Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz Jacek #70545 üzenetére

    Nem értem honnan jön az 50%, amikor az RTX 5070 és 4070S pontosan ugyanazt az árat kapta (mindkettő $599).

    #70539 PuMbA: Jelenleg nem mindenhol tudja megelőzni a csúcs RDNA4 a csúcs RDNA3-mat, sőt több játékban a 7900XTX gyorsabb, még RT címekben is, viszont ahogy nő az RT terhelés, úgy nő az RDNA4 előnye (legtöbb esetben). Sajnos az RDNA4 teljesítménye egyelőre még nagyon ingadozik, nem olyan konzisztens, mint a zöldeknél.
    Az RT gyorsulás nem vitás, viszont Path Tracing továbbra is felejtős AMD oldalon.
    A 7900XTX nem csoda, hogy több raszteres és néhány RT játékban gyorsabb, hiszen sokkal nagyobb és erősebb GPU, sokkal több ALU-val és RT gyorsítóval. Ugyan ezeket az egységeket masszívan gyorsították ugyan az RDNA4-ben, viszont a 7900XTX-ben annyival több van belőlük, hogy a számuk számos játékban kompenzálja a sebességbeli hátrányt.

    Ez tökéletesen lekövethető például a PCGH teljesítményindexe alapján:

    Raszternél 9%-al gyorsabb a 7900XTX, normál RT terhelésnél már 5%-al lassabb, míg PT esetén 14%-al lassabb. Ahogy láthatod átlagosan meglehetősen kicsi az eltérés, pedig RT-ben nagyot ugrott az RDNA4, viszont vannak olyan RT, sőt PT játékok is ahol mégse tud ellépni az RDNA3-tól (pl: Half-Life Tray Traced, Portal RTX).

    Vannak non-RT, tehát raszteres címek, ahol szintén vannak komolyabb sebességgondok, ahol különösen gyengélkednek az RDNA4 kártyák, ezt a CB szépen össze is foglalta, hogy melyik kategóriában vannak különösen nagy eltérések.

    Aztán ahogy der8auer rámutatott Counter-Strike 2 és Valorant alatt is túl gyengék, az RX 7900XTX 54%-al gyorsabb, mint az RX 9070XT. Ez nem normális. CS2 alatt több tesztelő is megerősítette a gyenge szereplést, pl. Hardwareluxx és Techspot.
    Hardwareluxx esetén különösen pocsék lett az eredmény CS2-ben, ott egészen a sima RTX 4070-ig és 3080-ig zuhan a tempó. Egyértelmű, hogy ott valami nem kerek még, könnyen lehet, hogy ez is driver gubanc, ugyanis az AMD szólt a CB-nek, hogy a Warhammer Space Marine 2 alatti gyenge szereplésért egy driver bug a felelős, amit hamarosan javítani fognak, így simán lehet, hogy a CS2-nél is talán ilyesmi van. Mivel a CS2 a világ legnépszerűbb e-sport játéka, így ez nem éppen jelentéktelen probléma.

    Azzal maximálisan egyet értek, hogy az FSR4 viszont piszok jó lett, végre egy értelmes, jó minőségű felskálázót rakta le az asztalra és rögtön hozza a CNN alapú DLSS szintjét. Most már csak azt kéne minél jobban erőltetniük, hogy visszamenőlegesen is minél több játékba kerüljön FSR 3.1, hogy az RDNA4 tulajok tudják használni az FSR 4-et.
    Az is érdekes, hogy az AMD ezt a drivers FSR4 felülbírálást ugyanúgy whitelist alapján csinálja, mint az NVIDIA, ami teljesen logikus, hiszen ki kell tesztelni, hogy az adott játékban jól működik-e az új feature. Mivel a DLSS4-et támogató játékok száma már 100 felett van, így az AMD-nek teljes erőből kéne ezt pusholnia, hogy minél több játékban legyen legalább FSR 3.1. Ez esetben aki RDNA4-et vesz egy korábbi AMD gen-ről annak lesz oka ismét végig vinni azt a játékot, ahol korábban nem volt FSR 4 de már van/lesz a sokkal jobb képminőség okán, ezzel további vásárlókat is lehetne bevonzani. Emiatt mondhatni szinte spamelniük kéne a piacot FSR 3.1/4 játékokkal.

    Az lenne szerintem az abszolút minimum, hogy legalább a saját maguk által szponzorált játékokba kéne legalább FSR 3.1-et rakniuk.

  • Pkc83

    őstag

    válasz Jacek #70545 üzenetére

    így kell ugyanazt eladni sokkal drágábban és sokan még örülnek is neki. Kell ennél több? :D :DDD :DD

Új hozzászólás Aktív témák