-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AcCEsS
senior tag
Használ valaki külső kijelzőt SimHub-hoz? Eddig egy régi Androidos telefont használtam, de már nem látom jól a kisebb betűméretű kiírásokat. Legalább 8" lenne jó, és az Ali-n találtam ilyet. HDMI- csatlakozást támogat, szerintetek ez jó lehet SimHub-hoz?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
QR2 kiegészítőket rendelt már valaki az Aliexpressről? Vajh milyenek?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Bonyolult dolog a Fanatecnek visszaküldeni egy terméket? Tehát a vásárlástól történő elállás érdekelne, egy ma érkezett RS kormányt szeretnék visszaküldeni, mégsem kell.
u.i. Időközben találtam egy form-ot amit a visszaküldéshez lehet használni, de nem tudom mi a módja? Ők küldenek futárt vagy nekem kell intéznem? Ti hogyan csináltátok ilyen helyzetben?
(Nem hirdetés, de ha valaki érdekel egy kb. bontatlan RS kormány - még a csatlakozó védője se lett leszedve -, akkor írjon rám privátban!)
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
CS RS kormányomon a revled sorból behalt az egyik led. Találkoztatok hasonló problémával? Lehet, hogy csak valami kontakthiba? Érdemes szétszednem, vagy ne buheráljam, mert esetleg több kárt fogok okozni...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Tegnap megérkezett a két csavarral szorítható "csodabilincs". [kép] [kép] Lecseréltem a gyári egy oldalon rögzíthetőt, habár azzal se volt sose problémám, nekem nem lazult ki a CSL DD tengelye, miután tisztességesen meghúztam a csavart. Annyi előnye azért van, hogy a kisebb "átmérő" miatt lejjebb tudtam engedni a telemetria infókat szolgáltató telefont, közelebb a tengelyhez, így az RS kormány pereme meredekebbre állított üléspozíciónál sem takar ki a képernyőből.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #54067 üzenetére
Kíváncsi vagyok mire jutsz vele, mert én is szeretném megcsinálni ezt a modot. 8 csatornás USB-s hangkártyából milyen típus javasolt? Elég sokfélét lehet találni az Ali-n, de egy bevált és tuti jól működőre szívesebben ruháznék be.
Közben erről a típusról találtam plusz infót...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #53999 üzenetére
Én nagyon várom! Imádom a barkácsolásaidat is, baromi jók! Lehet, hogy én is megpróbálom a CSP V3 feljavítását. Gondolom, a TT25-ös cuccokat nem simán a gyári rezgőmotorok kábeleire kell rákötni, hanem egy SimHub által vezérelt külső erősítőre?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #52906 üzenetére
Köszönöm a választ, nem kell nagy huzat, csak kicsit elhobbyznék a témával, és a rendelkezésre álló cuccaimból, plusz kiadás nélkül szeretném megvalósítani. Köszi a tippet és a linket, időközben találtam ilyet is: ESP-SimHub Ez valami virtualis COM-porton keresztül képes működni sima ESP8266 és ESP32 cuccokkal.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nem teljesen kormányos téma, inkább általános szimulátoros, de ha SimHub-hoz szeretnék szél-szimulátort készíteni, akkor ahhoz csak Arduino Uno lesz jó vezérlésnek? NodeMCU, Wemos D1 vagy D1 Mini nem jó hozzá? A ventilátor eleve PWM-es (a JulesTS által javasolt Arctic BioniX P140).
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Lincoln76 #52014 üzenetére
Sztem teljesen jó lesz, számtalan YT-videóban ilyeneket használnak, a lényeg, hogy elég nafta jusson el a rezonátorokhoz...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Lincoln76 #52007 üzenetére
Nem válasz a kérdésedre, de pont ma üzemeltem be a primitív 2 csatornás bass-kickeremet (Dayton BST-1), és kérem el vagyok ájulva tőle. Órák óta élvezem az ánuszmasszás örömeit meg a lábzsibbasztás tökéletes élményét, és nem is értem, hogy hogyan tudtam ezek nélkül létezni!!! A ma kiadott Raceroom-féle Porsche 944 Turbo Cup itt dorombol alattam most is...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Star/[GM]Ray #52001 üzenetére
Nem találtam róla infót, de a TR80 sajnos nem akciós...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #51998 üzenetére
Sajnos pontos ülésméreteket én sem találtam, de nem is gondoltam rá, hogy túl szűk lehet, jó, hogy szóltál. Azért az nem igazán jó, ha az ember annyira össze van szorítva, hogy még egy pukit se tud elengedni! Pedig szemezgetek a TR80 szettel, mert a jelenlegi asztal/forgószék megoldás már nagyon kompromisszumos... kivéve a pukit.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Lincoln76 #51989 üzenetére
Nagyon pimp lett! Már csak a váltófüleket lenne érdemes mágnesesre átépíteni. Az új szerelésed is nagyon jól néz ki! Nem kényelmetlen a fix üléspozíció? Én 196cm vagyok, és tartok a fix ülésektől. Ha jól látom ez a típus állítható?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #50478 üzenetére
A szék elmozdulását még talán ki lehet küszöbölni, én is kicseréltem az irodai székem görgőit fékezhetőre, ami megváltás volt, de az asztalra felfogatott kormány-váltó-kézifék miatt még így is eléggé kompromisszumos a vezetés...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Egyébként hogyan szoktátok karbantartani a kormány bőrfelületét? Azért kérdezem, mert kb. 2 hete az egyik családtagom bekrémezett kézzel ült oda a gépemhez szimezni , a bőr valószínűleg beszívta a kézkrém egy részét, és azóta kissé kellemetlen, ragacsos tapintása van a kormánynak. Vagy inkább olyan tapadós... Szóval, van valami ötletetek/javaslatotok a kíméletes tisztításra? Az ilyen típusú bőrökhöz ápolószerem van, de ezt inkább tisztitani, zsírtalanítani(?) kellene előtte.
u.i.: valami bőrös oldalon írtak olyat, hogy meleg víz + pár csepp ecet, vagy meleg víz + némi szódabikarbóna elkeverve. Állítólag ezek kíméletesen tisztítanak, zsírtalanítanak, csak jól ki kell csavarni a szivacsot, mert nagyon nem szabad hagyni, hogy a bőr megszívja magát, elázzon...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49732 üzenetére
Kicsit tartottam tőle, hogy túlságosan feszíteni fogja a váltóban lévő t-nut anyát, de nem. Minden esetre azért készült +2db távtartó (csak felfekszenek a váltó oldalára), azok támasztékként funkcionálnak a kézifékkar nem használt gyári furatait felhasználva, biztos ami biztos. A távtartók aljára meg ragasztottam duct tape csíkot két rétegben, nehogy megsérüljön a váltó vagy a kézifékház festése.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49732 üzenetére
Székesfehérvár, Pozsonyi út (5. asszem) (47.204382, 18.437121)
2db 30mm-es távtartó 20mm-es átmérő, 5mm átmenő furat
2db 30mm-es távtartó 20mm-es átmérő, 5-ös belső menet
2db váltószár alul belső 8-as menet, felül külső menet a váltógombok menetmérete szerint
2db adapter alul belső menettel, felül külső menettel a váltógombok menetmérete szerintAzt mondta a mester, hogy az ár attól függ, mennyi alumínium kell hozzá + rájön a munkadíj 15(!) perc, saccra 2000-4000 között lesz. Kértem hozzá másnap plusz egy adapter, így a teljes összeg 5000 lett.
Biztosan kényelmesebb lenne, ha egy picit felém fordulna a kézifékkar, de ha neked van helyed, a váltó bal oldalára is felrakhatod a kart, hátha úgy jobban kézre esik. Sajnos bal oldalra szerelve nálam pont beleütközne a székem karfájába, ezért kivitelezhetetlen. Majd eccer lesz egy állványom...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49610 üzenetére
Elkészültek az alumínium váltószárak és a távtartók. Az első nap tapasztalatai alapján még egyszer visszamentem a gépműhelybe további kiegészítőket, átalakítókat, adaptereket csináltatni. Basszus, ezt a pár ezer forintos módosítást már korábban meg kellett volna csinálnom/csináltatnom! Végre nincs útban a kézifékkar a távtartóknak és a rövidebb váltószárnak köszönhetően. Eszméletlen jó, hogy csak lepörgetem a kamionos váltófejet, pikk-pakk felteszem valamelyik gyári váltógombot, aztán lehet pályázni. Több alternatívát is készíttettem, pl. bármelyik váltószár használata esetén tudok váltófejet cserélni átalakító adapterek segítségével, melyekre a váltófejek eltérő menetvastagsága miatt van szükség. De váltószárat cserélni nem kell, hacsak a magasságát nem akarom módosítani. Csináltam pár képet a cuccokról, de a fotókon nincs rajta az összes alkatrész. Próbáltam olyan képeket csinálni, ahol látszik a jobbra teljesen eltolt váltókar és a kézifék közötti távolság. A 7. sebességnél már ez a 3cm-es távtartó sem elég, vagy nagyon határeset, de azt úgysem használom, illetve a gömb alakú váltófejjel az is ok. Jajjj, nagyon örülök!
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz chris0000 #49668 üzenetére
Simán. Nálam vékonyabb asztallapra van felrögzítve egy CSL DD a gyári szettel, és teljesen jó. Persze nem ideális az asztallapos megoldás, főleg az egymáshoz rögzített váltó+kézifék közelsége problémás (valami távtartón agyalok), de egyelőre ez van...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Valahogy ki lehet kapcsolni (vagy letiltani) a kormányon lévő LCD-t? (Fanatec RS kormány + CSL DD) A Fanalab beállításai között nem találtam ilyen lehetőséget.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49605 üzenetére
A szár kiszereléséhez nem kel szétszedni a váltót, a száron található lyukon átdugott imbuszkulccsal kilazítható/kitekerhető. A szár alján egy belső menet van, azzal rögzül a váltóházban. Én a jövő hét után csináltatok egy-két verziót a rövidebb szárból, más váltóbothoz (truck) tartozó menetvastagság miatt egy átalakító adapterrel együtt. Remélem jó lesz. Mivel emiatt úgyis megyek gépműhelybe, ezért gondoltam arra, hogy esztergáltatok pár 30 milliméteres alu távtartót a kézifék/váltó közé. Az két végére tennék valami védőréteget (szigszalag?), hogy ne kapja le a festéket a váltóházról. Csak stresszel, hogy eltörik az aluborda...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49603 üzenetére
Én is ezt a problémát próbálom megoldani, és otthon megnézhettem volna, de a melóhelyen olvastam a beírrásod/láttam a fotót. Hááát benéztem. Távtartó megoldáshoz mintának ezt és ezt találtam. Kb. 30mm szélességű távtartóra van szükség az infók alapján, és 40mm hosszúra kell cserélni az M5-ös csavarokat. A két-hengeres-távtartós megoldásnál az erős igénybevételtől és a kisebb alátámasztástól nem feszülhet meg annyira, hogy kiszakadjon a t-nut a horonyból? Nem törhet el az aluborda? Elég nagy az erőkar. (Mondjuk a hosszászólásokban azt írták, hogy minden ok) Ezeken kívül egy rövidebb váltószár további segítség lehet.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49594 üzenetére
Hű de jól néz ki, nagyon profi! Annyi kérdésem lenne, hogy a kézifék rögzítésénél a t-horony anyái nemcsak a sarokelemeknél alulról csúsztathatók be, hanem a fedél levétele esetén felülről is? A kézifék pozíciójából úgy látom nem a legszélső sínben vannak az anyák.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #45383 üzenetére
A TrackIR használatát persze valamelyest szokni kell, mert csak a fejed fordítod el, de a szemed ugyanabba az irányba kell, hogy nézzen. Persze ez nem teljesen igaz, mert pl. a kanyar ívéhez úgyis egy picit a képernyő széle felé pislogsz. De pár nap alatt meg lehet szokni és később fel sem fog tűnni, hogy kell egy minimális fejmozdulat. A szükséges elfordítás mértékét remekül lehet belőni a mellékelt szoftver segítségével, precízen be tudod hangolni, hogy a megfelelő elfordulás és a kényelem arányban legyen.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Phobion #45380 üzenetére
Már nem tudom melyik az olcsóbb megoldás, én a TrackIR 5-öt használom, de már az is nagyon régi (és kiforrott) fejlesztés. A sapkás verzió azért nem tetszett, mert egy annál a sapka sildjére illesztett passzív cucc verte vissza a monitorra helyezett jeladó "sugarait", és ugyan csak egy sima infra, de nem akartam hogy órákon keresztül szemből infrázva legyen a szemem, meg a sapka nyáron bazi meleg. A fejhallgatóra rögzíthető sokkal jobb megoldás, mert abban vannak az infra jeladók, és a monitorra rakott cucc ilyenkor csak veszi a jelet, és nem tol a szemedbe semmit. Ahogy az előző hozzászólásban írtam, én hajpánttal használom, ami minden szempontból tökéletes, egy dolgot leszámítva: a zasszony visítva fetreng a földön a röhögéstől amikor meglát.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nagyon-nagyon, de NAGYON állat! Imádom. Van sildes sapkára illeszthető, illetve fejhallgatóra rögzíthető verzió is. Én az utóbbit használom, - nem röhögni! - hajpánttal. Itten írtam róla! A hajpántot kicsit kitágítottam gázláng felett, a szárai vége felfekszenek a szemüvegem száraira, így észre sem veszem, hogy rajtam van. Totálisan konfigurálható benne a fej minden mozdulata, előre-hátra, fel-le, jobbra-balra, billentve stb., ezek egyenként ki is kapcsolhatók, illetve a sebességük és elmozdulási mértékük egy több ponton szabályozható görbével állíthatók. Profilokat is tudsz létrehozni, és programonként tudsz mindent állítgatni.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Phobion #45374 üzenetére
Ezen már én is gondolkodtam. Talán a karfáról kellene valami karabineres becsatolást foganatosítani az asztallap aljához vagy valamelyik részéhez. Én már nem egyszer lehúztam az asztalról a DD-t, amikor meg megtéptem mint az állat, a tengelyét mozdítottam ki a helyéről, és az FFB el-, a vérnyomásom meg fel-ment . Persze, annak a rögzítőbilincsét is megtéptem, de hosszútávon nem az igazi, mert a fékezés során az ember a szék hátragurulásakor önkéntelenül is a kormánnyal húzza vissza magát, vagy tart ellent.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Én is a szemüveg miatt tettem le a VR használatáról, és a spéci/drága lencsék miatt nem is tudok egyedit belerakatni, vagy nem érné meg. Viszon a TrackIR-t nagyon szeretem, körbe tutok nézni vele a kocsiban, előre rá tudok sasolni a kanyar ívére, az ETS2/ATS játékokban frankón körüln tudok nézni kihajtás előtt a kereszteződésben stb. + flightsim vonalon alap. Tudom, nem egy VR, dehát ez van!
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz fatal` #45208 üzenetére
Az RS kormány állat! Nálam már az is sokat dob a feelengen, hogy nem kib@szott alcantara, hanem fullbőr, emiatt nem kotonban köll használni, hanem - hihetetlen, de - meg szabad fogni, sőt, muszáj érezni milyen is, amikor az ember rámarkol. Amikor megjelent, úgy mondtam le a BMW GT2 rendelésem mint a pinty. Az a kormány az RS-hez képest (pl. azzal a gyagyi kijelzőjével) eccerűen ocsmány. Hidd el, elképesztő élmény csak megérinteni is a minőségi varrást, a kétoldali dudoros rész úgy simul az ember tenyerébe, mint két tökéletes cickó! Az rF2 alatt a '76-os Porsche olyan élményt ad ezzel a karikával, hogy csuhaj! Emellett a perec mellett a Mekklaren GT3 is fantasztikus élmény, ne hallgass a fikázókra, hogy ipari hulladék meg egyebek. Persze lehetett volna jobb anyagokból összeoktojálni, de sztem a Fana nem akart az árral elszállni, és egy olyan kormányt alkotott, ami ár/érték viszonylatban verhetetlen. Eccerűen imádom!
Ja, a járműveket én is 8-as CSL DD-vel terelem!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
-
AcCEsS
senior tag
Szerintem is az Rfactor 2-ben a legjobb a vezetési szimuláció, az FFB nagyon jó, persze nem minden autóval okés, de a legtöbbnek a fizikája eléggé élethű. Néhanapján megpróbálom az AMS2-t is, a grafika tényleg csodaszép, az FFB sem rossz, de számomra annyira irreális az autók viselkedése, hogy egy idő után felbaszom magam, és dühöngve kapcsolom ki az egészet. (Ok, béna is vagyok!)
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #44476 üzenetére
A Fanatec Control Panelben engedélyezve van, látszik is a bal oldali menüben és állítható is a BRF értéke, de a Fanalab nem mutatja. Plusz a Control Panel elfelejti a beállítást újraindításkor, ahogy írtam. Még ezt a kikapcsolás trükköt kipróbálom. Az az érdekes, hogy a játékokhoz hozzárendelt Default beállításoknál nem látszik BRF érték, de ha saját beállítást hozol létre, akkor megjelenik 50% értékkel, de csak az infó oldalon, ahol nem állítható. Próbáltam a lementett fájlt szerkeszteni, átírtam a BRF 50 értéket másra, a Fanalab megjeleníti, de nem használja.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Elképzelhető, hogy nincs BRF (Brake Force) állítási lehetőség a Fanalab Tuning menüjében, ha a V3 pedál nem a kormányhoz van csatlakoztatva, hanem USB kábellel közvetlenül a PC-hez? A Fanatec Control Panelben állítható, de az meg újraindítás után elfelejti a beállítást (vagy a Fanalab belövi 50%-ra, mert a Game Profile menüben annyit mutat beállított értéknek). Felraktam az utsó Fanalab verziót (1.61.3) meg a drivert (434), de nincs változás.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Csak most olvastam el a korábbi üzeneteket, nekem van egy (jelenleg) nem használt QR lite verzióm, amit a Mclaren kormányhoz kaptam. Mivel alu QR-t használok, a lite egyelőre felesleges (úgy gondoltam, majd ha eladom a kormányt akkor azt adom hozzá). Azt oda tudom adni. Átmeneti időről lenne szó?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nem szedtem szét a base-t, csak a tengelyt rögzítő bilincset lazítottam fel, és magát a tengelyt (amit kíváncsiságból ki is húztam) toltam meg befelé a base felé. A tengely végén van egy type-c usb csati. (Ez a megoldás kicsit gáz nem?). Itt van egy videó róla. Tegnap egy kissé széthajtotta a család, és elég komoly rángatás/terhelés érte, valszeg kijjebb csúszott a tengely, de ennek a mértéke nem volt szemmel látható. Lehet, hogy a bilincs nem volt kellően megszorítva, de ezt így utólag már nem tudom. Afrászjöttrám...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nekem már be is szart a CSL DD. Nem érzékeli egyik kormányom se. Bekapcsolás után körbefordul, de a kormányok kijelzője már nem éled fel, nincs FFB, és a státuszlap is azt írja, hogy nincs kormány. Van valami ötletetek? Egyik pillanatról a másikra ment el játék közben...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Rico33 #43166 üzenetére
Azt értem, csak a V2.5-nél ez gyári kialakítású, ami jó dolog.
Én is megkaptam rá az extra kedvezményt!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
1400 euro lett az új BMW Fanatec kormány ára, pontosabban 1399.95,-
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Ok, a csavart használni fogom, ha azzal biztonságos! Aham, boost-kit van, akkor az lehet az oka a "túlerőnek". Én is 60 körül éreztem megfelelőnek. Habár ezt írta: ...where I mentioned that these settings are for the 8Nm, Boost Kit version. De volt ilyen komment is: "I have a 5 Nm DD and I was not feeling anything at 70% in ACC" Nem érzett semmit? Akkor a sima és a boost között hatalmas difi lehet, mert 100%-on az ACC nálam használhatatlan, szinte nem lehet megtartani a kanyar ívén a kormányt, amíg egyik kézzel elengedem a váltáshoz. Érdekes...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Kedden jött meg a cucc a Fanától és sajnos nem sok időm volt még vele foglalkozni, de a hangos kattanással már én is találkoztam. Nálad megoldódott a dolog? Vagy olvastál valami megoldástól? Az extra rögzítőcsavar nagyon macerássá tenné a kormányok csereberéjét.
Más. Tudnátok javasolni a CSL DD-hez ACC beállításaitokat? Tegnap megpróbáltam az Ermin Hamidovic által javasoltakat, és iszonyat módon izmozni kell az irányításnál. Persze lehet, hogy azóta már sok minden változott egy firmware frissítéssel és emiatt túl erős, vagy csak a G29 után brutál, de kb. mint egy szervókormány nélküli kamion. Ő ezeket ajánlotta:
Tuning Menu Settings:
SEN 720
FF 100
FFS Peak
NDP 30
NFR Off
NIN Off
INT 1
FEI 100
FOR 100
SPR 100
DPR 100In-Game Settings:
Gain: 75
Min Force: 0
Dynamic Damping: 50
Frequency: 333Mhz
Road Effects: 0
Steer lock: 720
Steer Linearity 1.00
Brake Gamme: 1.00
Gearshift Debouncing: 100ms
Manufacturer Extras: EnabledÉn már kb. 60 körülire levettem az FF értékét, de még így is combos...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz AcCEsS #42909 üzenetére
Ja, mindeközben a DHL peonjai - a családi nyugalmat és a hétvégéjüket (is) feláldozva -, egy hasonló témájú, de kevésbé érdekfeszítő (TrackIR) csomaggal közelednek rendíthetetlenül... Mondhatni, a DHLesek, már a spájzban vannak!
Ja, mindenki megvan? Nagy a csend emberek!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
A Fanatec szerdán nagy bodóccsáddal arról informált, hogy még a paleolitikum (szeptember 13.) idején megrendelt cuccaim a raktári összekészítés stádiumába léptek. Viszont ez az infó azóta sem mozdult el a holtpontról. Lehet, hogy a UPS akkor még nem létezett?
U.i.: Vagy, csak álmodtam az egészet?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
A Fanatectől tegnapelőtt megrendelt váltó ma megérkezett, no ez hihetetlen gyors teljesítés volt. Hááát ez a cucc nem semmi, egyszerűen fantasztikus! Nagyon minőségi a kivitelezés (én nem ehhez szoktam), elképesztően precíz az egész szerkó. A talán egy kicsit fura, hogy szekvenciális módban sokkal erősebb a rugóerő, de ha lejjebb állítom a feszességet, akkor meg a H-módban túl gyenge lesz. Nem tudom lehet-e variálni vele, lehet, hogy csak szoknom kell... De az egész váltó tényleg valami csoda. Remélem a többi cucc csak ideér a hónap végéig...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Szerintetek az új béemvé kormányon, ezeket a bakelit sütőkapcsolókat imitáló állítógombok jól néznek ki? Úgy vélem a nagyanyám sparheltjén igényesebb gombok voltak, pedig azok csak a lekvárfőzést szimulálták... Ez a fajta dizájn-elnagyolás annyira nem jellemző a precíz, céltudatos és aprólékos német mérnöki munkára. Persze, ma már más szelek fújnak...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz szacsee #42667 üzenetére
Jól tetted! Én a G29 cuccosommal nyomulok, és nap mint nap szembesülök a saját vezetési balf@szságaimmal. De mégis imádom! A Fanatec szerkó a bénaságomon nem fog javítani , de az érzet még valószerűbb lesz! Én imádom a szimulátorozást, de hogy a szimulátorozás ki nem állhat engem, az tuti! Most épp Fanatec váltóra meg kézifékre vágyok, csak nem tudom miért!? Hiszen a G29-emhez is van váltó, és azt se használom. Talán, hogy teljes legyen a szett meg az öröm. Sztem sokan vannak/voltak így, most meg a polcon porosodnak a kiegészítők. De legalább van cél, ami lázban tartja az embert! Meg plusz egy dolog, amit nem ért meg az asszony! Hátnemmegéri?
U.i.: Persze, ha a blekk frájdéj alatt akciós váltó/kézifék kombó bundle lesz, akkor nem fogom kihagyni...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz AcCEsS #42609 üzenetére
Most jött egy újabb e-mail a Fanatectől, hogy az általam megrendelt ClubSport Steering Wheel RS szállítása - amit már október 4-ről október 15-re halaszottak -, tovább csúszik, így az új szállítási határidő november 10-re módosul. Jóvátételként felajánlottak egy Rennsport Cockpit V2-t 999 euró helyett díjmentesen, és a már megrendelt termékekből 50% kedvezményt adnak! Sajnos ez nem igaz, csak szeretném! Mivel a CSL DD szállítása amúgy is november 12-re lett beharangozva, még mindig nem dühöngök, de valahogy van egy olyan sejtésem, hogy én ezekből a megrendelt cuccaimból idén nem fogok látni semmit...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Van valami előnye annak, ha a Clubsport V3 pedál közvetlenül a CSL DD-be van bekötve és nem a PC valamelyik USB portjára? Vagy tökmindegy?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Most jött egy e-mail a Fanatectől, miszerint az egész világon tapasztalható szállítási problémák miatt a kínából érkező teherhajó is késni fog, ezért az általam megrendelt ClubSport Steering Wheel RS szállítása is halasztásra kerül október 15-re. Még jó, hogy úgyis várni kell november 12-ig a CSL DD-re. Remélem az nem fog késni a madárrajok inváziója, vagy a csótányok lázadása, vagy valami idegen faj felderítő csapatainak mexállása miatt...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
-
AcCEsS
senior tag
Nagyon jó hír, hogy megoldódott a probléma, iszonyat dühítő és idegőrlő lehetett ez a lehetetlen heelyzet! De legalább kárpótol az új kormány! Itt van egy videó, hogy mások hogyan oldották meg a váltó zavaró hangját, egy kis öntapadós szivacsot tettek a fülek alá.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Gratula az új perechez! Ohhh, én még csak hétfőn rendeltem meg újra az egész pakkot egyben, és mivel november 30-tól érhető el a CSL DD, az RS kormány meg október 6-tól, csak reménykedhetek, hogy még idén meg fog érkezni. Gondolom az kizárt, hogy előbb küldik, nem? Egyébként a kiszállításról csak e-mail értesítés jön? Merthogy telefonszámot nem lehetett megadni. De mi van, ha épp nincs otthon senki? Kíváncsi leszek, hogy hány adaptert fogsz kapni, majd írd meg!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nagyon fontos dolgokra hívtátok fel a figyelmem, meg fogom próbálni a javasolt távolságot, annál is inkább, mert a Fanatec szett a hosszabb tengely miatt még inkább hátrébb fog kényszeríteni az asztal szélétől/monitortól. Köszönöm FLx és biker!
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Igen, a videón jónak tűnik, én kb. 37-ig tudtam levinni a FOV értéket. Sokkal jobban láttam a tereptárgyakat, és még kezelhető volt a szekér, nem volt beszűkülve a látótér. Jelenleg egy asztal széléhez van rögzítve a G29, és a hátuljától még kb. 40-50 centire van a 31.5-ös monitor talpa, tőlem nagyjából 80-90cm. Próbáltam teljesen a G29-ig előre húzni a monitort, és persze jobban láttam a részleteket, de nekem már zavaró volt a a kijelző közelsége. El kell találnom a megfelelő távolságot.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
-
AcCEsS
senior tag
De pl. ebben a videóban tök jól látszik minden, próbáltam beállítani, de lehetetlen... És sztem nem VR és nem szélesebb monitor 16:9-nél, mert nálam teljes képernyőre nagyítva nincs fekete sáv stb. De akkor hogyan?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Megőrülök attól, hogy nem tudok normális/elfogadható FOV értéket belőni. Egy 1080-ra "lebutított" 16:9-es 31.5"-os monitort nézek 80-90cm távolságról, amire a FOV kalkulátorok pl. AC vagy ACC-hoz 25-27, PC2 esetében kb. 44-es FOV értéket javasolnak. Ezekhez képest AC/ACC viszonylatában nem tudok 37 alá menni, PC2-ben pedig 62-65 beállítás az elfogadható. Szeretem látni a műszerfal/kormány egy részét, illetve a bal oldalon egy kis háromszögnyi kitekintésig mennék el, de soxor nem tudok, mert pl. a 37-es értéknél ha egy hangyányit látni szeretnék a bal oldalon (de csak egy kis háromszöget, hogy hova a f@szba kell fordúni'), akkor a beállítások már bevisznek a pilóta fejébe vagy az ülés háttámlájába. Ez a probléma szinte minden szimulátor programnál előjött, és egyre jobban frusztrál! Talán az rFactor2 aminél valahogy szélesebbnek, jobban láthatóbbnak tűnnek a kanyar ívét mutató rázókövek. Használom a "Real Head Motion" programot, ami képes kicsit javítani a helyzeten, de nem tud csodát tenni. Már a számomra ideális látószög esetén is benne vagyok az üléstámlában, de a rázókövek még mindig túl vékonyak, nem tudom jól kiszámítani a szükséges ívet. (Ok, nem vagyok egy sasszem!) Sokkal jobb a helyzet a javasolt (25-27, 44 stb.) FOV értékek esetében, de ez az előny csak az útfelület jobb követhetőségében mutatkozik meg, de a baromita "bezoomolt" látószög miatt képtelenség egy-egy kanyarra felkészülni, mintha egy nagyítón vagy egy csövön keresztül sasolnám a tájat! A vezetés meg maga a faltól-falig. (Persze az előttem döngető kocsik seggének látványa nagyságrendekkel élethűbb!) Tudom, hogy ez egy kormányos topic, és nem itt kellene ilyeneket irkálnom, de úgy érzem itt fordulnak elő leginkább hozzáértő, tapasztalt pilóták, akik esetleg tudják a választ, a megoldást. Gondolom a fejlődés során előbb-utóbb mindenki eljut oda, hogy végre képes megállapítani a fejlődése akadályait, legyen az a megfelelő visszajelzés a kormányon keresztül vagy az a qrva FOV. Szóval, nem is tudom mit akarok kérdezni, de, afaszkivan...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Gyanús, hogy nem fogják küldeni, mert a kosárban lévő tételek módosításánál a nulla áru cuccoknál is lehetett a darabszámot módosítani (direkt kipróbáltam), és akár 100 darabot is rendelhettem volna a QR adapterből ingyé'! Azért rendeltem meg az alu adaptert, mert nem éreztem biztosnak a műanyaggal történő rögzítést, sokan panaszkodtak rá a Fanatec fórumon. Habár az aluval meg előjött az a kattogás mizéria, meg pofátlanul drága. Jó lenne, ha korrigálnák a kattogás problémát a cuccok postázásáig, hiszen az alu adaptert sokan pont az ilyen rögzítési, lötyögési stb. dolgok elkerülése érdekében rendelték meg.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
A Fanatectől ma érkezett vissza a múlt csütörtöki rendelés-sztornózásom ellenértéke, úgyhogy megrendeltem újra az egész cuccost, ezúttal az RS kormánnyal, továbbá egy McLarennel kiegészítve. Tudom, írtátok, hogy a MekkLaren nagyon műanyag, meg ipari hulladék stb., de nekem nagyon tetszik (meg időközben a lóvé is meglett rá). Legfeljebb eladom, ha mégse jönne be. Viszont a Fanatec rendelés-modulja megint megőrült (a wishlistből töltöttem át a megrendelendő cuccokat), a CSL DD mellé a normál adaptert plusz a boostot külön-külön kértem, az ezúttal is működött, a McLarenhez rendeltem egy kiegészítő alu QR1 adatpert, erre az alaptartozék Lite mellé hozzáadott még egy Lite adaptert 0 euróért. Most a két kormányhoz jönni fog két QR Lite meg két QR alu, de ezek közül csak egy fizetős, a többi ingyenes. Így most 13 tétel lett a megrendelés-visszaigazoláson is, amiből - a normál táppal együtt - négy tétel ingyenes. Háááát, én nem tudom, hogy ezt mind el fogják-e küldeni, de meg lett rendelve, ki lett fizetve, és vissza lett igazolva.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Rico33 #42294 üzenetére
És a ClubSport Pedals V3 hogyan köthető közvetlenül USB portra? Vagy azt közvetlenül is lehet? Mert látom, hogy egy 180cm-es USB kábel a csomag része.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Gondolatolvasó vagy , egyedül a McLaren kormányt adtam hozzá pluszként, a kézifék+váltó egyelőre nem játszik. (Már azon is eltörpöltem, hogy feszítsem-e ezt a normál táp+boost táp rendelést azért a +19 euróért.) Ha úgy vesszük 54 euró lenne a spórolás a normál táp nélkül és az egybe rendelés miatt, azt meg - kiegészítve - lehetne egy alu QR1 adapterre fordítani, mert valahogy nem igazán van bizodalmam a műanyag iránt. De annak se biztos, hogy van értelme... Vélemény?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz AcCEsS #42249 üzenetére
Ha már lemondtam a rendelést, elkezdtem kísérletezni a különböző összeállításokkal. Feltűnt, hogyha az előzőleg összeszedett rendelésemet (8 tétel) egészítem ki további vágyott dolgokkal (McLaren kormány, váltó + kézifék és szerelvényeik stb.), akkor csak pár euróval növekedik a szállítási költség, de ha azokat külön rendelésként adnám le, akkor meg 62.30EUR + 37.49EUR a fuvardíj. Nem tudom hogyan számolják, de lehet, hogy mégis egyben lenne érdemes megrendelni, mert elég durva a szállítási költség.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Közben már lemondtam az egészet. A pénz visszautalásáról szinte azonnal kaptam Paypal értesítést, mely szerint a kártyámon hétfő délelőtt lesz rajta a suska. Akkor újra megrendelem az cuccost (de az RS kormánnyal!), és hálisten megszűnik az egész alcantara+kesztyű dilemmám. Éljen a fullbőr, akár a kormányról, akár a kezekről van szó! Remélem minden cuccból lesz még...
Egyébként az ominózus ledsort ki lehet kapcsolni, ha mégis zavaró lenne?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
-
AcCEsS
senior tag
A Fanatac support elérhető valami e-mail címen is? Mert a honlap Contact Form űrlapja nem működik, az adatok kitöltése után nem működik a SEND gomb. Pedig kitöltök mindent jól, de nem csinál semmit, több gépen/böngészővel is kipróbáltam. Ha egy mezőt nem töltök ki, azért szól, de kitöltve meg nem küldi el. eszemmegáll
Bocs, asszem megvan: webshop@fanatec.com
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
#42227 kozmy + #42226 FLx
Nem szívesen használnék kesztyűt, ha nem muszáj. Csak azt nem tudom, hogy milyen módon tudnám a már leadott rendelésem módosítatni. Az ár ugyanaz.
u.i. Ja, most olvastam, hogy sehogy. Törölni kell a rendelést, majd újra leadni. "If you order is not yet processed, you have the possibility to cancel the order and place a new order."
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
A v2 RS ez? A képen nem látszik jól, de mintha fekete bőr lenne és nem barna, mint a Porsche RSR. Nem rossz, de az a led-sor nem kellene a kormányba... De a bőr borítás nagyon csigáz... lehet, hogy módosítanom kellene a rendelésem a BMW-ről? Az ár ugyanaz...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Köszi az infókat, valszeg az alu QR adapterrel stabilabb lehet a rögzítés, persze az meg +100EUR. Még meggondolom a rendelést, de korrekt ár/érték ítéleted elég meggyőző volt. Szerintem engem nem fog zavarni a kisség műanyag feeling, ha az egyéb dolgok (gombok, kapcsolók stb.) rendben vannak.
Azért elég siralmas, hogy nem minden kormány alaptartozéka az alumínium QR adapter, hiszen - elvileg - mindenre kell.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Ennyire gáz a McLaren GT3 kormány anyaghasználata? Pedig azon gondolkodtam, hogy abból is be fogok szerezni egyet. Full műanyag? De a fogantyú részen gumírozott, nem? A hozzá mellékelt műanyag QR adapter is problémás? Az tényleg valami "fékezett habzású" módban hajtja a CSL DD-t?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Változott a Clubsport V3 pedál kinézete? Mintha 1-2 hete még a bal oldali lett volna a honlapjukon, most meg a jobb oldali. Megjegyzem, a jobb oldali új verzió sokkal jobban tetszik, örülnék, ha a rendelésem már a jobb oldaliból lenne teljesítve!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest