-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Raymond #32350 üzenetére
valszeg thermal throttling. bár állítólag az fe mókuskereke egész sokat tudott, ha feltoltad a fordulatszámot a gyári fölé.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ren Hoek
veterán
Eddig pont az amit vártam. Talán a fogyasztás kicsit molettebb...
Nincs program ami használná rendesen a feature-öket, és még nem is lesz egy ideig. Lehet elég csúnya launch lesz így, de most ezt el kell fogadnunk.Nekem azért sem csalódás, mert én már a legelső teszteknél (Talán fél éve), amikor kijött az 1080 körüli perf, sejtettem, hogy ez lesz most - mikor mindenki mondta, hogy ez a "kisvega". Egyrészt a Ti is elképesztően erős lett, másrészt egyszerűen több SP kellett volna ide (6000 körül), de ez már nem fért bele ebbe a TDP-be és chipméretbe.
Nincs itt szerintem gond, ha majd kezdenek szállingózni a Vega "only" játékok, fél /1 éven belül, akkor beérik (Itt már csak az a kérdés, hogy mennyire hiszel a "mesében"). AMD-t sem kell félteni a csődtől, valóban nem ezen fognak meggazdagodni/csődbe menni. A presztízsveszteség az borítékolható, de ez benne van a pakliban.
Az ár még a kérdés, mert ha 1070/1080 áron fog menni, de későbbiekben beérheti a Ti-t, akkor később jó vétel lehet. Nem is érdemes rugózni rajta, majd 2018-ban nézzünk rá újra.
(#32350) Raymond: Szerintem ezek mindig is ilyen elméleti órajelek voltak, hála a szuperfejlett órajelmenedzsmentnek, én nem lennék abban biztos, hogy tartani fogják ezt az órajelet hosszútávon.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sir81
aktív tag
Engem jobban érdekelne az rx 56... Mennyit zabál, mennyibe kerül és persze mit nyújt a 1070-hez képest?
-
Yutani
nagyúr
Nem értem ezt az ordenáré magas fogyasztást.
#tarcsad
-
Raymond
félisten
válasz Ren Hoek #32352 üzenetére
"Az ár még a kérdés, mert ha 1070/1080 áron fog menni, de későbbiekben beérheti a Ti-t, akkor később jó vétel lehet. Nem is érdemes rugózni rajta, majd 2018-ban nézzünk rá újra."
Ja, en is azon a velemenyen vagyok hogy itt nem az lesz hogy lemennek a 1070/1080 arak mert megjott a konkurencia. Inkabb az a helyzet hogy a $499 Vega 64-bol mar eleve $599 es 599EUR kartya lett ami mar most dragabb mint a 1080-ak zome. A geizhals-on az ar szerint listazott Top 25 benne volt 600 alatt, a Top 10 volt 550 alatt es a Top 5 volt 530 alatt azokbol amik raktaron voltak es azonnal viheto/szallithato volt a Nemet piacon amikor tegnap este neztem. Itt inkabb az lesz hogy a 1070/1080 arak mennek feljebb mert aki vart azok kozul sokan inkabb azt veszik es tovabbra is az lesz az ajanlott igy megint megno a kereslet.
Az orajeleknek pedig az latszik hogy nem veletlen van a base es a boost megadva, azokon grafikonokon is inkabb a hivatalos boost clock latszik (1546Mhz es 1677Mhz) mint a max boost (1630Mhz es 1750hz).
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
GeneraL_XTX
veterán
-
Envo_
aktív tag
válasz nubreed #32353 üzenetére
Miért kéne váltani? Itt sosem a váltás a lényeg, hanem ha vásárolnál akkor a 2 közül azt veszed ami jobban megéri számodra. Cserélni sosem éri meg, főleg nem 1-2 éven belül.
(#32356) Sir81
Hardware Unboxed csati pont azt tesztelte, majd meglátjuk, ők mindig profin értékelnek.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Raymond #32359 üzenetére
Hihetetlen, hogy március-április óta kb 35-45K felár van a kártyákon (1070 / V56 szint), és ez betonstabilan tartja is magát.
Régen ennyiből kijött egy egész pofás VGA már.
Szóval a lehető legrosszabbkor érkezett a VEGA, mert egyszerűen nem lehet értelmes áron adni. Amíg lefosztják a piacot, nincs indok se amiért kevesebbért adják, még ha van is készlet.
Az is csodás jelenség, hogy az 1080 nem is volt kívánatos bányászatra, mégis 50-60 ezres felárral kezdék árulni hónapokig, most kezd normalizálódni (+10K-val)
Ehhez fog simulni szépen az 56/64 ára is, megtolva a kezdeti készlethiánnyal + Custom árral. Tényleg rá sem érdemes nézni az árakra, mert torokszorító.(#32363) Toth.a2 válasza: "Cserélni sohasem éri meg 1-2 éven belül"
Ha okosan csinálod, belőve a gen váltásokat, esetleg használt kártyákat váltogatva, akkor nagyon is értelmes keretek között szinten tartható a gép, évente némi ráfizetéssel. Utóbbi 3 kártyám használt értéke 1 év alatt semennyit sem esett pl. Most még drágábban is el tudnám adni jó ez speckó eset.
... A lényeg, hogy szerintem rosszabb lerohadásig hajtani 3-4-5 évig egy kártyát, amikor már képregényként megy rajta minden.[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
Mert sokan azt várták, esetleg bekajálták a marketing bullshitet önhibájukon kívül (Poor Volta), hogy itt az AMD a Vegával olyat rak le az asztalra, amiért érdemes lesz az 1070/1080 -ról váltani rá.
(#32367) Sir81:Majd tíz év múlva. A Volta az 11XX lesz.
(#32368) Toth.a2:Akkor ezt talán beszéld meg az AMD marketingeseivel, vagy azokkal akik a Radeon Rebellion videókat elkövették. Nem én találtam ki.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Envo_
aktív tag
válasz nubreed #32365 üzenetére
ez egy üres beszéd, semmi sem indokolja, hogy bárki ilyet gondoljon, egyéni hülyeség/probléma.
(#32367) Sir81
Nekem a 11xx széria logikusabb lenne elnevezésre 9xx -> 10xx -> 11xx
(#32364) Ren Hoek
hát én arra kíváncsi leszek hogy egy 1070/1080-on mikor lesz diavetítés bármi is 5 éven belül medium grafon. igazából csak más a s"szinten tartás" fogalma nálunk, a szint számomra az hogy pl egy 1080-at 5 évig tuti nem kell cserélni semmire.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz nubreed #32365 üzenetére
Szerintem nem sokan gondolták hogy 1070/1080-ról érdemes váltani. Aki még előző generációról nem váltott, ill. jelenlegi AMD kínálatból feljebb lépni. Amint a tesztek mutatják sem 580/480/390-ről, sem Fury-ról nem érdemes váltani jelenleg. Aki pedig eddig kivárt majd most megveszi az 1080-at.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
HSM
félisten
Én egy év után cseréltem az R9 290X-em egy R7 250X-re. Nekem nagyon megérte, ugyanúgy tudok BF4-ezni és StarCraft2-zni, csak maradt egy csomó pénz a zsebemben.
A találgatós/vs topikokat is sokkal viccesebb így olvasni, hogyan vannak a mostani kártyámhoz képest 5-10X erősebb vasak a földig szidva...
-
Ren Hoek
veterán
Persze ennek millió árnyalata van... nekem úgy a kompromisszumos FHD high - 60 FPS (de minimum az, hogy open field, összetett jelenetnél városban, erdőben stb se essen be nagyon ezalá) a szintentartás. ... de ha már bejön a nagyobb felbontás, esetleg 100 Hz< monitor, akkor elég könnyű leesni még mediumra is. Illetve a szintentartás nálam annyi, hogy évente elköltök rá 10-20-30K-t gariidőn belül (sokkal könnyebb eladni így), és nem várom meg, amíg totál elértéktelenedik a kártyám. (Biztos drágább, mint kivéreztetni 3-4 évre egyet...)
A technika is rettentő gyorsan fejlődik, főleg ha kezdenek bejönni a tényleg nagy textúra pakkok, vagy az Abuvíziós játékok. A VEGA/Volta újításai tényleg előrelépésnek tűnnek, bár valószínű lassú lesz a forradalom. Részemről ezért érdekel(t) egy VEGA update, de jövő tavaszig elvesztette az aktualitását egyelőre.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem értette a poént a fórumtárs.
Én is amúgy éppen erre akartam finoman célozni, hogy nem biztos, hogy ennyire el kéne mélyülni ilyen pici difiken.
(#32374) Ren Hoek: Igen, ezt meg már le se merem írni, hogy szvsz sokkal nagyobb figyelmet kellene fektetni egy ilyen drága kártyánál az adott esetben ma még ki nem használt funkciókra, képességekre, mint arra, hogy az X éve egy helyben álló tegnapi technológiát használó játékokban 10%-al gyorsabb-e vagy lassabb.
Csak nagy vonalakban, HBCC, packed math, ami hirtelen eszembe jut fontosabb funkció, ami önmagában simán fordíthat a most látott erőviszonyokon. De ahogy írod is, idő kell, mire kiforrnak a technológiák.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz Yutani #32358 üzenetére
A gyártástechnológiával biztos nincs gond, ugyanazzal a processzel készül, mint a Zeppelin vagy a GP107.
Szvsz ez az ára a magas órajelnek, a jobb hatékonysághoz valószínűleg komolyabban át kellene tervezni az architektúrát. Remélhetőleg a Navinál meglépik majd.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
HSM
félisten
válasz Oliverda #32378 üzenetére
Okosan paraméterezve a csipet, azért az látszik, hogy van ebben "energiatakarékos" potenciál is bőven. Lásd a Vega 56-ot, 1156Mhz alapórajelet vállalnak rá mindössze 210W TDP-vel, ami szvsz teljesen jó fogyasztás a várható teljesítményhez képest.
Szval mint mindig, most is a magas órajelek eszik meg a takarékosságot. Plusz, ha hozzávesszük, hogy olcsóbb kártyákra szánják az 56-ot, hasonlóan paraméterezve a jobban válogatott 64-et még jobb perf/watt arányt kellene kapnunk....
-
Oliverda
félisten
Mindig ki lehet válogatni a legjobb lapkákat, és lehet azokat perf/wattra paraméterezni (lásd Radeon R9 M295X), de optimális esetben ehhez nem kéne ennyit izzadni, mert ez egyrészt pénzbe kerül, másrészt limitált lesz a darabszám.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
stratova
veterán
Ez főleg alacsonyabb felbontásokon eddig is igaz volt pl Fury és Fury X viszonyára, de még 4K-n is jobb volt a vágott lapka perf/watt értéke.
Oliverda a válogatás mellett R9 M295X órajele is sokkal közelebb volt az akkori gyártástechnológia alapján az optimálishoz, mint bármelyik asztali Tonágé és AMD diáin is látszik, hogy Vegának is lényegesen jobb a perf/watt értéke 150 W TDP-limittel és nyilván az ehhez tartozó alacsonyabb órajelekkel, még ha a mércétől még el is marad.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz stratova #32382 üzenetére
Már a Fijinél is látszott, hogy a 4096 darab SP skálázódás szempontjából nagyon a határ. Arra számítottam, hogy a 28->14nm váltás ad akkora mozgásteret, hogy a bottleneckek nagy részét kiüssék, de eddig nagyon úgy fest, hogy ez csak részben sikerült.
Erről első blikkre ez ugrott be.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
HSM
félisten
válasz Oliverda #32380 üzenetére
Alapvetően mindig a jobb lapkák kerültek a vágatlan modellre AMD-nél. Logikus is, több egységnek, magasabb órajelen kell azon járnia.
Persze, lehet külön válogatni lapkákat mobilra, de csupán azt próbáltam sugallni, hogy a nag 64-es Vega-k fogyasztása jelenelg azért is tűnik magasnak, mert így lőtték be őket, inkább menjenek minél magasabb órajelet a TDP-ből. De sanszosan kicsit kisebb órajellel vagy TDP limittel ez lényegesen faragható lesz. Remélem lesz teszt, ahol ezt alaposabban körbejárják.Később elvileg jön majd egy Vega "Nano", perf/watt arányban szerintem arra lesz majd érdemes erősen odafigyelni.
(#32383) Oliverda: A legnagyobb boltleneck szvsz még mindig a szoftver környezet PC-n. Még mindig DX11 az alap a legtöbb programnál, és szemmel is azt látni, hogy ugyanaz a grafika van ma is, mint 3 éve. Ebben pedig a zöld oldal a király. Ez is szerepet játszott benne, hogy nem érdekelnek ma már annyira a PC játékok és inkább eladtam a 290X-em, amivel amúgy meglehetősen elégedett voltam.
Halkan megjegyzem, nekem ezért is szimpi a Vega architektúra és a bevezetett újdonságok, mert végre látok igencsak szimpatikus, lényeges fejlesztések hardveres oldalról is, amik talán már ténylegesen lehetővé teszik majd, hogy érdemben fejlődjenek a játékok vizuális minősége, és ne csak az menjen még jobban, ami már tegnap is jól ment.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Sajnos egyetértek... Igazából évente kijön 1-2 arra érdemes cím, a többi kb érdektelenségbe fullad. (Azt a párat viszont jó lenne minél tökéletesebb élményként átélni.. Az megint más kérdés, hogy ezért megéri-e kiadni egy rakás pénzt?). Eleinte azt hittem csak megöregedtünk, de komolyan kb az indie címek jobban lekötnek.
Remélem igazad lesz, és beindul valami változás... Nem feltétlenül fotorealizmus... sokkal jobb lenne, ha lenne valódi neurhálóra épülő AI mondjuk, sokkal nagyobb világok, vagy valós rombolható kötnyezet, fizika. Fotorealizmus nem feltétlen ad akkora flasht, mint ezek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #32358 üzenetére
Egyszerű pedig. Az egész a skalár ALU-ból adódik. Itt most a bekötésen van a hangsúly, vagyis nagyon leegyszerűsítve például DX11/12 alatt bekötsz valamit a CPU oldalán (ehhez van külön CPU oldali API). Ekkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wavefrontok vagy warpok elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából.
A GCN azonban más, mert tartalmaz egy skalár ALU-t multiprocesszoronként, ami tulajdonképpen ugyanezt csinálja anélkül, hogy a CPU oldali bekötésre vonatkozó feladatokat igényelné. A skalár ALU teljesen programozható, így minden memória-hozzáférés megoldható a CPU segítsége nélkül.
Az NV azért tud jobb fogyasztást elérni, mert ez a skalár ALU náluk hiányzik, és helyette fixfunkciós egységek vannak, de ezek nem mindig elég jók. Például nemrég ők is áttértek az emulációra a DX12-nél, mert többet nyernek a funkcionalitással, mint amennyi sebességet vesztenek az emulálással. Ez az egész viszont addig nem baj, amíg nem érkezik egy játék, ami áttér a bindless modellre, ugyanis addig a fixfunkciós egységek olcsóbban dolgoznak, viszont az AMD-t mindig bünteti a skalár ALU-s dizájn általános programozhatóság okozta többletfogyasztása, amit persze a bindless modell mellett áldani fognak. Tehát minden csak viszonylagos. Ennyi a titok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nubreed
veterán
válasz Ren Hoek #32386 üzenetére
Kettő darab 2017-es cím van ami érdekelt és megvettem: ME:A (azt most hagyjuk, hogy valójában mennyire jó és érte meg a pénzét) és Deus Ex Mankind Divided, habár ez 2016 -os, de én idén a leértékeléskor vettem meg. Ja és a kártyámhoz kaptam a Ghost Recon Wildlands -et. Többségében nem mai címekkel játszom és sokkal jobban lektönek. (Witcher 3, GTA 5, Elite Dangerous) A Prey mint idei címe, egyelőre nem érdekel, semmilyek másik fps sem, viszont a Sudden Strike 4 igen érdekesnek néz ki, rég játszottam egy olyan RTS -el ami valóban leköt. Szóval csak azt akarom mondani, hogy számomra is egyre kevesebb olyan cím van amit azonnal megvennék.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #32389 üzenetére
De az nem is OEM VGA.
A gyártók igazából eladhatják a Vega 64-eket Vega 56-ként is, ha úgy gondolják, hogy az szerintük kedvezőbb. De a Vega 56 egyelőre egy OEM termék, és az is marad augusztus 28-ig.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #32393 üzenetére
Nem rajtuk múlik, hanem a tervezett motoron. Elsődlegesen azért cserélték le a korábbi bekötési megoldásukat a meghajtóban, mert jönnek rá a játékok, és ezekből az derült ki, hogy a fixfunkciós egységek túráztatása helyett az emuláció a működésben kedvezőbb, még akkor is, ha sebességben rosszabb. De amúgy a sebesség a mostani megoldásokhoz képest mindenképpen pozitív lesz, tehát ezen még emulálva is nyernek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
Next PC Upgrade: 2022
-
Oliverda
félisten
válasz Yutani #32393 üzenetére
Az AMD-nél arra fogadtak, hogy ezt majd kamatoztatni tudják több alkalmazási területen, a konkurenciánál pedig arra, hogy ez (egyelőre) tranzisztor és energiapazarlás lenne. Eddig az utóbbi tűnik jobb döntésnek.
Abu85:
"Ez az egész viszont addig nem baj, amíg nem érkezik egy játék,"
Egy játék nem oszt nem szoroz. Ezt minden második játéknak ki kellene használnia ahhoz, hogy kifizetődjön.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
sakal83
addikt
A legnagyobb baja a miner eredménye... Nem kevés, így az ára is szép lesz...
Mondhatni, hogy beérték a 980Ti-t az AMD-nél
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #32397 üzenetére
Nyilván, ha egy játék jön, akkor jön több is. Eleve a bindless váltásra az Ubi azt mondta még a GDC-n, hogy átlagosan 20%-ot nyertek eddig a régi RB modellhez képest. De alpha kód meg minden, tehát ennél több is jöhet végül. Eleve azért is váltanak a stúdiók, mert a DX12-t már bindlessre tervezte a Microsoft.
(#32398) Petykemano: Mert semmi köze ehhez az NV-nek. A motorverziók határozzák meg, hogy mikor lesz egy adott programban bindless modell a korábbi RB modell helyett. Mivel a Vulkan is egy opció lett, így a legacy kódokat teljesen ki tudják műteni a motorokból. Ezért nincs OpenGL támogatás az új ID tech verzióban, ez a motor már bindless, és az csak wrapperel lenne ráilleszthető a régi API-kra. Ha nem készülnének a programok, akkor az NV sem cserélte volna le a meghajtóban az implementációt. Nincs hatalmuk befolyásolni ezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Robot fűnyírók
- Autós topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- További aktív témák...