-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar
#57203
üzenetére
A Dying Light 2-nek nagyon el lett baszva a motorja. Eleve ez egy nagyon sokat csúsztatott játék volt, amit igencsak konzolra optimalizáltak, de itt gond, hogy a PC-s shaderek nagyon különböznek. Egy rakás kód meg van írva konzolra SM6.x-be, és PC-ben mégis SM 5.x-ben van futtatva egy jóval butább és jóval lassabb verziója ugyanannak a kódnak.
Nagyon szembetűnő, hogy maga a DX12-es kód alapvetően el van baszva. Ez ott látszik, hogy egy RX 6900 XT a DX11 driveréből ~170 fps-re képes Full HD-ben, míg DX12-ben ugyanez az adat, ugyanazzal a grafikával ~160 fps. És ugye az AMD-nél megszoktuk, hogy gyorsulni szokott a DX12-től. Az NV-nél a driverek stagnálnak, mind a DX12 mind a DX11 kód ~150 fps tud ugyanitt RTX 3090-nel, ez valami CPU-limit lehet, amin az NV hardvere/drivere nem tud túljutni. De a CPU egy 12900K, tehát kezdeni se lehet vele semmit hardveresen. Talán az 5800X3D segíthet picit, de nem fogja megváltani a világot.
Na most az eddigi adatok alapján azért nem gyorsul a DX11-ről DX12-re váltásnál, mert a fejlesztők mindent amit lehet direkten a root signature-be mentenek. Ez azért nem ajánlott, mert maga a root signature nem támogat minden formátumot. Ahhoz, hogy ez működjön a Dying Light 2 veszi a konzolos formátumokat, beleírja a memóriába egy leíróhalmazba, majd ott átkonvertálja őket egy olyan formátummá, amit a root signature direkten kezel, és ekkor átmásolják oda a puffert, amivel dolgozik a játék. Majd minden frissítéskor visszamásolják a leíróhalmazba, ahol visszakonvertálják az eredeti formátumba. Ez olyan bődületesen nagy marhaság, hogy elmondani nem lehet, és csak ezen a konverzió-másolós hülyeségen minimum 30%-os teljesítményt veszít a játék DirectX 12 alatt. Valószínűleg ebből jön a DX11-hez viszonyítva a lassulás, mert ott nem kell ez a konverzió.
Röviden akkora marhaságot csinálnak a Dying Light 2-ben, hogy azt a Microsoftnak oktani kellene egy "mit ne csinálj" előadáson. Sokkal gyorsabb lenne, ha direkten dolgoznának a leíróhalmazokba konverzió és másolás nélkül, és még lehetne minimum +20%-ot nyerni ha wave intrinsics függvényeket használnának DirectX 12 alatt SM 6.x-ből.
Ami látszik, hogy ez a játék alapvetően DX11-re készült, és az RT effektek miatt valahogy belehánytak egy alapszintű DX12 támogatást, ami úgy szó szerint kerülőutakkal belehegesztettek "éppenhogycsakműködőre". A sebesség itt nem számított, mert arra nem volt idejük. És itt igazából egy gyártó is tehetetlen. Ha rosszak az alapok, akkor az NVIDIA sem tud mit kezdeni vele, hiába támogatják pénzzel a fejlesztést. Az alapok annyira mélyek, hogy azoknak az átírása hónapokat venne igénybe, amit lehet, hogy beterjesztettek a kiadónak, aztán miután kiszámolták, hogy mennyi pénzbe kerülne, még a másik épületben is lehetett hallani, hogy: nein-nein-nein...
Én egy alapvetően elbaszott játékokból nem indulnák ki, de igen, szar dolog, hogy ez PC-n még megtörténik. Nyilván szar dolog, hogy megtörtént hasonló a BF2042-vel és a CP2077-tel is.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
KillerKollar
#57203
üzenetére
Szerintem nem annyira veszes a dolog, epp most keszul RT/DLSS patch fix is.
1440p High-on nalam RT nelkul siman van 100+ FPS a varosban, RT DLSS Quality meg 70+.Es ez csak javulni fog.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Autós topik
- Ingatlanos topic!
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elemlámpa, zseblámpa
- Windows 10
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- CPU: 2 x Intel Xeon(R) E5-2650L v2 1.70GHz, 40 vCPUsvv, 256 GB DDR3 RAM
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

