Új hozzászólás Aktív témák

  • Kékes525

    félisten

    Akinek az áprilisi frissítés az SSD-nél a HDS hibás TRIM-et mutat az valószínűleg a HDS hibája. Írtam a fejlesztőnek és ezt írta:

    "Igen, az utóbbi frissítés számos problémát okoz, több dolog sem működik megfelelően a Windows-ban. Több helyen ellentmondásos működés is lehetséges: pl. ha a TRIM (valóban) inaktív, akkor 80% teljesítmény szokott megjelenni a programban. Itt most ez 100%, de mégis úgy tűnik, a TRIM nem megy. Elvileg ilyen sosem fordulhat elő, magam sem értem, mi történt a Windows-ban, hogy ilyen mégis lehetséges.

    Tudna segíteni esetleg a helyzet kivizsgálásában?
    Nem sikerül reprodukálni a problémát itt, bármely (frissített) Windows verzióval, SSD-kkel nézem, a TRIM működik (a másik SSD-nél Önnél is így látszik). Jó lenne megnézni, hogy itt mi állhat a háttérben, milyen ellentmondásos információt kap a program a rendszertől, ami megkavarja a működést, ráadásul nem konzisztens módon.

    Ez a vizsgálat teljesen biztonságos, csak a program működése során előforduló lépéseket, rendszer-válaszokat naplózza. Ehhez

    1) Kérem zárja be a programot (a Fájl menüből), majd a Keresés mezőbe írja be: CMD.EXE Ezután jobb gomb a megjelenő CMD-n és Futtatás rendszergazdaként.

    2) A program mappájába lépve ( CD "\Program Files (x86)\Hard Disk Sentinel" ) indítsa el a programot a /ENABLETEST /REPORT /RAID kapcsolókkal, azaz az alábbiakat kellene beírni:

    HDSentinel.exe /ENABLETEST /REPORT /RAID

    Ez a felismerés során előforduló lépéseket, problémákat naplózza a program mappájában található "testmode.txt" és RAID.TXT fájlba valamint riportot is ment HDSentinel_4.71.7_report.txt fájlba.

    Kérem, ezeket a fájlokat küldje át. Így alaposan megvizsgálható, hogy a felismerés során milyen lépések kerülnek végrehajtásra, esetlegesen milyen hibá(ka)t ad vissza a rendszer a programnak ami miatt az állapot nem jelenik meg jelen helyzetben.

    Ez segíthet kideríteni, hogy mi történhetett és remélhetőleg kiderül, hogyan lehetne a helyzeten javítani.

    A Magician program tudomásom szerint csak 1 módon ellenőrzi a TRIM működését: csak azt figyeli, hogy az op.rendszer szinten engedélyezett-e. Ez mindig igaz (még ha nincs is SSD a rendszerben) de nem figyeli, hogy a parancs valóban eljut az SSD-hez vagy sem.
    A Hard Disk Sentinel figyeli ezt is - csak úgy tűnik, valamiért Önnél bizonytalan értéket kap a rendszertől. Jó lenne ennek okát látni és így tenni ellene ha a Windows így megkavarta a dolgokat."

    Jó lenne, ha Ti is ezt követnétek és a fejlesztőnek elküldenétek a riportokat, hogy kijavíthassa a hibát. Címe: Hard Disk Sentinel <info@hdsentinel.com>

    Értelemszerűen ha a HDS verziója 5.20, akkor a riport fájl: HDSentinel_5.20 PRO_report.txt.

Új hozzászólás Aktív témák