Új hozzászólás Aktív témák
-
Rover623
félisten
válasz
Calibos #2141 üzenetére
1. csomagolás hiánya nem lehet garanciavesztő tényező...
Sajnos...
A törvények csak a vásárlót (végfelhasználót) védik...a kereskedelmi lánc többi részében farkastörvények uralkodnak...vagyis sok nagyker/disztributor/importőr előírja a kiskereskedőnek a csomagolás prezentálását a garanciális ügyintézés kapcsán.
Szerencse, kapcsolatok, forgalmi viszonyok, stb. kérdése hogy mennyire veszik komolyan...
A lényeg: a garancia feléd mindenképpen áll...de a bolt esetenként bebukhatja...
2. lásd 1. pont...
3. üzlettől függ...ha helyben is van komoly szervízháttér és a cég elég tőkeerős ahhoz hogy legyen sok mindenből raktáron, akkor elképzelhető hogy pár napon belül megkaphatja a vevő a cseredarabot...a kisker aztán majd leveri a nagykeren a dolgot.
De az általános gyakorlat az, hogy a cuccos megy vissza a nagykerbe...kicsi cégeknél időnként ellenőrizetlenül...persze erről hamar leszoknak, mert elég ciki módon be lehet égni egy működő alkatrész visszaküldése esetén...
Innentől a nagykernél a labda...nagyon jó esetben egy, maximum két hét...rossz esetben (pl. a cuccost vissza kell küldeni a gyártónak vizsgálatra mert felmerült az ''idegenkezüség'' gyanúja) hónapokig elhúzodhat a dolog...
A ''cserekészülék'' intézménye megszűnt, mint ahogy az is hogy a kedves vásárló megelégeli a javítás elhúzódását és kéri vissza a pénzét...ezekre tehát már ne hivatkozz...
A kereskedőnek csak annyi a kötelessége hogy törekedjen a javítás/csere elfogadható időn belüli lebonyolítására...ez meg elég tág fogalom...
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest