-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda
#41071
üzenetére
Először meg kell értened a sugárkövetés működését. Ennek a tipikus problémája a véletlenszerű elérés. A legtöbb mai eljárás nem ilyen, hanem betöltenek egy rakás texeladatot egy textúra lokális területéről, és ahogy ezek a memóriában tárolva vannak, jó esély van rá, hogy a következő pixel is lényegében ugyanazokat a mintákat igényli. Ergo a cache-ek miatt nagyon gyorsan lehet ezekkel az adatokkal dolgozni. A sugárkövetés ennek az ellentéte, legalábbis a brute force hardverekkel, ugyanis itt konkrétan semmi garancia nincs erre a nagymértékű koherenciára, vagyis egy szomszédos pixelből kilőtt sugár bizony teljesen véletlenszerűen, akár teljesen más memóriaterületről igényelhet adatot. Ez két dolgot okoz. Egyrészt drámai mértékben szemeteli a cache-t, másrészt gyakorlatilag a hardver nem tud igazán cache-ből dolgozni, hanem mindig a memóriáig kell menni az adatért. Emiatt kell a sugárkövetéshez a nagy sávszél. Ugyanakkor persze lehetnek olyan hardveres megoldások erre, amelyek a megpróbálják ezt a problémát nem erőből, hanem észből kezelni, de persze maga a sugárkövetés jellege miatt 100%-os megoldás erre sosem lesz. Tehát lehet, hogy egy bizonyos mennyiségű sugarat tudsz megfelelően csoportosítani, de egy kellően nagy részt pedig nem, tehát a sávszél ugyanúgy kelleni fog.
A mai játékok azért nem tudják igazán megmutatni a sugárkövetés erejét, mert vagy egy sugár per pixellel, vagy akár kevesebbel dolgoznak, pedig az optimális a 4-16 sugár per pixel lenne, csak attól még fényévekre vannak a hardverek. Tehát marad a nagyon lebutított effektminőség, mi pedig sokszor nem ad igazán észrevehető különbséget. Ehhez még hozzátartoznak olyan hülye döntések is, mint a spekuláris visszaverődésre való gyúrás, ami egyrészt az erőforrásigény szempontjából számos ma bevált megoldás százszorosa, másrészt marginális előnye van.
Az egyetlen jó hír, hogy a Microsoft azért nem csukta be a szemét, és a GDC-n is utaltak rá, hogy jobb lesz majd a DXR, és az új verziónál még a kompatibilitás megőrzése sem kritikus.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Assetto Corsa Rally
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- SSD kibeszélő
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Microsoft Excel topic
- Valami baja van a tápomnak
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Ravpower 6000 mAh-s mégis pici powerbank eladó
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980 + eredeti doboz
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- AKCIÓ! Dell Latitude 5455 14 FHD+ üzleti notebook - Qualcomm X Plus X1 16GB DDR5 512GB SSD W11
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3871, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


