-
l.skywalker
Topikgazda
(rögzített hozzászólás)
Úgy néz ki hivatalos formában itthon egy darabig nem lesz kapható Series X.
A hazai forgalmazás hiányában a következő módon lehet a hivatalos MS store külföldi oldaláról konzolt rendelni:Ha nem megy, akkor próbáld ki ezt:
* KIEGÉSZÍTÉS *Köszönjük a megosztást ndomokos
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zó
aktív tag
válasz
tepenzed #143712 üzenetére
Én még annyit tennék hozzá a többiek által írtakhoz, hogy a múlt és a jövő is számít. Ha vannak PS4-es játékaid, azok nyilván PS5-ön futtathatók, ha Xbox One-osok (és bizonyos 360-asok), azok meg Seriesen. Ha a jövőre nézve a PS az esélyesebb, akkor pedig nyilván PS5-tel lenne a nagyobb átjárás oda, ha Box, akkor az. Ha a PC játszik most vagy a jövőben (akár "komolyabb" szinten, akár kisebb indie játékokra, retróra, melyek szintén vannak a GPU-ban), akkor a Play Anywhere miatt szintén a Box a befutó.
És akkor jön az még, hogy akarsz-e multizni, illetve mely játékokkal és kikkel, mert manapság már divat a crossplay, de a nem túl távoli múltból még akad sok máig játszott, akár GPU-s játék, melyben nincs vagy korlátozott.
A játékosmúlt persze abból a szempontból is érdekes lehet, hogy mi az, ami kimaradt, és esetleg pótolnád. Régebbi PS-es játékok nyilván PS-en vannak, boxosok meg Boxon. Ideértve még ezt a generációt is, mert azért néhány PS-exkluzív volt (bár PC-re elég sok), és Boxról se ment át még minden (bár PC-re igen).
Nem tudom, hogy ezek a tényezők számíthatnak-e, de alapvetően ezeket is érdemes mérlegelni.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #143697 üzenetére
Ha annyira ráérek, inkább játszani szoktam (azt nem mondom, hogy sose háttal ülve), mint show-kat nézni
Sok videót megnéztem utólag, de cím/bélyegkép alapján ez kimaradt, és valamiért sehol sem emlegették, ahol olvastam, mi érdekes volt. Jó tudni, hogy van valami, bár sokat nem mondott nekem a videó, de szerencsére ez se tucatjátéknak tűnik tőlük.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #143680 üzenetére
A Carlsberg is "valószínűleg" a világ legjobb söre, de próbálok nem a reklámdumából tájékozódni
De csak azért szóltam, hogy azért némely játék kilóg onnan, és korábban nem hívtuk volna first-partynak. Engem úgysem az érdekel, hogy belsős cucc-e (az exkluzivitás meg pláne nem, helyes, hogy jön több mindenre), hanem, hogy jó-e.
Az viszont érdekelne, hogy a belsős csapatok közül mit csinál a Double Fine. Arról volt szó a Psychonauts 2 után, hogy nagyobb játék helyett több kisebb projekten fognak dolgozni, de ehhez képest nem tűnt fel, hogy egyről is szó esett már volna. A Brütal Legend után is kisebb játékokra álltak rá, de azok jöttek is sorban.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #143613 üzenetére
Sőt, az alkotmányban sincs benne a second-party fogalom, a gondolatrendőrség még el is vihet miatta. (Bele sem merek gondolni, mennyi "nem hivatalos" fogalmat használunk mindannyian az élet minden területén.)
Mindenesetre first-partynak hívni egy másik kiadó IP-jéből egy másik kiadó fejlesztőcsapata és egy független stúdió által készített játékot azért fura lehet, hiszen a first-party eredeti, "hivatalos" jelentésébe meg konkrétan nem fér bele. Okozhatna is zavart a fejekben, ha nem jönne lassan a first-party is day1 a Sony Xboxára (nem hivatalos név, a hivatalos a PlayStation 5) is.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #143427 üzenetére
Nem játszottam az összes jRPG-vel, nem tudhatom
Mindenesetre gyakran egy gimmicket futtatnak fel. Például ha már FF7, ott is vegyes ez a dolog. Alapmechanikában voltak jóval komolyabb harcrendszerű nyugati játékok, de cserébe ott a matériarendszere. Az innovatív volt, és szerintem jó is. A probléma az, hogy maga a játék röhejesen könnyű, tehát könnyű harcok százain (ezrein?) vágod át magad, és rá sem vagy kényszerítve, hogy kitanuld a finomságokat (nincsenek nehézségi szintek). (Nyilván, ha teljesen főszálra mész, vagy az egyszerű rendszerrel is ügyetlenkedsz, akkor lehet nehézség, de nem ezt veszem alapesetnek.) Ellenben ha rámész az extrákra, akkor már elég érdekes kombókat lehet kihozni matériákból, pláne felfejlesztve (azt nem mondom, hogy atomfizika, de ha az butaság, akkor a topikban emlegetett játékok többsége is mehetnek a levesbe).
De ez már sok grinddal és chocoboneveléssel/-futtatással jár. A superbossokhoz és a finomságokhoz jó ez, de nem biztos, hogy mindenkinek megéri, mert az inventory alapból borzalmas, de ha már dugig is van, és rendszeresen cserélgetni kell a matériákat, arra már nincs szó (nem 30 éve, de 30 ezer éve is rossz lett volna, kortalan minőség). És persze az idézések hosszú, elnyomhatatlan animációkat jelentenek, a végső summon esetében különösen hosszút, az is elég eret vágós. Annak már tényleg csak superbossokhoz van értelme, mert gyorsabb addigra lepofozni mindenki mást is nélküle.
Az FF12-nek pedig már említettem a gimmickjét, ami szintén érdekes és jó volt (a Dragon Age: Originsban a BioWare át is vette kissé egyszerűsített formában). Persze a harcot tekintve annál is voltak jobbak, de mindig az a kérdés, hogy mennyire taktikainak vagy sztorisnak szánt RPG-szerűségekkel vetjük össze. Mert nem volt primitívebb, mint az egy évvel későbbi Mass Effect, bár az utóbbi már nem túl acélos lövöldébe hajlott. Abban amúgy nem is a summonok voltak idegölőek, hanem valami más japános átvezetőidézős "érdekesség" buttonmashinggel.
-
Zó
aktív tag
válasz
eL Geri #143423 üzenetére
Később azért vannak nehezebb részek, és a nehézségi szint, illetve a karakfejlesztés iránya is beleszól, mennyire nyugisan és komótosan lövöldözöl (magyarán nálam változott). Valamilyen szinten muszáj így, hiszen különben szembemenne a robotzsarussággal. Egyébként ettől valamennyire egyedi is a játék, inkább az, mint régi vágású, de abban talán igazad van, hogy régi vágású játékosoknál jobban működhet. A hubos megoldás miatt pedig nem csak harcból áll a játék, így ha egy végiglőtt küldetés után kiszállsz, nem biztos, hogy a következő etap 20-30 perce alatt akár egyet is lősz
Amúgy PC-n játszottam, a grafikai kérdésre ezért nem tudok válaszolni, csak annyit, hogy szép és gyors volt, fogalmam nincs a boxos verzióról.
-
Zó
aktív tag
válasz
Dinomano #143422 üzenetére
Inkább azt mondanám, hogy gyakorlatilag az egész játék mehetett automatán, ha jól állítottad be, csak igény esetén belenyúlhattál. vagyis ha te akartad irányítani valamiért, illetve extrább harcoknál beavatkozni extrémebb szituációkban. Grindolni vagy minden harcba beleállni nem volt kötelező, sőt néhány résznél érdemes is volt láthatatlanul és lebegve elkerülni azokat.
Nem mondom, hogy nekem nem volt több szempontból túl sok, de saját igényekhez igazítható volt az élmény, ha a játékos tisztában volt azzal, mi hogyan működik, és nem vitte el a saját kényszeressége. Mondom én, aki vagy 40-50 óra után vettem észre, hogy be lehet gyorsítani a harcokat
Persze az az options része, nem a játék szabályrendszeréé, talán nem meglepő, hogy nem turkáltam arra automatikusan konzolon. Mindenesetre anélkül mindenképp eléggé elszúrt, de PS2-n talán még jobban volt hozzá gyomor.
És persze az sem midnegy mihez viszonyítunk, sok RPG van tele töltelékharcokkal, rossz esetben még gyenge harcrendszert is kapunk mellé.
-
Zó
aktív tag
válasz
Dinomano #143415 üzenetére
Az FF12-ben nagyon túltotlák, de az automatizálható harccal és a remasterben felgyorsítható idővel legalább fogyaszthatóvá lehet tenni. Az FF7 láthatatlan random encountereit nehezebben emésztettem meg, ha valahol lépésenként jöttek, és ott ugye ez töltőképernyőt, majd a végén győzelmi képernyőt jelent, illetve eleve 15 fps-es a harc máig.
Általában az érdekesebb bossok, superbossok, huntok, dungeonök (jellemzően opcionálisak) jók ezekben a játékokban, csak el tudják őket rejteni tucatmobok, random encounterek tömegei mögé.
Egyébként a japánokra nagyon hatottak a régi Wizardryk, olyannyira, hogy ők a mai napig gyártanak régi stílusú Wizardrykat, mert a jogokat is megszerezték hozzá. Egyébként szerintem tud a maga módján szórakoztató és pörgős lenni egy 80-as évekbeli dungeon crawler. Egyre többször jobban unom a B/C/D-filmes elnyújtott átvezetőket és a belassítva sétálós történetvezetést.
-
-
Zó
aktív tag
válasz
NoOne1976 #143001 üzenetére
Aki megvett egy játékot, az fizetett érte közvetlenül, tehát valószínűleg átlagban inkább célközönség, mint aki megdemózta a Game Passban, mert ingyen volt.
Az utóbbival könnyebb nagyobb számokat produkálni, ezért kevésbé letaglózó teljesítmény.
Erről jut eszembe: Steamen eleve úgy megy a best sellerek listája is, hogy a bevételt nézi, tehát 20 eurós játékból háromszor annyinak kell lenni, mint 60 eurósból. Rejtély, hogy miért, ugye?
-
-
Zó
aktív tag
válasz
Steve1207 #142975 üzenetére
Igyekszem nem a legolcsóbbat venni, de ha BT-ajánlásról van szó, akkor azt is bele kell rakni a serpenyőbe, hogy jót kell kifogni (most alis Essagerrel néztem). Nyilván egyesek, így a te tapasztalatod is pozitív, másoké, így az enyém, kevésbé. Csak be szoktam írni, hogy jelenjen meg az árnyoldala is a topikban. (Hátha máskor is felmerül a kérdés, illetve Box-kontrollerre van itt mindnekinek, a következő Box meg úgyis PC lesz, már sikerült itt megfejteni
)
Feltételezem, nem véletlen, hogy a Steam Controllert külön az adapterre dizájnolt hosszabbítóval adták. És aligha azért, mert annyit spóroltak az alis jelöltekhez képest az adapteren, hogy így jobban megérte. Megjegyzem, szakadt többször az is, főleg ha kicsit messzebb volt. De időnként saját adapterével a boxos is 3 méterről, ha nagyon ritkán is. Nyilván az sem mindegy, mennyi jel van a környéken, ami bekavarhat.
-
Zó
aktív tag
válasz
pzstm #142801 üzenetére
Rendeltem egy 5.3-as adaptert én is, már csak kíváncsiságból, de ugyanaz van, mint régen: 3 méterről már használhatatlan, de ha hosszabbítóval közelebb hozom működik (ugyanez volt nálam nemcsak boxos, de DualShockkal is, a Steam Controllert meg gyárilag hosszabbítóval és BT-adapterrel adták). One- és Series-kontrollerrel is ez a helyzet. És persze kellett firmware-frissítés (pontosabban a one-os már friss volt, működött, a serieses frissítés előtt azonnal lecsatlakozott mindig). Érdekes, mert a saját adapterrel ment a one-os 3 méterről frissítés előtt is. Most már nem, az adapter nem is világít már, tartok tőle, megmakkant (ezért is próbálgatom a BT-t).
-
Zó
aktív tag
válasz
Dinomano #142690 üzenetére
Az ténykérdés, hogy az Ascension nem futott jól, de a 3 sem fix 60 fps volt, a korábbi és marokkonzolos részek remasterei igen, látványos volt a különbség, persze grafikailag is. Érzetre az Ascensionnél jobban zavart. Valószínűleg azért is, mert akkor már volt egy sokkal erősebb PC-m, így még távolabb kerültem a PS3-as minőségtől. De nekem az egész PS3 úgy maradt meg, hogy szinte minden AAA szaggatott rajta. Persze akkor még a VRR nedves álom volt, és gyakran 30 fps volt a cél, ehhez képest pedig durván nézett ki az Ascension.
A japán őrület és ifnantilizmus nekem is sok tud lenni, de a Bayonetta egy nagy jó játék (PC-n, PS3-on be se vállaltam inkább, Xbox 360-om meg nem volt), és poénra tudtam venni. Én is inkább Kuroszavát szeretem, mint a "kamaszoknak kamaszoktól" szintnek ható játékokat, de a klasszikus japán filmekből is érződik, hogy máshogy vannak huzalozva.
-
Zó
aktív tag
válasz
Dinomano #142662 üzenetére
Na, engem pont a Gears-kánon nem érdekelt soha túlzottan, Baird viszont szórakoztató karakter volt a fő részekben is, Marcus sokkal n+1. volt főhősnek (és a 4-5 se nyűgözött le, pl. Del számomra totál semmilyen volt). Mechanikailag viszont ki volt csiszolva a Judgement, és az extra kihívások érdekessé tudták tenni, főleg co-opban (szólóban eleve csak az első részt játszottam).
Az Ascension-párhuzam érdekes, és több szempontból jogos is, de azzal viszont nekem éppen, hogy sok bajom volt. Ott jobban zavart a sztori tölteléksége is, de az egy gamebreaking bugos is volt (fejezetet kellett többször újrakezdenem), és emellett pocsékul futott a 3-hoz képest, szóval elég komoly objektív problémákkal küzdött. A harc hozta a szintet, de őszintén szólva a a Bayonetta bármelyik GoW-nál jobb volt, ezért ez ekvés volt nekem a boldogsághoz. A két legfontosabb, leghosszabb bossfight pedig túlságosan film lett. Ahogy az egész játék, sosem volt nyílt világ, de ebben, ha rossz irányba léptem egy folyosón, jóval gyakrabban cutscene-elte el tőlem a ládákat.
-
Zó
aktív tag
válasz
csuvicsuva #142628 üzenetére
Milyen mindhárom részt? 360-ról a Judgement már smafu?
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #142556 üzenetére
Azt még tegyük hozzá, hogy a hivatalos árakon mellet nézve a konzolboltokban is szépen süllyedtek az új gépek árai, egyre olcsóbban lehetett venni generáció közben, ahogy avult el a hardver. Persze most a videókártyák is ártartóbbak (bár a 360-as generáció idején is volt olyan használt VGA-m, mely tartotta másfél évig vagy inkább tovább az árát), de nem ennyire. Persze nyilván a gyártókapacitások is végesek, Xboxnál meg nem a hardveraládásookkal terjeszkedésen van a fókusz. De ettől még drágul a konzol generáció közben, ami nem megszokott.
-
Zó
aktív tag
Lehet, de nem tudom, mire gondolt a költő, azért írtam, hogy talán az értéket kevesli, nem a performance mode-ot hiányolja. Vagy az zavarja, hogy korábban konzolon stutterelősnek számított (?) konzolon a Darktide. Nem tudhatom ezt sem.
Amúgy nekem VRR mellett sem mindegy, hogy 50-60 vagy 70-80 vagy 150-200 körül ingadozik, szóval nem intézném el azzal, hogy automatikusan 60 fps-nek számít minden. Én például az 50-60-at nem mindig érzem már kielégítőnek. Emellett korábban időnként használtam VRR-mentes kijelzőn is az XSX-et (mert a másik tévé másra kellett éppen, vagy vittem magammal a konzolt). Tényleg nem arra lőtték be az élményt, az biztos.
-
Zó
aktív tag
válasz
homerhamm #142319 üzenetére
Szerintem sokat tesz a hangulathoz, de ez egyéni preferencia kérdése is. Nem sokkal azután játszottam végig co-opban, hogy megjelent, akkor azért elég idegesítő volt, hogy a 8 rendes pályából 7-en bugos (szó szerint, számoltam) volt az auto-save. Az SE4-gyel is volt hasonló gondom, de jóval kevesebb (nyilván agyon volt már patchelve), és csak az Xbox One-verzióval, a steamessel nem (talán kapott újabb patchet az a verzió).
Co-opban persze vélhetően könnyebb. Egyedül belenéztem alacsonyabb szinten, és nekem rémelnek a workbenchek a térképről (fogaskerekes ikon). Lehet, hogy előbb meg kell találni őket, talán tőlem azt is bevette, hogy azzal a karakterprofillal már felfedeztem korábban sokat. Ami szerintem korrekt megoldás.
Mindenesetre ha nem hajtasz a nehézségi szintekért járó achievementekre, akkor elég nagy szabadsággal engedi beállítani, gyakorlatilag custom szintet lehet létrehozni magadnak.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #142215 üzenetére
Szerintem jelen esetben pont azért érdekesek a steames számok, mert nagyon erősek egy day1 Game Pass-játékhoz képest, pláne hogy egy teljes áras remasterről van szó. Nyilván ettől még a boxos, game passos eredmények nem derülnek ki belőle.
-
Zó
aktív tag
Azért rengetegen játszották, moddolták PC-n, elment a maga módján (nem túl szépen) páréves középkategórián (sokan a régi, DX 8.1-et sem tudó VGA-k miatt csúsztak le átmenetileg róla), ugyanakkor meg Boxon sem tartotta a 30 fps-t. (Ami akkor jobban belefért még a közfelfogásba.)
Az tény, hogy sokaknak kapóra jött a boxos megjelenés, de amúgy már a Morrowind is nagyot ment az eredeti Xboxon, és már akkor is együttműködött a Bethesda a MicroSofttal. Tehát komoly előzménye volt már, amire sikerült rálicitálni.
-
-
Zó
aktív tag
válasz
markknight #141928 üzenetére
Gyanítottam, csak ezeket pont nem tekintettem platformernek annak idején sem, inkább interaktív átvezetők volt két harc között a szinte tét nélküli ugrabugra. (És maradt az jó pár játékban.)
Az Arkham Asylumban (amit bírtam amúgy) konkrétan nem is volt gomb ugrásra, magától ugrott a karakter, de persze volt grappling hook. De nem mondanám, hogy ők indították el, mert ezt a könnyed platfromingot már többen megcsinálták nyílt világgal, az AA meg kb. ebben is a 2003-as Beyond Good & Evilt másolta. Csőnek amúgy ott volt a 2007-es Uncharted is, a 2013-as TR-t az a széria inspirálta a leginkább.
-
Zó
aktív tag
válasz
markknight #141920 üzenetére
Mit értesz ösztönplatformer alatt? 360 érájában pont nem nagyon jöttek tisztességes 3D platformerek, míg az eredeti xboxos Psychonauts mechanikái működtek a 2021-es folytatásban is.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #141436 üzenetére
Ha nem tudnak többet a boltok polcaira tenni, mint amennyi scalperáron is elmenne, akkor valószínűleg nem, az alap PS5-öt is adhatták volna drágábban. Ha tudnának, az más kérdés lenne, mert jó gyorsan elterjeszteni az új hardvert, ha eleinte minden crossplatform is. Az nyilván nem segít, ha az MS nem akar/tud ebben versenyezni.
A lényeg, hogy a PS3 sokáig szenvedett az ára miatt, de ugye az ára mellé későn is jött ki, és ütős nagy nevei sem voltak launchra.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #141434 üzenetére
De hát pont az a kérdés, hogy "irreálisan" drága lesz-e a PS6 is, illetve az egész nextgen xboxostul. Arról szó nem volt, hogy launchkor legyen Pro is. Mondjuk, arról se, hogy később, csak a PS5 Pro ára alapján megy az izgalom, te is elkönyvelted, hogy ez a drága alapgép irányába mutat.
Szerk.: De ugye a Prót most adfhatják drágán, mert az olcsóbb alapgéppel már letarolták a piacot, a következő gen elején ezt "csak" a mostani gen révén mondhatják majd el.
-
Zó
aktív tag
válasz
consono #141399 üzenetére
Nem ugyanaz a játék lesz, mert patchelik
Ez többnyire jó, de lehet nem kívánatos változtatás, cenzúra vagy joglejárat miatti nyirbálás is (ez utóbbi persze jó soká). A Dreamfall Chapters korai fejezeteiben pedig konkrétan megváltoztattak dolgokat - főleg a rajongói visszajelzések alapján. De olyan is volt már, hogy bétához képest kerültek ki játékmechanikai elemek, vagyis a teljes játék már butábban jelent meg, mint amihez idő előtt hozzá lehetett jutni.
Az esetleges multi pedig pláne más lesz, hiszen a balance és a játékosbázis változik, idővel a szerveknek is lőnek.
Ezzel együtt én is kivárós vagyok, főszabály szerint akkor jár jobban az ember (ha nem ragaszkodik az aktualitáshoz), csak nem minden esetben igaz ez.
-
Zó
aktív tag
Gondolom, brit store-ban korábban vásárolt, magyarban nem kapható játék használatáért nem fognak büntetni. Nem megy ugyanis lokációváltás nélkül. Bár még ezt a kiskaput is bezárhatják, de ez már költözésnél is érdekes kérdés lenne.
Spórolásból sosem vettem semmit másik store-ban. Game Passom volt valakitől olcsóbb, nem VPN-es.
-
Zó
aktív tag
válasz
balintka #140693 üzenetére
Én csak nemrég szereztem be a Resistance-t, fura, hogy az első Tetminator-játék lesz, amit valaha kipróbálok, ha lesz időm végre elkezdeni. A fejlesztőktől az újabb RoboCop mindenesetre nagyon tetszett, na abban tényleg UE5-tel kapták el az első két film hangulatát, játékmenetre is. Nem Terminator (tudom, a Resistance-ben a DLC kivételével ember vagyunk, nem gép), de ha kimaradt arra érdemes lehet ránézni.
-
Zó
aktív tag
válasz
balintka #140687 üzenetére
Nem lehet minden 7-8 évig készülő AAA csoda. Már Xbox 360-on is volt Xbox Live Arcade. Vagy PS1-en is Symphony of the Night, mely nagyobbat ment, mint az eredetileg "nagy" Castlevaniának szánt 3D-s rész N64-en. Van helye az ilyen játékoknak, és ez kifejezetten jól néz ki, és még biztatóbb is számomra, mintha a Ubi adná ki a Far Cry: The Terminator Skint.
Megértem, ha szeretnél modern grafikas, 3D-s, más műfajú Terminator-játékot, de azért kár ezt szidni. Egyébként 3019-ben jelent meg a Terminator Resistance, nem volt éppen AAA, de a rajongók szerették, az Xbox One-változat játszható XSX-en.
-
Zó
aktív tag
válasz
boxmaci #140675 üzenetére
Mindent meg lehet magyarázni (én is meg tudom), azt is, hogy miért van arányaiban kevesebb játékban tükörkép, mint 20 éve, csak én máshogy árazom be ezt a fejlődést, mint a hardver- és szoftvergyárosok.
Az is külön vicces volt, amikor a BG3 kapcsán panaszkodtak, nehogy az legyen az elvárt szint.
-
Zó
aktív tag
válasz
boxmaci #140659 üzenetére
Csak alig van ehhez nagyot szóló játék, a grafikai fejlődés pedig sokkal kevésbé érzékelhető. Inkább azt látom, hogy az olcsó PC-n és konzolokon is jól futó játékokhoz képest alig van előrelépés látvány, mechanikailag pedig kevés az izgalmas dolog. Eközben a fizika és az AI gyakran még vissza is lép. Az Avowed is olyan, hogy lehet, hogy szép, de sok immerzív dolgot inkább nem léptek meg. Na most így nekem drága VGA-t, konzolt vagy játékot is nehéz eladni. A brutális fejlesztési idővel és költségekkel bukik is sok AAA játék, mert óriási közönség kéne hozzájuk (vagy mikrotranzakciók, de azzal modellel a telített piacon még kevesebben futnak be, igaz, azok nagyon).
-
Zó
aktív tag
válasz
icemad #140563 üzenetére
Attól függ, milyen műszaki cikket. Amikor egyszer nekem december végén kellett gyorsan új telefon, telefon, a legegyszerűbb volt bemenni a helyi megbízható boltba, és olyat találtam, hogy szinte semmi jobb lehetőségem nem lett volna jobb online. De ajándékba is vettem így. Persze rendeltem már többször online is.
Pendrive-ot, ilyesmiket is szoktam venni, de amúgy PC-t is egy bejáratott közeli boltban szoktam összerakatni. Lehetne rajta fogni online egy jelképeset, de garanciában, szervizelésben is segítenek, ha gond van, sok mindent meg lehet így futározás nélkül oldani, akár villámgyorsan is.
Meg hát persze egy párezres egeret is hülye lennék futárral kihozatni.
-
Zó
aktív tag
válasz
icemad #139192 üzenetére
Nem próbáltam még akksit cserélni a DualSense-emben, úgyis vezetékesen használom, de ez alapján nem bonyolultabb, mint laptopban cserélni. Persze egy Xbox-kontrollerben egyszerűbb.
-
Zó
aktív tag
válasz
frankdelgado #139188 üzenetére
Játékfüggő is lehet, hogy mennyire meríti, nem mindegy, hogy végig rezeg-e a kontroller, de éppen a DS3-4-es élményeim után éreztem felüdülésnek a boxos megoldást, mert tényleg zavaróan gyorsan lemerültek. Persze, töltsön rájuk az ember mindig, amikor nem játszik, de egyrészt le tudtak merülni úgy is, másrészt kihúzódhat véletlenül, aztán foghatod a fejed, hogy peched van.
Persze ezt meg lehet jobban csinálni, ha nem a beépített akksin spórolnak a végletekig, ahogy van rá példa.
A Sonynál sajnos a DS3-nál is visszafejlesztés ment revízióról revízióra, a DS4 eleve gyengén kezdett, a DualSense még inkább, hogy aztán a drágább DS Edge-ben még bénább akksi legyen. Na, ezt tényleg ne vegyék át!
-
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #139038 üzenetére
A multiplatform eddigi 30%-a helyett meg 0% lenne így, a Game Pass-előfizetések sem nőnek meg a PS-re költozéstől, mert ott úgyis a PS Plus kell multihoz, játékok meg ahhoz is vannak, jókora átfedéssel.
Nem látom azt egyelőre, hogy a hardverpiacból való kivonulásból az következik, hogy más platformon majd beszedik ugyanazt a pénzt, de ők nyilván több számot látnak, és még nem jelentették be az Xbox konzolok halálát.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #138918 üzenetére
Többször leírtam ebben a megelőző pár kommentben, hogy a Ubi sara, de akkor nem baj, ha most megint itt áll tőled is, tőlem is
Konzolon az zavar, hogy több ilyen akadályba futottam bele eddig, vagy hallottam másnál, ezért kevésbé szívesen gyűjtögetek Xboxra, ha szoktam is. Ahhoz meg nyilván volt köze az MS-nek, hogy "országonként" alakították ki a store-t annak idején, és ez bizonyos játékoknál átmentődött. PS3-on szintén ehhez szoktam (de mivel BC nincs náluk így a PS5 nem érintett ógy mint a Series), PC-n nem.
Az egy más kérdés, hogy proaktívan mennyit tehettek volna/tehetnének platform holderként a nagyobb egységesítésért a kiadókkal egyeztetve. Szerintem a Ubinál fogalmuk sincs már róla, hogy mi kapható magyar store-ban, és mi nem. Persze önmagában már a BC és az FPS Boost is jó dolog volt, vagy amikor elgalább migrálni engedtek, ezek például bizalomnövelő dolgok voltak nálam.
@negyven2
A PoP Classic igen, de hiába owned nekem az ír store-ban (is), magyar lokációval nem tudom játszani (letölteni sem, legalábbis nem közvetlenül konzolról), azt át kell állítanom a konzolon. Nem szeretem, ha ügyeskedőnek kell éreznem magam azért, mert vásárlok tőlük.
-
Zó
aktív tag
válasz
l.skywalker #138892 üzenetére
Úgy értem, hogy egy konzol zárt annyira, hogy nehezebben lehessen áthidalni a hasonló problémákat. A boltok közötti kettővel ezelőtti régiós különbségek máig öröklődtek (nem volt mindig magyar Live, ahogy PSN sem), ami BC-s játékoknál az új store-ban vicces. Persze kevés játékot érintenek, de hát nekem retrógépként is funkcionál az XSX (sőt, leginkább annak), és a mostani játékoknál is az érdekel, meddig élnek túl. (Korábban tudtommal voltak letölthetetlenné vált "birtokot" tartalmak, de nem engem érintő játékok esetében, és a jövőben kevésbé tartok ettől, de nem 100%-os a bizalmam.)
Az marhára nem érdekel, hogy Steamen nem lehet különböző régiókból vásárolni, pontosabban azt sem tudom, hogy mi értelme lenne az esetleges cenzúrázottabb helyen élésen kívül, én egyszerűen itthonról akarok, boxos izlandi vásárlást sem próbáltam soha.
@Redneck
Kétlem, hiszen PC-n most is akciózza azt a Ubi, ami eltűnt konzolról, nincs szó licencelt zenékről, kocsikról, idegen IP-ről, a PoP Classic pedig megvehető, csak nem a magyar store-ból. A konzolos retrót mintha elengedték volna.
-
Zó
aktív tag
válasz
l.skywalker #138874 üzenetére
Már nem, de a 360-as store-ban még egy jó darabig legalább megvehető volt. Amúgy már 10+ éve is úgy ment, hogy magyar PSN-en nem lehetett megvenni, csak amerikain vagy briten. De gondolom, ha veszek 360-as lemezt, akkor mint BC-s játék menne, és még a sosem akciózott DLC is emgvehető. PC-n ugye nem gond a beszerzés, mert oda azóta is árulja a Ubi, még akciózni is szokta, csak oda meg a DLC nem jelent meg.
Többször előkerült a "bizalom" kérdése itt az Xbox iránt, bennem ezek nem erősítik. A zárt platform és az idióta kiadók átka.
-
Zó
aktív tag
válasz
Redneck #138856 üzenetére
És mi a helyzet azokkal a játékokkal, melyke meg sem vehetők magyar store-ból? A Ubinál van ez a "régiókódozás" bizonyos korábbi játékáiknál (lásd PoP-ok, valamelyik GRAW stb.). Egyszerűen nevetséges, hogy más platformon megveheted vígan, itt meg kontinensen belül sem képesek utólag mindenhol elérhetővé tenni, mert 20 éve régiókódos volt. Pedig ha mást állítasz be lokációnak, futtatható, nincs technikai akadálya.
Agyrém, hogy a 2008-as PoP-ot meg se lehet venni magyar store-ból, de a DLC-t hozzá igen.
Nyilván a Ubi sara, csak bosszantó.
-
Zó
aktív tag
válasz
NoOne1976 #137996 üzenetére
Egyébként a generáció elejéhez közelebb volt scalperesebb árazás. PS-nél különösen, de XSX-nél is. Az Alzáról rövid várakozás után meg lehetett kapni a 185k-san a gépet, vagy 200k-ért két kontrollerrel (pár napot vagy egy hetet kellett várnom ez utóbbira), de a Media Marktnál az utóbbi 235k körül volt.
-
Zó
aktív tag
válasz
NyMRooD #137957 üzenetére
Az sem hátrány, hogy az MS-játékok nem mennek ki licenclejáraton kívül, sőt gyakorlatilag az EA-sek sem. A Sony a saját exkluzívjait is kiveszi időnként belőle. Így a GP jobban tervezhető. Emellett day1 sem csak MS van, de mivel a konkurenciát kevésbé figyelem, nem tudom, hogy mostanában erre a vonalra ráállt-e.
-
Zó
aktív tag
válasz
Norb79 #137926 üzenetére
Valóban sokszor előkerül, hogy nem szereti, de az elárazott Age of Mythology Retold előrendelésénél nem volt vele gond, legalábbis nálam nem. Nem tudom, hogy mennyire lehet kivétel.
Olyan nekem is volt korábban, hogy a teljesen jó, máskor általa elfogadott bankkártya egy ideig nem működött store-ral, mert csak. Szerintem te is emlékszel, hogy az akciós Strange Brigade-et nem tudtam megvenni
Azóta nem volt ilyen problémám, de attól még előfordulhat.
-
Zó
aktív tag
válasz
Redneck #137873 üzenetére
Nyilván sok objektíven létező problémát és előnyt lehet felhozni, de a szubjektív megélést nagyban befolyásolja mindenkinek a saját gyakorlata, tapasztalata.
Mivel PC-n nem csak játszom, így ott az e-mailek olvasása közben lemegy a háttérben egy pár másodperce eltűnő kép mellett az Nvidia-driver frissítése, amit megcsinál helyettem a GeForce Experience. A Windows is elvan a háttérbe, aktuális kilépéskor intézi a lényeget.
Kompetitív multit ritkán játszom idegenekkel, ami ment, azokban én nem észleltem csalókat, de készséggel elhiszem, hogy jellemzőbb, csak engem nem érint(ett).
Egyébként a driverfrissítéseket sem szoktam mindig erőltetni, mert nem tudom, mikor hoztak érezhetőt, be szoktam lőni nélkülük is mindent. a Hellblade 2, az A Plague Tale: Requiem day1 ment 60 fps-sel (vagy fölötte, egy pár percnyi beállításokban turkálással), XSX-en meg nem. Frissítgethetem a drivert, hátha még jobb lesz, de ez nem valami kötelező ceremónia. A gyakorlatokban tényleg pillanatok alatt bebootol a gép, indul vele a kliens, csak kattintanom kell egy párat, attól függően, hogy állítom be.
Egyébként Boxon is vannak furcsaságok. Az aktuálisan játszott játékaimat rendszeresen beteszi az "oldernek", aztán kereshetek rá (és librarybe is kell jutnom, semmivel nem gyorsabb, sőt). Túlélem, de ezzel pont több idő szokott nálam elmenni. Ha meg vásárolni akarok, időőnként a store nem tölti be rendesen a kilistáztatott akciós játékokat, csak malmozik. 1-2 éve ezt rendszeresen csinálta, volt, hogy 3. nap, 5. próbálkozásra működött. Mostanában ritkább, de legutóbb pont megint előjött. Persze eleve jobban szerettem PC-n vásárolni, mert az nagyon nem jött be, hogy kérdés nélkül elkezdett telepíteni, szerencsére ezt már javították. A letöltés is lassabb szokott lenni nálam platformtól függetlenül MS-szerverekről, ha hirtelen döntéstől vezérelve akarok gyorsan letölteni, akkor ez szokott kellemetlenséget okozni. De másoknak mások a tapasztalatai itt a sebességről, tehát ez megint olyan, hogy ez az én személyes élményem, de mint ilyen, nekem hadd számítson
Játékok is kidobnak néha dashboardra, csak úgy, de nem olyan szinten, hogy ne tudjak túllépni rajta. A méretét viszont szeretem, mert jól hurcolható (akár hátitáskába bedobva), ami már akár egy PS5 esetében is jóval neccesebb, az már számomra egy monstrum ebből a szempontból.
Nyilván a konzol alapesetben kevesebb odafigyelést igényel, de számomra a saját használati gyakorlatom mellett tényleg elhanyagolható a különbség, az előnyök meg kevésbé. De azért szeretem mindkettőt, bízom benne, lesz még Xbox. Játék viszont lehetne több rá, mert Nintendo-, PS-, indie és stratégiai oldalról sincs ellátva (vagy késéssel). Szoftverkínálatra így szűkösebbnek érződik. Nem hiányolom az exkluzivitásokat, de számos aktívan játszott játékom el sem érhető rajta. Retrónál ez érthetőbb, és értékelem, hogy sok eredeti xboxos és 360-as játék játszható (jó párat megvettem és játszom/játszottam rajta, sőt még multizni is lehet), de messze nem minden, a Ubi cuccainak szignifikáns hányada pedig magyar store-ból nem vásárolható meg, és az elindításuk is a lokáció átállítását kívánja (nyilván elsősorban a Ubira haragszom ezért). Sajnos arra kevés esélyt látok, teljes körűbb BC legyen retróra következő genre, inkább remaster jöhet ebből-abból. Persze egy PGR4 esetében az is esélytelen.
-
Zó
aktív tag
válasz
Marcsello31 #137870 üzenetére
Elég tág kategóriáról van szó, mert nagyon szétszakadt árazásban a mezőny, de árukeresős árakat nézve fele áron megveheted az XSX teljesítményét a gyakorlatban hozó VGA-t. Nyilván olcsóbb marad a hardvert tekintve a konzol, mint egy komplett PC, csúnya is lenne, ha nem így lenne, de nem most érződik összevetésben a legolcsóbbnak.
Az Xbox 360 vagy a PS3 ennyi idő után nominális áron látványosan esett, a mostani generáció pedig drágult. Reálértékkel ez persze árnyalható, volt az utóbbi években infláció és érezhetőbb béremelés is, de úgy számítva sem tartották ennyire az árukat. Talán nem is volt egy generációban sem akkora tülekedés a gyártókapacitásért, mint mostanában, és már kevésbé is "divat" bukni a gépen. (Amit a 360 idején a RROD is tetézett, az XSX-ről probémát még alig hallottam, elég jó konstrukció, az enyém is szupercsendes, kezes jószág 2021 óta, a pasztázós kommentek ezért meg is leptek itt elsőre.)
-
Zó
aktív tag
válasz
Redneck #137865 üzenetére
Néha nem tudom, hogy mi az a konzolosság, mert amikor PS3-am volt PC mellett, az egy kínlódás volt az utóbbi mellett. Azóta persze már két generációval odébb vagyunk, ez látszik is, az XSX egy sokkal jobb felhasználói élményt nyújt, de nem látok ebben olyan nagy különbséget a két platform között, csak ebben éppen az az érzésem, hogy a konzolnak kellett felzárkóznia (míg a Steam előtt ugye nagyon más volt a helyzet). Persze vannak különböző aspektusok, és egyéni preferencia kérdése is, hogy kit mi zavar, még abból is voltak itt viták, hogy miért nem tiltható le a quick resume, mert kényelmetlen egyeseknek mindig kilépni a játékból
Ugyanakkor kanapéről egerezve még a big picture sem érint, azt se próbáltam még, hogy az Xbox app használható-e kontrollerrel, mert minden egy-két kattintás így, ha nem akarom magamnak valamivel bonyolítani.
Amúgy én például nem szoktam standby-ban hagyni a Boxot, így pihenés közben nem is szokott frissíteni. Annyit nem ér meg nekem, hogy egy többnapos játékszünet során fogyassza az áramot, ha nem is sokat, de mégiscsak feleslegesen.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #137860 üzenetére
Definíció kérdése, de szerintem ha egy videóról vagy játékról vagy bármilyen termékről valaki leírja a fenntartásait is, azt én nem tekintem kötözködésnek. Ugyanígy, ha valaki azt mondja, hogy nem artikulálok eléggé, azon sem sértődöm meg mimózaként, hogy mit kötözködik, hanem jobban odafigyelek rá
Máshol még védeni is szoktam a játékot, hogy van benne potenciál, szorítok neki, de itt kevésbé szorul rá, és a nézetről való eszmecseréhez én az alábbi szempontokat tudtam hozzátenni. Ez van.
-
Zó
aktív tag
válasz
HollyBoni #137820 üzenetére
Egy új XSX árából ebbe szerintem is megoldható egy korrekt VGA és egy jobb táp. SSD attól függ, mennyi mindent szeretnél rátenni, de én jól elvagyok két félterással, ahogy XSX-en is kényelmesen elférek.
Játékból azt érdemes megnézni, hogy az utóbbi évekből mi érdekel, illetve, hogy a Game Pass megfelelne-e neked. Nem mondom, hogy anélkül nincs értelme az XSX-nek, de ha jól ki tudod használni, akkor megérheti, pláne, ha esetleg multi miatt úgyis kellene előfizetés. A katalógust itt találod. A nem saját kiadású játékok ki szoktak kerülni, és ez nem sokkal előre derül ki, DLC-ket se szoktak tartalmazni, ezt érdemes figyelembe venni. Számomra például 100 órás játékokra használhatatlan, mert nincs annyi időm játszani, hogy multizás mellett kényelmesen végigmenjenek, de rövidebb játékokra jó. Mivel nálam egy játék megy hetekig-hónapokig is, inkább megváltam az előfizetéstől, de ha te nem ilyen vagy, megérheti. Listaárhoz képest lehet valamennyit spórolni itt a Hardveraprón, de nem követem az árakat már.
Game Pass amúgy van PC-n is, mert ugye már PC is Xbox, mint lassan minden
Sok játékban van egyébként crossprogression vagy crossplay, így van szinergia a kettő között, sőt ha a Play Anywhere-játékot veszel, akkor az így meglesz mindkét platformra (ugyanarra az MS-fiókra, tehát PC-n nem Steamre), ha ez számít akár most, akár később.
Nyilván az is számít, hogy PC-re vannak-e játékaid (pl. Steamen), mert a meglévő könyvtár sokat számít, én például be vagyok tárazva oda is és Xboxra is annyira, hogy ezért is luxusnak érezzem az előfizetést.
Ez a Boxon bill+egeret támogató játékokat tartalmazó lista is hasznos lehet.
A tévénél még kérdeses lehet, hogy tud-e VRR-t vagy 120 Hz-et, HDR-ben és általában képminőségben mit tud. Én LG CX-en is szoktam használni PC-t és XSX-et is, mindkettő elég jól szuperál vele.
-
Zó
aktív tag
válasz
HollyBoni #137809 üzenetére
Egy komolyabb - és meesze nem csúcs - PC-n mindig szebbek és gyorsabbak a játékok, vagy legalábbis nem extrém kivételek vannak inkább, illetve hogy a stuttering hogyan jelentkezik. A 360 sem csak a végére fogyott el, sőt már az elején is volt olyan, ami gyengébben teljesített. Talán segít valamit, ha elárulom, hogy nálam az erősebb PC-m (i5 8600K, GTX 3060, 16 GB RAM) az utóbbi időkig állta a versenyt az XSX-emmel ugyanzon játékokban, magamnak belőve jellemzően jobb kompromisszum jön ki. (Most nincs Game Passom, így az új CoD-pt és Stalkert nem néztem vele, pár hónapja inkább csak retró és indie megy.)
Eddig a 60 általában legalább performance módban elérhető volt, szerencsére ritka a 30 fps-es cím, illetve vannak 120 vagy 40 fps-es megoldások is, és a VRR is segít kisimítani az élményt, de ez már kijelző kérdése.
Rászánandó keret és preferncia felől lehet megközelíteni, hogy mivel jársz jobban, ár-teljesesítmény arányban nyilván jobb az XSX (ha csak játékra nézzük, nyilván), csak akkor még meg kell nézned, hogy egyáltalán milyen játékok érdekelnek (értelemszerűen God of War vagy Total War nincs Boxon, Age of Empires viszont már akad, Halo meg alap, boxos retró is van rajta, a One-nal visszafelé kompatibilis), fekszik-e az előfizetős modell, szeretnél-e multizni (az F2P-s játékok és lokális multi kivételével szinte mindig fizetős) stb.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #137797 üzenetére
Szerintem a nyivánvaló költői túlzást, mint az iskolapad óta jól ismert kifejezőeszközt, s erőltetett mindig jelölni, ahogy az iróniát vagy a szarkazmust, de ízlése vagy esetemben ízléstelensége válogatja. De ahogy eddig sem, ezután sem szeretnék stilusztikai kérdéseken hosszan lovagolni itt, de hát nem is kötözködni járok ide.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #137795 üzenetére
Nyilván nem kell mindent szó szerint venni, de nekem igenis zavaróan gyakorinak tűnik, és úgy tapasztaltam, mások is aggódnak emiatt, ha már itt nem került elő.
Mondjuk, ha átmenne "villódzásba", az már megfeküdné a gyomrot, de ez valószínűleg akkor lesz előidézhető, ha a játékos megdolgozik érte.
Személy szerint nekem a nézet szinte mindegy lenne, ha jó a megvalósítás, de díjaztam volna, ha sikerült volna az egészet egy nézetre belőni, már csak az immerzió miatt is. De beérem azzal is, ha a játék jó lesz, és a váltogatás csak kisebb zavaró tényező lesz.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #137785 üzenetére
Ezzel az a baj, hogy videók alapján nem vicc, mert ha dinamikusan haladnak, úgy váltogatják bennük a nézetet, hogy epilepsziás rohamot kapsz. Remélem, hogy játszva rendben lesz, de éppen ez a "hibridség" a zavaró, amúgy működött már a parkour is FP nézetben (Mirror's Edge, Dying Light), közelharcot is láttunk már (Riddick, Mirror's Edge, Condemned, Dead Island, Ding Light stb.)
Ugyanakkor tudom, hogy vannak, akiknek fontos a nézet, és olyan ismerősöm is akad, akinek az FP-től előjön a motion sickness, így én nem érzem szükségét mások kioktatásának emiatt, ha lehetett tudni, ha nem.
-
Zó
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #137647 üzenetére
Az E/2 általános értelemben volt ott. Igaz bárkire, aki nem mazochista. Lehet empatikusnak lenni a fejlesztőkkel, de attól még a játék olyan, amilyen.
-
Zó
aktív tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #137633 üzenetére
Segíteni nekik viszont aligha az a legjobb mód, ha az állapota miatt számodra nem vállalható játékukra pazarlod el az idődet.
-
Zó
aktív tag
válasz
Redneck #137423 üzenetére
Jó, hogy van felhő, de konzol nélkül nem érdekel az ökoszisztémájuk. Hardverem úgyis lesz, a felhő még elég vegyes színvonalú, PC-n belül meg van náluk jobb felület, így ha nincs konzol, nincs mihez Play Anywhere számomra. De egyébként nem érteném a konzol nélküli koncepciót, legalábbis nem mindenki számára. Havidíjat fizetni felhős multiért, hogy két generációval visszaessen a látvány (néhány játék tényleg borzasztóan homályos volt) és kevésbé legyen reszponzív (volt, amiben célozni alig tudtam)? Persze, játékok is vannak a csomagban, de ez nekem akkor sem vonzó.
Mindazonáltal meglepődnék, ha nem lenne következő generációs konzoljuk.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #136993 üzenetére
Nekem a felismerés 2006-ban jött el, de azt hittem, hogy az új generációhoz kötődik, melyben előnnyel kezdett a 360. Egyetemistaként eléggé a 2000-es évek eleje nem a játékokról szólt számomra, leragadtam a PS1/N64-es generációnál, 2004-05-ben azt hittem, hogy a HL2 a Halo 2 rövidítése
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #136985 üzenetére
Nem a 360-nal jött be a havidíj az online multiért? Az még nem 20+ éves, mint maga a Live. Plusz a Sonynál 2013-ban a PS4-gyel jött be a havidíj, a Nintendónál még később, PC-n meg most is ingyenes (a saját havidíjas MMO-kat hagyjuk). Nekem is az XSX az első havidíjas multijú konzolom (PS3-on nem volt, azután se, hogy PS4-hez már kellett), részben ezért is multizom inkább PC-n, főleg mióta lejárt a Game Pass.
Persze a havidíj alól is vannak online kivételek is az offline-on túl.
-
Zó
aktív tag
Részemről már nem igazán veszek fizikai kópiát játékból, boxosom például sosem volt, de a régi gyűjteményemtől egyéb platformokra (főleg PC-re) nem hiszem, hogy mostanában megválok. Szép volt, jó volt, de ma már kevesebb a gyakorlati értelmük, a mai alapdobozok pedig nem is vonzanak (eleve az AAA se). A gyűjtői kiadások meg egy ideje arról szólnak (szóltak?), hogy beletesznek valami (fél)gagyi "játékbabát", és amiatt elszáll az áruk. Annak idején az Origin Systems játékainak még faltam az ötletes dokumentációját (de alap volt, hogy a lore ott volt leírva), de még a nem túl hardcore KotOR-hoz is a közelben tudtam magamhoz a kézikönyvet, hogy megtervezzem a szintlépéseket. Ez most egy CoD-hoz nehéz elképzelnem
A könyvekkel más a helyzet, azokat egyszerűen szenvedés nekem digitálisan olvasni. Lapokra is vannak online előfizetéseim (is), de amit lehet, kézbe fogva fogyasztom. Nyilván muszáj sok mindent digitálisan olvasni, évtizedek óta csinálom, de nem szeretem, pláne nagyobb terjedelem esetén. Bár lakcímkártyával ingyen tudok kölcsönözni is a könyvtárból, mindent nem kell összevásárolni.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #136824 üzenetére
Szerintem a regisztrálási kényszer szembemegy a klasszikus, csak "beteszem a játékot, és játszom" élménnyel. Nyilván az már nem létezik, van helyette más kényelem (SSD-re lehet jó pár játékot telepíteni egyszerre, nem kell cartridge-t, lemezt elővenni, tárolni), de a (koca)játékos számára hozzáadott érték nélkül fölösleges bonyolítani.
Ezzel nem azt mondom, hogy nekem nincs egy csomó regisztrációm különböző helyekre, de nem díjaznám, ha minden játék ezzel cseszegetne.
-
Zó
aktív tag
Manapság az "akció fps játékok" a nem megszokottak a boomer shootereken túl
Legalábbis nem most van a fénykoruk. A Borderlands mindig is looter shooter volt, azok jellemzően hosszabbak, az előző részek is azok voltak. Persze a looter shooterek között se szokott tartalomhiányosnak számítani a BL.
-
Zó
aktív tag
válasz
Dinomano #136367 üzenetére
Sergeant Johnson karaktere milyen humornak számított?
Az Infinite kampányáról nekem sem túl ömlengő az álláspontom, de más okokból (co-opban bugos volt, a külső helyszínek látványosan csúfabbak voltak, ráadásul túl is erőltették őket a sok ismétlődő bázisfoglalással).
A Halo régen inkább frissebb és innovatívabb volt (grappling hook már nagyon sok játékban van, akár üdvözöljük itt, akár nem, relevációnak nem tudtam megélni). Mivel csak az 1-2-t játszottam végig szólóban (is), így a sztorit a többiben kevésbé tudtam követni (de valójában sosem rajongtam érte), de a 4-től valahogy eleve nem tudott érdekelni, az 5 pedig a két szállal/csapattal co-opban totálisan követhetetlen és érdektelen volt.
Az számomra huszadrangú, hogy Weapont jobban felöltöztették, mint Cortanát. Ráadásul - ha már komolytalanság - mivel Cortana egy konkrét tudós karakterről van mintázva, én egy kicsit röhejesnek is érzem. Biztos nem olyan AI-hologramot csinálnék magamról, mely bőrtangában jelenít meg. Tudom, külsőre nem egy az egybeni másolata dr. Halsey-nak vagy a lányának, de na. Meg ha tényleg kicsit is komolyságra törekszünk, az életben biztos nem a nyilvános helyen látványosan alulöltözött nőket preferálom, ehhez nem kell semmi woke. De talán velem van a baj. Nem mondom, hogy zavart a régi Cortana-dizájn, de nem az ugrott be róla, hogy mennyire komoly HC sci-fi a játék.
-
Zó
aktív tag
válasz
urbi73 #136362 üzenetére
Te ismered a saját preferenciáidat, illetve guglizhatsz ki az ideális méretet. Itt a 32"-hoz 137 centire matekolták ki a távolságot, ők 2 méterre a 46"-t írják. Személy szerint 2 méterről a 42"-t tartom a minimálisan elfogadható méretnek, tehát az ideálist én is nagyobbra lőném be. Ha ragaszkodsz a 34"-hoz, akkor érdemes csökkenteni a távolságon.
-
Zó
aktív tag
válasz
Wesder #136258 üzenetére
Neked ez a véleményed, más pedig dönthet úgy, hogy ő játékosként szívesen foglalkozik szerinted fölösleges dolgokkal. Nem hiszem, hogy itt a fórumon meg kéne mondani a másiknak, hogy mi érdekelje, és azt sem, hogy direkt jó, ha nincs adat valamiről. Sőt, szerintem az átláthatóság kultúrája egy jó dolog az élet különböző területein, nehezen tudok azonosulni azzal, hogy az információ rossz, és nem tartozik ránk. (Nem követlek napi szintű adatokat, de kár átesni a ló túloldalára.)
Egyébiránt pedig azt, amire büszkének lehet lenni, szeretik kitenni a kirakatba.
-
Zó
aktív tag
válasz
icemad #135502 üzenetére
El is riasztott tőlük eddig.
PS3 annak idején azért lett, mert legalább a PS1-gyel kompatibilis volt rendesen, voltak PS1-2-es játékok a store-ban, illetve jöttek rá remasterek (az exkluzívok és az olcsó PS Plus sem volt hátrány). Az XSX pedig éppen a "BC" miatt, a Game Pass mellett. Az utóbbi elfogyott, most már inkább retrógép lesz belőle (kb. a Vampire Survivors az egyetlen Series-játékom rá, a többi, amit vettem, kaptam előfizetéshez, az eredetileg One-verzió vagy régebbi). Retroarchra ha akarom, ott a PC.
-
Zó
aktív tag
válasz
Döglött Róka #135493 üzenetére
Igen, emuláció inkább, mint BC ezért is írtam is írtam, hogy nem biztos, hogy megérte volna velük foglalkozni. De hogy hirtelen szinte lehetetlen lett... Nem voltunk ott, így nehéz nehéz pontosan belelátni, de nekem erősen úgy tűnik, hogy inkább elengedték.
PC-n is volt ilyen jó párszor, hogy valami sok évig nem jött össze, de végül sikerült (lasd ScumnVM és Quest for Glory 4). Nem mondom hogy elvártam volna az MS-től a további befektetést a témába, de örültem volna neki. Mindig zavart a konzolokban, hogy retróban bem versenyképesek a PC-vel, de elfogadom ezt.
Új hozzászólás Aktív témák
Tiltott minden olyan javaslat, tanács, utalás (illetve ezek kérése), ami a digitális disztribútorok által megszabott szabályok, határok, korlátozások kikerülésére irányul. A teljesség igénye nélkül értendőek ez alatt a VPN-es trükközések, hamis vásárlási adatok megadása és társaik.
Nem tiltott ugyanakkor a régió- és egyéb korlátos leárazások, promóciók, akciók stb. ismertetése, az azokról szóló diskurzus, ha ez nem társul a fentebb említett dolgokkal. Valamint nem tiltott a VPN szó leírása, ha valaki azt kifejezetten tiltó vagy figyelmeztető szándékkal írja le
(pl.: a VPN tilos!)
"Utazásos vásárlással" kapcsolatban az irányadó [link]
Röviden és tömören: nem érdekel senkit, hogy kijátszik-e valaki ilyen-olyan szabályokat, de itt erről semmilyen formában ne essen szó!
● tilos a warez!
● az OFF topic a baráti beszélgetéshez erre
● olvasd el a téma összefoglalót!
KONZOL beárazás
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux kezdőknek
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Nintendo Switch 2
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen széket vegyek?
- Raspberry Pi
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
- PS5 Slim+ 2x Dualsense Wireless Controller garanciálisan
- Playstation 5 Slim Digital Garancia: 1,5 év
- Switch OLED - 2027-ig garis - makulátlan, tokkal és minden tartozékával
- PS4 Playstation 4 lemezes játékok eladóak
- Nintendo Switch OLED 20.1.1 okosított Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.9.1, 3 hó garival
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB Corsair 4000D Airflow 1000W
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged