Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD AGESA-t kínál az alaplapgyártóknak erre vonatkozóan. A legújabb támogatja a Zen2-t, most ez nem végleges támogatás, annyira jó, hogy amint jön a végleges AGESA, azt egy Zen2-vel is be lehessen frissíteni, ne kelljen venni egy olcsó régebbi procit, csak a BIOS frissítésére. Ezt az AGESA-t az alaplapgyártók használhatják a BIOS-okban. A Zen2-höz az AGESA 0.0.7.1 vagy 0.0.7.2 verziókat kell keresni a BIOS-oknál. A végleges verziószám 1.0.0.7 lesz. Az ASRock több 300-as alaplapnál támogatja. [link] , [link] , [link]
Igazából még az MSI sem foglalt állást. Nem akarom a cég működését elemezni, de furán vannak felépítve, mert például az NVIDIA GPP-nél is írogattak a dolgozók dolgokat, aztán az MSI kiadott egy közleményt a médiának, hogy azok nem hivatalos információk, és ezeket csak ők biztosíthatják a "xyz" e-mailekről. Most is csak írogatnak dolgokat az embereik, de ha most szigorúan vesszük az MSI korábbi állítását, akkor ezek nem számítanak hivatalosnak az ő értelmezésükben. Értem, szarul működik így, de most mit csináljak velük, ha nem tudják pórázon tartani a dolgozóikat, akkor azt kell mondani róluk, hogy nem képviselik a cég álláspontját.
Megkérdeztem már őket, hogy most akkor mi van, csak a hivatalos csatorna lassú.
Az AMD egyébként valószínűtlen, hogy állást foglal az ügyben. Ők az AGESA-ig törődnek ezzel.
-
pengwin
addikt
Hát igen, ez sem véletlen: mégis csak az ASUS sufnimárkájaként kezdte az ASRock a pályafutását, tényleg beletellett egy "kis" időbe, mire azt kinőtték.
Nekem egy B75-ös lapom volt tőlük, most meg az AB350M Pro4. A B75-ben nagyon jól ment az i7-3770T IGP OC... 1150MHz helyett ment 1450-en, miközben a CPU tudta tartani a 3,7GHz-es all-core turbót. Kisköltségvetésű móka...
A Pro4-nek meg tudtam, hogy voltak bajai: itt fórumon se nagyon ajánlották, mert volt egy problémás széria belőle. De az akárhol becsúszhat. -
Milka 78
nagyúr
Mondjuk ezt én sem tapasztaltattam. Okés az AM4 alatt nem gurított valami nagyot és a Taichi-n kívül nem nagyon van amit favorizálnék, de minőségi gondról a B350M Pro4-en kívül nem tudok és ott is egy elcseszett revizió váltás miatt történt a frixi. Az más kérdés, hogy a Taichin kívül nincs értelmes oc biosuk am4-es vonalon, mert nincs benne manuális llc, de ez sem minőségi hiba inkább "baromállat" megoldás és isten igazából csak all core oc alatt van jelentősége. Aki egyszeri felhasználó és pbo-val tolja annak ez kb semmit sem jelent.
Intel alatt meg a simán versenyképes bármivel, de a 100 illetve a 300-es lapjai briliánsak voltak és sokkal drágább lapokat vertek tarkón. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyáltalán nem ez a tapasztalatunk. Kb. ott tartunk, hogy az ASRock nem véletlenül van ott. Mi azért rengeteg megjelenés előtti hardvert kapunk, és az ASRock lapjával ezek manapság pöcre mennek, míg a többiekével nem igazán. Emiatt voltak bizonyos procik ASRock lappal tesztelve, mert a többiek cuccában meg se moccantak. Ebben persze valószínűleg nagy szerepe van annak, hogy rengeteg neves mérnököt elvittek a konkurenciától, és a kiadásoknál sem az RGB világítás a kulcstényező, hanem a működés. Persze RGB-ben nem annyira jók, itt tényleg a többiek viszik a prímet.
Viszont nagyon jók a hűtés tervezésében. Meglepő, de még az egyszerű bordák ellenére is az ASRock lapjainak a VRM-jei a leghűvösebbek.
Az AMD például ma helyből ASRock lappal szállítja a tesztprocijait, de az Intel is kezdi átvenni ezt. Egyszerűen nekik is számít, hogy a tesztcucc pöcre megy, vagy sem. Persze kapunk külön ASUS lapot is, így sokszor lehet választanunk, de az AMD és az Intel választása manapság az ASRock, és egyre többször érezzük, hogy nem véletlenül.
Szerk.: Egyszerűen arról van szó, hogy az ASRock kockáztatott az elmúlt időszakban. Megtömték a marketinget, szerváltak egy rakás neves mérnököt, és emelték az alaplapoknál a gyártási mennyiséget. Ez nagy kockázat egyenként is, együtt pedig öngyilkosság, ha nem jön be, de bejött. Persze valószínűleg számított, hogy az Intelnek voltak ellátási gondjai, jó időben kezdtek az AMD-hez dörgölőzni, meg persze az se volt mindegy, hogy a Biostar máshol ette az MSI piacát, de végeredményben az ASRock jókor hozott jó döntéseket az alaplapok piaca szempontjából.
-
Devid_81
félisten
Anyagi oldal resz ertheto, alaplap gyartokent biztos nem lehet milliokat kaszalni nap mint nap.
Viszont AMD oldalrol Ok pont azzal "kampanyoltak" hogy megtartjak a kompatibilitast 2020-ig AM4-en.
Ez kicsit az AMD-nek fog rossz hirnevet hozni, meg ha nem is erintettek benne kozvetlenul.
Azert remelem, hogy nem fopg egyre tobb nagyobb marka beallni ebbe a sorba -
FLATRONW
őstag
Ez így van.
Függetlenül attól, hogy más gyártók hogyan kezelik majd a Zen 2-őt, gondolom az MSI nem tett olyan ígéretet, hogy több generáción keresztül fogják támogatni a CPU-kat.
Jó dolog, ha kiadnak egy BIOS frissítést az új CPU-khoz, de szerintem nem kérhető számon rajtuk az sem, ha nem. -
s.bala31
őstag
"Metroban már talán kevésbé, ha jól láttam 40-50 FPS-t tudtak kihozni egy 1080 TI vel, de nem max grafikán" Kipróbáltam én is, (cfg az adatlapon). Amennyiben a shading rate-et leveszem 50%-ra + RT high-on, szódával elmegy ultra beállításon Volga pályán mérve. Néhol beesik 35 fps-re így is, mindent maxra állítva 100% Srate-el pedig 20-30 közötti értékeket produkált.
-
Devid_81
félisten
Jo hat lehet nagyon osszefugges elmeletet kovacsoltam itt ossze, de nagyon masra nem jo jelenleg a Pascalon valo ray tracing futtatas mintsem "demozni".
Es megmutatni a usernek, hogy mi az amit kaphatna csak nyissa ki a penztarcat.
Ezenkivul meg lehet mondani, hogy jah nVidia legalabb amit igert az lehozta a usernek, megkaptak a Pascal tulajok is a ray tracing-et.
Bar inkabb ne is tettek volna, latva az amilyen eroforrasigenyes az egesz, tulajdonkeppen meg az elso generacios Turingot is megfekteti rendesen, bar itt legalabb egy menekulo ut ha epp a DLSS aktivalhato az adott cimben.Teljesen mindegy honnan kozelitjuk meg marketing szaga van az egesznek.
Mindenfele bantas es piszkalodas nelkul. -
X2N
őstag
Simán elcsúsztathatták volna a megjelenést. Akkor lehet nem 11dollár lett volna a memória. Akár több memória is mehetett volna rá. Lett volna idő megcsinálni a kártyákat normálisan, nem így félkészen kiadni mindent. Most egy techdemot nekem hiába mutatsz, azt a hajamra kenhetem ha Iray rendert használok. Jó ha májusba működni fog az Iray az RTX-ekkel. Akkor meg már inkább kivárom a köv gent. Mert most SPÓROLTAK a rammal...bezzeg a Radeon VII-re jutott. Ráadásul a Radeon Prorendert is frissítették, hétvégén megnézem, aztán ha jónak találom viszlát nvidia...
-
Dtomka
veterán
Elég sok pénzt veszít aki 2080 TI-t vesz
Viccet félretéve. Vállalható , hogy eléggé selejtesek? Még mindig hullanak? Sztem ezt a szériát jobb kihagyni, hiszen, vmi új kezdete, de a köv széria 3080TI nem 500k lesz hanem 700?
Túlzás! Kár, hogy a VILÁG ezt elfogadja, és nem ellenkezik.Vicces a sors. AMD régebben (ATI) GPU volt a jobb és a COPU gyenge láncszem. Mára megfordult a helyzet. Remélem a GPU részleg is ismét magára talál... kell a verseny!
-
X2N
őstag
Nekem nem vállalható. Majd ha hozza azt a 6x-os sebességnövekedést Iray renderben amit a bőrkabátos megigért a prezentációban akkor elgondolkozok a cserén, addig marad a 980Ti. Miért nem lehetett több vramot tenni az új kártyákra? Már 8GB alá be se kellett volna menni az új kártyákkal, a 2080Ti-n miért nincs 16-32GB vram? Hát hogy rendereljek így? Vicc, és közbe azt mondja Jensen hogy ingyen van... az a szánalmas hogy a rengetegen még így is megveszik ilyen áron. Hát gratulálok. A sok birka.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - vótmácikk, csak még nincs konkrétum. Az, hogy összeraksz egy rakás RISC magot, nem nagy cucc, gyakorlatilag mindenki megcsinálta már. A lényeg, amikor végleges termék szintjén csinálod. Az a nehéz.
(#39349) Petykemano: Készül egy cikk a Gen11-ről (nagyjából a 2/3-ada kész is). Annak megvan a whitepaperje, csak vannak kérdéseim, amelyekről előbb megkérdezem az Intelt. A GPU-s részleg válaszolni is szokott, így szeretem túráztatni a cégeket.
-
szmörlock007
aktív tag
Igen, a Mellanox megvétele is jótékonyan hatott, hisz jelentős hozzáadott érték, meg alapból most nvidia jól szuperál, ahogy kihozta az egyre olcsóbb turingokat. Igaz, mostanában az intel meg az amd is eléggé felment, szóval a piacnak is van most egy felfele húzó hatása. Vagy csak ez a trió csapatja
Április 2 és 3 között mindhárom cég eléggé nőtt, valami lehetett ott.
-
_drk
addikt
1650,1660,1660Ti,2060 ezeket mind tudni lehetett előre már a 2080-2080Ti bejelentéskor?
Így szépen leskálázva,ahogy mondod patika mérlegen kiszámolva? Majdnemhogy házon belüli verseny van az 1660Ti és 2060 között?
Pletykák voltak persze , úgy mint most az 1180. Elvileg lesz, de biztost nem olvasok sehol.De a legviccesebb,hogy még a Pascal is elég lett volna Nvidia-nak egy kicsit átárazva.Csak szépen lepakolva a 2060 alá. Erre mondtam, hogy valamire készültek vagy készülnek. Az RTX eladásokhoz ez az új széria csak negatív hatással van. Ha lesz 1170-1180 meg totál bukó az egész.
Végül is nekünk jó, legalább ugyan azért a pénzért jobbat kapunk, hiába nem éri még. -
_drk
addikt
Okés, az túlzás, hogy beszartak, de ők azt nem tudhatták, hogy tényleg nem jön semmi a riválistól, csak azt láttak, hogy az RTX nem jól teljesít.
Plusz azt ők is láthatták, hogy jelenleg nagyon jó árteljesítményben vannak az Rx-ek, (vagyis voltak), ha mind felsőházban, mind alsóházban csökken a bevétel az már necces lett volna nekik.
Erre kijöttek egy komplett új termék palettával, lehet hogy drágábban, de annyival erősebbel is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az alapötlet Sweeney-é. Ő vetette fel legelőször, hogy meg lehetne ezt csinálni. Csinált is egy tesztalkalmazást PC-re, illetve a Sony PS4 bemutatójára. Ez volt az Elemental demó. Aztán lelőtte az egészet, mert nem működött normálisan. De közben egy rakás cég elkezdte kutatni az SVOGI-t, nem csak az NVIDIA, viszont egyedül a Crytek jutott el addig, hogy PC-n ezt ténylegesen megvalósítsa. Az első működő SVOGI implementáció egyébként a Sony-é volt, de ők csak PS4-re csinálták meg azt.
Amit a gyártók csináltak, hogy elkezdték vizsgálni az SVOGI-t a feladatok GPU-ra helyezése szempontjából. Még az Intel és az AMD is dolgozott rajta, csak nagyon gyorsan lelőtték az egészet, mert úgy látták, hogy megvalósíthatatlan. Ezután az Intel a VPL-re, míg az AMD az LPV-re tért át a kutatás szempontjából. Egyedül az NV maradt meg az SVOGI kutatása mellett.
A vezető technológia egyébként az LPV lett, azt alkalmazza a legtöbb motor, mert volumetrikus megoldás, és nem igényel előfeldolgozást.Legelső SVOGI bemutató egyébként az Elemental demó volt, ugye Sweeney ezzel már az előző évtizedben szemezhetett, így sikerült összeraknia egy programot 2012-re. Csak hát nem elég demonstrálni valamit kísérleti szinten, meg is kell azt valósítani ténylegesen. Az egyébként jó, hogy erre az egyes cégek rácuppannak a kutatás szempontjából. Ez viszi előre az ipart, ebben vitathatatlan érdemei vannak az NV-nek is, de rajtuk kívül még egy rakás ember dolgozott ezeken. A legnagyobb érdemei egyébként a Sony-nak vannak, egészen pontosan James McLarennek, ő talált olyan megoldásokat a problémákra, amelyek elvezettek a működő megvalósításokhoz. Nem véletlen, hogy a Sony alkalmazta ezt először egy játékban.
Ha pedig mindenképpen az NV-től keresel embert, aki tényleg sokat tett a működő, és nem csak mutatóba csinált SVOGI-ért, akkor Alexey Pantaleev az. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekik azért működik, mert előttük senki sem találta ki azt az ötletet, ami miatt működik.
Amit linkeltél az például eléggé mutatja, hogy mennyire más, amit a Crytek csinál, ugyanis köztudott a CryEngine-ről, hogy a voxelizációt a CPU-n hajtják végre. Az Epic és az NVIDIA is GPU-n voxelizált, amit a Crytek már az elején kizárt, mert az előbbi két cégnek nem működött. Publikálhatod, hogy dolgoztál egy ilyenen, csak végeredményben, a Crytek megoldása működik, míg a te publikált cuccod nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sweeney megoldása soha az életben nem működött. Az egy dolog, hogy bejelentesz először valamit, hogy megcsinálod, de azt meg is kellene csinálni. Sweeney pedig nem csinálta meg, inkább hagyta az egészet.
Jelenleg az Unreal Engine main branch ezeket a megoldásokat támogatja:
- Lightmass (ez teljesen baked opció)
- DFAO (ez csak AO és nem GI)
- DFGI (ez már GI, de kísérleti fázisban van jó ideje, az újabb verziók szétfagynak, ha bekapcsolod)
- LPV (na ez működik valamennyire, de "ezer éve" kapott frissítést, szóval kb. halott)Szóval jelenleg az UE4-ben a main branch-ben nincs implementálva semmilyen SVOGI megoldás, de még olyan sem, ami minőségileg megközelítőleg hasonlót tud adni. Kb. a Lightmass az egyetlen, ami out-of-box használható, és az EPIC támogatja, vagy lehet licencelni az Enlightent.
A VXAO nem működik main branch-csel, vagyis ha ezt választod, akkor az EPIC nem ad terméktámogatást, ami elég baj, mert bug van bőven a motorban, aztán ezeket javíthatod kézileg. Ez olyan költség, amit egyszerűen senki sem vállal be, ezért nem látsz egyetlen VXAO-s játékot sem az UE4-re.
A CryEngine hatalmas előnye, hogy úgy kínál SVOGI-t, hogy egyrészt a megvalósításuk gyors, másrészt, ha bekapcsolod, akkor marad a terméktámogatás. Ez azért óriási különbség.
A Crytek az SVOTI működését nem részletezi pontosan, de amikor még bemutatták, akkor mondták, hogy nem is indultak el azokon az utakon, amelyeken az Epic és az NVIDIA elhasalt. Egy teljesen újszerű megközelítést alkalmaztak, ami a saját szabadalmazott technológiájuk lett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam neked korábban, hogy ez nem igaz. Se az octree, se a globális illumináció nem az NV-től jött. Ezeket már nagyon-nagyon régóta ismerjük.
Az SVOGI-t valójában az UE4 kezdte nyomatni, legelőször Sweeney, de hiába erőltette egyszerűen nem működött nyílt területeken, aztán az NV csinált egy másik implementációt, aminek VXGI volt a neve. A VXGI már sokkal jobb volt nyílt terepen, viszont nem szerette, ha megmozdult valami a jelenetben. Ezért nem mozgot semmi az NV-nek a holdra szállós demójában. Azóta ezt megoldották, de óriási a VXGI teljesítményigénye, tehát a production ready szinttől nagyon messze vannak még.
A Crytek az alapok tekintetében ugyanazokat elemezhette, amit az Epic és az NV, de tanulva a két cég hibáiból, egy új implementációt csináltak, amit SVOTI-nak neveznek. Ez volt az első SVOGI megoldást PC-re, amit egy játékban is bevetettek, és máig az egyetlen. Ez egyébként nagy előny a Cryteknek, mert amíg az SVOTI megoldásuk igen kevés erőforrást igényel, maximum 10%-ot vesz le a sebességből, addig a middleware-es UE4 VXGI, vagy a Unity SEGI inkább 60-90%-os mínusszal működik. És ez egyáltalán nem mindegy, mert hiába műtöd bele a motorokba ezt, a CryEngine integráltan tartalmazza a technikát, míg az UE és a Unity motorokat nem ezekre tervezték. Ezért rakott ebbe egy rakás pénzt a Crytek, mert egy integrált megoldás fényévekkel gyorsabban működik, mint a 3rd party cuccok, de rohadtul nem egyszerű ezt beépíteni tényleg működőre. -
-
huskydog17
addikt
Egyet értek. Számomra eddig messze ez a legmeggyőzőbb és egyben legszebb Ray Tracing megoldás, amit játékmotorban láttam. Egy új Deus Ex-et simán el tudnék képzelni egy ilyen motorral.
Na persze tisztában vagyok azzal, hogy a Square Enix nem fogja lecserélni a saját Dawn motorját Cryengine-re.
Külön dicséretet érdemel a Crytek, amiért szabványos megoldást csináltak és nem csak RTX kártyákhoz kötik! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak HPC-only dolog. Nem tudnak otthoni szinten mit kezdeni. Otthon nem tényező az, hogy sok PC-t összekötsz tízezer dolláros komponensek használatával.
A CCIX ISA-tól független, tehát ha azt támogatják, akkor igazából van memóriakoherencia akármilyen ISA-val rendelkező processzorral. Azt nem tudom, hogy az Intel CXL-je hogyan van specifikálva. Ahhoz képes, hogy nyílt szabvány, olyan nagy titok, hogy még az NVLinkről is sokkal többet lehet tudni.
-
-
gejala
őstag
DX12 előnye csak akkor fog kijönni, ha teljesen újraírják a motorokat olyanra, hogy a DX11 elhasaljon alatta. Shadow of the Tomb Raider már elmozdult erre, a városokban olyan a geometria, hogy a DX11 már nem bírja el.
De igazán látványos grafikai előrelépést már csak a ray tracing fog hozni, raszterben már nincs hova innoválni. Fotorealisztikus árnyékokat és tükröződéseket nem lehet csinálni raszterrel, csak rengeteg munka árán összetrükközni valamit.
Metro Exodusban a mostani nagyon kezdetleges ray tracing is nagyságrendekkel jobb minőségű árnyékolást ad, mint amit valaha összehoztak raszterből. -
Nem tudom, hogy a draw call növekedés hogy fordítódik FPS-re. Majd Abu elmagyarázza. Ugye, Abu?
Ez a draw call sosem hatott meg, engem mindig is a CPU utilization érdekelt az új API-kkal kapcsolatban.
Szerk; Nem kellett volna szívniuk, akkor nem mondtak volna ilyen hülyeségeket!
-
Ezeket a köröket anno a Mantle megjelenésekor lefutottam, nem megyek bele megint. Száz szónak is egy avége: ha valaki csodát várt a DX12-től (csillió FPS a semmiből), akkor az az arcán csúszik azóta is. Viszont ha reálisan állunk a dologhoz, a Division 2 jó példa a DX12 alkalmazására.
Látom, közben szerkesztették. Abban biztosan egyetértünk, hogy még kevés játék használja úgy a DX12-t, hogy elengedi a DX11 kezét. Abu szerint ugyebár from scratch kell az engine-t Dx12-re tervezni, és az még hátra van.
-
Érzem a különbséget, persze. De ezek az új API-k már a kezdetektől fogva arról szóltak, hogy a CPU-t fogják optimálisabban használni, nem arról, hogy találnak 30-40% plusz FPS-t az egyébként is már kihajtott VGA-kban.
A javuló min FPS számomra az erőforrások jobb kihasználását jelenti, tehát hatékonyabb az új API, mint a régi -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Átlag szinten ~61 vs ~68 fps van. Minimumban ~31 vs ~50 fps. Azért nem kicsi ez a különbség a DX12 javára.
(#39202) sylex1: Szerintem ne hajszold a 144 Hz-et, a legtöbb multis játék eleve nem frissít a hálózaton keresztül ekkora frekvencián. Vegyél valami nagy frissítésű Freesync monitort, és akkor variálható a frissítési frekvencia, aztán nem gond, ha nincs meg a 144 Hz. Az NV oldalán van hitelesítési lista a FreeSync cuccok G-Sync kompatibilitásáról. A felbontás a kijelző méretétől függ. Azért 27 colon már ajánlott az 1440p. 4K leginkább 32 coltól optimális.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt, hogy a kilengések nem túl nagyok, így érzésre jellemzően nem számítottak, de alacsony sebességnél eléggé észrevehetőek voltak.
A másik bejegyzés, hogy a játék 4K-ban 13 GB-ot kér max textúrák mellett, de nincs érezhető hátránya a 11 GB-os kártyáknak. 8 GB-ot kér WQHD-ben és 6 GB-ot Full HD-ben.
(#39188) huskydog17: A streaming rendszerű textúrázás miatt ugye pont az a lényeg, hogy a memória igazából sosem fogy ki amolyan hard jelleggel, hanem állandó töltögetés lesz. A TechReportos Scott Wasson nemrég csinált egy mérést a korábbi tesztrendszerével, hogy hol számít igazán, ha nincs elég memória: [link] ... lényegében a memóriatöltéseknél mindig 50 ms fölé csúszik a frame-time. Igaz ez itt a Far Cry 5, ahol ugye még a DX11-es meghajtó él, így még a driver menedzselte a memóriát, de az látszik, hogy ha átdobod a hagyományos VRAM modellt HBCC-re, vagy raksz még egy csomó memóriát a GPU mellé, mennyivel csökken a kilengések száma. Az átlag fps tekintetében viszont ez nem igazán látszik.
Ezért nem túl szerencsés egy normál menedzsmentet használó VGA-t a Division 2-ben a HBCC-s Vegákkal összemérni, mert a Vegán nem azt látod, hogy a GPU ennyivel jobb, hanem azt, hogy a HBCC kikapcsolhatatlan. A driver az ECM-mel csak az ICM-et váltja. Ha mondjuk rá lehetne kényszeríteni a Vegát, hogy működjön szimplán VRAM-ként az a 8 GB-nyi memória, akkor ugyanolyan kilengései lennének, mint a GeForce-oknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az mindegy igazából. A gyártósorok átalakítása is ugyanolyan jó, csak mivel az EUV itt nem kizárható, így olyan gyárak kellenek, amelyek az EUV-s berendezések hőtermelésére készülnek. Ezért csinált a TSMC két 7 nm-es verziót. Mert az EUV-s opcióhoz nem jó mindegyik üzem, míg az EUV nélküli alapvetően a meglévő üzemeken belül is biztonsággal kiépíthető.
Trump bácsi támogatása csak annyit jelent, hogy nem lesz akkora veszteségük a 7 nm-es átálláson, de valójában sokkal többre mennének, ha 2022-ig lenne versenyképes node-juk. Marha sok idő van még a 7 nm-ig, mire azt normálisan beindítják simán 2023 végét fogunk írni. Addigra a TSMC és a Samsung GAAFET node-on lesz. Az Intel CEO-ja sajnos pénzügyes, így nem látja a hosszabb távú következményeket, de ha mondjuk lenne egy mérnök CEO, akkor most valószínűleg azon dolgozna, hogy licenceljék a Samsungtól az 5 vagy 3 nm-es node-ot. Azzal gyakorlatilag legalább arra a szintre hozhatják magukat, ahol az ipar áll, és akkor nem kellene a saját 7 nm-ükbe pénzt ölni, hanem mehetne a befektetés olyan területre, ahol vissza tudják szerezni a gyártástechnológiai előnyt. Azért érdemes már számolni azzal, hogy a 14 nm-t az Intel nagyon jóra ígérte, és alig indult be, a 10 nm-nél kevesebb problémát ígértek, és nem működött. A 7 nm most megint nagyon durva lesz, és... Amikor zsinórban elrontanak két node-ot általában érdemes elgondolkodni rajta, hogy nem-e érdemes lenne némi strukturális átalakítás. Csak ehhez tényleg egy vérbeli mérnök CEO kellene végre. Renduchintala ott volt most alternatívának, csak hát indiai születésű.
Pedig amióta ott van az Intelnél igen sok jó döntést hozott. Ha anno Perlmuttert választják CEO-nak, már rég előrébb lennének, csak ő meg izraeli volt.
-
pengwin
addikt
Szerintem igazad van, meg ez is közrejátszhat:
Intel already has a heavy presence in the InfiniBand market through its line of products that come as the fruit of its $125 million acquisition of QLogic's IP back in 2012, while Mellanox is the only large-scale InfiniBand competitor.
Lehet az Intel csak nem akarta, hogy valaki verseny nélkül vehesse meg a konkurenciát. Így kicsit feljebb tolhatták az árat, amit más cégnek fizetnie kell, de nekik is tudniuk kell, hogy egy ilyen felvásárlás miatt csúnya nézéseket kaptak volna a hatóságoktól.
-
Petykemano
veterán
Nemrég jött ki a 2060, ami jó, persze vágott TU106, de most jött ki az 1660Ti is, rajtra kész a 1660, meg 1650 is. MEg megy a szóbeszéd valami 1180-ról is, de ez lehet, hogy csak kamu.
Gondolod, hogy ezeket csak fél évre tervezte az nvidia?
Szerintem Ha jön is 7nm az Nvidiától, az a 2080-at és 2080ti-t válthatja - mármint úgy hogy fölé, nem feltétlenül abban az értelemben, hogy a 2080(ti) kapna EOL-t. Tehát én inkább számítanék valami olyasmire, mint a volta volt ,hogy egy lapka, amit elsősorban méregdrágán adnak HPC-be HBM-mel, de kegyeskednek a GPU teljesítmény-koronát egy szinttel feljebb vinni egy $2000-3000-os Titan példánnyal is.
Ha ősszel tényleg jönne a most kiadott 1(5|6)60(ti)?-re ősszel 7nm-es mainstream (esetleg performance = 2070-2080) szintű kártya, akkor az azt jelenti, hogy az AMD-nek sikerült valami nagyon jót húznia. Ettől azonban én nem aggódnék. Tudjuk, hogy milyen a piaci/brand beágyazottság. Ha a Navi elképesztően jól sikerült is, akkor is csak 30-35%-ig emelkedne az AMD részesedés és meg se látszana a Steam survey statban. Ez ilyen tótum-faktum.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A jövőben ezek a gyártók nem tudnak mit kezdeni egymás hardvereivel. Megmarad ugyan a PCI Express, de ki lesz egészítve. Az AMD-nél PCI Express with CCIX lesz. A Rome platform már támogatja, és innen nyilván hozhatod asztaliba is, viszont marhára nem lehet mit kezdeni a CCIX képességével, ha nem CCIX hardvert raksz bele. Az Intel azért nem lépett be a CCIX-be, mert zárt kiegészítést hoznak a PCI Express-hez. Tehát amit veszel majd hardvert az Inteltől GPU-ban, az sokkal többet fog tudni, ha az Intel CPU-ja mellé rakod, mintha egy AMD GPU-t raknál a gépbe. Ezzel szemben az AMD GPU-ja sokkal többet fog tudni, ha AMD CPU mellé rakod, mert működni fog a CCIX képesség, szemben az Intel GPU-jával, ami saját UPI kiegészítést használ a memóriakoherencia problémájára.
Ha tehát egy cég vásárolni akart, az már nem tud, mert az AMD az IF és CCIX, az Intel a UPI, míg az NVIDIA az NVLINK protokollt dolgozta ki a memóriakoherencia kezelésére. És persze a PCI Express mint alap csatoló meglesz, de ha például egy CCIX-es hardvert nem CCIX-es PCI Express vezérlőhöz raksz, akkor a CCIX képesség nem fog működni. És ugyanez van más protokollokkal is. A hardver működni fog gyártói keveréssel, de a tudás egy részét bukod.
Annyira előrehaladottak már ezek a fejlesztések a gyártóknál, hogy ha hirtelen megvennék a másik divízióját, akkor négy évet buknának, mert át kellene tervezni a hardvereket. Vagy a CPU-kat vagy a GPU-kat.Egyébként a CCIX ugyan szabvány, tehát mindenki mehetne erre, de az Intel és az NVIDIA különcködik. Ők úgy érzik, hogy elég erősek ahhoz, hogy saját zárt rendszerrel arra kényszerítsék a vásárlóikat, hogy az Intelnél a CPU-khoz Intel GPU-t vegyél, míg az NVIDIA-nál a GPU-khoz, NVLINK-et támogató CPU-t vegyél.
-
pengwin
addikt
Sokkal valószinűbb a HBM.
Ha az eDRAM nem volt elég olcsó ahhoz, hogy az Intel széles körben építsen rá, akkor nem lehet olcsóbb a HBM-nél sem. És az Intel ilyen 128-256MB eDRAM-okat használt az aranyáron kínált APU-iba.(#39125) Venyera7
Az is jó lenne, bár én akkor biztos, hogy CPU-t veszek és nem APU-t.
Azért el tudnám képzelni a csúcs APU-t 6/12-es felállásban, de nem fog beleférni ennek a generációnak a felépítésébe. -
Petykemano
veterán
Az árazással kapcsolatban nem tudok véleményt mondani. Az intel belső kapacitásai szűkösek, tehát ha apukat és mainstream gpukat akarnak gyártani, annak ki kell termelnie az árát. De nyilván nem véletlenül ölnek milliárdokat mostanság a gyártósorokba.
A megítélésben lesz óriási különbség. Amikor az AMD kijön egy Radeon VII-tel, megy a fujjogás, hogy nem is túl erős, nem is olyan olcsó. Ha egy ilyet az intel betol, a press el lenne ájulva, hogy micsoda kegy az inteltől, hogy kaptunk egy ilyet.
Amikor az AMD kijön egy mainstream gpu-val - nem letaszítva a trónról az nvidia-t a felsőházban -, a press húzza a száját, hogy jójó, de akkor az AMD nem versenyez? Ennyire futja? Ha az intel tolna be apukat és mainstream gpukat a pályára (semmivel se olcsóbban), akkor a press az egekbe magasztalná, hogy végre itt van jézus második eljövetele. "Kicsit meleg, kicsit drága, de intel."Ezzel persze legkevésbé sem akarnék arra utalni, hogy meleg lesz mint a frissen pörkölt kávé. Valójában az AMD kártyái is elfogadhatóbb fogyasztással, normálisabb hőtermeléssel és olcsóbb VRM+hűtéssel olcsóbban lennének forgalomba hozhatók, ha végre lemondanának az utolso 5% teljesítményről és megoldanák a normális feszültséget. Ezt az intel valószínűleg meg fogja tenni és máris lesz létjogosultsága a vastagabban fogó ceruzának.
Az lehet még egy érdekes kérdés, hogy vajon az intel meg fogja-e kínálni valami extrával a vásárlóit. Ha nem kifejezetten az olcsóbb ár / jobb teljesítmény, akkor vajon milyen előnyöd származhat intel GPU vásárlásából?
-
zovifapp111
senior tag
-
Petykemano
veterán
"Bestseller lesz"
Ezen gondolkodtam...
biztosan az lesz, ez nem kétséges, hogy a steamben fel fog jönni, mint a gejzír.
Ugyanakkor az előző "relative performance" ábrán az látszik, hogy pont ugyanúgy 30% difi van az 1060-hoz képest is. Tehát ez kiváló jóáras "1070", de ez a teljesítmény olyan kevéskének tűnik ahhoz, hogy valaki egy akár ennél valamivel olcsóbban vett 1060-at hanyatt-homlok rohanvást lecseréljen. Előrélépés, de nem visszautasíthatatlanul jó deal egy ~1060 tulajnak.
1050Ti lenne a következő (nem számolva most a cross-brand vásárlókkal). Itt az előrelépés már látványos, ugyanakkor ez egy más árkategória, mint az 1050ti volt. Persze van ilyen, zsébernárdó is úgy vált elégedetté az előrelépéssel, hogy többet áldozva magasabb kategóriába lépett.
Es valószínűleg ugyanez a helyzet a 1650 és 1050ti viszonylatában, hogy az árkategória stimmel, de azbelőrelépés nem jelentős.Nyilván persze egész máshogy fogják érzékelni ezt azok, akik a bányászláz közepén vásároltak, mondjuk 1060-at 125eFt körül.
-
-
A GPU szegmensben is nőttek...
Igy nez ki az utobbi 5 evben a Q4 graphics revenue:
FY NV AMD
2015 - $ 646 - $662 - 0.98x
2016 - $ 810 - $470 - 1.72x
2017 - $1348 - $600 - 2.25x
2018 - $1739 - $908 - 1.92x
2019 - $ 954 - $986 - 0.97x(#38867) Raggie:
Úgy hogy náluk a Gamer szegmensben hiány volt a bányász szezonban, ez a hiány felvette a beomló bányák keresletét.
Persze az én álláspontom is az, hogy az NV visszaesésének nem csak a bányaomlás az oka, hanem a valóban nem az eddig megszokott vehemenciával fogyó új széria is.
-
-
#45185024
törölt tag
45% csökkenés a Gamingban az nem kevés.
Ilyen Xbox vagy ps5 nél lenne egyszerűen leváltanák a vezetőt.for example Intel ?
Most néztem ennek ellenére nincs zuhanópont a tőzsdén azért még este majd megnézem, tehát elvileg elhitték neki hogy nem lesz a 292 es értékről (éves max.) a 124re való visszaesés után (éves min.) egy újabb feleződés.
" még mindig négy növekedési piaca van a biztonsági öv alatt, a játék, az adatközpont, a professzionális grafikus kártyák és az autóipari alkalmazások várhatóan az elkövetkező évben növekedni fognak" -mondta Huang.
Ez így van csak ott messze nincs olyan fanatikus tagság, olyat még nem láttam hogy a tvs topicba bizonygassa valaki hogy milyen klasz az önvezető autója. GPUból viszont már igen... -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az early access a kísérleti funkciókat jelöli az UE4-ben. Ezek általában egy verzióval később lesznek véglegesek. Mondjuk az igaz, hogy ennél a motornál ez mindegy, sokszor a végleges funkciók sem működnek.
(#38815) b. : Érdekes, hogy a PhysX-hez kapcsoló van rendelve. Végül csak a PhysX cloth maradt a játékban, annak is van DirectCompute back-endje, és alig terhel. Akkor lenne értelme a kapcsolónak, ha nem vették volna ki a particles és a destruction effekteket.
(#38817) Raymond: A Vulkan még mindig Early Access, pedig már ott volt a 4.20 Previewben. Még a 4.22-ben is marad Early Access egyébként. Ezért is tértem át Unity-re, mert fájdalmasan lassan kap végleges státuszt valami. Egy, de inkább két verzió mire az összes engine komponenssel kompatibilis lesz. Persze az igaz, hogy a Vulkan is használható a 4.20 óta, de csak limitációkkal.
-
gV
őstag
60fps kell? NV segít, hogy állítsd be:
Now, you can play Battlefield V with DXR ray tracing at higher settings, resolutions and detail levels across our entire range of GeForce RTX GPUs, thanks to the addition of DLSS. The following are our new recommended settings for 60 FPS Battlefield V gameplay*:
RTX 2060: 2560x1440, High Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
RTX 2070: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
RTX 2080: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On
RTX 2080 Ti: 3840x2160, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS OnBased on our testing, we recommend the Ultra-quality preset, High Ray Tracing, and DLSS for 60 FPS Metro Exodus gameplay at the following resolutions*:
RTX 2060: 1920x1080
RTX 2070: 1920x1080
RTX 2080: 2560x1440
RTX 2080 Ti: 3840x2160 -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából lehetne értelmet találni, csak annyira nem költenek rá erőforrást, hogy kvázi használják az NV kidolgozott cuccait, amelyek talán nem is illeszkednek jól az adott motorba, stb.
Most lehet, hogy megköveztek, de én simán használnám fizikailag korrekt hangleképzésre.
Ez független a grafikától, tehát a motornál a raszterizációhoz meghozott döntésekkel nem kellene megküzdeni (amivel jelenleg eleve nem küzdenek, hagyják úgy ahogy van, aztán olyan lesz amilyen a DXR, a lényeg, hogy az NV fizessen).
Amire amúgy simán jó lenne az a valós idejű lightmap. Oké, piték még a mai hardverek erre, de három év múlva már elég gyorsak lesznek.
Szerk.: A különbség látszik, csak a képek felén az RTX off tetszik, a másik felén az RTX on.
Jó lenne ez egyébként, csak az a baj, hogy igazából mindent a motorban a raszterizációhoz szabtak, és arra csak úgy ráengedni az RT-t, hát nem túl okos dolog. Érdemes lenne ehhez külön is dizájnolni, de én úgy gondolom, hogy kb. úgy megy ez az adott stúdiónál, hogy építsük szimplán be, karoljuk fel a pénzt, aztán viszlát.
-
#45185024
törölt tag
Na látod rég erre várok nekem a nép egyszerű fiának bemutassa valaki ON/ OFF
RTX Global Illumination On vs. Off: Metro Exodus Technical Analysis
Hadd halljam a válaszokat Nektek Mennyire esik le tőle az állatok ??? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a shading rate miatt más a Guru3D, hanem a benchmark miatt. Annak a terhelése worst case. Azért van úgy megcsinálva, mert ha ott megvan a 60 fps, akkor a játék összes részén meglesz, míg ha csak sima gameplay-t nézel, akkor azt is be tudod lőni mondjuk 60-ra, de lehet, hogy a megterhelő részeken abból lesz 40-50 is. Direkt vannak így csinálva a benchmark részek a játékoknál, hogy reális legyen a legrosszabb eshetőségre.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Everest / AIDA64 topik
- Nyaralás topik
- BestBuy topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Xiaomi Redmi Note 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest