Új hozzászólás Aktív témák
-
agressiv
addikt
Te érvelsz magad ellen. Erre van fizetőképes kereslet, tehát a gagyira ezí gy van.
Ahogy nézem beléd kár minden karakter, úgyhogy itt fejezzük is be.
Józan ésszel gondolkodjál, minden egyre igénytelenebb, de a statisztika szerint épp ellenkezőleg... Mit kell ezen kommentálni?
-
válasz
agressiv #113 üzenetére
"Amire változott a játékipar az eleve gagyi és színvonaltalan."
Meg "régen minden jobb volt", egyébként erre van fizetőképes kereslet."A statisztikák azért vannak, hogy meggyőzzék a naív embereket."
Ahogy nézem beléd kár minden karakter, úgyhogy itt fejezzük is be.(#114) AxBattler: THQ
-
-
vhunor
őstag
Akkor ez gondolom valahogy elsiklott:
Az, hogy pont a Microsoft, és pont az új Xbox bemutatásakor próbálta megújítani a piacot, pusztán szerencsétlen véletlen. Ha nem ők lettek volna, megtette volna valaki más. Kommunikációjuk, mint már oly sokszor, most is csapnivaló volt.
-
Cifu
félisten
Elég sok szereplős ez a business, és így nyilván sokan tartják a markukat is, amíg a film maga a fogyasztóhoz jut. Igazából a film és játékipar is elvolt egy működő rendszerrel hosszú ideig, és most váltaniuk kell, viszont senki sem tudja biztosra, hogy merre induljanak el. Spielberg és Lucas ha nem is teljesen nyíltan, de a meglévő üzleti modell fenntarthatóságát kérdőjelezték meg, és változásokat sürgetnek. Tömören erről van szó...
-
Spirit
őstag
Igazad van, reggel 6 volt én meg nem már voltam fent hanem még.
Viszont így tisztább fejjel. Egy filmnek 2 milliárdot kell ahhoz termelnie, hogy a készítői 300m fölött lássanak belőle? Akkor viszont ezen a részen kellene változtatni, mert így még jó, hogy sipákolnak. A cikket pedig köszi -
Snoop-y
veterán
Jogkimerules Jogkimerules es harmadszorra is kicseszett JOGKIMERULES.
ha elolvasod mit jelent akkor majd rajossz arra, hogy miert lehet eladni egy megvasarolt jatekot hasznaltan es miert ellenkezik jogszabalyokkal ha ezt egy konzolgyarto vagy egy jatekfejleszto ceg el akarja lehetetleniteni vagy csak siman tiltana.
-
Cifu
félisten
zzel szemben az AAA-s produkciók akár 300 millió dollárba is kerülhetnek és "a mozikban az adott műnek legalább egymilliárd dolláros bevételt kellene hoznia és ehhez jön meg a DVD-eladásokból és a televíziós jogokból származó ugyanekkora összeg."
Tehát a kiadó akkor tekinti megtérültnek a befektetését, ha mondjuk 3 év alatt 600%-os nyereséget termel. Na EZT nem fogjuk megfizetni, akár milyen szép csomagolásban tálalják.Bocsi, de akkor lövésed sincs a témáról.
Az, hogy a mozibevételek mennyit hoznak, az nem azt jelenti, hogy a készítőknek is ennyi folyik be, hiszen nyilván a moziknak is meg kell élnie valamiből, adót kell fizetni a jegybevétel után, stb. Szóval ha egy 300 milliós film hoz 1 milliárdot a mozi pénztáraknál, akkor abból a film készítő cég viszont lát nagyságrendileg olyan 100-300 milliót.
-
Spirit
őstag
A kiadóknak a 100%-os profit kötelező, lehetőleg egy éven belül. Drágábban már nem tudják eladni azt a híg f*st, amit évről-évre elénk tesznek, marad az, hogy kapálóznak, ahol tudnak. DRM, kalózkodás visszaszorítása, használt piac visszaszorítása.
A topic elején írta Pollen: "Ha igaz a cikkben taglalt, akkor mea culpa, de ne én fizessem már meg azt, hogy a stúdiók költségei az egekbe szöktek."
tcp válasza: "Azonban ha a nyereség nem jön, vagy túlzottan leesik (minek tegyem a pénzem játék fejlesztésbe X+2%-ért, ha államkörvényen is kapok X%-ot, és még kockázatom sincs vele), akkor azt az egész iparág meg fogja szenvedni, többek között Te is, aki nem akarja megfizetni a stúdiók költségeit."
Tcp-nek igaza is lehetne, ha normális világban élnénk. Ezzel szemben egy friss anyagban Spielberg és Lucas azért siratják magukat, mert az emberek nem járnak moziba. Ezzel szemben az AAA-s produkciók akár 300 millió dollárba is kerülhetnek és "a mozikban az adott műnek legalább egymilliárd dolláros bevételt kellene hoznia és ehhez jön meg a DVD-eladásokból és a televíziós jogokból származó ugyanekkora összeg."
Tehát a kiadó akkor tekinti megtérültnek a befektetését, ha mondjuk 3 év alatt 600%-os nyereséget termel. Na EZT nem fogjuk megfizetni, akár milyen szép csomagolásban tálalják.
Tehát pontosítsuk azt, amit írtál: "minek tegyem a pénzem játék fejlesztésbe X+400%-ért, ha a használt piac megszerzésével újra 600%-on lehetek?"
-
Cifu
félisten
Nem azt mondtam, hogy nem létezik a jelenség, hanem van ellenpélda, amikor hiába töri magát (és pénztárcáját) egy cég, hogy a termékét vonzóvá tegye, mégse sikerül.
A reklámozás pedig nem közérdek, hanem gazdasági érdekek találkozása. Az ilyen oldalaknak is valahonnan bevételt kell generálniuk, a kiadóknak is igyekezni kell, hogy felhívják a figyelmet a termékükre.
-
ddekany
veterán
Egy ellenpélda nem bizonyítja egy jelenség nemlétét...
A reklámozás mint közérdek meg... azért a lépték nem mindegy. Már annyira teli van minden ezzel a reklámnak nevezett retardáld vinnyogással, hogy ha 5-öd ennyi lenne, akkor sem fogyasztana már valószínűleg többet senki. Csak ezen a szinten gondolom ez már erről szól, hogy licitálunk egymásra, hogy ki tudja a másik cég 1000 gigafonját elnyomni 1000+1-el... (Hogy a felesleges fogyasztás mint az emberiség megmentője elvet ne is említsük...)
-
Hgovi
aktív tag
-
Cifu
félisten
Nagyon megharagszol, ha rögtön visszadobom a labdát? Annyit mondok, hogy Aliens: Colonial Marines...
Ugyanakkor pedig ne feled, hogy a reklámozás elemi érdeke a szereplőknek. A forgalmazónak az, hogy igenis megnézzék a filmet, megvegyék a könyvet, megvegyék a játékot, a szakújságoknak és weboldalaknak pedig bevételt jelent. Ha nem reklámoznának, akkor az ilyen oldalak, mint a Prohardver is sokkal nehezebb helyzetben lenne.
-
ddekany
veterán
Azért az emberi hülyeségen kívül ebben szerintem benne van az is vastagon, hogy a nagy költségvetésű és így ált. tömegeket célzó (és bizonyított receptre építő) filmek reklámozására több pénz jut. Öngerjesztő folyamat. Tehát visszatérve játékokra, ha kijön egy AAA-s cím, akkor minden "szaklap" címlapja teli van vele egy hétig, és persze vesznek jó értékelést is hozzá (tudom, tudom... nem mind és nem mindig, de nem vagyok vak). Lassan már az általánosabb híroldalak sem maradnak ki (index.hu). Az átlagemberben nem fog felmerülni, hogy létezik más is, tehát ezekre fog rácuppanni, mert ezt tolták elé. Ez olyan, mint junk food, mindenre rá lehet szoktatni az embereket...
-
Cifu
félisten
A Szonda-Ipsos 50 éve is azt mérte volna mint ma. Van egy nagyon nagy vásárlói réteg, aki a bulvár színvonalra bukik, és egy szűkebb réteg, aki a minőségibb szórakozást keresi.
Hogy egy példával éljek, a Dr. Strangelove 1964-ben "mindössze" a 15. legnagyobb bevételt generáló film volt, és megelőzte a The Pink Panther (szintén Peter Sellers film), a Father Goose (az egyik legrosszabb Cary Grant film), az A Hard Day's Night (egy Betles film a Betles-mániáról), de messze a legnagyobb bevételt a My Fair Lady gyűjtötte össze.
Szóval nem enyhe túlzás azt mondani, hogy régen minden sokkal szebb volt...
-
ddekany
veterán
Már megint ez a félkész érvelés, hogy most a használt piac nem-elkaszálása miatt becsődöl az AAA-s játékok gyártása... A használt piac elkaszálása az vásárló szemszögéből áremelkedés. És pont erről van szó, hogy lassan már nem ér meg annyit a játék, amilyen csillagászati összegekbe került a kifejlesztése. Azaz talán maga a mostani AAA kategória nem találta el az arany közép utat. Főleg mert így a kaptafa/nem-innovatív irányba tendál a dolog, mint a cikk is írta. (Filmek dettó... Ennyi ostobaságot ilyen összegekért legyártani, már fáj. Kétlem, hogy megéri a társadalomnak ez.)
-
A hős MS megpróbálja megmenteni a COD és NFS szériát a gonosz használt játékoktól és a mérges madaraktól. WUT? RLY? SIRIUS?
Lóhimbilimbit, a piaci igényeket követése helyett erőltetik a saját elképzeléseinket és próbálják rátolni a userekre.
-
Béééla
őstag
Mondjuk mondj egy könyvet, előadót vagy filmet (ne folytatást, betmen, vasembör meg szupermen) ami nem JÓ, hanem kiváló volt! Nem egyszerű kérdés. Mindenből a proli tömegek igényeit akarják kielégíteni, mert sok hülye --> sok pénz. Ha meg csinálnak egy mesterművet, nem lesz sokkal több a bevétel.
-
MageRG
addikt
Az AAA kategóriás játékpiac eddigi modelljei halálra vannak ítélve...a kiadók és a fejlesztők is egyre kevésbé hajlandóak kockáztatni ekkora projektekben, a bevált teheneket próbálják a végsőkig facsarni...
Valaki magyarázza már meg nekem, ha bezárnak egy digitális kalodába, akkor mi rá a garancia, hogy teljes mellszélességgel állnak majd ki a kiadók az innovatív címek mellett?
Talán mert nagyobb a megtérülés esélye? Nem t'om...ez bejött a könyv/film/zeneiparnál? Vagy azok is mind döglődnek?
-
DRB
senior tag
Én a tulajdonjogról beszélek, amikor eladod nem mint tulajdon adod el(ezáltal a vevő nem szerez tulajdonjogot, illetve az eladod nem is szó ide), hanem a licencjogokat(jogaidat) adod tovább, nagyon nem mindegy. Ezt szabályozta valamilyen formában az EU, a tulajdonról mint olyan nem volt, szó, de szerintem ez nem volt kétséges eddig sem.
-
zseko
veterán
"... egyetért abban, hogy az egyszeri vásárlónak általában fogalma sincs arról, hogy akar egy még nem is kapható eszköztől vagy technológiától."
Nem értem a mondatot.
"... Mivel egy-egy ilyen játék kifejlesztése ma már a százmillió dolláros költségvetést is könnyedén meghaladhatja ..."
Ehhez képest eléggé moslék minőségű játékokat adnak ki sokszor.
-
DRB
senior tag
Annyit még hozzátennék a szolgáltatás/licenc/bérlet témához, hogy mivel a szoftver kézzel nem fogható valami, így igazából lehet, hogy tényleg szolgáltatásnak fogják titulálni, előbb-utóbb. Itt egy kis szösszenet mi a szolgáltatás: [link]. Persze erről lehetne külön témát nyitni, hiszen egy autóra amit kibérelsz csak azért van szükséged, hogy „eljuss” vele valahová, neked az „eljutás”-ra van szükséged és nem az autóra, de az „eljutás” nem egy kézzelfogható valami(mint ahogy a szoftver sem), kell hozzá egy tárgy(egy autó, persze nem muszáj, mehetsz gyalog is
), mint ahogy a szoftverhez is(hagyományos esetben, CD, DVD, akármi).
(#76) Béééla:
A te példádban annyira nem is korlátoz, mint az enyémben, hogy gyakorlatilag csak egy helyen tankolhatsz, és ezért messzire nem tudsz elmenni a bérelt autóval, de ettől még jó példád, csak azt akartam mondai, hogy abban lazább az eula. A Microsoft valahová a kettő közé akarta belő a saját eula-ját, szerintem.
-
Béééla
őstag
Az autós példával meg azt akartam szemléltetni, hogy amikor bérelsz egy kocsit, nyilván azért bérled, hogy elmenj vele „a” pontból „b”-be, „b”-ből „c”-be, stb., de ha te nem nyithatod ki a tanksapkát csak a tulaj, így csak nála tudsz majd tankolni(a telephelyén, a benzinkútjánál), ergo amiért bérelted na pont arra nemigen tudod majd használni. Tehát meglehetősen korlátozva vagy a bérleményed rendeltetésszerű használatában, amit egyébként a bérleti szerződés többi része nem korlátoz. Ezzel a MS próbálkozására(is) utaltam, de nem volt elég világos ezek szerint.
Életszerű példa: car2go: van egy Shell kártya a bérautóban, és csak etanolos 95-ös benyát tankolhatsz bele a Shell kútnál, ha meg máshol-mással tankolod meg, még szépen ki is számlázzák Neked a műveletet. Mégse láttam itt népfelkelést emiatt.
A kérdés persze mindig az, meddog jogos egy EULÁ-ban korlátozásokat bevezetni. -
DRB
senior tag
Szerintem pedig nyilvánvaló, a licenc az kb. bérlet, ha valamit licencelsz akkor az nem a tulajdonod, mint ahogy a bérautó sem, azaz csak akkor adhatod tovább ha a valódi tulajdonos hozzájárul, utólag vagy már a szerződésben az mindegy. De az is igaz, hogy a bérleti szerződés konkrétabb(tulajdon kérdésében feltétlen) mint egy licenc, úgyhogy igazad van, tényleg lehet vitatkozni, hogy mit is tartalmaz(hat) egy ilyen licenc, mennyire, vagy mennyiben, engedi át a tulajdonjogát a tulajdonos, stb. Bár annyit azért hozzátennék, hogy a bíróságok a tulajdon kérdéséről szerintem nem fognak dönteni, az véleményem szerint még egy licencnél is nyilvánvaló. Illetve még azt is hozzátenném, hogy a szolgáltatás az más, az nem egyenlő a bérléssel, persze a licenc sem bérlet a hagyományos értelemben, talán mondhatnánk, hogy a licenc a szolgáltatás és bérlet között van valahol(de csak talán).
Az autós példával meg azt akartam szemléltetni, hogy amikor bérelsz egy kocsit, nyilván azért bérled, hogy elmenj vele „a” pontból „b”-be, „b”-ből „c”-be, stb., de ha te nem nyithatod ki a tanksapkát csak a tulaj, így csak nála tudsz majd tankolni(a telephelyén, a benzinkútjánál), ergo amiért bérelted na pont arra nemigen tudod majd használni. Tehát meglehetősen korlátozva vagy a bérleményed rendeltetésszerű használatában, amit egyébként a bérleti szerződés többi része nem korlátoz. Ezzel a MS próbálkozására(is) utaltam, de nem volt elég világos ezek szerint.A meleg rám is hat nyilván, úgyhogy én is beleolvasok a mondandódba ezt-azt, vagy épp semmit nem tudok kiolvasni belőle ezért nem tudom mit akarsz vele mondani, vagy épp én nem írok le rendesen valamit, de előbb-utóbb valahogy csak megértjük miről beszél a másik
, ha máskor nem, hát majd ősszel mikor már hűvösebb lesz.
-
Béééla
őstag
Hát vegyél használt játékot, meg van oldva a második probléma
És tényleg azokat büntetik, akik megveszik mindenből a korongosat: játéknál DRM, filmnél három óra eltekerhetetlen bemutató, figyelmeztetés hogy ne lopj (baz+, most vettem meg, ne kell figyelmeztetni) meg gagyi menüben navigálás, hálózati meghajtóról vagy streamelt adás esetén meg annyit mondasz hogy UZSGYI és megy!
-
ceia
őstag
Nincs konzolom (szerintem nem is lesz), de azért el szoktam olvasni az ilyen cikkeket is, mert mindig is jó dolognak tartottam, hogy egy adott hardverre készítik a játékokat, és azon biztos (jól) megy. (C64-es, Amigás múlt..) Semmi install, csak berakom, és játszok. Na persze manapság ez is megdőlt, és ez szerintem nagy baj. Ráadásul a kiadók mindig is azokat "büntették" legjobban, akik megvették az eredeti játékot. A Microsoft ámokfutásán én már csak somolygok, előbb a Win8, aztán az Xbox One..
Nekem két problémám van a konzolokkal:
1. Az irányítójuk számomra használhatatlan. Nem tudok bal kézzel irányítani! Normál joystickkel még csak ment, de már Amigához is készítettem egy kurzoros kontrollert (C64 bill.-ből) a csak joyt támogató játékok miatt.. képA másik probléma a játékok ára. Veszek pár játékot és akkor már elértem a konzol árát.. Ha pedig csak havonta 2 játékot veszek, évente kijönne egy normális PC ára belőle, amire van 1000 ingyenes játék, + emulátorok romokkal, abandonware, meg ilyenek..
-
mrhitoshi
veterán
Igazatok van, nem mindenkinek tetszhet minden. Nekem bejött az Alan Wake. Az egyedi stílusa miatt.
-
Béééla
őstag
válasz
mrhitoshi #68 üzenetére
Ez már nagyon az "én ízlésem > te ízlésed" irányba megy el, nekem például iszonyat vontatottnak hat az Elder's Scroll Oblivion és Skyrim is, öcsém meg GOTY kiadásban vette meg. Én meg a Falloutjaikat vettem meg teljes kiadásban, pedig ugyanaz a banda
De az Alan Wake-et pont nem próbáltam, mert összes kedves ismerősöm elég negatívan nyilatkozott róla, úgyhogy nem nyilvánítanék véleményt videók alapján.A bugfix nem feltétlen rossz dolog, de én is hajat tépek, amikor előszedem a steames backupját a játéknak, majd utána még egy óráig frissít. Tudom, profit profit hátán, de akkor ne 60-80$ legyen újonnan a játék, és főleg ne b*sszák át azokat a játékosokat, akik elővásárlásban veszik meg!
Worms Reloaded és Bioshock Infinite után megtanultam, hogy akármilyen neves, nagy gyártó, akármilyen jók voltak az előző részek, MINDENKI képes keményen elszúrni és el is fogja! -
agressiv
addikt
Lehet, hogy nem a konzolok hibája, de, ha semmi előnnyel nem jár a használata a PC-vel szemben, csak hátránnyal, akkor nem fogok a konzollal kínlódni. A lényeg az, hogy a konzolokat mindíg is gagyinak tartottam, msot hogy alaponsan kipróbáltam, pláne annak tartom, szóval, ha legközelebb jön egy helyi hülyegyerek és fikázza a PC-s játékokat, meg isteníti a konzolját, még meg is csapkodom a PS-el, ha nem sikerül eladni.
Ezek az új konzolok elvileg hiper szuper királyak lesznek, de ezek után, nálam nincs létjogosultságuk. A PS-t is istenítették és hatalmas csalódás volt, pedig tényleg áttértem volna, akartam is főleg, ha már ingyen volt és úgysincs gamer PC-m, de soha többé!
-
zsigus
őstag
Nem olvastam vissza az eredeti kommentet, csak azt amit az NFS-ről írtál (bugok, bugok hátán).
De te is olvasd el figyelmesen amit én írtam, a patch-ek a fejlesztők/kiadók miatt vannak, mert az idő pénz, és úgy néz ki jobb utólagosan javítani a hibákat, mint rendesen megcsinálni először. Ameddig nem adják ki a játékot pénz sem lesz belőle...
Ez nem csak a konzoloknál van így, hanem már az okostelefonokra letölthető játékoknál is vannak utólagos frissítések amik lehetnek hibajavítások és új funkciók is... Ha már egy egyszerű mobilos játékot is frissíteni kell akkor mit vársz? Arról meg nem is beszélve, hogy PC-n is megvan ugyanez, plusz még előfordulhat az is, hogy egy-egy játéknál a driver frissítésénél jönnek elő a hibák, tedd vissza az előzőt, egy másik játék meg az új verzióval fut rendesen, döntsd el, hogy melyikkel akarsz játszani...
De ez nem a konzolok hibája, nem is a PC-é, csakis a játék fejlesztőé/kiadóé.
De én itt be is fejeztem...
-
agressiv
addikt
A többinél nem hiba volt, csak gagyi árkád játékok voltak, tessék figyelmesebben elolvasni, bár nem kizárt, hogy én írtam félreérthetőre.
Egyébként mi bajod azzal, hogy patch-et kell letölteni? Kevés játék volt aminek nagy méretű javítása van, egy pár percet pedig tudok várni rá, ameddig egy átlag 3-500 MB-os patch lejön, pedig vidéki vagyok, és nincs 50 Mb-es netem, csak 15.
Örülök, hogy megkérdezted komolyan!
Na mármost, mi a frászért vegyek konzolt, ha már azon is pecselni kell a játékokat, ugyanis a konzolosok klasszikus példája, hogy berakod a lemezt és megy. Ma már ez nem igaz! 20-30FPS-el nem szeretek játszani, a PC-vel ellentétben konzolnál ez ellen semmi sem lehet tenni. És horribilis összegeket kérnek a játékokért amikkel együtt ogyanott vagy, mint drágább PC hardverekkel.
Mivel jobb akkor a PC-nél? Én tényleg arra számítottam, amit mindíg mondanak, hogy szépen megy a játék, nem kell vele tökölni, de nem, vsync általában nincs szétesik a kép, iszonyatos input lag és az előbb felsoroltak..
Soja többé, csak tudjam eladni ezt a sz@rt..
-
Cifu
félisten
Izlések és pofonok, én World of Tanks-oztam, ott is vannak korlátok, de free-ként is lehet vele szórakozni.
Ott van a Star Trek Online, detto ingyenesen csináltam LvL50 klingon és fed kapitányt, jól elszórakoztam, ott inkább az end-game (fleet) tartalom a gáz, hogy végtelen grindből áll az egész.
Ott van a NeverWinter Online, semmi hátrányát nem láttuk annak, hogy ingyen játszottunk.
Star Conflict? Csak pár hétig játszottuk, de időtöltésnek nagyszerűen megfelelt.
Mechwarrior: Online? Én Battletech rajongó vagyok, rááldoztam 60$-t még a béta idején. Nem olyan lett, mint szerettem volna (mint amilyennek ígérték), de ezzel együtt is úgy vélem, hogy free-2-play esetén igazi hátrányt nem szenvedsz.A jó free-2-play játék olyan, ahol vannak "beetetések", fizetős skinek, kosztumök, gyorsabb fejlődés - pénzért. Aztán vagy költesz rá, vagy nem.
-
zsigus
őstag
Ha profi szimulátort akarsz, akkor játssz az rFactorral vagy hasonlóval, sem a Forza, sem a GT nem profi szimulátor, inkább csak "középkategória".
Azt pedig nehezen hiszem el, hogy minden egyes játéknál volt valami hiba, érdekes, hogy ameddig nekem volt PS3-am (kb. 3 évig) nem ez volt a helyzet, ettől függetlenül nálam is volt sz*r port, de messze nem az összes.
Egyébként mi bajod azzal, hogy patch-et kell letölteni? Kevés játék volt aminek nagy méretű javítása van, egy pár percet pedig tudok várni rá, ameddig egy átlag 3-500 MB-os patch lejön, pedig vidéki vagyok, és nincs 50 Mb-es netem, csak 15.
-
agressiv
addikt
Nem egy játék volt, írtam, hogy haverok jöttek játékokkal és játszottunk... olvass vissza. A Gran Turismo 5-el is játszottam nem az enyémen, ami isten király szimulátor..... Ahhoz képest minden autó alulkormányzott és anyám ford fjúzsönjével is beveszek olyan kanyarokat, amikbe abban a játékban orral kifelé kicsúszott a szubaru, szóval, kösz nem.
Petsze jól tudom, hogy mi az ábra a PC-n, egy hónapja van meg a konzol, de mostt már tényleg nem reklamálhat nekem senki, hogy csak a pofám jár, mert kipróbáltam nem is egyszer és inkább egy fagyó, de legalább értelmes játék PC-n mint a stabil, de gagyi játék.....
-
anulu
félisten
free-2-pay inkább az. 2 játékot említek, aminél az utóbbi időben belefutottam: Real Racing 3 (@iOS). szép, az elején lehet is free-ben haladni, aztán azon veszed észre magad, hogy egyhelyben toporogsz, és valódi euroért kell cuccokat / casht venned, különben akár törölheted is a játékot, előrébb nem fogsz jutni. a másik az Old Republic (kb 1 év után ránéztem). szép-s-jó csak pl a szívás quest chain után sem kapsz lootot, max xp-t, a többit oldd meg.
mindennek megvan az ára. F2P számomra nem alternatíva. ha MMORPG, akkor legyen fizetős, de fullos, korlátozás mentes (á lá WoW), pl, a beetetős trial-t inkább átverésnek érzem.Kisckstarternek a fő húzó címeivel is gondok vannak, valamint senki nem kötelez, hogy az eredeti spec-nek megfelelő cuccot rakj össze (lásd OUYA).
-
zsigus
őstag
Egy játék után ítélkezni az egész konzolos "társadalom" után... erre inkább nem mondok semmit.
Viszont képzeld PC-n sem minden fenékig tejfel, ott van pl. a RAGE mizéria. Sz*r port mindenre létezik, konzolokra is (sajnos nem is csak az általad említett játék), ezt teszi a játékok felgyorsított fejlesztési üteme.
Korábban nem csak a konzolokon, hanem PC-n is "kész" terméket adtak ki a kezeik közül a fejlesztők, ma már ez nem így van, sajnos.
-
agressiv
addikt
Végülis teljesen jogos amit itt most felsoroltál, de a konzolos hurkagyurkákat az ilyesmi nem érdekli, ezért nem foglalkoznak vele, eszembe sem jutott volna mindez, mert már én is konzolban gondolkodok, már ami alapján eldöntik, hogy mi kell egy játékba. Lássuk be, hogy a játékipart a konzolok miatti igénytelenség végezte ki...
-
Cifu
félisten
Teljesen egyetértek. A kiadóknak és a konzolgyártóknak az fáj, hogy a használt játék kereskedelemben eddig nem láttak üzletet, legalábbis nem akkorát, hogy megérje foglalkozni vele. Most meg pár éve hirtelen nagy mumus lett.
Amúgy én azzal sem értek egyet, hogy egyhelyben topog a játékforgalmazás. Anno mikor a Steam megjelent, mindenki mosolygott rajta, és a játékosok jó része is anyázta, amikor egy Counter-Stike-t nem lehetett normálisan játszani, mert jöttek a Ticket error-ok, és agyon volt terhelve az egész. Aztán jött a HL2 fiaskó, és késés, de végül valahogy azért csak megbékélt vele a játékostársadalom, a Valve pedig büszkén kihúzhatta magát, hogy igenis utat mutatott. Még az olyan "nagyok", mint az EA vagy a Microsoft is csak késve reagált erre.
Ma pedig már van Kickstarter, és egyes játékok fejlesztése rajtuk keresztül indul el, elég látványosan. Alter egoja a Steam Greenlight. Aztán ott van a free-2-play játékmód, amit hajdan szintén kinevettek, ma meg már kezdik átvenni.
Szóval ne mondja nekem senki, hogy a játékforgalmazás / fejlesztés finanszírozás nem változik. PC-n igenis változik és él.
Egyszerűen a Microsoft, és mellesleg a Sony és a Nintendo sem tud elszakadni a régi megoldásoktól, és nem találja az utat, hogy a saját Steam, Kickstarter, Steam Greenlight vagy free-2-play szintű megoldásokhoz jusson (vagy nem akarja azokat). Az, hogy a Microsoft megpróbált egy saját (szerintem elég rossz) megoldást lenyomni a játékosok torkán, és mindezt megfejelte egy roppant arrogáns és lekezelő PR-el, az csak őket minősíti. "Azinternet" bemutatott erre, és ők meg csak pislogtak nagy szemekkel, mint egy prosti az első alkalommal - jé, itt nem az lesz, amit Én akarok? Nem barátocskám, ha azt várod, hogy fizessenek neked, akkor neked kell kielégíteni azokat az igényeket, amiket a játékostársadalom elvár...
-
quarros
tag
Elbeszelunk itt egymas mellet... hhhhhh megprobalkozom megegyszer utoljara megertetni az allaspontomat egy olyan peldan keresztul amit te hoztal fel hatha nagyobb sikert erek el.
Szoval pelda kent hoztad fel: "bérelsz egy kocsit, de az eula-ban(bérleti szerződésben) megtiltja tulaj, hogy kinyisd üzemanyagtanksapkát, ez nyilván olyan mértékben korlátoz bérlemény rendeltetésszererű használatában(amire egyébként engedélyt kaptál tőle), hogy akár a bírósághoz is fordulhatsz emiatt."
Ez szerintem nem reprezentalja a mostani valos helyzetet mert azok a jogok amiket limitalni akar az eula azok ennel magasabb rendu jogok de indoljunk ki abbol a feltetelzesedbol hogy a szoftver = auto. Egyszeruseg kedveert gyujtsuk ossze a kerdeses kritikus a jogokat:
- Az auto tovabbadasara szereztel e jogot vagy sem.
- Az auto berbe adasara szereztel-e jogot vagy sem.
- Az auto kompenzacio nelkuli megsemmisitesere szereztel-e jogot vagy sem.
- Az auto rendeltetesszeru hasznalatara szereztel e jogot vagy sem.Ezek kozul az elsore mar kaptunk valaszt az Oracle kontra UsedSoft Perben a masodik kerdeses, nincs jelenleg allasfoglalas, a harmadik negyedik meg feltetelezhetoen adott.
Na de hogy targyra terjek te alaptetelkent allitod hogy az autot (szoftvert) a licensz miatt te berled (Tehat szolgaltatast vaszel igenybe, mint ahogy azt a legelso hsz -ben kerdeskent feltettem). En pedig azt mondom hogy ebben lehet hogy igazad van, de lehet hogy nincs.
Mivel ha egy autot, vagy barmely termeket tovabb adhatsz, berbe adhatsz, megsemmisithetsz, akkor nem tudom hogy tenylegesen beszelhetunk-e jogilag berleti szerzodesrol vagy pedig egy adas vetlerol aminel az altalad megvasarolt termeknel korlatozott jogokkal birsz.
Tenyleg nem tudom ehhez egy jogi allasfoglalas kene! Mert ameddig ez nincs meg, addig nem fogadhatom el a te alapteteledet es azt mondani hogy igazad van de felreertesek elkerulese vegett azt sem mondom hogy nincs igazad, ez a kerdeskor mind a mai napig nyitott.
De itt reszemrol lezarom a vitat mert mar elegge eltertunk az eredeti tematol.
-
Cifu
félisten
Hova lehet fokozni? Hát mondjuk VBS2 szintre.
*Nagy léptékű csaták (nem 64, nem 128, hanem akár több száz, esetleg ezer résztvevő)
*NEM scriptelt játékmenet (igen, tudom, hogy rohadt nehéz reális AI-t csinálni, de az még idegesítőbb, amikor lehet látni, hogy az egyik épületben az egyik pillanatban még senki, majd ahogy elérjük a waypointot, hirtelen megjelenik X ellen...
*Reális ballisztika
*Reális sérülésmodell (NEM hit point alapú!!!)
*Reális fizika (például ahol egy fa nem áll ellen a 120mm-es APFSDS lőszernek, és az épület nem előre kiszámoltan omlik össze, ugyanúgy, akárhányszor próbálod újra szétlőni)
*Reális fegyverek (például ne adj isten előfordulhat, hogy a fegyvered elakad...)Így hirtelen elsőre ennyi...
-
agressiv
addikt
Pedig minden eredeti és egy nagyobb ütközésben őrület volt a recsegés, meg megakadozás. Ez csak a lemezről indított játéknál volt, miután netre kötöttem és lefrissítette ezek megszűntek, a hang is csak néha szórakozott, de a füstben beszaggatás az persze maradt, nem is csoda. Ezt az öreg csóró pécémen annó elnéztem és a grafika visszafogásával meg is szüntethettem, ha nagyon zavart, de, ha egy játékra kihegyezett masina beszaggat azt nem veszi a be a gyomrom. Ha senki nem viszi el a konzolt, videót csinálok arról, hogy megy rajta a játék, majd kikapcsolom kiviszem és egy fejszét belevágok a tetejébe. Hányingerem van tőle!
-
agressiv
addikt
MW-t én is néztem, semmi olyan problémával nem találkoztam, amit említettél). ennek ellenére MW3 és BF3 nálam szigorúan PC.
Kötve hiszem, csak már fel sem tűnik. Ezúttal szó sem lehet arról, hogy rossz a windows, vagy gyenge a hardver, mármint a többihez képest,
Annak a játéknak annyira szánalmas a motorja, hogy még PS-en sem képes normálisan menni, ugyanmár...
Jöttek cimborák játékokkal játszottunk, néhány tetszett is volna,de midnegyikben érződött a scriptelt árkád stílus, amire nem vagyok kíváncsi.
-
zsigus
őstag
Fejlesztési költség ennél is volt, amit ugyanúgy ki kell fizetned a vételárban, ha használod ezeket, ha nem.
Ugyanez van a PS4-nél is a facebook-os és egyéb közösségi h*lyeségeknél... Nehezen hiszem el, hogy ez a 25+ korosztályt érdekli, de ez is a géphez tartozik, ahogy a boxnál is az összes "médiacenter cucc", ami megjelenik majd a vételárban.
-
anulu
félisten
"szánakozva fogok ezután nézni a konzolbuzikra"
kösz a jókívánságokat, hasonló szép napot kívánok én is neked! (btw, gamer gép (i7) itt figyel az asztalomon, de a PS3 és a BOX360 is sokkal jobban leköt, jóval kevesebb az a játék, amit 0day-en száz megákkal kell patchelni, mert fagy, kidobál, stb. MW-t én is néztem, semmi olyan problémával nem találkoztam, amit említettél). ennek ellenére MW3 és BF3 nálam szigorúan PC.
-
agressiv
addikt
Ellenpéldát is mondok: játszd végig a Max Payne első részét, borsódzni fog a hátad!
Ez bizony így van, nekem is volt gémer gépem, minden ment rajta nyélen, csak nem volt értelme, mert a játékok nem kötöttek le.
Viszont a mai napig órákig képes vagyok játszani a jóöreg játékokkal, amire a P4-es ideiglenes masinám is jó volt. A Mafia a mai napig a világ legösszeszedettebb játéka, iszonyat jó sztorival és mondanivalóval, aminek a mai játékok a közelébe sem érnek.
Nemrég kaptam PS3-at ajándékba. Kölcsönkértem az elvileg év játékának kikiáltott need for speed most wanted-et (az újat) és mit kaptam? Alapverzióban, játszhatatlan beszaggatások, recsegő hangok, majd 2GB-nyi frissítést szedett le hozzá a szerencsétlen masina mire végre hajlandó a játék játszhatóan menni, de még az irányítást sem tudom számomra kényelmesre beállítani, a krumpli meg kb. fél másodperces input laggal dolgozik. Max 30FPS, de az is ritkán és továbbra is akadozik a motorhang hang, amikor két hangot kever, kis füstben is már iszonyatosan beszaggat a grafikája nevetséges...
Ránéztem a store-ban és 20000FT a játék! Rosszul lettem! Ez szabályos csalás, szívem szerint beperelném őket, a PS-t meghírdettem, a játékot visszaviszem a gazdájának, megköszönöm a kellemetlen élményt és szánakozva fogok ezután nézni a konzolbuzikra!
-
sh4d0w
félisten
Hunor, nagyon el vagy tévedve.
"...Még nagyobb a gond, amikor egy adott piaci szegmens egy helyben toporog, miközben minden porcikájával változásért kiált...'
Még ha ezzel egyet is értek, egy dolgot nagyon nem szabad elfelejteni: a kiadóknak volt eddig piacformáló erejük, mivel ők adják ki a játékokat. Ők találták ki a DRM-et, ami a legális vásárlót gúzsba köti, a klóz viszont röhög a markába és minden további probléma nélkül játszik a produktummal. Nem mutatja-e ez azt, hogy a DRM teljesen téves elképzelés?
A kiadók azok, akik a GPU-k fejlődésével kitalálták, hogy majd a csillivilli grafika önmagában eladja a produktumokat, ezért hozták létre a hollywoodi stúdiókra emlékeztető infrastruktúrát. Igazán szépnek mondható volt anno a Doom3, a Modern Warfare-ek, az Alan Wake, a Need for Speedek. Mindemellett a játékélmény egy kalap sz.r. Ellenpéldát is mondok: játszd végig a Max Payne első részét, borsódzni fog a hátad! Játssz az Introversion játékaival, amely még inkább ekletáns példája annak, hogy mennyire fontos a játékélmény és képes elvinni a hátán egy gyengébb (hogynemondjam semmilyen) grafikával rendelkező játékot!
PC-re ócska konzolportokat kapunk, ahol annyira nem veszik a fáradtságot, hogy legalább a konzolkontrollerek gombjainak az ikonjait átrajzolják a játékokban a megfelelő PC-s billentyűkre.
Szerinted nem unalmas már az n+1-edik Quake-kel, Modern Warfare-rel, Doommal, Crysis-szal játszani? Az indie fejlesztők mutatják az utat: igenis lehet új játékstílusokat kreálni, amelyek sikeresek."...Persze, a használt játékok csak egy részét képezik a bevételkiesésnek a kalózkodás mellett, de elég megnézni, hogy már egyetlen bolthálózat, a Gamestop is mekkorát kaszál pusztán azon, hogy nyomott áron beveszi a megunt játékokat és újra eladja őket..."
Bocsánat, senki nem tiltotta el a kiadókat attól, hogy ők is létrehozzák a saját ilyen jellegű üzleteiket. Felmerült egy igény, amely alapvetően is várható volt, hogy felmerül, valaki erre felépített egy üzletet. A kiadók magukra vethetnek, hogy mintegy 40 évvel a számítógépes játékok megjelenése után ébrednek rá, hogy a vásárlók nem fognak halálukig játszani a játékaikkal - ha meg csalódnak a játékokban, akkor villámgyorsan adnak túl rajtuk. A Microsoft lépése meg nem kikanyarított volna egy szeletet a használtjáték-piacból, hanem csak és kizárólag saját hatáskörbe rendelte volna, kvázi rákényszerítette volna a vásárlókat, hogy nyeljék be a szar játékokat is. Ennek milyen hatása lett volna? Nyilvánvalóan az, hogy egy idő után drasztikusan visszaestek volna az eladások a konzoljukra.
Erre mondott nemet a piac.
-
<Lacy85>
addikt
A nagy 10-20 ezres AAA játékokról annyi a véleményem, hogy a kiadók átállhatnának már arra, ami az MMO piacon is zajlik. Maga a játék ingyenes, és a plusz dolgokért, esetleg némi előnyért pedig fizetsz, ha akarsz. Lehet, hogy egyszerre csak 1-2 ezer forintot szán rá az ember, de hosszú távon sokkal többet is el lehet költeni, mintha megvenné valaki 15 ezerért. És mivel ingyenes, nincs havidíj sem, így valószínűleg sokkal többen fognak játszani vele. Ezt maximálisan életképesnek tartom.
-
agressiv
addikt
Ez az egyész sztori nagyon jól bizonyítja, hogy emberek mennyire ostobák. Manapság nem lehet normálisan beszélgetni egy társaságban, mert mindegyik a a gyökértelefonját nyomkodja, folyamatosan net megy a telefonokon, de, ha a konzolnak kell neten lennie otthon, szobában, ahol még helye is van a netnek, akkor máris dráma van.
Olykor szégyenlem, hogy ember vagyok és néha úgy érzem, a macskámnak is több esze van..
-
DRB
senior tag
„...hogy az egysegsugaru fogyaszto tisztan lasson es tudatosan vasaroljon...”
De tudok korábbról is idézni
Látom nem vágod továbbra sem a lényeget, folyamatosan azon lovagolsz, hogy vettél valamit, a tiéd, és az eula-val a tulajdonjogodban próbálnak korlátozni. Azt tessék már megérteni, hogy nem vásároltál meg semmit, nem adta el neked a tulajdonos a tulajdonát(vagy tulajdonjogát), hanem a (játék)szoftvert bérled, kölcsönzöd, használati jogot kaptál rá, stb., amit kifizettél összeget, az ezeknek a díja és nem vételár. Ha a bíróság eltörli az egész eula-t, csak egy egyszerű kölcsön adom, kölcsön veszem marad helyette, minden egyéb maszlag nélkül, akkor sem lesz a tiéd(nyilván!) a termék, hacsak meg nem veszed ténylegesen. Szóval ha nem adta el neked a tulajdonos a tulajdonát(tulajdon jogát), akkor te mi alapján formálsz bármilyen jogot rá?! Egyébként meg félreértesz, én nem védem a szoftver/játék/miegymás gyártókat, kiadókat(ezeket főleg nem), csak egy félreértést próbálok tisztázni, több (de inkább)kevesebb sikerrel. Abban is egyetértek, hogy igen gyökerek ezek a cégek, megpróbálnak úgy bérbe adni neked valamit, hogy azt szinte ne is tudd használni, egy példa, vagy hasonlat(vagy mitom én mi
): bérelsz egy kocsit, de az eula-ban(bérleti szerződésben) megtiltja tulaj, hogy kinyisd üzemanyagtanksapkát, ez nyilván olyan mértékben korlátoz bérlemény rendeltetésszererű használatában(amire egyébként engedélyt kaptál tőle), hogy akár a bírósághoz is fordulhatsz emiatt. De azt azért nem kérheted a bíróságtól, hogy vegyék el tulajtól a kocsit, és legyen a tiéd.
Erről az egészről feltettél alapvetően hibás kérdést, amiből az is lejött, hogy nem tudod pontosan mi történik mikor hozzá jutsz egy szoftverhez. Erre kaptál egy válasz(nem a konkrét kérdésre, hiszen arra nincs is válasz), amiben leírtam, hogy hibás a kérdés és hogy miért az, eula-ban lévő(estlegesen jogtalan) dolgokról nem foglaltam állást, de nem is tehettem volna, hiszen csak általánosságban beszélünk róla, nem egy konkrét szerződés tartalma a téma. Erre rögtön kitaláltad, hogy nem is arra gondoltál és nekem tudni kéne valójában mi járt épp akkor a fejedben. Továbbá reagáltam a bekezdés másik felére is, erre kiderült, hogy véletlenül(?) kevered a szavakat, sőt ki is maradt néhány. Egyik korábbi hsz-ban is is arról írtál, hogy az eula sérti a tulajdon jogodat, amikor rávilágítottam, hogy nincs semmilyen tulajdon jogod, részben átfogalmaztad mondandódat, azzal bevezetéssel, hogy eddig is erről beszéltél, csak én nem tudok olvasni, hát komám ne haragudj, de így elég nehéz kommunikálni veled.
-
Centre
tag
"Egyébként ő meg arra célzott szvsz, hogy ha már egyszer megvettél egy médialejátszót 30-40 ezer Ft-ért, vagy a TV szolgáltató nem támogatja a gépet, és ugyanúgy kell az STB akkor miért fizetnél 100 dollárral többet azért, hogy a boxban is meglegyenek ezek a funkciók?"
....s erre én azt feleltem, hogy nem fizetsz száz dollárral többet. A médiafunkcióval járó pluszköltség ugyanis nagyjából 0 dollár mert vagy szoftveresen oldja meg amit 0-ftért másolják vagy eleve az APUban van, mint dekóder.
-
zsigus
őstag
Az a probléma az ilyen AIO cuccokkal, hogy mindig kompromisszumot kell kötni náluk...
Lásd: TV-k beépített médialejátszója (nem minden formátumot támogatnak, nincs 24p, nem kezelik megfelelően a hangsávokat stb. stb.)Egyébként ő meg arra célzott szvsz, hogy ha már egyszer megvettél egy médialejátszót 30-40 ezer Ft-ért, vagy a TV szolgáltató nem támogatja a gépet, és ugyanúgy kell az STB akkor miért fizetnél 100 dollárral többet azért, hogy a boxban is meglegyenek ezek a funkciók?
Egyébként meg egy interjúban szó volt róla, hogy a Sony miatt döntöttek így, szóval a "lázadás" nem biztos, hogy ennyit nyomott a latba.
-
Centre
tag
válasz
idegen lény #28 üzenetére
"Akinek van már médiaboxa, Blueray-lejátszója stb., az nem hiszem, hogy örül neki, hogy ezek miatt a számára felesleges pluszok miatt kell sokkal többet fizetnie egy gépért. "
Uhm. Szóval a konzolban eleve van 1 db blue-ray, egy videodekóder funkcióval ellátott grafikus processzor, TVre van kötve és van hangkimenete, miféle többletet kell itt megfizetni kérem? A médiabox a gyártónak eleve nem kerül semmivel se többe emiatt nem is takarít meg a funkció
kihagyásávalakarom mondani letiltásával. -
mrhitoshi
veterán
Ez azért így elég farkatlannak tűnik.
Egyrészt, ez nem a MS-n fog múlni szerintem. Másrészt pedig először el kellene gondolkodni a játékokban lévő művészi értékeken.
Én nem vagyok hajlandó minden egyes új folytatásért fizetni 10e Ft-okat, ha nincs benne valami +.
Ezen kellene változtatni, mert az emberek vevők mindenre, ha jól vannak tálalva. Persze, hogy nincs kereslet az AAA címekre, ha minden évben ugyan az. Ott van a Last of us, vagy a Heavy Rain példája. Lehet színészekkel, csúcstechnológiával játékot csinálni, de az legyen művészileg is rendben. [link] -
+1
Hát a félévenként kiadott fércműveket AAA-s játékoknak eladni, az tényleg nem fenntartható.
Ilyenkor mindig az újonnan megjelenő COD-ok jutnak eszembe, amelyek újra és újra megdöntik az eladási rekordokat, miközben az innováció... Meg a Duke Nukem Forever, azt is már csak kínjukban adták ki!Engem hidegen hagynak a mindenféle átnevezett technikák, én élményt akarok. Érzelmi hullámvasutat, borzongást, akciót, katarzist akarok. Akár mindezt 95-ös grafikán is
No comment, de az utóbbi időben csak indie címeknél, kickstarter-es projekt-eknél, és remake-eknél kaptam fel a fejem, hogy "Shut the fuck up and take the bloody money!!"szerintem fontos lenne egy nagybetűs engine kidolgozása, mellette 3 köbméter eszközzel, amiben modellt, mozgást, scriptet, pályát és mindent lehetne gyártani, a fejlesztőnek annyi dolga lenne, hogy ír egy bitang jó történetet, megcsinálja hozzá a pályát, modelleket, stb. és kész a játék.
Nemá' bammeg'! Ahhoz egyedi ötletek, kreativitás, meg bevállalósság kellene, az meg nem dívik a nagy kiadóknál. -
quarros
tag
Na tehat:
A korrekciom a 26-os szamu hszmre szolt amit a te hszed utan irtam es arra valaszkent. Ugyhogy nem ertem mirol beszelsz, mert konzisztensen vegig ugyan azt alitottam.Tulajdonlas birtoklas: Nem nem keverem a fogalmakat tisztaban vagyok a kulonbseggel. Viszont amivel nem vagyok tisztaba az az: Hogy egy barmilyen eula eseten, mely abban felsorolt korlatozasok kozul mik azok amik jogilag hatalyosak es az europai joggyakorlattal oszhangban vannak, es melyek nem! Mivel Lattunk mar peldat arra hogy birosag hatalyon kivul helyezte az eula egyes reszeit. Mert azt az europai joggal elentetesnek talaltak (Oracle per).
En ezert:
NEM FOGLALOK ALLAST ES NEM FOGADOM EL MASOK ALLASFOGLALASAT SEM AZ EULABAN FELTUNTETETT SZERZODESI PONTOK JOGSZERUSEGEVEL KAPCSOLATBAN. MIVEL ENNEK ELDONTESE NEM AZ EN KOMPETENCIAM ES NEM A TIED HANEM AZ EUROPAI LEGFELSOBB BIROSAGE VAGY AZ EUROPA PARLAMENTE!(Kivetel ha esetleg az Europai Parlament-ben / Birosagon dolgozol amely esetben en kerek elnezest)
Zarogondolat: Nem ertem miert olyan nehez megerteni azt hogy azert mert a szoftvergyarto vallatok eula-k segitsegevel korlatozasokkal ertekesitenek termekeket az meg nem teszi az osszes abba befoglalt korlatozast jogszeruve. Es ebbol kovetkezoen egy olyan kerdesben amelyben a szakma (Jog) kepviseloinek a velemenye megosztott inkonzisztens. Ilyen esetben hogy varjuk el azt hogy az egysegsugaru fogyaszto tisztan lasson es tudatosan vasaroljon az eula osszes pontjanak figyelembevetelevel???
Bahh a fenebe mar unom ujra es ujra eloszedni ezt a temat eula evangelistak, kontra tagadok... Egyik csoportnak sincs igaza... A Birosagnak es jogalkotoknak van ennyi...
Szerk: Elnezest kerek mindenkitol Lehet hogy kisse agyamra ment a hoseg... nemszokott ennyire elgurulni a gyogyszer.
-
Matthenstein
csendes tag
A digitalizáció elkerülhetetlen, PC-n ez már elfogadott (lásd Steam, Origin, Uplay, ...), de az a probléma, hogy nem veszik a lapot. Steam iszonyat mennyiségű pénzt "bekaszál" azon, hogy a "padlóra dobják" egy-egy midioker játék árát, és az emberek megveszik mert olcsó. Akik nem tudnak a pénztárcájukkal óvatosan bánni elég sok olyan játékkal fog kikötni a "könyvtárárban" amivel egy percig sem játszottak, és mivel ezt nem tudja tovább adni ezért ott fog "porosodni" (azért vissza lehet téríteni a pénzt, de végig kell menni egy procedúrán, és ami két két kattintásnál tovább tart az már túl nagy erőfeszítésnek bizonyul a mai embernek). Ami viszont szerintem az ipart igazán "seggbe rúgja" azok az indie játékok. Személy szerint én imádom őket, mert egy élményt vagy egy érzelmet próbálnak velük megragadni nem pedig a pénztárcánkat. Az indie játékokban van most nagy tőke, mert egyszerűségük miatt a létező összes platformot bombázzák (lásd Angry Birds még smartTV-n is van).
-
DRB
senior tag
"amit megtehetsz azt az eula tilthatja jogilag, de nem tudja megakadalyozni fizikailag."
Ok, így már világos, de hát ugye nem ezt írtad, így nem is erre reagáltam.
A feltett kérdéshez meg annyit fűznék még hozzá, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy valaminek a birtoklása nem egyenlő a tulajdonlással. Ha bérelsz egy autót, azt is birtokba veszed, de nem tulajdonba. Úgy látom, hogy kevered a két fogalmat, és birtoklás alatt tulajdonlást értesz, szóval a válasz (továbbra is) az, hogy amit (birtokba)„vettél” az nem a tulajdonod, csak bérled, valójában nem vételárat fizettél érte, hanem bérleti díjat. A „vettél” alatt két dolgot is értek, az egyik hogy fizettél érte, a másik hogy fizikailag birtokba vetted, csak hogy egyértelmű legyen.
Az hogy ezt sokan nem tudják, az tény, de a tájékozatlanságért ne már tulajdonos legyen a hibás. Ha mindenki elolvasná a licencszerződést amikor birtokba vesz egy szoftver, akkor legtöbben tisztába jönnének azzal, hogy nem vettek semmit, csak egy licencelnek egy szoftvert.
Nem írtam, hogy rossz az állas foglalásod a feltett kérdésben, csak annyit írtam, hogy rossz a kérdés és leírtam hogy miért, a másikról amire azt írtam hogy tévedsz, időközben kiderül hogy nem volt az, csak nem jól írtad. -
idegen lény
addikt
válasz
malnabokor #20 üzenetére
Arról írtam, hogy csináljanak ilyet is, meg olyat is. És itt nem csak a kevésbé tehetősekre gondolok. Akinek van már médiaboxa, Blueray-lejátszója stb., az nem hiszem, hogy örül neki, hogy ezek miatt a számára felesleges pluszok miatt kell sokkal többet fizetnie egy gépért. Nem hiszem, hogy ennek ne lenne jelentős piaca. Biztos vagyok benne, hogy ilyen "csak" játékra használható gépekből is rengeteget el tudnának adni, ha azok ára jóval alacsonyabb lenne a nagy gépeknél. Ha egy gyerek kér egy konzolt a szüleitől, akkor ő sem médiaboxra vágyik, hanem egy játékgépre. Ő is boldog lenne vele, meg a szülei is, hogy nem került olyan sokba, mégis megkapta, amit akart. Ha többe került volna, lehet, hogy meg se vették volna neki, vagy egy olcsóbb márkát kapott volna. Ki veszítene ezen? De tegyük fel, hogy mégis megveszik neki a multifunkciós svájci bicska, méregdrága XO-t. Az nyilván bekerül a gyerek szobájába. Oda fog majd bejárni az egész család DVD-t nézni? De ha a nappaliban van a gép, akkor is csak akkor használhatják másra, ha éppen egyik gyerek sem játszik rajta. Ez így életszerű? Előbb-utóbb fognak maguknak venni egy DVD-lejátszót. Igazán nem nagy kiadás. Elméletileg persze bitang jól hangzanak ezek a multimédia-központok, de szerintem a gyakorlati életben nem igazán lehet kihasználni őket. Kíváncsi leszek majd, hogy ilyen egész napos terhelések mellett meddig fogják bírni ezek a csodamasinák? Vajon nem fognak melegedni? Nem lesz hangos a ventilátor zaja? Mert akkor nem lesz túl kellemes vele filmet nézni. És ha majd jönnek az első hibák, akkor egyszerre esik ki minden szuper funkciója. Amikre amúgy egy PC is képes, ami már van mindenhol. Szerintem a Wii mini pont azért lesz népszerű, mert nincs benne internet, így a szülők megnyugodhatnak, hogy a gyerekük egy olyan játékkal játszik, ami garantáltan nem lesz rá semmilyen negatív hatással, és sokkal egészségesebb, mintha egész nap csak a tévét bámulná. Olyan masszív, mint amilyennek egy gyerekjátéknak lennie kell, és még újonnan is csak 30 ezer forintjukba került!
De hogy visszatérjek az eredeti vágányra, két különböző tudású és természetesen árkategóriájú konzolból egy gyártó szerintem legalább kétszer annyit tudna eladni. Ami kétszer annyi lemezeladást jelentene neki. Szerintem manapság az a legelemibb érdekük a gyártóknak, hogy minél hamarabb minél több lemezt adjanak el, amíg nem jönnek rá a "szakik", hogyan tudják becsapni a gépet.
-
quarros
tag
Mar bocs de a jelek szerint a figyelem nem az erosseged.
Nem kerdojeleztem meg az eula jog szerinti hatalyossagat az a jogaszok feladata. Csak arra mutattam ra hogy a gyakorlati eletben amit megtehetsz azt az eula tilthatja de jogilag nem tudja megakadalyozni. Es hogy az Xone eredeti szoftver felepitese az eddig papiron letezo eula szabalyok fizikai kikenyszeritese volt ami miatt lett ekkora a viszhangja.
A hszed licenszel kapcsolatos resze meg max kukacoskodas, mert ez en peldam egy megkozelitesbeli kerdest probal vazolni azaz hogy valoban birtokolod-e amit megveszel, vagy sem. De ebben szinten nem foglaltam allast.
-
DRB
senior tag
Ebben valószínű igazad van, de mivel ha valami a tulajdonod, akkor azzal tényleg azt csinálsz amit akarsz, olyan feltételek mellett adod bérbe, adod el, stb, ahogy akarod. Ez rád is vonatkozik, ha a szomszédod kölcsönkéri a mitom én, mondjuk a porszívódat, akkor te szabod meg a feltételeket, ha neki ez nem teszik kérje kölcsön mástól, ugyan ez érvényes a játékokra is.
-
MCBASSTION
aktív tag
mar most ez tortenik, mar most vannak sdk-k, amiket sokan hasznalnak. A cryengine raadaasul pont arra ment ra, hogy minimalizalja a fejlesztesi idot, koltseget azzal, hogy minden valos idoben megy. Ez teszi lehetove, hogy egy muvesz hatekonyan dolgozzon. Egy jatekot altalaban nem azert sok penz elkesziteni, mert realisztikussa akarjak csinalni, hanem azert mert nem hatekony az a bizonyos SDK, es a muvesznek nem azzal megy el a munkaideje, hogy alkot, hanem hogy var arra pl, hogy a gep vmit kiszamoljon.
-
DRB
senior tag
„A programm szolgaltatas-e, vagy tulajdon?”
Egyik sem, a programot licenceled a tulajdonostól. A licenc tulajdonképpen valaminek a használati joga, sok esetben bérleti szerződésként is fel lehet fogni. Ennek tükrében hiába van nálad egy példány a licencelt szoftverből az nem a te tulajdonod, el nem adhatod, kivéve ha a tulaj hozzá nem járul, de ilyenkor is csak a használati jogot adtad tovább nem mást. A másik tévedésed, hogy csak azt teheted meg a te példányoddal amit a szerződés(EULA) megenged, tehát az, hogy szinte bármit, az barokkos túlzás, persze ez lényegében az ELUA tartalmától(is) függ.
-
Polllen
félisten
Gyártás-logisztika területen és árverseny van...
Vagyis adott költségből kell kigazdálkodni, különben a kutya sem veszi meg vagy megveszik, de nem élünk meg belőle.
És igen, ezen a területen a vevő nem fizeti meg, ha valamit elherdálunk és állásokba kerül.
Egyébként pedig ne legyünk már ilyen egységsugarúak. Ha végignézed a játékkínálatot pontosan lehet látni sok címnél hol spóroltak és mi volt az, amire időt szántak. Az árazás pedig nem igazán követi ezt.
Innentől kezdve a herdálást nem szoktam finanszírozni. Pl. Cod-t sem veszek jó régen, mert kevés a hozzáadott érték, mégis sokba kerül.
-
malnabokor
senior tag
válasz
idegen lény #6 üzenetére
Amellett, hogy teljesen egyet értek veled, feltennék egy kérdést: az emberek miért okostelefonokat vesznek, és miért nem egy -Nokia "butatelefont", egy MP3 lejátszót, MP4 lejátszót, kompakt kamerát, GPS eszközt, zseblámpát iránytűt...
Itt is hasonló a helyzet, sokan gondolkodnak úgy, hogy minek vennének külön játékra gépet, mediabox-ot, DVD-Bluray lejátszót stb. ha minden ott van egyben. És a vásárlók mondjuk 90%-a így gondolkodik (nincs adatom, de úgy is mondhatom, hogy jelentős része).
Tehát a gyártóknak nem nagyon érné meg olcsóbb, csak játékra való konzolt piacra dobni, (pláne hogy olcsóbb terméken kisebb a haszon, lásd iPad mini) mivel a 10%- kevés, nem ér annyit. Lehet, hogy a Nintendo szembement ezzel, de ha jól tudom, gyengélkedik mostanában, a minap is bejelentette valamelyik nagyobb játékkészítő cég, hogy kihátrálnak mögülük.Amúgy máshol is vannak ilyen "10%-os" piacrészek, én is része vagyok néhánynak, pl. telefonnál a kicsúsztatható qwerty billentyűzetesek, vagy az e-könyv olvasók piaca - a tabletek mellett ez is elenyésző.
-
quarros
tag
a valodi hatasa az, h a hozonges miatt le kell mondani olyan dolgokrol, amik valoban elore mutattak
Ellenkezo esetben meg a tulajdonjogodrol (ha nagyon kukacos akarsz lenni akkor hivd szabad rendelkezesi jognak) mondtal volna le.
Hogy ez neked megerte volna-e azt te tudod de a jelekszerint a tobbsegnek nem erte meg, en csak erre mutattam ra.Szemelyes keres: Please Please tovabbiakban fejezd mar be ezt a ha nem tetszik nem kotelezo hasznalni dolgot mert baromira fals, tudsz te ennel sokkal jobban is ervelni (mar lattalak). Manapsag mar nem nagyon tudok olyan embert mondani aki programok nelkul meg tudna lenni (Persze jatekok nelkul meg megvagy). Az eula meg most mar standard reszegysege szinte minden programnak ergo kikerulni nem tudod maximum valogatni az egyes variacioi kozott, es ez igy fog menni egeszen addig amig a jogalkotok ki nem dolgoznak vegre egy elheto ertelmezheto jogszabalyt arrol hogy az eula tenylegesen mit tilthat meg. Lasd az europai oracle pert aminel az eula egy megkoteset helyeztek hatalyon kivul mert az europai joggal elentetes volt (Ha esetleg rosszul idezek emlekszem akkor elore is elnezest)
-
Ygg
senior tag
Majd kiforrja magát a dolog.
Változik a világ, de mindig is változott. -
anulu
félisten
a valodi hatasa az, h a hozonges miatt le kell mondani olyan dolgokrol, amik valoban elore mutattak (pl mig varsz eg Titanfall multira, addig single Forzazhatsz. lemez cserelosdi mellett ez kivitelezhetetlen).
remelem, opt-in modszerrel bevezetik, mondjuk ugy, h aki atter, az pl extra tartalmat kap vagy olcsobban. nekem tetszett volna jopar dolog.amugymeg ha nem tetszik az eula, akkor nem kell olyan programot hasznalni, ami mellett van. ha meg megis, akkor ne legyen senki megsertodve, ha be akarjak tartatni. szerintem.
-
Nekem az írásról a "kiadók és szerzõi jogvédõk fizetett hirdetését olvashatták" szlogen ugrott be. Az egész írás amúgy pont rossz irányból közelít. Egy heterogén tömeg természetes, hogy azt fogja tudni egységesen kifejezni, fõleg ilyen laza kapcsolat esetén, hogy mi az amit elutasít és nem azt, hogy mi is az amit szeretne. A proaktív visszacsatoláshoz homogénebb közösségre van szükség, egyszerre több dimenzió mentén is. A cikkben "tárgyalt" jelenség szerzõ általi megértéséhez, társadalmi aspektusból, meg az írónak egy kicsit bõvebb pszichológiai és kultúrakutatási rálátásra.
-
quarros
tag
Nezd nem akarok parttalan vitat kezdni az eula jogszabalyi hatalyossagarol amiben jogaszok reszerol is megosztott az allaspont.
(En meg nem vagyok az, szal haggyuk nem vagyunk mervadok)
Meg amit mondtam az nem errol szol. A lenyeg az hogy most megprobaltak az eulaban lefektetett jogi szabalyrendszert a valosagba atultetni valos erezheto kovetkezmenyekkel es ennek megis lett a hatasa mint azt lattuk. Abban meg nem foglalok allast hogy melyik oldalnak jogos az allaspontja -
fene_vad
senior tag
Értem én, pont erre írtam, hogy majd a piac eldönti. Ha nem veszi majd a jónép a 60 dolcsis szuperélethű játékot, akkor fejlesztő csődbe megy, a konkurrencia meg vagy tanul belőle vagy nem.
Engem csak az zavar, hogy a MS csak úgy képes bármilyen változtatást innovációként eladni, hogy erőfölénnyel visszélve, korlátozással és a júzerek totálisan hülyére vételével akarnak nyilvánvalóan és kizárólagosan csupán bevételt növelni, de azonnal és rengeteget.
Ezzel csak az a baj mostani esetben, hogy nincs erőfölény, korlátozással nem lehet fejleszteni, és (ennyire) nem hülyék a juzerek.
A cikk meg jön mindenféle ködös és belemagyarázó, szerecsenmosdató teóriákkal. Mintha szegény MS csak a jónépet szeretné szolgálni, de nem értik meg a magasztos céljait. -
tcp
tag
"Ha igaz a cikkben taglalt, akkor mea culpa, de ne én fizessem már meg azt, hogy a stúdiók költségei az egekbe szöktek."
jah, tényleg ne te fizesd meg, majd megfizetik a marslakók...
most komolyan!? a spektrumos, c64-es időkben eleinte gyakran 1 személy készített 1-1 játékot, esetleg segítettek neki még egy páran zenével, grafikával. Manapság egy játék elkészítése akár több száz szakember munkáját igényeli, és itt nem csak konkrétan a programozókról, grafikusokról van szó, hanem minden féle szinkronhangok, zenészek, etc... ha a játékosok nem fizetik meg a költségek növekedését, akkor előbb utóbb a befektetők is beleunnak, és viszik a pénzüket máshova. Mert egy játék nem kicsi befektetés, hónapokon, akár éveken át fizeted az emberek bérét, aztán reméled, hogy visszajön a zseton.
Persze, egyelőre a kiadóknak, befektetőknek nincs okuk panaszra, és erre bizonyíték is van, mivel odaállnak 1-1 új projekt mögé, attól, hogy 1-1 cím bukás lesz, még az egész iparág nyereséges. Azonban ha a nyereség nem jön, vagy túlzottan leesik (minek tegyem a pénzem játék fejlesztésbe X+2%-ért, ha államkörvényen is kapok X%-ot, és még kockázatom sincs vele), akkor azt az egész iparág meg fogja szenvedni, többek között Te is, aki nem akarja megfizetni a stúdiók költségeit.
ui: nem tudom, hogy mivel foglalkozol, de had ne én fizessem meg az általad előállított termék/szolgáltatás árát, szóval nyugodtan azt is lehet 50%-al csökkenteni, majd racionalizálsz (esetleg a főnököd racionalizál a kirúgásoddal
)
-
Polllen
félisten
Nem látok bele a játékfejlesztésbe, így a költségeket sem tudom megbecsülni, de...
Régen is mindenki csúcsgrafikájú játékokat akart, baromi jó sztorival. Meg is kaptuk, igaz ritkábban, mint most, de volt Prince of Persia, ahol mindenki maga alá pisilt. Meg Half-Life és egyebek, ahol megint csak mindenki dobta a hátast a látványtól és a történettől.
Ha igaz a cikkben taglalt, akkor mea culpa, de ne én fizessem már meg azt, hogy a stúdiók költségei az egekbe szöktek. Tessék racionalizálni és adott pénzből a legjobbat kihozni. Hja, hogy az időbe telik és a kiadónak meg kell a pénz...
Arról nem is beszélve, hogy egy futószalagon gyártott cod esetén, ahol komoly fejlesztés nem történt évek óta, mi teszi ki a költségeket...
Jó lenne valami hivatalos forrás, mert így ezzel kapcsolatban sok a kétség.
A másik dolog ami nem tetszik a cikkben, hogy m$ csak jót akart, de elszúrták. Jót akartak maguknak és az érintetteket nem kérdezték meg. Álljanak elő olyan ötlettel, ami tetszik a népnek és rendben lesz. Nem csak a kommunikáció volt rossz, de a kontroll kiterjesztése is.
-
quarros
tag
Ezt megkozelitenem egy kicsit mashonnan. A fejlesztesi koltsegek nottek ez biztos de nem abban a mertekben ahogy az indokolt lett volna. Valahogy ezen a teruleten is ugyan az a problema most, mint ami hollywood-ot is mergezi evek ota: Az egyes produkciok gyartasi koltsegei a produktum ertekehez viszonyitva sokszorosan tulnottek azt mivel rengeteg a pazarlas, felesleges munka az igazi tartalom karara. Es a zsuugorodo profitot ugy probaljak megmenteni hogy a direkt vevokort forszirozottan akarjak novelni a hasznalt piac kiktatasaval. Ez meg onmagaban nem lenne egy nagy problema, azonban az egyeduli mod ahogy ez megvalosithato az a fogyaszto jogainak a megnyirbalasaval jar.
A legnagyobb ok ami miatt ez megbukott az egy egyszeru kerdesen alapul: A programm szolgaltatas-e, vagy tulajdon? Mert jelenleg efektiven tulajdonkent gondol ra / kezeli a legtobb jatekos. Mert gyakorlatilag amikor megveszed a sajat kopiad azt the eladhatod, berbeadhatod, ugy es akkor hasznalod ahogy akarod. Fuggetlenul attol hogy az eula ezt hogyan szeretne szabalyozni te szinte barmit megtehetsz a sajat kopiaddal (persze torrent trackerre nem illik feltolteni
). Ezert minden olyan konstrukcio ami ezeknek a jogoknak a gyakorlati, nem elvi elvesztesevel jar. Az hasonlo viszhangot fog kelteni.
-
idegen lény
addikt
Ha nem zsúfolnák tele a gépeiket felesleges funkciókkal, sokkal olcsóbban le tudnák gyártani őket. Minél jobban túlbonyolítanak valamit, minél több funkciót pakolnak bele, annál több lesz a hibalehetőség is. Jelenleg úgy látom, hogy a Nintendo szokása szerint szembe megy a másik két gyártói trenddel, és inkább a gyökerekhez térnek vissza, lásd Wii mini, egy konzol, ami csak játékra alkalmas, és még internet sincs benne, viszont csak harmincezer forint és ütésálló! De a Wii U sem egy multimédia-központ, "csak" egy játékgép. Ha a másik két konzolgyártó is követné a Nintendo, szerintem helyes, iránymutatását, és piacra dobnák a csúcsgépek "lebutított", és ezzel együtt megfizethető változatait is, amiből kihagynának minden, szerintem tök felesleges pluszt, és "csak" a minél tökéletesebb játékélményre törekednének, azzal szerintem jelentős profithoz jutnának, amit aztán a mostanában egyre silányabb játékkínálat följavítására fordíthatnának. Én azt szeretném, ha a játékgépek ismét játékgépek lennének, elérhető áron, persze a kor technikai színvonalán. Sose értettem, hogy miért kell megvennem egy egész multimédia-központot méregdrágán, ahhoz, hogy játszhassak. Ezt én árukapcsolásnak hívom. Ez olyan, mintha a boltban csak akkor kapnák lisztet, ha cukrot is veszek hozzá. Én ezt valahol tisztességtelen eljárásnak tartom. Aki akarja, az persze vehesse meg drágán a multimédia-központos csodagépeket, de aki csak a legújabb játékélményt szeretné átélni, annak minek kell az egész űbergépet lenyomni a torkán. Emberek, állítólag válság van! Szerintem megint csak a Nintendo mutatta meg a minivel a követendő utat. Például a PlayStation®Camerát simán tudnám nélkülözni, ami nyilván jelentősen megdobja a gép árát. Nem igazán ragaszkodom ahhoz, hogy másokkal megosszam a játékélményeimet.
Ezt szerintem a gyerekek miatt találták ki. Webkamera meg van a laptopomban, ha kéne. Egyáltalán, az összes megosztó funkciót ki lehetne hagyni a "lebutított" változatból. Nekem egyáltalán nem kéne Share gomb, nem kívánnám megosztani az elért eredményeimet sehol.
Ezek nagyon gyerekes dolgok. A facebookos megosztások sem az én világom. Ebből kifolyólag a rögzített játékmenet videók játék közbeni feltöltésére sem lenne szükségem. Ezzel, gondolom, sok memóriát is le lehetne faragni. Természetesen, élő videóközvetítésre sem tartok igényt. Ezt a funkciót is ki lehetne hagyni az egyszerűbb változatú gépből. A beépített filmező funkciók sem kellenének. A PlayStation Plus viszont egy egész hasznos dolognak tűnik, ami már a PS3-on is közkedvelt előnyökkel jár. De akár azt is tudnám nélkülözni. Tudom, hogy fizetős, én a lehetőségről beszélek. Úgyhogy én akár az internethez sem ragaszkodnék, esetleg csak wi-fi elég lenne bele, de ezek már szerintem részletkérdések, az eddig felsoroltak kihagyása szerintem már lényegesen tudná csökkenteni a gép árát. A mono headsetet nem is értem, ha már adnak hozzá, akkor legalább sztereót adnának, ez is csak egy felesleges plusz. Tehát alapvetően a "számtalan közösségi funkció"-t hagynám ki az olcsóbb verzióból. De visszatérve a kamerára, az így, a megfigyelési botrányok idején, amúgy sem túl bizalomgerjesztő nekem, jelenleg is azon agyalok, hogy mivel ragasszam le a laptopom webkameráját. Az XO esetén pedig nagyon úgy néz ki, hogy már megvalósulni is látszanak az elképzeléseim, mivel az új Kinect miatt a Microsoftnak két különböző Xbox One-t kell majd gyártania, és a kinectmentes XO nyilván jóval olcsóbb lesz, vagyis el fog tűnni a két konzol közötti árkülönbség. Szerintem még olcsóbb is lesz, mint a PS4.
-
Béééla
őstag
Az AAA kategóriás játékpiac eddigi modelljei halálra vannak ítélve, a fejlesztéseket a jelenlegi formában már nem sokáig lehet fenntartani.
Hát a félévenként kiadott fércműveket AAA-s játékoknak eladni, az tényleg nem fenntartható.
Lehet kövezni meg fújjogni, maradinak nevezni, de a Half-Life 2 magasságában elértünk egy olyan realitásszintet, amit leginkább csak finomhangolni kell. A grafika így is elég poligont tartalmaz, a fizika kezdi elérni a ténylegesen valóságosnak mondható szintet (mondjuk az internetet bejáró "next gen farkas" és a Lara Croft szétfútt haja még pont az a feature, ami még hiányzott) úgyhogy itt lenne az ideje valami SDK kidolgozásának; lehet hogy a Source és Unreal SDK ilyesmi, nem vagyok játékfejlesztő, de szerintem fontos lenne egy nagybetűs engine kidolgozása, mellette 3 köbméter eszközzel, amiben modellt, mozgást, scriptet, pályát és mindent lehetne gyártani, a fejlesztőnek annyi dolga lenne, hogy ír egy bitang jó történetet, megcsinálja hozzá a pályát, modelleket, stb. és kész a játék. Ha elég robosztus az összeállítás, akkor még ellenőrizni se kéne nagyon az eredményt, könnyen portolható lenne PC-re, konzolra és Mari nénire is, win-win-win lenne.Engem hidegen hagynak a mindenféle átnevezett technikák, én élményt akarok. Érzelmi hullámvasutat, borzongást, akciót, katarzist akarok. Akár mindezt 95-ös grafikán is, mert az elsőre meglepetés volt az új COD-szériában, amikor megöltek, de egy órán belül huszadjára már nem lepett meg.
A moddereket meg hagyni kéne dolgozni, és olyan rendszert is ki kéne dolgozni, hogy külsősök DLC-t csinálhassanak pénzért; a modderek kapnának egy kis pénzt a munkájukért, és egy alap játék is életben tudna maradni. És akkor tényleg értelmet nyerne a DLC
-
rudi
nagyúr
Benne van a szövegben, hogy a mai 60 dolláros AAA-s játékok rendszere már eléggé a végét fújja. Alapszinten fogalmazva, ma már tízszer többet kell költeni egy drága, AAA-s játék elkészítésére mint 5-10 éve és lassan már csak feleakkora vásárlóközönsége van mint 5-10 éve. Ez a használt játékok piaca és kalózkodás mellett már nem igazán tartható fenn. Az MS most ennek akart véget vetni, elég szerencsétlenre sikerült neki.
-
rudi
nagyúr
válasz
idegen lény #2 üzenetére
egyelőre...
-
idegen lény
addikt
"hogy akar egy még nem is kapható eszköztől vagy technológiától." Kimaradt a mit. Amúgy a PS is akarta a DRM-et, csak a nagy ellenkezést látva lemondott róla.
-
fene_vad
senior tag
"Az Xbox One kapcsán feltett kérdés igazából nem az volt, hogy akarunk-e naponkénti ellenőrzést, a mostaninál szigorúbb eladási és kölcsönzési feltételeket, régiózárat, felhőben tárolt játékgyűjteményt."
DE.
Majd a piac megmondja, hogy mennyire mukodokepes a mostani modell.
Ha eletkeptelennek bizonyul a mostani trendeknel, akkor sem a MS kobaltas modszere lesz az udvozito az tuti.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2660v4 (28c/56t, 2.0/3.2GHz), 96GB RAM, 4x1G, áfás
- Huawei P20 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest