Új hozzászólás Aktív témák
-
szasanyi
félisten
-
ngabor2
nagyúr
válasz
philoxenia #218 üzenetére
úgy látom, nyílt, őszinte, jószándékú és konstruktív szaxervezeti vezető, aki csak és kizárólag a dolgozók érdekeit nézi (ami egy szakszervezetnek a dolga lenne).
jelen sztrájk alatt is csak úgy sziporkázott az ésszerű javaslataival és kompromisszumkészségével.
vagy elnéztem volna valamit?
-
mostcsak annyit tennék hozzá, hogy a héten ingázok, és kedd óta nem veszik észre, hogy a decemberi bérletem mutatom
~160km naponta, oda-vissza.
-
ngabor2
nagyúr
válasz
szasanyi #211 üzenetére
vonatozunk. vagyis én nem, én majd kedden.
-
domi007
őstag
Mindenkinek ajánlom a Vezéráldozat című, 48 perces filmet.
Egy igazi vasutasról szól...A VDSZSZ pedig túl sokat kér, és kérni fog. De ez így volt akkor is, és így is lesz örökké...
csak tudnám, mit akarnak a Máv Cargoból részesedést szerválni
Egy mozdonyvezetőnek kb. 0 köze van/volt a MÁV eme gyermekéhez...Most csak azért, mert pénz folyt be a kasszába, azonnal ki is kell húzni?
DOMy
-
george11
addikt
"A valtozas sebesseget lehet, hogy lehetne kritizalni"
Teljesen egyetértünk. De nekem fura, hogy mindig minden évben megjósolják a világévégt, meghogy 10 év múlva hűdebajlesz: Akkor miért nem erőltetik meg magukat jobban az érdekeltek? (nem az autógyárakról beszélek, mert nekik totál mindegy, hogy mivel megy az autó, csak vegyék)
-
válasz
george11 #207 üzenetére
Nekem ugy tunik, hogy a meglepes eppen mostanaban tortenik. Az, gondolom, teged sem lep meg, hogy az atallas nem ugy tortenik, hogy egy csettintesre hirtelen kinonek a foldbol a hidrogent arulo benzinkutak, a hidrogent eloallito uzemek, a hidrogent eloallito uzemeket energiaval ellato eromuvek es minden autogyarto komplett hidrogenes termekskalaval rukkol elo. Viszont az, amit esszeruen el lehet varni, az mar tortenik: a tomegkozlekedesben (ahol a kiszolgalo infrastruktura problemaja relativ konnyen kezelheto) kezdenek feltunedezni a hidrogenes buszok, itt-ott hidrogent is lehet kapni a benzinkutakon, kezdenek feltunedezni a kiforrott hidrogenes szemelyautokprototipusai, ilyenek. A valtozas sebesseget lehet, hogy lehetne kritizalni, de ahhoz nagyon keveset tudok, hogy errol barmi komoly velemenyt mondjak.
-
george11
addikt
Így van ez mind pénzbe kerülne, de ha elérhető, és kivitelezhető, akkor miért nem lépik meg?
Sírnak, hogy globális felmelegedés/lehülés, meg környezet ígymegúgy. Ittvan egy lehetséges megoldás, de, ha kiderül kiderül, hogy pénzbe kerül, akkor már nem is jó. Majd 60-80-100 év múlva meg verhetik a seggüket a földhöz(vagy ahhoz ami marad belőle).
Ezek után nem értem mire várnak a döntéshozók? Valaki feltalál majd valami olyan hajtóművet, amit bárhol bármiből fel lehet tölteni, és még környetetkímélő is? -
Amennyire emlékszem Csehországban, Ausztriában is több vasutas van egy modernebb kisebb hálózaton mint magyarországon a 37 ezer amiből 9ezer fő irodai alkalmazott. Ahol nem lehet kirúgni embereket ott ez az arány másképp néz ki. [link]
Ugyanúgy ahogy a BKV-nál sem a buszsofőr dönt arról ki legyen a vezérigazgató, a MÁV-nál sem. Ahol, több ezer embert ki tudtak rúgni gond nélkül, felesleges Kóka töketlenségét más irreális dolgokra kenni.
-
válasz
george11 #204 üzenetére
A komplett kuthalozat kiepitesenek na meg a hidrogengyarto uzemek felepitesenek a koltsegei azert szerintem az "emberi ar" kategoriatol egy csoppet arrebb vannak.
A hidrogent meg termeszetesen tovabbra is joreszt fosszilis cuccok elegetesevel termelnek, az csak par kiveteles helyen van, hogy van ennek vmi mas alternativaja (pl franciaknal sok atom, osztrakoknal vizeromuvek, Izlandon meg a geotermikus energia - es ebbol egyedul atomeromuvet lehet epiteni, hegyi folyot meg gejzirt nem).
-
george11
addikt
Konkrétan ott lenne a hidrogén(üzemagyagcella) üzem, ami azért topog egyhelyben, mert nem építik a kúthálózatot.
[link]
[link]
Ha nagy mennyiségben kezdik gyártani ezeket az autókat, akkor az ára is elfogadható lenne, de ki veszi meg, ha nincs hol tankolni? Ez a 22-es csapdája. Amíg nincs sok belőle, addig nem lesznek kutak, de amíg nincsenek kutak, addig nem veszi senki.
Ezen kívül pedig ottvannak városi használatra az elektromos járgányok. De valahogy sosem kerülnek piacra olyan kifogásokkal, hogy kicsi a hatótáv(80-200km), meg lassú 80-160km/h.
Kinek nem elég ez melóba járni?"A Clarity azt mutatja, hogy a hidrogénhajtású üzemanyagcellás autó már nem tudományos fantasztikum. Valamivel talán drágább lenne, mint a mai típusok, de nem megfizethetetlen, mint néhány éve volt. Már csak a rendszeres használathoz szükséges üzemanyag-ellátó háttér – azaz világszerte néhány millió hidrogénkút – hiányzik hozzá, hogy hétköznapi használati tárgy legyen. És az is meglesz, ha majd elfogynak az olajkészletek."
Mielőtt valaki azzal jönne, hogy hogy a hidrogént is elő kell állítani:
"A hidrogénezés rákfenéje, hogy magányos H2 gyakorlatilag nincs a földön. Csak kötött állapotban találni, főleg vízben vagy szénhidrogénekben. Azaz olajban, földgázban. Ha ezekből ki akarjuk nyerni, ugyanúgy energiaigényes dolog, azaz a szennyezést és a bolygószipolyozást nem szüntettük meg, csak áthelyeztük/átalakítottuk. De ez csak a jelen. És az se teljesen. Ugyanis a bemutatót azért tartották pont Gotlandon, ezen a svéd szigeten, mert itt az áramot nagyrészt szélerőművek termelik, amik nem ártanak semminek. A szélből áram lesz, az áram felbontja a vizet hidrogénre és oxigénre, a hidrogén bemegy az autóba, és kijön a víz. Gyönyörű. És egyetlen közel-keleti országot se kellett lebombázni érte."
Mi ez, ha nem egy lehetséges megoldás?
-
george11
addikt
válasz
#65675776 #192 üzenetére
" A károsanyagkibocsájtást utas/teherkilóméterre vetítve kellene figyelembe venni. "
Nem csak a közlekedés okoz környezetszennyezést. Épp ezt nem veszik figyelembe, hogy a szennyezés döntő többsége nem a személygépjárművek által kerül a légkörbe. Ellenben, mivel autóból sok van, és a tulajok csak egy-egy "polgár" címszóval vannak ellátva, így őket a legkönnyebb lehúzni. De vannak akik egy folyóba ciánt, vagy más vegyszert tolnak, aztán mossák kezeiket ...
A másik, hogy, azt ne mondja nekem senki, hogy nincs alternatívája a belsőégésű motoroknak emberi áron. Van alternatíva, de akkor ki venné meg az olajat? (ok, tudom, ezermilló dolog készül olajszármazékból)Az autósok közlekedési morálján pedig tényleg javítani kéne, de ennek vajmi kevés köze van ahhoz, hogy ki/mit/mikor/hogyan szennyez
Nemtudom mennyi időnek kell eltelni ahhoz magyarországon, hogy a 60-as táblánál 60-al, városban 40-50-el járjanak az emberek. Én mostanában elég megrögöztten tartom a sebességlimitet, és mindenki túr le az útról, mert hogy lehet valaki akkora barom, hogy lakott területen belül csak 50-el megy, mikor lehet 70-el is. Rendőr úgysincs ... -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
(Kolombusz) #199 üzenetére
Huszonöt év alatt erre már rájöttem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az ütemes menetrendre nem alkalmasak abban a mértékben a fejpályaudvarok, amiben működtetni akarták őket. A szerelvényeknek is csak egy része alkalmas rá, hogy azonnal fordulhasson érkezés után.
Ha azonban megnézed az ütemes menetrend megmaradt részeit, rájöhetsz, hogy nem kifejezetten ügyeltek a menetrend szerkesztésekor a csatlakozásra. Sőt jelenleg pont az ütemezés miatt sok mellékvonali vonat nem várja be a fővonalról a csatlakozást, fordítva pedig gyakorlatilag mehetsz a következővel, mert az érkező mellékvonali vonat mellett járnak ki a fővonali vonatok sok esetben.
Ha az ütemezés mondjuk a külső pályaudvarokról, pl. Kőbánya-Kispest indulna, a metróra támaszkodva, sokkal jobban menne minden.
Ez az ütemes menetrend belülről nézve
"fotonoknak földműves szemébe juttatása" by Te -
(Kolombusz)
veterán
Ugyanmár, ti olyan rendes emberek vagytok, minek marjátok egymást?
Úgysem váltjátok meg a mávot. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
philoxenia #196 üzenetére
Lejárt az idő...
Az Andrássy úton elvétve találsz vasutast, csak Máv alkalmazottak vannak.
A Molnak nincs kötelezően végzendő szolgáltatása, a piacon tevékenykedik, ha a vasútnak csak a fővonalak /nemzetközi tehervonatok és a nyereséges áruszállítás, tartozna a tevékenységi körébe, nem így állna. A mostani sztrájkot a dolgozók nem támogatták, ez a résztvevők létszámarányából is látszik. Az okozott káosz abból adódik, hogy a sztrájktörvény megengedi a sztrájk megkezdését az elégséges szolgáltatásokban történt megegyezés hiányában is, illetve nem ír elő minimálisan végzendő szolgáltatást.
Az Andrássy úton végzett sztrájk nemigen okozna még vonatkésést sem, ha megnézné valaki a szombat délutántól vasárnap délig általában nagyon jó menetrendszerűséget, rájöhetne, a vasút akkor megy a legjobban, ha a ténylegesen dolgozókat hagyják nyugodtan dolgozni.
Azt a megállapítást amit sokan mondanak, hogy veszteséges cégből több pénzt lehet kivenni, mint nyereségesből, nem is kell megismételni itt. Ha a veszteséget mindig pótolja az állam, természetesen igaz lesz. A szóban sokszor elmondott, -tizennyolc, sőt több éve, hiszen már a rendszerváltás előtt is szó volt róla- konkrét , vagy legalábbis becsült utasszám alapján adott állami jegyárkompenzáció, kiegészítés még mindig várat magára.
Mai hír, legalábbis nekem, hogy a MÁV 100milliós büntetést fizet azért, mert a vasúti törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget. Az állam megint az egyik zsebéből a másikba rakja a pénzt, megy a porhintés. Attól még a felelős vezetők meg fogják kapni a prémiumukat, nyugodt lehet mindenki. -
bambano
titán
válasz
philoxenia #196 üzenetére
Az ütemes menetrend azért bukott meg (többek között), mert nagyon pontosan kellett volna tartani a menetrendet, hogy a csatlakozásokat ne késsék le az utasok. Ez több energiát, munkát igényelt volna a vasutasoktól, meg is torpedózták.
Arról már ne is beszéljünk, amikor kis hóra van kilátás és rögtön szabadságra küldik a fél mávot, ahelyett, hogy a vonatok indításával foglalkozna mindenki.
-
bambano
titán
válasz
philoxenia #182 üzenetére
Kezdjük rögtön azzal, hogy én nem személyeskedtem, tehát te se tedd azt.
Én nem pécéztem ki egy mávost se, nem is tudom, hogy az itteniek közül ki mávos, ki nem. Nem is érdekel. Van mávos ismerősöm, akiről tudom, hogy jól dolgozik.A máv zrt, tehát szabad piaci versenyben nem méretteti meg magát. A mol nyrt, bármikor vehetsz mol részvényt, a vállalat értékét, gazdálkodását, működését folyamatosan nyomon követheted a megfelelő jogi eszközök segítségével. A mávba rendszeresen tolnak pénzt, a molba nem, sőt, a molból rendszeresen kivesznek (egész pontosan a mol közreműködésével a mi zsebünkből vesznek ki, de ezen most ne vitatkozzunk). A mol éves nyeressége szerintem brutálisan nagy, annak ellenére, hogy:
- a bevételének jelentős része elmegy adóba
- már régen nem monopol piacon működik, nem úgy, mint a máv
És mégis.
A molban több olyan munkakör is van, ahol az emberek felelőssége lényegesen nagyobb, mint a mávnál.De ezek mind-mind tények, az utolsó állításom kivételével annyira nyilvánvaló tények, hogy a bizonyítástól szerintem el lehet tekinteni.
A másik hsz-emben levő költségbecslés megcáfolásához se fogott még hozzá senki.
Szerk: egyébként meg döntsük el egy egyszerű módon a kérdést: menjünk be péntek délután 2-kor a beruházási igazgatóság Andrássy meg BajcsiZs utcai épületébe. Ha találunk 5-nél több dolgozó embert (nem őrt és portást), akkor igazad van.
-
Crystalheart
őstag
Nemsokára úgyis gazdaságtalan lesz a benzin, és valami környezetbarát energiaforrással fogják hajtani az autókat, szóval... A vonattal egyébként az a bajom, hogy büdös leszek tőle (nem az IC vagy a tisztábbak, hanem az átlagvonat cigi-kosz-nagymamiszag elegye), a buszon nem tudok írni-olvasni és gyakran helyem sincs. Kocsit egyelőre nem tudok vezetni, de azt hiszem ott sem tetszene, hogy közben nem tudok mást csinálni, tiszta időpocsékolás. Ha volna laptopom, azt leginkább vonaton tudnám kihasználni, de tanulni is ott lehet igazán.
-
#65675776
törölt tag
válasz
george11 #180 üzenetére
A károsanyagkibocsájtást utas/teherkilóméterre vetítve kellene figyelembe venni. Mert lehet, hgoy abszolut értelemben egy mozdony károsanyagkibocsájtása magasabb, mint személyautóké, viszont ha a megmozgatott tömeget is figyelembe veszed, akkor mindjárt nem ez lesz a helyzet. A teljes személyforgalomban a tömegközlekedés aránya azért jóval magasabb, mint a személygépjárműveké. Főleg nagyobb távolságokra.
Emellett a környezetszennyezés nem csak annyiból áll, ami kijön a kipufogón. Van egy eszköznek egy élettartama, ami után meg kell(ene) semmisíteni, hatástalanítani. Figyelembe kell venni az élettartama alatti utas/teherkilómétert is, itt megintcsak csúfos vereséget szenved a személyautó a vasúttal szemben. Lévén egy mozdony megsemmisítése arányaiban töredéknyi szennyezéssel jár, mint az azonos utas/teherkilómétert teljesítő személygépjárműparké. Nem egyszerű összehasonlítani a kettőt, abszolút értékekkel pedig nem is lehet.
A repülés egy érdekes dolog. Egy gázturbina hatásfoka ~1,5x-ese egy Otto vagy akár Diesel motorénak, emellett normális konstrukció esetén az égés is messze tökéletesebb benne. Emellett teljesen más a célközönség is. Nem mindenkinek van kedve tizensok órákat autózni ha ki akar jutni pl Belgiumba.
A honvédelem pedig megint egy másik. Azt csak a folyamatos magasszintű kiképzésre és gyakorlásra lehet a siker reményében építeni. Ez pedig bizony azzal jár, hogy gyakorlatokat kell tartani, ami ugye szennyezéssel jár. Persze lehetne azzal jönni, hogy nincs fenyegetettség, meg világbéke. Ezekkel csak az a gond, hogy előbbi cinizmus, utóbbi utópia.
Egyébként nem köztudott, de az amerikai fegyveres erők folyamatosan tesztelnek alternatív repülőüzemanyagokat, nemrég zárult le a C-17-ek esetén a teszt (a B-52-kkel már több mint egy éve, nem meglepő hogy velük kezdték, lévén messze a legnagyobb szennyezők és fogyasztók a jelenlegi amerikai arzenálban). Mostanában kezdenek hozzá a B-1-ek fedélzetén a teszteléshez. 2011-re a teljes amerikai légiflottának képesnek kell lennie ezen üzemanyagokkal üzemelni. Persze az alapvető cél az olajfüggőség csökkentése, illetve megszüntetése a nevezett időpontra. Hírnek meg azért nem hír, mert ebből lényegében mindenkinek csak előnye származik (leszámítva persze az olajtermelőket), tehát a bulvármédia érdeklődésére nem tart számot.
A gyökér nem általánosságban értendő. Egy bizonyos rétegéről van szó az autósoknak. Aki a többi közlekedőt nem veszi emberszámba. Sajnos az arányuk elég magas, és egyre csak nő. Nem véletlen, hogy a gyalogosok meglepődnek, amikor a gyalogátkelőn átengedi Őket egy autós.
-
DArchAngel
tag
válasz
philoxenia #187 üzenetére
Igen.
-
szasanyi
félisten
válasz
philoxenia #185 üzenetére
A 35-ös hajlékony se jobb... jó ha tudod.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
DArchAngel #186 üzenetére
Ezek nettó bérek gondolom.
-
DArchAngel
tag
Szeretnék kis összehasonlítást adni a fizetésekről:
Édesapám közszférában dolgozik, több, mint huszonöt éves munkaviszonnyal a háta mögött 82 ezer forint és 4 ezer kajacsekk.
Keresztapám szintén a közszférában dolgozik, havi kilencven körül visz haza, rengeteget ügyel és éjszakázik. Mindezt majd' 20 éve.
Rokonom a közszférában dolgozik. Havi száz körül visz haza, plussz juttatások és kedvezmények.
Volt lakótársamék szintén a közszférában dolgoznak, napi 8-10 órát. Fizetésük havi 80 ezer környékén van. Szerződésük mindig egy évre szól, évente para, hogy utcára kerülnek-e.Apám: három szakmunkás képesítés.
Keresztapám: főiskola és egyéb képzések.
Rokon: nyolc általános.
Lakótársak: főiskola.Ki a vasutas?
Mi lehet a többiek foglalkozása? -
Dany007
veterán
Amúgy annyiból igaza van anjani182 -nek, hogy a magyar tömegközlekedés tényleg egy katasztrófa! Vidéken is, pesten is. Pesten dinamikum talán gyors is a tömegközelekedés, viszont a környezet, a légkör az ami engem visszataszít. Vidéken meg a dinamikájával van bajom.
Ha normális igényes magas színvonalu lenne a tömegközlekedés, akkor még talán azok is azt választanák, akik amúgy kocsikáznak.Itt Veszprémben pl, már vagy 5-8 éve csak az első ajtón lehet felszállni a buszokra. Ez legalább 10-15 perccel meghosszabítja a menetidőt. Főleg reggel, amikor a sok diák egyszerre mennek 7-re 8-ra a suliba. Volt olyan, hogy beért a busz, elkezdted felszállni az emberek, én hátul voltam, és pont akkor gyújtottam rá. Kényelmesen el tudtam szívni a teljes szál cigit, amire oda jutottam, hogy én is felszálljak.
Szerencsére, amióta melózok, van kocsi, meg pénz is tankolni, és ha megyek Pestre, már csak kocsival megyek! Hogy miért?
Mert annyira felmentek a mávos jegyárak, hogy szinte ugyan annyi kocsival a Vp-Pest, mint vonattal + metró,egyéb. Undorító környezet. Egyedül az IC az, ami normális, de az se mindig.
Aztán az emberekről meg nem is beszélve! Sokszor féle pesten tömegközlekedni, mert minden metró vagonban van legalább 4-5 hogy is mondjam, ellenszenves kinézetű / viselkedésü egyén. Sajnos mindenki színvonaltól függetlenül felszállhat a tömegközlekedés eszközeire ha meg tudja fizetni a jegyet. Pesten állandóan azt kell figyelni ki akar megkéselni, ki akar kirabolni, ki akar lehúzni kéregetni stb. Ez nem színvonal, ez trágya.
Ami jó a pesti t.közlekedésben, hogy jóformán gyorsabb mint kocsival. Viszont az emberek, a környezet az nulla. A Metró is tele van csövesekkel, kéregetőkkel, cigányokkal és így tovább. Undorodom lemenni is. Utálom, hogy arra kell figyeljek, ki akar belémkötni, kirabolni vagy egyéb.
Este meg kifejezetten nem is közlekednék pesten, csak ha nagyon muszáj. Volt már rá pár alkalom. Részeg csapatok felszállnak és hőbörögnek össze vissza. Akibe csak tudnak belekötnek. Lebegtetik a kést mert az olyan menő. Idős embereket szivatnak.
Hát kinek van erre szüksége?
Szóval amíg nem lesznek normális jegyárak, és színvonalasabb légkör, addig nekem is marad az autó. -
philoxenia
MODERÁTOR
Tehát vannak a rendesen dolgozók, mint például sejthetően Te, és vannak a MÁV-osok?
Ilyen véleménnyel nem tudom komolyan venni azt sem amivel egyetérthetnék a véleményedből, persze ez Téged nem zavar, mint általában bármely vitában, a véleményed nem feltétlenül kötöd tényekhez, hiszen Te jobban tudod úgyis és egy-két vagy akárhány esetből bármikor általánosítasz. -
" közlekedésfejlesztésről meg annyit, hogy az EU-alapokból lehívható pénzek nagy részét a 4-es metró viszi el - országos szinten - de nem kell, hogy elhidd, nézz utána mondjuk az indexen, a VEKE honlapján stb."
Én nem ezt mondtam, hanem azt, hogy a közlekedésfejlesztésre fordítandó pénzek 65-70%-a autópályára megy. Mi ebben a feloldhatatlan ellentét neked, szerinted csak EU forrásból költ magyarország közlekedésfejlesztésre?Nyugateurópai beruházások: [link]
Keleteurópai beruházások: [link]
Romániából nem voltak adatok a táblában azért üres a grafikon. Csehországgal és Szlovákiával érdemes összehasonlítani magunk, úgy hogy ott a fenntartandó vasúthálózat jóval rövidebb mint nálunk. Illetve a magyar politika hibája is vastagon, hogy nem adta át/zárta be az összes mellékvonalat."Kicsit érdemes lenne ennek utánanézned. Az indexen volt egy cikk arról, hogy miért is távozott az illető - és abban pontosan az szerepelt, hogy gyakorlatilag ellehetetlenítették a munkáját a többiek, mert ő változtatást és munkát akart." Nézd ha van politikai szándék egy erős embert odaültetni akkor egy állami cégnél nem a dolgozó diktál, ennyi. Ha valóban elkötelezett lett volna az állam a vasútreform mellett akkor nem Devecz megy hanem a többi. Ha én lettem volna a GKM-ben akkor a többit rúgom ki, Kóka meg csak mosolygott, mert neki tökmindegy, meg úgysem ért hozzá és lényeg hogy legyen Kőröshegyi völgyhíd meg sok alagút Pécs felé.
-
george11
addikt
válasz
#65675776 #171 üzenetére
Ez igaz, amit írsz, de amíg a légszennyezés egyharmadának az egyharmada származik az személyautókból, addig ne azok legyenek már a legfőbb feketebárányok környezetszennyezésben
Teherszállításban evidens, hogy jobb a vasút/hajózás, mint a kamionok.
De említhetném akár a repülést is, vagy a harcászati repülőket... egy-egy gyakorlaton többszázezer liter kerozint égetnek el, ami elég csúnya mennyiség, és ezt nem egyszer ismétlik meg egy évben, és nem egy ország teszi ezt rendszeresen.
Ha egy autó 100km-en eszik 10 litert, akkor számold ki hány kilométer alatt eszik meg 200.000 litert. Az eredmény nálam kétmilló kilométer lett(bár sosem volt erősségem a matek) És egy repülőn nincs katalizátor, meg egyéb marhaságok.
Ha azt nézem, hogy egy átlag autós megy mondjuk 20.000km-t egy évben, akkor az azt jelenti, hogy 100 autó teljes évi fogyasztását nyomják a légkörbe egy fél-egynapos gyakorlaton. (ok tudom ez egy sarkított példa)
"Én spec nem érzem, hogy a tömegközlekedéstől lennék koszosabb."
Én ezt fordítva tapasztaltam, de ez a vasútnál vonalonként más lehet. Volánnál dettó. Viszont, sok embert kipakoltak a kisebbségiek azon a vonalon, ahol anno jártam, így estefelé volt is para rendesen. Ezek az elvárások szerintem nem individualista dolgok, csupán valamit várnak az emberek a kifizetett jegyek áráért.
"A gyökér autósok miatt sokkal több kosz rakódik rám."
Miért gyökerek az autósok? Ha Te is olyan helyzetbe kerülnél, ahol minden szempontból lényegesen jobb/egyszerűbb/gyorsabb sőt akár olcsóbb is autóval járni, akkor melyiket választanád?
Arról nem beszélve, hogy rengeteg embernek a munkálya során is szüksége van autóra. Ezek is mind gyökerek? Lassan az lesz, hogy majd a mentők, meg a tűzoltók is járjanak tömegközlekedéssel
Akinek olcsóbb a tömegközlekedés, és tud igazodni a menetrendhez, az nemhiszem, hogy autóba ül, akinek meg nincs ilyen szerencséje, az minden nap gyökér lesz. -
anjani182
őstag
Jaja, valószínű nagyon szennyezhetem a környezetem az 1,4 HDi-vel.
Bolondember szerintem nem látott még Volán buszt, itt vidéken nem ritka egy-egy 20-30 éves Ikarus, és akkor én szennyezem a környezetem? Szerintem, ha az ilyen sz@r buszon utazó emberek mindegyike autóval járna, talán az se szennyezné annyira a környezetet, mint ahogy ezek a sz@r Ikarusok ontják magukból a füstöt!
-
Lortech
addikt
Én is szeretem, mert eddig mindig volt hely rajta. Sokkal jobb a helykihasználása, sok a kettes ülés. Tényleg kicsi az ülés és alig van táv két ülés között. De kevésbé érdekel inkább ezt választom, mint hogy álljak kint a kocsi végében, mert nincs hely.
Sokat kell utazzak vonattal, sajnos. Egy-két érdekesség: Füzesabony - Eger, vasárnap 20:07-es vonat. Bp, Debrecen és Saújhely-Miskolc felől kb. átlag 120-140 ember, zömmel főiskolás, kollégista szeretne eljutni egy megyeszékhelyre, erre érkezik kettő, azaz kettő darab BZ motorvonatot. A második kocsi elmegy Kál-Kápolna állomás felé több kilométert, hogy visszaváltsák egy másik pályára, aztán visszajön és a másik helybenmaradt kocsi elé kerül. Erre a manőverre ~15 perce van, mert 19:53-kor ér be, és 20:07-kor indulnia kellene, természetesen nem sikerül 15 perc alatt, de azért általában 20:15-kor sikerül elindulni. Mostanában egyre kevesebben mennek ezzel a vonattal, így mostmár csak néhányan szoktak állni az ülések között. Amikor végetért múlthéten a sztrájk, Eger-Füzesabony: csütörtök 15:36, egy, azaz egy BZ motorvonatba préseltek be körülbelül 75 embert. 40 ülőhely van benne, 16-an álltak az ülések közt, köztük én is, lépni nem tudtam. és még vagy 20an a kocsi végében. Volt, aki nem fért fel.
Kb 3 éve járok Sárospatak-Eger viszonylatban vonattal, heti gyakorisággal oda-vissza. 160km-es jegy. Kezdetben 500 forint körül volt a másodosztályú diákjegyem. Volt idő, amikor IC törzskártyával IC 1. osztályon ~750 forintból tudtam hazautazni (csak az elsőosztályú menetjegyet kellett fizetni). Sima gyorsvonattal akkoriban 2:40-2:50 alatt tudtam hazaérni Egerből, és visszafelé is ennyi volt. IC-vel 2:20. Volt IC Sárospatakig is.
Aztán lett egy emelés, diákkedvezmény-csökkentés, ütemezett menetrend bevezetés.
Jelenleg 1150 forintot fizetek minimum, ha hazam vagy vissza akarok jutni. Ez a másodosztályú sima vonat. A menetidő 3:21-re nőtt. Az IC törzskártyás kedvezmény megszűnt, de egyébként is aktualitásást vesztette a magasabb menetjegyár miatt.
Az ütemezett menetrend miatt Szerencs- Sárospatak között teljesen megszűnt az IC forgalom. Előtte 1-2-3 óránként közlekedett, és elég sokan használták is.
Most egy héten egyetlen egy IC van, ami Sátoraljaújhelyből, Sárospatakról elérhető, ez 16:34-es vasárnap (visszafelé még egy sincs). Illetve ez is egy pótjegyes mentesítő vonat. Siemens, csak hogy lásson a paraszt ilyet is. Egyébként háromszor utaztunk vele, abból egyszer lerobbant és vissza kellett menni egy állomást, és végül kb. fél órát késtünk.
Egerből Sárospatak felé IC-vel maradt kb a menetidő, csak az a helyzet, hogy füzesabony x:53-kor érünk, és az IC 58-kor indul. Ezt az esetek felében lekéssük, volt hogy már a peronra kiérve indult el, az IC nem vár fél percet sem. Mivel a két vonat között csak 5 perc van, ezért a MÁV üzletszabályzata értelmében nem fizetik vissza az IC jegyet. (legalább 7 perc különbség kell, hogy visszafizessék). Tehát IC hazafelé kilőve, mivel nincs általában ablakon kidobandó 520 forintom. Egyébként is csak Miskolcig vagy Szerencsig tudok vele menni. Aztán átszállás. Sima vonattal majdnem egy órát (x:53 - x+1:44) kell várni füzesabonyban, hogy tovább tudjunk utazni Miskolc felé. Átszállásokról nem is beszélek, mert IC-vel 3-szor, minden második sima vonattal szintén 3-szor át kell. Nagyon élvezetes a 20 kilós bőrönddel és táskával mindezt megtenni. Sokszor a Bp-felől érkező gyorsvonaton F.Abonyban nincs hely, ezért Miskolcig kocsi végén állás. Volt, hogy beszállni alig tudtam. Késések is még durvábbak mint régen voltak.
Ne szóljak semmit, mert ígyis csak a menetdíj felét fizetem diákként, de azért így is elkeserít, hogy a 2 évvel azelőttihez képest egyszercsak kétszerannyit kellett fizetni egy számomra még szarabb szolgáltatásért.
Ja, Sárospatak város felől nincs semmi használható buszközlekedés Eger felé, vissza sem természetesen. Még a megyeszékhelye, Miskolc felé sincs (hétköznap 1/nap, hétvégén 0). Ja de, ha elmegyek Nyíregyháza vagy Debrecen (napi egyszer van rá lehetőségem) felé, akkor onnan elmehetek Miskolcra. -
tkazmer
addikt
-
sh4d0w
félisten
El vagy tévedve ismét. Vannak szakszervezetek, csak a versenyszférában olyan nincs, hogy baromságok miatt lehet sztrájkolni - pl. mert a cégnek jó üzleti éve volt és abból a nyereségből követelni, vagy a már kialkudott béremelésen felül még visszamenőleg követelni plusz 10%-ot. A versenyszférában ugyanis mindenki annyiért adja el a szaktudását, amennyiért tudja; ha az ajánlat nem felel meg, el lehet menni máshová.
Egyébként pedig: tartom a véleményem, miszerint a vasutassztrájk jogalap nélküli és gyökerek akadályoznak másokat a munkahelyre, iskolába, kórházba jutásban. Gaskó közöttük a legnagyobb; a vasutat be kell zárni, felszántani, a helyét pedig beszórni sóval, bezárni a gazdaságtalan mellékvonalakat.
-
bambano
titán
válasz
#65675776 #171 üzenetére
Ok, tegyük fel, hogy minden gyökér autós leteszi az autóját. Mi fog történni?
- másnapra elfogy a kenyér az abc-ből
- egy héten belül a szappan is, meg az innivaló
- nem túl sok idő múlva kifogynak a víztisztítóban a különböző segédanyagokból, ergo nem lesz ivóvíz
- egy idő után az erőművekben nem fognak tudni karbantartani, nem lesz áram.Mivel itt többen most féltik az egészségüket, ezért nem a korszerű autó kibocsátását kell összevetni a korszerű mozdonyéval, hanem azt, amibe pl. én vagy az autóstársaim bele tudnak ülni, azzal a mozdonyéval, ami alternatív közlekedési eszköz lehet. Mert az egészségüket féltők tüdejét nem egy elméleti mozdony koszolja, hanem egy gyakorlati. Úgyhogy sajnos egy euro3/4-es vectra vagy ford vagy psa hdi vagy akármi koszolását tudjuk összevetni egy Szergejjel, mert jelenleg ezek közül lehet választani utazáskor. Ide lehetne sorolni a v63-asakat is, de abból egyrészt kevés van, másrészt meg már kitárgyaltuk, hogy a villamos vontatás nem a kevesebb károsanyag kibocsátásról szól, hanem arról, hogy máshol csinálod a piszkot, nem a vonatnál.
Nagyon sok embert, munkakört ismerek, ahol elég konkrétan meg lehet mondani egy óra várakozás anyagi kárát. Ha valakinél a munkaidő kiesés vesztesége több, mint amennyivel drágább autózni, az autózni fog, akkor is, ha leszakad az ég. Ez nem individualizmus, ez egyszerű számtan.
A gyökerezést meg be kellene fejezni. Mielőtt azt hiszem, hogy azok gyökerezik az autósokat, akik irigykednek az autóra. Helyette inkább a korábban beírt számtanpéldámmal kellene vitatkozni.
-
sh4d0w
félisten
válasz
Flashcash #172 üzenetére
Kicsit érdemes lenne ennek utánanézned. Az indexen volt egy cikk arról, hogy miért is távozott az illető - és abban pontosan az szerepelt, hogy gyakorlatilag ellehetetlenítették a munkáját a többiek, mert ő változtatást és munkát akart.
A közlekedésfejlesztésről meg annyit, hogy az EU-alapokból lehívható pénzek nagy részét a 4-es metró viszi el - országos szinten - de nem kell, hogy elhidd, nézz utána mondjuk az indexen, a VEKE honlapján stb.
-
válasz
EQMontoya #154 üzenetére
"Németországi vasutassztrájkról hallottál már? Én sem. Pedig ott, ha 5 percet késik az ICE, akkor az arra a vonatra várakozóknak a páronon elkezdenek ingyen üditőt osztani, satöbbi. Akkor is, ha csak épp ott állsz, és nem utazol. Ezt pl láttam. Igen, ott drágább a vasút. De legalább van is olyan szinvonalú szolgáltatás, amilyennek lennie kell."
Igen hallottam tavaly: [link]Azt az apróságot elfelejted említeni, hogy 50 év alatt néhány tízezer milliárddal többet tettek be ott a közösségi infrastruktúrába mint nálunk. Németországban már kiépített az úthálózat így ők az egyébként is hozzánk képest többszörös közlekedésfejlesztési pénzek 70%-át vasútra költik. Nálunk ez az arány 65-70% autópálya a maradék az összes többi.
-
Ez igen gyermeteg szöveg.
Az ütemes menetrend kilakítója azért távozott mert semmilyen támogatást nem kapott a politika által kijelölt vezérkartól. Felesleges azt sugallnod, hogy Józsibácsi a kaller nem akart több vonatfordulót ezért leváltotta a személyszállítás vezérigazgatóját.
-
#65675776
törölt tag
válasz
george11 #165 üzenetére
Ha korszerű autó kibocsájtását nézed, akkor azt egy korszerű dízelmozdonyéval vesd össze. Szárazföldi közlekedésben utaskilóméterre és árukilóméterre vetítve is a vasút rendelkezik messze a legalacsonyabb károsanyagkibocsájtással, és legmagasabb keresztmetszettel. (Ennél jobb mutatókkal csak a hajózás rendelkezik, a teherhajók fajlagos károsanyagkibocsájtása nagyságrendekkel alacsonyabb a vasúténál is.) Kényelmi szempontból normálisan jobb mint pl az autó. Van azért néhány korlátja, pl a viszonylagos rugalmatlansága. És az emberek egy jó részét zavarja, hogy nem egyedül utazik. Ez simán individualizmus. Én spec nem érzem, hogy a tömegközlekedéstől lennék koszosabb. A gyökér autósok miatt sokkal több kosz rakódik rám.
Mo-on a vasút alapvető baja nem is annyira a géppark, hanem maga a szervezet és annak működésképtelenség közeli állapota. A kocsikat azért mostanában elég kultúr formában újítják fel, bár még mindig vannak régi lepukkant példányok.
A Pirellis idézetre: a vasút gördülési ellenállása mindig is sokkal alacsonyabb lesz, mint a gumikerekeké.
-
tildy
nagyúr
válasz
philoxenia #127 üzenetére
Erre a típusra gondolsz?
szerintem semmi gond nincs vele, két 80 kgos ember lazán elfér egymás mellett, én spec szeretem, s hála égnek ilyenek közlekednek Bp-Újszász-Szolnok vonalon. -
bambano
titán
válasz
Flashcash #129 üzenetére
A moltól azért rakták át a fél vezérkart, mert a mol legalább jól működik. Más kérdés, hogy a molhoz szokott vezetők nem nagyon bírtak mit kezdeni egy ilyen tohonya céggel.
Az ütemes menetrend kialakítóját a saját emberei takarították el. Mert a mávban mindenkinek fájt, hogy egyszer rendesen kellene dolgoznia.
-
bambano
titán
válasz
philoxenia #164 üzenetére
No majd mostanában lesz rá alkalom, hogy olyanra is szavazzanak, aki mostanában nem ígérget. Én valahogy nem tervezek meglepődést.
-
bambano
titán
válasz
philoxenia #160 üzenetére
Úgy látom, semmi komoly baj nincs a mávnál. Aki kevésnek érzi a fizetését és máshol többet kap, ezért felmond és talál magának új munkahelyet, annak valóban kevés volt a fizetése. Aki meg marad, az nem ér többet a munkaerőpiacon.
Elég sokat adóztam ahhoz, hogy még a te véleményrendszered szerint is jogom legyen beleugatni.egyébként pedig józan ésszel nem lehet szidni a vasutat?
Pl. jövök haza nagyfaluból. Kb. egy óra lenne beverekedni magam a Keletiig, ha sikerül pontosan érkezni, akkor nagyjából azonnal van vonat, ha nem sikerül, akkor fél-egy óra. Két óra 20 perc, két óra 40 perc (nem tudom, mostanában mennyi) a menetidő Debrecenbe, majd itteni helyi tömegközlekedés még kb. 40 perc. Tehát nagyságrendileg 60+120+45 ez kb. 225-245 perc, vagyis 4 óra alatt érnék haza, tömegben, nagy pakkokkal abban az esetben, ha van helyem a vonaton. Vagy előtte napokkal megveszem, vagy nem lesz helyem.
kb. 3 buszjeggyel érek haza, az is majdnem egy ezres, ic pótjegy, menetjegy, nem is tudom, 6 rugóból hazaérek-e. Az én benzintemetőm 21-22 liter közötti benzinnel ér haza, vagyis kb. 6300-6500 forintból vagyok itthon, ha minőségibb benzint tankolok. Ekkor még nem beszéltünk arról, hogy ha takarékosabb autóval járnék vagy nem egyedül jönnék, rögtön olcsóbb lenne. Egy 1.2-es corsa megvan 6.5l/100km-ből, az kicsivel 15 liter alatt, 4500-ért, ennyiből az alapjegy alig van meg vonatra.Naná, hogy beülök a benzintemetőbe, kényelmesen, ráadásul mindkét faluban az autópálya végéhez igen közel vagyok, békés, emberi tempóval háztól-házig sincs két óra, hogy hazaérjek.
Ennyit a vasútról. Valaki kezdjen már el győzködni, hogy ugyan üljek már fel a vonatra, drágábban, több, mint kétszer annyi időre... És ha megtankolom a szekeret egy olyan benzinnel, aminek nagyságrendileg nettó 104 forint a nagyker ára, akkor én személy szerint literenként 200 forinttal segítem a mávos dolgozók herevakarását. Ez egy útra kb. annyi, mint a menetjegy ára. Attól tartok, az autósokat érő kifogás nem áll meg a lábán.
-
george11
addikt
válasz
bolondember #21 üzenetére
Amíg ilyen szinten van a tömegközlekedés(én vidéken lakom), addig nálam szóba sem jön az, hogy használjam.
Autóval béértem melóba 7 perc alatt(cirka 10km háztól-házig).
Ugyan ez busszal lett volna 20 perc buzozás+10perc séta. Arról nem beszélve, hogy minden nap elkéstem volna(ha a korábbi busszal megyek, akkor meg fél órát állok a zárt cégeskapu előtt). Este hazafelé ugyan ez csak fordítva. Vagy 15 perccel korábban eljövök, vagy várok meló után 20-30 percet.Árban nem jobb autóval, mint busszal, de azért nem mindegy, hogy kelek 9-kor, 10-re kényelmesen beérek melóba, közben nem leszek tiszta kosz, nem tapossák le a lábam, nem pakolják ki a hátizsákom. Este végzek hatkor, és negyed 7-re otthon vagyok.
Busszal járva kelnék 9-kor, beérek 10:10-re(jó esetben)vagy kelek 8-kor, és várok fél órát nyitásig. Meló után pedig valamikor 7 után esnék haza.
A környezetszennyezéről meg annyit, hogy nézd meg mi jön ki egy busz kályhacsövéből, és mi jön ki egy modern autó kipufogójából.Ezt is érdemes átolvasnod, hamár környezetszennyezésről beszélsz: [link]
A lényeg:"A Pirelli sajtótájékoztatóján felvillant egy érdekes diagram. Eszerint az emberiség összes széndioxid-kibocsátásáért mindössze egyharmad arányban felelős a közúti közlekedés. Ennek egyharmadáért pedig a személyautók. Ennek legfeljebb négy százaléka, vagyis az összes emisszió 0,44 százaléka lenne megfogható, ha minden kocsi Cinturatón, vagy más korszerű, alacsony gördülési ellenállású abroncson gurulna.
Ehhez képest manapság a csapból is az autók CO2-emissziójának korlátozása folyik. Néha még felmerül a tehénbüfi is, de alig-alig hallunk a háztartások fűtése, a repülőgépek, teherhajók, dízelmozdonyok, no és persze a fosszilis energiahordozóval fűtött erőművek széndioxid-kibocsátásának korlátozásáról. Pedig ott lehetne nagyobb mennyiségeket megfogni az üvegház-gázokból.
De az autó több embert érdekel. Érzelmileg jobban kötődünk hozzá, szívesebben olvasunk róluk, foglalkozunk velük, mint például a hőerőművekkel. A SUV-ok elleni hadjáratból inkább lehet politikai tőkét kovácsolni, mint tíz-húszéves távlatú energiaszektor-átalakítási tervekből. "
Én szívesen járnék volánnal, ha normális alternatívája lenne az autózásnak, de jelenleg nem az.
Suliba anno 4 évig vonattal jártam, mert korrekt volt a menetrend.
-
bambano
titán
válasz
philoxenia #119 üzenetére
Vannak olyan nagy részlegek, igazgatóságok a mávnál, ahol 20-30 év után először küldtek el felmondással 1 azaz egy darab embert.
Tehát elfogadom, hogy előbb-utóbb elküldik, de ez az utóbb az úgy tűnik, hogy több évtized.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Vonatvezetők szerinted mennyit keresnek ? Még a mozdonyvezetők sem keresnek sokat, a vonatvezetők pedig jóval kevesebbet. Nem beszélve arról, hogy a vasútnál minden fillér adózik, amit az itt igen tisztelt fórumozók jó részének jövedelméről nem mernék ezer százalékos biztonsággal állítani.
Egyébként valóban az lenne a legegyszerűbb, hogy Mo-on mindent zárjunk be ami veszteséggel működik, aztán osszuk a munkanélküli segélyt.
Jó lenne, ha az itt a vasutat szidók szívükre tett kézzel azt írhatnák, tavaly ennyi jövedelmem volt, ennyi adót fizettem belőle, nem csaltam kicsit sem, ennyi ment a vasútra belőle, fel vagyok háborodva.
Az én adómból ment például a rendőrség fenntartására is, azzal sem vagyok megelégedve, a munkanélküli emberek támogatását pedig teljesen kidobott pénznek tartom, abból mi az én hasznom?
Nem használtam ki az egészségügyre befizetett összegeket sem, feleslegesen megy oda a sok pénz, mert abból nem az én vagy legközelebbi hozzátartozóim gyógyítását végzik.
Folytathatnám a sort. Amíg nem állnak sorban a munkanélküliek a vasút előtt, addig felesleges sokallni a jövedelmet itt. Nemrég fölvett kocsirendezők közül -pedig az nem egy magas képzettséget igénylő szakma- fele szinte azonnal otthagyta, a másik fele pedig egy két éven belül meggondolja és a legtöbben nem maradnak.Ha olyan jó a vasutasnak, miért nem jöttök dolgozni ide ? Nyugodtan sztrájkolhattok, hiszen kockázat nincs a dologban, ki úgyse rúgnának, a jövedelem meg folyamatosan nőne. Azt hallottam egyébként, hogy ezután a lottón nem is pénzt lehet nyerni, hanem állásokat a vasútnál. -
EQMontoya
veterán
válasz
Motion_Blur #156 üzenetére
az, hogy a béremelés ki fogja megfizetni? Te, én, az utazók, az adózók. Mert mégis ki a lila tehenem fizetné? Márpedig arra, ami egyre drágábban ugyanolyan, vagy szarabb, nem óhajtok még több pénzt forditani.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
EQMontoya #154 üzenetére
"most a Máv kb 2x olyan drága, mint kb 3 éve volt. pontosan ugyanazzal a sebsséggel és szolgáltatással. Akkor miért is emelnénk béreket, ezért?"
2x annyi a jegyár, de ennek mi köze van a dolgozók béréhez + a szolgáltatás minőségéhez?
Ez szimplán sarc. Ahogy a BKV jegy-, bérletárak is.
-
EQMontoya
veterán
Demagóg, idióta, marhaság. és akkor még finom voltam. el kell végezni a melót vazze, rendesen, normálisan, utána lehet pofázni béremelésről. ha a 16%os béremelési követelést a Te jegyed árának 16%-os emelésével kompenzálnák, akkor is itt vernéd a nyálad? más f@szával könnyü verni a csalánt. a másik meg az, hogy amelyik cégnél azt képtelenek megoldani, hogy az X kocsi Y és Y+2 számú ülésére helyjeggyel rendelkező ismerőseim könyékére kapjak helyjegyet (nem mellé, ilyet már kérni sem merek, környékére, pusztán...), addig először inkább dolgozni kellene. És nem azért nem tudták megoldani, mert tele volt a vonat...
Németországi vasutassztrájkról hallottál már? Én sem. Pedig ott, ha 5 percet késik az ICE, akkor az arra a vonatra várakozóknak a páronon elkezdenek ingyen üditőt osztani, satöbbi. Akkor is, ha csak épp ott állsz, és nem utazol. Ezt pl láttam. Igen, ott drágább a vasút. De legalább van is olyan szinvonalú szolgáltatás, amilyennek lennie kell.
3. most a Máv kb 2x olyan drága, mint kb 3 éve volt. pontosan ugyanazzal a sebsséggel és szolgáltatással. Akkor miért is emelnénk béreket, ezért?
-
bambano
titán
válasz
bolondember #21 üzenetére
Mikor lehet menni a szentté avatásodra?
Meg hol van a bizonyíték, hogy egy Szergej tisztább, mint egy cdti motor?
A máv jelenleg lassú, kényelmetlen és drága. Amellett messze nem hatékonyan működik. Miért is akarna az ember vonatozni, ha nem szükséges?
-
cucka
addikt
miért kell ezt a sötét demagóg dumát erőltetni?
10 meg 100 milliárdos nagyságrendű összegeknél hol számít, hogy pl. a vezérigazgatónak 5 millió helyett 15 millió a prémiuma? gondolhatod, hogy nem ettől szar a helyzet, attól függetlenül, hoyg a kisembernek azért csípi a szemét..
egyébként teljesen normális, hogy egy nagyvállalatnál a felsővezetés juttatásai nagyságrendekkel nagyobbak, mint az átlag melósé. ez nyilván nem igazságos, de mindenhol a vliágon így működik.. ami ilyen szempontból abnormális ezeknél a magyar állami mammutoknál, hogy a maximális prémium jár, akkor is, ha szarul ment minden abban az évben. -
85marky
csendes tag
válasz
#65675776 #147 üzenetére
Azt se hagyd ki, hogy sokszor olyan vagonokon kell utazni, amit az előző állomáson "tilos újra megtölteni" címkével láttak el, azaz nem utazhat rajta utas, de aztán mégis..
Tényleg 120- és 140-es kocsik vannak főként forgalomban, úgyhogy még a 160-as pálya se szükséges. Mindezek ellenére szégyen, hogy most áldoznak 160-as pályákra, amikor másutt 200 fölöttiekre cserélik.
-
85marky
csendes tag
Azt se nagyon hajlandóak, max, ha valami eztravagánzs külföldi kocsiról van szó. A Siemens motorvonatok árából többszáz vagont vehettek volna. Szerintem sokkal jobb lenne, ha az egész országban közepesen modern kocsi közlekednének, mint ha az ország 10%-ában méregdrága, extramodern kocsik, a többiben meg lerobbant 40 évesek.
-
#65675776
törölt tag
A MÁV-nál a dolgozók gyakorlatilag folyamatosan sztrájkolnak. Legalábbis én nem tudom máshogy értelmezni azt, hogy az ország egyik legnagyobb pályaudvarán (Szolnok) több mint 45' kicserelni egy szerelvény első kocsiját, miközben már közel 40' tudnak róla, hogy repedt az gyik kerék, és emiatt csak 20km/h-val csorog a vonalon a szerelvény. Ennyi idő nem volt elég előkészíteni egy cserét.
Szintén a folyamatos sztrájkot bizonyítja számomra, hogy mésik alkalommal ~35'-en keresztül kellett sötét kocsiban utaznom, a jv meg inkább nem is ment ezen kocsik közelébe sem (mert nem csak egyben nem volt világítás). Még Szolnokon sem, ahova elsötétítve gurultunk be, felszállt jó sok ember, akiknek inkább nem ellenőrízte a jegyét, csak hogy ne kelljen a problémával még csak foglalkoznia se.
Szóval a vasutasok először is kezdjenek el dolgozni, majd utána verjék az asztalt béremelésért.
ngabor2: 160km/h? A kocsik többsége csak 140-re van vizsgáztatva. A menetidőket figyelembe véve meg az átlagsebesség alig több 70km/h-nál.
-
EQMontoya
veterán
ámen
Arról nem is beszélve, hogy gyanitom, sok vasutas hogy k anyázna, ha pl a tv-sek sztrájkolnának, és nem látnák a Győzike showt. Pedig itt ennél picit nagyobb dolgokról van szó. Próbáljon meg valaki, aki nem állami alkalmazott, sztrájkolni. Másnap mehet a munkanélküli segélyért - igaz, dolgozni azt már nem kell.
-
Gubro
senior tag
"Történtek béremelések a drasztikus jegyár-növelés után? Tudtommal nem. Részesültek a plusz bevételekből? Szintén nem tudok ilyesmiről."
Miért is kellene részesülniük?
A veszteségből mikor is részesültek?
Térjünk már vissza a földre. Amit a VDSZSZ követel, az nem jár, sőt egyenesen irreális. -
torma99
aktív tag
Vasút...
Máshol már leírtam, de érdemes kipróbálni is az olasz állami vasutak szolgáltatásait(trenitalia). Uhh de reklámszagú vagyok.
Szóval nincs diákkedvezmény, mindenki a teljes árú jegyek kell, hogy megfizesse(ami kb összehasonlítható a magyar árakkal, 50 km ezt átlag 33 perc alatt teszi meg, az ár 3,1 euró egyszerű interregionalén - ez személyvonat, de ott nem lehet ennyire kategorizálni, mi örülnénk ilyen gyorsvonatnak, meg persze más a településszerkezet is, nah mindegy nálunk 750 Huf,kvázi egyezik) , de cserébe olyan 90-130 az átlagsebesség, elsimerem az egyszerű vonatokon vannak késések max 10 perc, de ic-n, eurostaron ez nem fordul elő. (Igaz ezek lényegesen drágábbak, de cserébe akár 200 felett is száguldhatsz a cél felé). A wc-k tiszták és használhatóak, szappan, víz, papír van, és valahogy ki is vannak takarítva, hát nem furcsa? és még fűtenek és hűtenek is rendesen, szinte hihetetlenA jegyváltás is nagyon jó, ugyanis ott az automatáknál bármelyikről, bármilyen viszonylatban tudsz jegyet váltani, és nem egy kis fecni hőpapírt kapsz amit ha nyáron kint felejtesz az ablakban az út végére már megsemmisül, hanem egy szép repjegyhez hasonló papírost (amilyet nálunk a nemzetköziekhez adnak).
Na mind1 sokáig azt mondtam az olaszokra, hogy déli cselák nép, nem dolgoznak, korruptak meg minden, de most hogy hosszabb ideig ott tartózkodtam és láttam őket élőben, azt kell hogy mondjam ,a fenti állításaim lehet hogy helytállóak, de korrupcióban és lépecolásban a kelet-európaiak messze megelőzik őket.
Sajnálom, hogy a vasutat meghalasztják, de hát a művelt és hozzáértő emberek, nem politikusnak mennek, hanem tisztességes, becsületes munka után néznek, így nekünk ez maradt, aki meg elmegy és megválasztja őket(akár ormányról ,akár fletóról van szó magára vessen)...de ez messze vezet és politizáljon az akinek két anyja van
SZóval a mávot és a tk-t mint olyat ma már csak az használja, aki nem teheti meg, hogy autóval járjon. Tehát a diákok, a szegények és azok akiknek csoda folytán megfelel, vagy fanatikusok. Én is ha lesz majd tehetségem egy négykerekűhöz azt fogom használni utazáshoz, mert jelenleg szomorú az mint sokan megállapították, hogy akinek nincs kedvezménye, az jobban jön ki egy kis fogyasztású autóval.
Szerintem itt már nem segíthet más a mávon csak egy privatizáció, az persze igaz, hogy ahogy ez le fog folyni az akkora károkat okoz , hogy csak na. Nézzük csak meg ezt a szétdarabolt akármicsodát, amit mávnak hívunk. Szokásos forgatókönyv, szépen lezüllesztik és majd fillérekért eladják a cégeket. Gondolom a felvásárló pedig szépen jattol a pártkasszákba mint szokott. Az a jó, hogy már nem sok elherdálni való cég maradt, így majd megnyugszunk és 10 év múlva talán egy fejlődő magánvasút tiszta kocsijában fogunk utazni a-ból b-be (10 ,lehet még 30 se, de én még szeretném megérni) -
szasanyi
félisten
válasz
westlake #130 üzenetére
Nem vagy egyedül ezzel. Sőt... az én helyzetem ennél sokkal rosszabb, mert nem csak kirúgnának. Azért persze az nem mind1, mennyit nem emelnek, de abból a szempontból viszont igen, hogy százalékosan a reálérték vesztése egyforma.
Én egy dolgot kifogásolok - illetve kettőt: nevezetesen, hogy hol van helye ilyen volumenű követelőzésnek olyan cégnél, ami súlyosan veszteséges, és évente nagyon komoly összeg beinvesztálása áran maradhat működőképes - a másik pedig, hogy ki képviseli az utazókat?
Én pld. saját kocsival, saját kltsgen háromszor egymás után kellett, hogy dolgozni menjek 50km-re, mert nem közlekedtek a vonatok. Ez sem/nem érdekelt senkit, erre nekem kltsgtérítés nekem nem járt!
Köszönöm a MÁV dolgozóinak, és mindenkinek akinek a beosztása és a vele járó körültekintése ezt "lehetővé tette". -
tomcs
őstag
azert nem mindegy, lehet hogy vmilyen szinten tobbet er ha tudom hogy egy oraval hosszabb az ut, de akkorra ott leszek mintha hamarabbra igerik de erkezes utan tiz perccel meg vmi nevenincs bokor mellett var a vonat a celtol 50 km-re
egyebkent mentalitas kerdese az egesz, nem azt kell megmagyarazni hogy miert nem is olyan rossz ez ahogy most van, hanem jobban csinalni. tudod, az a szocializmusban volt szokas.
az egesz sztrajkolassal meg azt fejezik ki, hogy ok potolhatatlanok, vagy legalabbis ertekesek, es tobbet ernek mint amit kapnak. ha ez nem igy van, a cegnek egyszerubb kirugni a fenebe oket, ha tudja sajat forrasbol / uj emberek felvetelevel gyorsan potolni a hianyt. mellesleg vmilyen szinten azon a velemenyen vagyok hogy ez a konkret sztrajk egy kicsit politikai szarkeveres is, mert alaptalanok a kovetelesek, de ebbe tenyleg ne menjunk bele.
-
85marky
csendes tag
válasz
Flashcash #129 üzenetére
Na remélem, hogy az összes kétkedő végigolvassa, amit írtál! Elismerésem!
Még annyit a közlekedési koncepciókhoz, hogy egy teljesen felesleges, elévült, rosszul tervezett metrót meg akarnak építeni 500 milliárdért minden áron, Debrecennek meg pár milliárd támogatást sajnálnak adni egy villamosvonalra, amit kb. 100.000 fő használna naponta.
-
válasz
Flashcash #129 üzenetére
"A végére még egy fejlesztési stratégiai példa a magyar államról:
-Szombathely - Szentgotthárd vonal (alpok melletti magyar kerülővonal, összekötheti Bécset és Grazt)
-A magyar állam döntött arról, hogy nincs pénzünk fenntartani ezt a vonalat a MÁV átadja a GYSEV-nek üzemeltetésre.
-Az idei közop programban azonnal elkülönítettek 30 milliárd forintot a Szombathely-Szentgotthárd vonal felújítására 120km/h-ás modernizációjára...........
-A sógorok gyorsabban utazhatnak majd a magyar határszélen Bécs és graz között."Innen mintha kimaradt volna az a lepes, hogy a GYSEV irt egy remek palyazatot, mert igy inkabb ugy tunik, mintha azt sugallnad, hogy vmi susmus tortent.
-
85marky
csendes tag
válasz
philoxenia #127 üzenetére
Az kerül 30 milla körüli összegbe, a vétellel együtt.
-
westlake
félisten
en nem kaptam fizetesemelst 4 eve.. ha en sztrajkolnek, kirugnanak.. errol meg ennyit
-
Lehet sokmindent elmondani a vasútról, de az egész MÁV ügy azt jelképezi, hogy a politikusaink mennyire alkalmasak egy-egy bonyolultabb feladat megoldására, mennyire szakmaiak, mennyire korruptak. A mai vasút hű tükörképe annak, hogy hol tart a magyar állam.
-Nálunk mindenre a privatizáció a megoldás maguk a politikusok is elismerik, hogy lopnak.
A MÁV Cargo-t is eladtuk az osztrák államnak nagyjából ennyi is a különbség a nyugati országok és a posztkommunista magyarország állami cégei között, ugyanis az előbbiek kevésbé lopnak és képesek bonyolultabb rendszereket is üzemeltetni.
Kérdés, hogy a magyar állam alkalmatlansága hosszú távon hova fog vezetni. Talán nem az önkormányzati apparátusba, az utolsó helyi kiskirály polgármesterecskékbe meg az embereibe kellene tolni a pénzt hanem a szakmai vonalra.-Van autópálya lobbink ami viszi a közlekedésre fordítható pénzek nagyrészét (65-70%), ennek a lobbinak egyáltalán nem érdeke, hogy az átlagmagyar tömegközlekedéssel járjon autó helyett. A MÁV-nak talán pont ezért évekig a MOL-tól 'csábították' át a vezérkarát.
-Volt a MÁV-nak óriási ingatlanvagyona (belvárosi is) valahogy nyom nélkül eltűnt hasonló vagy még meredekebb módookon: [link]
-Sok MÁV melletti vastagon nyereséges kft van, érdekes módon ezek a tevékenységek azelőtt veszteségesek voltak. [link]
-Elhibázott stratégiák, az infrastruktúrát a fenntartásához szükséges források kb. 30%-án építették le vagy 20 évig. Így csak az üzemeltetési veszteségek nőttek és egyszerűen nem lehet gazdaságosan jó színvonalon fenntartani a szolgáltatást. Nehéz ott spórolni ahol tekergetős sorompók vannak még, nincs automatizálás és egy egyvágányú vonalon két vonat leközlekedtetéhez vagy 25-30 ember kell.
-Évek óta boldog boldogtalan kedvezménnyel utazik a vasúton, az állam nem fizetett a kedvezménnyel utazók után csak a veszteségeket egyenlítette ki mindig utólag, így a közszolgáltatás témáját most 18 évvel a rendszerváltás után kezdik feszegetni:
-800 ezer régebben sokkal több közalkalmazott
-diák, nyugdíjas
-máv alkalmazottak rokonai
-valamilyen rendezvényre utazó
-egyéb kedvezménnyel utazók
Ez nem tűnik soknak de 18 év alatt nem kevés semmilyen felmérést, elszámolást, finanszírozást nem csináltak róluk, csak utólag szanálták a veszteségeket.-Mellékvonalak kérdése: 15 éve le kellett volna állítani és leválasztani a MÁV-ról az összeset, amennyiben igény van rá az adott önkormányzatok üzemeltessék a saját lazább elvárásaik, szabályaik szerint, akár idényszerűen stb. (18 évig a BZ sofőrje nem nézhette meg az utasok jegyeit, nem takaríthatott, teljesen irreális MÁV-al üzemeltetni ezeket a vonalakat)
-A vasút nemzetközi szállítási folyosokból, nagyvárosok közötti utasforgalomról, elővárosi közlekedésről szól mindenütt európában ezt kellett volna fejleszteni.
A végére még egy fejlesztési stratégiai példa a magyar államról:
-Szombathely - Szentgotthárd vonal (alpok melletti magyar kerülővonal, összekötheti Bécset és Grazt)
-A magyar állam döntött arról, hogy nincs pénzünk fenntartani ezt a vonalat a MÁV átadja a GYSEV-nek üzemeltetésre.
-Az idei közop programban azonnal elkülönítettek 30 milliárd forintot a Szombathely-Szentgotthárd vonal felújítására 120km/h-ás modernizációjára...........
-A sógorok gyorsabban utazhatnak majd a magyar határszélen Bécs és graz között.Budapestnek jó elhelyezkedésű belvárosi pályaudvarai vannak, de katasztrófális műszaki állapotban van mind, vagy nézzétek meg az Esztergomi, Lajosmizsei 40-es vonalakat, mind katasztrófa műszakilag. Talán nem az osztrák határszélt kellene fejleszteni abból a kevésből amit vasútfejlesztésre költünk.
Szintén menedzsment, dolgozott a vasúton egy külső cégtől érkezett személyszállítási igazgató Devecz Milkós. Ütemes menetrend, szolgáltató vasút stb. sikereket ért el, felszólalt a korrupció ellen, rémlik valami?
Hogy lehet az hogy az ilyeneket valahogy villámgyprsan eltávolítják a politikai elit által kinevezett vezetők? [link] -
ngabor2
nagyúr
várom. ha rövidebb idő alatt, kultúráltabb körülmények között, olcsóbban fel tudok jutni pestre, mint vonattal, abban személy szerint nem találok kivetnivalót. a megoldást többen írták, csak sajnos egy bizonyos magasság után a vezetők belenőttek a székeikbe, és elvárják, hogy a prémiumuk meglegyen. ha őket kitakarítanák alaposan (nem sztrájkkal, arra ők magasról tesznek), akkor lehetne valami változás.
-
philoxenia
MODERÁTOR
A használt külföldi kocsikat is felújítják, azt nem tudom mennyibe kerül, de Szolnokon csinálják.
Az itt felújított magyar "csíkos" kocsikba például olyan közel kerültek az ülések egymáshoz, mint valami gyerekeknek készült vonatban, középen meg széles folyosó....
Vannak tehát hibák jócskán, de leginkább koncepció nincs, meg az elhatározás hiányzik. -
85marky
csendes tag
Nem, hanem a konkrét statisztikákat.
Még ha nyilván is tartják, amiket mondtál, honnan juthatnék hozzá?
De ha figyeled az eseményeket, pontosan tudod, hogy mióta követnek el mindent, hog yminél kevesebben utazzanak. Mért igenis CSÖKKENT az utasszám, nem is kicsit. Csak az egyetemről tudok legalább 50 embert, aki inkább autóval megy, mert rövid távon nem éri meg többszáz forintért utazni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Hirtelen ezt találtam:
"A konkrét projekt pedig, amire
a MÁV ZRt. kiírta a pályázatot az a következő volt: Érd-alsó vasútállomás,
Érd-felső megállóhely felújítása és Bartók Béla úti új megállóhely létesítése, ez
volt az első, Érdliget megállóhely korszerűsítése, ez pedig a második. Mindkettőt
a VEGYÉPSZER vezette Elővárosi Konzorcium nyerte el.
Mekkora beruházásról van szó?
–A két projekt bekerülési költsége 1.655 M Ft."
Innen -
tomcs
őstag
epp azt mondtam, hogy a vasutat is lehetne ennyi erovel gazdasagosan uzemeltetni, csak nem erdekel senkit es inkabb kerik a penzt meg minden maradjon ugy ahogy volt.
nem kell teljesen teletomni a vagont hogy megerje, csak a jarulekos kiadasokat kene lefaragni. ha egy keveset hasznalt vonalon csak par mozdonyvezeto-mindenes lenne meg par fo biztosito szemelyzet, akkor boven lehetne gazdasagos, de ha minden allomason meg szerelvenyen van ket folosleges ember akkor mar nem.
regi kocsi meg egyaltalan nem olyan hatalmas nagy baj, spanyolorszagon atvonatoztunk olyan kocsikban hogy szerintem joval idosebb nalam, le is voltak mar strapalva egy kicsit, de megis kulturalt utazasnak ereztuk, szemelyzettel tudtunk angolul beszelni (spanyolorszagban ez ritka nagy dolog, nagyon nem szokasuk idegen nyelveket tudni), palya olyan jo allapotban volt hogy ejszakas uton egyet nem doccent az egesz,
persze lehet, hogy az a kocsi harminc ev alatt kopott annyit mint amit a magyar a jo szekvagdalos drukkerekkel meg rajzolni nem csak alairni tudo "graffitisekkel" 3 ev alatt osszehoz. -
philoxenia
MODERÁTOR
A vasúti munka rosszul végezve nem kosszal jár, hanem emberhalállal. A buszsofőrt abból ítéled meg, hogyan söpri ki a buszt ?
Aki a vasútnál rosszul dolgozik előbb utóbb elküldésre kerül, ugyanúgy mint bármely más cégnél. Persze a vezetőség, menedzsment itt is a szokásos magyar állami alkalmazásban van, tehát leginkább felfelé bukhat.
A kalauzoknál már próbálkoznak egyébként ellenőrzéssel és ösztönzéssel is, de kötött munkakörökben nem tudsz rosszul dolgozni, sem többet, tehát nem áll amit írsz. Ha mondjuk azért áll a vonat, mert én nem engedem tovább, néhány percért is komoly retorzió jár. -
válasz
philoxenia #114 üzenetére
"Az autópálya árának tizedébe kerül a vasúti pálya?"
Ez az adat konkretan egy MAV-nal dolgozo mernok ismerosomtol szarmazik (mondjuk mar par eves adat, de nem hinnem, hogy azota sok valtozott). Ha tudsz pontosabbat, mondd.
-
cucka
addikt
válasz
philoxenia #114 üzenetére
A dolgozók munkamorálja két dolgon alapulhat:
-az elvégzett munkában talált elégedettség
-az elvégzett munkáért kapott pénz
ha lesz*rod, hogy milyen minőségű munkát végzel, akkor kétszer akkora fizetésért is le fogod sz*rni, ez nem pénzkérdés, mert nem csak a pénz motiválhat, hanem mondjuk a munkával járó felelősségérzet, illetve a felelősségre vonás lehetősége is. tudod, mint ahogy máshol csinálják, aki nem dolgozik elég jól, hatékonyan, attól előbb-utóbb búcsút vesznek. -
85marky
csendes tag
válasz
philoxenia #114 üzenetére
10 pont!
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az autópálya árának tizedébe kerül a vasúti pálya?
Vagy a sínt fektessék le a földre, oszt jól van ?A dolgozók munkamorálja két dolgon alapulhat:
-az elvégzett munkában talált elégedettség
-az elvégzett munkáért kapott pénz
Amíg egy kalauz minimálbérnél alig kap többet, úgy van vele, ha elküldik, majd talál magának ennyiért másik munkahelyet. Ez, fokozottan érvényes Budapest vonzáskörzetében. Amíg a Nyírségben lakó ember nehezen talál munkát, nagyobb fizetésnek számít nála a vasútnál kapható bér, addig a pesti lakos ennyiért ilyen trógerjellegű munkát bármikor kap másikat is, ha nem válogat.
A budapesti vasúti munkahelyeken dolgozók legalább fele vidéki, ezt úgy értsd, hogy mondjuk Nyugati pu.-ba sokan Püspökladányból, Karcagról, vagy akár még messzebbről is járnak fel.
A fizetéshez vedd figyelembe a bejárással töltött időt is. A vasutasoknál elég ritka még ma is a gépkocsi, vagy nagyon régi, rossz állapotúakkal rendelkeznek. Lakásviszonyokban is az elmaradottabb állampolgárok közé tartoznak általában.
Alacsony szintű munkaerőtől nem várhatsz komoly színvonalú munkát, csak amit megkövetelnek tőle és amit el is tud végezni. Nem jár több bér a jobb munkáért, nem kap nagyobb megbecsülést, tehát nem fog öntudatból jobban dolgozni.Mod.: 112) utazz kelet felé, Nyíregyházára, vagy legalább Debrecenbe, sokkal jobban ellenőrzik a jegyeket, van, hogy Szolnoktól Szajolig is csak ellenőrzötten tudok utazni. Az sem mindegy, például, hogy hány kalauz jut hány kocsira, milyen a bliccelők aránya. A nyugati részen az ellenőrzés is lehet lazább, a kalauzokat nem ellenőrzik fővizsgálók.
Azt azért nemcsak Neked mondanám, hogy a vasúti munka jó része az utasok számára nemigen látható, nem ítélheted meg egy Forgalmi szolgálattevő /forgalmista/ munkáját abból, hogy kimegy naponta valahányszor az épület elé és meneszti a vonatokat a tárcsájával /palacsintasütő/ , ezen kívül rengeteg dologgal kell foglalkoznia a vonatok számától és a biztosítóberendezéstől függően.
-
válasz
philoxenia #111 üzenetére
Nezd, en azt tudom, hogy ot even at eleg rendszeresen utaztam a Bp-Sopron vonalon, ebbol a Bp-Gyor MAV vonal ket ora, a Gyor-Sopron resz egy ora (gyorsvonattal). A GYSEV-es kalauz mindig vegigert a szerelvenyen, a MAV-ost nem szoktam latni.
Leginkabb azokkal a vasutasokkal volt kapcsolatom, akikkel mint utas kapcsolatba kerulhettem, es erosen azt tapasztaltam, hogy leginkabb magasrol tesznek az egeszre.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Te mondjuk hány vasutas millyen munkakörben végzett munkáját ismered? Amivel most jössz, az olyan rossz duma, amit nem szoktam meg Tőled. Konkrétan Te például mennyi fizikai munkát végzel, mennyi fizetésért? Igenis vannak olyan helyek, ahol kevés a munka, de vannak olyanok is, ahol enni is alig van időd. A biztonsági őröket ennyi erővel mind el kellene bocsátani például minden cégtől, mert egész nap csak sétálnak, stb. A kádári időkben ment ez a hozzáállás, hogy az "irodisták nem csinálnak egész nap semmit".
Te is nézz utána egy kicsit a dolgoknak, például egy adott vonalszakasz felújítása mennyibe került a MÁV-nak, mennyi alvállalkozón keresztül történt meg, mennyiből lehetett volna kihozni. Az autópályaépítésnél egy cseppet sem jobb itt sem a helyzet. -
válasz
philoxenia #86 üzenetére
Kerlek, mondd el nekem, milyen targyi feltetelek hianyoznak ahhoz, hogy a kalauz ne ucsorogjon, hanem vegigmenjen a vonaton es kezelje a jegyeket?
Milyen targyi feltetelek hianyoznak ahhoz, hogy lemossak a kocsik ablakait?
Milyen targyi feltetelek hianyoznak ahhoz, hogy egy panaszt kivizsgaljanak?
Milyen targyi feltetelek hianyoznak ahhoz, hogy kiirjak, hogy mennyit kesik a vonat?Ezek egyike sem penz kerdese, hanem munkamorale.
Sot, az sem penz kerdese, hogy ha egyszer elkoltenek par szaz milliard forintot, akkor abbol valami ertelmeset csinaljanak.
Azzal tisztaban vagyok, hogy a kocsik, mozdonyok, sinpalya rengeteg penzbe kerul (bar ez persze relativ: a sin kilometere ugy egy nagysagrenddel olcsobb, mint az autopalya), azt nem is varom el, hogy ezek marol holnapra megvaltozzanak, csak felvillantottam, hogy a tomegkozlekedesnek nem feltetlenul muszaj lepratelepnek lennie.
-
85marky
csendes tag
Neked azért tűnik marhaságnak, mert nem tudsz olvasni.
Sosem írtam, hogy nyereséges volt a máv. Csak nem mindegy, mennyire vgeszteséges.
Nyereséges közlekedés a világ kevés részén adatott meg, többek között nálunk sem. De azt tudom ajánlani, amit az előbb: hasonlítsd össze, mennyien használták a vasutat a brutális áremelések előtt, és utána!A plusz béremelés kb annyiba kerül, hogy kevesebb prémiumot adnak annak a néhány pr-manusnak, akik alig dolgoznak valamit, alig használják a jarműveket, de milliós juttatásokat kapnak.
-
válasz
commanDOS #77 üzenetére
"Egyértelmű, hogy erre megy ki a játék, veszteségessé tenni és privatizálni az egészet."
Azert jo lenne, ha nem nulla tudassal irnal marhasagokat.
Nezz utana egy kicsit a dolgoknak es mondd meg, hogy mikor nem volt veszteseges a MAV. A rendszervaltas ota folyamatosan a feneketlen penznyelo zsak szerepet jatszotta (meg mondjuk elotte is, de ott ez kevesbe volt feltuno)."Nevetséges, hogy a MÁV nem adja meg a dolgozóinak azt a néhány százalékos béremelést, helyette inkább ül és nézi, hogy több mint kettő milliárdot veszít ezzel az akcióval, a helyett, hogy leülne tárgyalni."
Nezz utana, hogy mennyibe kerulne a plusz beremeles, meg hogy mennyibe' volt a sztrajk, aztan utana nyilatkozz (segitek: a par nap sztrajk joval olcsobb volt (foleg hosszu tavon)). Esetleg utananezhetsz annak, hogy igy is mennyi beremelest kapnak a vasutasok, ezt vesd ossze a versenyszfera beremelesevel, a moka kedveert meg osszehasonlithatod azt, hogy hogy dolgoznak a vasutasok meg az "igazi" munkahelyeken dolgozok.
-
philoxenia
MODERÁTOR
A svájci vasútnál nem azért vannak jó karbantartott régi járművek, mert nem telik újra. Olyan az összehasonlítás, mintha a veterán autókat hasonlítanád a régi fehér ezerkettes Ladákhoz.
A használat mértéke egy ilyen régi kocsinál nem az, mint a mindennap használt elővárosi járműveknél.
A vonatok tisztasága kétfelé bontható. Egyrészt a rendszeres és szakszerű takarításon, ami a MÁV sara, ha nincs, de itt pont probléma a régi kocsik felújított volta, mert a régi vázra húzzák rá az új borításokat, tehát a gépi takarítás sokszor nem megoldható, abban a formában, ahogy megkívánná a kocsik koszos volta.
A kocsik elkoszolódása részben az utasok magatartásán is múlik, mert a hiányzó szemetes, a szanaszét hajigált szemét, nem a vasúti dolgozók műve, elhiheted.
A takarítás viszont egyáltalában nem a vasúti dolgozókon múlik, mert már -helytől függően- tíz-tizenöt éve külső cégek végzik ezt a tevékenységet a vasútnál.
A felújított kocsik felszereltsége, tervezési hibái, amik nem tagadhatók, nem a dolgozók hatáskörébe tartoznak, egészen magas szintig nem kérdeznek meg senkit arról, hogyan kellene bármit is változtatni a vasúton. Ha roszindulatú akarnék lenni, azt mondanám, nem kerülhet vezető pozícióba a vasútnál olyan ember, aki öt éven belül Mo-on vonaton utazott.
Utoljára Csárády volt az a vezérigazgató aki bejárta a területet időnként, sleppmentesen.
Annyi döntési szint van már a vezetésben, hogy az állami irányításban sincs lassan annyi.mod: válasszuk ketté a kétféle vasutat, a bezárni szándékozott szányvonalakat simán működtethetné magánvállalkozásban valaki, akkor egy csomó olyan előírást nem kellene megtartani, amit a fővonalakon és a velük összekötött mellékvonalakon egyszerűen muszáj biztonsági okokból. Kiderülne, hogy nyereségesen működtethetők-e az állami támogatással együtt, ha a rárakódó költségek minimálisra vannak faragva.
-
85marky
csendes tag
-
commanDOS
senior tag
Nagyon nagy hülyeség ez a nincs forgalom szöveg. Nem egy ismerősöm mesélte, hogy akkor volt utasszámlálás, amikor a halál nem utazik x faluból y városba és vissza, ellenben a reggeli járat, ami a kölyköket viszi iskolába, meg az embereket munkába, az zsúfolásig volt telve mindig, meg persze visszafele is, de oda bezzeg csesztek berakni még egy kocsit.
Amikor meg láthatóan nincs forgalom akkor meg a bzmot helyett járatják a komplett szerelvényt. Ha már voltak olyan idióták, hogy megvették azokat a sz@rokat a cseheketől, akkor legalább használnák. Erre lett kitalálva, a szárnyvonalakat simán kiszolgálná és sz.tem jóval kisebb költség egy 2-3 motorvonatból álló piroska működtetése. Az újakra már azt is rá lehet fogni,h kényelems meg kultúrált, van benne klíma, meg normálisan néz ki. Ellenben, amiket még az előző vagy az előtti sorozatból vásároltak kész katasztrófa (1977-1984), hallottam olyat, hogy télen egészen egyszerűen eltört az egyik tengelye és ebből nem egy eset volt. Bár ebben szerepe van a nagyszerű, sima, jól karbantartott vasúti pályának is. -
85marky
csendes tag
Igen, csak azt a vasutat anno nem véletlen építették.
Ha nincs kihasználva, az sajnos az életkörülményekre vezethető vissza.
Emellett vannak olyan falvak, ahol CSAK vasút van, ugyanis aszfaltozott út nincs, és így a busz nem tud bemenni. Vannak helyek, ahol a vasutat kiváltó busz kétszer-háromszor akkora úton megy, mert más falvakon is keresztül megy. És van olyan is, hogy a Volán egyszerűen nem indított pótló buszt.
-
85marky
csendes tag
Emiatt nem kell aggódni, nem sokára (pont a vasutas sztrájk hatására) a vadonat új Orangeways társaság indít belföldi járatokat is, többek között Bp-Db viszonylatot is.
A buszok fajtája Bova, ami az egyik legjobb luxusbusz. Klíma, tv, wi-fi(!), stb. A jegyár kb 3000 forint, szemben a csaknem 4000 forintos MÁV-val. Egyértelműen azt akarják elérni, hogy inkább induljon egy órában 30-40 gazdaságos buszjárat, mint 1-2 veszteséges vonat. Sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi belépő szinten
- Házimozi haladó szinten
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen légkondit a lakásba?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Autós topik
- Hobby elektronika
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3145
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 13 Pro / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 85% akku
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest