Aktív témák
-
GBX
aktív tag
a lényeget összefoglalva tehát:
Tehát az igazi cél az lenne, hogy vagyon az objektum a térben. Ennek látrehozok egy spec takaro teglatestet amit az objektum magában foglal. Mivel meg szeretném oldani, hogy az objektum takarásában lévő octtree térelemeket kiszűrhessem , ezért a köv ötletem támadt. Láttam neten egy Frustum Culling-os megoldást. Ezt kicsit módositva úgy alakitom ennek a Frustumnek az alakját amilyen a feladatban megfogalmazott 4szög. Azok a térelemek amik az igy kapott frustum belsejében vannak eldobhatóak. és mivel ezt a ''keresd meg a 4szöget'' eljárás sokszor le fog futni, ezért nagyon jó lenne ha piszokgyors is lenne, mert akkor nem ez lenne a bottleneck.
A hagyománzos boundingbox most nem helytálló, ugyanis az magábafoglalja a benne lévő objektumot, most viszont egy olyan spéci belső box szerűség van amit az objektum foglal magában (ellentétben a boundingboxszal).
Ha a kamerára merőleges sikkal metszük ezt a box-ot akkor ált. egy 6 szöget kapunk ami nem más mint a box monitor sikjára vetitett képe. ebben a (ált) 6szögben kell keresni egy sacc/kb optimális 4szöget (ami lehet szabályos de akár rombusz is, akármi, csak 4szög legyen) ami nagyrészt eltakarja az objektum mögötti rész nagy részét (nem vagyunk pixelvadászok). -
GBX
aktív tag
upup
-
GBX
aktív tag
Hali.
A feladat a köv.
Adott egy objektum a térben amit körühatárolunk egy 8 oldalú téglatesttel. Nos a feladat az lenne, hogy a lehető leggyorsabban meg kéne határozni hogy a camera poziciójából nézve a 8 oldalú téglatest takarásában lévő tartalmat ki kell szűrni.
Octtree-t használok adattárolás szempontjából, de a most igazábol fontos feladat, hogy ott az a 8 oldalas téglatest és meg kell határozni egy olyan 4SZÖGET (de akár téglalapot) ami a camera felől nézve a lehető legjobban eltakarja a 8 oldalas téglatestet, DE úgy, hogy CSAK is a téglatestet takarja el (ahogy csak lehet) és semmi mást.
Kicsit más megközelitésből:
Adott a 8 oldalú téglatest, ezt levetitjük a képernyőre, az igy kapott sik alakzatban kell keresni (gyorsan) egy olyan 4 szöget ami a lehető legtöbbett eltakar a sik alakzatból (de csak is abből).
+ info a 8 oldalú téglatestnek nincs olyan szöge ami nagyobb lenne 180 foknál.
ha valaki tud vmit akkor mondja el, de ha lehet ne mond azt hogy : Szerezd meg xy könyvet és abban tuti benne lesz.
Ja, és ezt C++ ban kell megoldanom.
Köszi.
[Szerkesztve]
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B85M-D3H B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Új! Bomba áron! 0km-es /N7Pro/ - /iScooter/ Elektromos Roller
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 10850K 10mag 20szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC-Számítógép! I9 11900K / RTX 3090 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Eladó karcmentes Moto G31 4/64GB / 12 hó jótállással
- Prémium gépház most fantasztikus áron!
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest