Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz Alogonomus #49057 üzenetére

    ("Intel draws a line in the sand to boost gross margins — new products must deliver 50% gross profit to get the green light")

    érdekes,
    de ez csak a befektetőknek szóló - szokásos üzenet,
    hogy a cég ( a korábbiaktól eltérően) a jövőben
    - sokkal jobban fókuszál a nyereségességre
    ( és egy picit kevesebbet a market share-re )

    A cél: hogy az új Intel management kapjon egy kis időt.

    Persze amúgy az se árt,
    hogy minden projekthez egy nettó-nyereségességet(gazdaságossági megtérülést)
    is számolnak és ami már az elején se tűnik jó üzletnek azt újratervezik.

    De amúgy Li-Bu Tan az AI-t prioritásként kezeli.
    (~ szerinte az Intelnek vissza kell szereznie vezető szerepét az AI piacon)
    És mivel a gamingGPU és az AI-GPU között nagy az átfedés,
    emiatt szerintem van - valamekkora ( ~ nullánál nagyobb ) - remény,
    hogy az Intel nem száll ki véglegesen a GPU piacról.

    ----------------------
    https://seekingalpha.com/article/4792163-intel-corporation-intc-bofa-securities-2025-global-technology-conference-transcript

    Vivek Arya - Bank of America
    Right. I can imagine. Is it fair to think that that the focus has shifted from market share to first fixing the balance sheet and the profitability? Is that a fair representation or it's not as mutually exclusive as our next question?
    Michelle Johnston Holthaus ( Intel - CEO of Intel Products)
    Think it's quite as mutually exclusive. I mean, I think he knows that we need volume and revenue to, you know, obviously, to continue on the journey. But I do think in 2025, we try to be a bit more pragmatic about, do we have to do all the deals that we're doing? Obviously, if you looked at our customer deal pipeline in Q1, it was significantly lower than it has been in past quarters. And so I think he's trying to look at it and say, hey. Where do we have products that hunt? We should get paid for those. And then, where maybe do we have some shortcomings where we have to use ASP, to drive market segment share.
    But he's laser focused on the fact that we need to get our gross margins back up above 50%. And so we need to be building products that allow us to do that because they fit the right competitive landscape and requirements of our customers, but we also have the right cost structure in place and it really, really requires us, to do both. And so I think it's going to constantly be a little bit of a tug of war in the short term because it takes a while to make product changes.

  • Busterftw

    nagyúr

    válasz Alogonomus #49057 üzenetére

    Miert ne valogathatnanak?
    Most csak az folytatodik, amit elkezdtek, ami ballaszt es keves profitot iger, azokat levalasztjak/eladjak.

Új hozzászólás Aktív témák