtlenül, amiért mindenáron valami korábbi lakcímemre küldözgetik a hivatalos piszkálódásaikat ahelyett, hogy az aktuális címemre küldenék (vagyis, sehova). Ha megadnék bármilyen lakcímet, tulképp azzal követnék el jogsértést, hiszen hamis infóval próbálnám félrevezetni a hatóságokat. Erre a visszás helyzetre tökéletes megoldás lenne az elektronikus cím.
-
azbest
félisten
válasz
st3v3np3t3r #33 üzenetére
én is mindig addig nevetek, míg ki nem derül, hogy a főni komolyan gondolta, amit mondott
-
Agostino
addikt
válasz
st3v3np3t3r #30 üzenetére
nyilván viccként írtam, remélem meg is marad viccnek az egész. illetve pont a linkelt cikk kapcsán ugrott be, hogy legalább találnak feladatot a rendszernek.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
nem is ez a legnagyobb baj... hanem az, hogy az ügyintézők nincsenek normálisan oktatva az alkalmazás használatából... január végén lejárt az e-aláírásom(nem az e-szignóm).... febr.19.én hétfőn bementem megújíttatni...30perc és 11 ügyfélnyi várakozás után kisorsolták a sorszámom... mindent csinált az ügyintéző,csak pont azt nem amiért mentem... rakott e-szignót a eszemélyimre kódkártya nélkül... kis szerencsével majdnem letiltotta a személyimet... mondtam neki hogy szerdán visszamegyek, mert a kódkártyák nincsenek nálam... szerdán visszamentem...1,5órát vártam, pedig csak 5en voltak elöttem...az ügyintéző akihez kerültem, be se tudta tölteni az eszemélyim... átirányított egy másik ügyintézőhöz,"aki kicsit tapasztaltatabb volt" , 10perc alatt megcsinálta a megújítást... mondom akkor vigyük fel a taj meg adószámom, mert mikor igényeltem(2016.január) akkor még nem lehetett feliratni rá... na, jött a telefonálgatás... 20perc telefonálás után azt a választ kaptam hogy a rendszer még fejlesztés alatt van,ráírni nem tudják de igényelek újat,azon már rajta lesz... mondtam marha jó... 2éve(2016ban) is azt mondták hogy fejlesztés alatt van...2018at írunk... még mindig nem tudják a kormányablakban rögzíteni utólag a taj meg adószámot, de a tök új eszemélyin meg már rajta van... akkor most hogy is van? rá lehet írni de még sem? WTF?!?... mind1... jött a kereszt kérdés a végére... "A tanusítványomat lehet-e emailek aláírására használni?" 6ügyintézőből 6 nem tudott rá válaszolni... miért? ugyanis *.cer állampolgáti tanusítvány letölthető a hiteles.gov.hu oldalról... az outlook .cer digitális tanusítványt kezel emailek digitális aláírásához... még nem jutottam el odáig idő hiányában hogy a hiteles.gov.hu oldalon lévő irodalmat átnyálazzam... talán holnap vagy a hétvégén erőt veszek magamon....
-
nuke7
veterán
-
azbest
félisten
Hogy kapsz értesítést arról, ha jött leveled. Ha van helyi meghatalmazottad, akkor az eljárhat esetleg.
Az, hogy nem vagy elérhető a törvényesen megadott elérhetőségeden, azért nem fog könnycseppet ejteni a hivatal. A külföldi munkavállalás és letelepedeés is külön szabály alá tartozik, de még az is ha magyar cég tett ki külföldi telephelyre. Valószínűleg nem minden területen lett elegettéve a bejelentési kötelezettségeknek.Egyébként természetesen egyetértek veled, hogy jó lenne és ideje lenne már lehetőséget adni a tisztán elektronikus ügymenetekre, ahol semmi értelme személyes megjelenésnek.
Én is borzoltam a szemöldökömet, amikor azt láttam, hogy pl eu tébé kártya igénylésnél az abevjava progi azt mondja, hogy nem érhető el az ürlapuk szervere. Lehet, hogy már csak személyesen lehet inzézni, ami tényleg csak annyi, hogy "kérek egyet".
-
Somatom
veterán
Te kopogtatsz rossz helyen, mert ez nem megoldás. A hivatalok ettől még papír alapon kommunikálnak, úgyhogy ezzel az átirányítósdival egyáltalán nem lennék előrébb. Ugyanúgy csak akkor tudnám meg, hogy mit akarnak, ha hazajönnék. De, a franc se akar hazajönni azért, hogy postafiókot nézegessen. Ha tudom, hogy valami ügy van, akkor tudok telefonálni a megfelelő hivatalba, vagy hazaautózom Németországból (ott melózok). De, ha nincs semmi, akkor inkább egyből Spanyolba veszek repjegyet a barátnőmhöz. Hol lennék előrébb egy ilyen postafiókos átirányítással?
-
azbest
félisten
A magyarnál meg bevezettek mindenféle szolgáltatást, amire azóta sem képesek használni, így kell papírból minden. Plusz, pár évente megint elköltöztetik az ügyintézéseket teljesen más rendszerekre, s van ami visszalépésként megint csak személyesen intézhető. Pedig egy nyavajás ügyfélkapus hitelesítésen kívül semmi egyéb feltétele nincsen a távoli igénylésnek.
-
gabor.79
tag
Észtország letiltotta a személyi igazolványait
Ennyit a központosításról.
Egy átlag ember viszonylag ritkán változtatja meg a nevét és a lakcímét, annyiszor kibírható. Ha minden egy helyen van, akkor az nagyon kényelmes, többek között az internetes gonosztevőknek is.
-
Kicsit drágán csinálják, ettől függetlenül másba most nem tudnék belekötni.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
ezt ugye viccnek szántad?
az onbox fidesz érdekeltségű... akár.csak a freemail... itcafe cikk
sőt tovább megyek Matolcsy család érdekeltség is van mögötte link
ahogy az origó is fideszpárti hírportál...úgy az onbox is...
mondjuk egy Protonmail-el nem tud versenybe szállni...kormányfüggetlen,pártfüggetlen... akinek onbox fiókja van, meg is érdemli hogy a kormány olvasgassa a privát emailjeit... mondjuk egy onboxnál még az outlook, yahoo és gmail is milliószor megbízhatóbb...
olyan hazai emailszolgáltó nincs, ami kielégítené maradéktalanul a követelményeket...
-
Agostino
addikt
válasz
st3v3np3t3r #14 üzenetére
mivel nincs olyan elfogadott email szolgáltató ami alkalmas bizalmas adatok fogadására/továbbítására... l
felkészül: onbox
-
azbest
félisten
Rossz helyen kopogtatsz. A Postán bérelj postafiókot, ott fizess email vagy sms értesítés opcióra. A nevedre, címedre menő küldeményeket irányíttasd a postafiókodra a postával. Ez úgy 3000 forint körül jön ki havonta.
Az aláírós dolgokról akkor is csak értesítőt tesznek a postafiókba, szóval nem lesz automatikusan átvéve, ugyanaz az ügymenet, mint amior otthonra megy.
-
válasz
st3v3np3t3r #16 üzenetére
Egy központi szolgáltatásnál lehet értelmes módon redundanciát csinálni, de amikor ezernyi egymástól független helyen kell ugyanazt az adatot tárolni és karbantartani, ott nem lehet biztosítani a konzisztenciát.
-
Egy fokkal értelmesebb beruházás mint 1 milliárdért tennis pálya.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
mindent egy lapra feltenni? hm... nagyon nagy magabiztosságra utalhat... és ez nagy bukáshoz vezethet...
a cégnél ugyan ezt tették... egy helyre mindent... lehalt egy hálózati elem, lehalt az egész céges hálózat majdnem egy egész napra... se net,se belső hálózat...
redundancia luxus fogalom néhány infómókus rendszergizdánál...
-
atike
nagyúr
Központosítás, minden egy helyen. Nem feltétlenül a biztonsági kockázat a lényeg...
-
st3v3np3t3r
nagyúr
mivel nincs olyan elfogadott email szolgáltató ami alkalmas bizalmas adatok fogadására/továbbítására... l
létezni létezik... csak nem fogadják el mint hivatalos forma... pedig egy digitálisan aláírt és titkosított email elég lenne...
hiába van az e-aláírás, jelenleg az email digitális aláírására nem lehet használni...
eleve az is elég lenne ha ügyfélkapun sok mindent el lehetne intézni... ha valami hivatalos intézni való lenne, az ügyfélkapu küld egy emailt, hogy "fontos rendszerüzenete érkezett" ... fogná magát a pógár, belép az ügyfélkapura és megnézi mi a helyzet... csak hát ezt is olyanok fejlesztik akik ... hozzá
-
Tikakukac
titán
válasz
Tigerclaw #11 üzenetére
Muteréknak ugye szociális központ lévén elég sokat kell online meg offline mód is használniuk a dolgokat. Azok a sztorik
Volt amikor könnyeztem és vertem a kocsiban a kormányt, mert már fájt. De hát mit várunk, idénre sikerült 3 nyomtatványt 2-3-4 oldalas méretekről 16-18 oldalasra felhizlalni, kötelezően papíron beadható formában. Plusz a járási baromság miatt minden eddig nehezen elintézhető bürokrácia kapott még egy láncszemet
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez is csak egy pénzszivattyú. Mióta van kormányablak online és iroda formájában, szerintem senkinek sem lehet panasza az ügyintézés lassúságára.
-
aelod
veterán
Melóban a kormányhivatalnál is ezt erőltetik, legyen e. minden. De a rendszer nem jó, a funkcióját nem tudja ellátni, minden hiányosan jelenik meg és akkor jön az ügyfelekkel a 100%-ban papír alapon történő levelezés...Cserébe van erre is ember aki lefölözi a zúniós pénzt...
-
flashpointer
őstag
Vagy egy eve uj szemelyit kellett csinaltatni es a hozzavalo valami PIN kodert szemelyesen kellett 2 hetre ra bemenni mert hogy nem kuldik ki emailben meg levelben mert az nem biztonsagos
-
bambano
titán
a press release végén: architekteket felveszünk, t-system-es múlttal is...
-
Somatom
veterán
"Bevezetik az elektronikus lakcímbejelentést"
Az elektronikus címbejelentést mikor vezetik már be? Miért nem kaphatok hivatalos értesítést e-mail -ben? Hiába van hivatalosan címem, ha szinte sohasem vagyok ott. Kiküldik az ajánlott izét, azt a postás visszaviszi, a posta meg visszaküldi. A második ilyen után hivatalosan kikézbesítettnek tekintik, és mire értesülök róla, addigra az ejnyebejnye jogerőre emelkedett. A telóm viszont mindíg nálam van, így egy ilyen eseményről azonnal értesülnék, és időben tudnék rá reagálni.
-
Dr. Romano
veterán
Gondolom ez a fejlesztés is olyan mint egy hagyományos izzó ahol az energia (pénz), töredéke megy csak el a fény kibocsátására (fejlesztés) a nagyrésze csak hő (zseb).
-
gabor7th
addikt
Akkor még több mindent lehet majd ellopni elektronikus úton.
"Nemzeti Adatvagyon Szolgáltatásfejlesztés " Nemzeti... ááá már minden "nemzeti", szóval a nemzeti adatvagyont majd szépen ellopják, még Orbán Viktor személyesen se védheti meg, mert még ö se tudja a számítástechnika sérülékenység problémáit eltüntetni. Még egy nemizeti virtuális tűztfallal se.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen autót vegyek?
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Renault, Dacia topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Eladó PC i7 8700, 16 GB RAM, GTX 1060, 460 GB SSD
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -65% i5-1145G7 32/512 Iris Xe FHD
- Eladó Lego Star Wars - Mandalorian Fang Fighter vs Tie Interceptor (75348)!
- Asus AM1M-A AMD AM1 alaplap + Quad Core AMD Sempron 3850 Processzor
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Eladó Apple Macbook Pro 2015 / 12 hó jótállás
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó Karcmentes állapotban levő Samsung A40 4/64GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest