Új hozzászólás Aktív témák

  • ML320

    aktív tag

    Szerintem meg itt kell bejönnie a képbe a BIZALOMnak!
    Nálunk a helyi kereskedők összefogtak, és együttes kampányt indítottak azügyben, hogy ''A számítógépvásárlás bizalmi ügy. Szaküzletben javasolt!''
    Bizalomnak pedig lenni kéne az ügyfél felől, és ami nagyon fontos: felelősség az eladó részéről.

    Ha bejön valaki, megkérdezzük, hogy mit akar, milyen célra, milyen feladatra, mennyiből hozzuk ki... És nem azért mert unatkozunk, hanem azért mert a vevő felé egy megoldást akarunk tenni. A vevő meg legyen szives higgye el, nem átverni akarjuk, hanem magunkat megkímélni a panaszaitól :DDD A multiknál leveszi a polcról, és annyi. Szidja magát, ha szarba nyúlt. Nálunk viszont az eladónak kutya kötelessége kell, hogy legyen a termékek pontos ismerete (vagy legalább tudja a termékfelelős elérhetőségét). Még mielőtt lehordana a sárga földig, azért gondoljunk bele abba, hogy tényleg nekünk kell kiajánlanunk termékeket, amit az ügyfél megvesz, és ha nem tudja arra használni, amire szeretné, akkor jogos a felháborodása. A multik hozzáértését már kitárgyaltuk, de egy számítástechnikai boltban lévő eladó nehogy olyan ember legyen, aki látott már valakit, akinek az ismerőse bekapcsolt egy gépet. Ha elmondja az igényeit, hogy hány lapot nyomtat havonta, milyen intenzitással, van-e színes nyomat igény, blablabla... Nekem tisztában kell lennem olyan kérdésekkel, hogy terhelhetőség, lapköltség, nyomtatási minőség... Ezek alapján kell megmondanom, hogy melyiket ajánlom. Ha jól csinálom, akkor elégedett vevőim lesznek, és előttük is egyértelmű dolog lesz a bizalom kérdése. IMHO
    Ha meg a vevő annyira hozzáértő, én maximum egy-egy plusz lehetőségre hívhatom fel a figyelmét. Pl mennyivel kerülne többe egy jobb reakcióidejű monitor, egy CD nyomtatásra képes nyomi.... Ha mérlegeli a helyzetet és neki megéri, akkor dönthet, elviszi-e... Vagy vegye meg a Metróban, rendelje meg neten...

    Ember tervez, Isten perverz...

Új hozzászólás Aktív témák