-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #32358 üzenetére
Egyszerű pedig. Az egész a skalár ALU-ból adódik. Itt most a bekötésen van a hangsúly, vagyis nagyon leegyszerűsítve például DX11/12 alatt bekötsz valamit a CPU oldalán (ehhez van külön CPU oldali API). Ekkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wavefrontok vagy warpok elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából.
A GCN azonban más, mert tartalmaz egy skalár ALU-t multiprocesszoronként, ami tulajdonképpen ugyanezt csinálja anélkül, hogy a CPU oldali bekötésre vonatkozó feladatokat igényelné. A skalár ALU teljesen programozható, így minden memória-hozzáférés megoldható a CPU segítsége nélkül.
Az NV azért tud jobb fogyasztást elérni, mert ez a skalár ALU náluk hiányzik, és helyette fixfunkciós egységek vannak, de ezek nem mindig elég jók. Például nemrég ők is áttértek az emulációra a DX12-nél, mert többet nyernek a funkcionalitással, mint amennyi sebességet vesztenek az emulálással. Ez az egész viszont addig nem baj, amíg nem érkezik egy játék, ami áttér a bindless modellre, ugyanis addig a fixfunkciós egységek olcsóbban dolgoznak, viszont az AMD-t mindig bünteti a skalár ALU-s dizájn általános programozhatóság okozta többletfogyasztása, amit persze a bindless modell mellett áldani fognak. Tehát minden csak viszonylagos. Ennyi a titok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi belépő szinten
- Delta Force (2024)
- Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux Mint
- Kutya topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest