-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
válasz #45185024 #32697 üzenetére
Hát eddig nem volt szokás megjelenés után árat emelgetni...
Meg most ha én nem referenciakártyát akarok hanem mondjuk egy VaporX-et akkor nem elég annak a custom buildnek a felárát kifizetnem hanem még az AMD is rádob az MSRP-re egy 50-100$-t? Ez milyen műsor már? Kb. akkor is elfogadhatatlan lépés lenne ha ezek a kártyák egyértelműen uralnák a felsőkategóriát, jelen helyzetben viszont teljesen védhetetlen...
Még az eredeti MSRP-vel is a legtöbb teszt azt mondja hogy határeset hogy megéri-e a GeForce-okkal szemben, ill. a termékkapcsolásaival / FreeSync-el együtt éri csak meg, most meg még emelni akarnak azon az áron ami már eddig is határeset volt? Komolyan, WTF?
Meg ha már fullba nyomják a kretént legalább gyártottak volna belőle eleget...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
#45185024
törölt tag
Egyébként ez így van.
Mikor mondtam tegnap mindenkinek a Vega szobába hogy fiúk most van a 449 fontért Vega az egy lehetőség.
Aki akarja veszi aki nem kivár, de ezután kit érdekel hogy 600 euró meg ausztráliába 1000.
Mindenki a megfelelő alkalmat várja a megfelelő árral. Csak a mi időnk még a custommal jön el.
Amikor 449 volt ki modta hogy nem lesz drágább ? Amikor 3 hónap múlva X százalékkal gyorsabb lesz a VEGA ki mondta hogy nem X-el többe fog kerülni ? -
nagyúr
válasz velizare #32689 üzenetére
Nem hiszem el, hogy ez ennyire nehéz Már írtam az előbb is, hogy nem konkrétan a DIRT4-ről van szó, hanem arról, hogy van-e a kártyában komoly potenciál. Ha van, akkor nem értem, miért nincs a DIRT4 címerállatként használva, ezt demonstrálandó. Ha nincs, és ez a tényleges teljesítményszint (+5-10% driverből), akkor probléma van, ugyanis a poor Voltából ezzel a szinttel elvileg a GV106 fog versenyezni...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
stratova
veterán
Én meg a write only mód... Sorry. Szóval, jogos:
Bei den Polygonen fällt im Vergleich zur Fiji-GPU der Fury X ebenfalls auf, dass nur der komplett verworfene Triangle-Strip-Test wesentlich flotter läuft - doch das tat er schon mit Polaris.Annyiból van áthallás a két link között, hogy összességében a geometriai teljesítmény, mint szűk keresztmetszet akkor is csökken, ha eleve figyelmen kívül hagyhat egy jelentős mennyiségű háromszöget (primitive discard) de azáltal is, ha nő a geometriai motor teljesítménye.
Polaris:
Primitive discard
Polaris-based GPUs have 1-4 geometry engines, depending on overall performance targets (e.g. the Radeon™ RX 460 GPU has two, while the Radeon™ RX 480 GPU has four). The screen space is partitioned to load balance between the geometry engines, which can each rasterize a triangle per clock. The Polaris geometry engines use a new filtering algorithm to more efficiently discard primitives. As figure 5 illustrates, it is common that small or very thin triangles do not intersect any pixels on the screen and therefore cannot influence the rendered scene. The new geometry engines will detect such triangles and automatically discard them prior to rasterization, which saves energy by reducing wasted work and freeing up the geometry engines to rasterize triangles which will impact the scene. The new filtering algorithm can improve performance by up to 3.5X (fig. 6), and the benefits are more pronounced in scenes with many polygons.Triangle strip
The Polaris geometry engines are also more flexible than in previous generations. Triangles are commonly organized into lists and strips. A list of N triangles is simply a set of 3N vertices where each set of three vertices represents a triangle. A strip of triangles is a more compact data structure that takes advantage of locality to reduce the number of vertices needed. In a triangle strip, the first triangle takes 3 vertices, and each additional triangle shares two vertices and only needs a single additional vertex – so a strip of N triangles has N+2 vertices. The Polaris geometry engine can handle both lists and strips at full rate, which avoids the overhead of converting triangle strips to lists in software.Vegánál még/már elérhető (6-8), azt nem tördelem be, csak kiragadok belőle pár részletet:
The “Vega” 10 GPU includes four geometry engines which would normally be limited to a maximum throughput of four primitives per clock, but this limit increases to more than 17 primitives per clock when primitive shaders are employed.⁷
Primitive shaders can operate on a variety of different geometric primitives, including individual vertices, polygons, and patch surfaces. When tessellation is enabled, a surface shader is generated to process patches and control points before the surface is tessellated, and the resulting polygons are sent to the primitive shader. In this case, the surface shader combines the vertex shading and hull shading stages of the Direct3D graphics pipeline, while the primitive shader replaces the domain shading and geometry shading stages.
...
Primitive shaders will coexist with the standard hardware geometry pipeline rather than replacing it. In keeping with “Vega’s” new cache hierarchy, the geometry engine can now use the on-chip L2 cache to store vertex parameter data. This arrangement complements the dedicated parameter cache, which has doubled in size relative to the prior-generation “Polaris” architecture. This caching setup makes the system highly tunable and allows the graphics driver to choose the optimal path for any use case. Combined with high-speed HBM2 memory, these improvements help to reduce the potential for memory bandwidth to act as a bottleneck for geometry throughput.[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Ezen én is felkaptam a fejemet... Abu, mi az a nincstovább?
Vége a világnak, gaming iparnak, AMD-nek, VEGA-nak? Ha az "egyik kezelés nem jön be"? Wtf...?
Tyrel: Nekem speciel elég lett volna egy fotorealisztikus live bejárható/forgatható techdemó, aminél működnek a feature-ök, implementálva is vannak egytől egyig, és az 1080 Ti a Polarisokkal együtt összefossa magát rajta.
Annak idején volt is ilyen DX12 teszt, Maxwell ellen... és az még csak teszt volt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
számíts arra, amit most látsz. nehéz megbecsülni, mennyit fog gyorsulni a kártya, ha fog egyáltalán ezek miatt.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tyrel
őstag
válasz velizare #32689 üzenetére
Nyilván nem, de most az van hogy egyesek hisznek benne hogy majd ha minden korábban említett feature be lesz kapcsolva a Vegán akkor a Dirt 4-hez hasonló eredményeket fogunk látni általánosan a legtöbb játékban, az emberek másik fele meg veri az asztalt, nem is feltétlen arra hogy ez egy fasság, hanem arra hogy nincs rá semmi bizonyíték...
'Oszt most ezen megy a balhé...De a fentiek miatt ez a launch a világon semmire nem volt jó, már azon kívül hogy az MSRP körüli szarkeverésükkel mindenkit felbasszanak...
A kártya valós teljesítménye egy ilyen félkész driverrel nem derült ki. Akár gyorsabb lesz tőle akár nem, egy végleges, mindent engedélyező driverrel a kezünkben legalább tudnánk mire számíthatunk... Ennél a launchnál még az is jobb lett volna ha kiadnak kizárólag csak a tesztelőknek ill. hw portáloknak egy belső alpha drivert, amiben egedélyezve van minden és meg van mellé mondva hogy csak X játékban működik vagy Y percenként crashel, ennek fényében teszteljétek, de ezzel látjátok mit tud valójában...
De ilyen nem volt, csak a sötétben tapogatózás megy...Kb. mintha bemennél egy autókereskedésbe és ott közölnék veled hogy X modell motorja fogalmunk sincs hány lóerős, de vedd meg és majd karácsonykor kapsz hozzá egy csoda üzemanyag-adalékot amivel legyorsulhatod a lámpánál az M5-ös bömciket... bizony!
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
nagyúr
határozottan nem hiszünk abban, hogy mostantól minden játék a dirt 4 motorával, modelljeivel, textúráival, scriptjeivel és shadereivel fog jönni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
HSM
félisten
Persze, 3db, Eyefinity-be kötve.
(#32684) nubreed: Anélkül, hogy átmennék VS-be, megjegyezném, hogy a 1080 bár igen gyors kártya, de technikai színvonalát tekintve egy Polarist többre tartok, sokkal.
Az emlegetett verés szerintem simán benne van a pakliban szélsőséges alkalmazásokban, egyet már láttunk is... [link] -
nagyúr
válasz stratova #32677 üzenetére
Ennek nincs köze a primitive discardhoz, a triangle strip feldolgozás javult, és nem is a Vegában, hanem már a Polarisban.
btw. @Pepeeeee, köszi az utalást, nagyon tanulságos a PCGH teszt
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Yutani
nagyúr
-
nubreed
veterán
Mennyi is? Legalább másfél évvel vagyunk a Pascal megjelenése után. Ennyi idő kellet az AMD-nek ahhoz, hogy kihozzon egy 1080 körüli kártyát. Nem rossz kártya, szó se róla, de emlékszem én azokra az időkre, amikor itt többen melldöngetve hangoztatták, hogy a Vega majd szarrá veri a Pascalt. Ja, persze...
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nubreed
veterán
válasz Malibutomi #32678 üzenetére
Elismerem és aláírom, nem tudok hinni már abban, hogy majd egy bizonyos csoda driver segít. Ezért pattogok ezen. De legyen ez az én hibám. az emberek MOST akarnak jól játszani, a MOSTani gamékkal. Nem egy igéretre alapozva hinni a csodában, hogy majd fél év múlva jó lesz...
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Tyrel
őstag
válasz TESCO-Zsömle #32660 üzenetére
Csak ebben az is kib*szás hogy abból a csoda kezdőkészletből meg a Packokból hozzánk egy darab se jutott, max. azoknak akik külföldről rendeltek és még a teszteket sem várták meg... Ez meg azért igen nagy luxus a többségnek, hogy finoman fejezzem ki magam...
Kíváncsi leszek végül is mennyibe fognak ezek kerülni, már ha egyszer méltóztatnak behozni őket magyarisztánba...
Turenkarn
-
#85552128
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #32673 üzenetére
Nem tudom, hogy nem látod vagy ennyire nem akarod látni, hogy mire is ment ki a játék ha tényleg így lesz.
Igen, a korai vásárlók megkaphatták olcsóbban, párezer kártyát. Csak ebben az esetben az 500$, 450 GBP akármi ár hazugság volt. És kényelmesen elfelejtették a tesztereknek előtte közölni, hogy bizony ez a kártya nem annyi lesz mint amennyit először mondtak.A Pascalnal a bejelentés napjától tudhattad, hogy mennyi lesz a Founder ár és mennyi az MSRP, ha az AMD is azt mondja, hogy "Early Access" - 500$ később meg 600$ akkor már más lenne a helyzet (meg sokkal negatívabb véleménnyel is lettek volna róla a tesztoldalak, 600$-ért ez egy rossz vicc...)
Én amúgy azt mondom szokás szerint az AMD kommunikál félre valamit, vagy nagyon nem éri meg annyiért adni és visszatáncoltak egy eléggé "shady" húzás kíséretében.
(#32674) sutyi^ Gibbo ezeket az infókat az AMD-től tudja, hogy ki mennyire hisz neki, vagy mennyire hihető majd elválik ha lesz egy official válasz a témában vagy épp visszatérnek az MSRP-ért rendelhető kártyák a boltokba. Neweggen tegnap még ott volt a 499-es MSI, ma már azt is levették csak 599-ét van. Még rendelhető sincs 500-ért.
OC3D is utánaérdeklődött, a forgalmazó megerősítette, hogy a sima refkártyából csak limitált példányszámban kaptak: [link][ Szerkesztve ]
-
sutyi^
senior tag
válasz #85552128 #32670 üzenetére
Az AMD nem kommunikált idáig semmit, egyedül Gibbo állított dolgokat.
Tudod kicsit olyan érzésem van mint ha kiállna a sarki zöldséges és kiabál hogy még ma vegyék meg tőle az összes almát, mert holnaptól csak drágábban tud hozni vagy nem is lesz...
De ahogy látod működik mert elvittek tőlük mindent. Kár hogy nincs hányós emot...
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
-
Petykemano
veterán
válasz nubreed #32665 üzenetére
A csodadriver lehet csodaminer is. Ha a gcnben minden észegységnél az energia és helyhatékonyságot a programozhatóságért És adaptációs lehetőségekért áldoztak be, akkor bármi lehet, ha van valaki, aki hajlandó leprogramozni.
Egyébként nem szentimentális csodavárás motivál (szerintem sokakat), hanem az üzleti lépések mögötti logika kitalálása. Ez egy játék.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
Is this a correct comparison? Insight into Vega Primitive Discard. Currently off?
-
sutyi^
senior tag
válasz #85552128 #32658 üzenetére
Akkor meg pláne nem értem. A standalone volt 499USD, a pack 599USD. Ez volt rendre 449GBP (ami elfogyott), és még van pack ami 549GBP.
Elfogyott a sima, amit ugyanannyiért lehet előrendelni mint a készleten volt bundlet. Gibboek elakartak adni a csomagokat is, felvittek a másik preorder árát.
Aztán megpróbálja magát beállítani mint valami szent egyház... és ezen megy a hiszti?
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #32663 üzenetére
Vagy amennyi van, ennyiért is megveszik? Ön nyert, szépen be fog ennek állni az ára, csak nem most.
-Solt- volt már ennél cifrább.
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
válasz Petykemano #32663 üzenetére
Úgy várjátok ezt a csoda drivert mint a messiást. Mondjuk megértem, mert már csak ebben lehet bízni, főleg elnézve a végleges árakat. De aztán ne csodálkozzon senki ha csoda driver sem hozza el az 1080Ti szintű teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
-Solt-
veterán
válasz Petykemano #32663 üzenetére
Én jelenleg abszolút nem vágom, hogy mi történik... jó 30-40 %-l lassabb mint az 1080Ti, erre beárazzák az alá 15%-l? Ezt még FreeSync-l sem lehet kimagyarázni... vagy jönni kell valami "varázslatnak", vagy tényleg komoly gondok vannak a toronyban.
www.smart-bus.hu
-
Petykemano
veterán
És azt mondod, a vega geometria limites a geometria alrendszerek túlterheltek és ezért a leadott teljesítményhez képést túlfogyaszt és/vagy a iszonyú energiákat (W) fordít a kép azon részleteinek renderelésére amelyek végül nem is látszanak?
És ha aktiválódik a primitive shader a primitive discard cullinggal, akkor 3
0%-kal gyorsabb lesz?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
TESCO-Zsömle
félisten
Azzal az apró különbséggel, hogy ők látszólag nem bekaszálják a legelvakultabbakat, hanem kedvezményt adnak nekik a bizalomért cserébe.
Én is csak néztem, hogy a számlán még 639 volt a cucc, most meg 699... De annyi. Kifizettem, és már csak 699-ért lehet előrendelni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
Ezért kérdeztem, hogy akkor hisznek a potenciálban, vagy nem. Ha biztosak benne, hogy a wundertreiberrel nagyot ugrik a teljesítmény, akkor ez nem hamis ígéret, csak egy példa a Vega sokrétű jövőállóságából.
A setup áteresztőképessége az alapján sem komoly probléma, amit írtál. A gond az, hogy a setupon átmegy annyi háromszög, amit a hw további része messze nem tud kezelni. Ezért tökmindegy, hogy a Vega setup látszólag 4, 6, 8, 17, 15298 vagy valami teljesen más számú háromszöget passzíroz keresztül magán, a lényeg az, hogy ebből mennyit hajít ki, mert azzal nem lesz később raszterizációs, ALU és ROP munka. Ha viszont kidobja a 3/4-üket (erre utal a 17), akkor attól közel 4x-ére kellene nőni az FPS-nek, amit enyhén szólva is kétlek...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
#85552128
törölt tag
válasz sutyi^ #32650 üzenetére
A 450 GBP a hivatalos UK ár lenne a single Vega64-ért. Most viszont már csak olyat tudsz rendelni ami valamilyen packban van, a legolcsóbb ebből 550 GBP-s árat jelent. +100 azért, hogy kapj 2 játékot "free" a kártya mellé...
Tehát ha marad ez mert a 450 tényleg csak "launch" price volt egy induló készletre akkor azt illett volna közölni a tesztek előtt is, mert egész más megvilágításba helyezi a terméket ha jóval drágábban lehet csak megvenni mint amihez árban pozícionálták (legalábbis papíron).
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ez hamis ígéret lenne. A Dirt 4 csak egy kellemetlen jelenség miatt fut jól Vegán, és nem azért, mert az AMD direkt gyúrt rá. Az egész megoldás egy korábbi probléma kezelésének mellékterméket. Nem tudja garantálni az AMD, hogy lesz még egy ilyen játék, de még azt sem tudja megígérni, hogy nem lesz.
A primitive shader ezzel szemben egy garantálható dolog.
A setup áteresztőképessége még mindig komoly probléma. Az egy dolog, hogy átnyom egy rakás háromszöget, de a háromszögek fele nem látszik, tehát csak az erőforrást költjük rá. A 17 is igazából egy arányérték. Valójában a hardver nem nyom át ennyit, de a rengeteg kivágással olyan, mintha ennyit nyomna át ... ha nem lenne primitive shader, és megtömnénk a hardvert 20 motorral, és biztosítanánk neki az 5-6 TB/s-os sávszélt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nubreed
veterán
válasz Cathulhu #32646 üzenetére
Haha, méghogy olcsóbban adja a Vegát az AMD mint az nV a Pascalt.
Akkor most mindenki józanodjon ki és ébredjen fel, megjöttek a végleges árak. A tegnap linkelt 609 eurótól induló árak akkor nagyon is reálisak lesznek. Bár fogalmam sincs az AMD-nél mit gondolnak, ha sokkal meggyőzőbb lenne az 1080 ellenében a 64 akkor megérné, de így nem hiszem. Max annak, akinek Freesync monitorja van. A customok meg 20-50 dollárral/euróval valószínűleg még drágábbak lesznek. Na, hát faszán néz ez így ki. Ja nem.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nagyúr
Nem konkrétan a DIRT 4-et és a mögöttes műszaki indokokat kell lobogtatni, hanem azt, hogy itt egy játék, amiben a robosztusabb felépítés miatt a Vega64 letépi az ellenség fejét és belesz**ik a nyakába És erre alapozva lehet mondani, hogy more of this coming - expect Santa Claus to favour Vega owners. Akkor lenne súlya ennek az egész ígérgetősdinek.
Mert most őszintén, kit érdekel, hogy 4 helyett 17 háromszöget fog a Vega kiköpni ciklusonként? Egy gamernek ez nem mond semmit (hacsak nem azt hiszi, hogy ettől valami 4x gyorsabb lesz, ami nem feltétlen jó), sőt, igazából nekem sem, mert egyrészt régen volt már komoly probléma a setup áteresztő-képessége, másrészt a primitive shadernél az a legizgalmasabb, hogy magasabb reject arányt tud produkálni. Na annak a számai már érdekelnének.
(#32651) TESCO-Zsömle: jó a párhuzam - úgy tűnik, csak tanultak valamit az evil konkurenciától
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én inkább csak izgatottan figyelem. Ennyi fronton nem változtatott még a G80 sem a GPU-n. Egy generáció alatt két nagy problémát és két kellemetlen jelenséget kezelnek. Már csak azért is érdekes, mert ha az egyik kezelés nem jön be, akkor az azt jelenti, hogy nincs tovább.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
válasz sutyi^ #32650 üzenetére
Az hogy az osszes teszt az MSRP-t vette alapul a konkluzional es igy dontotte el ajanlja-e a kartyat, es nem arrol volt szo, hogy az MSRP valojaban 100 dollarral tobb, es csak egy minimalis indulokeszlet volt ami hirtelen hogy-hogynem par perc alatt el is fogyott. Ennek szellemeben pl siman elkepzelheto lenne, hogy a nagyobb tesztoldalak atminositsek a kartyat nem ajanlott kategoriaba, ha 20-30%-al dragabb.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
sutyi^
senior tag
válasz Cathulhu #32646 üzenetére
Vihar a teás csészében.
Mi ebben a botrány? Hogy rebate dealt csinált Gibbo az AMD-vel a launch készletre? Vagy hogy elfogyott az induló készlet teljesen és a következő adag amire már nem ad kedvességet az AMD az drágább lett a boltokban? Shocking!
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz =WiNTeR= #32645 üzenetére
Ha lesz kártya, akkor igen. Miért ne? De elvileg lesz még a Nano modell. Az már kész van, de vissza van tartva. Az OEM-ek viszik el Vega 56-ként. [link] - Ezt az AMD szándékosan visszatartja, szóval a Nano lesz valószínűleg az a verzió, amit majd kiadnak az új meghajtó mellett. Akkor meg kötelező újratesztelni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
Botrány szagot érzek
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt 4-et nem éri meg lobogtatni. Ez csak azért van, mert a régebbi hardverek kifutnak az erőforrásokból. Ugyanígy kifut a Polaris és a Vega is, csak az előbetöltés miatt jóval hamarabb megjön az adat, tehát kevesebb ideig malmozik a multiprocesszor. Szóval itt nem igazán driverből oldja meg ezt a Vega.
A népnek ezt nem lenne érdemes általánosan eladni, mert ezt nem tudja befolyásolni az AMD. Elképzelhető, hogy lesz még ilyen játék, elképzelhető, hogy lesz több is az év végéig, de az AMD tipikusan nem javasolja azokat az übershadereket, amelyek ennyire erőforrás-igényesek. Ezeket az Intel szokta nyomatni.
Sokkal inkább lényeges, hogy ha aktiválják a primitive shadert, akkor a tipikus ~4 tri/clockból ~17 tri/clock lesz. Ez az, amit elmondtak, de végleges teljesítményadatot itt sem mondtak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz velizare #32614 üzenetére
No itten van a baj. Most akkor hiszünk abban, hogy 3-6 hónap múlva qrva jó lesz, vagy nem hiszünk? Ha hiszünk, akkor már most kellene lobogtatni ezt a DIRT4 eredményt, mint a forradalmi zászlót. Ha meg nem hiszünk, akkor ne etessük a népet a "power of majd" elvére alapuló jövőbeli driverekkel és feature-ökkel.
Nekem a legnagyobb gondom a Vega launch-csal (meg úgy általában az összes AMD VGA-éval, kevés üdítő kivételtől eltekintve), hogy holt homályos, maszatolós az egész kommunikáció. Eddig mindig menetrendszerűen el is maradt a csoda. Egyrészt most ezt racionálisan nehezen tudom elképzelni, mert tényleg jó, gyakorlatias feature-ök kerültek a GPU-ba, viszont a launch minta annyira illik az eddigiekre, hogy felelőtlenség lenne fogadást kötni a csudadriver eljövetelére...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #32636 üzenetére
Honnan lehet tudni hogy nem működnek a részegységek ?
Hát hogy nem forog a hozzátartozó Fan -
HSM
félisten
válasz stratova #32634 üzenetére
Más felépítésű csip. Pl. a zöldeknél amennyire tudom, több órajel domain van, míg a pirosaknál egy órajelen megy minden. Amúgy inkább a csip tervezésénél dőlnek el a dolgok.
(#32636) Petykemano: Csodaszép ábra. Én is éppen erről beszéltem. De ami az ábrán nincs, hogy mi az a tényleges minimum, ami az adott munkafolyamat hibátlan elvégzéséhez kell az adott csip-példánynak. Ezt tudod te otthon szépen kitesztelni, hogy a te csipednek a te programjaidban mennyi az abszolút minimum, ahol te nem látsz/tapasztalsz még hibákat. Gondolom, átmegy, mennyi szubjektív változó van itt. A DVFS-t viszont úgy kell belőni, mi az a minimum feszültség, ami az adott környezeti körülmények között (ehhez alkalmazkodik, ellentétben a fix feszes megoldással), minden csipnél, minden programban elég kell legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz =WiNTeR= #32635 üzenetére
Ezek a driverből elérhető dolgok a Vegánál függetlenek az API-tól.
(#32634) stratova: Mert ennyi kell neki. Ezek a dolgok pusztán a méretből nem összehasonlíthatók. Egy rakás tényező befolyásolja a lapkán belül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
-
=WiNTeR=
senior tag
Egyébként van olyan jelenleg nem működő extra tudása a VEGA-nak, amelyek - amennyiben driver-ben engedélyezve lesznek - a DX11-es játékok tempóját növeli? Vagy valamennyi új feature már a next-gen játékokra van / lesz kihegyezve?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
stratova
veterán
Ha nem a dizájnbeli különbség (mert állítólag Vega esetében a ~3,9 mrd tranzisztortöbblet jelentős része a magas órajel elérését szolgálja), akkor mi lehet az oka annak, hogy AMD 1670 órajelhez AVFS mellett is 1,2 V-ot ad meg (ami ahogy a whitepaper is írja jelentős előrelépés Fijihez képest), ezzel szemben más hasonló méretű lapka képes 1800+ MHz-es órajelet 1,062 V-tal elérni.
Más tesztkörnyezet, kihozatal, gyártástechnológia, micsoda?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #32631 üzenetére
HBCC-t lehet kapcsolgatni. Néha gyorsabb, néha lassabb, de nincs nagy különbség, +/-1 fps. Ez a fícsőr ma az AMD szerint is csak memóriatörlésből eredő akadásokat tünteti el. Mi bekapcsolva hagytuk a tesztre, mert nem volt vele gond, és úgyis így használja majd a user, hiszen játék közben nem akarsz a WDDM többletterhelésétől szenvedni. Egy csomó akadást ki lehet szűrni vele.
A DSBR nem paraméterezhető. A profilban dönti el az AMD, hogy aktiválja-e. Ha valamit döntöttek, akkor azt nem tudjuk felülbírálni.
Ezt az AVFS meg is oldja. De úgy kell neki megtennie, hogy ne fagyjon le. Amikor manuálisan állítod be, akkor ez nem követelmény, nem tudod meggátolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz Omli85 #32625 üzenetére
Jobb később, mint soha...
(#32626) Pepeeeee: Igen, lehet az a gond, hogy nem ittam még meg a második kávém, akarom mondani, nincs bedugva a második tápcsatlakozó, így csak fele sebességen zakatol a DDR memóriám.
(#32631) Petykemano: Az felejtődik el, hogy attól, hogy a csip sok-sok érzékelővel mér olyan dolgokat, mint hogy mekkora a csipen belüli fezsültségesés, terhelés, hőmérséklet, még mindig nem fogja tudni, pontosan mennyi feszültség is kéne, ezzel csak annyit nyernek, hogy közelebb vihetik az aktuális feszültséget a ténylegesen szükségeshez, tehát kevesebb tartalékot kell a csipben hagyni ehhez. Ez nem fogja varázsütésre kitalálni, hogy a csipben az XYZ játék ZYX beállításhoz éppen 1,1386543V kell, nem több, nem kevesebb. Ez annyit fog tudni, ha a csip legszélsőségesebb körülményei meleltt kellene 1,25V, akkor ha jobbak a körülmények, lehet csak 1,2V-ot fog adni, de attól te még továbbra is ezt alulfeszelhetnéd, ha neked a játékhoz éppen 1,1386543V is elég.... De ezt az AVFS nem fogja tudni neked "kitalálni".
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Amennyiben lehet kapcsolgatni, végeztek kísérletet az egyes funkciókra? Hogy pl mit számt a HBCC ON/OFF, vagy DSBR OFF/FORCED
Az AVFS-hez meg ott van a marketing rizsa: Accordingly, “Vega” 10 carries over the Adaptive Voltage and Frequency Scaling (AVFS) technology from prior AMD GPUs. A network of AVFS sensor modules distributed across the chip allows the silicon to self-tune, in real time, for optimal voltage levels at the present temperature and clock frequency.
Ez nekem azt mondja, hogy a rendszerben tisztában kéne lennie azzal, hogy adott hőmérsékleti viszonyok és terhelés mellett milyen feszültség szükséges adott frekvenciához, vagy milyen frekvencia állítható be a rendelkezésre álló feszültséghez. És ezt real-time kéne tudnia állítani. Ehhez képest olyan nagy pufferrel dolgozik, hogy az bődületes többletfogyasztást eredményez.
De ezt a vitát már lefolytattuk egyszer.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #32627 üzenetére
Vagy "2020: Piece" mert csak egy darabot kapsz belole ha nem lesz kesz teljesen
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
Azt hallottam, hogy az AMD dobja a csillag nevezéktant és Raja nyomására egy az indiai kultúrához közelebb állót vezet be.
Az új csúcs kártyák elnevezése a következő lesz:
2017Q4: Wait (Vega11 helyett)
2018: Patience (Navi helyett)
2019: Hope
2020: PeaceTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
Habugi
addikt
Ebben is lehet valami olyasmi, mint az RE7 esetén a ShadowCache nevezetű opció a graf beállításokban, amit ha bekapcsolt az ember akkor egy 1080as/minden más hirtelen bezuhant a 290/390 széria mögé/alá..
Látványban shemmi extrát nem adott, tán VS-be lett leírva később a technoblabla, miszerint pusztán a GCN 1.1 kezelte a leggördülékenyebben ezt a konzolokra optimalizált valamit.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
HSM
félisten
válasz Omli85 #32618 üzenetére
Nekem nincs bajom a tesszelációval. Az ok nélküli túlzott tesszelációval van, amikor kisebb háromszögeket kellene létrehozni, mint amekkora egy pixel, pl. Azt nem szeretik pl. a Radeonok sem, nem csak én.
Arról nem is beszélve, ha a város alatt vannak, ahol nem is látszanak.
-
stratova
veterán
válasz #45185024 #32613 üzenetére
Az lenne a meglepő ha 50% power limit kitolással még a vizes Vega sem tudna érdemben gyorsulni (mert kifagy az alkalmazás) és ez normális lenne.
Z10N: Igen... nagyon kellene egy tier3-as 3072:192:64-es magas órajelű lapka, csak éppen ezzel lehetetlenítenék, el a jelenlegi csúcslapkát, mert esélyesen a játékok kis részénél lenne komolyabb hátránya egy Vega 56-tal szemben, bakcendlimites szituációkban pedig beelőzné és < 399$-os árazással drága lenne rá a HBM is.
Egyébként szvsz még idén befuthat az RX Vega Nano is, kérdés annak a bemutatkozásával megvárják-e a Reduxot. Mindenképpen érdemes lenne, mert ez éppen az a kártya ahol már kritikus pont lenne a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
válasz velizare #32614 üzenetére
Miért lenne broken? Én nem ismerem a Dirt 4 fejlesztési körülményeit, de az nem lehet, hogy a Codemasters (ha még ők csinálták), leült beszélgetni egy jót az AMD-vel, aztán kapott egy brutálisan jó optimalizációt? Ez mitől lenne broken? Nem hiszem, hogy létezik ilyen, maximum alpha állapotban.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nagyúr
akkor azt írom inkább helyette, hogy nyers/poc állapotú. másrészről meg az intel nem pénzel túl sok játékfejlesztést gpu fronton ahhoz, hogy jelentősége legyen.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
HSM
félisten
válasz velizare #32614 üzenetére
Na ezaz... "broken effektkód". Miért broken? Mert a zöldek optimalizálási tanácsai ellenére valami komplexebb cucc van benne?
No offense, csak arra próbálok célozni, hogy lehet, hogy ez a "broken" kód nem feltétlen broken azért, mert a mai hardverek többségét megeszi reggelire....Persze, azzal is egyetértek, hogy kevés esély van rá, hogy hirtelen ez legyen minden programban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz nubreed #32605 üzenetére
az amd az összes játékban olyan, amilyen. kivétel nélkül. ebben valószínűleg a körülmények miatt néz ki jobban, mint várható lenne. szerintem az amd víziója nem arról szól, hogy mindenféle broken effektkódot az ő hardverük hogyan bír futtatni. szóval ne ez legyen a kiindulási alap.
@gbors: ismered a mondást az egy fecskéről, és a nyárról. ez inkább ilyen nice2have, nem a mainstream.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#45185024
törölt tag
Crimson ReLive Edition a Radeon RX Vega
ismert problémák
A Radeon WattMan nem érheti el az alkalmazott overclock állapotokat.What ???
-
HSM
félisten
válasz stratova #32603 üzenetére
Nekem ami gyanús, hogy nem úgy működik még a memória, illetve raszterizációs rész, ahogy kéne neki. Nem volt még időm elolvasni a whitepapert, de úgy emlékszem, volt róla szó, hogy egy sávszélesség takarékosabb raszterizációs módot fog bevezetni a Vega, illetve ennek megfelelően a cache rendszere is át lett dolgozva. Nekem az a gyanúm, ez állhat a háttérben, hogy még ez a rendszer driverben nincs még kész, így nagyobb felbontásban halmozottan elfogy a HBM sávszélesség. De ez csak personal találgatás jelenleg.
(#32606) gbors: Pontosan.
Viszont itt jön a képbe a gyanú, hogy sanszosan azért sincs sok ilyen játék, mert egyszerűen a GPU-k többségét kinyírja, ha ilyen "optimalizálatlanul" komplex shaderek dolgoznak benne, amit így nem is raknak bele ebben a formában. Feltéve, ha tényleg ez az ok, amint Abu megjelölte.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Raymond #32608 üzenetére
Techspot.
"Gondolom azért, mert az ultra beállítást használtak. Az egy olyan szint a high-hoz viszonyítva, ami tényleg nagyon durván bánik a GPU-kkal, és igen regiszter/LDS-igényes shadereket enged rájuk. Ezt a helyzetet a Vega kifejezetten jól kezeli, ahogy például a Polaris is. Az utasítás-előbetöltésük nagyon jól dolgozik, míg más architektúrának a nagy terhelésű übershaderekre ilyen megoldásuk nincs. Csak úsznak az árral, ami rossz kihasználtságot eredményez. Ha növeled a felbontást, akkor a ROP limit egyre inkább úrrá lesz majd a rendszeren, és akkor kevésbé jön ki az utasítás-előbetöltés hatása. Esetleg vissza lehet váltani simán high grafikába, akkor sokkal kedvezőbb lesz a statikus erőforrás-allokáció, nem kellenek komoly architekturális trükkök, hogy meglegyen a minimum wave-szám." -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz UnSkilleD #32599 üzenetére
Akkor ez az, amit írtam. Ha az 580 így megy, a Fury X pedig így nem megy, akkor az tipikus regiszter vagy LDS limitáció. A Polaris és a Vega valamennyire fel van készítve erre, ezért jobbak. Nagyobb felbontáson tuti máshova kerül a limit az EGO-ban, szóval ennek az előnynek 4K-ban azért jelentősen apadnia kell.
Abból kiindulva teljesen reális lehet, hogy az Intel nem igazán törődik az erőforrás-allokációra való optimalizálással. Annyira tele van pakolva a Gen9 regiszterrel és cache-sel, hogy számukra ebből szinte sose lesz probléma. Az nyilván más kérdés, hogy ettől az ultrát nem tudod bekapcsolni Intel IGP-n, tehát haszna sincs annak, amit csinálnak. Viszont nézd az ő szemükkel. Polaris és Vega IGP még nem létezik, és ez nekik egy nyert csata így a szimpla GCN2/3-as IGP-k ellen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #32545 üzenetére
"Egyébként ha az amdnek célja jelenleg a gaming, akkor úgy tudna még javítani a helyzetén, ha csinálna egy 48CU-s vágást full sávszélesség, de fele hbm-mel, $300-ért. A vega 56 nál magasabb órajellel."
Ez lenne a logikus, de nem fogjak megcsinalni szokas szerint a Vega48-t.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Raymond
félisten
válasz Malibutomi #32607 üzenetére
Igen, igy viszont az a Dirt 4 eredmeny nem mas mint egy anomalia aminek erdekes lenne tudni a okat.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz ->Raizen<- #32595 üzenetére
Ez a kijelentes igy ahogy van konkretan hulyeseg annak a fenyeben hogy tudjuk hogy a Vega most ugy mukodik mint egy magasabb orajelu Fury mert gyakorlatilag minden ujitas ki van meg kapcsolva
-
nagyúr
-
nubreed
veterán
válasz velizare #32602 üzenetére
Van egy játék amiben über jó az AMD. Az összes többiben meg olyan amilyen. Most akkor itt annak a jövőnek az első jeleit látjuk, amit az AMD vízionál vagy egyszerűen csak arról van szó, hogy eddig a stúdiók túlnyomó többsége egyszerűen nV-re optimalizált? Vajon mi kell ahhoz és mennyi idő, hogy az AMD féle jövőkép megvalósuljon? És ez vajon elvezethet e oda, hogy megfordul a piaci részesedés abszolút az AMD javára?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Obliterátor
tag
válasz Ren Hoek #32598 üzenetére
Én is azoknak ajánlom akik eddig kivártak a vásárlással. Karácsony előtt általában felpörögnek az eladások. Október vége-December környékén olyan árba lesz a hardver ami tényleg valós alternatíva lehet. Remélhetőleg addigra elárasztják a szétbányászott RX-ek a piacot és még lejjebb tolják az árakat A mondó vagyok érdemes lesz kivárni a Q4-et. És akkor a Vega 11 és 12-ről még nem is volt szó ,ami szintén befolyásoló tényező lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- INGYENES SZÁLLÍTÁS! EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X 384bit
- Eladó XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6800 XT Core 2DB
- Gainward GF GTX770 Phantom 2GB 256bit GDDR5 Videokártya
- EVGA RTX 3070 FTW3 Ultra Gaming 8GB VGA eladó (2025. 02. 18-ig garanciális)
- Asus Tuf Gaming 1660 OC 6GB