Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
egy pár napja nem voltam errefelé, viszont, szeretném megköszönni ismét a sok segítséget.
Tegnap egy barátom bevonásával újfent leszedtük a vízpumpát + új gumicső alá + új normális tömítés + paszta.Jó lett, a víz nem folyik.
Egy hét múlva majd megnézem, hogy a csavarokon esetleg kell-e még utánahúzni ( a motortartókra gondolok, amiket meglazítottam a kiszerelésnél )Köszönöm, hogy segítettetek.
Maradok nézelődőként.
Üdv, Béla.u.i.: van még pár hiba a géppel, ám nem tudom, kérdezhetek-e felícia témában, az injektorral vannak gondok, de elszomorított, mikor pár hónapja elvittem a csömöri skodapatikához, és a szerelő kitalálta, hogy gyertyát cserélt 15 ezerért. Értem én, hogy "brisk" meg minden, de akkoris. Gondolhatjátok, hogy azóta sem lett jó a dolog.
Sajnos, ha bemelegszik, hajlamos elszegényíteni a keveréket, így nem igazán megy az autó. A gyertyák őzbarnák, annyira nem szegényíti el, hogy gond legyen vele, de érezhetően gyenguc a teljesítmény. Más kérdés, hogy ezt a pillangószelep-házas dolgot egyben lehet cserélni, az új 60 ezer, használtba meg nem mernék beleugrani. Na mindegy, ezt csak zárójelesen jegyeztem meg. Valamint, valami villamossági gond is lesz az autóval, a hátsóablak fütés gyújtás nélkül is bekapcsolva marad, a múltkori akksit ez szívta le. Most lekötöttem, és ha napokig nem használom az autót, leveszem az akksisarut egyenlőre.Jó hétvégét, sziasztok!
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13794 üzenetére
oké köszi még akkor annyit kérdeznék hogy 20Nm-el ha lehúzom akkor elvileg az a jó tényleg köszi jó hogy van ez az oldal!
-
rob210
nagyúr
válasz bringasisti #13792 üzenetére
szerintem az a víz nem onnan van, mármint a vízpumpából.
De nem akarok vészmadárkodni.Renault power
-
rob210
nagyúr
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13783 üzenetére
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13783 üzenetére
-
rob210
nagyúr
válasz Bandi29 #13784 üzenetére
Ha 5km alatt forrni kezd a víz akkor rosszul raktad össze azonnal állj le vele, ne használd.
Mert már így is lehet, hogy adtál neki.A hengerfejet érzéssel nem lehet szerelni, csak NYOMATÉK KULCCSAL!!!
Valamint alap, hogy a hengerfej csavarok nyúlnak idővel, így azokat újra felhasználni TILOS!
Lehet, hogy ezek kemény szavak egy olcsó régi technikás kocsinál, de igazak.
Sok autót szereltünk, már pont ezek miatt az otthoni szerelések, felújítások miatt.Vannak olyan dolgok amiket szerszám nélkül nem szabad megcsinálni, mert drága lesz utána a szakszerű javítás.
A hengerfej csavarok fészkét, pedig ki kell fújni kompresszorral, abban semmi nem maradhat, mert nem tudod lehúzni megfelelően a fejet.
Illetve a meghúzási sorrend is fontos!!!Nem kioktatni akarlak, csak ezek szerint rosszul raktad össze. Ne használd így, vagy kinyírod.
Ha itt megkérdezed részletesen leírjuk neked, hogyan rakd össze.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Bandi29
újonc
válasz rob210 #13782 üzenetére
csavarokból nem vettem újat mert jónak tűntek megtisztítottam bekentem grafitos zsírral és az ment vissza nyomatékkulcsal bajban voltam ugyhogy csak érzéssel tudtam lehúzni víz nincs a kocsi alatt reggelre de kb 5km után az egekbe megy a hőfok mutatója valószínű hogy igazad van .új hengerfej tömítéssel és nyomatékkulcsal meg akkor zsír új csavarokkal orvosolható?
-
rob210
nagyúr
válasz Bandi29 #13781 üzenetére
Ha este lerakod és reggel alá nézel van alatta víz?
Mert akkor valamit a vízpumpánál rosszul raktál össze, legfőképpen a pakolásra gyanakszom.
(nem kented be etc.etc.) Illetve a tartályba vissza buborékosodás, eléggé hengerfej gyanús nálam.
Azaz ha meg is lett henger fejezve, elmondásod szerint, hogy lett összerakva?
Új csavarok, furatok kitisztítva, nyomatékra rendesen lehúzva a fej?Eléggé gyanús, hogy bedolgozik a víztérbe a dugattyú.
A hőfok jeladó nem ugrál?Illetve a víz fogy a kocsiból?
Renault power
-
Bandi29
újonc
sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy hengerfejeztetve lett a autó én raktam össze szóval újak a tömítések is azért csináltattam meg mert vizpumpa csere után jelentkezett egy olyan probléma hogy a kiegyenlítőtartály aljánál lévő csövön bugyborékol visszafelé még hidegen is.Elképzelhető e hogy az új /utángyártott/vízpumpa a gond?olyan mintha fellevegősödne a redszer saját magától.amugy ez egy 92es forman .A vízpumpa ékszíjtárcsa belső fele mindig vizes egy kicsit .a víz nem olajos és eddig az olajban sem volt víz ,de ma azért leengedem megnézem a biztonság kedvéért -
Balazs831
csendes tag
Ja, a hűtővíz szép tiszta, és az olajbeöntő sapkán sincs hab!
-
Balazs831
csendes tag
Sziasztok!
Favoritom városi használat mellett 8000 km megtétele alatt elfogyasztott 2,4 L olajat. Normális ez szerintetek? Az autóban 103000 km. van, nem egy lestrapált darab. Menet közben látható kékes füstölést nem tapasztalok. Az autó alatt a garázsban olaj folyás nincs. -
Ysthvaan
csendes tag
válasz FeniX- #13772 üzenetére
Ha hozzányúlsz, én cseréltem a csöveket is, filléres tétel. Egy darabig húzogattam a bilincseket, majd megkérdeztem van-e gyári cső. És volt. Amikor megvettem csak Vikás volt, most ismét van gyári. Bár szélvédő kéderből is lenne, ill van egy 20-asért, de normális áron...
-
FeniX-
senior tag
Helló, jó estét mindenkinek.
Sajnos, a félelmem beigazolódott, valahol a vízpumpa alatt lévő cső összeeresztésnél a bilincseknél csöpög a víz.
Holnap megpróbálom még egy picit helyretenni azokat a csöveket, csak nagyon vacak helyen vannak most, hogy már mindent összeszereltem.
Talán, alulról jobban hozzá fogok férni.
Köszi a leeresztő csavar-tippet.Üdv,
Béla. -
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #13770 üzenetére
Örülök hogy sikerült, a fagyállót ha gond van a generátor alatt a fém hűtőcső leeresztő csavarral vissza tudod nyerni veszteség nélkül. A használt autók szereléséhez két szerszám nélkülözhetetlen; flex 1milliméteres vágókorongal és a 43-as túrabakancs félméteres csővel
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
tegnap végülis sikerült összerakni a gépsárkányt.
Kipróbálásra még várni köll, még egy müködő akksit kell szereznem, de már hónap vége van. ;-)
Attól tartok amúgy, hogy - mivel a pumpához adott tömítés - még a korábbi hazaúton elszakadt, az utánvágottt/gyártott nem lesz valami túl tartós.
Valahogy érdemes kipróbálni még mielőtt beleöntök 5000ft-nyi fagyállót, hogy folyik-e?
Esetleg sima csapvízzel feltölteni, vagy ha nem tudom beindítani, akkor addig kár?u.i.: bringásisti köszönöm szépen, a leírt módszered segítségével sikerült lelazítani az alsó, váltónál lévő bakot.
köszi![ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
köszönöm, szerintem legközelebb úgyis hétvége felé lesz a napja, hogy ismét aláfetrengek.
Addig jó mulatást, balesetmentes kilómétereket mindenkinek.
Köszi még 1x. -
bringasisti
Topikgazda
válasz rob210 #13767 üzenetére
Meg egy méretes cső a villáskulcs végén. A hosszú csövet a földön kitámasztani hogy a csavar ne forogjon meg, és az anyát csillagkulcs segítségével a 43 as bakanccsal. Csak vigyázni kell hogy a kocsi ne mozduljon meg mert az emelőről leugrik. A pótkerék a küszöb alatt kihézagoldva!!!!
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
..egyenlőre piszok módon tartja magát az a csavar. Láttam, hogy menetrögzítő is van rá téve ( gondolom, gyárilag még soha a büdös életben nem volt cserélve/kiszedve )
Nincs valami woodoo, ráolvasás, vagy egyebek, ilyen "szaki-trükk"?
Pl. megütni fa közbetéttel, kalapáccsal és jobban "enged" a menet, vagy ilyenek?
Sajnos ezzel a felemeléses technikával is csak félig férek az autó alá, és nem tudok elég nagy erőt kifejteni a meglazításhoz. Ill ezek a csavarlazító spray-k jók valamire? -
FeniX-
senior tag
Jajj, bocsánat, valamiért végig abban a tudatban voltam, hogy ezt leírtam.
De akkor elnézést.
Igen, felícia. -
FeniX-
senior tag
2000-es évjárat, de már az injektoros, viszont skodri motor, MPIs, 1.3 benzin.
-
rob210
nagyúr
válasz bringasisti #13758 üzenetére
Száradás után ezt egyben le lehet húzni olyan lesz mint egy O gyűrű.
Nem taknyolódik szét az nekem is a halálom.Renault power
-
-
rob210
nagyúr
-
FeniX-
senior tag
Halihó, haladtam a dologgal, de sajnos nem világos, hogy melyik motortartót kéne még meglazítanom. Ugye kettő maradt. Illetőleg a váltón lévőt meglazítottam ( a. kép ), de még mindig együtt mozog a motor az autóval, ha emelem, szóval, gondolom kizárásos alapon a másik lesz ( b. kép )
Viszont, ehhez megfelelő szerszámot kell majd vennem, ilyen méretben ( 16 ) csak villáskulcsom van, az meg semmire nem jó.
Köszönöm, hali!
-
rob210
nagyúr
válasz bringasisti #13752 üzenetére
F.b.s. Illetve a locktitle nek vannak ilyenjei.
Én locktitle- t használok bevált, hő és olaj álló.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13748 üzenetére
Én pasztázom pitos pasztával. 300 fokig jó. Véknyan kell bekenni mindkét oldalát. Eddig nem folyt egyik sem.
-
FeniX-
senior tag
Köszönöm, holnap próba, és riportolok. :-)
Az új vízpumpához kell valami tömítő-paszta, vagy elég a sima papír tömítés, amit hozzá kaptam?Köszi, hali!
-
Favorit 136L
csendes tag
Pár napja lakatoltattam a Favit. Elvileg két külön gyártmányú sárvédőt vettem előre, az egyik nehezebben ment rá mint a másik, de megoldottunk mindent, szóval annyira nem rosszak. Amit észrevettem az ,hogy a sárvédő és az ajtó között nagyobb lett a hézag. Érdemes előre lefesteni a hátsó sárvédőket belülről. Alapozni aztán festeni, de a lakatos biztos mondani fogja, hogy mit csinálj.
A korábban feltett kérdésemre esetleg tippjei valakinek?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #13742 üzenetére
Első lépésbe a váltónál lazítsd meg a tartó csavart hogy a gumit ne terheld a mozgásban. Vízcső, szervócső, gázbowden, ékszij le. A kartellnél a motor kitámasztó le. Ekkor a motort emelő segítségével leengeded addig hogy a vízpumpát le tudod venni. Légszűrőt fogod közben hogy a motor ne tudjon megbillenni.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
gatya állapotban van a felső motortartó is, ami a vízpumpán van, vásároltam egy komplett újat, az ecseri úti skodás-marcsiéknál.
Megpróbáltam kicserélni, de addig jutottam, hogy szétközöttem a motortartót, meg levettem a 4 rögzítő-anyát a vízpumpáról, és egybe van rohadva az egész, valamint elképzelésem sincs, hogy a motortartó bak hogy fog kijönni abból a kengyelből, ami tartja. :-)
Kérlek, nézzétek el nekem, limitáltak a lehetőségeim, lakótelep, ház előtt próbálom csinálni, Szerszámozottság van, de pl. áram nincs.
Azt nézegettem, hogy ha leengedem a motort, a kengyel alatt nem fér ki a vízpumpa, de ha megemelem, felette sem. Azt ne mondjátok légyszi, hogy alulról valahogy azt az egész tartó-mizériát le kéne eszkábálnom, mert akkor agyvérzést kapok menten.Tudom, más két lapos csavarhúzóval motort cserél, de én csak egy hót-egyszerü hobbi autós vagyok, aki inkább motorozni szokott. :-)
minden segítséget megköszönök!Most egyenlőre alulról alátámasztottam a motort megfelelően, és úgy hagytam az egészet, a csavarok már nincsenek benne.
üdv, sziasztok!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Favorit 136L #13738 üzenetére
Motortartó a vízpumpán milyen állapotban van? Alsó motor támasz?
Atr: milyen márkat vettél? Ha kínai vagy török,az rohadni fog,bármit csinálsz vele.
[ Szerkesztve ]
-
atr
újonc
Lenne nekem is pár kérdésem. Lassan megy a lakatoshoz a favoritom, kezdem összeszedni a szükséges karosszéria elemeket. Mi a tapasztalatok az utángyártott első sárvédőkkel? Érdemes megvenni? Mennyire méretpontos, elég masszív? Megvenném a gyárit ha lenne, de az sajnos sehol nem kapható már.
Vettem hátsó doblemez javító íveket is. Érdemes ezeket előre lealapozni valami festékkel (pl.: horgany spray), vagy ez csak megnehezíti a lakatos munkáját és úgy is leég róla. Most semmilyen alapozó nincs rajta és némi felületi rozsda már látszik itt-ott.
-
atr
újonc
válasz Favorit 136L #13738 üzenetére
Szerintem elsőnek a féltengely környékén lenne érdemes körülnézni.
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A következő szitu:
Amikor váltok menet közben kattan egyet a váltó. Ha állok a kocsival és úgy váltogatok, akkor nincs hang. Ha elindulok és megcsúsztatom a kuplungot és már a kuplung kezdi létrehozni a kapcsolatot akkor is
lehet hallani ezt a hangot. Továbbá, amikor menet közben visszaengedem a gázt és motorfékezek és ezután rálépek a gázra szintén hallani a hangot, minden sebességben. Váltásnál főleg kettesben és egyes közötti váltáskor durva, amikor jobban kell pörgetni a motort.
A kinyomócsapágy lehet esetleg? A csapágy már egy éve zörög és én minden kapcsolásnál halványan megcsúsztatom a kuplungot, hogy inkább a kuplung tárcsa kopjon, mint a motor kapja a pofonokat.
Autószerelő édesapám azt mondta egy éve, hogy nem kell vele foglalkozni, majd ha nagyon zörög kicseréljük.
Lehet, hogy ez a kattogó hang is velejár?[ Szerkesztve ]
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13736 üzenetére
köszönöm a választ!!
-
bringasisti
Topikgazda
Hengerfej pakolás csere;
----------------------------------------
A leg lényegesebb hogy mikor elkezded a kocsit szerelni akkor a váltót üresbe kell tenni mert ha leveszed a hengerfejet akkor ha megmozdul a kocsi a dugattyú a hengerperselyt megemelné és az katasztrófa. Váltó üres, kézifék.
Kell hozzá10 -es hatszög rátűzőkulcs, nyomatékkulcs és pakolás garnitúra, márkás hűtővíz mert a Teso készítmény lebomlik és megeszi a motor vas alkatrészeit! Kell drótkefe a csavarok pucolásához.Leveszed a légszűrőt, a generátor alatt a fém vízcső 13- as fejű csavarnál leengeded a vizet, vagy ha sikerül akkor a blokk jobb oldalán a 13- as hatlap csavar, bár az mindig vizköves és nem ereszti át a vizet. Ha úgy érzed hogy a csavar be van rohadva és ha erőlteted beszakad akkor lehúzod a gumi csövet. Lekötöd az összes vizet, kikötöd a karburátor bowdent a képen látni, szervó csövet lekötöd, és a kipufogó öntvény és a függőleges kipufogó cső kötését oldod. Generátort a hengerfej rögzításnél lekötöd. Szelepfedél le, himba állító csavart kitekerni hogy a nyomorudat ki tudd akasztani. Ahol a himba alól nem tudod a nyomó rudat kiakasztani ott egy csavarhúzó segítségével a himbát megemelni hogy a szelepet lenyomja és akkor kiakasztható a nyomórúd. Azért szükséges mert ha a hengerfej csavart kicsavarod a himbatengely két végén akkor ha nincs kikötve a nyomórúd elgörbíti a himbatengelyt. A gyertyáknál a 13 -as laptávú anyákat kitekerni. A hengerfej csavarok nem egyforma hosszúak vigyázni!! A pakolást úgy kell feltenni hogy a kis olajat áteresztő furat ( jobb oldalt a himba tengely) a helyén legyen! Dobok egy képet a csavarok meghúzásáról, kinyitni fordítva kell. Én a megadott 17-20 Nm esetén a 20-at választottam, és a lényeg hogy mikor ezt az értéket meghúztad utána a csavarok fejét veled szembe karcold be egy rajztű vagy egy olló, kés segítségével mert így pontosan látod hogy 90 ° honnan indult a neghúzásnál és meddig lett meghúzva. Tehát meghúzod a 20 Nm értéket a nyomaték kulcsal, karcolod a csavarfejet, vársz öt percet meghúzod a 90° -ot vársz öt percet és ismét 90° -ot húzol utána vársz öt percet és a gyertyánál a 8-as anya 20-26 Nm. A kipufogó anyát grafitos zsírral szereld.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Bandi29 #13733 üzenetére
Szelep hézag állítás;
----------------------------------
A gyertyákat kitekerni a főtengelyt hosszú dugókulccsal a sárhányón átnyúlva óramutató irányba tekerni, miközben az egyes henger ( bal oldali gyertya öntve van a szám) gyertanyílást ujjad végével befogni. Mikor nyomja ki a levegőt akkor a főtengely szíjtárcsán a jelölést a 0° -ig kell húzni. ( öntve van a beosztás). Beállítani a két szelepethézagot. Következő hengernek ugyanígy megkeresni a sűrítés felső holtpontot, de itt már a jelölés nem játszik, a gyujtáselosztó fedelet levenni és az aktuális szegmensig forgatni a főtengelyt.BENEFON DELTA--------N8
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13732 üzenetére
Oké hétvégén szedem le jövőhéten lesz összerakva remélem. Nyomatékkulcsot ugy néz ki tudok kölcsön kérni
meg akkor kell egy gyári tömítés Meg a segítségetek ! addig is köszi -
-
Bandi29
újonc
üdv
lenne még egy pár kérdésem :a történet a következő ha bemelegszik a motor a kiegyenlítőtartály alsó csövén fortyog vissza a víz .Vízpumpát már cseréltem nem ebből az okból csak gondoltam kell bele egy új a termosztát működik plusszba fúrtam rá 2db kis lyukat itt olvastam és jó ötletnek tűnt a hűtővíz fogyogat a kipufogóból is az jön szerintem de az olaj nem vizes túlzottan a vízben pedig nincs olaj .Az olajbeöntősapkán szokott lenni egy kis hab nem sok.Gondolom én hengerfejes .Szóval a kérdésem hogy szerintetek mi a baj ?Hengerfej lehúzási sorrend és a nyomaték is érdekelne mert én raknám vissza ,ha kész vannak vele a műhelyben.3.Itt olvastam hogy létezik hengerfej tömítés nagyobb méretben azt hol lehet megrendelni?Bocs a hosszadalmas leírás miatt. -
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
ez a thread aktív még? :-)
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata felicia vízpumpa cserében. Mennyire oldható meg spéci célszerszámok nélkül?
Üdv,
B. -
Bandi29
újonc
Tényleg sikerült ugyhogy köszönöm mégegyszer a pontos infókat!
-
Bandi29
újonc
Köszönöm gyors a segítséget holnap ki fogom próbálni de a leírtak szerint menni fog !
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13723 üzenetére
Bizony ám, be lehet rakni 180 fokkal fordítva is . Minden jónak tűnik, csak nem az első henger lesz gyujtráson, hanem a 4.
Bandi29
Ha most minde jel ül, rakd át a kábeleket: 4.2.1.3 sorrendbe az elosztófedélen.Ahol a jel van és az első henger kábele volt, oda a 4. hengerét tedd, utána óramutató járásával megegyezőel 2.1.3. és mennie kell.
Ha már megvan a hiba, visszarakod a sorrendet az elosztófedélen, és jelre teszel mindent, majd fordítasz egy teljes fordulatot a főtengelyen, ekkor 180 fokkal elfordul az elosztóban a tengely. Ekkor kiveszed az elosztótedelet és ismét jelre teszed, az első hengert és visszarakod. Ekkor már a helyes sorrenddel is menni fog.
4 ütemű 4 hengeres motornál csak minden második főtengely fordulatra jut munkaütem a hengerre. Ezért lehet rosszul összerakni. Hiába van felső holtponton az első henger dugattyúja, ha az nem a munkaütem. Egy főtengely fordulat csak fél fordulat az elosztófedélben.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Bandi29 #13721 üzenetére
Vedd ki a gyertyát, balról az első henger öntve van az egyes szám befogod az ujjad segítségével a gyertya nyílást, az ékszíjat hosszú dugókulccsal addig forgatod míg a levegőt a gyertya nyíláson nyomja ki a dugattyú és ekkor kell az ékszíjtárcsát az 5°-nál pontosítani. A gyújtáselosztó körülbelül így kell állnia. Ha a gyertya kábeleket nem cserélted össze akkor be kell indulnia[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Bandi29
újonc
hello!
Segítséget szeretnék kérni van egy 90es skoda formanom és gyújtás elosztót cseréltem rajta sajnos közben elállitottam a gyújtást amit most ráraktam az sem új hanem bontott de már mérgemben visszaraktam az eredetit is úgysem indult be az ékszíjtárcsát 0-ra az elosztó rotorját az egyes henger jeléhez állitva raktam össze.Valaki járt e már hasonlóan ?vagy esetleg máshova kell állítani ? -
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13719 üzenetére
Holnap csinálok képet miről beszélek. Nekem a szelepfedél után a gyumicsövön van egy leágazás.
-
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13717 üzenetére
A fogaskerékre nincs ötlet, bontó. A kartellgáz cső az olajbetöltő sapka és a légszűrő közt van egy derékszögű idom segítségével megy a szűrő házba a papir és a karburátor torok közé. Vékony cső a gyújtás elosztó vákumdob és a karburátor szívócső közt van
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13716 üzenetére
Az első képen van az óra alja, a másodikon a teteje. A harmadikon meg látszik, hogy a hajtómű hol kapcsolódik számlálóhoz, igazad van a hajtóműben a tárcsát a fogaskerék hajtja. arról most nincs képem.
A negyedik képen pedig kérdezném, ötlet javaslat, hogy hol tudok ilyen pici fogaskereket venni, mert ez hajtja a napi számlálót.
És egy utolsó kérdés, van egy alkatrészkatalógusom amiből hiányzik a 25-26 oldal, nincs meg véletlenül valakinek? konkrétan arra vagyok kíváncsi, hogy a kartergáz visszavezetőn van egy vékony csöves leágazás, az hova volt bekötve, mert nekem most lóg és összetaknyol mindent.
Előre is köszönöm!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13715 üzenetére
Nem foroghat közvetlenül mert akkor körbe forogna. Forog egy közvetlenül, és ez noszogat egy másikat majdnem egybe építve amit egy óra rugó húz a 0 pozíció felé. Ez a működési elv, pontosan nem tudom a konkrét kialakítást. Nálad a műszer karaktere nem pontos, vagy a két tárcsa nem megfelelő távolságú, vagy a rugó nem lett jól beállítva ezért nem mindegy hogy hova rakod a mutatót. Ha ki van szerelve dobj egy képet a belsejéről
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13714 üzenetére
A számlálónál valóban, de ha leszedem, a sebességet akkor is mutatja, mert az közvetlenül a bovdentől forog.
-
bringasisti
Topikgazda
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz rob210 #13710 üzenetére
A km óra felújító készletben nem volt napi számlálóhoz fogaskerék. Valakinek ötlet, hogy hol lehet kapni külön? A másik kérdésem, hogy próbálkoztatok már az óra kalibrálásával? Idáig 90-nél volt pontos, 41-et mutatott, amikor 50-el mentem. Most 60-ra lőttem be a mutató fölrakását, viszont így baromira csal országúton: óraszerint 90=76, 102=90, 114=100, és a legdurvább: 140= valós 114. A méréseket két külön GPSszel végeztük
-
goldblum
csendes tag
Ma éjszaka idegen helyen parkoltam. Reggel a hazafelé úton észrevettem, hogy a hátsó ablakmosó nem nyomja a folyadékot. A pumpa zúgott, de valahol útközben eltűnt a folyadék. Hazaérve felnyitottam a motorházat és hamar kiderült, mi a gond: éjszaka egy nyest mehetett be a motortérbe, ami elrágta a hátrafelé vezető gumicsövet, illetve kicsit megcsócsálta a körülötte lévő gumitömítést is. Bosszantó, de legalább nem elektromos kábelt rágott szét, így haza tudtam jönni. Egy tartalék visszafolyásgátló-szeleppel áthidaltam a hiányzó részt a csőben, illetve szigszalaggal körbetekertem a lyukas tömítést. Működik... A képen láthatóak a nyest által lerágott darabok is... Következő beruházásom egy ultrahangos nyestriasztó berendezés...
-
ahahjfgnff
újonc
sziasztok valaki megtudná mondani hogy a skoda favorit henger felyet milyen nyomatékal kel meghuzni ?
meg olyan probléma van a kocsival hogy nem akar indulni ugy tugyuk be inditani hogy gyertyét cserélunk mert ugyvan hogy megyunk valahova a kocsival és haza lyövunk leálitsuk és egsz este áll másnap regel inditanánk de nem indul kiszegyuk a gyertyát meg tisztitsuk visza raklyuk ugyanugy semi van pot gyertya azökat beleraklyuk és indul nasnap regel megin inditanánk szmi ugyanugy nem indul megin kicseréltuk a gyertyát a régire azal megin indult ersöre ugyhogy oda visza cserélgesuk a gyertyát mi lehet a gond ? -
Ysthvaan
csendes tag
Jövő héten km óra felújítás jön. Kiszedni ki tudom az óra csoportot, de szétszedés után összerakni nem sikerült. Van egy rossz donor órám azzal játszottam. A hiba: már csak sebességet mér; minden más megállt.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13703 üzenetére
Tavaly januárban nagyon szép munkát végeztek, de felette a tanksapkánál kiújult a rozsda, pedig direkt kértem hogy inkább legyen drágább, de nagyon jól meg legyen csinálva, sokáig szeretném használni az autót. Úgyhogy hosszútávon csak így tudom ajánlani hogy ezt elmondtam. Most egy ismerősöm ajánlott egyet, rokona az illető, de majd márciusban beszélek vele, utána tudok véleményt mondani.
Mágus, igen, emlékszem, de itt a karosszériára összesen annyit kell költeni hogy az első lökhárító le legyen fújva mert ronda fakult szürke. Tehát az a szerencsém megvan hogy koncentrálhatok a műszaki részére. Jó autó meg minden, de a Felicia jobb, tágasabb és kényelmesebb. Viszont az nagyon fontos, hogy teljesen üzembiztos legyen. Úgy gondolom hogy sokkal olcsóbb bármit megvenni rá, mint az autópályáról trélert hívni. Amik a problémák vele. Májusban 1 hónap állás után, szerintem az állás miatt az állott benzinnel füstölt, szerintem az piszkolta be a gyertyákat is, de mióta a legdrágább premium benzinek mennek bele, mert azt hallottam az tovább eláll, azóta ez valamivel jobb. Szintén 3-4 hónap állás után lett használva szeptemberben, kb 40 km után elment egyszer az alapjárat. Utána kicsit meghajtva, majd visszajött. Másnap délután szintén elment, de utána hiába vittem fel 4000-4500ig, csak 10 perc autózás után jött vissza. De azután még több nap alatt mentem vele 80 km-t, azalatt nem jött többet elő. Ez volt szeptember elején. Karácsonykor megint kihoztam a garázsból, persze betolásra indul csak, füstölt, viszont műszaki nélkül csak pár utcát tudtam vele menni. Most úgy néz ki márciusban lesz időm kicsit rá, addig megint csak megy az idő ahogy áll. Szerintem sok hibaforrás itt az állás miatt következik be. Szeptemberben kapott amúgy új olajat, Total 10-40 szintetikus, plusz Mann szűrő. Tehát a karbantartás attól hogy áll nincs elhanyagolva. Elnézést a regényért, minden meglátást szívesen veszek.
-
peti_s
addikt
válasz Ysthvaan #13701 üzenetére
Emlékszem az élménybeszámolódra, na nekem az nem pálya. Ha defektet kap azt elnézem, semmi mást nem. Mennyi pénzből hozható egy viszonylag jó állapotú Favorit ilyen megbízható állapotba? Mert a Feliciát le kéne tennem egy hónapra kb, igen sok karosszéria munka lenne vele. Arra gondoltam, hogy ott a Favorit ami csak áll, olcsóbb meg jobban is megéri azt rendbe tenni, mint 1 hónapra bérelni, vagy venni valamit.
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz peti_s #13700 üzenetére
Én évi 1000 km-t tekerek bele itthon 10-50 km-es távokkal, a többi mind 200->3000 km között van. A múltkori Fekete tengeri túránk kissé kalandos volt, de tavaly Albániát, azelőtt Erdélyt, Szerbiát, Boszniát zokszó nélkül megjárta. Én 95km/h-val szoktam menni, fölötte zabál, odáig 6,2-7 között eszik, ha sok a szerpentin, de ott is alig nyomom a gázt. Szerszámok nélkül sehova nem mennék vele, nem egy Toyota, vagy Mazda, de az alkatrészárak sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Telekom mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- Google Pixel topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...