Aktív témák
-
GBX
aktív tag
a lényeget összefoglalva tehát:
Tehát az igazi cél az lenne, hogy vagyon az objektum a térben. Ennek látrehozok egy spec takaro teglatestet amit az objektum magában foglal. Mivel meg szeretném oldani, hogy az objektum takarásában lévő octtree térelemeket kiszűrhessem , ezért a köv ötletem támadt. Láttam neten egy Frustum Culling-os megoldást. Ezt kicsit módositva úgy alakitom ennek a Frustumnek az alakját amilyen a feladatban megfogalmazott 4szög. Azok a térelemek amik az igy kapott frustum belsejében vannak eldobhatóak. és mivel ezt a ''keresd meg a 4szöget'' eljárás sokszor le fog futni, ezért nagyon jó lenne ha piszokgyors is lenne, mert akkor nem ez lenne a bottleneck.
A hagyománzos boundingbox most nem helytálló, ugyanis az magábafoglalja a benne lévő objektumot, most viszont egy olyan spéci belső box szerűség van amit az objektum foglal magában (ellentétben a boundingboxszal).
Ha a kamerára merőleges sikkal metszük ezt a box-ot akkor ált. egy 6 szöget kapunk ami nem más mint a box monitor sikjára vetitett képe. ebben a (ált) 6szögben kell keresni egy sacc/kb optimális 4szöget (ami lehet szabályos de akár rombusz is, akármi, csak 4szög legyen) ami nagyrészt eltakarja az objektum mögötti rész nagy részét (nem vagyunk pixelvadászok). -
GBX
aktív tag
upup
-
GBX
aktív tag
Hali.
A feladat a köv.
Adott egy objektum a térben amit körühatárolunk egy 8 oldalú téglatesttel. Nos a feladat az lenne, hogy a lehető leggyorsabban meg kéne határozni hogy a camera poziciójából nézve a 8 oldalú téglatest takarásában lévő tartalmat ki kell szűrni.
Octtree-t használok adattárolás szempontjából, de a most igazábol fontos feladat, hogy ott az a 8 oldalas téglatest és meg kell határozni egy olyan 4SZÖGET (de akár téglalapot) ami a camera felől nézve a lehető legjobban eltakarja a 8 oldalas téglatestet, DE úgy, hogy CSAK is a téglatestet takarja el (ahogy csak lehet) és semmi mást.
Kicsit más megközelitésből:
Adott a 8 oldalú téglatest, ezt levetitjük a képernyőre, az igy kapott sik alakzatban kell keresni (gyorsan) egy olyan 4 szöget ami a lehető legtöbbett eltakar a sik alakzatból (de csak is abből).
+ info a 8 oldalú téglatestnek nincs olyan szöge ami nagyobb lenne 180 foknál.
ha valaki tud vmit akkor mondja el, de ha lehet ne mond azt hogy : Szerezd meg xy könyvet és abban tuti benne lesz.
Ja, és ezt C++ ban kell megoldanom.
Köszi.
[Szerkesztve]
Aktív témák
- Bárki kipróbálhatja a Industria II-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple MacBook
- Küszöbön az androidos PC-k
- hcl: Philips M120D/10 kamera hackelés és parajelenségek
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Gitáros topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Féláron eladó vadonatúj razer blade 14 rtx 3080ti
- 500 ezerrel ár alatt! Vadonatúj garanciás razer blade 16 oled kijelző rtx 4070
- Hardverapró árérték bajnoka! Razer blade rtx 3080 ti i9 32gb ddr5 4k kijelző 144hz!
- Eladó kiskergaris 18TB-os Seagate EXOS X18 Enterprise HDD
- Félkonfig // I7 7700, GTX 1070, 16 GB DDR4
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest