-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
Amikor valaki hozzám fordul a szobája akusztikáját illetően, őszintén meg szoktam mondani a véleményem róla. Előfordul, hogy azt kell mondjam, én ebben a szobában nem erőltetném a zenehallgatást. Nem azért, mert nem akarok segíteni, hanem mert tudom, hogy egy pénznyelő gépet készülünk bekapcsolni különösebb öröm reménye nélkül. Sokak szerint hardcore hozzáállás az enyém, de én azt mondom, ha valakinek fontos a minőségi zenehallgatás, a HiFi, a házimozi, akkor válasszon magának olyan lakást, házat, ahol ezeket meg is lehet oldani jó minőségben. Ha pedig nem fontos, akkor ne várjon csodát és ne költsön rá milliókat!
Nyilván nincs merev határ a vállalhatatlan és a tökéletes helyzet között. Némi toleranciának lennie kell az ítélkezésnél, de a túlzott mértékű (0,6 sec feletti), egyenetlen eloszlású utózengés, a 10 dB nél nagyobb eltérések a hangnyomás görbében és a 2 % feletti harmonikus torzítás reménytelenné teszi a minőségi zenehallgatást. Ezekkel az értékekkel kb 100 % toleranciát használtam az ideális értékekhez képest, bár ez így eléggé favágó hozzáállás.
-
#10726912
törölt tag
válasz ozzy711 #3224 üzenetére
Még a magasnál sem? Szerintem ahhoz azért kell egy kb. 120 dB-es jel-zaj viszony ami még a high-end érában is ritka, de persze ettől még lehetséges.
Sem a Scan Speak, sem a Canton magassal nem hallok semmilyen zajt, a gyerekeim sem, és a lányom barátja-fiam barátnője sem.
python1: elég jó rendszernek igérkezik látatlanban is
addikt -
#10726912
törölt tag
válasz ozzy711 #3254 üzenetére
Igen.
Fázishelyességet próbáltam igy beállitani, alapzaj alapján, de nincs. Mindez olyan erősitőn nincs, ami 22 éves. Elő-végfok.
Szerk. Akkor sem lehetett hallani, ha a Magnum NA 6005 is be volt kapcsolva. Inkább lebontottam a készülék burkolatát és fázisceruzával ellenőriztem le.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz ozzy711 #3256 üzenetére
A többiek elmondták
Igen, alapzaj alapján akartam villásdugókat forgatni. Aztán hangkép alapján csináltam. Volt is olyan viszhangosság, hogy még Tihany is csókolomot köszönt Alapzajnál kammerer elmondta, hogyan kell viselkednie a helyes és helytelenfázisnál az alapzaj jellegének (ha agyonvernének se tudnám már vissza idézni). Valami olyan voolt, ha erősebb, brummosabb, akkor nem jó, a magasabb frekis, halkabb a jó...ha jól emlékszem. Na ez sehogyse hajlandó alapzajkodni. -
bta1
őstag
válasz #92251648 #3251 üzenetére
Elgondolgodtál-e már azon, esetleg próbáltad közelítőleg megmérni, hogy a nem túl régi (értsd: 1975 után készült) közelmikrofonozott komolyzenei felvételeken hány tized sec. utánzengés marad a hangversenyterem széksorainak elülső felére jellemző ~1 másodpercből, és ha ehhez "hozzáadjuk" a sokak által ideálisnak vélt 0.3s-t, a végeredmény mennyire emlékeztet a koncerthangzásra?
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz ozzy711 #3261 üzenetére
Akkor hallgasd meg ismert zenével forditott fázissal. Nekem 3 készülék fázisa volt össze forgatva, az egyik helyesen, a másik ellentétesen, a harmadik meg oldalra Nagyon komoly "hangzást" lehet elérni, kb mint a Winamp lejátszóban a Large Hall.... Persze akkor még nem volt normálisan megcsinálva semmi, örültem, hogy van térhangzás, mondtam is, bakker ez nagyon teres, a kozmosz hangjait vissza hallom, a fekete lyuk nekem dalol, bámulatos, tisztán hallom, mikor helyes a fázis...!!! Szóval gerjedt egymással a cucc, mint gyerek képe a törkölytől. Régi szép emlkékek
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
Egy helyiség utózengési ideje nagyjából független a hallgatási/mérési pont elhelyezkedésétől, azaz a helyiség minden pontján nagyjából ugyanolyan mértéket mutat. Emlékeim szerint akad a topikban olyan hobbitárs, aki szerint ez nem így van, de hát gondolati szabadság van. Részemről maradok a tényeknél és mutatok két utózengési mérési eredményt. Az egyiket a hangsugárzótól 1 m, a másikat a hangsugárzótól 6 méterre elhelyezett mikrofonnal követtem el.
A koncerthelyiségekre jellemző 0,7 - 1,8 sec utózengésen egy jól kezelt zenehallgató szoba utózengése már nem igazán változtat, de ennek a kérdésnek nincs sok értelme, mert ahogy pár napja írtam, a hangfelvételek zengését, terét általában mesterségesen építik fel 0,2 - 0,3 sec utózengésű helyiségekben kontrollálva.
Egyébként gyanítom, nem utózengésről akartál értekezni, hanem a direkt hangok és a zengés arányáról, ami természetesen nagyon más a nézőtéren és a színpadon.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Gondolati szabadságnál már csak hazudozási szabadosság vanabb.
-
fehér_ember
addikt
válasz #92251648 #3268 üzenetére
Ha rám gondoltál, akkor én arról zagyváltam múltkor hogy a vízeséses ábra sokkal pocsékabbul néz ki akkor ha magasabb hangerővel mértem. Szóval ha valaki csak önmagában azzal szeretne susmákolni, az olyat tesz be aminél a 100hz feletti tartomány mondjuk csak ~75dB környékéig kúszik fel a z-tengelyen, mert ilyenkor még az y tengely értékei is visszafogottabbak.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #3270 üzenetére
Rám gondolt.
-
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #3270 üzenetére
Amit említettem, azt talán Kammerer írta, vagy valaki más, nem tudom, nem is lényeges. Nem vezetek személyi aktákat.
-
bta1
őstag
válasz #92251648 #3268 üzenetére
Igen, pontatlanul fogalmaztam, hiszen az utózengési idő a visszavert (zengő) hangra vonatkozik. Hallásunk számára azonban nem ez a lényeges, hanem hogy a direkt hang SPL szintjéhez képest mennyi idő alatt csökken le a zengő hangé valamilyen relatív értékre. Méginkább leegyszerűsítve, senki sem az akusztikai definíció szerinti utózengési időt hallja. Értsd így a közelmikrofonozott hangversenytermi felvételekről írottakat.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Bocs, hogy félreviszem, de másodszor is: a hangmérnökök nem egyenlőek.
Egyaránt közelmikrofonozottakban, például Romero-s Philips Aranjuezi concerto-tól Capella Savaria-s II. h-moll szviten át Tachezi-s Eterna Toccata és fúgáig akkora irdatlan különbségek vannak abban, hogy "a nem túl régi (értsd: 1975 után készült) közelmikrofonozott komolyzenei felvételeken hány tized sec. (...) marad", hogy talán ez nem elegendően "átlagolt" viszonyítási meghatározás. Kéne "átlagolni", szerinted kb. hol az "átlag"? Vagy te is kérdezed, hogy hol az átlag? Mert én kérdezem. -
#92251648
törölt tag
Nem teljesen vágom, mit is kérdezel, így hát írok arról, ami szerintem érdekes a kérdésben.
Amikor a hangstúdióban egy felvételt monitoroznak és közben beállítják a megszólalási arányokat, a zengés mértékét és a térhatást, nyilván idomulnak az ott érvényes akusztikai körülményekhez. Ahogy a digitális fotók utómunkáját is alapvetően meghatározza, milyen monitoron nézzük az eredményt, a hang utómunkánál is kiemelt jelentőségű a kontroll rendszer, mert azon keresztül halljuk és ítéljük meg a paramétereket. Ebbe nyilván beleszámít a kontroll helyiség akusztikája, zengése is, amit tudatosan nem csillapítanak be extrém módon, hogy hasonlítson az otthoni viszonyokhoz, ne legyen túl nagy különbség a stúdióban és az otthon érzékelhető arányok között. No és ezért figyelnek oda és költenek sok pénzt a kontroll rendszerre, hogy az a lehető legegyenletesebb átvitelt adja, ne színezzen, ne csapjon be.
A kezdő hangász korszakomban készült mixeken tökéletesen hallható, milyen kontroll sugárzót használtam készítésük közben, hiszen annak hibái mentén állítottam be a paramétereket. Hiba volt.
-
p76
senior tag
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #3275 üzenetére
És a hangosságot miért erőltetik? Konkrét példát is mondok: Kevin Shirley egynémelyik lemeze kifejezetten agresszívan szól, legyen szó Joe Bonamassáról (pl: Live At The Sydeny Opera House) vagy éppen a Led Zeppelinről (a How The West Was Won 2003-as kiadása vagy a Song Remains The Same 2007-es újrakiadása). Értem én hogy hard rock, meg szeretem is, de majd felhangosítom magamnak, ha kell.
-
#92251648
törölt tag
válasz #58092032 #3278 üzenetére
Ezt az alkotóktól és a kiadóktól kérdezd! A hangmérnök egyedül nem dönthet ilyen kérdésekben, ő a megrendelő kéréseit teljesíti, ez alól csak néhány sztárhangász kivétel, akik szabad kezet kapnak. Ha most annyi sört kapnék, ahányszor azt kérték tőlem, hogy legyen dögös, hangos, dinamikus a hangzás, hónapokon át lenne mit innom.
De persze azt is tudjuk, hogy ami hangosabb, az jellemzően népszerűbb is. Erre a jelenségre támaszkodva szinte egy komplett tudományágat hoztak létre a zenei és média piac döntéshozói.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #58092032 #3278 üzenetére
A MY Reel Club felvételeinél igyekszünk megtartani az eredeti dinamikai arányokat, 55-60 dB átfogást. Rendszeresen megkapjuk a kérdést, hogy miért olyan halkak ezek az anyagok, még olyan hifistáktól is, akik korábban a nagyobb dinamikájú kiadványokat hiányolták a piacról. Aztán mikor találkoznak egy ilyen felvétellel, kiderül, hogy a rendszerük nem is képes ekkora dinamika ábrázolására, vagy magát a hallgatót zavarja a komprimálás hiánya.
[ Szerkesztve ]
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #3279 üzenetére
Visszaolvastam, és talán félreérthető voltam: az tudtam, hogy nem a hangmérnök erőlteti a hangosra mastereleket felvételt, engem igazából az érdekelne, hogy minek, kinek jó ez. De hát sajnos ez költői kérdés, mostanában mintha kezdenének leszokni róla - meg én szívesen hallgatok régebbi kiadású CD-ket is, néha potom pénzért lehet használtan is kincseket találni.
-
p76
senior tag
válasz migabi24 #3215 üzenetére
Egyébként ez az a kábel amit úgy kaptam meg hogy az egyik helyen elfelejtették beforrasztani
De most az összes (8) helyen tart a forrasztás.
Egyébként az nem baj hogy a csatlakozó nem fémházas? Tehát van a kábel meg a készülék között 1-2 cm ami nem árnyékolt sehogy mert műanyagház amit rátekersz? -
python1
veterán
válasz fehér_ember #3285 üzenetére
A két szélső erősítő tulajdonképpen mozira lett szánva Emotiva UPA -7-es és UPA -5-ös modell, nevében a csatorna mennyisége. De zenén is megállja a helyét mindkettő.
-
dgyuri0123
nagyúr
Srácok!
Használ valaki "innen" CoreElec 9.2.2-t futtató Amlogic S912 boxot? Ha esetleg igen, majd elmondom miért kérdem.. Nem teszem off-ba, mert tulajdonképpen, már ez a box is "egyfajta" hálózati zenelejátszónak alkalmas eszközzé lett.
"csak a zene van"
-
Mathiask
senior tag
Olvastam/néztem vele interjút ahol mintha azt mondta volna(talán pont a First Wattal kapcsolatban, bár ebben nem vagyok biztos), hogy bár oszt meg kapcsolási rajzokat, azokon nem közöl pontos alkatrész értékeket, mert a diy lényege úgy is a kisérletezés. És melyik volt? És mivel, milyen?
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #3294 üzenetére
Ezt nem értem. A szöveget se teljesen, de azt végképp nem, hogy mit akarsz egy ilyesmivel és miért. Ugye nem akarsz az MF végfokod elé egy ilyet venni előfoknak?!?!?!
[ Szerkesztve ]
-
funkmester
aktív tag
Egy elofok-dac eszkozt lehet hasznalni egyszerre dackent es elofogkent is?
-
#10726912
törölt tag
válasz funkmester #3297 üzenetére
Persze, lehet. Ha kialakitása engedi, nyugodtan. A minőséget nem befolyásolja pusztán az, hogy egyszerre használod DAC és előfokként.
-
fehér_ember
addikt
válasz funkmester #3297 üzenetére
Ez egy őskövület házimozi előfok amiben dac is van; szóval gyárilag előfok, csak van benne dac is, aminek így a hangereje alapból szabályozható.
A dac-omat jónak tartom, de a tapasztalt hifisták véleménye sem megy el teljesen a fülem mellett (a visszhangokból fennakad valami ).
Azért találtam ki hogy ezt megveszem, mert ez még épp megfizethető volt számomra; ennyiért tuti nem tudtam volna olyan dac-ot, ami verné az impact twint (szerintem ). Ennek most adok egy esélyt, ha jobb lesz akkor ezt fogom hallgatni, ha nem akkor meg megnyugszok, hogy elég nekem ami eddig is volt.
Persze abból a korból vannak jobb linn dac-ok, pl. a numerik, de az jóval többe lett volna ([1]; [2]). Amúgy ez a linn hm előfok is vagy 8000 dollár környékén volt akkoriban, szóval mutatnia kellene valamit a benne lévő dac-nak is.
Ha már az értékcsökkenésnél tartunk tartunk: Ha hinni lehet a tesztnek, ez a lexicon is 6000dollár volt. Bár az elég ijesztő egy előfoknál, hogy megugrik a hangerő.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest