Új hozzászólás Aktív témák
-
Microbee1
újonc
válasz Favorit 136L #12292 üzenetére
Nekem is volt egyszer ilyen, jóóóól megolajoztam , és abbahagyta
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12297 üzenetére
Egy kalapács nyelével a kábel végét a lemezhez úgy szorítod hogy 1 centit ugorjon a szikra mert akkor nyomás alatt is átüt. Egy gyertya csere nem árt.
BENEFON DELTA--------N8
-
rob210
nagyúr
-
Norbert@270
csendes tag
Hát képzeljétek el!
még a tegnap este ahogy hazajött,utána összeraktam.ma reggel nekiugrottam tekergetni.lennének csodák?csak mert ketyeg a járgány-igaz az egyik hengerem nem megy-ezt egy másik szerelő mondta aki készségesebb volt mit az előző.Nemtudom,de felkéne hívnom hogy nekem sikerült beindítani. :-)) -
rob210
nagyúr
válasz Norbert@270 #12279 üzenetére
Ez tudom nem fog vigasztalni nem bántásból, de Pékekkel nem szereltetünk autót.
Keress szerelőt!Renault power
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Tudna valaki nekem ajtózsanér lelőhelyet ajánlani. A vezetőoldali ajtóm zsanérja kikopott és nagyon csúnya hangja van. Bal elől lehet hallani ezt a kattanó hangot. Ha kátyuba megyek vagy ráfékezek vagy terhelést kap a bal eleje, akkor jön ez a hang. Az ajtót megmozgatom föl le és kotyog, de amikor megérintem az ajtót menet közben amikor jön ez a hang akkor nem érzem, hogy az ajtó föl le mozogna. Amikor kicsit megfeszítem az ajtót álló helyzetben jön egy kattanó hang.
Lehet, hogy annál a lemezrésznél van a gond ahova fel van fogatva vagy ott nem lehet gond? -
goldblum
csendes tag
válasz Microbee1 #12290 üzenetére
Azokból sajnos jellemzően csak rommá amortizált példányok maradtak fent. Két éve majdnem vettem egy kétszemélyes Forman Plust, de amikor odaértünk a megbeszélt időpontban a kereskedésbe, pont addigra forrt fel a járó motorú autó hűtővize és kezdett el gejzírként kilövellni a tartályból. Hengerfejes volt a darab... A kereskedő persze magyarázta, hogy semmi baja, mert lábon hozták be, stb... Persze nem vettem meg. Mondjuk egyébként is nagyon le volt pukkanva szegény.
Kb. 15 éve volt viszont egy nagyon egyben lévő "szolgálati" kétszemélyesem. Nagyon szerettem, gyakorlatilag kiirthatatlan volt, hátul hatalmas térrel. Nem volt elválasztva a rakodó- és utastér, így még egy ágymatrac is elfért, amin aludni is lehetett. -
goldblum
csendes tag
válasz Retro DJ #12277 üzenetére
Nem tudom, mikori az autód, merthogy a későbbi évjáratoknál másmilyen a biztosítéktábla (késes a régi hengeres helyett). Ettől függetlenül bármelyiknél előfordulhat, hogy a NYÁK-lapra beforrasztott lábak forrasztása hátul elreped és kontakthibás lesz. Két kocsinknál is kellett javítanom. Jellemzően tovább tart kiszerelni (az iszonyatosan szorosan illeszkedő csatlakozók miatt), mint megjavítani a forrasztást. Szóval, ha rám hallgatsz, kiszereled és megnézed, ha szükséges, javítod a forrasztás(ok)at - bármennyire optimista is vagy. Persze ettől függetlenül még az elektromos rendszer egy teljesen más pontján (is) lehet a hiba.
Csatolok egy fotót, ezt az én régebbi Favómnál kellett átforrasztanom...Ja, bocs, közben látom, hogy rossz helyre küldtem. Sebaj, majd belejövök!
[ Szerkesztve ]
-
Microbee1
újonc
Üdv....
Ha már mindenki mutogatja a verdáját, én is megnapoztattam ma a flottát
A forman csak a kép kedvéért hagyta el a garázs menedékét, a másik kettő mindennapos használatban van
-
goldblum
csendes tag
válasz bringasisti #12283 üzenetére
Egy ismerős ismerőse csinálta, aki kizárólag így, tehát ismerettségi, baráti körben vállal munkát (ajánlás alapján), mert főállása mellett, esténként, hétvégenként dolgozik. Mellesleg nagyon precíz és korrekt munkát végzett, teljesen elfogadható áron. És kb. 3 hét alatt meglett teljesen. "Idegennek" nem vállal munkát, egyrészt nem nagyon van rá ideje, másrészt a NAV miatt. Egyébként Vas megyében lakom.
Nagyon nehéz jó lakatost kifogni, én is hónapokig keresgéltem, mire őhozzá "beajánlottak". A legtöbb vagy kutyaütő (akiről lebeszéltek), vagy több hónapos előjegyzésre dolgoznak, és általában karambolos javítást szeretnek inkább vállalni újabb évjáratú autókon. -
goldblum
csendes tag
Sziasztok!
Régebb óta figyelgetem, olvasgatom a fórumot, ma pedig eljutottam oda, hogy fel is regisztráltam.
Egy 1994-es Forman boldog tulajdonosa vagyok, de ezen kívül a szűkebb családban még két másik, szintén '94-es Favorit is rója a kilométereket.
Az autóm idén tavasszal esett át egy teljes karosszériafelújításon és fényezésen, illetve amit kellett, azt magam megcsináltam rajta (futómű, fék, motor, stb...).
Végezetül egy fotó a járgányról, hogy ő is bemutatkozhasson.[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
-
Norbert@270
csendes tag
Mostmár agyujtást is eltekergette.jobbrol az első
szelephézag és a harmadik megse nyikkan a többi lögyög.
Ráadásul vilt vmi kemény törmelék darab us benne -
Trex94
csendes tag
Átmozgattam az összes relét , biztosítékot, és megszűnt a probléma.
Üdv : Péter
-
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Retro DJ #12264 üzenetére
Köztünk nincs vita mindketten tegnap is berheltünk verdát. Csak akik a gyújtás okán érdeklődnek azoknak nagy segítség. Mikor alig fordulaton ment a kocsim és megtorpant állandóan rángatott csilingelt mint a villamos és a fordulatszám mérő 4-5 ezret mutatott ki se kellett szállnom a kocsiból tudtam hogy vagy jeladó vagy elektronika. Ha ugyanezek a hiba jelek és a fordulatszámmérő helyesen mutat akkor rotor, elosztófedél, gyertya stb. Aki nem járatos annak hasznos
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #12249 üzenetére
Gratulálok!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz bringasisti #12262 üzenetére
Szerinted mi volt az elsők között az ápgréd? Egyébként a gázos kocsi sokkal hamarabb megmutatja a gyújtás hibáit, mielőtt a műszer észreveszi...
Retro
-
JossyFavo90
csendes tag
Ma összedobtuk az autót, minden oké eddig vele. Kivéve az hogy ugyan úgy rángat alacsony fordulaton, mint eddig. Az előző hsz-ben olvastam a gyújtáskábelos tesztet, nos újak a kábeleim, az elosztó fedél és a rotor is, üzemanyagot kap, levegőt kap... Egyéb ötlet? Továbbá asszem itt említette valaki, hogy ha nagyon elhasználódottak a motor tartó bakok ( amik nálam eléggé ) az végett is rángathat. Szóval csak ez jöhet szóba sztem...
-
bringasisti
Topikgazda
-
peti_s
addikt
Üdv, nekem is lenne egy kérdésem. Minden fokozatban, minden fordulatszámon rángat a Favorit. Nem úgy, és nem annyira mint amikor gyújtásjeladót kellett cserélni, de engem nagyon zavar. Mit lehetne vele kezdeni? Köszönöm előre is, üdv.
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #12255 üzenetére
A rossz fagyálló miatt van.
Az összes vízrendszeri alkatrészt megmarhatja tehát, hogy melyikből származik az így kideríthetetlen.Renault power
-
JossyFavo90
csendes tag
Köszönjük a feleségem és a kicsi nevében is!
Nem tudtok mondani valamit, hogy honnan származhatnak azok a rozsdás fémdarabok, amiket a motorból szedtem ki? Idegel kicsit... -
peti_s
addikt
válasz JossyFavo90 #12249 üzenetére
Gratula
-
Microbee1
újonc
Bár tudom, hogy ez volt már régen téma, de valaki bedobhatna a részemre egy nagyon egyszerű zümmer bekötési rajzot, csak a villanyra szeretném kötni, nyitásérzékelőre nem...
Előre is köszi...
-
Microbee1
újonc
válasz bringasisti #12239 üzenetére
Nem tudom nektek mennyi a gondotok, de nekem minimális
Nem mondom, hogy nem volt egy-két fejtöréses probléma, de út szélén még nem álltam egyikkel sem soha :-D
-
bringasisti
Topikgazda
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #12249 üzenetére
Szeretnék elsőként nagyon sok boldogságot kitartást és türelmet kívánni szeressétek egymást nagyon.
Renault power
-
JossyFavo90
csendes tag
Apa lettem kedves fórumozók, olyan jó érzés!!!! Hála Istennek jól vannak mindketten, 3600g és 55 cm-es kislány lett, nagyon szeretem őket!!!!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz JossyFavo90 #12243 üzenetére
Hüvelykiállást megmérni!
Ne csak bután tegyetek fel egy másikat!
Tetszik a hangrendszer... Nagyon egyedi... ehhez képest vaskalapos vagyok...
Retro
-
JossyFavo90
csendes tag
Most ilyen állapotban van Ubul
Látszik hol is marta ki megint a tömítést:
A feltárt motír:
Ilyen trutyit meg fémdarabokat szedtem ki a dugók melletti vízkamrából. Nem tudom honnan származnak... :/ :
A belső. A váltógomb egy jobb időket is látott Ford Focus-ról származik, szerintem ott van a szeren, jól mutat bár kicsit kopott:
Végül a hangrendszer. Nem egy budapest parádé, de a kis térben megállja a helyét a képen látható hangszórókon kívül lévő kalaptartóra szerelt az ismert focus-ból származó plusz hangszórókkal.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #12241 üzenetére
1. kép a helyes. A rugónak a ház belsejébe kell mutatnia, nem a fedélbe.
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
-
Retro DJ
aktív tag
-
Trex94
csendes tag
Sziasztok , akadt egy kis problémám. A biztosítéktáblán van egy világítás relé, amikor kapcsolom a tompítottat az kattan... Na ezzel az a baj hogy nem mindig volt jó , amikor megmozgattam akkor jó lett egészen a mai napig amikor a kezemben maradt a relé a foglalattal eggyütt. Nem tudom hogy járt e már így valaki vagy csak az én balf@szságm. Na szóval az lenne a kérdésem hogy a bizt.tábla kiszedése ,a foglalat újraforrasztása megoldaná e a problémát vagy inkább a csere...
Üdv : Péter
-
Microbee1
újonc
Üdv mindenkinek.
Régóta olvasom ezt a fórumot, és amennyiben nem gond csatlakoznék a köreitekhez.
Jómagam 2 favoritot és egy formant birtoklok.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JossyFavo90 #12233 üzenetére
Kérj valakitől nyomaték kulcsot. Ez nem olyan, hogy érzésre meghúzod és jó lesz.
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz bringasisti #12231 üzenetére
Nincs nyomaték kulcsom, szóval csak érzéssel tudom meghúzni... Akkor mákom van mert rózsaszínű fagyállót vettem és nem átszínezettet.
-
Favorit 136L
csendes tag
Köszönöm a tippeket! Mindenképpen "megújjazom" a gépet!
Lesz egy apróbb kivizsgálás úgy látszik.
Egyébként nem tudjátok véletlen hol tudok ajtó zsanért venni hozzá?
Nagyon zavaró amikor belemegyek valamibe vagy dől a kocsi és kattan egyet a zsanérnál. Olyan mint ha valami el akarna törni.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz JossyFavo90 #12229 üzenetére
Addig lehet a hengerfejet síkolni míg nem kell 98 ast használni. Nyomatékkulccsal húzod meg?
BENEFON DELTA--------N8
-
gs20
tag
válasz JossyFavo90 #12229 üzenetére
Nem a teszkó a lényeg, hanem alu motorba való fagyálló kell. Ez 99%-ban a rózsaszín, a trükk, hogy valamelyik huncut gyártó a simát is rózsaszínre színezi. Tehát el kell azért olvasni, rá van írva, hogy alu motor.
-autósboltban általában glycosam márkát kapsz, de teszkóban is van ami jó, már meg nem mondom milyen név alatt.
E=MZ²
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali emberek! A kicsi még nem bújt elő ( a gyerekem), de hétfőre van kiírva a feleségem, hát majd eldől... Szóval a lényeg a hét elején szétkaptam a Favi motorját, voltak meglepik... A dugóknál halak úszkálhattak volna... A tömítés ( amin nem lepődtem meg ) ugyan ott ment szét mint ezelőtt, mélyedések voltak a hengerfejen ami már megjárt egy pár km-t a héten mivel síkolásra itéltetett... Bár még ezután is maradt némi nyom ami remélem nem okoz már gondot ( a szerelő úr azt valotta többet már nem lehetett volna lemarni, de legyen igaza ) továbbá még azt a tanácsot kaptam, hogy tesz.ós ismétlem tesz.óóós fagyállót semmikép ne öntsek a motorba ha nem akarom hogy eltünjön az autóból... Jó nem így mondta, de a lényeg hogy szétmarja az alu hengerfejet és gyanítom előbb az új tömítést is vagy bármilyet. Közben megvannak az új tömítések is így már csak össze kell dobnom hogy újra dübörögjenek a lovak. Persze most nem tesz.ós fagyállót teszek bele, hanem vmi minőségit ( nem 2 hétre terveztem az autózást ), bele lesz fogva az tuti, a babucival menni kell sok helyre majd. Ha már szóba került a vízpumpa, azt is ellenőrzöm, biztos ami biztos. Teszek majd fel holnap képeket. Minden jót, és köszönöm azoknak akik eddig segítettek meg ezután is fognak ha úgy van! Üdv!
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Favorit 136L #12225 üzenetére
Állítsd a kocsit tiszta homogén aszfaltra járatni kell a motort míg bekapcsol a ventilátor. Ekkor ha a kocsi alá kuksizol akkor az aszfalton látni hol keresd a bajt
BENEFON DELTA--------N8
-
gs20
tag
válasz Favorit 136L #12225 üzenetére
Csöpög az olaj a blokkból? Az JÓ! Azt jelzi, hogy van bent olaj. Aggódni majd akkor kezdj, ha már nem csöpög.
Viccet félretéve:amúgy nem kell aggódni, nekem az 1.6 kéri a fél liter olajat 1000km-enként, de a családi WagonR is megeszi a maga 7-8 decijét (főleg az olajcsereciklus második felében).Hűtőt nézd körbe, nedvesedét nem látsz-e valahol, vízpumpát meg meg kell ujjazni:az autó mellett állva jobb oldalon, hátrafele nézel, kicsit előre hajolva, jobb kézzel benyúlsz a vízpumpa ékszíjtárcsája mellé, a házat tapogatva alul találsz a házon egy kb 6mm-es lyukat. Ha már tudod hol van, tök egyszerű kitapogatni. Ott jelenik meg először a szivárgás ha a tömítés döglődni kezd.
Ha sem a hűtő, sem a vízpumpa, akkor lehet fűtőradiátor (undorítóan párásodik a szévédő ha lyukas, és fagyállószag az autóban), fűtéscsap (ez is eléggé esélyes), szivárgás tetszőleges csőcsatlakozásnál, alsó összekötő fém vízcső lyukadása, vízpumpa és fémvízcső összekötő gumicső lyukadása, fagydugó lyukadása (hengerfej bal oldala, és jobb oldala, szívócsonk oldalt és alul), illetve hengerfejtömítés is lehet ludas.23 év favoritozás során nekünk ennyi helyen folyt a víz
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Favorit 136L #12225 üzenetére
A hűtővíz vagy a hűtőből, vagy a vízpumpából folyik. Az olajat simán megeheti.
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Mégiscsak eszegeti az olajat. Az a helyzet, hogy a blokkon szivárog az olaj a dekli tömítésnél hiába húztuk meg. Nem füstöl és a CO teszt is kiváló. Ahol parkolok, a kocsi alatt egy csepp olaj sincs.
Olajos a motor elől sajnos, de nem hiszem, hogy elfolyna. Ha menet közben nyomná ki a tömítésen az megálláskor csöppenne párat vagy lenne jele nem? Apámnak Trophí Mz-je van és olaj tócsa volt alatta régebben de egy év után cserélt benne olajat és alig ment le a szint.
Az enyémnél valami turpisság lesz az tuti. 2-3 dl folyt el maximum és egy olyan 600-700 km-t mentem vele eddig.
A hűtővíz meg elfolyik valahol, egy hónapja sincs, hogy utána töltöttem és most vettem észre, hogy min alatt van a szint.
Vélemény? -
Trex94
csendes tag
Na raktam bele másik foglalatot , átforrasztottam ugyhogy megoldódott a probléma.
Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag
-
rob210
nagyúr
Szerintem itt tedd fel a kérdésed.
Egyébként a VW konszernnél egy fantom táp kábelt kell bekötni nem drága és nem egy nagy ördöngősség.
Renault power
-
Traxx
őstag
Sziasztok!
Egy hozzáértő segítségére lenne szükségem. Adott egy 2004-es 1.6-os Octavia, és abban cserélném le a fejegységet egy mp3-at is tudóra. A kérdés az lenne, hogy van-e valami extra kihívás a dologban? Gondolok itt nem "megszokott" csatlakozókra vagy egyéb meglepikre. Vagy esetleg minden szabványos, és pikkpakk ügy a csere?
A dolog szépséghibája, hogy nem az enyém a verda, és a kinézett fejegység meglepi lenne, tehát a lebukás rizikója erősen megnőne, ha elkezdenék kérdezősködni vagy a kocsiban mókuskodni Egyébként egy Pioneer MVH-170UB kerülne majd bele.
Köszönöm a segítséget
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #12215 üzenetére
Paint a windows része. Droidon még nem használtam.
-
Trex94
csendes tag
Ez sem nyerő , laza a bownden . Hnap nekiugrok , leveszem a karbit , kipucolom , vettem karbi felujító készletet . Majd kiderül hogy megjavul-e .
Üdv : Péter
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #12208 üzenetére
Szvsz painttel is lehet ilyet.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Trex94 #12206 üzenetére
Akkor a második ötlet a nyerő. A dob felőli keverékhez ne nyúlj. A seegergyűrűt kell egy beszúrással feljebb tenni mert a bowdwen feszül. Ezt előre le is ellenőrizheted mikor tök meleg a motor akkor a gázpedálnak nincs egy milliméter holtjátéka se. A bowden ahol belemegy az oldalán beszúrt végződésbe és csatlakozik a gumigombához ami a lemezen tartja ott kell arrébb rakni a zégert . Nem kanális felett mert ha leesik lehet venni másikat
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Trex94
csendes tag
A keverék állító 1,5 fordulaton , amit meg te mondasz azzal csak felfelé tudom állítani a fordulatot.
Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag
Látod valamelyiken ?
Üdv : Péter
-
Trex94
csendes tag