Új hozzászólás Aktív témák
-
No emberek. Ezt olvassátok végig. Nem rövid, de fontos.
A kis Balatonringes buli után - némi BMW-s ökörködéses megszakítással - végül letoltam 2x(2x10) kört a Hungaroringen, ballasztot tesztelve. A választásom azért esett erre a pályára, mert a hétvégi futam miatt tisztességesen begyakoroltam, és mondhatni hiba nélkül végig tudok rajta menni akár 10 körön keresztül, hasonló időket teljesítve.
Egyedül a 60kg-os ballasztot hasonlítottam össze a nullával. Azért a 60-at, mert az a maximális mennyiség, amit offline is mindenki be tud állítani magának az autó fejlesztései között. Persze az ott beállított érték a közös szerveren is érvényes.
10+10 kört mentem, azaz 10 kört a ballaszttal a hátamon, és 10-et anélkül. Majd utána ugyanezt megismételtem. Azért kétszer, hogy ne szóljon bele az esetleges fáradtság a dologba. Mindkét esetben ugyanazt tapasztaltam, tehát jelentem: a teszt sikeres volt.
Ballaszt nélkül a jól beállított autóval könnyedén vettem az elém terülő feladatot, azaz Hungaroringet. De mi történt akkor, amikor felakasztottam vállamra a 60kg-os puttonyt? A poént lelövöm az elején: semmi olyasmi, amitől elment volna a kedvem a vezetéstől.

Viszont az autó érezhetően másképp viselkedett, kiváltképp hideg gumikkal.
A féktávokon éreztem némi megnyúlást, illetve kanyarokban kicsit jobban megcsóválta a fenekét. Összességében a sebességen túlságosan sokat nem változtatott, de átlagban 2-3 tized gyengülést fedeztem fel. Mindez annak köszönhető, hogy ha számottevően nem is lett lassabb a gép, de érezhetően nehezebb feladat volt jól menni vele. Kicsit konokabb lett, kicsit aljasabb.Tehát az éles bajnokságra két tervezet ötletem van:
1.
Mindenki alapjáraton folyamatosan 30kg súlyt fog magával vinni.
Miért?
Mert ha mindenki ugyanannyit visz, akkor ugyanott vagyunk, mintha semmit se vinnénk.
Akkor mégis miért jó ez?
Azért, mert így mind negatív, mind pozitív irányba el tudunk ettől térni.
Az eltérésnél mindig az aktuális bajnoki állást vesszük figyelembe. Az első három autó tulajdonosa súlytöbbletet kap. Az első kap összesen 60, a második összesen 50, a harmadik összesen 40kg-ot. Ezt nem a 30-on felül kapják, hanem azzal együtt lesz ennyi. Az utánuk következő játékosok alapértelmezett 30kg-os ballasztja nem változik. Azonban a leghátsó három versenyző az alaphoz képest kevesebbet vinne magával, vagyis az utolsó semennyit, az utolsó előtti 10kg-ot, míg a hátulról harmadik versenyző 20kg-ot.
A jelenlegi kilátásban 15 nevező van, ennek megfelelően a bajnoki állásban a 9 középső 30kg-os súllyal menne, míg az első és utolsó három a fentebb vázoltak szerint.Ezt az egészet esetleg lehet úgy is változtatni, hogy nem 10, hanem 5kg-os lépésekben közelítjük a 30-at. Így kicsit finomabb átmenet képződne. Vagyis a bajnoki sorrend szerint a következő súlyok lennének kiosztva: 60-55-50-45-40-35-30-30-30-25-20-15-10-5-0, 15 fővel számolva.
Függetlenül attól, hogy éppen hányan jelennek meg az adott versenyen, mindig a bajnokság aktuális állása szerint lenne eldöntve, hogy kinek mennyi ballasztot kell magával vinnie.2.
Ugyanaz, mint a fenti esetben, csak itt nem vinne alapból magával senki ballasztot, hanem az első 6 a következő sorrendben: 60-50-40-30-20-10kg. Természetesen a bajnoki összetettben első versenyző vinné magával a 60kg-ot, majd szépen csökkenő sorrendben az utána jövők.
Ebből is lehet olyan változatot készíteni helyette, hogy 5kg-os lépésekben megyünk lefelé, s így akkor 60-55-50-45-40-35-30-25-20-15-10-5kg lenne sorban kiosztva, az első 12 versenyzőnek.
Szeretném hangsúlyozni, hogy igazán szignifikáns különbséget nem lehet várni a ballaszt cipelésétől. Az igazi WTCC-ben tizedeket számolnak ballaszt felrakásánál, itt ennél nagyobb különbségek is vannak játékosok között. De ahogy fentebb írtam, érezhető hatása van az autóra, tehát egyértelműen egy színfolt lenne az amúgy sem unalmas versenyeken.
60kg-nál azért nincs értelme nagyobbat adni, mert az túl keményen megviselné az autót (pl. gumik). Másrészt ennél nagyobbat senki nem tud magának gyakorlásképp a kocsira tenni, s csak a verseny előtt fél órával tudna készülni a megfelelő súlyú autóval leghamaradbb.A ballasztot a szerver admin, illetve hasonló jogosultsággal rendelkező játékos (jelenleg Ted Mosby) egyénileg is fel tudja tenni a játékosok autójára, többen látták már hogyan működik. Nyomon követhető, könnyen kezelhetővé a dolog, nincs kibúvó. Az így kiosztott ballaszt a teljes versenyhétvége (gyakorlás, időmérő, bemelegítés, verseny) alatt rajtamarad az autón, akkor is, ha kézzel nem volt beállítva, vagy ha a játékos közben kilép.
A fentebb vázolt két lehetséges ballaszthordási formula (és alváltozatai) közül el kéne dönteni, hogy melyik legyen végül beépítve a szabályzatba. Erre itt a fórumban várok javaslatokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC - R7 5800X, RTX 3070 és 16gb RAM + GARANCIA
- Gamer Pc - Ryzen 7 3800X, RTX 3060ti, 16gb RAM
- Acer Nitro 5 Gamer Laptop - 15,6 FHD IPS 144hz/ i7 10750H/ 32GB RAM/ RTX 3050Ti/1,5TB SSD
- Lenovo Thinkpad T14 G3 Golyóálló Üzleti Érintős Laptop 14" -50% i5-1250P 12Mag 16GB/512GB FHD+
- Samsung Odyssey G9 49" Oled 240Hz G-Sync, FreeSync VRR Gamer monitor Eladó
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RX 7600 / 32GB DDR4 / 1TB M.2 SSD
- ÁRCSÖKKENTÉS Ravpower 6000 mAh-s mégis pici powerbank eladó
- Urvolax vezeték nélküli tolatókamera és kijelző / 12 hó jótállás
- Creality Nebula Camera
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8600G / 6700XT 12GB / 16GB DDR5 / 512 SSD + 2TB HDD!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


